eitaa logo
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
2.2هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
878 ویدیو
230 فایل
پایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی www.isca.ac.ir پایگاه رادیو پژوهش http://radio.isca.ac.ir کانال رسمی آرشیو صوت پژوهشگاه @isca_seda کانال رسمی پژوهشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/isca24 ارتباط با مدیر و ارسال مطلب @isca25
مشاهده در ایتا
دانلود
نهادینه سازی سبک زندگی قرآنی قسمت هفتم:ضرورت بررسی از محیط فعالیت های فرزندان نویسنده: دکتر سید مصطفی احمد زاده عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منبع: کانال ایتای ایشان أَرْسِلْهُ مَعَنَا غَدًا يَرْتَعْ وَيَلْعَبْ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ (یوسف:۱۲). 📒برادران یوسف علیه السلام از پدرشان یعقوب علیه السلام درخواست کردند که اجازه دهد یوسف علیه السلام با آنان به صحرا برود و همراه گوسفندان در صحرا جست و خیز کند و بازی کند و قول دادند که ما مواظب یوسف هستیم. و افتاد آن که افتاد. 🌀یکی از درس هایی که از این آیه می گیریم این است که نسبت به محیط هایی که فرزندانمان را برای هر نوع فعالیتی اعم از ورزش، درس خواندن، تربیت، تفریح، فوق برنامه، کار، آموختن هنر و ... می فرستیم، بررسی های لازم را از ابعاد گوناگون داشته باشیم. ▪️فرزندانمان را به واسطه گفته این و آن به مراکز آموزشی و تفریحی بدون بررسی نفرستیم. بسیار مهم است که فرزندان ما در چه محیطی رشد می کنند؟ با چه افرادی دوست می شوند؟ چه افرادی با چه گرایش ها و باورهایی به فرزندان ما درس می دهند؟ فرزندان ما از چه کسانی الگو می گیرند؟ این مساله به مدرسه و دوران کودکی و نوجوانی و جوانی نیز محدود نمی شود. حتی اگر فرزندی بخواهد در خارج کشور تحصیل کند نیز باید محیط آن جا و قوانین و ضوابط آن و افرادی که در آن محیط رفت و آمد می کنند، مورد بررسی عمیق و دقیق قرار گیرد. بعد از اطمینان خاطر، اجازه داده شود که این فرزند به آن محیط سفر کند. چه بسا فرزندان بسیار خوب که در محیط های ناسالم قرار گرفته اند و مسیر دیگری را طی کرده اند و موجبات شرمساری والدین و خانواده و جامعه شده اند. ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️آیا زن و مرد می‌توانند در یک کلاس حضور داشته باشند؟ 🎙کارشناس: حجت الاسلام محمدی ◽️کاری از پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی https://eitaa.com/isca24/13079 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
15.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"وقتی یک «مجتهد تبلیغ» خطابه می کند..." _ رحمت خدا را معرفی می کند _ پروژه دشمن در حجاب را تبیین می کند _ مهر را نثار بدحجاب و بی حجاب می کند _ وجوب حجاب را اشاره می کند _ از زنان الگو در اسلام بهره می برد _ عشق نهادینه شده در دل مخاطب نسبت به اهل بیت علیهم السلام را برای حجاب، تحریک می کند _ بصیرت سیاسی (اشاره به دشمن)، اعتقادی (اشاره به رحمت خدا)، ملی(اشاره به دختران ایران)، بصیرت مناسکی (اشاره به حضرت زهرا و حضرت رقیه علیهما السلام) اش را یکجا به رخ می کشد ✍️ او در سخنوری دینی در اوج قدرت، اخلاص و توانایی همه کار می کند. او مجتهد تبلیغ و جذب دینی در عین وفاداری به مبانی اسلام، تشیع و نظام است. نابجا نیست اگر همین چهار دقیقه کارعملی کلاسهای تبلیغ در حوزه ها و میان مبلغان باشد. منبع: کانال ایتای حجت الاسلام دکتر احمد اولیائی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
|||| ✍️هم‌اندیشی «عبودیت و تمدن» در سپهر سورة الفاتحه 📅زمان: 21 و 23 فروردین ماه 1402 مجری: پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مخاطبان: طلاب،دانشجویان و علاقه مندان به مباحث قرآنی و تمدنی بارگزاری شده در رادیو پژوهش ،کانال صوت ایتا و کانال صوت تلگرام 💠ارائه دهندگان و موضوعات ارائه شده در روز اول ( 21 فروردین ماه 1402) 1.هم‌اندیشی «عبودیت و تمدن» در سپهر سورة الفاتحه | فایل کامل) 1️⃣تفسیر تمدنی سوره ی حمد با تأکید بر معنای کانونی عبودیت 🎙حجت الاسلام سعید بهمنی 2️⃣تعبد به مثابه جوهره ی تمدن 🎙دکترمحسن الویری 3️⃣”عبودیت“ معیار قرآنی 🔹تمدنی شدن مناسبات انسانی 🎙دکتر محمدرضا بهمنی 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/WIMcZ 2.تفسیر تمدنی سوره ی حمد با تأکید بر معنای کانونی عبودیت 🎙حجت الاسلام سعید بهمنی 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/NRly2 3.📁تعبد به مثابه جوهره ی تمدن 🎙حجت الاسلام دکتر محسن الویری 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/HrMkj 4.”عبودیت“ معیار قرآنی تمدنی شدن مناسبات انسانی 🎙 دکتر محمدرضا بهمنی 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/OA1eJ 5.دیدگاه های حضار و برخی از اساتید حاضر در جلسه 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/Co0Nh ارائه دهندگان و موضوعات ارائه شده در روز دوم ( 23 فروردین ماه 1402) 6.تعبد سنن گرا در امر تمدنی 🎙حجت الاسلام محمد علی میرزایی 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/ABI4t 7.جریان عبودیت درزمان مندی وجودی تمدنی 🎙حجت الاسلام احمد آکوچکیان 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/x64k8 8. رحمت و معنای تمدنی آن 🎙حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابایی 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/mNwyG 9. هم‌اندیشی «عبودیت و تمدن» در سپهر سورة الفاتحه جلسه دوم ( فایل کامل) 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/0jbjO ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
◾️سلسله نشست های علمی حکمرانی در قرآن ( جلسه 184) 📒حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه ( جلسه نهم) 👤ارائه دهنده: دکتر کریم ابراهیمی ⬅️دبیر علمی : دکتر سید سجاد آل غفور 📅زمان: پنج شنبه 24 فروردین ماه 1402 ساعت 12:45 الی 14 💠لینک ورود به جلسه 🌐http://dte.bz/hokmconf 📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
10.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 همایش ملی «سالک الی الله» تبیین سیره و اندیشه مرحوم آیت الله ناصری 💢 مهلت ارسال مقالات: ✅ چکیده: ۳۱ خرداد ✅ مقاله: ۳۱ مرداد 💢 زمان همایش: مهرماه ۱۴٠۲ 💢 مکان قم و اصفهان 🔰 دبیرخانه همایش «سالک الی الله» ⬅️ كانال همایش در پیام رسان‌های اجتماعی: @hamayeshnaseri 🌐 سایت همایش: www.hamayesh-naseri.ir ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
86.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| || 🌀ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 📒صالحان و چالش های اعتقادی ( جلسه اول) 🎙حجت الاسلام محمد شهبازیان ▪️عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ⏹مجری: پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی https://eitaa.com/isca24/13085 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
📒 سلسله نشست های علمی ⬅️تاریخ در قرآن ( سنت های تاریخی ) 🎙ارائه دهنده :حجت الاسلام دکتر محسن الویری 📅زمان: روزهای ۲۷ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ⏰ساعت ۱۱ تا ۱۲ 🔗لینک ورود به جلسه 🌐 http://dte.bz/historyconf 💠مجری:پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت ع و مرکز همکاریهای علمی و بین الملل ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
akhlaq & manawiyat- final_.pdf
4.52M
📚 پژوهشکده اخلاق و معنویت 📚 (لینک باکس و راه های ارتباطی) 📑 دانلود بروشور معرفی پژوهشکده ✉️ ایمیل: ethics@isca.ac.ir 🌐 سایت: http://ethics.isca.ac.ir 🌐آپارات: http://aparat.com/Isca.ethics 📳 کانال ایتا پژوهشکده: http://eitaa.com/isca_ethics 📳 کانال ایتا مشق اخلاق: http://eitaa.com/mashqeakhlaq 📳 کانال ایتا گروه اسلام و مطالعات معنویت: http://eitaa.com/spiritualitystudies 📳 کانال همایش معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی: https://eitaa.com/Spiresearch کانال همایش اخلاق امدادگری: https://eitaa.com/Emdadgari_isca 🚏 آدرس: قم، پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده اخلاق و معنویت ☎️ شماره تماس: 31156708- 025 📨 صندوق پستی: 3688/37185 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
◾️سلسله نشست های علمی حکمرانی در قرآن ( جلسه 184) 📒حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه ( جلسه نهم) 👤ارائه دهنده: دکتر کریم ابراهیمی ⬅️دبیر علمی : دکتر سید سجاد آل غفور 📅زمان: پنج شنبه 24 فروردین ماه 1402 ساعت 12:45 الی 14 💠لینک ورود به جلسه 🌐http://dte.bz/hokmconf 📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
تأملات قرآنی در باب «روابط انسانی» (قسمت نوزدهم: نظمِ اجتماعیِ رحمت‌پایه) (شماره ۱) نویسنده:دکتر حبیب الله بابایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منبع: کانال ایتای ایشان «رحمت» در قرآن، گاه در مورد خود خدا به کار رفته است (آیاتی همچون التواب الرحیم، رئوف رحیم، غفور رحیم)، گاه در نزول و سرایت رحمت الهی به انسان و جامعه انسانی (در نسبت خدا ـ انسان) استفاده شده است (يَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ يَشَاءُ)، و گاه نیز در بارۀ جامعه انسانی و مناسبات درونی بین انسان‌ها (در نسبت انسان و انسان) استعمال شده است (رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ). اکنون پرسش آن است که امر الهیاتیِ «رحمت» درهرسه لایه، چگونه و چسان در امر اجتماعی انسان و در عرصه‌های زمینی و این جهانی و در صیرورت و صورتبندی تمدن می‌تواند امتداد پیدا بکند؟ احتمالا در سه نقطه بتوان در باره این نقطه‌های تماس بین الهیات و جامعه و روابط بین رحمت الهی و رحمت انسانی تأمل کرد: ۱) اینکه نفسِ «ایمان به جهانی انباشته از رحمت فراگیر الهی» و «ایمان به در دسترس بودن همیشگی رحمت خاصه» و ذکر پیوسته این رحمت موجب مصونیت انسان در برابر شرور و بدی‌ها می‌شود (وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ هر که از یاد خدا (و حکم قرآن) رخ بتابد شیطانی را بر او برانگیزیم تا یار و همنشین دایم وی باشد). ۲) آگاهی و علم به اینکه حیات و بقای جامعه بشری منوط به رحمت الهی است. نفس آگاهی و علم از نسبت بین رحمت الهی و جامعه بشری در صورتبندی عقلانیت رحمت‌پایه اثر خواهد گذاشت. و ۳) امتداد و بسطِ رحمت الهی (الرحمن الرحیم) در انسان و ایجاد رحمت انسانی (رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ) است و احیانا هر میزان نزول رحمت الهی در جامعه انسانی فزونی می‌گیرد رحمت ما بین انسان‌ها بیشتر می‌شود. ادامه دارد. . . ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/