🎯 روانشناسی بهمثابۀ ایدئولوژی انقلابی
— حالا هرجا که نگاه کنید، از کسبوکارها تا مدرسه و اداره و خانواده، حضور روانشناسی محسوس است...
آنچه باعث میشود چیزی که من «ایدئولوژی مراقبت» مینامم ایدئولوژی باشد در ذاتِ رواندرمانی نیست، بلکه در این واقعیت است که اندیشههای درمانی به مردمِ امروز آمریکا نوعی جهانبینی داده و ازاینرو فحوای اخلاقی به خود گرفته است. اینکه متخصصان مراقبت از رواندرمانی در معالجۀ فوبیا و حملۀ پانیک بهره میگیرند یک چیز است؛ و اینکه از نظریههای درمانی برای ایجاد نوعی جامعهشناسی روزمرۀ عملی استفاده میکنند تا مردم با آن تصویری از طرز کار دنیای اطراف به دست آورند بحث دیگری است...
📍تا چند دهۀ قبل، وقتی کسی تاب و توان روحیاش را از دست میداد، به دامان دوستان یا خانوادهاش پناه میبرد و با آنها درددل میکرد. هیچکس فکرش را هم نمیکرد روزی برسد که آدمها پول بدهند تا دربارۀ مشکلات روحیشان با غریبههایی که تاحالا یکبار هم آنها را ندیدهاند صحبت کنند. اما امروز، با ضعیفشدنِ شبکههای سنتی حمایت اجتماعی، صنعت رواندرمانی نقش مهمی در زندگی ما بر عهده گرفته است. رونالد دورکین معتقد است این صنعت انقلاب بزرگی را در جامعۀ ما رهبری میکند.
🔖 ۶۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۳۵ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید👇
https://tarjomaan.com/neveshtar/10347/
پیوند ترجمان در پیام رسان 《بله》:
@tarjomaanweb
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از مُحیی: زندگیبخش
📝 در پی استقبال و درخواست علاقمندان، دومین نشست علمی توسط هسته درمان معنوی در مرکز مشاوره سماح برگزار میگردد.
🔰 عنوان: رویکردهای رواندرمانی اسلامی
📕سرفصلهای نشست:
۱. معرفی انواع جهتگیریهای رواندرمانیهای اسلامی
۲. معرفی برخی از روادرمانیهای اسلامیِ طراحی شده توسط روانشناسان مسلمان غربی
۳. معرفی کلیات مدل نظری خودنظم جویی اسلامی
📆تاریخ برگزاری: پنجشنبه، ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
🕕 ساعت 10:00 تا 12:00
🔉 ارائه: حجتالاسلام دکتر رفیعیهنر، رواندرمانگر، و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی
🔷 مکان: مکان: شهر مقدس قم، خ صفائیه، مرکز مشاوره سماح
خانمها و آقایان_ حضوری و مجازی
https://croom.ir/b/px9-qaj-8ru-j0i
🌿🌺🍃🌸🌿
🆔 #مُحیی_کانالی_برای_زندگی
eitaa.com/Mohyiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منصور واعظی:
🎥 مقایسه جالبی که در شبکههای اجتماعی مکزیک پخش شد
⭕️ تفاوت برخورد با دختر بچه ای که وسط پخش در برنامه زنده میآید.
کارشناس BBC 👈 عدم توجه به دختر بچه، طرد او و احساس شرم (به ترس و نگرانی خانمی که وارد اتاق می شود و بچه ها را دور می کند دقت کنید)
ایران (شیخ قمی) 👈 بغل کردن بچه و برخورد گرم و همراه با پذیرش و دادن آرامش به کودک
در پایان نوشته بودند این همان تفاوت فرهنگی ایران و غرب است در برخورد با دیگران.
کانال مِه شکن #روشنگری 🇮🇷
@Mehshkan
با ایجاد تغییراتی در متن
طبیعتا واکنش های لحظه ای افراد در موقعیت ها، با نگرش های کلّی شان پیوندهایی دارد...
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از ریحانه
🔰 #بسته_خبری
🔸رهبرانقلاب در دیدار بانوان: در مسئلهی زن موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی موضع مطالبه است / غرب متجدد نسبت مسئلهی زن گناهکار و مقصرند و جنایت کردند / با طرح مطالبه و مسائل مربوط به زن، امید این هست که بتوانید روی افکار عمومی غربیها هم اثر بگذارید واقعاً چون واقعاً آنها زنهایشان در رنجند
🔺در مسئلهی زن موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست. یک وقتی سالها پیش در دانشگاه دانشجوها از من پرسیدند شما در فلان قضیه چه دفاعی از خودتان دارید؟ گفتم من دفاعی ندارم، من هجومی دارم. در قضیهی زن اینجوری است، دنیا مقصر است، دنیا که میگویم یعنی همین دنیای غرب و فلسفهی غربی و فرهنگ غربی موجود البته غرب متجدد به قول خودشان مدرنیته غرب تاریخی را من کاری ندارم آن بحث دیگری است، غرب متجدد یعنی همینی که از حدود دویست سال پیش به این طرف در همهی شئون زندگی حرفی ابراز کرده، ما در قبال اینها مطالبه کنندهایم اینها نسبت مسئلهی زن گناهکارند، مقصرند، جداً، ضربه زدند، جنایت کردند.
🔺بنابراین صحبتهایی که ما میکنیم جنبهی دفاع ندارد، جنبهی بیان نظر و عقیدهی اسلامی است، موضع اسلامی است. حتی من امیدوارم که اگر این مطالبی که دربارهی مسئلهی زن، موضوع زن مطرح میکنیم و شماها بحمدالله میبینم که مسلطید به این مسائل یا خانمهایی که صحبت کردند و کاملاً مسلطند، امثال شماها اینها را تکرار بکنید، بیان کنید، امید این هست که بتوانید روی افکار عمومی غربیها هم اثر بگذارید واقعاً چون واقعاً آنها زنهایشان در رنجند. جامعهی زن غربی امروز در یک رنج ناخودآگاه در مواردی و آگاه در یک موارد دیگری است، روی آنها هم ممکن است اثر بگذارد.
📌دیدار جمعی از بانوان منتخب کشور
🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
خود زنان بودند که در مقابل دشمن ایستادگی کردند
امید دشمن در اغتشاشات اخیر این بود که زنانی که حجاب نیمهکاره دارند اما خود خانمها زدند در دهان دشمن. حجاب یک ضرورت شرعی است. شریعت است. یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند. اینکه حالا خدشه و شبهه کنند که آیا حجاب هست؟ لازم است؟ هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود.
منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند اینها را نباید متهم کرد به بیدینی و ضدانقلابی، نه. من قبلاً هم گفتم یک وقتی در سفری از سفرهای شهرستانی، استانی که میرفتم در جمع علما گفتم این را، علمای آنجا جمع بودند. گفتم چرا بعضی از شما متهم میکنید گاهی این خانمی را که حالا مثلاً فرض کن یک مقداری موهایش بیرون است یا به تعبیر رایج بدحجاب است که حالا باید گفت ضعیفالحجاب، حجابش ضعیف است. چرا متهم میکنید؟! اینها کسانی هستند که وقتی بنده وارد این شهر شدم و جمعیت آمدند استقبال، شاید یک سوم جمعیت اقلاً این جور خانمها هستند دارند اشک میریزند، نمیشود گفت این ضدانقلاب است. مثلاً فرض کنید که فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکند. اینها بچههای خودماناند، دخترهای خودماناند.
در مراسم ماه رمضان در شبهای احیا عکسهایش را برای من میآورند، با ریختهای مختلف قوارههای مختلف، زنها اشک میریزند. من حسرت میخورم به آن جور اشک ریختن. میگویم ای کاش من هم میتوانستم این جور مثل این دختر مثل این زن جوان اشک بریزم. این را چه طور میشود متهمش کرد؟! بله کار درستی نیست، بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست اما این موجب نمیشود که ما این را از حوزهی دین و انقلاب و اینها خارج بکنیم خارج بدانیم، چرا؟ خب البته همهی ما یک نقصهایی داریم باید نقصها را برطرف کنیم هر چه میتوانیم برطرف کنیم بهتر است.
در این قضایای اخیر خب دیدید دیگر، علیه حجاب و اینها خیلی کار شد. چه کسی ایستادگی کرد در مقابل این تلاشها و فراخوانها؟ خود زنها. زنها ایستادگی کردند. آنها امیدشان به همین زنهایی بود که شما بهشان میگویید بدحجاب. امیدشان به اینها بود. امیدشان این بود که همینهایی که حالا حجاب نیمهکاره دارند، به کلی کشف حجاب کنند؛ نکردند. یعنی زدند تو دهن آن تبلیغکننده و فراخوان فرستنده.
دیدار رهبری با جمعی از بانوان منتخب کشور
۱۴/۱۰/۱۴۰۱
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=51647
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
سرازیری سقوط
لذاست که امروز شما نگاه میکنید در محیط غرب، تجارت جنسی هست، بردهداری جنسی هست، شکستن همهی حد و مرزهای اخلاقی و انسانی هست، عرفی کردن و قانونی کردن چیزهایی که در همهی ادیان حرام است هست؛ این همجنسبازی و این حرفها اینها مربوط به اسلام فقط نیست در همهی ادیان اینها جزو محرّمات کبیره است. اینها را قانونی میکنند اصلاً خجالت هم نمیکشند واقعاً
رهبر انقلاب وضعیت خانواده در غرب را متلاشی خواندند و افزودند: این خطر، صدای اعتراض متفکران خیرخواه و مصلح غربی را نیز بلند کرده است اما سرازیری فروپاشی تدریجی خانواده در غرب به قدری تند است که امکان توقف یا اصلاح آن وجود ندارد.
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
پانوشت: جوامع دیگر، و به ویژه جامعه ما، برای دچار نشدن به سرنوشت امروز غرب در این زمینه، به جد باید روشنگری و تلاش جمعی داشته باشند...
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش زن در خانواده
«أكْثَرُ اَلْخَيْرِ فِي اَلنِّسَاءِ»
من لایحضر الفقیه، جلد ۳، ص ۳۸۵
#دیدار_بانوان_با_رهبری
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
اینگونه سخنان از زبان رهبری، سالهاست دارد مطرح می شود...
آیا گوش شنوایی هست؟
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
2138316546_1113671085_230106_184754.pdf
214.4K
نامه گروهي از استادان زن روانشناسي و مشاوره ايران به رئيس APA
متن فارسي نامه هم در ادامه ارسال مي شود.
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرصتی مناسب جهت سهیم شدن در امر خیر برای جوانان در آستانه ازدواج
با سلام و احترام
لطفا فيلم پیوست شده را ببینید و در صورت تمایل، فرصت سهیم شدن در امر خیر برای جوانان در آستانه ازدواج را از دست ندهید.
۵۸۵۹۸۳۷۰۱۱۹۲۸۰۴۷
به نام مسجد امام حسين علیه السلام (شهرستان ابرکوه)
۰۹۱۳۳۵۲۵۵۶۸
لطفا پس از واریز مبلغ، از طریق تماس یا پیامک، به متولی محترم مسجد اطلاع بدهيد.
ضمنا بنده با متولّی محترم مسجد کاملا آشنا هستم و ضمانت میکنم که هزینه ها ان شاءالله صرفا در همین مورد (مجتمع مسکونی_تجاری ثارالله وابسته به مسجد امام حسین علیه السلام ابرکوه) صرف خواهند شد.
در صورت تمایل، دیگران را هم در این امر خیر سهیم نمایید.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
آیا منع حجاب، با منع بی حجابی قابل قیاس است؟
به بهانه ۱۷ دی، سالروز کشف حجاب رضا خانی
برخی افراد تصوّر می کنند بین اینکه حکومتی حجاب را منع کند، یا بی حجابی را منع کند، تفاوتی نیست. هر دو دارند گونهای اجبار به کار میبرند. راه درست این است که هر کس آنجور که مایل است بین داشتن حجاب یا نداشتن آن انتخاب کند.
پاسخ این است که این افراد احتمالا حجاب و پوشیدگی را مانند انتخاب طعم بستنی یا رنگ کفش قلمداد کرده اند که به سلایق افراد بستگی دارد. قضیه پوشیدگی/عدم پوشیدگی بیشتر به قضایایی چون امانت/خیانت، عفت/بی عفتی و امثال آن شبیه است، چرا که می توان با دلایل منطقی ثابت کرد که پوشیدگی بر بی پوششی برتری دارد (حتی اگر بحث دینی هم در بین نباشد).
در دنیای امروز چه خبر است؟
در عموم کشورها قواعدی برای پوشیدگی وجود دارد، فقط حدود آنها قدری متفاوت است. در برخی کشورها مانند فرانسه و برخی کشورهای سکولار، پوشیدگی متناسب با دین غيرقانونی است. در برخی کشورها هم به ظاهر آزادی نسبی در پوشیدگی برقرار است، اما با تشویق و ترغیب به بی حجابی (به روشهای گوناگون) و تحقیر و کوچک سازی پوشیدگی (به روشهای گوناگون) گونه ای بی میلی نسبت به پوشیدگی و تمایل به بی پوششی ترویج می شود. در واقع، تمایل به بی پوششی تقویت و تمایل به پوشیدگی تنبیه می شود (با ابزارهای پنهان و آشکار). ضمنا از چنین کشورهایی باید پرسیده شود که در همه انتخاب های ديگر هم آزادی می دهند؟ مثلا در انتخاب داشتن سرعت زیاد در رانندگی یا انتخاب مصرف الکل حین رانندگی!
بی پوششی بانوان چه منافعی دارد؟
اوّل، منافع اقتصادی نظام سرمايه داری است. درآمد سالیانه صنعت پورن، حدود ۹۷ میلیارد دلار در سال تخمين زده می شود.
دوم، تخدیر جوانان است. وقتی جامعه و به ویژه جوانان، سرگرم شهوات جنسی شوند، اعتراضاتشان نسبت به حکومت هایشان خاموش می شود.
سوم، تسلّط بر بانوان است. وقتی زنان در جامعه با برهنگی ظاهر شدند، با تقویت نگاه ابزاری و جنسی به بانوان، مردان شهوت ران بر آنها مسلّط می شوند و می توانند بدون دادن هزینه و تعهد، بهره کشی های گوناگون خود را پیش ببرند و مولفه های قدرت بانوان را بگيرند.
چهارم، ضديت با اخلاق و دین است. وقتی دین و اخلاقيات تحقیر شود، سردمداران و زورمداران می توانند حکومت ظالمانه خود بر منابع جهان را تثبيت کنند.
پوشیدگی، گونه دیگری از آزادی است. آزادی از نگاه جنسی و کالاگونه به زن، آزادی از شهوات بيماران اجتماعی، آزادی از تمایلات خودنمایی درونی، و موارد دیگر
بی حجابی، بیشتر آزادی جنسی مردان است و نه آزادی حقیقی زنان
ما هر انتخابی که در این زمینه انجام دهیم، خود را در محدوده ای مقیّد کرده ایم. بنگریم محدوده خود را چگونه برمیگزینیم.
به قول حافظ:
غلام همّت آنم که زير چرخ کبود
ز هر چه رنگ تعلّق پذيرد آزاد است
بله، می توان آزادی را گسترده تر معنا کرد...
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
تاثیر اقتصاد بر مسائل روانی و اجتماعی
حضرت امام صادق علیهالسلام در روایت شریفی میفرمایند: «غلاء السعر یُسیءُ الخُلق و یُذهِب الأمانة و یَضجُرُ المرءَ المسلم(۱)» به این معنا که «گرانی قیمتها اخلاق و رفتار مردم را بد میکند. امانتداری را از بین میبرد و مردم مسلمان را در فشار و سختی به ستوه میآورد.»
تأکیدی که نشاندهنده آثار سوء عقبماندگی اقتصادی است و موجب میشود تا بر اثر گرانی و تورم، بخشهای گوناگون اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بهویژه ارزشهای اخلاقی جامعه به شدت آسیب ببیند که اینها همه از آثار عقبماندگی اقتصادی است.
امام صادق(ع) میفرمایند: «یکی ازسپاهیان عقل، غنا و یکی از سپاهیان جهل، فقر است (۲)». با این تعبیر مشخص میشود که «فقر» در واقع زمینهساز «جهل» در جامعه است و این دو موضوع یک رابطه مشخص و تعریفشده در حوزههای اجتماعی دارند.
بنابراین روایت و روایات متعدد دیگری که تأییدکننده این موضوع است، جهاد اقتصادی با جهاد فرهنگی ارتباط مستقیم پیدا میکند ؛ چون در این میدان مبارزه، تلاش برای تولید انبوه محصولات فاسد فرهنگی با بهرهگیری از ابزارها و تکنیکهای متعدد از یک سو و از سوی دیگر برنامهریزی برای تحریم همهجانبه اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران با یک هدف مشخص صورت میگیرد که آن افول اخلاق در جامعه اسلامی است که در صورت تحقق آن، همه آرمانهای نظام مورد تهدید قرار میگیرند.
بنابراین در شرایط کنونی که روشهای دشمنان در مقابله با نظام جمهوری اسلامی به روشهای مختلفی از جمله استفاده از ابزارهای رسانهای و ابزارهای اقتصادی برای تضعیف و تحت کنترل در آوردن فضای جامعه تغییر یافته است، از این روایت شریف به صورت شفافتری میتوان به ابعاد مهم لزوم تحقق اهداف «جهاد اقتصادی» در نظام اسلامی پی برد؛ چنانچه جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی نیز بهشمار میرود و موجب رشد فرهنگی و بلکه رشد دینی جامعه خواهد شد.
بر این اساس میتوان اینگونه نتیجه گرفت که عقبماندگی اقتصادی هم فقر دینی در جامعه ایجاد میکند و هم موجب بروز فقر فرهنگی در جامعه میشود.
با بیان این دو روایت شریف، تکلیف همه خدمتگزاران نظام در تحقق اهداف بیانشده از سوی رهبر معظم انقلاب روشنتر میشود که در همه ابعاد کوشا باشند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند در زمینه اقتصادی نیز به بلندای پیشرفت و کسب موفقیتهای روزافزون عظیم اقتصادی نیل پیدا کند.
مدل حکومتی جمهوری اسلامی که بر پایه تعالیم اسلامی شکل گرفته است، در بعد اقتصادی نیز باید همچون سایر ابعاد خصوصاً در روزهای بحرانی اقتصاد سرمایهداری، درخشش بینظیر خود را در آسمان جهان به رخ بکشد و از این رو مردم و مسئولان میبایست با همت بلند و با شناخت اهمیت این جهاد عظیم در ابعاد گوناگون، زمینههای تحقق آن را فراهم کنند.
پینوشت:
۱. فروع کافی، شیخ کلینی، جلد ۵، کتاب المعیشة، باب الاسعار ۱۶۴، ح ۶.
۲. الکافی، کتاب العقل و الجهل، ح ۱۴.
منبع مطلب:
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=12431
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ دور از کودکان ببینید 🔞
🔖 کارشناسان غربی در حوزهی خانواده از مضرات آموزش جنسی یونسکو در جنگ جهانی علیه زنا و زنازادگی میگویند!
#حریم
👼🏻کانال واحد کودک مؤسسه مصاف (قندِعسل)
👼🏻 @ghandeassall
برای هر کسی که قصد بررسی محقّقانه درباره تاریخ سیاسی معاصر ایران را دارد، دنبال کردن دکتر علیرضا زادبر را پیشنهاد می کنم👇
https://eitaa.com/jaryanshenasi_11
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
مداخلات كوتاه و مختصر.rar
6.36M
مداخلات کوتاه و مختصر برای برخی اختلالات روانشناختی
مداخلات مختصر برای اختلالاتی همچون اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی، استرس پس از سانحه، افسردگی و ... خدمتتان ارسال می شود.
توجه شود که استفاده از این کتاب های راهنما، نیازمند گذراندن آموزش های تخصصی می باشد.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
ثبت نام دوره آموزشی تخصصی پیرامون دگرباشی جنسی (با محوريت بحث همجنسگرایی)
با سلام و احترام. نظر به مباحث پیش آمده در رابطه با مساله دگرباشی جنسی (و به ویژه بحث همجنسگرایی)، قرار بر این شد که ان شاءالله نخستین دوره آموزشی_تخصصی را در رابطه با این موضوعات، برگزار نماییم. مباحث ارائه شده در دوره، حاصل حدود سه سال کار تحقيقاتی هستند که تلاش می شود ان شاءالله در قالب کتابی مستقل ارائه شوند. با توجه به زمانبر بودن فرایند چاپ و نشر کتاب، و اهمیت بحث در شرایط حاضر، تصمیم بر این شد که کلیتی از مباحث در قالب دوره آموزشی_تخصصی ارائه شود.
سرفصل های دوره: 👇
آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات مهم در حیطه دگرباشی جنسی
نقد و بررسی روند خروج همجنسگرایی از فهرست اختلالات روانی موسوم به Dsm
بررسی و نقد استدلال های حذف همجنسگرایی از فهرست اختلالات روانی
علت شناسی همجنسگرایی (بررسی زمینه های زیستی، روانی، اجتماعی، اختیاری و ترکیبی)
گونه شناسی میل به همجنس و روابط با همجنس
دلایل نابهنجار بودن همجنسگرایی
بحث اولیه پیرامون گونه شناسی مداخلات در این زمینه (امکان و بایستگی مداخله)
🔴 توجّه:
۱. این دوره، در سطح تخصصی برگزار شده و مخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید محترم دانشگاه می باشد.
۲. فعلا، اعطای مدرک برای دوره پیش بینی نشده است.
۳. دوره، بحث مفصل علمی_منطقی دارد و فعلا ورود پروتکل گونه در مداخلات ندارد.
با توجه به اینکه این، نخستین دوره مدرّس در این زمینه است، دوره بین ۲۸ تا ۳۲ ساعت تخمین زده می شود.
هزینه ثبت نام در دوره ۳۰۰ هزار تومان می باشد.
برگزاری دوره به صورت مجازی (آنلاین و آفلاین؛ و به احتمال فراوان در بستر اسکای روم) خواهد بود.
زمان برگزاری دوره، یکشنبه ها (شروع، پس از تکمیل ظرفیت) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.
جهت ثبت نام در دوره، قبض واریزی خود به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۰۳۱۰۵۱۷۳۴ (به نام محسن عزیزی) را به شناسه زیر در ایتا ارسال نمایید:
@Mohsenazizi1365
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231