eitaa logo
فلسفه سیاسی اسلامی
206 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
158 ویدیو
122 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 پس از پایان فصل اول درسگفتار عدالت اجتماعی با ارائه استاد احمد واعظی، اکنون صوت های این درسگفتار در دسترس قرار گرفته است؛ جلسه اول؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei01 جلسه دوم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei02 جلسه سوم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei03 جلسه چهارم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei04 جلسه پنجم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei05 جلسه ششم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei06 جلسه هفتم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei07 جلسه هشتم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei08 جلسه نهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei09 جلسه دهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei10 جلسه یازدهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei11 جلسه دوازدهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei12 جلسه سیزدهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei13 جلسه چهاردهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei14 ✍ این درسگفتار در چهارده جلسه به همت گروه مطالعات عدالت اجتماعیِ پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پاییز و زمستان ۱۴۰۲ برگزار شد. ان‌شاءالله فصل دوم بزودی برگزار خواهد شد. 🟩با تشکر از؛ 🔸مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔸روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ 🔸اداره پژوهش پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی 🔸و تشکر ویژه از حجت الاسلام و المسلمین استاد احمد واعظی ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
✳️ پیام تبریک معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت فرا رسیدن سال 1403 یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ 🔹نوروز مظهر زيبايي‌ها، فصل تسبیح آفرینش و اعجاز بی‌تکرار دستان خداوند در آفرینش است که رحمتش در تک‌تک اجزای عالم هویداست. حلول فصل و تحول طبیعت، فرصت مغتنمی برای استعانت از خداوند متعال در جهت «حول حالنا الی احسن الحال» است تا در سایه این دگرگونی و تحول، دل‌ها و جان‌هایمان را سرشار از محبت الهی و برای حضور صاحب‌الامر بقیه‌الله اعظم مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، آماده و باطراوت سازیم. 🔹این‌جانب، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام امام خمینی(قدس سره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، به ویژه شهدای مظلوم مدافع امنیت و آرزوی صحت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای(دام ظله العالی)، فرا رسیدن سال نو و بهار پرطراوت هستی و تقارن با عطرآگین‌شدن گیتی به رایحه خوش رمضان و بهار معنویت را به همه همکاران خدوم و تلاش‌گر، اعضای هیئت علمی، محققان، مدیران، رؤسای بخش‌ها و کارشناسان محترم صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند متعال نیل به مدارج عالی علمی، دینی و اخلاقی، توأم با موفقیت، بهروزی و عافیت را برای شما و خانواده محترم مسئلت می‌نمایم. 🌐 مشاهده متن کامل پیام نوروزی استاد نجف لک‌زایی ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
هدایت شده از با نهج البلاغه
بسم الله 🟣شیفتگی به نهج البلاغه از میرزاجهانگیرخان تا شهید مطهری سیزدهم رمضان سالروز وفات جهانگیرخان قشقایی(متوفای 1328 ق) است. جهانگیرخان، طبق گزارش شاگردانش، نهج البلاغه تدریس می‌کرد و همزمان با تدریس، شرحی نیز برای نهج البلاغه می‌نوشت. 🔽میرزاعلی آقای شیرازی (متوفای 1375 ه ق) یکی از شاگردان جهانگیرخان بود. این میرزا علی آقا، همان کسی است که شهید مطهری از او نهج البلاغه‌ آموخته است. شهید مطهری درباره او نوشته است: «او خودش يك نهج البلاغه مجسّم بود، مواعظ نهج البلاغه در اعماق جانش فرو رفته بود. براى من محسوس بود كه روح اين مرد با روح امير المؤمنين (ع) پيوند خورده و متصل شده است‏» (مجموعه آثار 1.236). ⏹ما نه از محتوای تدریس نهج البلاغه توسط میرزاجهانگیرخان اطلاعی داریم و نه به شرحی که او بر نهج البلاغه نوشته، دسترسی داریم. ما فقط این را می‌دانیم که او میرزاعلی‌آقا شیرازی را شیدای نهج البلاغه کرد و میرزاعلی آقا هم استاد شهید مرتضی مطهری را. هرچند از نقشی که جهانگیرخان در احیا و انتقال میراث فلسفه اسلامی داشت، تا حدودی سخن گفته شده اما نقشی که در تربیت نفوس نهج البلاغه‌ای ایفا کرده، مورد مطالعه قرار نگرفته است. ↪️پ ن: درباره نقش جهانگیرخان در احیای میراث فلسفی، گفته‌اند میرزاجهانگیرخان دانش فلسفه را به دو سبب توانست از بحران نجات دهد: یکی این‌که خودش شخصیت ملکوتی و اعتمادبرانگیزی داشت و این شخصیت، موجب شده بود برچسبهایی که به ارباب فلسفه چسبانده می‌شد به ایشان نچسبد و دوم آن‌که فلسفه را به گونه‌ای درس می‌داد که نمی‌شد آن را به کفر و الحاد منتسب کرد. البلاغه ۷۲ https://eitaa.com/banahjolbalaghe https://eitaa.com/joinchat/494927872Ca763d6564a
هدایت شده از فکرت
| ☑️ حکمت الهی قتل کودکان و زنان مظلوم 🔹حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، مدیر گروه جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران 🔻امروز حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و قتل‌عام کودکان بی‌گناه رخ می‌دهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت می‌گیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است. 🔻گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر می‌گیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیق‌تری شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» 🔻ارتباط وجودی انسان‌ها در حوزه معنایی و روحانی آن‌هاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل می‌کند تا ان‌شاالله انتقام مظلوم گرفته شود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از کآشوب | مداحی و نوحه
نماهنگ خورشید هزاران شب.mp3
2.37M
نه مراست قدرت آنکه دم زنم از جلال تو یا علی نه مرا زبان که بیان کنم صفت کمال تو یا علی تو که رد شمس کنی عیان به یکی اشاره ابروان دو مُسخّر آمده مهر و مه هله بر هلال تو یا علی 🎙 ✳️ #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🗒 متن کامل شعر 🆔 @Kashoob_Media 🌐 Kashoob.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کدام تحول فرهنگی سبب وقوع انقلاب اسلامی شد؟ 🔹تحولات فرهنگی در زمان پهلوی چگونه به انقلاب سیاسی انجامید و مردم چگونه به این نتیجه رسیدند که به جمهوری اسلامی رای «آری» بدهند؟ 🔸شهید باهنر از تحولی در مردم جامعه که منجر به انقلاب اسلامی شد، می‌گوید. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ☫🇮🇷🇮🇷کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
22.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 ویژه روز جمهوری اسلامی ایران 🎥 «داستان انقلاب تناور» به روایت رهبر انقلاب ✏️ نهال «جمهوری اسلامی» امروز به «درخت تناوری» تبدیل شده است که نمیتوانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را شما بدانید! جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد... 🌷 🇮🇷 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 اسرائیل زاییدۀ تمدن سرکش مادی است 💠 امام موسی صدر: رژیم اسرائیل نماد کامل تمدن سرکش مادی از نظر انحصارطلبی و بهره‌کشی و تفرقه‌افکنی نژادپرستانه و تعصب‌های دینی و ستمگری و اشغالگری و سنگدلی است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ☫🇮🇷🇮🇷کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🟥 اسرائیل شرّ مطلق ‼️ مصیبت اینجاست که آنان خود را اولیا و دوستان خدا می‌دانند و دیگران را نه، این نکته اساسی است . اسرائیل شرّ مطلق است. اسرائیل ضداسلام، ضدمسیحیت، ضدایمان، ضدقومیت عربی، ضدانسانیت و ضدمیهن است. ما اسرائیل را شرّ مطلق می‌دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم. اگر اسرائیل با چپ بجنگد، ما درکنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. این است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی‌شناسم. ▪️امام موسی صدر •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ☫🇮🇷🇮🇷کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔹 ۲۰ کتاب به مناسبت روز قدس ۱. ارتباط خطرناک 👈 دانلود ۲. مساله فلسطین 👈 دانلود ۳. تاریخ بنی اسرائیل👈 دانلود ۴. اسرائیل و فلسطین👈 دانلود ۵. سرگذشت فلسطین 👈 دانلود ۶. شریعتی و فلسطین 👈 دانلود ۷. دین و دولت در اسرائیل👈 دانلود ۸. یهودی تباران ضد استعمار👈 دانلود ۹. فلسطین سرزمین پیامبران 👈 دانلود ۱۰. استراتژی پیرامونی اسرائیل👈 دانلود ۱۱. استراتژی اقتصادی اسرائیل 👈 دانلود ۱۲. فلسطین فی العهد العثمانی 👈 دانلود ۱۳. سازمان های یهودی در ایران 👈 دانلود ۱۴. سیر تحول جنبشهای اسلامی 👈 دانلود ۱۵. تروریسم در فلسطین اشغالی 👈 دانلود ۱۶. فلسطین از منظر رهبر انقلاب 👈 دانلود ۱۷. ایران و اسرائیل در دوران پهلوی 👈 دانلود ۱۸. فلسطین و هشتاد سال مقاومت 👈 دانلود ۱۹. ادبیات مقاومت در فلسطین اشغالی 👈 دانلود ۲۰. فلسطین و ماهیت طرح صهیونیستی 👈 دانلود •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ☫🇮🇷🇮🇷کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
✅️ رهبر معظم انقلاب: دانشگاه ۳ وظیفۀ اصلی دارد 🔹اگر بخواهیم دانشگاه را تعریف کنیم، رکن اصلی تعریف دانشگاه علم است. دانشگاه ۳ وظیفۀ اصلی دارد. اول عالم تربیت کند، دوم علم تولید کند، سوم به تربیت عالم و تولید علم جهت بدهد. 🔹دانشگاه‌های دنیا عالم تربیت می‌کنند، علم هم تولید می‌کنند، اما در این رکن سوم لنگند. نتیجه چه می‌شود؟ نتیجه این می‌شود که محصول تربیت علم و تولید علم و تربیت عالم می‌شود ابزار دست قدرت‌های صهیونیستی و قدرت‌های استکباری دنیا. 🔹همۀ ارکان دانشگاه باید به این ۳ نقطه توجه کنند. مدیر، استاد، دانشجو، متن درسی، فرایندهای آموزشی، همه باید در خدمت این ۳ جهت باشند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ☫🇮🇷🇮🇷کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
هدایت شده از تابناک
17.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️رهبر انقلاب: عدالت یعنی نفی فاصله طبقاتی در استفاده از فرصت‌های عمومی @Tabnak