eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
631 ویدیو
126 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام دوستان شیشه عطر وقتی بشکند، همه جا را معطر می کند مصداق بارز این تعبیر، آقای فرج نژاد و همسر مکرمه شان هستند... ✍بعد از ازدواج ما دوستان مدرسه عترت رابطه را قطع نکردیم و ارتباطات خانوادگی را نیز گسترش دادیم. یک بار که منزل آقای دکتر رفته بودیم. دایرة المعارف یهود، یهودیان و صهیونیسم عبدالوهاب المسیری که 8 جلد بود را به من نشان داد. جلد سوم به داشمندان یهودی رشته های مختلف اشاره می کرد. دکتر فرج نژاد به من می گفت که *حواست باشه در روان شناسی رد پای یهود و صهیونیست ها را خوب رصد کنی* کتاب را پیدا نکردم. این صحبت آویزه گوشم بود. هر وقت تدریسی داشتم در دروسی مثل انگیزش و هیجان و روان شناسی رشد و بهداشت روانی و اصول و فنون مشاوره یک تحقیق مختصر به طلبه ها و دانشجویان می دادم که نام 8 یا 10 روان شناسی یهودی را پیدا کنید و برایم بیاورید. تا ابتدای ترم نسبت به یهود و نفوذ آنها در رشته های مهم آگاه شوند. همسر ایشان نیز هنرمند بود و ظاهرا گرافیک خوانده بود. یادم هست برای عید نوزوز دو تا تخم مرغ رنگی سفالی خوشگل را به بچه های ما هدیه داده بود. یک بار نزدیک مسجد حضرت زینب سلام علیها پردیسان او را دیدم. خوشحال بود. شوخ طبعی اش باز گل کرده بود. با اون لهجه یزدی اش گفت من هم بعد از دو پسر ناموس دار شدم و خدا به من دختری به نام مطهره داده. خدایا این خانواده مومن و انقلابی را غریق رحمت واسعه خودت قرار بده🤲 @baghe_rahgozaran
📶 کارگاه آنلاین «روش تحقیق در روانشناسی اسلامی » ✍از انتخاب موضوع تا گزارش نویسی پژوهشی برخی سرفصل ها: ✅ سطوح و روش انتخاب موضوعات پژوهشی در روانشناسی اسلامی ✅جمع آوری داده ها در روش تحقیق کیفی ✅شیوه های تحلیل داده های کیفی ✅گزارش نویسی پژوهشی 👤 مدرس: حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر (دکتری تخصصی روانشناسی و مدرس دانشگاه) ⏰ 16 ساعت آموزش ⁉️همراه با پرسش و پاسخ 👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: 📲 09137037282 🆔 @fatehan_admin2 از کانال فاتحان @fatehan_net http://eitaa.com/islamic_psychology
گرچه از ائمه معصومی که در شدیدترین اختناق های حاکم بر زمان خویش می زیسته اند، کمتر اطلاعات و آثاری بر جای مانده، اما همین اندک آثار بر جا مانده از ایشان سرشار از برکت است امام هادی علیه السلام را با 《زیارت جامعه کبیره》 می شناسیم اما امشب می خواهم شما را با نامه ای از این امام همام به مردم اهواز آشنا کنم که در پاسخ به سوالی است که دست کم همه ما یک بار آن را از خود پرسیده ایم: 《جبر یا تفویض یا چیزی دیگر؟!》 از زمانی که با این نامه مفصل و عالی آشنا شده ام، هرگاه ذهنم قفل می کند به این نامه رجوع میکنم و هر بار بیشتر لذت میبرم متاسفانه فایل کاملی از نامه را در اینترنت ندیدم که به اشتراک بگذارم! این نامه استثنایی که گویا گره ذهنی را کاملا باز می کند، می توان در تحف العقول جناب حرّانی یافت بنده بر مبنای این نامه، مقاله ای پیرامون آسیب شناسی روانی بر مبنای نگاه اسلامی نوشته بودم که پس از این ارسال آن را قرار می دهم محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology
واقعا این سایت ویکیپدیا! نظرات همه ورزشکاران دنیا رو اینچنین قرار میده یا فقط ...؟ http://eitaa.com/islamic_psychology
ویکیپدیای صهیونیست چه صلاحیتی دارد که هر جستجویی که انجام می شود، باید القای تفسیر این سایت درباره آن در اولویت گوگل باشد؟! http://eitaa.com/islamic_psychology
🚨اشکال تاثیر از جنبه های غیرعلمی دشمن ... این وابستگی را نباید با اشتیاق به فراگیری علم_ که هر جا انسان آن را بیابد، دنبال آن خواهد رفت_اشتباه کرد. گاهی علم در دست دشمن ماست؛ پیش دشمن میرویم، زانو میزنیم و از او علم را فرا میگیریم؛ این اشکالی ندارد. ارزش علم فراتر از این است که انسان به خاطر آن، حتّی سراغ کسی که با او مخالف است، نرود. این یک بحث است؛ تحت تاثیر آن دشمن قرار گرفتن از غیر جنبه علم_یعنی جنبه سیاست، فرهنگ و چیزهای دیگر_یک بحث دیگر است. آنچه که برای ما درست کردند، این دومی است. آنچه که برای_به اصطلاح رایج_ جهان سوم خواستند و برنامه ریزی کردند، این دومی است. اتفاقا کاری کردند که اولی انجام نگیرد. بیانات رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۰ آذرماه ۱۳۷۰ http://eitaa.com/islamic_psychology
🌿پیشرفت علمی و اقتباس علمی - كه من به اقتباس معتقدم؛ اما به ترجمه‌ی محض و اكتفای به ترجمه، معتقد نیستم - كاری لازم است و اسلام هم ما را به این، امر می‌كند. به‌هرحال گرفتن علم از دیگران، با گرفتن فرهنگِ دیگران اشتباه نشود. این مغالطه‌ی بزرگی است كه كسی بگوید علم غربیها خوب است، پس فرهنگ و سیستم زندگی و اخلاقشان هم خوب است؛ نه، اینها با هم ملازمه‌ای ندارد. علمشان خوب است؛ اما این علم، پروریده و ساخته‌ی این فرهنگ نیست؛ حتّی این فرهنگ به این علم ضرر هم می‌زند. علم، موّلدها و عناصر به وجودآورنده‌ی خاص خود را دارد؛ باید آنها را پیدا كرد. فرهنگ بی‌بندوباری، بی‌دینی، خودپرستی، گرایش به پول و مادّه و اصیل دانستن مادّیگری و ارزشهای مادّی، فرهنگهای غلطی است كه امروز غرب دچار اینهاست. اگر آن مردم، پارسا و صالح و نیكوكار و كم‌اعتنا به زخارف دنیا بودند، این دانش برای دنیا مفید می‌شد؛ همچنان كه در دوره‌ی شكوفایی اسلامی در قرن چهارم و پنجم و ششم هجری، برجستگان علمی‌ای به وجود آمدند و دانش را به اوج قلّه‌ی آن روز رساندند و به‌هیچ‌وجه فرهنگی كه امروز در غرب رایج است - فرهنگ بی‌بندوباری و بی‌دینی و امثال اینها - بر آنها حاكم نبود؛ مثل ابن‌سیناها، محمّدبن‌زكریّای رازیها، خوارزمیها و دیگران. اینها در فرهنگی مثل فرهنگ غرب رشد نكردند؛ همچنان كه دانشمندان بزرگ غرب و كسانی كه دانش غرب را پایه‌گذاری كردند، هرگز در چنین فرهنگی رشد نكردند. بنابراین پیشروی و برتری علمی غرب را به‌هیچ‌وجه به معنای برتری فرهنگ غرب ندانید. بیانات رهبری در دیدار جمعی از برگزیدگان المپیادهای جهانی و کشوری و افراد ممتاز آزمونهای سراسری، ۳ مهرماه ۱۳۸۱ http://eitaa.com/islamic_psychology
🌍سه نکته مختصر پیرامون طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ۱. بی بی سی فارسی، فقط به فاصله چند ساعت دو خبر مشابه درباره صیانت در فضای مجازی را قرار می دهد. یکی در ایران و دیگری در بریتانیا. تفاوت اما در اینجاست که تصویر خبر ایران سیاه و تاریک و با لحن تند و انتقادی و بدبینانه نسبت به طرح است. اما خبر مربوط به بریتانیا روشن و همراه با لبخند و شادی. بی بی سی البته توضیح نداده که آیا محدودیتهای دسترسی بزرگسالان به نوجوان و نوجوانان به بزرگسالان در انگلستان، ارتباطی با پژوهش تازه منتشرشده در این کشور پیرامون آزارهای جنسی بسیار فراوان دانش آموزان دختر و پسر مدارس (که در پست دیگری بدان پرداخته شد) هم دارد یا خیر؟ واکنشهای برخی کاربران به دو طرح نیز کما فی السابق همان است که پیش بینی می شود. تحقیر و نفرین بر طرح خودی، و تقدیس و تکریم طرح بیگانه ۲. تجربه تلخ عدم تبیین و شفاف سازی پیرامون طرح های حساس برای مردم، قبل از بحث در مجلس، باز هم انگار می خواهد تکرار شود. شفاف سازی پیرامون طرح یک امر لازم است. بیشتر مردم نمی دانند موضوع چیست و وقتی کسی به آنها نگوید، از ذهنیات و پیش فرضها و رسانه ها و اشخاص مورد اعتماد خود جویا می شوند. مردم هم حق دارند درباره طرح بدانند و هم اگر تبیین ها روشن و شفاف باشد، اعتمادساز و قانع کننده خواهد بود. ایجاد مناظره بین موافقین و مخالفین مفید فایده است تا نگرانی ها برطرف شده و محاسن احتمالی طرح روشن شود. ۳. طرحی که برای مردم و متخصصین روشن نشده، جایی برای تخریب یا دفاع باقی نمیگذارد، اما اگر همه چیز شفاف باشد، آنوقت اگر کسی بخواهد دفاع کند یا مخالفت، لااقل مبنایی برای صحبت دارد. اما اینهمه واکنش موافق یا مخالف برای ما تازه نیست. واکنشهای جامعه ما به این قبیل مسائل عمدتا بر مبنای پیش فرضهای ذهنی شکل گرفته در آنهاست که نقش مسئولین و احزاب در پیش فرض سازی ها بسیار مهم بوده است. چرا ما درباره مسائل اینچنینی با هم دو کلام حرف حساب رد و بدل نکنیم تا به نتیجه برسیم و اینهمه تنش را شاهد نباشیم؟! طرحی که شفاف باشد و نکات مثبت فراوانی داشته باشد و تبیین و روشن سازی شود، دیر یا زود مقبول می افتد، حتی اگر مخالفانی داشته باشد. اگر طرح قابل دفاع است، از ابتدا روشن سازی کنید تا تنش بیجا و پیشداوری ایجاد نشود و اگر اشکالاتی دارد، تجدیدنظرهایی کنید تا نگرانی ها رفع شود! محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology