eitaa logo
تحولات جهان اسلام
12.6هزار دنبال‌کننده
34.4هزار عکس
7.5هزار ویدیو
394 فایل
کانال خبری - تحلیلی » تحولات جهان اسلام « Islamic World News آدرس سایت : www.ISWNews.com آدرس هورسا: https://www.hoorsa.com/iswnews آدرس تلگرام: https://t.me/iswnews ارتباط: @Mirza_7
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 حمله خونین داعش به حومه حمص 🔸به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه حمله عناصر گروه تروریستی داعش به حومه‌ی شهر السخنه، دستکم ۵۳ غیرنظامی به شهادت رسیدند. عناصر گروه تروریستی داعش در ۲۸ بهمن ماه با حمله به منطقه الضبیات در جنوب شرق شهر السخنه واقع در استان حمص، گروهی از غیرنظامیان سوری که در حال جمع آوری قارچ بودند را مورد هدف قرار دادند که طی این اقدام تروریستی، دستکم ۵۳ غیرنظامی به شهادت رسیدند. در همین رابطه، برخی منابع محلی نیز ادعا کرده‌اند که شماری از قربانیان پس از اسارت، به دست تروریست‌های داعش اعدام میدانی شدند. صحرای تدمر، حومه‌ی شهر السخنه و برخی دیگر از مناطق استان حمص، علی‌رغم عملیات‌های مستمر نیروهای ارتش سوریه و متحدان، یکی از محل‌های اصلی فعالیت‌های تروریستی گروه داعش به شمار می‌رود. شایان ذکر است در دی ماه نیز در نتیجه حمله عناصر گروه تروریستی داعش به یکی از مقرهای ارتش سوریه در اطراف شهر تدمر واقع در استان حمص، چند تن از نظامیان سوری شهید و مجروح شدند. ▪️بیشتر بخوانید: تحولات سوریه، ۱۱ دی ۱۴۰۱ 👈 مشاهده جزئیات خبر: ✅ https://iswnews.com/89009https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
🔰دیدار الهام با صهیونیست ها در مونیخ الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و پیناس گلدسمیت، رئیس کنفرانس خاخام های اروپا در شهر مونیخ در آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد. ✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
🔰 : بالگرد تهاجمی کاموف-۵۲ بالگرد کاموف ۵۲ تمساح (Kamov Ka-52 Alligator)، یک بالگرد تهاجمی چندمنظوره با امکان انجام عملیات در روز و شب و تمام شرایط آب و هوایی علیه اهداف زمینی زرهی و غیر زرهی و اهداف هوایی با سرعت کم است. این بالگرد توسط شرکت روسی Kamov طراحی شده و در ناتو با نام Hokum B شناخته می‌شود. کاموف ۵۲ در واقع نسخه ارتقاء یافته‌ و دو سرنشینه کاموف ۵۰ است که توسط شرکت کاموف طراحی و توسعه یافته است. اخیرا در کنار اخبار خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ توسط ایران از روسیه، شایعاتی در مورد خرید بالگردهای کاموف-۵۲ نیز وجود دارد. در صورت صحت این ماجرا، تحویل این بالگردها به ایران کمک شایانی به بهبود وضعیت و به‌روزرسانی ناوگان نیروی هوایی کشور خواهد کرد. لازم به ذکر است، این بالگرد به‌عنوان بخش مهمی از ناوگان نیروی هوایی روسیه محسوب می‌شود و تاکنون فقط کشور مصر موفق به خرید چند فروند از این بالگرد شده است. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /1
تحولات جهان اسلام
🔰 #دانش_نظامی: بالگرد تهاجمی کاموف-۵۲ بالگرد کاموف ۵۲ تمساح (Kamov Ka-52 Alligator)، یک بالگرد تهاج
توسعه این بالگرد از سال ١٩٩۶ آغاز و اولین پرواز در ژوئن ١٩٩٧ با موفقیت انجام شد. تولید رسمی کاموف ۵۲ نیز از سال ٢٠٠٨ در کارخانه Progress Arsenyev واقع در منطقه Primorye روسیه آغاز شد. تولید محدود این بالگرد باعث شده است که تا سال ٢٠٢٠ تنها ١٢٧ واحد (هر واحد بین ١٠ تا ١٣ فروند) از این بالگرد وارد خدمت در ناوگان هوایی روسیه شود. کاموف ۵۲ نسبت به کاموف ۵۰ دارای دماغه پهن‌تر و بدنه بلندتر است و از لحاظ ظاهری بسیار به یکدیگر شبیه‌اند. اشتراک بدنه، اجزا و قطعات مورد استفاده و سیستم‌های این دو بالگرد حدود ۸۵٪ درصد است. طول این بالگرد ۱۵/۸ متر، ارتفاع ۴/۹۳ متر و قطر روتور اصلی ۱۴/۵ متر است. حداکثر وزن برخاست این بالگرد نیز ۱۲/۲۰۰ کیلوگرم است. بالگرد Ka-52 توانایی انجام طیف گسترده‌ای از ماموریت‌ها مانند حمله به خودروهای زرهی و غیر زرهی، حمله به اهداف هوایی با سرعت کم، حمله به نیروهای پیاده دشمن در خط مقدم و در عمق تاکتیکی دشمن، تهیه پشتیبانی آتش برای نیروها در خطوط مقدم، پروازهای گشتی معمول و اسکورت کاروان‌های نظامی و … را دارد. همچنین کاموف 52 قابلیت به‌کارگیری به‌عنوان یک سکوی مراقبت و پست فرماندهی هوایی برای گروهی از هلیکوپترهای تهاجمی را دارا می‌باشد. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /2
18.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویدیو مربوط به نحوه کار سیستم کواکسیال (ضد چرخش) در کاموف ۵۲ و افزایش چشم‌گیر ثبات و مانورپذیری 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261 https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /3
تحولات جهان اسلام
🎥ویدیو مربوط به نحوه کار سیستم کواکسیال (ضد چرخش) در کاموف ۵۲ و افزایش چشم‌گیر ثبات و مانورپذیری 👈
بالگرد کاموف-۵۲ دارای قابلیت‌های منحصر به فرد در زمینه مانور و چالاکی است و به‌عنوان یکی از مانورپذیرترین بالگردهای جهان شناخته می‌شود. این مانورپذیری بالا از دو روتور اصلی کواکسیال ضد چرخش آن به‌دست می‌آید. سیستم کواکسیال ضد چرخش، از دو ردیف پره کامپوزیتی بر روی هم که خلاف یکدیگر می‌چرخند تشکیل شده است که باعث از بین رفتن لرزش و چرخش دم می‌شود و دیگر نیازی به روتور و پره در بخش دم نیست. به صورت کلی در بالگردهای معمولی برای ایجاد تعادل، روتور در بخش دم، نیرویی بر خلاف چرخش پره‌های اصلی بالگرد ایجاد می‌کند تا بدین ترتیب تعادل بالگرد حفظ شده و از چرخش‌ بالگرد به دور خود جلوگیری کند. استفاده از سیستم کواکسیال (ضد چرخش) در کاموف 50 و 52 باعث افزایش چشم‌گیر ثبات و مانورپذیری این بالگردها شده است؛ موضوعی که برای یک بالگرد تهاجمی بسیار ضروری و مهم است. سرعت چرخش بالا و تغییر وضعیت سریع، انجام مانورهای نظامی مانند چرخش مسطح (Flat turns)، حرکت به پهلو در سرعت‌های بالا (Side ways) که هواگردهای محدودی قابلیت این کار را دارند و سر خوردن عمیق بر روی هدف با زاویه گام بالای 30 یا 35 درجه از دیگر قابلیت‌هایی این بالگرد به‌شدت مانورپذیر است. بالگرد کاموف در جنگ‌های بسیاری حضور داشته و تاکنون بقاپذیری بسیار خوبی از خود نشان داده است. در جنگ اوکراین مواردی وجود دارد که کاموف ۵۲ مورد اصابت دشمن قرار گرفته اما توانسته به راه خود ادامه دهد و یا در موارد بسیاری که بالگرد سرنگون شده است، خلبانان بالگرد نجات پیدا کرده‌اند. یکی از دلایل بقا در میدان نبرد برای این بالگرد، وجود روتور ضد چرخش است که بالاتر در مورد نحوه کار آن توضیح داده شد. در بالگردهای معمول، روتور در بخش دم به‌عنوان تثبیت کننده ایفای نقش می‌کند اما به شدت آسیب پذیر است و در صورت اصابت، تعادل بالگرد از بین خواهد رفت. حذف روتور در بخش دم در بالگرد کاموف و استفاده از روتور ضد چرخش، این مشکل را مرتفع کرده و در صورت آسیب در بخش دم، بالگرد کاموف هنوز قادر به انجام حرکت است. از دیگر دلایل بقاپذیری کاموف می‌توان به امکان پرواز با یک موتور نیز اشاره کرد. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261 https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /4
تحولات جهان اسلام
🔹بخش موتور: بالگرد Ka-52 از دو موتور توربوشفت Klimov VK-2500 استفاده می‌کند. شایان ذکر است، این موتور از روی موتور TV3-117 که بر روی بالگرد کاموف ۵٠ مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسعه یافته است. موتور VK-2500 دارای سه نوع مختلف است که نمونه اول دارای قدرت ٢٠٠٠ اسب بخار، نمونه دوم دارای ٢٢٠٠ اسب بخار و نمونه سوم دارای ٢۴٠٠ اسب بخار قدرت است. همچنين نمونه‌ای دیگری از این موتور وجود دارد که با نام VK-2500P شناخته می‌شود و دارای ٢۵٠٠ اسب بخار قدرت است. نکته جالب درباره این موتورها این است که دارای حالت قدرت اضطراری با توان ٢٧٠٠ اسب بخار می‌باشند. این قابلیت در صورت خرابی یکی از موتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ایمنی پرواز را در شرایط اضطراری به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. موتور توربوشفت Klimov VK-2500P/PS تفاوت اصلی بین موتور VK-2500 و VK-2500P/PS استفاده از یک سیستم کنترل خودکار الکترونیکی مدرن از نوع FADEC و حفاظت ضد افزایش حرارت است. به لطف طراحی جدید، VK-2500P عملکرد قابل اعتمادتر بالگردها را در مناطقی با آب و هوای معتدل و حتی با دمای بالا و در کوهستان‌های مرتفع تضمین می کند. وجود دو گیربکس مجزا برای انتقال قدرت هر موتور، عامل مهمی در کارکرد بالگرد در شرایط بحرانی است. این سامانه انتقال نیرو، در صورت از دست رفتن یکی از موتورها در کنار توان ٢٧٠٠ اسب بخار در حالت اضطراری عامل مهمی در بقا و حفظ جان خلبانان است. همچنین موتورها دارای فیلتر برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به موتور و دارای سامانه خاموش کردن آتش هستند. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /5
تحولات جهان اسلام
🔹بخش موتور: بالگرد Ka-52 از دو موتور توربوشفت Klimov VK-2500 استفاده می‌کند. شایان ذکر است، این موت
🔹بخش کابین: بالگرد کاموف ۵۲ دارای کابین شیشه‌ای ضد گلوله مدرن مجهز به نمایشگر روبرویی (HUD)، چهار نمایشگر چند منظوره SMD 66، نمایشگر روی کلاه خلبان، تقویت کننده‌های تصویر و گیرنده GPS است. این بالگرد همچنین دارای یک مکان یاب رادیویی در میز کابین و سیستم ناوبری و حمله برای بالگردها (NASH) است. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /6
تحولات جهان اسلام
🔹بخش کابین: بالگرد کاموف ۵۲ دارای کابین شیشه‌ای ضد گلوله مدرن مجهز به نمایشگر روبرویی (HUD)، چهار ن
سامانه کنترل خودکار SAU-800 که توسط شرکت روسی RadioElectronic Technologies در این بالگرد تعبیه شده است، خلبانان کاموف 52 را قادر می سازد تا بالگرد را در حالت‌های دستی، خودکار و نیمه خودکار هدایت کنند. همچنین سامانه SAU-800 با سیستم ثبت و پردازش داده‌های هواسنجی SIVPV-52 توسعه یافته و یکپارچه شده است. سامانه کنترل تسلیحات این بالگرد نیز از مدل SUO-806P ساخت شرکت RadioElectronic Technologies است. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /7
تحولات جهان اسلام
سامانه کنترل خودکار SAU-800 که توسط شرکت روسی RadioElectronic Technologies در این بالگرد تعبیه شده ا
نمایشگر موجود روی کلاه خلبان در قراردادی بلندمدت با شرکت طراحی Ramenskoye (RDC) به عنوان بخشی از تجهیزات اویونیک مورد نیاز برای بالگرد تهاجمی Ka-52 و نسخه دریایی پیشرفته Ka-52K بین سال های ٢٠١٣ تا ٢٠٢٠ امضا و تحویل شد. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /8
تحولات جهان اسلام
نمایشگر موجود روی کلاه خلبان در قراردادی بلندمدت با شرکت طراحی Ramenskoye (RDC) به عنوان بخشی از تجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کابین بالگرد Ka-52 دارای پوشش زرهی است و حفاظت خوبی را برای خلبانان مهیا می‌کند. زره این بخش دارای سه لایه است؛ بخش داخلیِ کابین خلبان که از یک آلیاژ تیتانیوم کاملا یک تکه ساخته شده که مانند یک “وان” خلبانان را در برمی‌گیرد. در لایه دوم از صفحات سرامیکی استفاده شده و در لایه سوم برای افزایش حفاظت لایه سرامیکی، صفحات سرامیکی با کولار/آرامید که روی آن چسبانده شده پوشانده شده است. همچنین برای محافظت بیشتر کابین، علاوه بر شیشه ضدگلوله‌ی 44 میلیمتری، در بخش کناری کابین در کنار خلبان‌ها نیز از دو صفحه زرهی استفاده شده است. در بخش بیرونی کابین و پایین مخازن سوخت نیز از آلیاژ آلومینیوم و کربن با ضخامت 20 میلیمتری ساخته شده است. مجموع میزان زرهی که برای هر خلبان بالگرد Ka-50 می‌توانست تعبیه شود حدود ٣٠٠ کیلوگرم است که برای بالگرد Ka-52 این عدد به رقم ١۵٠ تا ٢٠٠ کیلوگرم به ازای هر خلبان کاهش یافته است. این در حالی است که در بالگرد آمریکایی آپاچی حدود ٩٠ کیلوگرم زره برای هر خلبان استفاده شده است. زره Ka-52 (حداقل به‌صورت تئوری) در برابر گلوله‌های ٢٣ میلیمتری مقاوم می‌باشد. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261 https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /9