سلام دوستان
شیشه عطر وقتی بشکند، همه جا را معطر می کند
مصداق بارز این تعبیر، آقای فرج نژاد و همسر مکرمه شان هستند...
✍بعد از ازدواج ما دوستان مدرسه عترت رابطه را قطع نکردیم و ارتباطات خانوادگی را نیز گسترش دادیم.
یک بار که منزل آقای دکتر #فرج_نژاد رفته بودیم. دایرة المعارف یهود، یهودیان و صهیونیسم عبدالوهاب المسیری که 8 جلد بود را به من نشان داد. جلد سوم به داشمندان یهودی رشته های مختلف اشاره می کرد.
دکتر فرج نژاد به من می گفت که *حواست باشه در روان شناسی رد پای یهود و صهیونیست ها را خوب رصد کنی* کتاب را پیدا نکردم. این صحبت #فرج_نژاد آویزه گوشم بود. هر وقت تدریسی داشتم در دروسی مثل انگیزش و هیجان و روان شناسی رشد و بهداشت روانی و اصول و فنون مشاوره یک تحقیق مختصر به طلبه ها و دانشجویان می دادم که نام 8 یا 10 روان شناسی یهودی را پیدا کنید و برایم بیاورید. تا ابتدای ترم نسبت به یهود و نفوذ آنها در رشته های مهم آگاه شوند.
همسر ایشان نیز هنرمند بود و ظاهرا گرافیک خوانده بود. یادم هست برای عید نوزوز دو تا تخم مرغ رنگی سفالی خوشگل را به بچه های ما هدیه داده بود.
یک بار نزدیک مسجد حضرت زینب سلام علیها پردیسان او را دیدم. خوشحال بود. شوخ طبعی اش باز گل کرده بود. با اون لهجه یزدی اش گفت من هم بعد از دو پسر ناموس دار شدم و خدا به من دختری به نام مطهره داده.
خدایا این خانواده مومن و انقلابی را غریق رحمت واسعه خودت قرار بده🤲
#فرج_نژاد
@baghe_rahgozaran
📶 کارگاه آنلاین «روش تحقیق در روانشناسی اسلامی »
✍از انتخاب موضوع تا گزارش نویسی پژوهشی
برخی سرفصل ها:
✅ سطوح و روش انتخاب موضوعات پژوهشی در روانشناسی اسلامی
✅جمع آوری داده ها در روش تحقیق کیفی
✅شیوه های تحلیل داده های کیفی
✅گزارش نویسی پژوهشی
👤 مدرس: حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر
(دکتری تخصصی روانشناسی و مدرس دانشگاه)
⏰ 16 ساعت آموزش
⁉️همراه با پرسش و پاسخ
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 09137037282
🆔 @fatehan_admin2
از کانال فاتحان
@fatehan_net
http://eitaa.com/islamic_psychology
گرچه از ائمه معصومی که در شدیدترین اختناق های حاکم بر زمان خویش می زیسته اند، کمتر اطلاعات و آثاری بر جای مانده، اما همین اندک آثار بر جا مانده از ایشان سرشار از برکت است
امام هادی علیه السلام را با 《زیارت جامعه کبیره》 می شناسیم
اما امشب می خواهم شما را با نامه ای از این امام همام به مردم اهواز آشنا کنم که در پاسخ به سوالی است که دست کم همه ما یک بار آن را از خود پرسیده ایم: 《جبر یا تفویض یا چیزی دیگر؟!》
از زمانی که با این نامه مفصل و عالی آشنا شده ام، هرگاه ذهنم قفل می کند به این نامه رجوع میکنم و هر بار بیشتر لذت میبرم
متاسفانه فایل کاملی از نامه را در اینترنت ندیدم که به اشتراک بگذارم!
این نامه استثنایی که گویا گره ذهنی را کاملا باز می کند، می توان در تحف العقول جناب حرّانی یافت
بنده بر مبنای این نامه، مقاله ای پیرامون آسیب شناسی روانی بر مبنای نگاه اسلامی نوشته بودم که پس از این ارسال آن را قرار می دهم
محسن عزیزی ابرقوئی
http://eitaa.com/islamic_psychology
واقعا این سایت ویکیپدیا! نظرات همه ورزشکاران دنیا رو اینچنین قرار میده یا فقط ...؟
#صهیونیزم
http://eitaa.com/islamic_psychology
ویکیپدیای صهیونیست چه صلاحیتی دارد که هر جستجویی که انجام می شود، باید القای تفسیر این سایت درباره آن در اولویت گوگل باشد؟!
#صهیونیزم
http://eitaa.com/islamic_psychology
🚨اشکال تاثیر از جنبه های غیرعلمی دشمن
... این وابستگی را نباید با اشتیاق به فراگیری علم_ که هر جا انسان آن را بیابد، دنبال آن خواهد رفت_اشتباه کرد. گاهی علم در دست دشمن ماست؛ پیش دشمن میرویم، زانو میزنیم و از او علم را فرا میگیریم؛ این اشکالی ندارد. ارزش علم فراتر از این است که انسان به خاطر آن، حتّی سراغ کسی که با او مخالف است، نرود. این یک بحث است؛ تحت تاثیر آن دشمن قرار گرفتن از غیر جنبه علم_یعنی جنبه سیاست، فرهنگ و چیزهای دیگر_یک بحث دیگر است. آنچه که برای ما درست کردند، این دومی است. آنچه که برای_به اصطلاح رایج_ جهان سوم خواستند و برنامه ریزی کردند، این دومی است. اتفاقا کاری کردند که اولی انجام نگیرد.
بیانات رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۰ آذرماه ۱۳۷۰
http://eitaa.com/islamic_psychology
🌿پیشرفت علمی و اقتباس علمی - كه من به اقتباس معتقدم؛ اما به ترجمهی محض و اكتفای به ترجمه، معتقد نیستم - كاری لازم است و اسلام هم ما را به این، امر میكند. بههرحال گرفتن علم از دیگران، با گرفتن فرهنگِ دیگران اشتباه نشود. این مغالطهی بزرگی است كه كسی بگوید علم غربیها خوب است، پس فرهنگ و سیستم زندگی و اخلاقشان هم خوب است؛ نه، اینها با هم ملازمهای ندارد. علمشان خوب است؛ اما این علم، پروریده و ساختهی این فرهنگ نیست؛ حتّی این فرهنگ به این علم ضرر هم میزند. علم، موّلدها و عناصر به وجودآورندهی خاص خود را دارد؛ باید آنها را پیدا كرد. فرهنگ بیبندوباری، بیدینی، خودپرستی، گرایش به پول و مادّه و اصیل دانستن مادّیگری و ارزشهای مادّی، فرهنگهای غلطی است كه امروز غرب دچار اینهاست. اگر آن مردم، پارسا و صالح و نیكوكار و كماعتنا به زخارف دنیا بودند، این دانش برای دنیا مفید میشد؛ همچنان كه در دورهی شكوفایی اسلامی در قرن چهارم و پنجم و ششم هجری، برجستگان علمیای به وجود آمدند و دانش را به اوج قلّهی آن روز رساندند و بههیچوجه فرهنگی كه امروز در غرب رایج است - فرهنگ بیبندوباری و بیدینی و امثال اینها - بر آنها حاكم نبود؛ مثل ابنسیناها، محمّدبنزكریّای رازیها، خوارزمیها و دیگران. اینها در فرهنگی مثل فرهنگ غرب رشد نكردند؛ همچنان كه دانشمندان بزرگ غرب و كسانی كه دانش غرب را پایهگذاری كردند، هرگز در چنین فرهنگی رشد نكردند. بنابراین پیشروی و برتری علمی غرب را بههیچوجه به معنای برتری فرهنگ غرب ندانید.
بیانات رهبری در دیدار جمعی از برگزیدگان المپیادهای جهانی و کشوری و افراد ممتاز آزمونهای سراسری، ۳ مهرماه ۱۳۸۱
http://eitaa.com/islamic_psychology
🌍سه نکته مختصر پیرامون طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی
۱. بی بی سی فارسی، فقط به فاصله چند ساعت دو خبر مشابه درباره صیانت در فضای مجازی را قرار می دهد. یکی در ایران و دیگری در بریتانیا. تفاوت اما در اینجاست که تصویر خبر ایران سیاه و تاریک و با لحن تند و انتقادی و بدبینانه نسبت به طرح است. اما خبر مربوط به بریتانیا روشن و همراه با لبخند و شادی. بی بی سی البته توضیح نداده که آیا محدودیتهای دسترسی بزرگسالان به نوجوان و نوجوانان به بزرگسالان در انگلستان، ارتباطی با پژوهش تازه منتشرشده در این کشور پیرامون آزارهای جنسی بسیار فراوان دانش آموزان دختر و پسر مدارس (که در پست دیگری بدان پرداخته شد) هم دارد یا خیر؟
واکنشهای برخی کاربران به دو طرح نیز کما فی السابق همان است که پیش بینی می شود. تحقیر و نفرین بر طرح خودی، و تقدیس و تکریم طرح بیگانه
۲. تجربه تلخ عدم تبیین و شفاف سازی پیرامون طرح های حساس برای مردم، قبل از بحث در مجلس، باز هم انگار می خواهد تکرار شود. شفاف سازی پیرامون طرح یک امر لازم است. بیشتر مردم نمی دانند موضوع چیست و وقتی کسی به آنها نگوید، از ذهنیات و پیش فرضها و رسانه ها و اشخاص مورد اعتماد خود جویا می شوند. مردم هم حق دارند درباره طرح بدانند و هم اگر تبیین ها روشن و شفاف باشد، اعتمادساز و قانع کننده خواهد بود. ایجاد مناظره بین موافقین و مخالفین مفید فایده است تا نگرانی ها برطرف شده و محاسن احتمالی طرح روشن شود.
۳. طرحی که برای مردم و متخصصین روشن نشده، جایی برای تخریب یا دفاع باقی نمیگذارد، اما اگر همه چیز شفاف باشد، آنوقت اگر کسی بخواهد دفاع کند یا مخالفت، لااقل مبنایی برای صحبت دارد. اما اینهمه واکنش موافق یا مخالف برای ما تازه نیست. واکنشهای جامعه ما به این قبیل مسائل عمدتا بر مبنای پیش فرضهای ذهنی شکل گرفته در آنهاست که نقش مسئولین و احزاب در پیش فرض سازی ها بسیار مهم بوده است. چرا ما درباره مسائل اینچنینی با هم دو کلام حرف حساب رد و بدل نکنیم تا به نتیجه برسیم و اینهمه تنش را شاهد نباشیم؟!
طرحی که شفاف باشد و نکات مثبت فراوانی داشته باشد و تبیین و روشن سازی شود، دیر یا زود مقبول می افتد، حتی اگر مخالفانی داشته باشد. اگر طرح قابل دفاع است، از ابتدا روشن سازی کنید تا تنش بیجا و پیشداوری ایجاد نشود و اگر اشکالاتی دارد، تجدیدنظرهایی کنید تا نگرانی ها رفع شود!
محسن عزیزی ابرقوئی
http://eitaa.com/islamic_psychology
با سلام و احترام
سولات زیر جهت سنجش ویژگی های مادر شایسته بر اساس منابع اسلامی در پژوهشی با عنوان 《ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه مادر شایسته بر اساس منابع اسلامی》تدوین شده است. لطفا خانم های محترمی که نعمت شیرین فرزندداری را تجربه کرده اند، با پر کردن پرسشنامه زیر کمکی به پیشبرد مباحث روانشناختی اسلامی داشته باشند.
شما همچنین می توانید لینک پرسشنامه را در اختیار مادران دیگر بگذارید، یا در گروه هایی که حضور دارید ارسال نمایید.
https://porsa.irandoc.ac.ir/s/2Q2ZDN
با تشکر از همکاری شما عزیزان با پژوهشگر محترم مطالعه حاضر
http://eitaa.com/islamic_psychology
اندیشیدن و نه فقط مطالعه صرف...
#شهید_صدر
http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
🟢 اخلاق واقعی انسان چه وقت خود را نشان میدهد؟
🔹 به طور كلى هر چيزى كه انسان را در شرايط غیر عادی قرار دهد، پرده از روى اخلاق واقعى انسان برمیدارد.
🔸 انسان در حال عادى حكم آب راكد را دارد كه در حوضى جمع شده است؛ به واسطه ركود، مخلوطهاى آب تهنشين مىشود و آب بسيار صاف و زلال مشاهده میشود. اما همينكه يك چوب داخل آب ببريد و آب را تكان بدهيد و زير و رو كنيد، آنوقت میبینید چقدر كثافت داخل اين آب است.
🔹 بسا افرادى كه در شرايط عادى به دل و نفس خود مراجعه میکنند، آن را مانند همان آب حوض صاف و پاك میبینند و خودشان غافلند كه اگر شرايط جديدى به وجود آيد و موجباتى پيدا شود كه صفات پليد تهنشين شده باطن ظهور كند معلوم خواهد شد كه چقدر آلودگیها در روح آنها بوده است.
📗 استاد مطهری، حج، ص۳۹
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
هدایت شده از محرمانه
#محرمانه_مدیا
📍 یک آمار مهم؛
@secret_file
🔹با اینکه ۵۴ درصد کنکوریها در #مدارس_عادی درس خواندهاند، تنها ۱۰ درصد آنها حائز رتبههای زیر ۳۰۰۰ کنکور شدهاند!
سهم سیستان ۰.۵ درصد و تهران ۳۵ درصد / فرهیختگان
#خصوصی_سازی_آموزش
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میتوان حقیر نبود و دیگران را وادار به اعتراف کرد!
این صحنه تجلیل خانم "کیت بلانشت" بازیگر معروف هالیوود و رییس هیئت داوران جشنواره ونیز 2020 از فیلم "خورشید" ساخته مجید مجیدی و با حضور او و برخی بازیگران فیلم (بازیگر نوجوان و جواد عزتی) است.
پس میتوان خود تحقیری نکرد، سرزمین و ملت خود را در پیشگاه خارجیها خوار و ذلیل نکرد، میتوان دردهای مردم را گفت اما عزت و سرافرازیشان را خرد و خفیف نساخت.
میتوان در کنفرانس مطبوعاتی و از تریبون یکی از مهمترین فستیوال های دنیا، استعمار و آمریکا و ظلمهایش علیه بشریت از جمله ملت ایران را به چالش کشید.
می توان همزبان رسانه های بیگانه و اربابان نژادپرست و سرمایه سالار آنها نشد.
می توان ...
اما مردم دنیا لحظات بسیاری بر پا ایستاده و تشویقت کنند
اما رییس هیئت داوران جشنواره، با کلماتی تحسینبرانگیز به استقبال فیلمت بیاید.
چه باک اگر علیرغم همه شایستگیها، جایزه مهمی هم به این فیلم ندهند که جایزه آن را قبلاً از ورای کلمات دلنشین آن نوجوان بازیگر و کلمات و گریههای همه آن کودکان کار که در فیلم بازی کردند یا در واقع زندگی خود را به نمایش گذاشتند، گرفتهاید!
#خورشید
#مجید_مجیدی
#هنرمند_متعهد
#وطن_فروشی_نکنیم
http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از مُحیی: زندگیبخش
# کرسی_ترویجی
#پژوهشکده_اخلاق_ومعنویت
❎ذیل همایش معنویت و علوم اسلامی
⬅️معنویت به مثابه دانش مستقل
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مظاهریسیف
👤ناقدان:
⬅️ دکتر سیدمحمدتقی موحدابطحی
⬅️ حجت الاسلام دکتر حمید رفیعیهنر
⏰زمان: چهارشنبه 20 مرداد ماه 1400
🌐 لینک شرکت در جلسه:
http://dte.bz/danaee
⬅️ مجری: پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت با همکاری میز توانمندسازی علوم اسلامیِ دفتر تبلیغات اسلامی،
تاثیرات عزاداری بر افسردگی؛ داده های علمی چه می گویند؟!
در پژوهشی با عنوان 《تأثیر شرکت در عزاداریهای محرم بر وضعیت خُلقی (درجهی افسردگی) دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز》دکتر سید علی مرعشی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، به این پرسش پرداخته اند.
این پژوهش به بررسی تأثیر شرکت در مراسم سوگواری مذهبی دهه اول ماه محرم بر سطح افسردگی شرکت کنندگان پرداخته است. جامعهی آماری شامل دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بود که در سال تحصیلی ۹۲_۹۱ مشغول به تحصیل بودند. از میان این دانشجویان ۲۷ نفر از افرادی که شرکت آنها در مراسم محرز بود به صورت نمونه اتفاقی در دسترس انتخاب و سپس قبل از آغاز دهه اول محرم و پس از اتمام آن به ترتیب مورد پیش آزمون و پس آزمون قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش نسخه دوم پرسشنامه افسردگی بک بود. طرح پژوهش از نوع پیش آزمایشی میدانی، با پیش آزمون و پس آزمون بدون گروه گواه است. نتایج آزمون t گروههای وابسته بیانگر تفاوت معنیدار بین نمره افسردگی در پیش آزمون و پس آزمون نبود. در ضمن، شرکت در مراسم عزاداری محرم با کاهش معنی دار نمره افسردگی (بر اساس آزمون افسردگی بک) در پس آزمون آزمودنیهای افسرده (بالاتر از نقطه برش در پیش آزمون) همراه بوده در حالی که در آزمودنیهای غیر افسرده (پائینتر از نقطه برش در پیش آزمون) تفاوت معنیداری میان پیش آزمون و پس آزمون مشاهده نشد. نتیجهگیری محقق آنست که آزمودنیهای سالم شرکت کننده در این پژوهش و همچنین عموم آزمودنیها پس از شرکت در مراسم عزاداری به سمت افسردگی پیش نرفتهاند، اما آزمودنیهای افسرده پس از شرکت در مراسم عزاداری به سمت بهبود پیش رفتهاند.
👈در پژوهشی مشابه، یکی از دانشجویان رشته روانشناسی اسلامی مثبت گرای ما در دانشگاه آزاد یزد (آقای داود محمودی)، نتایجی مشابه به دست آوردند. عزاداری حال افراد افسرده را بهتر میکند و بر افسردگی سایر افراد اثر چندانی ندارد (یعنی به حال افراد افسرده مفید است و افراد غیرافسرده را نیز افسرده نمی کند).
این گوی و این میدان بررسی علمی موضوع...
http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
یک تذکر به خودم و دوستان:
در سالهای اخیر نرمافزار انتقاد با ورژنهای جدید و بسیار پیشرفته روی همه ماها نصب شده است. این نرم افزار تقریبا اجازه نمیدهد نقطه مثبتی را در عملکردها ببینیم. در عملکرد خودمان، در عملکرد دوستانمان، خانوادهمان، و البته مدیرانمان و در عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی.
البته که انتقاد، امر مبارکی است. اما بیش از حد شدن انتقاد، ما را دچار تزاحم اعتماد - انتقاد میکند. تزاحمی که عملکردها را مختل میکند. رضایت از هر فعلی را از بین میبرد و هر گونه شیرینی را تلخ میکند.
نگرشی بر ما غالب شده که هر نیکی را ریا، هر خدمتی را خودنمایی و هر مسئولیتپذیری را قدرتطلبی میدانیم. نتیجه این نگرش، مردم را ریاکار و مدیران را قدرتطلب و فاسد معرفی میکند و این نگرش با ذات نگاه دینی به مومنان تناقض دارد.
بدون اثبات فساد، برچسبها زده میشود و بدون ارزیابی عملکردها، مهر ناکارامدی بر پیشانی مدیران میخورد. حتی قبل از انتخاب و قبل از آغاز کار.
قربانی این نگرش، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی و رابطه میان این دو خواهد بود. مردمی که بنا نیست ادراک مثبتی به خدمت داشته باشند و نظامی که بنا نیست خدمتش، خدمت دیده شود.
این سرمایه اجتماعی نظام است که زیر نگاههای منفینگرانه شدیدتر از آنچه هست ذبح میشود و خود این ذبح شدن، مانع بهبود میشود و در یک سیر قهقرایی، مشکلات را تعمیق میکند.
در رخ داد این ماجرا هم ما و هم جناحهای سیاسی و هم مدیران مقصریم. اما مقصر اصلی دشمنان ما هستند که با یک جنگ شناختی پیچیده، کار را به اینجا رساندهاند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
یک واکنش حساب شده به یک حرکت ناشایست
http://eitaa.com/islamic_psychology
این عکس از رضا کیانیان به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان فروش رفته
🔹وقتی دستتون اشتباهی به دکمهی دوربین موبایل میخوره، بهجای پاککردن عکس، بفرستیدش «حراج تهران»😐
@AkhbareFori
معمولا موقع محرم که میشه عملیات سایبری چند مورد رو دنبال می کنند. از جمله اینکه خرج مراسم رو بدید فقرا. اینجا قصد پاسخ به اون مورد رو ندارم
فقط خواستم بگم برخی کسانی که فورواردکننده اون مطلب هستند، بعضا با داستان این عکس هیچ موردی ندارند: میگن عشقش کشیده، پولم داشته، دلش خواسته بخره. به کسی چه مربوط؟!
همین!
http://eitaa.com/islamic_psychology
《بسمه تعالی》
🛑آنچه از غرب نمی شنویم!
به جدّ معتقدم، آنچه به عنوان «علم غربی» در دانشگاه های ما تدریس می شود، به وسیلۀ ساختارهای قدرت در کتب رفرنس و مرجع وارد می شود.
غربی ها در موضوعات مختلف، با هم اختلاف نظرهای فراوانی دارند، به حدّی که ما از شنیدن میزان مخالفت ایشان با برخی نظریه های پذیرفته شده در داخل کشور خودمان متعجّب می شویم.
گاه، اندیشمندان مخالف مغرب زمین با اندیشه های مرسوم در دانشگاه ها بسیار شبیه ما فکر می کنند و گاهی از ما هم تندتر انتقاد می کنند. اما این صداها هرگز شنیده نمیشوند! چرا؟
چون ساختارهای قدرت، می خواهند صدای واحدی از سمت غرب به گوش جهانیان مخابره شود و مخالفت ها را با پوشش های رسانه ای و تبلیغاتی محو می سازند. حتّی از ابزارهایی چون موتورهای جستجو (مانند گوگل) به بهترین وجهی استفاده می کنند تا در صفحات ابتدایی نتایج، همان حرف «اربابان قدرت و ثروت» را به گوش جهانیان برسانند.
در موضوعی که در حال کار بر روی آن هستم، برایم بسیار جالب است که چقدر پاسخ هایی که ما به مسالۀ همجنسگرایی داده ایم، با صدای اندیشمندان مخالف غربی، شباهت دارد. فقط به این صحبت های مخالف اجازۀ انتشار داده نشده است؛ به قدری که دانشجویان و اساتید ما تصور می کنند، همۀ دانشمندان غربی همجنسگرایی را پذیرش کرده اند!
به نظر من، رساندن صدای مخالفان جریان آب کثیف اربابان قدرت که در کتب علمی مرجع نفوذ کرده اند، ترغیب کنندۀ نگاه های تازه خواهد بود.
فقط یک نمونه را اینجا قرار می دهم:
همجنس گرایی در طبیعت(گونه ها)
موافق:
"در هر قاره(اقلیم) ، حیوانات همجنس به دنبال یکدیگر هستند و احتمالاً میلیون ها سال است که این کار را انجام می دهند.آنها با استفاده از رقصهای پیچیده و زیبای جفت گیری که نتیجه قرن ها تکامل است ،با یکدیگر عشقبازی می کنند. نرها همدیگر را نوازش می کنند و می بوسند ، به جای اینکه فقط خصومت و پرخاشگری داشته باشند ؛و نسبت به یکدیگر مهربانی و محبت نشان می دهند.ماده ها نیز پیوندهای طولانی مدت ایجاد می کنند- یا شاید فقط رابطه جنسی کوتاه مدت داشته باشند- ، و یا حتی با یکدیگرآمیزش و هم آغوشی های پرشور داشته باشند. حیوانات هم جنس با هم لانه و آشیانه می سازند و بسیاری از جفت های همجنس گرا بدون اعضای جنس مخالف ، بچه ها را بزرگ می کنند. در میان این تنوع شگفت انگیز از الگوهای مختلف ، یک چیز مسلم است: قلمرو حیوانات قطعاً فقط دگرجنسگرا نیست."
بروس باگمیهل ، PhD
زیست شناس و نویسنده
کثرت بیولوژیکی ، همجنس گرایی حیوانات و تنوع طبیعی ۱۹۹۹
مخالف:
"قلمرو حیوانات جایی برای انسان نیست که بر اساس آن به دنبال الگویی برای طرح اخلاق انسانی باشد... این واقعیت که انسان دارای جسم و فصل مشترک با حیوانات (انسان حساس متحرك بالارادة، ولى حيوان، حساس متحرك بالميل) است به این معنی نیست که او کاملاً حیوان است.و این بدان معنا نیست که او یک نیمه حیوان است. عقلانیت انسان تمام سرشت او را فرا می گیرد به طوری که احساسات ، غرایز و انگیزه های او دیگر صرفاً حیوانی نیستند بلکه دارای رنگ و بویی عقلانی است که او را به عنوان یک انسان توصیف می کند."
انجمن دفاع از سنت ، خانواده و مالکیت آمریکا
افسانه "همجنس گرایی حیوانات" ،
در وب سایت سازمان
۳ مارس ۲۰۰۵
ان شاء الله سایر موارد را در کتاب در دست نگارش پیرامون مسالۀ همجنسگرایی خواهم آورد.
محسن عزیزی ابرقوئی
http://eitaa.com/islamic_psychology