eitaa logo
فلسفه سیاسی اسلامی
207 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
159 ویدیو
123 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ پیام تبریک معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت فرا رسیدن سال 1403 یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ 🔹نوروز مظهر زيبايي‌ها، فصل تسبیح آفرینش و اعجاز بی‌تکرار دستان خداوند در آفرینش است که رحمتش در تک‌تک اجزای عالم هویداست. حلول فصل و تحول طبیعت، فرصت مغتنمی برای استعانت از خداوند متعال در جهت «حول حالنا الی احسن الحال» است تا در سایه این دگرگونی و تحول، دل‌ها و جان‌هایمان را سرشار از محبت الهی و برای حضور صاحب‌الامر بقیه‌الله اعظم مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، آماده و باطراوت سازیم. 🔹این‌جانب، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام امام خمینی(قدس سره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، به ویژه شهدای مظلوم مدافع امنیت و آرزوی صحت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای(دام ظله العالی)، فرا رسیدن سال نو و بهار پرطراوت هستی و تقارن با عطرآگین‌شدن گیتی به رایحه خوش رمضان و بهار معنویت را به همه همکاران خدوم و تلاش‌گر، اعضای هیئت علمی، محققان، مدیران، رؤسای بخش‌ها و کارشناسان محترم صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند متعال نیل به مدارج عالی علمی، دینی و اخلاقی، توأم با موفقیت، بهروزی و عافیت را برای شما و خانواده محترم مسئلت می‌نمایم. 🌐 مشاهده متن کامل پیام نوروزی استاد نجف لک‌زایی ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
هدایت شده از با نهج البلاغه
بسم الله 🟣شیفتگی به نهج البلاغه از میرزاجهانگیرخان تا شهید مطهری سیزدهم رمضان سالروز وفات جهانگیرخان قشقایی(متوفای 1328 ق) است. جهانگیرخان، طبق گزارش شاگردانش، نهج البلاغه تدریس می‌کرد و همزمان با تدریس، شرحی نیز برای نهج البلاغه می‌نوشت. 🔽میرزاعلی آقای شیرازی (متوفای 1375 ه ق) یکی از شاگردان جهانگیرخان بود. این میرزا علی آقا، همان کسی است که شهید مطهری از او نهج البلاغه‌ آموخته است. شهید مطهری درباره او نوشته است: «او خودش يك نهج البلاغه مجسّم بود، مواعظ نهج البلاغه در اعماق جانش فرو رفته بود. براى من محسوس بود كه روح اين مرد با روح امير المؤمنين (ع) پيوند خورده و متصل شده است‏» (مجموعه آثار 1.236). ⏹ما نه از محتوای تدریس نهج البلاغه توسط میرزاجهانگیرخان اطلاعی داریم و نه به شرحی که او بر نهج البلاغه نوشته، دسترسی داریم. ما فقط این را می‌دانیم که او میرزاعلی‌آقا شیرازی را شیدای نهج البلاغه کرد و میرزاعلی آقا هم استاد شهید مرتضی مطهری را. هرچند از نقشی که جهانگیرخان در احیا و انتقال میراث فلسفه اسلامی داشت، تا حدودی سخن گفته شده اما نقشی که در تربیت نفوس نهج البلاغه‌ای ایفا کرده، مورد مطالعه قرار نگرفته است. ↪️پ ن: درباره نقش جهانگیرخان در احیای میراث فلسفی، گفته‌اند میرزاجهانگیرخان دانش فلسفه را به دو سبب توانست از بحران نجات دهد: یکی این‌که خودش شخصیت ملکوتی و اعتمادبرانگیزی داشت و این شخصیت، موجب شده بود برچسبهایی که به ارباب فلسفه چسبانده می‌شد به ایشان نچسبد و دوم آن‌که فلسفه را به گونه‌ای درس می‌داد که نمی‌شد آن را به کفر و الحاد منتسب کرد. البلاغه ۷۲ https://eitaa.com/banahjolbalaghe https://eitaa.com/joinchat/494927872Ca763d6564a
هدایت شده از فکرت
| ☑️ حکمت الهی قتل کودکان و زنان مظلوم 🔹حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، مدیر گروه جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران 🔻امروز حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و قتل‌عام کودکان بی‌گناه رخ می‌دهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت می‌گیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است. 🔻گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر می‌گیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیق‌تری شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» 🔻ارتباط وجودی انسان‌ها در حوزه معنایی و روحانی آن‌هاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل می‌کند تا ان‌شاالله انتقام مظلوم گرفته شود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از کآشوب | مداحی و نوحه
نماهنگ خورشید هزاران شب.mp3
2.37M
نه مراست قدرت آنکه دم زنم از جلال تو یا علی نه مرا زبان که بیان کنم صفت کمال تو یا علی تو که رد شمس کنی عیان به یکی اشاره ابروان دو مُسخّر آمده مهر و مه هله بر هلال تو یا علی 🎙 ✳️ #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🗒 متن کامل شعر 🆔 @Kashoob_Media 🌐 Kashoob.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کدام تحول فرهنگی سبب وقوع انقلاب اسلامی شد؟ 🔹تحولات فرهنگی در زمان پهلوی چگونه به انقلاب سیاسی انجامید و مردم چگونه به این نتیجه رسیدند که به جمهوری اسلامی رای «آری» بدهند؟ 🔸شهید باهنر از تحولی در مردم جامعه که منجر به انقلاب اسلامی شد، می‌گوید. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ☫🇮🇷🇮🇷کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
22.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 ویژه روز جمهوری اسلامی ایران 🎥 «داستان انقلاب تناور» به روایت رهبر انقلاب ✏️ نهال «جمهوری اسلامی» امروز به «درخت تناوری» تبدیل شده است که نمیتوانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را شما بدانید! جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد... 🌷 🇮🇷 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 اسرائیل زاییدۀ تمدن سرکش مادی است 💠 امام موسی صدر: رژیم اسرائیل نماد کامل تمدن سرکش مادی از نظر انحصارطلبی و بهره‌کشی و تفرقه‌افکنی نژادپرستانه و تعصب‌های دینی و ستمگری و اشغالگری و سنگدلی است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ☫🇮🇷🇮🇷کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🟥 اسرائیل شرّ مطلق ‼️ مصیبت اینجاست که آنان خود را اولیا و دوستان خدا می‌دانند و دیگران را نه، این نکته اساسی است . اسرائیل شرّ مطلق است. اسرائیل ضداسلام، ضدمسیحیت، ضدایمان، ضدقومیت عربی، ضدانسانیت و ضدمیهن است. ما اسرائیل را شرّ مطلق می‌دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم. اگر اسرائیل با چپ بجنگد، ما درکنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. این است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی‌شناسم. ▪️امام موسی صدر •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ☫🇮🇷🇮🇷کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔹 ۲۰ کتاب به مناسبت روز قدس ۱. ارتباط خطرناک 👈 دانلود ۲. مساله فلسطین 👈 دانلود ۳. تاریخ بنی اسرائیل👈 دانلود ۴. اسرائیل و فلسطین👈 دانلود ۵. سرگذشت فلسطین 👈 دانلود ۶. شریعتی و فلسطین 👈 دانلود ۷. دین و دولت در اسرائیل👈 دانلود ۸. یهودی تباران ضد استعمار👈 دانلود ۹. فلسطین سرزمین پیامبران 👈 دانلود ۱۰. استراتژی پیرامونی اسرائیل👈 دانلود ۱۱. استراتژی اقتصادی اسرائیل 👈 دانلود ۱۲. فلسطین فی العهد العثمانی 👈 دانلود ۱۳. سازمان های یهودی در ایران 👈 دانلود ۱۴. سیر تحول جنبشهای اسلامی 👈 دانلود ۱۵. تروریسم در فلسطین اشغالی 👈 دانلود ۱۶. فلسطین از منظر رهبر انقلاب 👈 دانلود ۱۷. ایران و اسرائیل در دوران پهلوی 👈 دانلود ۱۸. فلسطین و هشتاد سال مقاومت 👈 دانلود ۱۹. ادبیات مقاومت در فلسطین اشغالی 👈 دانلود ۲۰. فلسطین و ماهیت طرح صهیونیستی 👈 دانلود •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ☫🇮🇷🇮🇷کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
✅️ رهبر معظم انقلاب: دانشگاه ۳ وظیفۀ اصلی دارد 🔹اگر بخواهیم دانشگاه را تعریف کنیم، رکن اصلی تعریف دانشگاه علم است. دانشگاه ۳ وظیفۀ اصلی دارد. اول عالم تربیت کند، دوم علم تولید کند، سوم به تربیت عالم و تولید علم جهت بدهد. 🔹دانشگاه‌های دنیا عالم تربیت می‌کنند، علم هم تولید می‌کنند، اما در این رکن سوم لنگند. نتیجه چه می‌شود؟ نتیجه این می‌شود که محصول تربیت علم و تولید علم و تربیت عالم می‌شود ابزار دست قدرت‌های صهیونیستی و قدرت‌های استکباری دنیا. 🔹همۀ ارکان دانشگاه باید به این ۳ نقطه توجه کنند. مدیر، استاد، دانشجو، متن درسی، فرایندهای آموزشی، همه باید در خدمت این ۳ جهت باشند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ☫🇮🇷🇮🇷کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
هدایت شده از تابناک
17.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️رهبر انقلاب: عدالت یعنی نفی فاصله طبقاتی در استفاده از فرصت‌های عمومی @Tabnak
• نیکاراگوئه از آلمان مبنی بر مشارکت برلین در «نسل‌کشی» در نوار غزه در دیوان لاهه شکایت کرده است. آلمان هم از خود دفاع کرده است. • تا اینجای کار برایم زیاد مهم نیست اما نماینده آلمان در لاهه نکته‌ای گفته است که به نظرم به زبان زیگموند بآومن (در باب هولوکاست) یک "نشانه" است و در زبان جامعه‌شناسی این نشانه‌ها هستند که ما را به فهم منطق امر اجتماعی رهنمون می‌شوند. • زیگموند بآومن چه می‌گوید؟ در کتاب "مدرنیته و هولوکاست" که در سال ۱۹۸۹ به چاپ رسید او استدلالش اینست که برخلاف مشهورات که مدعی بود هولوکاست (قتل و عام جمعی و با حمایت حکومت) یک اتفاق نادر در بستر مدرنیته بود بآومن می‌گوید هولوکاست یک اتفاق نادر نیست بله جزء لاینفک عقل ابزاری است که در عالمیت افسون‌زدایی شده بر کره خاکی سیطره پیدا کرده است. • به عبارت دیگر،‌ هولوکاست یا انکار زندگی توسط حاکمیت مدرن که مجهز به عقل ابزاری است بخش لاینفک هستی جمعی مردمان مدرن است. این نکته در ایام آرام سیستم به وضوح دیده نمی‌شود اما در لحظه‌های مواجهه با "دیگریِ متفاوت" یا "غریبه" منطقِ عقل ابزاری یا همان هولوکاست خود را نشان می‌دهد. • هولوکاست مردم غزه یکی از همان لحظات بزرگ است که ما می‌توانیم "نشانه‌ها" را ببینیم. چگونه؟ برای دیدن این نشانه به دفاعیه آلمان در برابر دیوان لاهه توجه کنید. نماینده آلمان گفته است: "امنیت اسرائیل جوهر سیاست خارجی ما است". • این سخن نیاز به واسازی دارد. جوهر چیست که سیاست خارجی آلمان مبتنی بر آن است؟‌ • در زبان فلسفی، جوهرِ جنس موجودی است که در بودنِ خود نیاز به هستی موجودِ دیگری ندارد. • اگر این تعریف درست باشد آنگاه این پرسش پیش میآید که قتل عام مردم غزه توسط اسراییل چگونه می‌تواند "جوهر سیاست خارجی" آلمان باشد؟‌ • به نظرم اینجا تعریفی که بآومن از منطق عقل ابزاری در بستر مدرنیته ارائه می‌دهد می‌تواند ما را در فهم هولوکاست اسرائیل علیه مردم غزه و منطق حمایت بی چون و چرای آلمان یاری کند. • زیرا جوهر سیاست آلمان نمی‌تواند بدون ارجاع به جوهر مدرنیته قابل درک باشد و جوهر مدرنیته هم بدون ارجاع به جهان افسون‌زدایی‌شده قابل فهم نیست و جهان افسون‌زدایی‌شده بدون ارجاع به عقل ابزاری قابل تبیین نیست. • به سخن ساده، جوهر حاکمیت مدرن هولوکاست است. اما این جوهر در "لحظاتِ بحران" خود را نشان می‌دهند و هولوکاست مردم فلسطین یکی از همان لحظات تاریخی جهان است که جوهرِ سیاست مدرن لخت و عریان خود را پیش چشم ما نشان می‌دهد. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b