💔🥀🍀
خانم ، فاطمه بود ،امّا وقتی به خانه ی مولا قدم نهاد، از نامش گذشت ، بلکه از نفسش گذشت ؛و یکسره شد خدمت گزارِ همسرِفاطمه ، فرزندانِ فاطمه و پسرانی تربیت کرد فدایی حسینِ فاطمه💖💯 ولقب گرفت : اُمّ البنین 💌👌
جانم به فداي بانوی عشق و ادب 🤍🙏
قلّه را فتح کرده است این خانم ، در:
🍃بصیرت
🍃معرفت
🍃متانت
🍃محبت
🍃عطوفت
🍃صبر
🍃تسلیم
🍃رضا
🍃امام شناسی
🍃دشمن شناسی
🍃ایثار
🍃از خود گذشتگی
🍃خدامحوری
🍃ولایت مداری
🍃ادب
🍃عبودیت
🍃استقامت
این بانو چه عظمتی دارد !💯
چه منزلتی !💯
چه فضیلتی !💯
واینک ، گوشه ی چادرش را می گیریم و التماسش می کنیم ...🤲😭
بانو !
از چشمه ی جوشان ادب و معرفت و عبودیتِ خویش ، سیراب ساز ما تشنگانِ دوران غیبت و غُربت را !
یادمان بده رمز ورازِ تربیت فرزندانِ آینده ساز را🤲
دستمان را بگیر در این زمانه ی غبار آلوده و در برخورد با فتنه های پیچیده ...🤲
روزی مان کن معرفت امام و نصرت اورا ...🤲
یاری مان کن که دست از دامان ولایت برنداریم تا پای جان خود و عزیزان مان 🤲 درست مثل خودت ... ❤️
بانو !
مادری کن برایمان و برای نسل مان تا قیامت ...
💔🥀🍀
#ام_البنین
#مادر_ادب
#وفات_حضرت_ام_البنین
#فاطمه
#بانوی_عشق_و_ادب
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روضه خوانی مقام معظم #رهبری در سوگ حضرت ام البنین
مروان بن حکم که از بزرگترین دشمنان خاندان نبوّت بود، چون بر ماتم امّ البنین عبور میکرد، از اثر گریه او گریه میکرد و این اشعار از امّ البنین در مرثیه قمر بنیهاشم و دیگر پسرانش روایت شده است:😭😭😭
أُنْبِئْتُ أَنَّ ابْنِي أُصِيبَ بِرَأْسِهِ مَقْطُوعَ يَدٍ
وَيْلِي عَلَى شِبْلِي أَمَالَ بِرَأْسِهِ ضَرْبُ الْعَمَدِ
خبردار شدهام که به سر فرزندم ضربت وارد شده درحالیکه بریده دست بود
وای بر من بر شیر بچهام که ضربت عمود سرش را خمیده کرد
لَوْ كَانَ سَيْفُكَ فِي يَدِيْكَ
لَمَا دَنَا مِنْهُ أَحَدٌ
اگر شمشیرت در دستت بود
کسی نمیتوانست به تو نزدیک شود
لا تَدْعُوِنِّي وَيْكِ أُمَّ الْبَنِينَ
تُذَكِّرِينِي بِلِيُوثِ الْعَرِينِ
وای بر تو مرا دیگر مادر پسران مخوان
که مرا به یاد شیران بیشهام میاندازی
#ام_البنین
#مادر_ادب
#وفات_حضرت_ام_البنین
#فاطمه
#بانوی_عشق_و_ادب
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
کانت #ام_البنین ...
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
⭕️ #همایش بینالمللی «#علوم_انسانی_اسلامی در اندیشه علامه محمد تقی #مصباح_یزدی (ره)» بههمت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و همکاری مراکز حوزوی و دانشگاههای علوم انسانی سراسر کشور برگزار میشود.
💠 علاقهمندان میتوانند مقالات علمی خود را در ۴ محور؛ دیدگاههای علامه محمد تقی مصباح درباره علوم انسانی اسلامی، مطالعه تطبیقی اندیشههای علامه مصباح با دیگر متفکران در حوزه علوم انسانی، #منظومه_فکری علامه مصباح در علوم انسانی و انعکاس و تأثیرگذاری اندیشه علامه مصباح در آثار اندیشمندان علوم انسانی به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
⏳ آخرین مهلت ارسال چکیده: 1400/10/30
⏳ آخرین مهلت ارسال مقالات: 1401/01/31
🌐 سامانه ارسال چکیده و مقالات: WWW.ihsam.iki.ac.ir
📆 زمان برگزاری همایش: ۸ و ۹ دیماه 1401
🔻 آدرس دبیرخانه: قم، ابتدای بلوارمحمد امین(ص)، بلوار جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، طبقه چهارم، دبیرخانه همایشها➖ 32113456-025
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
حضرت آیة الله جوادی آملی حفظهالله:
اگر بخواهید به جايی برسيد با کار حوزه و دانشگاه مشکلتان حل نمی شود. اين فقط به شما علم می دهد؛
آن که مشکل شما را حل می کند سجاده نماز شب است.
#آیت_الله_جوادی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«السلام علیک یا ابالحسن یا علی بن موسی الرضا علیهالسلام»
محبوب رضاست هر که دل ریشتر است
از کعبه صفای این حرم بیشتر است
اینجاست طبیبی که ندارد نوبت
هر دل که شکسته تر بود پیش تر است
┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
#بازدید
جلسه بازدید دکتر طالبی، ریاست سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به همراه دکتر فیروزی از موسسه در جهت تعامل و آشنایی با اهداف و فعالیت های موسسه مطالعات راهبردی.
دوشنبه ۴۰۰٫۱۰٫۲۷
┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
حضرت آیت الله حاج شیخ مهدی #زمانی_فرد، مدیر مرکز تخصصی کلامی و فلسفی #نور_حکمت_رضوی و استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان در حاشیه دوازدهمین #اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مدرسه علمیه نواب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان پیرامون #رسالت_انقلابی طلاب بیان کرد:
شناخت اسلام و انقلاب، بصیرت، جهادیبودن و سعه صدر را مهمترین ارکان برای ایفای نقش انقلابی طلاب معرفی کرد.
نخستین رکن رسالت انقلابی طلاب، شناخت درست ماهیت اسلام و #انقلاب و ارتقای علم و آگاهی است.
مدیرمرکز تخصصی نورحکمت رضوی ، #بصیرت را دومین رکن رسالت انقلابی حوزویان دانست و افزود: طلاب وقتی می توانند انقلابی باشند که نسبت به زمان خود و دشمنان و نیز وظیفه شان، آگاهی و شناخت لازم را داشته باشند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: سومین رکن برای انقلابی بودن طلاب، #جهادی_بودن است؛ بدین معنا که حضورشان در میدان به گونه ای باشد که نیازمند محرک نباشد و خودشان وظیفه شان را شناخته و عمل کنند.
مدرس دروس عالی حوزه علمیه خراسان ،#سعه_صدر را آخرین رکن رسالت انقلابی حوزویان معرفی و خاطرنشان کرد: طلاب باید بتوانند با افراد مختلف کنار بیایند و جاذبه بالا داشته باشند؛ در این صورت است که می توانند رسالت خود را در حفظ و تداوم انقلاب به انجام رسانند.
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
🖌خاطرات جالب #رهبری از شهید #نواب_صفوی
#سخنرانی
سخنرانی نواب در مدرسه سلیمان خان یك سخنرانی عادی نبود . بلند می شد و می ایستاد و با شعار كوبنده شروع به صحبت می كرد . من محو نواب شده بودم . خودم را از لابلای جمعیت به نزدیكش رسانده و جلوی نواب نشسته بودم. تمام وجودم مجذوب این مرد بود و به سخنانش گوش می دادم و او هم بنا كرد به شاه و به دستگاههای انگلیس و اینها بدگویی كردن. اساس سخنانش این بود كه اسلام باید زنده شود. اسلام باید حكومت كند واین كسانی كه در راس كار هستند اینها دروغ می گویند. اینها مسلمان نیستند و من برای اولین بار این حرفها را از نواب صفوی شنیدم و آنچنان این حرفها درون من نفوذ كرد و جای گرفت كه احساس می كردم دلم می خواهد همیشه با نواب باشم. این احساس را واقعا داشتم كه دوست دارم همیشه با او باشم.
#شربت_شهادت
چنان كه گفتم آن روز هوا خیلی گرم بود. عده ای كه با خود نواب بودند شربت آبلیمو درست كردند و یك ظرف بزرگ ، یك قدحی شربت آبلیمو درست كردند و آوردند كه ایشان و هر كس نشسته است بخورد. یكی از اطرافیان ایشان لیوان دستش گرفته بود وذره ذره از آن شربت به همه می داد و هر كس اطراف نواب بود (شاید 100 نفر آدم آن دور و برها بودند).
با یك شور و هیجانی به همه شربت می داد . اواخر شربت كم شد، با قاشق به دهان هر كسی می گذاشتند . وقتی كه به من می داد ، گفت : بخور ان شاء ا... هر كس این شربت را بخورد شهید می شود.
منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
💠@isin_ir
#بازدید
جلسه گفتگو و ارائه #گزارش مرکز #نور_حکمت_رضوی باحضور آیت الله #زمانی_فرد، حجت الاسلام والمسلمین #دعائی و حجج اسلام صالحی، علیزاده از مدیریت مدارج علمی حوزه علمیه خراسان
با موضوع : پایان نامه های سطح ۳ و گروه علمی مراکز تخصصی
سه شنبه ۴۰۰٫۱۰٫۲۸
┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️
🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
هدایت شده از پایگاه بسیج و واحد فرهنگی مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⌛️ چرا برخی مواقع وقت برای انجام کارهایمان پیدا نمیکنیم؟
🤔مشکل کار کجاست و چگونه آن را حل کنیم؟
#تعقیبات_نماز
#تسبیحات_حضرت_زهرا_سلاماللهعلیها
#مسعود_عالی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حس امید و اعتماد به خدا رو در این کلیپ بهتر درک میکنید.😃
حتما تا آخر ببینید چون شاهنامه آخرش خوش است.🧐
اسلام تا چند سال آینده برترین و پرجمعیت ترین دین جهان😍
☀️☀️☀️رتبه بندی #ادیان جهان - رشد جمعیت بر اساس #مذهب (از سال ۱۸۰۰ تا ۲۱۰۰ میلادی) - نوار سبز مربوط به #اسلام است.☀️☀️☀️
منبع: Global Stats
#رشد_اسلام
#دین_اسلام
#امام_زمان
#اسلام
#مسیحیت
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
#گزارش_نشست
#دارالشفاء
#موضوع_شناسی
🔰 از آنجایی که رکن اساسی کتاب «#دارالشفاء» به عنوان یک #پژوهش_فقهی، ورود به عرصه «#موضوعشناسی» در مسأله «تعطیلی حرمهای مطهر» بود، ده جلسه اول از برنامه هفتگی «خوانشی نو از کتاب دارالشفاء» به بررسی مبنایی ماهیت و اقسام «موضوعشناسی» و جایگاه آن در «#الگوریتم_اجتهاد» اختصاص داده شد.
لذا میتوان محتوای این ده جلسه را به عنوان یک «بسته مستقل» در زمینه آشنایی با ابعاد گوناگون و جدید «موضوعشناسی فقهی» درنظر گرفت.
📌 عناوین اصلی محتوای ارائهشده در این جلسات عبارت است از:
✅ بررسی یک مشترک لفظی مهم در باب موضوعشناسی (موضوعشناسی مفهومی و موضوعشناسی مصداقی)
✅ بررسی عبارت صاحب عروه در باب جایگاه فقیه نسبت به موضوعشناسی مفهومی و مواجهه انتقادی محشین عروه با آن
✅ الگوریتم عملکرد فقها در فقه رایج نسبت به شبهات موضوعیه مصداقیه عام
✅ ادله ضرورت موضوع شناسی مصداقی عام توسط فقها
✅ استدلال اول: تعهد فقیه حاکم نسبت به حفظ مردم از ابتلاء به ضررهای کلان
✅ حوزه های علمیه؛ بازوهای علمی ولی فقیه
✅ استدلال دوم: تخصص فقیه نسبت به کشف عناوین صادق بر موضوعات عامه و حل تزاحمات مربوط به آن
✅ استدلال سوم: تأثیر موضوع شناسی مصداقی بر استنباط فقیه از عناوین و احکام اولیه در منابع فقهی
✅ استدلال چهارم: واقعنمایی ادله شرعی
✅ روش موضوعشناسی در مواجهه با موضوعات مدرن
✅ ضرورت موضوعسازی به جای موضوعشناسی
✅ محوربودن «واقع» در موضوعشناسی مصداقی و طریقیت داشتن کلام خبره و متخصص
✅ انواع قرائنی که میتواند در کنار کلام متخصص، ارزش واقعنمایانۀ آن را در نزد مکلف تغییر دهد
✅ تقسیم شبه علم به: 1- شبه علم سیاسی 2- شبه علم اعتقادی و ایدئولوژیک 3- شبه علم متدولوژیک
✅ لزوم بهرهبرداری از ظرفیت مجموعه طرق واقعنما در موضوعشناسی مصداقی (عقل، تجربه، نقل، شهود)
✅ وجه اعتبار و واقعنمایی آیات و روایات (جایگاه گزارههای دینی در عرصه داوری)
✅ ملاک اعتبار و واقعنمایی در علوم تجربی (بررسی «حساب احتمالات» و شرایط آن)
✅ بررسی برخی از مصادیق خروج دانشمندان تجربی از مرز تجربه
✅ بررسی ادله حجت الاسلام سروش محلاتی در نقد ورود فقیه به موضوعشناسی مصداقی
✅ بررسی اجمالی برخی موضوعات جدید از قبیل:
🔸#سیگار
🔹 طرح #کاهش_جمعیت
🔸 #ماهی اوزون برون
🔹 #تشریح_جنازه، #پیوند_اعضا ی بدن میت و #مرگ_مغزی
🔸 #بیمه
🔹 #تلقیح_مصنوعی
🔸 #پول
🔹 #ماهواره
🔸 #سند2030
🔹 #همجنس_گرایی
🔸 #خودارضائی کودکان چهارساله (مذکور در اسناد بینالمللی)
🔹 #داروینیسم
🔸 #واکسن
🎙 صوت جلسات فوق در کانال پژوهش مدرسه عالی تمدن اسلامی و کانال مؤسسه مطالعات راهبردی موجود است.
....🌿....🌿....🌿....🌿
مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام
🏫@nhrazavi
🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🏢https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
#اطلاعیه
#روششناسی #اجتهاد
❇️ ان شاء الله دور جدید جلسات فوق، با عنوان «روششناسی #اجتهاد در مسأله تعطیلی حرمهای مطهر» (خوانشی نو از کتاب #دارالشفاء) با ارائه حجةالاسلام سید شهاب الدین دعایی ادامه خواهد یافت.
📌محور مباحث آینده عبارت است از:
1- بررسی موضوعشناسی مصداقی تجربی نسبت به عنوان «وجوب رعایت #سلامتی و حفظ جان»
2- بررسی موضوعشناسی مصداقی نقلی نسبت به عنوان «وجوب رعایت سلامتی و حفظ جان»
3- بررسی حکمشناسانه «وجوب رعایت سلامتی و حفظ جان»
4- بررسی عنوان فقهی «تعظیم شعائر و هتک حرمت»
5- بررسی عنوان فقهی «عمل به #موقوفات»
6- بررسی عنوان فقهی «برکات مادی و معنوی بازبودن حرمها و تأثیر آن در #مهندسی_فرهنگی».
7- بررسی حکم تزاحم در جمع میان عناوین فوق
🕰 زمان: پنجشنبهها ساعت 10 تا 11
🏡 مکان: مشهد مقدس، کاشانی 25، سالن جلسات مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
💻 وبینار:
🔻https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/shafa
🔻Instagram.com/isin_ir
🔻eitaa.com/nhrazavi
....🌿....🌿....🌿....🌿
مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام
🏫@nhrazavi
🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🏢https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
هدایت شده از پژوهش مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی
10-23-10-00.mp3
24.33M
#صوت_نشست
📌 موضوع:
#شفابخشى_در_حرمهاى_مطهر
خوانشى نو از كتاب دارالشفا
✅جلسه دهم
✅ ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین سیدشهاب الدین دعایی
🕰زمان: پنج شنبه 23 دى 1400
..🌿....🌿....🌿....🌿
مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام
🏫 @nhrazavi
🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🏢 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
#عکس_نوشته #غزه
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
🔶 پیشرو در عرصه گفتمان تخصصی فقه نظام ساز
🔶 تربیت مجتهد متخصص ترازِ عصر
💢 همینک با عضویت در کانال موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) از آخرین تحولات علمی حوزه مطلع شوید...
🌐 eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
هدایت شده از پایگاه بسیج و واحد فرهنگی مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌جریان سازی برای حملات خاص به لباس روحانیت❌
#لباس_روحانیت
#جریان_سازی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها»
🌹فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها)، زنِ در بالاترین طراز زن اسلامی، یعنی در حدّ یک رهبر است. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
🌹 نمونهی انسان کامل و طرف ملکوتی وجود انسان در زهرای اطهر (سلاماللَّهعلیها) متجلی است. ۱۳۷۰/۱۰/۴
🌹 حضرت زهرا تجسّم عالیترین مفاهیم انسانی و اسلامی در مورد زن است. ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
🌹 فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) نشان داد که زن میتواند به رتبهی عالی عصمت برسد. ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
🌹 فاطمه زهرا سلاماللَّهعلیها موجود قدسىِ والا، انسان برتر و معلّم بشر است. ۱۳۸۰/۶/۱۸
🌹 دختر پیغمبر ذرّهای از لذّتهای دنیا و تشریفات و تجمّلات و چیزهایی را که دل دختران جوان و زنها متوجّه آنهاست، به خود راه نمیدهد. ۱۳۷۱/۹/۲۵
🌹 صدیقه کبری یعنی برترین زن صدیق که این صدیق بودن به بندگی خداست. اگر بندگی خدا نمیکرد، صدّیقهی کبری نمیشد. ۱۳۸۴/۵/۵
🌹 حضرت زهرا یک جهادگرِ بهتماممعنا، خستگیناپذیر، محنتپذیر، سختیتحمّلکن است. ۱۳۶۸/۹/۲۲
🌹 در مادری، همسری، کدبانویی، تربیت فرزند؛ اوج قلّهی تصوّر، حضرت فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) است. ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
🌹 حضرت زهرا در حدّ یک رهبر است اما همین زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد؛ مادری، همسری و خانهداری میکند. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
🌹 جهاد فاطمه زهرا سلام الله علیها، در میدانهای مختلف، یک جهاد نمونه است. در دفاع از اسلام؛ امامت و ولایت؛ در حمایت از پیغمبر؛ در نگهدارىِ بزرگترین سردار اسلام. ۱۳۷۱/۹/۲۵
🌹 زندگی فاطمهی زهرا اگرچه کوتاه بود، امّا از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و کار و صبر انقلابی و درس و فراگیری و آموزش به این و آن و سخنرانی و دفاع از نبوّت و دفاع از امامت و دفاع از نظام اسلامی، یک دریای پهناوری از تلاش و مبارزه و کار است. ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
🌹 حضرت زهرا، این زنی که قلب او همچون قلب علی و پیغمبر، روشن به عوالم ملک و ملکوت بود؛ با همهی ظرفیت و مقام شامخ، در همهی مراحل زندگی و تا زمانی که زنده بود، پشت سر امیرالمؤمنین علیهالسّلام مثل کوه ایستاد. ۱۳۷۱/۹/۲۴
🌹 فاطمه زهرا سلاماللهعلیها آسمان بلند و رفیعی است که در آغوش آن، ستارههای فروزان ولایت قرار گرفته است. ۱۳۷۶/۷/۳۰
🌹 الگوء فاطمهی زهرا سلاماللهعلیها که در دوران کودکی، در بعد از هجرت پیغمبر به مدینه، در داخل مدینه و در همهی قضایای عمومی آن روز پدرش حضور داشت، نشاندهنده نقش زن در نظام اسلامی است. ۱۳۷۹/۶/۳۰
🌹 زهرای اطهر(سلاماللَّهعلیها) الگوی زنان در طول تاریخ و برای همهی نسلهاست. ۱۳۷۰/۱۰/۰۴
🌹 امروز جامعه ما نیاز دارد تا از مکتب فاطمه زهرا سلاماللَّهعلیها تعلیم بگیرد. ۱۳۸۰/۶/۱۸
🌹 در زندگی فاطمهی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه الگو قرار داد.
۱۳۹۳/۱/۳۰
🌹 درس زندگی صدّیقهی طاهره، فاطمهی زهرا(سلاماللهعلیها) برای ما تلاش، اجتهاد، پاک زندگی کردن است.
۱۳۹۳/۱/۳۱
🌹 راهی که امروز به فضل الهی، انقلاب جلو پای مردم ما گذاشته، همان راه حضرت فاطمهی زهرا سلاماللهعلیهاست: خودسازی و جهانسازی. ۱۳۷۱/۹/۲۴
#حضرت_زهرا
#اجتهاد
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🕌فرهنگی مدرسه عالی تمدّن اسلامی▫️▫️▫️
https://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30
🏢 موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام
▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️
❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0