هدایت شده از قوانین اداری (دکتر مهدی ملکی)
کمک هزینه ازدواج و فوت به کارکنان رسمی و پیمانی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری:
مستندات قانونی:
به استناد ماده ۷۴ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳/۱۲/۴ در تمامی دستگاه های اجرائی امتیاز کمک هزینه فوت برای بازماندگان متوفی و کمک هزینه ازدواج ۶۵۰۰ تعیین و پرداخت می شود.
_ بر اساس رأی شماره ۲۹۱۱- ۴/۳۰ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۱۹ هیئت عمومی شورایعالی مالیاتی هزینه های مذکور مشمول مالیات نمی باشد..
_ مفاد ماده (۳) قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی :
۱-کمک هزینه ازدواج در مورد ازدواج دائم خود و فرزندان مستخدمین شاغل، بازنشسته، ازکارافتاده و متوفی فقط یک بارحسب مورد.
۲-کمک هزینه فوت به مستخدم شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل وی.
_ مستفاد از تبصره ماده (۸) آیین نامه استخدام پیمانی، کارمندان پیمانی نیز مشمول برخورداری از مزایای مفاد ماده (۳) قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی که پرداخت کمک هزینه ازدواج و فوت را صرفا برای کارکنان رسمی، ثابت و عناوین مشابه پیش بینی کرده است، می باشند.
مفاد ماده (۷۴) قانون الحاق (۲) : امتیاز کمک هزینه فوت و ازدواج در کلیه دستگاههای اجرایی (۶۵۰۰) تعیین و پرداخت می شود.
کمک هزینه ازدواج یا فوت:
۱۴۰۱ ۶۵۰۰×۳۳۵۳=۲۱،۷۹۴،۵۰۰ ریال
۱۴۰۲ ۶۵۰۰×۴۰۲۴=۲۶،۱۵۶،۰۰۰ ریال
۱۴۰۳ ۶۵۰۰×۴۸۲۹=۳۱،۳۸۸،۵۰۰ ریال
_ محدودیت تعداد فرزند، ندارد.
_ مشمول مالیات هم نمی شود.
۱_ مدارک برای کمک هزینه ازدواج کارمند:
۱. کپی شناسنامه همکار صفحه اول و صفحه اطلاعات همسر
۲. کپی شناسنامه همسر صفحه اول و صفحه اطلاعات همسر
۳. کپی سند ازدواج صفحات ۲-۳-۴-۵ (سند الکترونیکی ازدواج همه صفحات)
۴. ثبت درخواست کتبی کارمند در دبیرخانه
نکات مهم ؛
_ کمک هزینه ازدواج کارمند فقط برای یکبار قابل پرداخت است.
_ کمک هزینه ازدواج به هر دو زوج شاغل در یک محل کار نیز بطور جداگانه قابل پرداخت می باشد.
_ برای کارمندان مشترک صندوق تأمین اجتماعی توسط صندوق پرداخت می شود و افراد تحت تکفل با دستگاه آموزش و پرورش می باشد.
_ به کارکنان قراردادی کمک هزینه های مذکور از طریق سازمان تامین اجتماعی قابل پرداخت می باشد.
کمک هزینه ازدواج فرزندان مستخدم فوت شده به ورثه بلافصل قابل پرداخت است.
_ برای برقراری عائله مندی در حکم دو سری از مستندات بالا برای آقایان الزامی است. ( تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی زوج و زوجه برای عائله مندی)
_ کمک هزینه ازدواج سرباز معلمان توابع قوانین خود می باشد.
۲_ مدارک برای کمک هزینه ازدواج تحت تکفل (فرزندان):
۱. کپی شناسنامه همکار (صفحه اول و صفحه اطلاعات فرزند)
۲.کپی شناسنامه فرزند صفحه اول و صفحه اطلاعات همسر)
۳. کپی سند ازدواج صفحات ۲-۳-۴-۵ (سند الکترونیکی ازدواج همه صفحات)
۴. ثبت درخواست کتبی در دبیرخانه
نکات مهم ؛
_ چنانچه فرزند مستخدم خود شاغل باشد، باتوجه به واژه (حسب مورد ) در متن قانون، هنگام ازدواج فقط فرزند شاغل از این کمک هزینه برخوردار می شود و پدر مادر شاغل نمی توانند این کمک را دریافت نمایند.
_ چنانچه فرزند مستخدم، شاغل نباشند ولی پدر و مادر هر دو شاغل باشند، با توجه به رای شماره ۱۴۳- ۱۳۸۱/۵/۱۹دیوان عدالت اداری، این کمک هزینه به یکی از آنها پدر یا مادر قابل پرداخت است.
_ در صورت اشتغال و یا ثبت شغل کارمندی در سند ازدواج ارائه نامه عدم دریافت کمک هزینه ازدواج از دستگاه با ارگان (دولتی) مربوطه الزامی است.
_ فرزندان مستخدمین شاغل، بازنشسته، از کار افتاده و متوفی چنانچه ازدواج نمایند، کمک هزینه به مستخدم یا ورثه بلافصل پرداخت می شود.
۳_ مدارک برای کمک هزینه فوت (کارمند):
۱. کپی شناسنامه همکار متوفی ( تمام صفحات)
۲. کپی شناسنامه ورثه دریافت کننده کمک هزینه
۳. گواهی فوت ثبت احوال
۴. ثبت درخواست کتبی ورثه در دبیرخانه
نکات مهم ؛
_درخواست کمک هزینه فوت به یکی از وراث قانونی انجام می پذیرد.
۴_ مدارک برای کمک هزینه فوت افراد تحت تکفل:
۱. کپی شناسنامه همکار تمام صفحات
۲. کپی شناسنامه تحت تکفل متوفی تمام صفحات
۳. گواهی فوت تحت تکفل ثبت احوال
۴. کپی صفحه اصلی دفترچه بیمه و یا استشهاد محلی
۵. ثبت درخواست کتبی در دبیرخانه
نکات مهم ؛
_ منظور از تحت تکفل: پدر، مادر، همسر یا فرزند
_ در مورد کمک هزینه فوت پدر یا مادر می بایست تحت تکفل کارمند باشد بنابراین در صورت فوت پدر یا مادر کپی صفحه اصلی دفترچه بیمه الزامی است.
https://eitaa.com/sharvand_S
هدایت شده از انتخاب برتر( دکترمهدی ملکی )
دوستان
فرض کنیم که با مطالبه گری عمومی ، چند نفر که تابعیت دوگانه و یا تابع قانون منع بکارگیری در مشاغل حساس بوده باشند ، صرفا از تصدی مقام مربوطه کنار گذاشته شوند، آیا مشکلی از نظام اداری حل خواهد شد؟!
بعبارتی آنان در شوراهای تصمیم گیری بدون هیچگونه پاسخگویی به ادامه مهره چینی با قوت بیشتر تلاش خواهند کرد و افرادی سخیف تر از خود را جایگزین مقامات مربوطه خواهند نمود.
پس چاره کار چیست؟
بنظر بنده مشکل اصلی در رئیس نظام اداری است که با سوی استفاده از جایگاه تصمیم گیری و اختیاراتی که نشات گرفته ازقانون بوده ، چنین انتصاباتی را که صراحتا با نص قانون مغایر است را بعمل می آورد.
باید در نظام اداری و قوای سه گانه ، فصل الخطاب ، قانون مصوب مجلس در راستای قانون اساسی باشد و تخطی از آن را از مجاری قانونی بسویه برای تمام مقامات در نظر گرفت.
تنها راه رهایی از این وضعیت را باید از طریق مجلس شورای اسلامی(سوال/تذکر/تحقیق و تفحص و استیضاح) بابت عدم کفایت سیاسی برای قانون شکنی و قوه قضائیه بابت عدم کفایت قضائی و جرم انگاری پذیرندگان مسئولیت غیرقانونی و دهندگان مسئولیت به آنها را با قاطعیت دنبال کرد.
سوال اساسی اینجاست که آیا آقای قالی باف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی و آقای اژهای به عنوان رئیس قوه قضائیه ، چنین اراده ای را در اجرای نص قانون دارند و یا خیر؟!!!
✍مهدی ملکی
https://eitaa.com/joinchat/3412590897C6c0652cc0b
گروه
" مطالبه گران استان گلستان"
از دوستان و اندیشمندان جهت تبادل افکار و راهکارهای اجرایی مبنی بر تحقق اراده مردم ، دعوت بعمل می آورد.
هدایت شده از قوانین اداری (دکتر مهدی ملکی)
شرایط در خواست بازنشستگی
طبق تبصره های ماده ٧٦ قانون تأمین اجتماعی :
دارا بودن ٤٢ سال سن و ٢٠ سال سابقه اشتغال و پرداخت حق بیمه برای زنان کارگر مشمول قانون کار.
داشتن ٣٥ سال سابقه مفید بدون شرط سنی برای مردان و زنان
داشتن ٢٠ سال سابقه متوالی یا ٢٥ سال سابقه متناوب در کارهای سخت و زیان آور بدون شرط سنی
داشتن ٢٠ سال سابقه تمام برای مردان با سن 60 سال و زنان با سن 55 سال
داشتن 30سال سابقه برای مردان با سن 50 سال و زنان با سن 45 سال
هدایت شده از قوانین اداری (دکتر مهدی ملکی)
ضوابط پرداخت حق جذب در کارگاههای دارای طرح طبقه بندی مشاغل چیست؟
برای مشاغل تخصصی که زمینه آنها در بازار کار با کمبود مواجه است یا مشاغلی که بنا به ماهیت شغل و نوع و وظایف و سختی و صعوبت و یا شرایط نامساعد محیط کار، انگیزه و تمایل برای تصدی آنها ضعیف است، متناسب با وضعیت شغل و ميزان نیاز کارگاه، به اینگونه شغلها میتوان مزایایی را با موافقت مدیریت و تصویب وزارت کار، تحت عنوان فوق العاده جذب برقرار و پرداخت نمود. میزان آن حداکثر برابر با مزد شغل است،مگر در مشاغل تخصصی یا سطح مدیران که با ارائه دلایل موجه، تا دوبرابر مزد شغل گروه مربوطه میتوان درخواست و مورد تصویب قرارگیرد.
هدایت شده از قوانین اداری (دکتر مهدی ملکی)
مصوبه تعیین حداقل حقوق کارکنان دولت باطل شد.pdf
198.9K
مصوبه تعیین حداقل حقوق کارکنان دولت باطل شد
هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۶/۸ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی درباره حداقل حقوق کارکنان دولت را خارج از صلاحیت این مرجع دانست و رای به ابطال آن صادر کرد.
این مصوبه حداقل حقوق را از ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال به ۲۹,۶۵۸,۰۰۰ ریال تقلیل داده بود.
هدایت شده از قوانین اداری (دکتر مهدی ملکی)
مدت اعتبار اجرائیه ی صادر شده از دادگاه حقوقی، جهت اجرای رای قطعی، چه مدت است؟
هرگاه از تاریخ صدور اجرائیه بیش از ۵ سال گذشته و محکومله (که رای به سود وی صادر شده)، عملیات اجرایی را تعقیب نکرده باشد، اجرائیه بلااثر تلقی میشود.
در این مورد اگر حق اجرا وصول نشده باشد دیگر قابل وصول نخواهد بود.
محکومله میتواند مجدداً از دادگاه تقاضای صدور اجرائیه نماید ولی در مورد اجرای هر حکم، فقط یک بار حق اجرا دریافت میشود.
هدایت شده از قوانین اداری (دکتر مهدی ملکی)
اگر کارفرما، شما را بیمه نکرد.....
به استناد مواد ۳۶ و ۳۹ قانون تأمین اجتماعی، کارفرمایان از بدو شروع به کار کارگر در محل کارگاه، موظف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگر هستند. حال اگر کارفرما، کارگر را بیمه نکرده باشد، چه کاری باید انجام داد؟
افراد شاغل در کارگاهها به چهار روش میتوانند درخواست خود را ثبت کنند:
_ ثبت درخواست بازرسی بصورت حضوری در شعبه
_ ثبت درخواست بازرسی از کارگاه در سامانه خدمات غیرحضوری
_ ثبت درخواست بازرسی از کارگاه در اپلیکیشن تأمینمن
_ تماس با مرکز ارتباطات مردمی سازمان به شماره ۱۴۲۰
نحوه ثبت درخواست بازرسی از کارگاه بصورت غیرحضوری:
۱_ ابتدا به سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی es.tamin.ir مراجعه و پس از ثبتنام، کد کاربری و رمز عبور دریافت نمایید.
۲_ در بخش بیمهشدگان در زیر شاخهی «بازرسی انجامشده از محل اشتغال»، گزینه «ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی» را انتخاب نموده و نسبت به تکمیل موارد درج شده برای خود یا هر شخص دیگری که اشتغال دارد اما کارفرما نام وی را لیست ارسالی به سازمان تامین اجتماعی درج نکرده است، اقدام نمائید.
https://eitaa.com/sharvand_S
هدایت شده از حسنوند Gh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ آقایون مسئول خجالت بکشید که با زندگی مردم علی الخصوص فقرا اینطور کردید.
🌪نود سیاسی🌪
🔝 @navad_siasi
هدایت شده از حسنوند Gh
❌ نماد مدیریت اصلاحاتی
❗️ قطعی برق در زمستان؛
افزایش وحشتناک قیمت طلا
افزایش ۲۵هزار تومانی دلار
افزایش سه برابری بلیط هواپیما
افزایش چندبرابری عوارض آزادراهها
گرانی افسار گسیخته لبنیات و مواد غذایی و حالا گرانی سیبزمینی...
مگر در این شش ماه چه اتفاقی برای کشور افتاده که تا پایان دولت شهید رئیسی این مشکلات را نداشتیم؟!
تنها تفاوت حضور افرادی به نام #غربزدگان است!
🔴
هدایت شده از قوانین اداری (دکتر مهدی ملکی)
مراجعه به پزشکی قانونی
مراحل پزشکی قانونی برای دریافت گواهی به این صورت بوده که در اولین مرحله از مراحل دریافت گواهی از پزشکی قانونی فرد متقاضی باید از یک مرجع قضایی یا ضابطین دادگستری مثل کلانتری یک نامه دریافت کند و آن را به یکی از ادارات پزشکی قانونی ارائه دهد. پزشکی قانونی تنها در صورت این نامه است که به موضوع درخواستی رسیدگی می کند و افراد نمی توانند بدون این نامه از پزشکی قانونی، تقاضای رسیدگی کنند.
اعتراض به نظریه پزشکی قانونی، ظرف یک هفته از ابلاغ نظریه، امکانپذیر می باشد. بدین منظور هر یک از طرفین دعوا می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی، لایحه اعتراضی خود را ثبت نماید.
بعد از دریافت نامه، متقاضی به پزشکی قانونی مراجعه می کند. مدارک هویتی نظیر شناسنامه یا کارت ملی کسی که می خواهد معاینه شود، پرونده های پزشکی موجود و پرداخت هزینه های پرداخت شده، به اداره پزشکی قانونی تحویل داده می شود و بعد از بررسی های لازم پرونده در اختیار پزشک قرار می گیرد.
بعد از تحویل نوبت و تشکیل پرونده، پزشک معاینات لازم را انجام می دهد و نظر خود اعلام می کند و گواهی صادر می کند و گواهی را به فرد تحویل می دهد. البته در مواردی پیش می آید که یک بار معاینه کافی نیست و برای صدور گواهی پزشکی قانونی نیاز به معاینات مجدد است، این معاینات تا زمانی که پزشک بتواند نظر قطعی را اعلام کند، ادامه پیدا می کند.
https://eitaa.com/sharvand_S