eitaa logo
هیأت جوانان حضرت علی اکبر (ع)
264 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
148 ویدیو
10 فایل
حضرت علی اکبر (ع)، "جوان مومن انقلابی" زمان خویش بود!
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 🌙 🔹 وَإِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِ آيَاتُنَا وَلَّىٰ مُسْتَكْبِرًا كَأَنْ لَمْ يَسْمَعْهَا كَأَنَّ فِيٓ أُذُنَيْهِ وَقْرًا ۖ فَبَشِّرْهُ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ 🔸 چون ما بر او خوانده شود روی برمی‌گرداند، انگار که اصلا آنها را نشنیده است، انگار در دو گوشش سنگینی ای است، پس او را به عذابی دردناك خبر ده؛ 📚 لقمان - 7 ................................................ ✅ @javananaliakbar1386
565714690_-210826.mp3
2.45M
🎙 🌙 🔊 قرائت قران: ایات ۷ تا ۱۰ لقمان 🎙 محمد عبدالباسط صمد 🔹 به مناسبت ................................................ ✅ @Javananaliakbar1386
موضوع: ادامه از طریق عده ای اندک 😇 حاج‌آقاعابدینی: 🤴در دوران نوح(ع) برای اولین بار خیلی زیاد شده بود، به طوری که جامعه کاملاً به دو طبقه خیلی با فاصله متشکل از سرمایه‌داران و اشراف و سلطه‌گران و در مقابل آنها محرومان تقسیم شده بود. این در اثر تصرف شیطان به جایی رسیده بود که عده‌ای قدرت بر بقیه پیدا کنند و دیگران را به بکشانند. و از خصوصیاتی بود که از یک نوع فکر نشأت می‌گرفت. اینکه که بقیه باید ما باشند. البته زمینه این ویژگی در همه ما هست. ریشه‌هایش خیلی ساده است؛ من تا یک مقام کوچکی پیدا می‌کنم ببینم به زیردستانم شدم یا نه! نکند یک نسبت به دیگران پیدا کنم. 🤨 قوم نوح از اینجا شروع کردند تا جاییکه به نوح گفتند اینها هستند که به تو آوردند. تا اینها به تو ایمان آورده باشند، جای ما نیست.د که ما آن هستیم با علمی که آن طبقات لایق آن هستند کاملاً متفاوت است. ((گاهی می‌بینید که یک عده برای خودشان مختلف تعریف می‌کنند. گاهی می بینید برای خودشان متفاوت تعریف می‌کنند. نگاهی در آنها ایجاد شده که است و ریشه‌اش از یک جای ساده شروع می‌شود. مثلا من سخنران، موقع سخنوری احساس می‌کنم اینها عوامی هستند که من بر آنها غلبه دارم، چیزهایی می‌دانم که آنها نمی‌دانند. این ها خطرناک است. 🤯 اگر در هر قدر برای انسان پیش می‌آید، این را یک ببیند، که را برای خودش تعریف کند که شکرش بیشتر باشد، این نعمت و موهبت می‌ماند. اما اگر انسان وقتی هرکدام از اینها رسید بعد در وجودش شروع شود، و آغاز شود، تا فرعون هم می‌رسد. 🏆 نوح در مقابل سرکش‌ترین اقوام طول تاریخ قرار داشت. که تعبیر قوم لُد، یعنی قومی که لجوج و عنود هستند که زیر بار چیزی نمی‌روند. حرف در وجود اینها فرو نمی‌رود. نه خودشان قابلیت دارند نه کسانی که از اینها به دنیا می‌آیند. چقدر یک نبی باید شرح صدر داشته باشد. «فَاصْبِرْ كَما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ‏ الرُّسُل‏» (احقاف/35) نوح اولین دعوت جهانی را به پا کرد. چون دعوت نبی اولوالعزم جهانی است. لذا قوم نوح در مقابل دعوت جهانی نوح ایستادند و می‌خواستند این دعوت ادامه پیدا نکند و اگر نوح(ع) در مقابل اینها نمی‌کرد، و آن و خیلی سنگین را به خرج نمی‌داد باب در کل عالم بسته می‌شد. 🏅 ما فکر نکنیم فقط هشتاد نفر هدایت شدند. این هشتاد نفر در مقابل یک چنین قوم لجوج و عنودی، یک معجزه است که نوح توانست آنها را از بین اینها نجات بدهد. با وجود آن هشتاد نفر ادامه پیدا کرد. «سَلامٌ‏ عَلى‏ نُوحٍ‏ فِي الْعالَمِينَ» (صافات/79) در قرآن چنین سلامی نظیر ندارد. این عالمین چه عوالم وجودی انسان باشد چه عوالم آفرینش باشد، که انسان و غیر انسان را شامل شود، مربوط به این است که نوح در طول دوران زندگی و دوران سختی که با قوم عنود و لجوج درگیر بود، استعدادهای وجودی او و او به فعلیت تام رسید. یک طرف مسأله این است که یک عده‌ای اهل فسق و فجور و ظلم هستند که استعدادهای آنها در به فعلیت می‌رسد. یک طرف دیگری هم آن انسان رحمانی و الهی است که استعدادهایش بروز می‌کند. لذا آنها برای نوح کمال بودند. این 950 سال و از نوح انسانی ساخت، را ایجاد کرد که «سَلامٌ‏ عَلى‏ نُوحٍ‏ فِي الْعالَمِينَ» شد. فلذا با هدایت شدن هشتاد نفر از این قوم لجوج و عنود، بقای صورت گرفت. 🤝 فکر نکنید اگر در جایی یک، دو نفر هستید، یک هستید نمی‌شود کاری را پیش ببرید. بلکه همین را حفظ کردن و اقامه دین در بین همین چند نفر، بقای خط هدایتی است که گاهی بعدها امت‌های عظیم از همین نشأت می‌گیرد. 📚 منبع: جلسه 95/04/26 سمت خدا. ................................................ ✅ @javananaliakbar1386
-1014292736_-210829.mp3
13.04M
🎙 🌙 🔊 🎙 با نوای حاج مهدی رسولی 🔹به مناسبت ................................................ ✅ @Javananaliakbar1386
🌹 🌙 🌹 شهید احمد علی نیری🌹 امتحان معلم گفته بود امتحان دارید. ناظم آمد سر صف و گفت: برخلاف همیشه خارج از ساعت آموزشی برگزار میشه. فردا زنگ سوم که تمام شد آمادۀ امتحان باشید. آمدیم داخل حیاط. گفتند: چند دقیقه دیگه امتحان شروع می شه. صدای اذان از مسجد محل بلند شد، آهسته تر حرکت کرد و رفت به سمت نمازخانه. دنبالش رفتم و گفتم: احمد برگرد. این آقا معلم خیلی به نظم حساسه، اگه دیر بیای ازت امتحان نمی گیره و ... می دانستم نماز احمد طولانی است. احمد مقید بود که ذکر   را هم با ادا کند. هرچه می گفتم بی فایده بود. احمد به نمازخانه رفت و مشغول شد. همان موقع همه ما را به صف کردند. وارد کلاس شدیم. ناظم گفت: ساکت باشید تا معلم سوال ها رو بیاره. مرتب از کلاس سرک می کشیدم و داخل حیاط و نمازخانه را نگاه می کردم. خیلی ناراحت احمد بودم. حیف بود پسر به این خوبی از امتحان محروم بشه. بیست دقیقه همین طور توی کلاس نشسته بودیم. نه از معلم خبری بود و نه از ناظم و نه از احمد! همه داشتند توی کلاس پچ پچ می کردند. که یک‌دفعه درب کلاس باز شد. معلم با برگه های امتحانی وارد شد. همه بلند شدند با عصبانیت گفت از دست این دستگاه تکثیر! کلی وقت ما رو تلف کرد تا این برگه ها آماده بشه! بعد یکی از بچه ها را صدا زد و گفت: پاشو برگه ها رو پخش کن. هنوز حرف معلم تمام نشده بود که درب کلاس به صدا در آمد. درباز شد و احمد در چارچوب در نمایان شد. معلم ما اخلاقی داشت که کسی رو بعد از خودش توی کلاس راه نمی داد. من هم با ناراحتی منتظر عکس العمل معلم بودم. آقا معلم درحالی که حواسش به کلاس بود گفت: نَیِّری برو بشین سر جات! احمد سر جایش نشست و مشغول پاسخ به سوالات امتحان شد. من هم با تعجب به او نگاه می کردم. احمد مثل ما مشغول پاسخ شد. فرق من با او در این بود که احمد را خوانده بود و من ... خیلی روی این کار احمد فکر کردم. این اتفاق چیزی نبود جز نتیجۀ عمل احمد. 📚 عارفانه - خاطره‌ی امتحان ........................................ ✅ @Javananaliakbar1386
📜 🌙 🔹 وَلَقَدْ آتَيْنَا لُقْمَانَ الْحِكْمَةَ أَنِ اشْكُرْ لِلَّهِ ۚ وَمَنْ يَشْكُرْ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌ 🔸 به راستی ما به لقمان عطا كردیم كه نسبت به خدا باش‌ (یعنی هر نعمتی من جمله حکمت را در راستای هدفِ عطا کردن آن نعمت استفاده کن) و هركه شکر به جای آورد تنها به سود خودش شکر می‌گزارد، و هركه ناسپاسی كند (یعنی آن نعمت را در راستای هدف حق به کار نبندد) [به خدا زیان نمی‌زند، زیرا] خدا و ستوده است. 📚 لقمان - 12 ................................................ ✅ @javananaliakbar1386
1685397249_-210880.mp3
2.48M
🎙 🌙 🔊 قرائت قران: ایات ۱۱ تا ۱۴ لقمان 🎙 محمد عبدالباسط صمد 🔹 به مناسبت ................................................ ✅ @Javananaliakbar1386
موضوع: ها زودتر میخورند 😇 حاج‌آقاعابدینی: 🤢 حقیقت عمل صالح و کلام صالحی که در وجودی تحقق پیدا می‌کند و وارد می‌شود، بستگی دارد به اینکه این وجود چگونه خودش را تاکنون کرده باشد. یعنی زمانی که عمل صالح انجام دهد اگر این وجود جان، جان خرابی باشد، جان ناصالحی باشد، در مقابل این عمل صالح مقاومت می‌کند. این عمل صالح در وجود این تبدیل به سم می‌شود. نه اینکه فقط نفعی ایجاد نمیکند بلکه سم میشود. 🙈 قوم نوح اینگونه با نوح برخورد کردند. اینها دست‌هایشان را در گوششان می‌کردند. چشم‌هایشان را می‌بستند. یعنی حواس ادراکی‌شان را نسبت به نوح می‌بستند که حتی به نوح گفتند: عذابی را که وعده دادی، بیاور. گاهی تکذیب با زبان است، گاهی تکذیب با است.وتکذیب با زبان این است که انسان بگوید: من نمی‌خواهم. البته ممکن است منِ گوینده و مبلغ گاهی بد صحبت کنم یعنی این جوان با من مشکل دارد نه با دین خدا. اما گاهی خود دین را نمیپذیرد. لذا میگوید اگر خدا هم بگوید، من قبول ندارم. البته اگر جوان از روی جهل این حرف را بزند خدای تبارک و تعالی گذشت می‌کند. چون خدای تبارک و تعالی که محل انفعال نیست. یعنی کاسه‌اش را با این وارونه نمی‌کند. لذا با یک تلنگر او را برمی‌گرداند. اما یک تکذیب عملی داریم. 👣 «ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذِينَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُن» (روم/10)‏ کسانی که گناه می‌کنند، این تکذیب عملی است. گناه یعنی اینکه من این عمل را که خدا فرموده نمی‌کنم. خلافش را انجام می‌دهم. منتهی گناه هم گاهی از روی جهل است. «إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَى اللَّهِ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهالَة» (نساء/17) وقتی با گناه محقق می‌شود، باب باز است. اما اگر گناه با محقق شود، خیلی سخت است. این «أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ» است. تکذیب خدا یعنی راه کمال برای این شخص بسته می‌شود. اگر گناه عملی هم ادامه پیدا کرد، و به توبه و شرمندگی منجر نشد، ادامه و اصرار بر آن، انسان را به تکذیب خدا و آیات الهی می‌کشاند. 🤯 محاربه با خدا آغاز می‌شود. با و آغاز می‌شود. شیطان هیچ موقع نمی‌گوید: در مقابل خدا یکباره بایست. یواش یواش از بی‌حالی و تنبلی و اینها آغاز می‌شود. اما به اینجا خلاصه نمی‌شود. لذا اینجا باید جلویش را گرفت وگرنه به «کذبوا بآیات الله» میرسیم. تکذیب آیات الهی ذره ذره است. همین گناه عملی که از روی جهالت هم هست ذره‌ای از تکذیب است. اما این ذره‌ای از تکذیب با ندامت و پشیمانی و جبران می‌شود. اما اگر گناه در وجود انسان نعوذ بالله شد، همان می‌شود که به صورت درمی‌آید. به صورت عناد درمی‌آید. 😒 بعضی در زمان امیرالمؤمنین (ع) گاهی به امیرالمؤمنین داشتند، اما حاضر نبودند با حضرت در جنگ‌ها شرکت کنند. بعضی هم اصلاً نسبت به جنگهای حضرت میلی نداشتند. کم کم به جایی می‌رسید که می‌دیدند در لشگر مقابل قرار گرفتند و دارند تشویق می‌کنند و کم کم به جایی که در لشگر مقابل می‌جنگیدند. 🚷 باید حواسمان باشد. نقطه‌های آغاز همیشه خیلی پیچیده نیست که انسان بگوید: من می‌فهمم. لذا در اینجا زودتر می‌خورند. یعنی کسانی که فکر می‌کنند خیلی حواسشان جمع است، و مراقب هستند زودتر گول میخورند. میگویند کسی نمی‌تواند ما را کند. اما می‌بیند کم کم به جایی رسید که اگر می‌خواهد ترک کند اما از درد این کار اشکش درمی‌آید. لذا انسان باید مراقبتش کامل باشد و هم بترسد. کسانی که خودشان را در یک نقطه‌ای خیلی قوی می‌بینند، شیطان از همین وارد می‌شود تا از همین ناحیه او را زمین بزند. نقطه ضعف را می‌شود جبران کرد ولی نقطه قوت را نمیشود. شیطان در نقطه‌های قوت ذره ذره وارد می‌شود. 📚 منبع: جلسه 95/05/02 سمت خدا. ................................................ ✅ @javananaliakbar1386
-387375358_-210883.mp3
5.32M
🎙 🌙 🔊 🎙 با نوای حاج مهدی رسولی 🔹به مناسبت ................................................ ✅ @Javananaliakbar1386