#پاکستان #فوری
🔰 حمله مسلحانه تحریک طالبان به مرکز پلیس پاکستان در شهر کراچی + ویدیو
بر اثر حمله مسلحین گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) به مرکز پلیس شهر کراچی، تا این لحظه دو نفر از مسلحین تحریک طالبان و دو پلیس کشته و سه نیروی پلیس پاکستانی زخمی شدند.
درگیری بین مسلحین ناشناس و پلیس کراچی همچنان ادامه دارد.
👈 مشاهده جزئیات خبر:
✅ https://iswnews.com/88957
✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
#ایران #اسرائیل #فوری
🔰 حمله پهپادی سپاه به کشتی اسرائیلی
بنا به ادعای منابع اسرائیلی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه گذشته ۲۱ بهمن ماه، با یک فروند پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶، نفتکش کامپو اسکوئر (CampoSquare) با پرچم لیبریا و مالکیت صهیونیستها را در دریای عرب مورد حمله قرار داده است. این کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی «زودیاک» تحت مالکیت «ایال عوفر» بوده است.
این حمله هیچ تلفاتی دربرنداشته است و از حجم خسارات کشتی جزئیاتی منتشر نشده است.
👈 مشاهده جزئیات خبر:
✅ https://iswnews.com/89001
✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
#سوریه
🔰 حمله خونین داعش به حومه حمص
🔸به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه حمله عناصر گروه تروریستی داعش به حومهی شهر السخنه، دستکم ۵۳ غیرنظامی به شهادت رسیدند.
عناصر گروه تروریستی داعش در ۲۸ بهمن ماه با حمله به منطقه الضبیات در جنوب شرق شهر السخنه واقع در استان حمص، گروهی از غیرنظامیان سوری که در حال جمع آوری قارچ بودند را مورد هدف قرار دادند که طی این اقدام تروریستی، دستکم ۵۳ غیرنظامی به شهادت رسیدند.
در همین رابطه، برخی منابع محلی نیز ادعا کردهاند که شماری از قربانیان پس از اسارت، به دست تروریستهای داعش اعدام میدانی شدند.
صحرای تدمر، حومهی شهر السخنه و برخی دیگر از مناطق استان حمص، علیرغم عملیاتهای مستمر نیروهای ارتش سوریه و متحدان، یکی از محلهای اصلی فعالیتهای تروریستی گروه داعش به شمار میرود.
شایان ذکر است در دی ماه نیز در نتیجه حمله عناصر گروه تروریستی داعش به یکی از مقرهای ارتش سوریه در اطراف شهر تدمر واقع در استان حمص، چند تن از نظامیان سوری شهید و مجروح شدند.
▪️بیشتر بخوانید:
تحولات سوریه، ۱۱ دی ۱۴۰۱
👈 مشاهده جزئیات خبر:
✅ https://iswnews.com/89009
✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
#آذربایجان #اسرائیل
🔰دیدار الهام با صهیونیست ها در مونیخ
الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و پیناس گلدسمیت، رئیس کنفرانس خاخام های اروپا در شهر مونیخ در آلمان دیدار و گفتوگو کرد.
✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
🔰 #دانش_نظامی: بالگرد تهاجمی کاموف-۵۲
بالگرد کاموف ۵۲ تمساح (Kamov Ka-52 Alligator)، یک بالگرد تهاجمی چندمنظوره با امکان انجام عملیات در روز و شب و تمام شرایط آب و هوایی علیه اهداف زمینی زرهی و غیر زرهی و اهداف هوایی با سرعت کم است. این بالگرد توسط شرکت روسی Kamov طراحی شده و در ناتو با نام Hokum B شناخته میشود. کاموف ۵۲ در واقع نسخه ارتقاء یافته و دو سرنشینه کاموف ۵۰ است که توسط شرکت کاموف طراحی و توسعه یافته است.
اخیرا در کنار اخبار خرید جنگندههای سوخو-۳۵ توسط ایران از روسیه، شایعاتی در مورد خرید بالگردهای کاموف-۵۲ نیز وجود دارد. در صورت صحت این ماجرا، تحویل این بالگردها به ایران کمک شایانی به بهبود وضعیت و بهروزرسانی ناوگان نیروی هوایی کشور خواهد کرد.
لازم به ذکر است، این بالگرد بهعنوان بخش مهمی از ناوگان نیروی هوایی روسیه محسوب میشود و تاکنون فقط کشور مصر موفق به خرید چند فروند از این بالگرد شده است.
👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در:
✅ https://iswnews.com/34261
✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
/1
تحولات جهان اسلام
🔰 #دانش_نظامی: بالگرد تهاجمی کاموف-۵۲ بالگرد کاموف ۵۲ تمساح (Kamov Ka-52 Alligator)، یک بالگرد تهاج
توسعه این بالگرد از سال ١٩٩۶ آغاز و اولین پرواز در ژوئن ١٩٩٧ با موفقیت انجام شد. تولید رسمی کاموف ۵۲ نیز از سال ٢٠٠٨ در کارخانه Progress Arsenyev واقع در منطقه Primorye روسیه آغاز شد. تولید محدود این بالگرد باعث شده است که تا سال ٢٠٢٠ تنها ١٢٧ واحد (هر واحد بین ١٠ تا ١٣ فروند) از این بالگرد وارد خدمت در ناوگان هوایی روسیه شود.
کاموف ۵۲ نسبت به کاموف ۵۰ دارای دماغه پهنتر و بدنه بلندتر است و از لحاظ ظاهری بسیار به یکدیگر شبیهاند. اشتراک بدنه، اجزا و قطعات مورد استفاده و سیستمهای این دو بالگرد حدود ۸۵٪ درصد است. طول این بالگرد ۱۵/۸ متر، ارتفاع ۴/۹۳ متر و قطر روتور اصلی ۱۴/۵ متر است. حداکثر وزن برخاست این بالگرد نیز ۱۲/۲۰۰ کیلوگرم است.
بالگرد Ka-52 توانایی انجام طیف گستردهای از ماموریتها مانند حمله به خودروهای زرهی و غیر زرهی، حمله به اهداف هوایی با سرعت کم، حمله به نیروهای پیاده دشمن در خط مقدم و در عمق تاکتیکی دشمن، تهیه پشتیبانی آتش برای نیروها در خطوط مقدم، پروازهای گشتی معمول و اسکورت کاروانهای نظامی و … را دارد. همچنین کاموف 52 قابلیت بهکارگیری بهعنوان یک سکوی مراقبت و پست فرماندهی هوایی برای گروهی از هلیکوپترهای تهاجمی را دارا میباشد.
👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در:
✅ https://iswnews.com/34261
✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
/2
18.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویدیو مربوط به نحوه کار سیستم کواکسیال (ضد چرخش) در کاموف ۵۲ و افزایش چشمگیر ثبات و مانورپذیری
👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در:
✅ https://iswnews.com/34261
✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
/3
تحولات جهان اسلام
🎥ویدیو مربوط به نحوه کار سیستم کواکسیال (ضد چرخش) در کاموف ۵۲ و افزایش چشمگیر ثبات و مانورپذیری 👈
بالگرد کاموف-۵۲ دارای قابلیتهای منحصر به فرد در زمینه مانور و چالاکی است و بهعنوان یکی از مانورپذیرترین بالگردهای جهان شناخته میشود. این مانورپذیری بالا از دو روتور اصلی کواکسیال ضد چرخش آن بهدست میآید. سیستم کواکسیال ضد چرخش، از دو ردیف پره کامپوزیتی بر روی هم که خلاف یکدیگر میچرخند تشکیل شده است که باعث از بین رفتن لرزش و چرخش دم میشود و دیگر نیازی به روتور و پره در بخش دم نیست. به صورت کلی در بالگردهای معمولی برای ایجاد تعادل، روتور در بخش دم، نیرویی بر خلاف چرخش پرههای اصلی بالگرد ایجاد میکند تا بدین ترتیب تعادل بالگرد حفظ شده و از چرخش بالگرد به دور خود جلوگیری کند.
استفاده از سیستم کواکسیال (ضد چرخش) در کاموف 50 و 52 باعث افزایش چشمگیر ثبات و مانورپذیری این بالگردها شده است؛ موضوعی که برای یک بالگرد تهاجمی بسیار ضروری و مهم است. سرعت چرخش بالا و تغییر وضعیت سریع، انجام مانورهای نظامی مانند چرخش مسطح (Flat turns)، حرکت به پهلو در سرعتهای بالا (Side ways) که هواگردهای محدودی قابلیت این کار را دارند و سر خوردن عمیق بر روی هدف با زاویه گام بالای 30 یا 35 درجه از دیگر قابلیتهایی این بالگرد بهشدت مانورپذیر است.
بالگرد کاموف در جنگهای بسیاری حضور داشته و تاکنون بقاپذیری بسیار خوبی از خود نشان داده است. در جنگ اوکراین مواردی وجود دارد که کاموف ۵۲ مورد اصابت دشمن قرار گرفته اما توانسته به راه خود ادامه دهد و یا در موارد بسیاری که بالگرد سرنگون شده است، خلبانان بالگرد نجات پیدا کردهاند. یکی از دلایل بقا در میدان نبرد برای این بالگرد، وجود روتور ضد چرخش است که بالاتر در مورد نحوه کار آن توضیح داده شد. در بالگردهای معمول، روتور در بخش دم بهعنوان تثبیت کننده ایفای نقش میکند اما به شدت آسیب پذیر است و در صورت اصابت، تعادل بالگرد از بین خواهد رفت. حذف روتور در بخش دم در بالگرد کاموف و استفاده از روتور ضد چرخش، این مشکل را مرتفع کرده و در صورت آسیب در بخش دم، بالگرد کاموف هنوز قادر به انجام حرکت است. از دیگر دلایل بقاپذیری کاموف میتوان به امکان پرواز با یک موتور نیز اشاره کرد.
👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در:
✅ https://iswnews.com/34261
✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
/4