✳️ ساختارهای تبلیغ تشیع در غرب
🔹مصاحبه با دکتر حمیدرضا مقصودی
🔸شیعیان و به طور کلّی دنیا، نسبت به ساختار فکری ما در داخل کشور متفاوتند و اگر این مطلب در فعالیت های علمی و تبلیغی لحاظ نشود ، فقط به اقشار سنّتی مهاجران ایرانی محدود می مانید.
به عنوان مثال: رویکرد ما در ایران نسبت به اسلام، تعبّدی است و همه تلاش ها نیز بر همین است؛ در حالیکه این رویکرد در دنیا جایگاهی ندارد و اسلام باید به عنوان مجموعه ارزشمندی که باعث سعادت اخروی می شود و در رقابت با سایر ادیان است عرضه شود.
این نگاه به اسلام، نوع محتوا را دچار دگرگونی و انقلاب می کند. من در کل دنیا سخنرانی نمی شناسم که بگوید "اسلام همین است که هست"؛ بلکه می گویند "ببینید اسلام چیست و آنگاه خودتان انتخاب کنید".
🔸اوّلین قدم یک مبلّغ باید قبول این مطلب باشد که "اسلام، می بَرَد". یعنی شرط موفّقیّت یک مبلّغ این است که تعلیل، تبیین و تحلیل کند که این روش در نهایت منتج به تعبّد و بندگی هم خواهد شد.
این نگاه (یعنی پذیرش یک Paradigm Shift از پذیرش بی چون و چرا به تعلیل و تبیین و تحلیل) نیاز امروزه غرب یعنی ارائه اسلام در قالب یک سبک زندگی است؛ و آنچه که با این رویکرد فهمیده نمی شود بعضی مشکلات را پدید آورده است. در این Paradigm، حتّی چهارچوب فقهی نیز قابل فهم است؛ چه برسد به اخلاق و اعتقادات.
🔸باید تبیین عقلانی و منطقی را تمرین کرد و Platform عقل بشری را برای دین تعریف کرد. عقل در روایات نیز دو نوع است: عقل طبع و عقل مسموع. در قرآن و روایات نیز عقل بشری (مسموع) نیازمند بها دادن است.
ما در تشیّع سنتی ایرانی، عقل بشری را تجربه نکرده ایم و تا به حال فقط متکلّم وحده بوده ایم؛ حال آنکه بسیار پتانسیل عقل منطقی بشری داریم. در افراد داخل، کسانی که به این مطلب بها داده باشند بسیار کم اند.
آنچه که مهم است، شناخت فرهنگ ها است و نباید موضع ما این باشد که "فقط همین مطلب درست است".
✔️حقوق بشر یعنی احترام هر فرد و آزادی وی، یک اصل اصیل جهانی است و تبدیل کردن این فرد آزاد به بنده محض خداوند، کاری بسیار خاص، سخت و دارای ظرایف است.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
◀️هشت مهارت مدیران عصر جدید
✏️هر مبلغ بین الملل نیاز دارد تا یک مدیر و رهبر باشد و بتواند به عنوان یک مدیر در هر جایی که هست ایفای نقش نماید. مدیران عصر جدید بیش از هر داشتهای، باید «آماده عبور از بحران» باشند. در یکسال اخیر شرکتهایی با مدیران مجهز به مهارت «رشد محوری» توانستند زودتر از رقبا احیا شوند. «اعتماد به نفس» و «انگیزهسازی برای کارکنان» نیز از جمله این مهارتها است.
اگر مدیر، رئیس، سرپرست پروژه یا رهبر تیم هستید، میتوانید به فهرست مهارتهای زیر برای موفقیتهای حرفهای نگاهی بیندازید.
⬅️ باید توانایی ایجاد ارتباط داشته باشند؛
⬅️ باید رشدمحور باشند؛
⬅️ باید الهامبخش باشند؛
⬅️ باید رابطهساز باشند؛
⬅️ باید مطمئن و آرام باشند؛
⬅️ باید کاوشگر باشند؛
⬅️ باید مثبتاندیش باشند؛
⬅️ باید صادق باشند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
معرفی_مجلات_خارجی_در_حوزه_مطالعات_دینی.pdf
3.38M
✳️ معرفی مجلات خارجی در حوزه مطالعات دینی
🔹سید مجید نبوی، رباب شاهمرادی
🔸این کتابچه شامل معرفی مجلاتی با موضوع اسلام، مسیحیت، یهود و مطالعات دینی عمومی می باشد.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
🔸امام رضا(ع): رَأسُ العَقلِ بَعدَ الإيمانِ بِاللَّهِ التَّوَدُّدُ إلَى النّاسِ، وَاصطِناعُ الخَيرِ إلى كُلِّ بَرٍّ وفاجِرٍ؛
🔹سرآمدِ خِرد، پس از ايمان به خدا، مهرورزى با مردم و نيكى كردن به هر شخص خوب و بدى است.
📚 عيون أخبار الرضا، ج ٢، ص ٣٥، ح ٧٧
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻از تسلط بر زبان انگلیسی و آلمانی تا نوشتن قانون اساسی جمهوری اسلامی
🔹 سیره و روش شهید بهشتی الگوی مناسبی برای تمامی مبلغین بین الملل است.
🔹مروری بر زندگی شهید بهشتی به مناسبت سالگرد 7 تیر
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
✳️مرکز تخصصی تربیت مبلغ بین الملل
🆔 @islam_4_all
هدایت شده از تربیت مبلغ زبان روسی
5.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤سخنرانی استاد #قربان_میرزاخانف ﴿Курбан Мирзаханов﴾ با موضوع:
اکمال دین و ضرورت امامت
یکی از #اصلیترین_صفحات_اینستگرامی که جناب استاد #قربان_میرزاخانف در آنها فعالیت میکنند برای دوستان قرار داده میشود، امید است خداوند متعال همه ما را در جهت پیمودن راه اهل بیت توفیق دهد. 👇👇👇👇👇
https://www.instagram.com/tv/CQdltJ6hc-W/?utm_medium=copy_link
#Курбан_Мирзаханов
📣 کانال تربیت مبلغ زبان روسی
کانال ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇👇👇
🔻
🔻
🔻
🔻
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@Islam_in_Russia
💢 لوازم عمامه، بسیار بسیار سنگین است.
#رهبرمعظم انقلاب:
ما غالباً به این دوستانى که عمامه سرشان میگذارند عرض میکنیم که این عمامهی شما وزن کمى دارد، چند سیر، بههرحال سبک است، امّا در معنا نخیر، اگر انسان بخواهد این بار را به معناى واقعى کلمه متحمّل بشود، بسیار بسیار سنگین است.
🗓۱۳۶۸/۱۲/۲۲
✳️آموزه های امام رضا(ع) فضای ایران را ولایی کرد
🔷مهمترین بیانی که ذات اقدس الهی درباره قرآن کریم دارد در سخنان نورانی امام هشتم علی بن موسی الرضا المرتضی(علیه و علی آبائه و ابنائه آلاف التحیة و الثناء) آمده که حضرت این معارف را بهره همه مخصوصاً ایرانیها قرار داد. وجود مبارک امام رضا وقتی وارد ایران شد مکتب تشیع را به همراه خود آورد، ایشان وقتی وارد سرزمین خراسان شد سؤال کردند که مسئله مهم در اینجا چیست؟ عرض شد مسئله امامت و خلافت است. حضرت فرمود اینها از خلافت و امامت چه خبری دارند؟ اینها چه میدانند امامت چیست؟ اینها چه میدانند خلافت چیست؟ آن سخنرانی نورانی را که مرحوم کلینی نقل کرد دیگران هم نقل کردند از وجود مبارک امام هشتم به ما رسیده است که حضرت فرمود: «اَلإِمَامُ وَاحِدُ دَهْرِهِ وَ هُوَ بِحَیثُ النَّجْمُ مِنْ یدِ الْمُتَنَاوِلِینَ وَ وَصْفِ الْوَاصِفِینَ فَأَینَ الِاخْتِیارُ مِنْ هَذَا وَ أَینَ الْعُقُولُ عَنْ هَذَا وَ أَینَ یوجَدُ مِثْلُ هَذَا»؛
امام ستاره آسمان است، با دست کسی نمیتواند به آسمان دستدرازی کند و ستاره را بگیرد یا مسح کند! مگر امامت را میشود شناخت؟ مگر ولایت را میشود بدون غدیر شناخت؟ مگر حقیقت امامت یک امر انتصابی است؟ از آن به بعد حضرت سعی کردند بحثهای ولایت را به ما آموزش دهند.
🔷 ما میگوییم امامت عهد خداست و خدا باید عطا کند چه اینکه به خلیل حق فرمود: ﴿لاَ ینَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ﴾، اینکه میخوانیم ﴿لاَ ینَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ﴾،
باید بدانیم که این عهد فاعل «ینال» است. یعنی امامت عهد، میثاق، حکم و فرمان من است. این فرمان باید از بالا صادر بشود، این سمت الهی است و سمت مردمی نیست. امامت انتخاب نیست تا مردم به کسی رأی امامت بدهند. امامت انتصابی نیست، چرا؟ چون خود ائمه از طرف ذات اقدس الهی فرمودند اگر کسی بخواهد امام را بشناسد باید پیغمبر را بشناسد، اگر بخواهد پیغمبر را بشناسد باید خدا را بشناسد، چرا؟ چون امامت جانشینی و خلافت نبی است، اگر کسی خواست «خلیفة النبی» را بشناسد باید مستخلف عنه را بشناسد. اگر مستخلف عنه را نشناخت که خلیفه را نمیشناسد و اگر کسی خواست نبی را بشناسد حتماً باید الله را بشناسد، زیرا نبی خلیفه الله است.
🔷 حضرت امام رضا(ع) در خراسان این را کاملاً تبیین کرد و فرمود: الْإِمَامُ وَاحِدُ دَهْرِهِ لَا یدَانِیهِ أَحَدٌ» «وَ هُوَ بِحَیثُ النَّجْمُ مِنْ یدِ الْمُتَنَاوِلِینَ وَ وَصْفِ الْوَاصِفِینَ فَأَینَ الِاخْتِیارُ مِنْ هَذَا وَ أَینَ الْعُقُولُ عَنْ هَذَا وَ أَینَ یوجَدُ مِثْلُ هَذَا»،
مگر با رأی مردم کسی امام میشود؟ مگر با عقل مردم امامت شناخته میشود؟ گفت و گفت و گفت تا فضای ایران اسلامی را ولایی کرد و اینگونه فرق بین غدیر و سقیفه کاملاً روشن شد، آنگاه سخنان نورانی امام رضا را حضرت عبدالعظیم حسنی و احمد بن موسی و فاطمه معصومه اینها خواهران و دختران و فرزندان این خاندان تبیین کردند علماء هم فهمیدند وضع ایران اسلامی برگشت. وجود مبارک امام رضا(سلام الله علیه) این حرفها را زد حکماء فهمیدند علماء فهمیدند فقهاء فهمیدند.
🔷وجود مبارک امام هشتم(سلام الله علیه) به همه ما دستور داد که عاقلانه زندگی کنید و کشور را عقل اداره میکند نه چیز دیگر. عقل را هم عقل گفتند برای اینکه زانوی وهم و خیال را در بخش اندیشه و زانوی شهوت و غضب را در بخش انگیزه می بندد و عقال میکند. آنکه عقل دارد هوس او، وهم او، خیال او، شهوت او و غضب او رام شده است. اینها را وجود مبارک امام رضا به خوبی تبیین کرد فرمود انسان یک دوست دارد و آن عقل اوست.
در محضر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله العالی)