eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
590 ویدیو
121 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
غیر عادی است! خدا مهسا امینی را رحمت کند. چرا هنوز جا برای اظهار نظر نیست؟ چون هنوز مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده و کسی هم توضیح روشنی نمی دهد و این البته ابهام آفرین است و ذهنی که در ابهام است، دنبال پاسخ برای رفع ابهام میگردد در دسترس ترین راه چیست؟ جستجوی نام در گوگل نام مهسا امینی را داخل گیومه گذاشتم و جستجو کردم. ۴۳۹۰۰۰۰۰ (چهل و سه میلیون و نهصد هزار) نتیجه آمد نام را داخل گیومه جستجو کردم و ۳۰۰۰۰۰۰۰ (سی میلیون) نتیجه آمد مطمئنا نمی تواند عادی باشد در صفحه اول گوگل طبق معمول صهیونیستی به چشم میخورد. او تاکنون به چهار زبان برای مهسا امینی محتوا تولید کرده. منابعش را جستجو کردم، دیدم ، ، ، و روایت غالب را شرح داده اند. عنوان بازداشت و قتل در متن مشاهده می شود. می توان فکر کرد اینها به هم بی ارتباطند؟ سناریو تکراری به نظر می رسد: یک رویداد ناراحت کننده پیش می آید رسانه های ایران تا به خود بجنبند، صدها سلبریتی و ... نوحه سرایی را آغاز کرده اند بی بی سی و رادیو فردا و سعودی اینترنشنال و ویکیپدیای صیونیست راوی ماجرا می شوند هزینه برای کشور ایجاد می شود و خاطره تلخ دیگری بر اذهان مینشیند و در آینده نزدیک: پس از چند روز وارد ماجرا می شود آنچه رخ داده با آنچه روایت شده احتمالا تفاوتهایی دارد و و بقیه بابت حرفهای احتمالا بدون سند نه عذر می خواهند و نه محاکمه می شوند و بعد باید منتظر باشیم ببینیم واقعه بعدی کی پیش می آید! چند بار باید این سناریو تکرار شود؟ ماجرا دو حالت کلی دارد: عواملی از در ماجرا مقصر بوده اند ماجرا ربطی به تقصیر پلیس ندارد در صورتی که حالت اول واقعیت دارد، بلافاصله روایت مستند و محکمی ارائه دهید و اذهان را روشن کنید و عامل (عاملان) مجرم و هزینه ساز برای کشور را مجازات کنید در صورتی که حالت دوم واقعیت دارد، ماجرا را مستند تببین کنید و سرعت عمل به خرج دهید و تمام کسانی (تاثیرگذارانی) را که بدون سند برای کشور هزینه درست کردند مجازات کنید و برایشان هزینه درست کنید فضای مجازی را از حالت خارج کنید. تا کی باید افراد مسئول گفتار و رفتارهای خود نباشند؟ با مجرم، چه کارمند نظام باشد و چه ضدنظام برخورد به جا و قاطع داشته باشید روایت درست و به موقع ارائه دهید و اقدام تان هم به موقع و به جا باشد، آنگاه اگر قانون وضع کنید که هیچکس تا چیزی روشن نشده حق اظهار نظر ندارد کسی به شما گلایه نمی کند http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از باسواد رسانه‌ای
مهسا امینی، حصر رسانه‌ای و جنگ شناختی 🔹 دختری که در حین انتقال به مرکز پلیس دچار سکته قلبی شد و فوت کرد. ضدانقلاب جشن گرفته و رقص به‌روی خون به‌راه انداخته‌اند و خودی‌ها هم رنگ و رو باخته‌اند و به نظام می‌تازند مشکل، نه گشت ارشاد است و نه مهسا امینی‌ها 🔻مشکل حصر رسانه‌ای کشور است که دین و دنیا و فرهنگ این‌مملکت را دشمن با هجوم بی‌امان رسانه‌ای و جنگ شناختی خود مورد تاخت‌وتاز قرار داده و قربانیان آن‌هم مهسا امینی‌ها و هم مجریان قانون هستند. 🔹قربانی این جنگ بی‌امان، فرهنگ و هویت و تاریخ این‌کشور است. مادامی که ما در حصر رسانه ای باشیم و دشمن با تکیه بر اصول جنگ شناختی بر پیکره هویتی این مرز و بوم بتازد، ما هم‌چون شکست‌خوردگان جنگ باید در میدان دشمن اسیر باشیم و مطابق با نقشه او عمل کنیم. ما درگیر یک جنگ‌فرا رسانه‌ای به‌نام جنگ شناختی هستیم که تاروپود هویت و فرهنگ جامعه را هدف قرار داده است 🔹قرارگاه و سازمان و ساختار در حوزه رسانه زیاد داریم اما همه مدعیانی هستند که هیچ درک و فهمی از اجزا و عناصر جنگ شناختی ندارند. آن‌ها حتی جنگ رسانه‌ای و جنگ روانی را که در سطوح بسیار پیایین‌تری است نمی‌فهمند. 🔹مشکل مملکت؛ گشت ارشاد و مهسا امینی نیست. بلکه غلبه دشمن در جنگ شناختی بر مملکت ما است. 🔹امام جامعه سال‌هاست فرمان شکست حصر رسانه‌ای دشمن را صادر کرده‌اند اما چه کند که فرماندهان این جنگ نابخردانی هستند که جز در فضای ربات و فیک و به‌روی کاغذ هیچ دستاورد دیگری ندارند.... 🔻مشکل مملکت، تنهایی امام جامعه در جنگ شناختی در مقابل دشمن است. ✅ کانال‌جامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
تعداد پست های اینستاگرامی فارسی، با حدود ۱۸ میلیون دنبال کننده، درباره مهسا امینی تا کنون ۸۰ مورد است بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال، نقش آمدنیوز دیروز را بازی می کنند تا زمانی که برای بستر به امنیت فکری جامعه تدبیری نشود، صدا به صدا نمی رسد لاشخورها هر موقعیتی را تبدیل به فرصت جهت اقدامات براندازانه می کنند مسئولین فضای مجازی کجا هستند؟! همه افراد در فضای مجازی باید هویتشان مشخص باشد و حرفهای بدون سند باید هزینه داشته باشد مشکلات هست، و قابل حل هم هست، اما زمانی که صدا به صدا برسد در این فضای حاکم بر اینستاگرام، فقط صدای کسانی که از فوت مهسا امینی خوشحالند شنیده می شود http://eitaa.com/islamic_psychology
اثر موجی در روانشناسی، گفته میشود اگر دانش آموزان یک کلاس مقررات آموزشگاه را زیر پا بگذارند و به خاطر این عمل تنبیه نشوند، ممکن است سایر افراد کلاس به انجام آن رفتار خلاف مقررات تحریک شوند. اگر دانش آموز قانون شکن رهبر گروه و مورد علاقه همکلاسی هایش باشد تاثیر رفتار او به عنوان سرمشق کلاس خیلی بیشتر خواهد بود. این پدیده با نام اثر موجی شهرت یافته است. معلم می تواند از اثر موجی به نفع خود برای آموزش رفتارهای مطلوب به دانش آموزان سود ببرد. وقتی معلم با دانش آموز قانون شکن، به ویژه اگر تاثیرگذار باشد، قاطعانه برخورد میکند، به احتمال قوی رفتار قانون شکنی در سایر دانش آموزان کلاس بازداری میشود. یکی از مشکلات بزرگ و تکراری ما این است که به بازیگر پول میدهیم تا نقش اول سریال را با چادر بازی کند. خودمان هم پولش میدهیم و هم معروفش می کنیم. بعد او را رها می کنیم تا خود واقعی اش را نشان دهد، و هیچ تعهدی هم از او نمیگیریم و هیچ برخوردی هم با او نداریم. دختر شهرستانی و غیرشهرستانی ما خوب متوجه میشود که خود واقعی با آنچه در فیلم میبیند متفاوت است. ما به او الگو را معرفی کردیم و دختر ما از خود واقعی الگو نقش پذیری میکند و نه از آنچه صدا و سیما برایش تدارک دیده! مطالبه جدی ما از سازمان صدا و سیما، سپردن نقش های کلیدی به افراد بر مبنای خود واقعی افراد است مطالبه ما از پلیس، برخورد با بانیان وضع موجود است. پلیس باید مقتدرِ مهربان باشد، اما جای نشان دادن اقتدار، آنجاست. گرفتن سرکردگان باند قاچاق بیشتر نشانه اقتدار و بازدارنده است تا گرفتن کوله بر ضعیف! http://eitaa.com/islamic_psychology
30.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باید مطالبات به حق را انتشار داد تا شاهد وقایع تلخ مشابه نباشیم http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رسانه‌ها اینجوری تصمیم‌هاتون رو تغییر می‌دن! 🔻 ما در فضای مجازی با جابه‌جا شدن اولویت‌ها رو به رو هستیم. یعنی در مقابل تعدادی نقاط مثبت و منفی قرار داده می‌شویم و وقتی پیشنهادی به ما می‌شود، به جای اینکه بهترین کار پیشنهاد شود یکی آن طرف‌تر پیشنهاد می شود و به جای دور کردن از بدترین کار، از یکی آن طرف‌تر دور می‌شویم. 🌟 در واقعه عاشورا، فردی نزد سیدالشهدا (ع) آمد و گفت حق الناسی به گردن من هست. بروم ادا کنم، برمی‌گردم و رفت! 🔴 این مهم‌ترین اختلالی است که رسانه‌ها به وجود می‌آورند که چیزی که اول است را دوم و آن چیزی که اصل است را فرع نشان می‌دهند. ⚡️ یعنی ممکن است کارهای خوب را تایید کنند، اما به مخاطب القا می‌کنند که این کار خیلی خوب است! اما اول کار دیگر را انجام بده! ✴️ اساس دین هم همین اولویت‌بندی است و اینجاست که ما می‌بینیم در کل ممالک اسلامی سال ۶۱ هجری، فقط ۷۲ تن خود را به امامشان می‌رسانند. ☑️ قرار الان هم همین است که ما خود را به امامان برسانیم و دوشادوش او حرکت کنیم. اما چیزهای دیگری را مقدم بر آن می‌کنیم! "جناب آقای اسماعیلی" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
چرا باید حاکمیت رسانه را از دشمن گرفت؟ وقتی رسانه در اختیار دشمن باشد و مسائل و اولویت بندی آنها را دشمن تعیین کند، افراد نمی توانند آزادانه فکر کنند. مانند کسی که عینک قرمز به چشم زده و همه چیز را قرمز می بیند، تا زمانی که این عینک برداشته نشود، رنگهای دیگر پدیدار نمی شوند آیا کسی بوده که در فضای مجازی زیست کرده و در همین یک ماه اخیر، مساله ذهنی اش فوت جناب یا فوت خانم نبوده باشد؟ بله، همین است که قواعد بازی را تعیین می کند: درباره چه مساله ای باید بیندیشی، و حتی چگونه باید بیندیشی! این معنای حاکمیت رسانه است آیا تا زمانی که تحت سیطره حاکمیت صهیونیزم بر رسانه هستیم می توانیم درباره مسائل دیگر و بنیادی تر هم بیندیشیم؟ آیا برای نمونه فکرمان آنقدر آزاد هست که بتوانیم رویداد عظیم را ببینیم و تحلیل کنیم؟ برای خروج از حاکمیت دشمن بر فضای فکری مان باید اقدام کنیم تا این اقدام صورت نپذیرد، بحث ها بی فایده است اینکه درباره چه باید بیندیشیم و چگونه بیندیشیم توسط حاکمیت رسانه تعیین می شود. این را باید به درستی درک کرد... http://eitaa.com/islamic_psychology
برای این رسانه قانون باید وضع کرد تا هر کسی نتواند هر جور دلش خواست بدون سند حرف بزند و با ذهن مردم بازی کند هر وقت این قانون نوشته شود و موانع برداشته شوند، تازه می شود به صورت منطقی درباره وقایع صحبت و بحث کرد http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا با روند فعلی به جامعه عفیف خواهیم رسید؟! 🔹 در دو دستگی‌های رسانه‌ای، هژمونیک و هیجانی، شنیده نمی‌شود! 🔸 دسته اول؛ از انتقاد به رویه ، به ضدیت با اصل آن و علیه حجاب الزامی و (که حکومت در ارزش‌ها دخالت کند) کشیده شده‌اند و با لبه مخالفین نظام ج.ا مماس شده‌اند. 🔹 دسته دوم؛ ماجراها را صرفاً یک اتفاق(آن هم قابل توجیه) دیده، همین روش را درست و عمل به قانون و شرع دانسته، و گشت ارشاد را سنگر مقاومت علیه دشمن برانداز گرفته که حتی عیب و نقص احتمالی‌اش هم قابل اغماض است! بلکه اصلا و رسانه است که بد جلوه می‌دهد! و... 🔸 حرف سوم؛ نه مخالف اسلام سیاسی و دخالت حاکمیت در ارزش‌هاست و نه حجاب را بی‌اهمیت و حتی غیرقابل الزام می‌داند؛ لکن رویه ناقص و معیوب جاری در گشت ارشاد را ، دینبازی و بالتبع دارای اثر معکوس می‌داند! 🔹 برای عفیف‌سازی جامعه قدم اول عفیف و عادل بودن خود حاکم جامعه است. 🔸 در گام بعد سه مرحله از سیره و سنت اسلامی برداشت می‌شود که رویه موجود فاقد شاخص‌ها و استانداردهای آن است! 1️⃣ واجبات و محرمات در جامعه 2️⃣ دادن جایگاه ولاء طرفینی مومنان به مردم! یعنی ورود مردم به همه معروف‌ها و همه منکرها در برابر حاکمیت و جامعه نه فقط در برابر منکرهای خیابانی! 3️⃣ برای الزامِ رعایت هنجارها و پیگیرد ناهنجاری‌ها! 🆔 @m_ghanbarian 🎬 @Mostazafin_TV
و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا «امروز نظام سلطه بر روی این مسئله دارد کار می‌کند؛ همین مسئله مهندسی اطّلاعات، این ابزارهای جدیدی که وارد میدان شده است، اینها همه ابزارهایی هستند برای تسلّط بر فرهنگ یک کشور. بنده با این حرف نمی‌خواهم بگویم این ابزارها را از زندگی خودمان خارج کنیم؛ نه، اینها ابزارهایی هستند که می‌توانند مفید واقع بشوند امّا سلطه دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد. نمی‌توانید شما برای اینکه مثلاً فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو تلویزیونتان را بدهید در اختیار دشمن؛ اینترنت هم همین‌جور است، فضای مجازی هم همین‌جور است، دستگاه‌های اطّلاعاتی و ابزارهای اطّلاعاتی هم همین‌جور است، اینها را نمی‌شود در اختیار دشمن قرار داد؛ امروز در اختیار دشمن است؛ وسیله و ابزار نفوذ فرهنگی است؛ ابزار سلطه فرهنگی دشمن است.» (بیانات رهبری مورخه ۱۴ خرداد ۹۵) باید برای خروج از سلطه دشمن بر فضای مجازی قیام کرد بعد از این می توانیم با هم صحبت و بحث کنیم! http://eitaa.com/islamic_psychology
چرا و چگونه بازی می خوریم؟ ۴۰ سال است ظالمانه تحریم هستیم. رئیس جمهورمان برای اولین بار به نیویورک سفر کرده و می خواهد از عزّت ملّی ما دفاع کند با وجود مشکلاتی که بوده، تلاش کرده چند اقدام مفید انجام دهد تا دست خالی نرود و بتواند حرفی بزند ... فضای مجازی را به دشمن سپرده ایم. دارد ما را مدیریت می کند که درباره چه بنویسیم و درباره چه ننویسیم! خودمان با دستان خودمان قدرت نماینده کشورمان در سازمان ملل را با بازی در زمین دشمن در رویداد اخیر کم کرده ایم دشمن که خودش این بازی را طراحی کرده، از این وضع خوشحال است نمی دانم! چندمین بار است که داریم از یک سوراخ گزیده می شویم؟! و دهها رویداد دیگر که مشابه و بدتر آنها در کشورهای دیگر مدیریت می شود، اما با مدیریت افکار مردم در فضای مجازی توسط دشمن، در کشور ما به پروژه براندازی نظام تبدیل می شود شما را به هر که می پرستید!!! استقلال کشور در فضای مجازی را حفظ کنید. از سلطه دشمن خارج شوید. این مهمترین کار است. معلوم نیست دیگر بشود این حرفها را تکرار کرد ما که هر بار برای وقایع مختلف باید هزینه سنگین بپرداریم! بیاییم یک بار تصمیم بگیریم و با یک بار پرداخت هزینه، از سیطره دشمن در فضای مجازی خارج شویم! آنوقت مسائل مان را خودمان می توانیم حل کنیم تا زمانی که دشمن قواعد را تعیین می کند امکان بحث نیست، چون هر حرفی مورد سوءاستفاده احتمالی قرار میگیرد نمی دانم چطور باید این فریاد را بر سر برخی مسئولین کم فهم یا خائن سر داد! مشکل اساسی ما که باید حل شود، سلطه دشمن بر فضای مجازی است اگر موافق هستید نشر بدهید... http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زبان بدن و ارتباط درباره سی تی اسکن مغز مهسا امینی متخصصین نظر می دهند اما فهم من از زبان بدن و ارتباطات انسانی به من می گوید دختری که مورد ضرب و شتم قرار گرفته، نمی تواند انقدر راحت سر جلسه بیاید و برود در ردیف اول کلاس بنشیند و بعد با آسودگی خاطر بیاید و بپرسد ظاهر من چه اشکالی دارد؟ یک لحظه تصور کنید در جایی هستید که بسیار مخوف است و کسانی به سر شما ضربه وارد کرده اند شما واقعا می توانید با آرامش به ردیف اول کلاس آموزشی آن مکان بروید و بنشینید و بعد هم با خیال راحت بروید و بپرسید ظاهرم چه ایرادی دارد؟! فهم روانشناختی من از این فیلم، چنین برداشتی ایجاد نمی کند اگر ضرب و شتمی در کار بود، او اولا به سادگی وارد کلاس نمی شد؛ ثانیا با آرامش به ردیف اول کلاس نمیرفت؛ ثالثا انقدر راحت به خود اجازه نمیداد که درباره وضع پوشش خود سوال کند طبیعتا پس از سکته هم کسی نمیرود و ضرب و شتم انجام دهد! شاید این توضیحات برای برخی روشن کننده باشد... http://eitaa.com/islamic_psychology
این روایت ویکیپدیا از زبان به اصلاح شاهدان عینی ماجرای خانم امینی است. به راستی چقدر با فیلم انطباق دارد؟! آیا ویکیپدیای صهیونیستی دست به ویرایش این متن می زند؟ احتمالا نه چرا؟ چون عده زیادی به متن او به عنوان یک روایت معتبر استناد می کنند. آیا اعتبار منبع این روایتها (رادیو زمانه) زیر سوال می رود؟ احتمالا نه چرا؟ چون ما تفکر انتقادی را یاد نگرفته ایم که برویم منابع و مستندات را بررسی کنیم. دشمن از همه روشها برای پیشبرد اهدافش بهره می برد. http://eitaa.com/islamic_psychology
آمدنیوزهای امروز فارسی و سعودی دقیقا همان کارایی دیروز را دارند و جای خالی او را پر می کنند مکرر علیه ملی کشور به بهانه های مختلف فرهنگ سازی در جای خود... آیا دنبال کردن شبکه هایی که علیه امنیت ملی مدام کار می کنند، نمی تواند انگاری شود؟ هیچ صفحه خبری، حتی همین شبکه ها به زبان های دیگر، جرات چنین اقداماتی را ندارند انقدر به این شبکه ها میدان داده ایم که برخی خبرگزاری های داخلی هم از آنها الگو میگیرند خب، معلوم است که وقتی هیچ قانون بازدارنده ای نیست، هر کسی وارد کارزار می شود این چندین تجربه مشابه است؟ فعلا همه چیز در اختیار است باز هم بگویند را بگذارید! http://eitaa.com/islamic_psychology
شهیده (معروف به )؛ دختر ۱۶ ساله کُرد که حاضر نشد به امام توهین کند، و به همین خاطر یازده ماه توسط حزب شکنجه شد، با سر تراشیده در روستاها چرخانده شد، ناخن هایش را کشیدند، دست‌هایش را قطع کردند و زنده به گورش کردند‼️ 💢 اینها، به جرمی که اثبات نشده، خونخواه هستند؟ بیشتر به خونریزان تشنه قدرت شبیه اند ⁉️ نمی دانیم که انقدر زود جو گیر می شویم https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
33.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علما، فضلا، رفقا، بزرگان، اساتید، صلحا، تریبون دارن، دارندگان گروه و کانال و پیج و ...، امروز فریضه (واجب) قطعی و فوری است فردای مورد سوال هستیم و دست همه مون خالیه اگر جهاد نکنیم امروز هم هست. از ما گفتن... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کسانی نمی گذارند از مجاری پیگیری شود؟ که هر مطالبه برای برخی ساختارهای اجتماعی کشور را فرصت مغتنمی برای خواسته های خود می پندارند و از مقتدر نفرت دارند... نگاهی به ، مطالبات به سمت اغراض را آشکار می سازد https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
چرا رهبری درباره مساله اخیر کشور اشاره ای نداشتند؟ چند فرضیه مطرح شده است و من قصد دارم یکی دو فرضیه دیگر را هم بیان کنم. فرضیه های مطرح شده مواردی از قبیل اینها می باشد: مساله از مجرای قانونی در حال پیگیری است و نیازی به موضع گیری ایشان نیست؛ ایشان ممکن است موضع گیری خود را متوقف بر مشخص شدن نتیجه تحقیقات کرده باشند؛ مساله در حدی نیست که لازم باشد ایشان ورود کنند، با وجودی که دیگران ورود کرده اند؛ یا اینکه مساله در قالب استعاره دفاع مقدس و به صورت غیرمستقیم در قالب بیان روایت حقیقی از وقایع بیان شده است. فرض دیگر هم این بوده که به دلیل نمایش بارز ستیزه گرانه با کشور، مردم خود متوجه مطلب هستند و نیروهای امنیتی هم در حال پیگیری هستند. اما، من دو فرضیه دیگر را هم مطرح می کنم: یک، اینکه رهبر انقلاب از هوش سیاسی بسیار بالایی برخوردار هستند؛ وقتی ایشان اینهمه تاکید دارند که فضای رسانه منطقه سلطه دشمن است و دشمن فضا را جوری مدیریت کرده که محاسبات به خطا بیفتد، جا ندارد که ایشان در این فضای ملتهب (که التهاب آن ثمره سلطه دشمن بر فضای مجازی است) موضع بگیرند. فرضیه دوم من این است که شاید سربازان رهبر در عرصه فعالیت موفقی داشته اند که دیگر نیازی نبوده که رهبر جامعه وارد شود. هر کسی جایگاهی دارد. ما سرباز هستیم و رهبری هدایت گر جامعه چقدر پیشتر از این ناراحت می شدیم که از کم کاری ماست که رهبری باید در هر مساله ریز و درشتی نظر بدهند. شاید امروز شرایط متفاوت شده باشد... شاید... ما سرباز هستیم و وقتی رهبرمان فرمان جهاد داده نباید تعلل ورزیم. جایگاه ها متفاوت است... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
کنار کشیدن در زمان فتنه نوعی کمک به فتنه این را هم عرض بکنیم؛ بعضی‌‌ها در فضای فتنه، این جمله‌‌ی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»(۱) را بد میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که به هیچ وجه فتنه‌‌گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود. در جنگ صفین ما از آن طرف عمار را داریم که جناب عمّار یاسر دائم - آثار صفین را نگاه کنید - مشغول سخنرانی است؛ این طرف لشکر، آن طرف لشکر، با گروه‌‌های مختلف؛ چون آنجا واقعاً فتنه بود دیگر؛ دو گروه مسلمان در مقابل هم قرار گرفتند؛ فتنه‌‌ی عظیمی بود؛ یک عده‌‌ای مشتبه بودند. عمّار دائم مشغول روشنگری بود؛ این طرف میرفت، آن طرف میرفت، برای گروه‌‌های مختلف سخنرانی میکرد - که اینها ضبط شده و همه در تاریخ هست - از آن طرف هم آن عده‌‌ای که «نفر من اصحاب عبد اللَّه بن مسعود ...» هستند، در روایت دارد که آمدند خدمت حضرت و گفتند: «یا امیرالمؤمنین - یعنی قبول هم داشتند که امیرالمؤمنین است - انّا قد شککنا فی هذا القتال»؛(۲) ما شک کردیم. ما را به مرزها بفرست که در این قتال داخل نباشیم! خوب، این کنار کشیدن، خودش همان ضرعی است که یُحلب؛ همان ظهری است که یُرکب! گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند؛ همه بایستی بصیرت داشته باشند. امیدواریم ان‌‌شاءاللَّه خدای متعال ما را و شما را به آنچه میگوئیم، به آنچه نیت داریم، عامل کند؛ موفق کند. ۱۳۸۸/۰۷/۰۲ ۱ ) قصار ۱: قَالَ ( عليه السلام ) : كُنْ فِي الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ . ترجمه: آن حضرت فرمود: در فتنه همچون شتر بچه باش، او را نه پشتى است كه سوارش شوند، و نه پستانى كه شيرش دوشند ۲ )شرح ‏نهج ‏البلاغة، ابن ابی الحدید، ج ۳ ص ۱۸۶؛ وقعةصفين ،نصر بن مزاحم‏ ص ۱۱۵؛ بحارالأنوار ج ۳۲ ص ۴۰۶ « أتاه آخرون من أصحاب عبد الله بن مسعود منهم الربيع بن خثيم و هم يومئذ أربعمائة رجل فقالوا يا أمير المؤمنين إنا قد شككنا فی هذا القتال على معرفتنا بفضلك و لا غناء بنا و لا بك و لا بالمسلمين عمن يقاتل العدو فولنا بعض هذه الثغور نكمن ثم نقاتل عن أهله فوجه علی ع بالربيع بن خثيم على ثغر الری فكان أول لواء عقده ع بالكوفة لواء الربيع بن خثيم.» ترجمه: عده ای ديگر از ياران عبد الله بن مسعود نيز كه ربيع بن خثيم با آنان بود و آن روز چهار صد تن مى‏شدند نزد وى آمدند و گفتند: اى امير مؤمنان، ما با وجود شناخت فضل و برترى تو، در اين جنگ تردید داریم (به شك افتاده ايم)و نه ما و نه تو و نه ديگر مسلمانان هيچكدام از وجود افرادى كه با دشمنان برون مرزى پيكار كنند بى‏نياز نيستيم، پس ما را در برخى مرزها بگمار كه آنجا كمین كنیم و در دفاع از مردم آن مناطق بجنگيم، پس على ربيع بن خثيم را به حدود رى فرستاد و نخستين پرچمى كه امام در كوفه بست(برافراشت)، پرچم[مأموريت مرزدارى] ربيع بن خثيم بود. بیانات رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
الگوسازی درست نکردیم که بر افکار مردم مان مسلط هستند اگر به جای اینکه صدها ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی فوتبالی تدارک ببینیم، برای VAR نداشتن لیگ دهها ساعت در تلویزیون بحث کنیم، سر اینکه فلان صحنه کارت زرد داشت یا قرمز انقدر وقت مردم را بگیریم و تحت تاثیر نظام سرمایه داری به بازیکن و مربی در پیتی فلان تیم لیگ انقدر پول بدهیم که نداند با آن چه کار باید بکند، وقتمان را برای فهم زندگی صرف کرده بودیم، حال و روزمان بهتر بود..‌‌. آیا خواهیم گرفت؟ https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231