✨✨✨مراسم تقدیر✨✨✨
✅تقدیر از طلاب امتیاز آورنده و شرکت کننده در فراخوان 16 آثار حوزه
🗓زمان: سه شنبه، 21 دی 1400
بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر
#معاونت_پژوهش
#پژوهشگران
#نخبگان
#تقدیرنامه
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
📜 چرا توفیق نمازشب نداریم؟
📚کتاب«الکافی»، ج۳، ص۴۵۰
📚کتاب«الکافی»، ج۲، ص۲۷۲
📚کتاب«گلشن احباب» ج۱، ص۱۲۸ و ۱۲۹
✅حضرت آيت الله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی(حفظه الله)
#عرفان
#اخلاق
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
#تقدیرنامه
شانزدهمین #فراخوان_آثار_پژوهشی حوزه
✅ جلد سوم کتاب #علم_دینی؛ از چیستی تا چگونگی (الزامات فقهی و اصولی) از میان آثار بسیار ارسالی به این #فراخوان، شایسته تقدیر شد.
💠 محقق و پژوهشگر: سید #شهاب_الدین_دعایی
🌷 رتبه ۲
🔺 این چهار جلد محصول دروس خارج «علم دینی» استاد محمد حسن #وکیلی بوده که به قلم تحریر درآمده و در این فراخوان برگزیده شده است.
#معاونت_پژوهش
#پژوهشگران
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
#تقدیرنامه شانزدهمین #فراخوان_آثار_پژوهشی حوزه ✅ جلد سوم کتاب #علم_دینی؛ از چیستی تا چگونگی (الزاما
🔶 مروری بر نوآوری های مجموعه «#علم_دینی؛ از چیستی تا چگونگی»🔶
✅ تا به حال، آثار متعددی در زمینه «علم دینی» منتشر شده و صاحب نظران متفاوتی در این عرصه اقدام به نظریه پردازی کرده اند. برخی از وجوه تمایز مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونی» با آثار مشابه را می توان در فهرست زیر به نظاره نشست:
1- تبیین جدید از محل نزاع در مسأله «علم دینی» در جمهوری اسلامی ایران
2- ارائه تعریفی جدید از «دین» در اصطلاح «علم دینی»
3- تبیین جدید از «قلمرو دین» در مسأله «علم دینی» (علاوه بر این، مباحث جدید دیگری در این بخش قابل ملاحظه میباشد از جمله: تحلیل مفاد ادله کمال قرآن، نقد و بررسی قاعده لطف، نقد و بررسی تلقی رائج از دیدگاه علامه طباطبایی در مورد قلمرو دین و ...)
4- تبیین جدید از ملاک اعتبار «تجربه» و بررسی نمونههای عینی خلط «تجربه» با «تجربه نما» در فضاهای علمی و رسانه ای
5- ارائه تعریفی جدید و راهگشا از «علم دینی»
6- تقریر جدید و قابل دفاع از مدّعای «#طب_اسلامی»
7- تولید یک الگوریتم جدید در حل تعارض گزارههای عقلی و نقلی
8- ارائه مبتکرانه مدل «تعذیری-تربیتی» در تولید «علم دینی»
9- ارائه لوازم «رویکرد معرفتشناسانه به منابع دینی» از قبیل محوریت «ظنون شخصی» و جایگاه ویژه روش «باب انسداد»
10- ارائه تحلیلی از تفاوت «تزاحم» و «شبه تزاحم» و تغییر رویکرد «منفعل» به «فعال» در مواجهه با انواع تزاحمات
11- تبیین جدید از تفاوت «موضوع شناسی قانونی» و «موضوع شناسی مصداقی»
12- تبیین الگوریتم مواجهه فقهای قدیم با «موضوع شناسی مصداقی»
13- تبیین جدید از ضرورت مداخله فقها در «موضوع شناسی مصداقی عام» (در قالب سه استدلال)
14- تحلیل نقادانه نظریه «وضع الفاظ برای معانی عامه» از حیث استفاده در توسعه مدالیل الفاظ
15- تبیین قاعده «اصل در قضایا بر خارجیه بودن است و حقیقیه بودن نیاز به دلیل دارد» (هیچ اصل عقلایی مبنی بر اینکه متکلم از جمیع جهات در مقام بیان است وجود ندارد)
16- ارائه ابتکاری و منسجم ضوابط و قرائن تشخیص «قضایای حقیقیه» (راههای احراز «مقام بیان» در گزارههای دینی)
17- تبیین اقسام «گزارههای مولوی» و «ارشادی» و ارائه ضوابط تشخیص آنها از یکدیگر
18- ارائه مبتکرانه اعتبار روش شناختی و حجیت منطقی «توسعه عرضی ادله شرعی» یا «قیاس» (تنقیح مناط ظنی) در تولید «علم دینی»
19- ارائه مبتکرانه اعتبار روشن شناختی و حجیت منطقی «توسعه طولی ادله شرعی» در تولید «علم دینی» (استفاده از مقدمات ظنیه امور مطلوب و نامطلوب در نزد شارع)
20- تبیین قاعده «ربّ مستحبّ أوجب من الواجب» (جایگاه استراتژیک بایستههای فرهنگی در تمدن سازی)
21- ارائه طرحی منسجم در وجوه «تقدّم عقل مستقل ظنی بر اباحه اقتضائی» از سه طریق
22- تبیین نقادانه نسبت به رویکرد متعارف در تحلیل «ملاک فقهی استحباب و وجوب» (شدت و ضعف مصلحت مجعول) و ارائه تحلیلی جدید از آن (برایند شدت و ضعف مصلحت جعل و مجعول)
23- ارائه طرحی منسجم در روش «تولید مدل علم دینی» بر پایه سه مرحله «وضعیت موجود»، «وضعیت مطلوب» و «حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب»
24- ارائه ابتکاری «الگوی فعل اختیاری» بر پایه سه عنصر «آگاهی»، «تمرکز» و «تمایل».
25- ارائه مبنای «لذت محوری شبکه ای» به عنوان پایه فلسفه اخلاق (حد وسط بدیهی فعل اختیاری در عالم اثبات)
#علم_دینی
#اصول_فقه
#طب_اسلامی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
درس اخلاق شیخ روح الله رضائی.m4a
20.66M
✅ پرهیز از نا امیدی
تحلیل صحبت های مقام معظم #رهبری در تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۰ و نقش طلاب در به ثمر رسیدن آن
#اخلاق
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
📌 #نشست_تخصصی با موضوع تبیین #وجود_رابط برگزار شد
#فلسفه
#فلسفه_اسلامی
#وحدت_وجود
#تشکیک_وجود
#وجود_رابط
در این نشست که به همت واحد پژوهش مرکز تخصصی #نور_حکمت_رضوی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین #امينى_نژاد به تبیین مساله وجود رابط پرداخت.
این استاد سطوح عالی #فلسفه و #حکمت حوزه قم ضمن تقریر نگاه متوسط و نهایی #صدرالمتألهین در ارتباط با سهم وجود رابط و مخلوقات از واقعیت، بیانی تطبیقی در ارتباط با مساله خلق در نگاه عرفا و #حکمت_صدرایی داشت.
✅ از مهمترین مباحث دیگری که در این نشست مطرح شد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
- بیان دو نگاه عمده در ارتباط با حقیقت وجود
- فرق میان واقعیت و واقعی
- نقیض نبودن وجود و عدم
- فرق میان وجود و موجود
- بیان موطن ماهیت
- اشاراتی به مسأله تشکیک در وجود
صوت نشست: 👇👇👇
https://eitaa.com/isin_ir/941
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رفع برخی از شبهات و سوء تفاهمها از کتاب #دارالشفاء
🔹 برشی از نشست تخصصی #شفابخشى_در_حرمهاى_مطهر
🔷خوانشى نو از كتاب دارالشفا
#حرم
#امام_رضا
#شفابخشی
#کرونا
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
27.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😱 #توطئه_نان
😢 ای مردم نان را دریابید!
😷 آیا وقت آن نرسیده که با اصلاح نان به داد سلامت جسمی خود برسیم؟!
#نان_در_اسلام
#نان
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
هدایت شده از پژوهش مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی
نقشه راه فقه تمدني.pdf
349.3K
#مقاله
🔰 نقشه راه فقه تمدنی و تدوین توضیح المسائل تمدنی
✍️ حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحمید_واسطی
📌 چکیده:
🔸 مسأله اصلی در این مقاله بررسی «چگونگی حرکت به سمت #فقه_تمدنی و تدوین توضیح المسائل تمدنی» است. این بحث در پارادایم کلام شیعی و فقه و اصول فقه جواهری است.
🔸 در این مقاله، تلاش شده است تا الزامات شناختی و عملیاتی برای تحقق دانش فوق ارائه گردد و بر اساس ایدۀ «فقه تمدنی»، شبیه سازیِ یک «توضیح المسائل تمدنی» نیز صورت گیرد
..🌿....🌿....🌿....🌿
مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام
🏫 @nhrazavi
🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🏢 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
30.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☀️ حرم امام رضا علیه السلام و نسبت آن با توسعه شهر و شهروندی
⁉️ آیا مجاز هستیم مشهد را تبدیل به یک شهر توریستی کنیم؟
⁉️ چرا نباید مشهد را از کاربری مذهبی و دینی اش خارج کرد؟
⁉️ لازمه های #پایتخت_معنوی_ایران بودن چیست؟
⁉️ آیا میتوان میان مذهب و شهر را به شکلی منطقی جمع کرد به نحویکه خدای ناکرده شاخصه ی اصلی این شهر یعنی #زیارت تحت الشعاع قرار نگیرد و همچنان بعنوان #شهر_مذهبی شناخته شود؟
📌 #همایش #الهیات_شهر
🗣 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد محسن #دعائی
🏫 دانشگاه فردوسی، سالن شورای پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
👈👈👈خبر و محتوای کامل در لینک زیر👇👇👇
https://isin.ir/%d8%b3%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%b1-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d8%af%d9%85-%d9%88-%d9%86%d8%b3%d8%a8%d8%aa-%d8%a2%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%81/
#حرم
#امام_رضا
#زائر
#زیارت
#مشهد
#مشهد_مقدس
#شهر_مشهد
#مشهدالرضا
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انیمیشن برگزیده مردمی در پویش قهرمان سایت KHAMENEI.IR درباره #انتقام_قطعی از ترامپ، پمپئو و قاتلان #شهید_سلیمانی
#حاج_قاسم
#قاسم_سلیمانی
#انتقام_حتمی_است
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
💔🥀🍀
خانم ، فاطمه بود ،امّا وقتی به خانه ی مولا قدم نهاد، از نامش گذشت ، بلکه از نفسش گذشت ؛و یکسره شد خدمت گزارِ همسرِفاطمه ، فرزندانِ فاطمه و پسرانی تربیت کرد فدایی حسینِ فاطمه💖💯 ولقب گرفت : اُمّ البنین 💌👌
جانم به فداي بانوی عشق و ادب 🤍🙏
قلّه را فتح کرده است این خانم ، در:
🍃بصیرت
🍃معرفت
🍃متانت
🍃محبت
🍃عطوفت
🍃صبر
🍃تسلیم
🍃رضا
🍃امام شناسی
🍃دشمن شناسی
🍃ایثار
🍃از خود گذشتگی
🍃خدامحوری
🍃ولایت مداری
🍃ادب
🍃عبودیت
🍃استقامت
این بانو چه عظمتی دارد !💯
چه منزلتی !💯
چه فضیلتی !💯
واینک ، گوشه ی چادرش را می گیریم و التماسش می کنیم ...🤲😭
بانو !
از چشمه ی جوشان ادب و معرفت و عبودیتِ خویش ، سیراب ساز ما تشنگانِ دوران غیبت و غُربت را !
یادمان بده رمز ورازِ تربیت فرزندانِ آینده ساز را🤲
دستمان را بگیر در این زمانه ی غبار آلوده و در برخورد با فتنه های پیچیده ...🤲
روزی مان کن معرفت امام و نصرت اورا ...🤲
یاری مان کن که دست از دامان ولایت برنداریم تا پای جان خود و عزیزان مان 🤲 درست مثل خودت ... ❤️
بانو !
مادری کن برایمان و برای نسل مان تا قیامت ...
💔🥀🍀
#ام_البنین
#مادر_ادب
#وفات_حضرت_ام_البنین
#فاطمه
#بانوی_عشق_و_ادب
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روضه خوانی مقام معظم #رهبری در سوگ حضرت ام البنین
مروان بن حکم که از بزرگترین دشمنان خاندان نبوّت بود، چون بر ماتم امّ البنین عبور میکرد، از اثر گریه او گریه میکرد و این اشعار از امّ البنین در مرثیه قمر بنیهاشم و دیگر پسرانش روایت شده است:😭😭😭
أُنْبِئْتُ أَنَّ ابْنِي أُصِيبَ بِرَأْسِهِ مَقْطُوعَ يَدٍ
وَيْلِي عَلَى شِبْلِي أَمَالَ بِرَأْسِهِ ضَرْبُ الْعَمَدِ
خبردار شدهام که به سر فرزندم ضربت وارد شده درحالیکه بریده دست بود
وای بر من بر شیر بچهام که ضربت عمود سرش را خمیده کرد
لَوْ كَانَ سَيْفُكَ فِي يَدِيْكَ
لَمَا دَنَا مِنْهُ أَحَدٌ
اگر شمشیرت در دستت بود
کسی نمیتوانست به تو نزدیک شود
لا تَدْعُوِنِّي وَيْكِ أُمَّ الْبَنِينَ
تُذَكِّرِينِي بِلِيُوثِ الْعَرِينِ
وای بر تو مرا دیگر مادر پسران مخوان
که مرا به یاد شیران بیشهام میاندازی
#ام_البنین
#مادر_ادب
#وفات_حضرت_ام_البنین
#فاطمه
#بانوی_عشق_و_ادب
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
کانت #ام_البنین ...
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
⭕️ #همایش بینالمللی «#علوم_انسانی_اسلامی در اندیشه علامه محمد تقی #مصباح_یزدی (ره)» بههمت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و همکاری مراکز حوزوی و دانشگاههای علوم انسانی سراسر کشور برگزار میشود.
💠 علاقهمندان میتوانند مقالات علمی خود را در ۴ محور؛ دیدگاههای علامه محمد تقی مصباح درباره علوم انسانی اسلامی، مطالعه تطبیقی اندیشههای علامه مصباح با دیگر متفکران در حوزه علوم انسانی، #منظومه_فکری علامه مصباح در علوم انسانی و انعکاس و تأثیرگذاری اندیشه علامه مصباح در آثار اندیشمندان علوم انسانی به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
⏳ آخرین مهلت ارسال چکیده: 1400/10/30
⏳ آخرین مهلت ارسال مقالات: 1401/01/31
🌐 سامانه ارسال چکیده و مقالات: WWW.ihsam.iki.ac.ir
📆 زمان برگزاری همایش: ۸ و ۹ دیماه 1401
🔻 آدرس دبیرخانه: قم، ابتدای بلوارمحمد امین(ص)، بلوار جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، طبقه چهارم، دبیرخانه همایشها➖ 32113456-025
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
حضرت آیة الله جوادی آملی حفظهالله:
اگر بخواهید به جايی برسيد با کار حوزه و دانشگاه مشکلتان حل نمی شود. اين فقط به شما علم می دهد؛
آن که مشکل شما را حل می کند سجاده نماز شب است.
#آیت_الله_جوادی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«السلام علیک یا ابالحسن یا علی بن موسی الرضا علیهالسلام»
محبوب رضاست هر که دل ریشتر است
از کعبه صفای این حرم بیشتر است
اینجاست طبیبی که ندارد نوبت
هر دل که شکسته تر بود پیش تر است
┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
#بازدید
جلسه بازدید دکتر طالبی، ریاست سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به همراه دکتر فیروزی از موسسه در جهت تعامل و آشنایی با اهداف و فعالیت های موسسه مطالعات راهبردی.
دوشنبه ۴۰۰٫۱۰٫۲۷
┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
حضرت آیت الله حاج شیخ مهدی #زمانی_فرد، مدیر مرکز تخصصی کلامی و فلسفی #نور_حکمت_رضوی و استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان در حاشیه دوازدهمین #اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مدرسه علمیه نواب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان پیرامون #رسالت_انقلابی طلاب بیان کرد:
شناخت اسلام و انقلاب، بصیرت، جهادیبودن و سعه صدر را مهمترین ارکان برای ایفای نقش انقلابی طلاب معرفی کرد.
نخستین رکن رسالت انقلابی طلاب، شناخت درست ماهیت اسلام و #انقلاب و ارتقای علم و آگاهی است.
مدیرمرکز تخصصی نورحکمت رضوی ، #بصیرت را دومین رکن رسالت انقلابی حوزویان دانست و افزود: طلاب وقتی می توانند انقلابی باشند که نسبت به زمان خود و دشمنان و نیز وظیفه شان، آگاهی و شناخت لازم را داشته باشند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: سومین رکن برای انقلابی بودن طلاب، #جهادی_بودن است؛ بدین معنا که حضورشان در میدان به گونه ای باشد که نیازمند محرک نباشد و خودشان وظیفه شان را شناخته و عمل کنند.
مدرس دروس عالی حوزه علمیه خراسان ،#سعه_صدر را آخرین رکن رسالت انقلابی حوزویان معرفی و خاطرنشان کرد: طلاب باید بتوانند با افراد مختلف کنار بیایند و جاذبه بالا داشته باشند؛ در این صورت است که می توانند رسالت خود را در حفظ و تداوم انقلاب به انجام رسانند.
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0