حضرت آیت الله حاج شیخ مهدی #زمانی_فرد، مدیر مرکز تخصصی کلامی و فلسفی #نور_حکمت_رضوی و استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان در حاشیه دوازدهمین #اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مدرسه علمیه نواب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان پیرامون #رسالت_انقلابی طلاب بیان کرد:
شناخت اسلام و انقلاب، بصیرت، جهادیبودن و سعه صدر را مهمترین ارکان برای ایفای نقش انقلابی طلاب معرفی کرد.
نخستین رکن رسالت انقلابی طلاب، شناخت درست ماهیت اسلام و #انقلاب و ارتقای علم و آگاهی است.
مدیرمرکز تخصصی نورحکمت رضوی ، #بصیرت را دومین رکن رسالت انقلابی حوزویان دانست و افزود: طلاب وقتی می توانند انقلابی باشند که نسبت به زمان خود و دشمنان و نیز وظیفه شان، آگاهی و شناخت لازم را داشته باشند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: سومین رکن برای انقلابی بودن طلاب، #جهادی_بودن است؛ بدین معنا که حضورشان در میدان به گونه ای باشد که نیازمند محرک نباشد و خودشان وظیفه شان را شناخته و عمل کنند.
مدرس دروس عالی حوزه علمیه خراسان ،#سعه_صدر را آخرین رکن رسالت انقلابی حوزویان معرفی و خاطرنشان کرد: طلاب باید بتوانند با افراد مختلف کنار بیایند و جاذبه بالا داشته باشند؛ در این صورت است که می توانند رسالت خود را در حفظ و تداوم انقلاب به انجام رسانند.
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
🖌خاطرات جالب #رهبری از شهید #نواب_صفوی
#سخنرانی
سخنرانی نواب در مدرسه سلیمان خان یك سخنرانی عادی نبود . بلند می شد و می ایستاد و با شعار كوبنده شروع به صحبت می كرد . من محو نواب شده بودم . خودم را از لابلای جمعیت به نزدیكش رسانده و جلوی نواب نشسته بودم. تمام وجودم مجذوب این مرد بود و به سخنانش گوش می دادم و او هم بنا كرد به شاه و به دستگاههای انگلیس و اینها بدگویی كردن. اساس سخنانش این بود كه اسلام باید زنده شود. اسلام باید حكومت كند واین كسانی كه در راس كار هستند اینها دروغ می گویند. اینها مسلمان نیستند و من برای اولین بار این حرفها را از نواب صفوی شنیدم و آنچنان این حرفها درون من نفوذ كرد و جای گرفت كه احساس می كردم دلم می خواهد همیشه با نواب باشم. این احساس را واقعا داشتم كه دوست دارم همیشه با او باشم.
#شربت_شهادت
چنان كه گفتم آن روز هوا خیلی گرم بود. عده ای كه با خود نواب بودند شربت آبلیمو درست كردند و یك ظرف بزرگ ، یك قدحی شربت آبلیمو درست كردند و آوردند كه ایشان و هر كس نشسته است بخورد. یكی از اطرافیان ایشان لیوان دستش گرفته بود وذره ذره از آن شربت به همه می داد و هر كس اطراف نواب بود (شاید 100 نفر آدم آن دور و برها بودند).
با یك شور و هیجانی به همه شربت می داد . اواخر شربت كم شد، با قاشق به دهان هر كسی می گذاشتند . وقتی كه به من می داد ، گفت : بخور ان شاء ا... هر كس این شربت را بخورد شهید می شود.
منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
💠@isin_ir
#بازدید
جلسه گفتگو و ارائه #گزارش مرکز #نور_حکمت_رضوی باحضور آیت الله #زمانی_فرد، حجت الاسلام والمسلمین #دعائی و حجج اسلام صالحی، علیزاده از مدیریت مدارج علمی حوزه علمیه خراسان
با موضوع : پایان نامه های سطح ۳ و گروه علمی مراکز تخصصی
سه شنبه ۴۰۰٫۱۰٫۲۸
┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
هدایت شده از فرهنگی مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⌛️ چرا برخی مواقع وقت برای انجام کارهایمان پیدا نمیکنیم؟
🤔مشکل کار کجاست و چگونه آن را حل کنیم؟
#تعقیبات_نماز
#تسبیحات_حضرت_زهرا_سلاماللهعلیها
#مسعود_عالی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حس امید و اعتماد به خدا رو در این کلیپ بهتر درک میکنید.😃
حتما تا آخر ببینید چون شاهنامه آخرش خوش است.🧐
اسلام تا چند سال آینده برترین و پرجمعیت ترین دین جهان😍
☀️☀️☀️رتبه بندی #ادیان جهان - رشد جمعیت بر اساس #مذهب (از سال ۱۸۰۰ تا ۲۱۰۰ میلادی) - نوار سبز مربوط به #اسلام است.☀️☀️☀️
منبع: Global Stats
#رشد_اسلام
#دین_اسلام
#امام_زمان
#اسلام
#مسیحیت
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
#گزارش_نشست
#دارالشفاء
#موضوع_شناسی
🔰 از آنجایی که رکن اساسی کتاب «#دارالشفاء» به عنوان یک #پژوهش_فقهی، ورود به عرصه «#موضوعشناسی» در مسأله «تعطیلی حرمهای مطهر» بود، ده جلسه اول از برنامه هفتگی «خوانشی نو از کتاب دارالشفاء» به بررسی مبنایی ماهیت و اقسام «موضوعشناسی» و جایگاه آن در «#الگوریتم_اجتهاد» اختصاص داده شد.
لذا میتوان محتوای این ده جلسه را به عنوان یک «بسته مستقل» در زمینه آشنایی با ابعاد گوناگون و جدید «موضوعشناسی فقهی» درنظر گرفت.
📌 عناوین اصلی محتوای ارائهشده در این جلسات عبارت است از:
✅ بررسی یک مشترک لفظی مهم در باب موضوعشناسی (موضوعشناسی مفهومی و موضوعشناسی مصداقی)
✅ بررسی عبارت صاحب عروه در باب جایگاه فقیه نسبت به موضوعشناسی مفهومی و مواجهه انتقادی محشین عروه با آن
✅ الگوریتم عملکرد فقها در فقه رایج نسبت به شبهات موضوعیه مصداقیه عام
✅ ادله ضرورت موضوع شناسی مصداقی عام توسط فقها
✅ استدلال اول: تعهد فقیه حاکم نسبت به حفظ مردم از ابتلاء به ضررهای کلان
✅ حوزه های علمیه؛ بازوهای علمی ولی فقیه
✅ استدلال دوم: تخصص فقیه نسبت به کشف عناوین صادق بر موضوعات عامه و حل تزاحمات مربوط به آن
✅ استدلال سوم: تأثیر موضوع شناسی مصداقی بر استنباط فقیه از عناوین و احکام اولیه در منابع فقهی
✅ استدلال چهارم: واقعنمایی ادله شرعی
✅ روش موضوعشناسی در مواجهه با موضوعات مدرن
✅ ضرورت موضوعسازی به جای موضوعشناسی
✅ محوربودن «واقع» در موضوعشناسی مصداقی و طریقیت داشتن کلام خبره و متخصص
✅ انواع قرائنی که میتواند در کنار کلام متخصص، ارزش واقعنمایانۀ آن را در نزد مکلف تغییر دهد
✅ تقسیم شبه علم به: 1- شبه علم سیاسی 2- شبه علم اعتقادی و ایدئولوژیک 3- شبه علم متدولوژیک
✅ لزوم بهرهبرداری از ظرفیت مجموعه طرق واقعنما در موضوعشناسی مصداقی (عقل، تجربه، نقل، شهود)
✅ وجه اعتبار و واقعنمایی آیات و روایات (جایگاه گزارههای دینی در عرصه داوری)
✅ ملاک اعتبار و واقعنمایی در علوم تجربی (بررسی «حساب احتمالات» و شرایط آن)
✅ بررسی برخی از مصادیق خروج دانشمندان تجربی از مرز تجربه
✅ بررسی ادله حجت الاسلام سروش محلاتی در نقد ورود فقیه به موضوعشناسی مصداقی
✅ بررسی اجمالی برخی موضوعات جدید از قبیل:
🔸#سیگار
🔹 طرح #کاهش_جمعیت
🔸 #ماهی اوزون برون
🔹 #تشریح_جنازه، #پیوند_اعضا ی بدن میت و #مرگ_مغزی
🔸 #بیمه
🔹 #تلقیح_مصنوعی
🔸 #پول
🔹 #ماهواره
🔸 #سند2030
🔹 #همجنس_گرایی
🔸 #خودارضائی کودکان چهارساله (مذکور در اسناد بینالمللی)
🔹 #داروینیسم
🔸 #واکسن
🎙 صوت جلسات فوق در کانال پژوهش مدرسه عالی تمدن اسلامی و کانال مؤسسه مطالعات راهبردی موجود است.
....🌿....🌿....🌿....🌿
مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام
🏫@nhrazavi
🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🏢https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
#اطلاعیه
#روششناسی #اجتهاد
❇️ ان شاء الله دور جدید جلسات فوق، با عنوان «روششناسی #اجتهاد در مسأله تعطیلی حرمهای مطهر» (خوانشی نو از کتاب #دارالشفاء) با ارائه حجةالاسلام سید شهاب الدین دعایی ادامه خواهد یافت.
📌محور مباحث آینده عبارت است از:
1- بررسی موضوعشناسی مصداقی تجربی نسبت به عنوان «وجوب رعایت #سلامتی و حفظ جان»
2- بررسی موضوعشناسی مصداقی نقلی نسبت به عنوان «وجوب رعایت سلامتی و حفظ جان»
3- بررسی حکمشناسانه «وجوب رعایت سلامتی و حفظ جان»
4- بررسی عنوان فقهی «تعظیم شعائر و هتک حرمت»
5- بررسی عنوان فقهی «عمل به #موقوفات»
6- بررسی عنوان فقهی «برکات مادی و معنوی بازبودن حرمها و تأثیر آن در #مهندسی_فرهنگی».
7- بررسی حکم تزاحم در جمع میان عناوین فوق
🕰 زمان: پنجشنبهها ساعت 10 تا 11
🏡 مکان: مشهد مقدس، کاشانی 25، سالن جلسات مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
💻 وبینار:
🔻https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/shafa
🔻Instagram.com/isin_ir
🔻eitaa.com/nhrazavi
....🌿....🌿....🌿....🌿
مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام
🏫@nhrazavi
🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🏢https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
هدایت شده از پژوهش مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی
10-23-10-00.mp3
24.33M
#صوت_نشست
📌 موضوع:
#شفابخشى_در_حرمهاى_مطهر
خوانشى نو از كتاب دارالشفا
✅جلسه دهم
✅ ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین سیدشهاب الدین دعایی
🕰زمان: پنج شنبه 23 دى 1400
..🌿....🌿....🌿....🌿
مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام
🏫 @nhrazavi
🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🏢 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
#عکس_نوشته #غزه
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
🔶 پیشرو در عرصه گفتمان تخصصی فقه نظام ساز
🔶 تربیت مجتهد متخصص ترازِ عصر
💢 همینک با عضویت در کانال موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) از آخرین تحولات علمی حوزه مطلع شوید...
🌐 eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
هدایت شده از فرهنگی مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌جریان سازی برای حملات خاص به لباس روحانیت❌
#لباس_روحانیت
#جریان_سازی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها»
🌹فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها)، زنِ در بالاترین طراز زن اسلامی، یعنی در حدّ یک رهبر است. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
🌹 نمونهی انسان کامل و طرف ملکوتی وجود انسان در زهرای اطهر (سلاماللَّهعلیها) متجلی است. ۱۳۷۰/۱۰/۴
🌹 حضرت زهرا تجسّم عالیترین مفاهیم انسانی و اسلامی در مورد زن است. ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
🌹 فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) نشان داد که زن میتواند به رتبهی عالی عصمت برسد. ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
🌹 فاطمه زهرا سلاماللَّهعلیها موجود قدسىِ والا، انسان برتر و معلّم بشر است. ۱۳۸۰/۶/۱۸
🌹 دختر پیغمبر ذرّهای از لذّتهای دنیا و تشریفات و تجمّلات و چیزهایی را که دل دختران جوان و زنها متوجّه آنهاست، به خود راه نمیدهد. ۱۳۷۱/۹/۲۵
🌹 صدیقه کبری یعنی برترین زن صدیق که این صدیق بودن به بندگی خداست. اگر بندگی خدا نمیکرد، صدّیقهی کبری نمیشد. ۱۳۸۴/۵/۵
🌹 حضرت زهرا یک جهادگرِ بهتماممعنا، خستگیناپذیر، محنتپذیر، سختیتحمّلکن است. ۱۳۶۸/۹/۲۲
🌹 در مادری، همسری، کدبانویی، تربیت فرزند؛ اوج قلّهی تصوّر، حضرت فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) است. ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
🌹 حضرت زهرا در حدّ یک رهبر است اما همین زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد؛ مادری، همسری و خانهداری میکند. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
🌹 جهاد فاطمه زهرا سلام الله علیها، در میدانهای مختلف، یک جهاد نمونه است. در دفاع از اسلام؛ امامت و ولایت؛ در حمایت از پیغمبر؛ در نگهدارىِ بزرگترین سردار اسلام. ۱۳۷۱/۹/۲۵
🌹 زندگی فاطمهی زهرا اگرچه کوتاه بود، امّا از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و کار و صبر انقلابی و درس و فراگیری و آموزش به این و آن و سخنرانی و دفاع از نبوّت و دفاع از امامت و دفاع از نظام اسلامی، یک دریای پهناوری از تلاش و مبارزه و کار است. ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
🌹 حضرت زهرا، این زنی که قلب او همچون قلب علی و پیغمبر، روشن به عوالم ملک و ملکوت بود؛ با همهی ظرفیت و مقام شامخ، در همهی مراحل زندگی و تا زمانی که زنده بود، پشت سر امیرالمؤمنین علیهالسّلام مثل کوه ایستاد. ۱۳۷۱/۹/۲۴
🌹 فاطمه زهرا سلاماللهعلیها آسمان بلند و رفیعی است که در آغوش آن، ستارههای فروزان ولایت قرار گرفته است. ۱۳۷۶/۷/۳۰
🌹 الگوء فاطمهی زهرا سلاماللهعلیها که در دوران کودکی، در بعد از هجرت پیغمبر به مدینه، در داخل مدینه و در همهی قضایای عمومی آن روز پدرش حضور داشت، نشاندهنده نقش زن در نظام اسلامی است. ۱۳۷۹/۶/۳۰
🌹 زهرای اطهر(سلاماللَّهعلیها) الگوی زنان در طول تاریخ و برای همهی نسلهاست. ۱۳۷۰/۱۰/۰۴
🌹 امروز جامعه ما نیاز دارد تا از مکتب فاطمه زهرا سلاماللَّهعلیها تعلیم بگیرد. ۱۳۸۰/۶/۱۸
🌹 در زندگی فاطمهی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه الگو قرار داد.
۱۳۹۳/۱/۳۰
🌹 درس زندگی صدّیقهی طاهره، فاطمهی زهرا(سلاماللهعلیها) برای ما تلاش، اجتهاد، پاک زندگی کردن است.
۱۳۹۳/۱/۳۱
🌹 راهی که امروز به فضل الهی، انقلاب جلو پای مردم ما گذاشته، همان راه حضرت فاطمهی زهرا سلاماللهعلیهاست: خودسازی و جهانسازی. ۱۳۷۱/۹/۲۴
#حضرت_زهرا
#اجتهاد
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰دست مادر را حتما ببوسید
🔺رهبرانقلاباسلامی: زن اگر چنانچه در محیط خانواده، محترم و مکرّم شمرده بشود، بخش مهمّی از مشکلات جامعه حل خواهد شد. باید کاری بکنیم که بچّهها دست مادر را حتماً ببوسند؛ اسلام دنبال این است. کما اینکه در خانوادههای مذهبیتر و اخلاقیتر و نزدیکتر به مفاهیم مذهبی، اینها مشاهده میشود. فرزندان خانواده نسبت به مادر تکریم داشته باشند. هیچ منافاتی ندارد این تکریمِ نسبت به مادر، با آن حالت عاطفی و خودمانیگریای که بین فرزند و مادر وجود دارد؛ هیچ منافاتی ندارد؛ این احترام باید باشد؛ محترم باید باشد زن در درون خانواده. رفع مظلومیّت به این شکل است.
🗓 ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
#حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#حل_مشکلات_جامعه
#بوسیدن_دست_مادر
#تکریم_مادر
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
#مناسبتی
#حضرت_زهرا
#میلاد
🔰سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر مبارک.
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️ https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
📌#نشست_تخصصی
💠 عنوان: فرآیندها و #مدل های #تربیت، ارتقاء و ارزشیابی محققان اسلامی (مدل تربیت محقق علوم اسلامی)
🔹 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین سید محمد محسن #دعائی
🔹 دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین مصطفی درّی
⏰ زمان: چهارشنبه، 1400/11/06 ساعت 9صبح
🏫 مکان: دفتر تبلیغات اسلامی، طبقه 2، اتاق جلسات
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️ https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
آیة الله نصرالله شاه آبادی نقل می کنند،
مرحوم والد می فرمودند:
« در نوافل شب، به مقام شامخ حضرت زهرا سلام الله علیها توجه کنید و بدانید که استمداد گرفتن از آن حضرت، موجب ترقی و قرب معنوی می شود و خداشناسی انسان را زیاد می کند. همچنین قبل از اذان صبح، صلوات حضرت زهرا سلام الله علیها را بفرستید.»
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
🌟بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ🌟
🌤«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»🌤
📌جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
🌱با حضور استاد محترم جناب حجت الاسلام سید محمد محسن دعائی (حفظه الله)
🍃"اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً"
🍃التماس دعا ... 🤲
🕌مدرسۀ علمیّۀ موسی ابن جعفر(ع)
⚠️ مراقب باشیم در فضای مجازی، با پرداختن به امور بیهوده، امور سودمند را از دست ندهیم‼️
🌱 #صیانت_از_زندگی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کتاب «دارالشفاء» چه میگوید؟
✅ دو مسأله اصلی کتاب در زمینۀ «موضوعشناسی» و «حکمشناسی» چیست؟
🔹 برشی از نشست تخصصی #شفابخشى_در_حرمهاى_مطهر
🔹 خوانشى نو از كتاب #دارالشفاء
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️ https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
28.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نسبت_شهر_و_حرم
☀️ حرم امام رضا علیه السلام و نسبت آن با توسعه شهر و شهروندی
⁉️ آیا مجاز هستیم مشهد را تبدیل به یک شهر توریستی کنیم؟
⁉️ چرا نباید مشهد را از کاربری مذهبی و دینی اش خارج کرد؟
⁉️ لازمه های #پایتخت_معنوی_ایران بودن چیست؟
⁉️ آیا میتوان میان مذهب و شهر را به شکلی منطقی جمع کرد به نحویکه خدای ناکرده شاخصه ی اصلی این شهر یعنی #زیارت تحت الشعاع قرار نگیرد و همچنان بعنوان #شهر_مذهبی شناخته شود؟
📌 #همایش #الهیات_شهر
🗣 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد محسن #دعائی
🏫 دانشگاه فردوسی، سالن شورای پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
#حرم
#امام_رضا
#زائر
#زیارت
#مشهد
#مشهد_مقدس
#شهر_مشهد
#مشهدالرضا
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0