فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رسانه #سواد_رسانه
🔸 اظهارنظرهای نسنجیده برخی مسئولان چطور میتواند منجر به بحرانهای رسانهای شود؟
@isfahanmediacenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عصرهای_رسانه
🔸مناظره چالشی میلاد دخانچی و حسین مطیع در باب «شکاف نسلی و چالش دهه هشتادیها»
🎥 این یک پیش درآمد است، منتظر دیدن و شنیدن ویدیوهای تکمیلی باشید...
@isfahanmediacenter
#چند_قاب #آموزش
🔸آموزش #سواد_رسانهای در مدارس مناطق کمبرخوردار اصفهان | آبان و آذر ۱۴٠۱
@isfahanmediacenter
#آموزش #سواد_رسانه_ای #عملیات_روانی
🔸پروپاگاندا چطور ذهنها را تسخیر میکند؟
شماره 1️⃣
@isfahanmediacenter
#رژیم_مصرف #داده_نما
ایران ۴۰ میلیون گیمر دارد/ دنیای بازیهای دیجیتال و فقدان #سواد_بازی
@isfahanmediacenter
#آموزش #سواد_رسانه_ای
🔸 پروپاگاندا با تکنیکی به نام «توسل به ترس»/ #عملیات_روانی چگونه به خدمت رسانهها درمیآید؟
شماره 2️⃣
@isfahanmediacenter
#سواد_بازی #آموزش_والدین
🔸نظام ردهبندی سنی بازیهای دیجیتال/ کدام بازیها برای فرزندان شما نامناسب است؟
@isfahanmediacenter
#آموزش #سواد_رسانه_ای #عملیات_روانی
🔸«تکرار» و «برچسب زدن»؛ تکنیک رسانهها برای القای پروپاگاندا/ ذهن مخاطب چطور به بازی گرفته میشود؟
شماره 3️⃣
@isfahanmediacenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کشف پدیده دهه هشتادیها/ این نسل پُر خبرِ این روزها چه ویژگیهایی دارند؟
🎥 گوشهای از دومین نشست #عصرهای_رسانه
@isfahanmediacenter
#آموزش
🔸ما همه «فابینگ» داریم!/ بیماری اینترنتی شایع این روزها
@isfahanmediacenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش #سواد_رسانه_ای
🔸قدرت شایعه چگونه به کمک #عملیات_روانی و #جنگ_روایتها میآید؟
@isfahanmediacenter
🔸 اکران ویژه «انیمیشن لوپتو» ویژه دانشآموزان مقطع ابتدایی
🔻بررسی و تحلیل با مشارکت کودکان و باحضور
🔹دکتر حمیدرضا محمودینژاد روانشناس کودک و نوجوان
🔹رویا هنرمندزاده رواندرمانگر کودک
🗓 دوشنبه ۲۱ آذرماه | ⏰ ساعت ۹:۳۰
🔘 مکان: پردیس سینمایی ساحل
☎️ اطلاعات بیشتر: ۸-۳۵۵۴۴۰۹۶
@isfahanmediacenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خبر #آموزش #رسانه
🔸خبرشناس باشیم!
روزﻧﺎﻣﻪﻧﮕﺎران ﺧﺒﺮﻫﺎ را در ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪیﻫﺎی مختلفی ﻗﺮار میدﻫﻨﺪ ﻛـﻪ از آن ﺟﻤﻠﻪ میﺗﻮان ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻮارد اﺷﺎره داﺷﺖ:
📍ﺳﺨﺖ ﺧﺒﺮ: ﺧﺒﺮﻫﺎیی ﻛﻪ ﻓﻮری و در ﺣﺎل وﻗﻮع ﻫـﺴﺘﻨﺪ و نمیﺗﻮان آﻧﻬﺎ را در اﻧﺘﻈﺎر ﮔﺬاﺷﺖ؛
📍ﻧﺮم ﺧﺒﺮ: ﺧﺒﺮﻫﺎیی ﻛﻪ میﺗﻮاﻧﻨﺪ در اﻧﺘﻈﺎر ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ و ﻋﻤﻮﻣﺎً ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻳﻚ روﻧﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻳﺎ درﺑﺎره ﻳﻚ روﻳﺪاد ﺟﺎری درﺑﺎره ﻳﻚ ﻓﺮد ﺟﺎﻟﺐ؛
📍ﻓﻴﭽﺮ: ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﻃﻮﻻنی و ﻣﺠﻠﻪای و ﻋﻤﻴﻖﺗﺮ از ﺧﺒﺮ ﻛﻪ روزﻧﺎﻣﻪﻧﮕﺎران آﻧﻬﺎ را ﻣﻌﺎدل ﻣﻘﺎﻟﻪ میﭘﻨﺪارﻧد؛
📍ﭘﺮوﻓﺎﻳﻞﻫﺎی شخصیتی: ﺑﻪ آنها ﺧﺒﺮﺳﺎز ﻫﻢ میﮔﻮﻳﻨﺪ و ﻣﺮﺑﻮط اﺳﺖ ﺑﻪ ﺗﻮﺻﻴﻒ اﻓﺮاد ﻣﻄﺮح در ﺧﺒﺮﻫﺎ و ﻳﺎ درﺑﺎره اﻓﺮاد ﺟﺎﻟﺐ اﻣﺎ ﮔﻤﻨﺎم و ﺑﻪﻃﻮر ﻛلی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻛﻪ ﻃﺮف ﺗﻮﺟﻪ اﻧﺴﺎنﻫﺎ ﻗﺮار ﺑﮕﻴﺮد؛
📍ﭘﺲزﻣﻴﻨﻪﻫﺎ: ﻛﻪ ﻃﺒﻘﻪای دﻳﮕﺮ در درون ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪی ﺧﺒﺮﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﺑﻪ ﻣﻄﺎلبی ﮔﻔﺘﻪ میﺷﻮد ﻛﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻴـﺸﺘﺮی را ﺑـﻪ ﻳﻚ ﺧﺒﺮ میاﻓﺰاﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﮔﺎهی ﻫﻢ میﺗﻮاﻧـﺪ ﺑـﻪﺻـﻮرت ﺑـﺎﻛﺲ ﻳـﺎ در ﻗﺎﻟﺐ ﻛﺎدر در ﻛﻨﺎر ﻳﻚ ﺧﺒﺮ ﺑﻴﺎﻳﺪ.
@isfahanmediacenter
#عملیات_روانی #کمپین
🔸 کمپینسازی ساختگی یا پدیده آستروتورفینگ/افکار عمومی چگونه به صورت پنهانی جهتدهی رسانهای میشوند؟
@isfahanmediacenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش #عملیات_روانی
🔸پاره حقیقتگویی؛ ترفندی که رسانهها هر روز در مقابل ما به کار میگیرند. چرا؟ نانشان در بُرشِ گوشهای از حقیقت است...
@isfahanmediacenter
#جهان_رسانه
🔸خودمراقبتی، تکنیک سواد رسانهای
🔰۳۸درصد مردم در ۴۰ کشور جهان از خواندن اخبار خودداری میکنند
🔻 براساس نظر کارشناسان،یکی از راههای تسکین دردها و عوارض ناشی از اخبارمنفی که این روزها در شبکههای اجتماعی به وفور یافت میشود، اجتناب از خواندن اخبار به صورت کلی است.
🔻براساس یک پیمایش رویترز در ۴۰ کشور جهان، ۳۸ درصد از پرسششوندگان در مواجهه با اخبار منفی،نخستین راهی که در پیش میگیرند؛ این است که اخبار نمیخوانند. نکته قابل توجه این است که این آمار در سال ۲۰۱۷، ۲۷درصد بوده و ظرف پنج سال، ۱۱ درصد رشد داشته است. هر چه اخبار منفی بیشتر، اجتناب از خبرخوانی بیشتر!
🔻نکته قابل توجه دیگر صدرنشینی برزیل، بریتانیا و آمریکا در این فهرست است. براساس این پیمایش، ۵۴ درصد برزیلیها، ۴۶ درصد بریتانیاییها و ۴۲ درصد آمریکاییها اخبار نمیخوانند.
@isfahanmediacenter
فرهنگسرای رسانه اصفهان
🔸 اکران ویژه «انیمیشن لوپتو» ویژه دانشآموزان مقطع ابتدایی 🔻بررسی و تحلیل با مشارکت کودکان و باحضور
🔸تلاش برای ارتقای سواد پویانمایی در کودکان و نوجوانان اصفهانی
🔻مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه اصفهان گفت: این فرهنگسرا اخیرا در راستای افزایش سواد رسانهای کودکان و نوجوانان شهر، اکران پویانماییهای روز ایرانی را همراه با تحلیل مشارکتی آن در دستور کار خود قرار داده است.
🔻بهناز عابدی با اشاره به اینکه اولین رویداد در راستای این هدف، به مناسبت هفته ملی کودک در مهرسال جاری برگزار شد، ادامه داد: در جریان آن برنامه، پویانمایی «پسر دلفینی» ساخته محمد خیراندیش برای این گروه از شهروندان به نمایش درآمد و کودکان و نوجوانان خود با مشارکت روانشناسان همین حوزه با تحلیل مشارکتی شخصیتها و پیامهای آن اثر سینمایی پرداختند.
🔰ادامه گفتوگو👇🏻👇🏻
🔗www.imna.ir/news/626309/
@isfahanmediacenter
فرهنگسرای رسانه اصفهان
🔸تلاش برای ارتقای سواد پویانمایی در کودکان و نوجوانان اصفهانی 🔻مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه اصفهان گف
#سواد_رسانه_ای #چند_قاب
🔸 اکران انیمیشن ایرانی «لوپتو» و تحلیل مشارکتی ویژه دانشآموزان مقطع دبستان | دوشنبه 21 آذر
@isfahanmediacenter
🔸چرا دنبال #خبر بد میگردیم؟!
🔻کافی است #رسانه خبر مرگ، جرائم، زد و خورد و اخباری از این دست با تکیه بر ارزش خبری برخورد، اختلاف، درگیری و منازعه را منتشر کند، به سرعت تعداد بازدیدکنندگانش بالا میرود، اما به همان نسبت اگر خبری با رویکردی مبتنی بر دیگر ارزشهای خبری تنطیم شود، تعداد بازدیدکنندهاش پایین میآید!
🔻این رویکرد، در این سالها اغلب رسانهها را هم تحت تاثیر قرار داده و حالا که بازار رقابت رسانهای به شدت داغ است، برای ثبت کلیکهای بیشتر، خودآگاه یا ناخودآگاه به این سمت گرایش دارند؛ اما جریان چیست و چرا تان این حد پیگیری خبرهای تلخ به صورت عادت درآمده است؟
تکنیکی بین رسانههای بزرگ دنیا وجود دارد و آن استخراج خبر خوب از دل خبر بد است. وقتی یک بحران پیش میآید، معمولا یک قهرمان هم با آن ظهور میکند.
▫️گفتگوی حمید ضیاییپرور با ایسنا
isna.ir/xdMgyF
@isfahanmediacenter
41.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#قاب_فیلم #سواد_انیمیشن #سواد_رسانه_ای
🔸دانشآموزان اصفهانی به تماشای لوپتو نشستند و در فضایی تعاملی، به تحلیل شخصیتها و پیامهای این انیمیشن ایرانی پرداختند.
@isfahanmediacenter