animation.gif
2.23M
از دیپ فیک چه می دانید
دیپفیک نام یک تکنیک نرمافزاری مبتنیبر هوشمصنوعی است که در محتوای صوتی و تصویری دست میبرد و آن را بهدلخواه دگرگون میسازد؛ بنابراین نتیجهی نهایی که بهدست میآید، چیزی کاملا متفاوت از حقیقت خواهد بود. درواقع نام این تکنیک نیز بهدرستی عملکرد آن را آشکار میسازد؛ دیپفیک، ترکیبی از یادگیری عمیق (Deep Learning) و جعل (Fake) است.
یکی از بحثبرانگیزترین و غیراخلاقیترین زمینههای فعالیت دیپفیک، تولید محتوای ویدئویی بزرگسالانه است. سال ۲۰۱۷ میلادی، کاربری در وبسایت ردیت؛ ویدئویی غیراخلاقی و دروغین از بازیگری با نام Gal Gadot منتشر کرد که وی را درحال ایفای نقش در فیلمهای غیراخلاقی نشان میداد. اگرچه این ویدئو توسط فناوری دیپفیک ساخته شده بود؛ اما نوع مونتاژ بهگونهای بود که در نگاه نخست کمتر کسی میتوانست متوجه جعلیبودن ویدئو شود.
طولی نکشید که اتفاقات مشابه با همین مضمون برای دیگر بازیگران مطرحِ سینما رخ داد؛ بدینگونه، افرادی که در ابتداییترین جنبههای زندگی روزمره خود جانب احتیاط را پیشه میکنند، خود را در ویدئوهایی دیدند که پیشتر تصور آن نیز از ذهنها دور بود.
با گسترش این تکنولوژی باید شاهد حجم گستردهای از تحریف واقعیتها در زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی باشیم
دیجیتال بیشتر از گذشته دجال شده است
و نیاز به سواد رسانه بیشتر از گذشته لازم و ضروری است.
https://eitaa.com/islaminhome
انجمن علمی حقوقی دانشگاه یزد با همکاری فرماندهی انتظامی استان یزد برگزار می نماید:
تحلیل حقوقی و جرم شناسی حادثه جنایی در بیدزرد شیراز؛ شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر
لینک ورود:
https://meeting-2.yazd.ac.ir/law/
Behnam Bani _ Akhmato Va Kon (320).mp3
6.46M
جمعه تون
پر از عشق
پر از انتظار
پر از امید
پر از پرواز
پر از ....
@islaminhome
🔱واحد امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان یزد با همکاری اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد برگزار میکند🔱
💠نشست علمی_تخصصی اخلاق کاربردی 💠
🔸🔶 موضوع: کنترل خشم و مهارت حل مسئله🔶🔸
ما میخواهیم در یک کارگاه جذاب و عالی *یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة* رو در عرصه متعال معلمی به ظهور بذاریم ✨ با ما همراه باشید
💢 نشست به صورت حضوری و ظرفیت محدود است.
🔅همراه با اعطای گواهی
📅تاریخ برگزاری: یکشنبه 15 اسفند ماه
⏰زمان برگزاری: ساعت 12:30
📲 لینک ثبت نام:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSciZ6EbTV5Mu5_57FBwFfdVx-FVCHG3ZCH0s1Q293oCveF7gw/viewform?usp=sf_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلگرمی در خانه و خانواده
@islaminhome
ماه شعبان💚
سلام بر شعبان و اعیادش
سلام بر حسین و عباسش
سلام بر سجاد و سجودش
سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش
🌹آغاز ماه رسول خدا ، ماه شادی آل الله مبارک باد🌹
@islaminhome
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بوسیدن و شادکردن فرزندان ...
@islaminhome
#آموزش_همگانی_مشارکت_عمومی
#کمپین_جشن_چهارشنبه_سوری_ایرانی_۱۴۰۰
#تربیت_و_خانواده_اسلامی
#تربیت_فرزند_خوب #تربیت_دینی #تربیت_درست_کودک #تربیت_درست_کودک #تربیت_درست_فرزند #تربیت_فرزندان #تربیت_دینی_فرزندان #تربیت_فرزند #تربیت_اسلامی #تربیت_کودک #سبک_زندگی_شهدا #تربیت_فرزند_صالح #تربیت_در_خانواده #ترببت_درست #تربیت_و_خانواده_اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جشن چهارشنبه سوری ایرانی ۱۴۰۰
@islaminhome
#آموزش_همگانی_مشارکت_عمومی
#کمپین_جشن_چهارشنبه_سوری_ایرانی_۱۴۰۰
#تربیت_و_خانواده_اسلامی
#تربیت_فرزند_خوب #تربیت_دینی #تربیت_درست_کودک #تربیت_درست_کودک #تربیت_درست_فرزند #تربیت_فرزندان #تربیت_دینی_فرزندان #تربیت_فرزند #تربیت_اسلامی #تربیت_کودک #سبک_زندگی_شهدا #تربیت_فرزند_صالح #تربیت_در_خانواده #ترببت_درست #تربیت_و_خانواده_اسلامی
Karimi-MiladImamSajad1396[01].mp3
3.92M
سبک زندگی حسینی
@islaminhome
" یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ"
@islaminhome
#آموزش_همگانی_مشارکت_عمومی
#کمپین_جشن_چهارشنبه_سوری_ایرانی_۱۴۰۰
#تربیت_و_خانواده_اسلامی
#تربیت_فرزند_خوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه بفهمیم کسی به اکانت اینستاگراممان وارد شده است؟
این روزها امنیت شبکههای اجتماعی بسیار مهم است چرا که احتمال اینکه اکانتمان هک شود زیاد است. اینستاگرام گزینهای دارد که میتوان فهمید که آیا کسی به غیر از شما وارد اکانت شما شده است یا نه! و اگر این اتفاق افتاده، آن را رفع کرد. این گزینه، چیزی نیست به جز Login Activity .
#پلیس_فتا_ایلام
#کلیک_امن
#امنیت_شبکههای_اجتماعی
*سلسله نشست های آموزشی آنلاین*
کارگاه تحکیم بنیان خانواده در ~۶~ جلسه برگزار میشود
موضوع جلسه ۵: والدگری کافی
کارشناس: خانم غیاثی
سه شنبه: هفدهم اسفند ۱۴۰۰ ساعت: ۱۶_ ۱۷
جهت ورود به نشست وارد لینک زیر شوید
https://vc-2.samayazd.ir/b/ham-fkg-js5-zgp
جهت عضویت در کانال آموزشیاران به آدرس زیر مراجعه نمایید
https://eitaa.com/islaminhome
✖تفاوت اختلال شخصیت وسواسی (OCPD) و اختلال وسواس فکری عملی (OCD)
یکی از اشتباهاتی که ممکن است افراد داشته باشند این است که اختلال شخصیت وسواسی (OCPD) و اختلال وسواس فکری عملی (OCD) را با هم یکی بدانند. در این مقاله می خواهیم این دو اختلال را توضیح دهیم و تفاوت های آن ها را توضیح دهیم. با اینکه این دو اختلال نام های تقریبا مشابهی دارند، دو اختلال کاملا مجزا و متفاوت هستند.
*تفاوت در نشانه ها*
فردی که دچار اختلال وسواس فکری عملی است، وسواس های خاصی دارد. مثلا افکار مزاحم، تکراری، ناخواسته و غیرمنطقی دارد که باعث ایجاد استرس در او می شود یا باید یک سری کارها را حتما انجام دهد، یعنی رفتارهایی که نمی توانند مانعش شوند مثل چک کردن قفل در یا شستشو. در حالی که فردی که شخصیت وسواسی دارد، نیاز شدیدی به کنترل کردن دارد، کمالگرای افراطی است و همه چیز باید حتما منظم باشد.
فرد مبتلا به وسواس، برای ساکت کردن افکار وسواسی یا وسواس های عملی، چیزهای خاصی را کنترل می کند. به عبارت ساده تر، وسواسی ها روی چیزهای خاصی وسواس دارند. اما شخصیت وسواسی می خواهد همه چیز را کنترل کند و قوانین سفت و سختی هم برای این کنترل دارد. محدوده کنترل شخصیت وسواسی بسیار وسیع تر از اختلال وسواس است.
*تفاوت در هیجانات تجربه شده*
کسانی که وسواس دارند وقتی چیزی آن طورکه می خواهند باشد، نیست، دچار اضطراب می شوند. در حالی که شخصیت وسواسی اگر کاری طبق نظم و قوانینی پیش نرود، خشمگین و عصبانی می شوند.
برای مثال، فردی که دچار وسواس است، در مورد نحوه شستن ظرف ها نگران است و مضطرب است، چون اضطراب دارد که ظرف ها کامل و درست تمیز نشوند.
ولی کسی که شخصیت وسواسی دارد، اصرار دارد که کل خانه باید همیشه کاملا مرتب و منظم باشد. شخصیت وسواسی همیشه تلاش می کند کارهای خودش را با گفتن اینکه این بهترین روش و بهتری کار است توجیه کند. این افراد معتقدند که کارهای آنها درست است و دارند به دیگران کمک می کنند تا زندگی بهتری داشته باشند. ولی اغلب آنقدر روی کارها و رفتارهای کنترلی شان اصرار می کنند که بر خلاف انگیزه اولیه شان، زندگی را برای دیگران سخت می کنند.
@islaminhome
پنجمین جلسه کارگاه تحکیم خانواده برگزار شد.
تعداد شرکت کنندگان: ۱۵۹ نفر
مدرس کارگاه: سرکار خانم غیاثی
🔸لینک آفلاین کارگاه
https://vc.samayazd.ir/playback/presentation/2.3/0b15ae558b621b7427ebb3ece7e54173b77d56c9-1646741886052
@islaminhome
🌷 #امام_سجاد علیه السلام 🌷
🌺 چهار خصلت است كه در هركس باشد، ایمانش كامل، گناهانش بخشوده خواهد بود، و در حالتی خداوند را ملاقات میكند كه از او راضی و خوشنود است:
۱. تقوای الهی با كارهایی كه برای مردم به دوش میكشد.
۲. راست گوئی و صداقت با مردم.
۳. حیا و پاكدامنی نسبت به تمام زشتیهای در پیشگاه خدا و مردم.
۴. خوش اخلاقی و خوش برخوردی با خانوادهی خود.
📗 مشكاة الا نوار: ص ۱۷۲ و بحارالا نوار: ج ۶۶، ص ۳۸۵، ح۴۸
🌹 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 🌹
@islaminhome
Babak Afra - Hichi Nemishe (320).mp3
8.12M
یه کم با خودت عشق و حال کن؛ غم و استرس ها رو چال کن
نشین از خودت هی سوال کن؛ که بعدش چی میشه…
چون هیچی نمیشه!
طلا و دلارو ولش کن؛ در غصه رو کاگلش کن…
دیگه سخت نگیر و شلش کن!
زندگی رو آسون بگیر تا آخر سال ببین چی میشه
این موسیقی رو هفته ای یکبار گوش بدید
@islaminhome
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای بازگشت به خویشتن هیچ وقت دیر نیست
@islaminhome
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم از طرف آموزش همگانی یزد
🔸جدیدترین تعریف از سواد
بهتازگی «یونسکو» یک بار دیگر در تعریف سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف جدید، توانایی ایجاد تغییر، ملاک باسوادی قرارگرفته است یعنی شخصی باسواد تلقی میشود که بتواند با استفاده از خواندهها و آموختههای خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کند. درواقع این تعریف مکمل تعریف قبلی است زیرا صرفاً دانستن یک موضوع به معنای عمل به آن نیست. درصورتیکه مهارتها و دانشآموخته شده باعث ایجاد تغییر معنادار در زندگی شود، آنگاه میتوان گفت این فرد انسانی باسواد است.
چرا سوادمان باعث تغییر در زندگیمان نمیشود؟
جالب است بدانید که یادگیری در متون روانشناسی، بهصورت ایجاد تغییر پایدار در رفتار تعریف میشود. پس ایجاد تغییر در رفتار، مهمترین مؤلفه باسواد بودن است.
@islaminhome