شهادت امام باقر علیهالسلام .Mp3
15.72M
❁ـ﷽ـ❁
▪️شهادت امام باقر علیهالسلام
🎙استاد معظم حجتالاسلام:
حاج شیخ عبدالحمید #واسطی
▪️کلمات امام باقر علیهالسلام
🏷حدیث اول:
(01:00) «صفات شیعه»
(09:00) شیعه کیست؟
(10:45) علت اختلافات
(12:30) انسان رشد یافته
🏷حدیث دوم:
(15:00) چشم گریان قیامت
(19:15) سه چشم گریان نیست
(21:00)#غزه نباید عادی شود
(24:00)چشم پوشی از گناه
🏷حدیث سوم:
(26:00)تلاش محبوب نزد خدا
(27:00)تشکل های خدایی
(28:18)صله قاطع رحم
⚪️ انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
کرسی آزاد اندیشی انتخابات استاد واسطی.mp3
67.35M
🟢 نهمین جلسه از سلسله جلسات کرسی آزاد اندیشی، با سخنرانی مهم مدیریت محترم مدرسه حضرت حجه الاسلام والمسلمین واسطی با موضوع حکمرانی اسلامی ، انتخابات، وظیفه طلاب
حتما گوش بدین.
#انتخابات
⚪️ انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
غدیر-انتخاب اصلح.Mp3
15.87M
❁ـ﷽ـ❁
🎊 #غدیر - #انتخاب_اصلح
🎙 استاد معظم حجتالاسلام:
حاج شیخ عبدالحمید #واسطی
📚 جلد ۸ #امام_شناسی
📖 درس ۱۱۸ (صفحه۲۱۹)
💠 در مدینه فاضله همه باید برای ریاست امیرالمومنین علیهالسلام تلاش کنند.
(04:00) سِرّ غدیر چیست؟
(05:15) تخصصی و حیاتی ترین کار هستی
(07:00) کسی که خانواده خودش را نمیتواند تربیت کند...
(09:00) شرط مدینه فاضله، احیای معالم دین
(10:20) شهادت تاریخ: اگر اصلح حاکم بشود/ اگر نشود
(15:00) درس غدیر برای امروز
(19:10) به چه کسی رأی دهیم؟
(21:45) #شاخصه_اصلح
(22:20) معاون اجرایی ولی فقیه
(24:55) خدا را در جامعه جاری کند، فهم این مسائل را داشته باشد
(27:00) وظیفه ما در غدیر
(30:53) بازخوردهای #انتخابات
🗓 جمعه ۱ / ۰۴ / ۱۴۰۳
⚪️ انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
30.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷 خوش به حال ما که چنین مولایی داریم!
قسمتی از خطبه ۱۶۰ نهج البلاغه
وَ اللَّهِ لَقَدْ رَقَّعْتُ مِدْرَعَتِي هَذِهِ حَتَّى اسْتَحْيَيْتُ مِنْ رَاقِعِهَا،
وَ لَقَدْ قَالَ لِي قَائِلٌ أَلَا تَنْبِذُهَا عَنْكَ؟
فَقُلْتُ [اعْزُبْ] اغْرُبْ عَنِّي،
فَعِنْدَ الصَّبَاحِ يَحْمَدُ الْقَوْمُ السُّرَى
به خدا سوگند!!!
كه اين جبّه خود را چندان وصله زده ام كه ديگر از وصله زننده آن شرم مى دارم.
يكى مرا گفت: آيا وقت آن نرسيده كه به دورش افكنى؟
گفتم: از من دور شو كه «به هنگام صبح است كه مردم روندگان شب را مى ستايند.
💠 حضرت آیت الله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (مدظلهالعالی)
⚪️ انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
تقوا #شاه_کلید حل مشکلات است..mp3
1.45M
#انتخابات
اصلح کسی است که #مقیّد_به_دین باشد.
تقوا #شاه_کلید حلِّ مشکلات است.
⚪️ آموزش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
عدم اتّکاء به کفار و استقلال کشور.mp3
1.77M
اصلح کسی است که حق مدار باشد..mp3
2.09M
تخصص، صداقت و وفاداری به ارزشها.mp3
2.11M
#انتخابات
نماینده باید #متخصص، #صادق و #وفادار_به_ارزشها باشد.
پیروی از دیگران بدون #تخصّص آنها در حیطه مربوطه امکان پذیر نیست.
⚪️ آموزش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
اصل شرکت در انتخابات به معنای به رسمیت شناختن نظام اسلامی ست.mp3
1.06M
#انتخابات
#اصلِ_شرکت_در_انتخابات به معنای به رسمیّت شناختن نظام اسلامی ست.
⚪️ آموزش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
شرکت در انتخابات به معنای پشتیبانی از نظام.mp3
2.76M
رسانهها و میزان مشارکت در انتخابات.mp3
975.7K
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 خوش به حال ما
🏷 فرزندانتان را با محبّت امیرالمؤمنین پرورش بدهید!
🎙حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظهالله)
⚪️ آموزش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
📝 بسم الله الرحمن الرحیم
حضور محترم احبّه و اعزّه از طلاّب معظّم و غیرهم
▫️سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
شرکت در انتخابات لازم و ضروری است و عزیزان به اشخاصی رأی دهند که صلاحیّت تام داشته و در مسیر اسلام و انقلاب حرکت میکنند. توفیق همگان را از درگاه ربوبی مسئلت دارم. و السلام علیکم
▫️اقلّ العباد السید محمدصادق الحسینی الطهرانی
🔰ساختار حاکمیت ولیّفقیه از منظر علامه آیتالله حسینی طهرانی (قدس سره)
مرحوم علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی در باب نوع حکومت اسلامی و چگونگی ساختار نظام حاکم دارای نگرشی خاص و بدیع بودند که با صورت حاکمهٔ امروز متفاوت است و در کل میتوان گفت که با نظریات قرن بیستمی تفاوت جوهری دارد. آنچه که در زیر میآید، مختصری در باب حکومت و چگونگی ساختار آن در نگاه ایشان است.
مرحوم علامه قدسسره در تبیین مدلی که براساس نظریهٔ «ولایت فقیه» با شاخصِ اختصاص این مقام به «عالم بالله و بأمرالله» دارند، اینگونه آوردهاند:
«فلسفهٔ توحیدی اسلامی متخذ از آیات قرآن کریم و سنت نبوی، روح حکومت و ولایت بر مردم را منحصر به عالمترین و جامعترین و منزهترین افراد میشناسد. در این صورت، افراد امت به رهبری چنین پیشوایی راستین که هم دارای دلی روشن و آگاه و مغزی متفکر و عزمی راسخ است و هم از خود گذشته و بهکلیت پیوسته است، از بهترین مواهب الهیه استفاده کرده و تمام قوا و استعدادهای ذاتی خود را بهمنصهٔ ظهور و بروز میرسانند.
در این فلسفه [و حکومت اسلام]، حکم و قانون و قضاء از بالا (یعنی از مقام توحید و طهارت که مقام وحدت و جامعیت ولیّأمر است) به پایین تدریجاً گسترش پیدا میکند، و تمام اقشار طبقات را فرا میگیرد؛ ولی در فلسفههای مادی، یا در قوانین غربی که از روح توحید اسلامی بهرهای ندارند، مراکز تصمیمگیری از کثرت شروع میشود، یعنی افکار مردم گرچه در نهایت ضعف باشند، فقط بهملاک اکثریت، حق تعیینِ سرنوشت و تصمیمگیری در امور و حاکمیت خود را دارند.
در این فلسفهها حکومت بر اساس انتخاب بوده و کیفیت آن به مشروطهٔ سلطنتی، یا به جمهوری، یا به بعضی از انحای دیگر، تقسیم میشود، بنابراین جمهوری بدین طرز رأیگیری و انتخاب اکثریت، نظیر مشروطه از قالبهای غربی است؛ و با روح اسلام سازگار نیست.
در «جمهوری اسلامی» باید تمام ضوابط حکومت اسلام مراعات شود و نام جمهوریت چیزی بر محتوای دولت و حکومت نیفزاید و حق حاکمیت به فقیه عادل که بر اوضاع زمان آگاه و از مصالح ملت مسلمان اطلاع دارد و قلبش متصل به ملکوت است، سپرده شود. در حکومت براساس مدل «ولایت فقیه»، رییسجمهور باید همان فقیه جامعالشرایط باشد و اوست که قوای سهگانهٔ مقننه و قضاییه و مجریه در وجود او ادغام شده و از او به مصادر امور و حُکام ترشح میکند.
تفکیک مقام رهبری از ریاست جمهوری عَملاً التزام به تفکیک روحانیت از سیاست است. در منطق اسلام حاکم شرع مطاع ریاست مطلقه بر امت دارد. سپردن ریاست جمهوری را به افرادی که دارای چنین مقامی نباشند، اعطای قدرت بهدست غیر واجدین این مقام است؛ و اشتباهاتی که صورت میگیرد، از عدد بیرون و با هزار ضابطه و قانون این قدرت عنانگسیخته را نمیتوان مهار کرد.
انتخابات برای تعیین رهبر که همان ریاستجمهوری است، باید بهصورت تشکیل شورای خبرگان انجام شود و در این صورت، مدت آن محدود به چهار سال (که آن نیز معیار غربی است) نخواهد بود، بلکه تا هنگامی که از مقام أفقهیت و أعلمیت و أورعیت و أبصریت برخوردار است؛ باید در رأس ریاستجمهوری باقی بماند و عزل او نصب دیگری را در وقتیکه فاقد شرایط گردد یا از دنیا برود، باز بهوسیلهٔ شورای خبرگان که خبرویت در فن داشته و از مزایای کمال اخلاقی و عدالت برخوردارند، صورت خواهد گرفت.»
براساس مبنای فوق، مرحوم مؤلف قدسسره نتیجه گرفته است که:
«قوای اعمال حاکمیت که عبارتند از قوهٔ مقننه و قوهٔ قضاییه و قوهٔ مجریه، در وجود ولیفقیه ادغام شده و قابلتفکیک نیستند و تفکیک قوا براساس مدل دموکراسی رایج، غلط است.
در مدل «ولایت فقیه»، ولیفقیه بهنظر خود افرادی را برای قوهٔ مجریه و قوهٔ قضاییه منصوب مینماید و مجلس شورای ملی که برای مشورت در مصالح و امور مملکتی است، نتیجهٔ مشورت را در اختیار ولیفقیه قرار میدهد تا او تصمیم بگیرد و قانون بگذارد.»
⬇️ ادامـــه در «پست بعد» ⬇️
⚪️ آموزش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
↩️ ادامـــهٔ «پست قبل» ⬇️
تصویر عملیاتی از مدل حاکمیت براساس این تفسیر از «ولایت فقیه» بدینگونه است:
سنگبنای آغازین
مردم متخصص، قاعدهٔ هرم حکومت هستند، زیرا «رأی» در صورتی دارای ارزش است که براساس علم و تجربه نسبت به موضوعی باشد که رأیگیری برای آن انجام میشود. بنابراین افرادی از مردم که با دین و فقاهت سر و کار دارند، در تمام شهرها، از میان خود خبرگانی را که توانایی تشخیص صلاحیتهای علمی و عملی لازم برای یک رهبر را دارند، انتخاب میکنند (انتخابات تخصصی صنفی) و مجلس خبرگان تشکیل میشود.
حلقهٔ اول
مجلس خبرگان، رهبری را بهعنوان «ولی فقیه» معرفی میکند (نصب نمیکند، بلکه کشف و معرفی میکند) و مردم حق بیعت کردن یا بیعت نکردن با او را دارند.
نقش عموم مردم در شکلگیری حکومت
بنابراین با رأیگیری عمومی از کلیهٔ افراد بالغ اعم از مرد و زن بهصورت «آری و نه» نسبت به پذیرش ولایت فقیهی که از طرف مجلس خبرگان معرفی شده است، در صورت احراز اکثریت نسبی، فقیه معرفی شده علاوهبر مشروعیت، دارای مقبولیت شده (مبسوط الید میشود) و شرعاً حکمش بر همه نافذ است.
حیطهٔ اختیارات
حیطهٔ اختیارات این «ولیفقیه» نَه فقط رتق و فتق اختلافات و مشکلات اجرایی مردم (ولایت مُقیده)، بلکه حق قانونگذاری در چهارچوب شرع و حق عزل و نصب و تصرف و تغییر در کلیهٔ امور فردی و اجتماعی جامعه است. (ولایت مطلقه)
فرآیند نظارت بر رهبری
مجلس خبرگان نظارت مستمر بر عملکرد «ولیفقیه» دارد و با بررسی عملکردهای او، بقاء صفات و شاخصهای لازم برای رهبری را دائماً رصد میکند و در صورت عدم احراز موارد لازم، حکم بهعدم بقاء صلاحیت او برای رهبری میدهد.
ساختار حاکمیت
الف. رؤسای قوا: در این مدل از حکومت، فقیه جامعالشرایط پس از بیعتِ مردم، معاونینی را برای ادارهٔ امور اجرایی مملکت و ادارهٔ امور قضایی و ادارهٔ امور قانونگذاری نصب میکند. (رییس قوهٔ مجریه و قوهٔ قضاییه و قوهٔ مقننه، معاونین او و منصوب از جانب او هستند، نه قدرتهای موازیِ او و منتخب از جانب دیگران).
ب. مجلس شورا: مجلس براساس کمیسیونهای تخصصی شکل میگیرد و کمیسیونهای تخصصی براساس انتخابات تخصصی صنفی شکل میگیرند، یعنی کلیهٔ مردم براساس تجربه و تخصصی که به آن مشغول هستند، نمایندهٔ خود در آن صنف را معرفی میکنند. پس از اینکه انجمن تخصصی صنفی شهری شکل گرفت، این انجمن نماینده یا نمایندگان خود را برای شرکت در انجمن تخصصی صنفی ملی معرفی میکنند؛ این انجمن تخصصی صنفی ملی، کمیسیون مربوطهٔ مجلس شورا را بهوجود میآورد.
براساس این مدل، کلیهٔ مردم در ارائهٔ مشورت به ولیفقیه فعال هستند و فعالیتهای مجلس فعالیتهای کارشناسانه است. پس از تصویب اولیهٔ یک قانون، ولیفقیه صحت و سقم آن را بررسی کرده و در صورت انطباق با شرع و سیاستهای کلی و مصلحت نظام، آن قانون را تنفیذ میکند. (ولیفقیه میتواند این عملیات را به فرد یا گروه منصوب از جانب او محول کند)
✍ عبدالحمید واسطی
🌐 منبع:
farsi.khamenei.ir/others-note?id=8931
⚪️ آموزش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
✅ مُدل ریاست جمهوری
در نگاه بصیر علّامه طهرانی (قدس سره)
از آسیبهای جدّی که متوجه نظام انقلاب اسلامی از بدو تشکیل تا کنون بوده از ناحیهٔ حاکمیت و قدرت اجرائی کشور مشاهده میشود که خسارات غیر قابل جبرانی را ببار آورده است! امری که به ناصالح بودن متصدیان این پست برمیگردد که برای برون رفت از این مشکل، راهی جز تجدید نظر اساسی در خصوصیات و انتخاب رییس قوّهٔ مجریه نیست. مرحوم علامه طهرانی رحمةاللهعلیه که باید از ایشان به دیدهبانی بصیر در مواقع خطیر یاد کرد این مهم را به خوبی تشخیص داده و بر مبنای بینش الهی خود راهکار عملی آن را بیان داشتند که متأسفانه مغفول ماند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اتّکاء حکومت اسلام بر حق
[فرق بین اسلام و غرب در نوع حکومت]
در فلسفههای مادی، یا در قوانین غربی که از روح توحید اسلامی بهرهای ندارند، مراکز تصمیمگیری از کثرت شروع میشود، یعنی افکار مردم گرچه در نهایت ضعف باشند، فقط بهملاک اکثریت، حق تعیینِ سرنوشت و تصمیمگیری در امور و حاکمیت خود را دارند.
در این فلسفهها حکومت بر اساس انتخاب بوده و کیفیت آن به مشروطهٔ سلطنتی، یا به جمهوری، یا به بعضی از انحای دیگر، تقسیم میشود، بنابراین جمهوری بدین طرز رأیگیری و انتخاب اکثریت، نظیر مشروطه از قالبهای غربی است؛ و با روح اسلام سازگار نیست.
حكومت و دولت اسلام بر پايۀ خود متّكی بوده و بر اصل اصيل حقّ اعتماد دارد؛ و هيچيک از اين قالبها نمیتوانند آن واقعيّت را در خود بگيرند و بشكل خود درآورند.
منظور از جمهوریت در عنوان جمهوری اسلامی
در «جمهوری اسلامی» باید تمام ضوابط حکومت اسلام مراعات شود و نام «جمهوریت» چیزی بر محتوای دولت و حکومت نیفزاید و حق حاکمیت به فقیه عادل که بر اوضاع زمان آگاه و از مصالح ملت مسلمان اطلاع دارد [و قلبش متصل به ملکوت است] و نسبت به ملت ستمدیده حمیم و دلسوز است سپرده شود.
در حکومت براساس مدل «ولایت فقیه»، رییسجمهور باید همان فقیه جامعالشرایط باشد
رئیس جمهور که داراى شخصیّت اوّل است، باید جامعترین و کاملترین و روشنبینترین و پارساترین افراد از فقهاى امّت باشد، و اوست که قوای سهگانهٔ مقننه و قضاییه و مجریه در وجود او ادغام شده و از او به مصادر امور و حُکّام ترشّح میکند.
تفکیک رهبری از ریاستجمهوری غلط است
[خطر تفکیک مقام فقاهت از ریاستجمهوری]
تفکیک مقام فقاهت از ریاستجمهوری عملاً التزام به تفکیک روحانیت از سیاست است. در منطق اسلام حاکم شرع مطاع ریاست مطلقه بر امت دارد. سپردن ریاست جمهوری را به افرادی که دارای چنین مقامی نباشند، اعطای قدرت بهدست غیر واجدین این مقام است؛ و اشتباهاتی که صورت میگیرد، از عدد بیرون و با هزار ضابطه و قانون این قدرت عنانگسیخته را نمیتوان مهار کرد.
شیوهٔ صحیح برگزاری انتخابات ریاستجمهوری
انتخابات برای ریاستجمهوری [که همان تعیین رهبر است]، باید بهصورت تشکیل شورای خبرگان انجام شود و در این صورت، مدت آن محدود به چهار سال (که آن نیز معیار غربی است) نخواهد بود، بلکه تا هنگامی که از مقام أفقهیت و أعلمیت و أورعیت و أبصریت برخوردار است؛ باید در رأس ریاستجمهوری باقی بماند و عزل او و نصب دیگری را در وقتی که فاقد شرایط گردد یا از دنیا برود، باز بهوسیلهٔ شورای خبرگان که خبرویت در فن داشته و از مزایای کمال اخلاقی و عدالت برخوردارند، صورت خواهد گرفت.»
براساس مبنای فوق، مرحوم علامه (قدسسره) نتیجه گرفته است که:
«قوای اعمال حاکمیت که عبارتند از قوهٔ مقننه و قوهٔ قضاییه و قوهٔ مجریه، در وجود ولیفقیه ادغام شده و قابلتفکیک نیستند و تفکیک قوا براساس مدل دموکراسی رایج، غلط است.
در مدل «ولایت فقیه»، ولیفقیه بهنظر خود افرادی را برای قوهٔ مجریه و قوهٔ قضاییه منصوب مینماید و مجلس شورای ملی که برای مشورت در مصالح و امور مملکتی است، نتیجهٔ مشورت را در اختیار ولیفقیه قرار میدهد تا او تصمیم بگیرد و قانون بگذارد.»
📚 برگرفته از نامهٔ علامه طهرانی راجع به پیشنویس قانون اساسی (با تصرف و تلخیص)
⚪️ آموزش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🔴 «انتخابات و رأی أکثریّت در اسلام» از دیدگاه علامه طهرانی (قدس سره)
از اصول و ارکان نظامهای دموکراسی، انتخابات و اعتماد بر آراء اکثریت مردم برای دادن زمام امور به دست گروه یا شخص خاصی است، در آنچه پیش روی شماست نظر و دیدگاه عارف بالله حضرت علامه طهرانی اعلیاللهمقامهالشریف، دربارهٔ انتخابات و رأی اکثریت و جایگاه آن در نظام حکومت اسلامی بحث میشود.
📍مشاهدهٔ فایل pdf:👇
https://eitaa.com/isinpublication/170
⚪️ آموزش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
انتخابات و رأی أکثریت.pdf
4.45M
🔴 «انتخابات و رأی أکثریّت در اسلام» از دیدگاه علامه طهرانی (قدس سره)
🔹مفاد آيهٔ: فَسْئَلُوٓا أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنْتُمْ لَاتَعْلَمُونَ، و آيهٔ: قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لَايَعْلَمُونَ
🔹مبنای قرآن بر رجوع به أهل حلّ و عقد است نه أکثریّت مردم
🔹رجوع به أهل خُبره، أمری عرفی و تجربی است
🔹دلالت آیات قرآن برمعتبرنبودن رأی عامّۀ مردم
🔹چرانمیتوان به رأی اکثریّت اعتمادکرد؟
🔹أكثريّت مردم طبق منطق إحساس حركت دارند، نه منطق عقل
🔹انتخاب عامّهٔ مردم، طبق ذوق و اندیشهٔ سطحى و چشم ظاهربین آنهاست
🔹آیات دالّه براینکه عامّهٔ مردم ازحقّ گریزانند
🔹درچندجاى از قرآن آمده است: بَلْ أَکْثَرُهُمْ لَایَعْلَمُونَ.
🔹إشکال واردولاینحلّ، برطرفداران رأى أکثریّت عامّه
🔹درإسلام مشورت باأکثریّت عامّه نیست؛ مشورت باأهل حلّ وعقداست
🔹تجربۀ تلخ اعتمادبررأی اکثریّت درزمان ما
🔹تبلیغات درانتخابات برخلاف مبنای اسلام است
🔹مفاد آيهٔ: وَ شَاوِرْهُمْ فِي الأمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَی الله
🔹مفادو معنی أخذبه مجمعٌ عليه، وترک شاذّونادر
🔹مشورت پیامبربامردم، به معنای قبول رأی أکثریّت نبود
🔹پیغمبردراینجا رأى أکثریّت راانتخاب نکرد، بلکه با أکثریّت مُماشات کرد
🔹مشورت پیامبر، مقدّمه است براى تصمیمگیرى دررأى نهائى خود
🔹موارد نادری که میتوان بر رأی أکثریّت اعتماد کرد
🔹شاهدی از نهجالبلاغه در حدود مشورت با مردم
📚 ولایت فقیه در حکومت اسلام، ج3، ص187 تا 205
خرید اینترنتی کتاب موسسه مطالعات راهبردی 👇
⚪️ آموزش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
حکومت یا جمهوریّت؟.pdf
415K
🔰حکومت اسلامی یا جمهوری اسلامی؟
📍مدل برقراری نظام اسلامی براساس مبانی توحیدی اسلامی ازدیدگاه علامه طهرانی (قدس سره)
دراینکه نوع و مدل ادارهٔ یک کشور برپایهٔ مبانی و اصول اسلامی چه بایدباشد، دودیدگاه وجوددارد؛ که دیدگاه اول قائل به ادارهٔ کشوربراساس جمهوریّت و دیدگاه دوم براساس حکومت است؛ مقالهٔ مذکور به دیدگاه قرآن دراین باره میپردازد.
🔰اهم عناوین:
🔹نگاه قرآن به رأی اکثریت ودموکراسی درانتخابات
🔹دیدگاه قرآن دربارهٔ رأی اکثریّت
🔹اکثریت مردم به دنبال منافع خودمیروند
🔹نمایش سطح افکاروخواستههاى اکثریت مردم درقرآن مجید
🔹عامهٔ مردم درانتخابات گرفتار احساسات اند
🔹سؤالی از طرفداران دموکراسی
🔹نمونهای از خسارتهای متأثرازآراء اکثریت
🔹در اسلام چیزی به عنوان تبلیغات در انتخابات وجود ندارد
🔹معنای مشورت پیامبر با مردم مماشات بود نه تأثیرپذیری
🔹مفاد و معنى أخذ به مجمعٌعلیه، و ترک شاذّ و نادر
🔹سیرهٔ امیرالمؤمنین علیهالسلام درموردانتخابات
🔹اشکالی از طرف مدعیان رأی اکثریت برانتخاب أصلح و کارگزاران وجواب آن
🔹أهل حلّ و عقد خودبخودمعروفند، نیازبه معرّف ندارند
🔹علم وجدانى هرفرد، خودراهبربه سوى ولایت فقیه است
🔹تفكيک قوای ثلاثه، مبدأش ازأرسطو است
🔹کیفیت حکومت اسلامی
🔹نظر علامه طهرانی راجع به مدل حکومت
🔹متن نامهٔ علامه طهرانی به بنیانگذار کبیر انقلاب (قدسسرهما) دربارهٔ پیشنویس قانون اساسی ایران
📚 برگرفته از «امامشناسی»، ج۱و۲؛ و «ولایت فقیه درحکومت اسلام»، ج۳
🔸خرید اینترنتی کتاب موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
⚪️ آموزش موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
﷽
#معرفی_کتاب
#استاد_وکیلی
⚪️ حدیث عاشوراتاشام
(اکسیرمحبت حسینی،شهیدان عشق،شهیده شام)
♦️ اکسیرمحبت حسینی:جوهره عمل صالح،محبت اولیای الهی است وانسان بدون این محبت نمی تواندمسیرتقرب الهی راطی کند
زیرادرقوس صعودوبالارفتن به سمت خداوندامام واسطه تقرب است واوست که انسان هارابه طرف خدامیکشاند
به همین دلیل کسی که میخواهدبه سمت خداحرکت کند بایدخودرابه امام نزدیک کرده وباتمام وجودبه ایشان دل بدهد.
🔸کتاب شهیدان عشق شرحی برمقامات عرفانی اصحاب سیدالشهداء علیه السلام است که شرف حضوردررکاب آن حضرت رادرکربلا داشتهاند.
بخشی ازمباحث به فضائل عمومی اصحاب پرداخته و بخشی درخصوص مقامات حضرت علی اکبروحضرت ابالفضل العباس علیهماالسّلام است وجلسات پایانی نیزاشارهای به مخدّرات حاضردرکربلامیباشد.
🔹شهیدۀ شام حضرت رقیه بنت الحسین
حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) واصحاب شریف ایشان، بهواسطۀ قیام دربرابربدیها ازآنچنان جایگاهی درهستی برخوردارندکه هیچکس جزمعصومان رایارای درک آن نیست.حضرت رقیّه (سلام الله علیها) نیزمظهری ازشمایل وجودمبارک امام حسین (علیه السلام) است که با وجودکم بودن سن، دریایی از نورمیباشد وشناخت ایشان،گوشهای ازفضایل امام حسین (علیه السلام) رانمایان میکند.
نگارندۀ کتاب درراستای معرفی شخصیت ایشان براین باوراست که آن حضرت پس از تحمّل دردهای جانکاه کربلا، منازل قرب به پروردگارراطى کرد ودرعوالم پس از شهادت به مقام ولایت رسید.
◽برای خریداین کتابهامیتوانیدازسایت موسسه وباسلام باتخفیف
📞 یاتماس با انتشارات به شماره
◽
05132285800◽
09151042109📩و یا با ارسال پیام در ایتا تهیه بفرمایید.
badeh-end.pdf
42.41M
📔 «بادهٔ توحید در کربلای عشق»
✍ حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظهالله)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🚩 به مناسبت ایام عزاداری حضرت أباعبدالله الحسین علیهالسّلام و بهرهمندی از نفحات نفس قدسیّهٔ آن حضرت، نسخۀ الکترونیکی کتاب شریف «بادهٔ توحید در کربلای عشق» از سلسله مواعظ اخلاقی عرفانی حضرت آیةالله حاج سیّد محمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّهالعالی منتشر شد.
▪️یکی از طرق مطمئن و نزدیک رسیدن به توحید حضرت حق، توسّل و عرض نیاز به ساحت حضرت سیّدالشّهدا علیهالسّلام است.
▪️جذبهٔ ملکوتی نفس قدسی آن حضرت، محبّین و موالیان ایشان را خیلی سریع از "طریق الحسین علیهالسّلام" به وادی عشق و محبّت وارد نموده، و در صورت توجّه و ثبات قدم، از بادهٔ وحدت، سرمست میکند.
🔰در این کتاب با بیانی پرمغز و شیرین، حکمت باطنی و درک توحیدی از ابتلائات وقایع روز عاشورا شرح، و برخی از کلمات دُرربار حضرت سیّدالشّهدا علیهالسّلام و أدعیهٔ منسوب به ایشان، توضیح داده شده است.
🔸 خرید اینترنتی کتاب باده توحید در کربلای عشق
⚪️ موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام