15.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸کشف پدیده دهه هشتادیها/ این نسل پُر خبرِ این روزها چه ویژگیهایی دارند؟
🎥 گوشهای از دومین نشست #عصرهای_رسانه
@isfahanmediacenter
#آموزش
🔸ما همه «فابینگ» داریم!/ بیماری اینترنتی شایع این روزها
@isfahanmediacenter
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزش #سواد_رسانه_ای
🔸قدرت شایعه چگونه به کمک #عملیات_روانی و #جنگ_روایتها میآید؟
@isfahanmediacenter
🔸 اکران ویژه «انیمیشن لوپتو» ویژه دانشآموزان مقطع ابتدایی
🔻بررسی و تحلیل با مشارکت کودکان و باحضور
🔹دکتر حمیدرضا محمودینژاد روانشناس کودک و نوجوان
🔹رویا هنرمندزاده رواندرمانگر کودک
🗓 دوشنبه ۲۱ آذرماه | ⏰ ساعت ۹:۳۰
🔘 مکان: پردیس سینمایی ساحل
☎️ اطلاعات بیشتر: ۸-۳۵۵۴۴۰۹۶
@isfahanmediacenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خبر #آموزش #رسانه
🔸خبرشناس باشیم!
روزﻧﺎﻣﻪﻧﮕﺎران ﺧﺒﺮﻫﺎ را در ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪیﻫﺎی مختلفی ﻗﺮار میدﻫﻨﺪ ﻛـﻪ از آن ﺟﻤﻠﻪ میﺗﻮان ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻮارد اﺷﺎره داﺷﺖ:
📍ﺳﺨﺖ ﺧﺒﺮ: ﺧﺒﺮﻫﺎیی ﻛﻪ ﻓﻮری و در ﺣﺎل وﻗﻮع ﻫـﺴﺘﻨﺪ و نمیﺗﻮان آﻧﻬﺎ را در اﻧﺘﻈﺎر ﮔﺬاﺷﺖ؛
📍ﻧﺮم ﺧﺒﺮ: ﺧﺒﺮﻫﺎیی ﻛﻪ میﺗﻮاﻧﻨﺪ در اﻧﺘﻈﺎر ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ و ﻋﻤﻮﻣﺎً ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻳﻚ روﻧﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻳﺎ درﺑﺎره ﻳﻚ روﻳﺪاد ﺟﺎری درﺑﺎره ﻳﻚ ﻓﺮد ﺟﺎﻟﺐ؛
📍ﻓﻴﭽﺮ: ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﻃﻮﻻنی و ﻣﺠﻠﻪای و ﻋﻤﻴﻖﺗﺮ از ﺧﺒﺮ ﻛﻪ روزﻧﺎﻣﻪﻧﮕﺎران آﻧﻬﺎ را ﻣﻌﺎدل ﻣﻘﺎﻟﻪ میﭘﻨﺪارﻧد؛
📍ﭘﺮوﻓﺎﻳﻞﻫﺎی شخصیتی: ﺑﻪ آنها ﺧﺒﺮﺳﺎز ﻫﻢ میﮔﻮﻳﻨﺪ و ﻣﺮﺑﻮط اﺳﺖ ﺑﻪ ﺗﻮﺻﻴﻒ اﻓﺮاد ﻣﻄﺮح در ﺧﺒﺮﻫﺎ و ﻳﺎ درﺑﺎره اﻓﺮاد ﺟﺎﻟﺐ اﻣﺎ ﮔﻤﻨﺎم و ﺑﻪﻃﻮر ﻛلی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻛﻪ ﻃﺮف ﺗﻮﺟﻪ اﻧﺴﺎنﻫﺎ ﻗﺮار ﺑﮕﻴﺮد؛
📍ﭘﺲزﻣﻴﻨﻪﻫﺎ: ﻛﻪ ﻃﺒﻘﻪای دﻳﮕﺮ در درون ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪی ﺧﺒﺮﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﺑﻪ ﻣﻄﺎلبی ﮔﻔﺘﻪ میﺷﻮد ﻛﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻴـﺸﺘﺮی را ﺑـﻪ ﻳﻚ ﺧﺒﺮ میاﻓﺰاﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﮔﺎهی ﻫﻢ میﺗﻮاﻧـﺪ ﺑـﻪﺻـﻮرت ﺑـﺎﻛﺲ ﻳـﺎ در ﻗﺎﻟﺐ ﻛﺎدر در ﻛﻨﺎر ﻳﻚ ﺧﺒﺮ ﺑﻴﺎﻳﺪ.
@isfahanmediacenter
#عملیات_روانی #کمپین
🔸 کمپینسازی ساختگی یا پدیده آستروتورفینگ/افکار عمومی چگونه به صورت پنهانی جهتدهی رسانهای میشوند؟
@isfahanmediacenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش #عملیات_روانی
🔸پاره حقیقتگویی؛ ترفندی که رسانهها هر روز در مقابل ما به کار میگیرند. چرا؟ نانشان در بُرشِ گوشهای از حقیقت است...
@isfahanmediacenter
#جهان_رسانه
🔸خودمراقبتی، تکنیک سواد رسانهای
🔰۳۸درصد مردم در ۴۰ کشور جهان از خواندن اخبار خودداری میکنند
🔻 براساس نظر کارشناسان،یکی از راههای تسکین دردها و عوارض ناشی از اخبارمنفی که این روزها در شبکههای اجتماعی به وفور یافت میشود، اجتناب از خواندن اخبار به صورت کلی است.
🔻براساس یک پیمایش رویترز در ۴۰ کشور جهان، ۳۸ درصد از پرسششوندگان در مواجهه با اخبار منفی،نخستین راهی که در پیش میگیرند؛ این است که اخبار نمیخوانند. نکته قابل توجه این است که این آمار در سال ۲۰۱۷، ۲۷درصد بوده و ظرف پنج سال، ۱۱ درصد رشد داشته است. هر چه اخبار منفی بیشتر، اجتناب از خبرخوانی بیشتر!
🔻نکته قابل توجه دیگر صدرنشینی برزیل، بریتانیا و آمریکا در این فهرست است. براساس این پیمایش، ۵۴ درصد برزیلیها، ۴۶ درصد بریتانیاییها و ۴۲ درصد آمریکاییها اخبار نمیخوانند.
@isfahanmediacenter
فرهنگسرای رسانه اصفهان
🔸 اکران ویژه «انیمیشن لوپتو» ویژه دانشآموزان مقطع ابتدایی 🔻بررسی و تحلیل با مشارکت کودکان و باحضور
🔸تلاش برای ارتقای سواد پویانمایی در کودکان و نوجوانان اصفهانی
🔻مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه اصفهان گفت: این فرهنگسرا اخیرا در راستای افزایش سواد رسانهای کودکان و نوجوانان شهر، اکران پویانماییهای روز ایرانی را همراه با تحلیل مشارکتی آن در دستور کار خود قرار داده است.
🔻بهناز عابدی با اشاره به اینکه اولین رویداد در راستای این هدف، به مناسبت هفته ملی کودک در مهرسال جاری برگزار شد، ادامه داد: در جریان آن برنامه، پویانمایی «پسر دلفینی» ساخته محمد خیراندیش برای این گروه از شهروندان به نمایش درآمد و کودکان و نوجوانان خود با مشارکت روانشناسان همین حوزه با تحلیل مشارکتی شخصیتها و پیامهای آن اثر سینمایی پرداختند.
🔰ادامه گفتوگو👇🏻👇🏻
🔗www.imna.ir/news/626309/
@isfahanmediacenter