📖انسان یک موجود خاصی ست .
زندگی او زندگی اجتماعی ست و علاوه بر این در زندگی فردی خود موجود تکامل یافته ای ست .
انسان گذشته از آزادیهایی که گیاهان و حیوانات به انها نیازمندندیک سلسله نیازمندیهای دیگری هم دارد . که ما آنرا به دو قسمت تقسیم میکنیم .
*یک نوع آزادی اجتماعی ست .
*نوع دیگر آزادی معنوی ست .
آزادی اجتماعی چیست؟
یعنی بشردراجتماع باید از ناحیه سایر افراد آزادی داشته باشد .
دیگران مانعی در راه رشد و تکامل او ایحادنکنند.
اورا محبوس نکنند .
📚 آزادی معنوی /ص۱۳
📌 #کلام_مطهر
🌷 @j_pasdaran | شهید مطهری چشمه فیاض و جوشان ✌️🏻
خواهر شهید پورجعفری :
🔹 برادرم هیچ زمان جلوی دوربین نمی آمد
و
هرگز از خودش برای کسی صحبت نمی کرد و کسی نمی دانست برادر ما همراه حاج قاسم سلیمانی است.
🔹حسین هر زمان به کرمان می آمد
به من سر می زد و بر صله ارحام و دیدار با خانواده تاکید فراوان داشت
و خودش نیز به این توصیه عمل می کرد.
🔹برادرم به ◇ اطاعت از ولی امر مسلمین، رعایت حجاب و اقامه نماز اول وقت ◇ تاکید فراوان داشت و خودش نیز این موارد را رعایت می کرد. حسین بسیار خاکی و خیلی مظلوم بود به حدی که حاضر بود حق خودش ضایع شود اما حاضر به ضایع شدن حق دیگری نبود.
📌#احلی_من_العسل
شهید حسین پور جعفری
📚 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
🌷@j_pasdaran | شهادت مرگ تاجرانه ✌️🏻
📖《صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 》(حمد/۷)
📝《 راه کسانى که آنان را مشمول نعمت خود ساختى، نه راه کسانى که بر آنان غضب کردى و نه گمراهان》
💠امام پس از این که صراط منعم علیهم را بالاصاله مختص ذات پیامبر اسلام می داند، برای اولیا و انبیا دیگر این صراط را به تبعیت از پیامبر اسلام ثابت می داند.
....
از منظر امام صراط منعم علیهم در مقام اوّل، صراط سلوک الی ذات الله، و نعمت در
آن مقام، تجلّی ذاتی است.
و در مقام ثانی صراط سلوک به اسماء الله و نعمت در آن مقام، تجلّیات اسمائیه است.
و در مقام سوم، سلوک به فعل الله است، و نعمت آن تجلّی افعالی است.
و اصحاب این مقامات را به بهشت ها و لذّت های عامّة نظری نیست، چه روحانی باشد یا جسمانی .
📚 تفسیر سوره حمد از امام خمینی سلام الله علیه
📌 #کلام_حق
🌷 @j_pasdaran | إن القرآن یهدی للتی هی أقوم ✌️🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 «أَيْنَ الْمُدَّخَرُ لِتَجْدِيدِ الْفَرَائِضِ وَ السُّنَنِ؟!»
🔹 كجاست آن ذخيره براى تجديد فريضه ها و سنّتها؟!
📚 دعای ندبه
📌 #وارث #استوری
🌷 @j_pasdaran | ألسلام عليك يا بقية اللّٰه الاعظم ✌️🏻
📖 یکی از گرفتاری های زندگی بشر درطول تاریخ همین بوده که افرادی نیرومند و قدرتمند از نیرو و قدرت خودشان سوءاستفاده کرده اند.
دیگران را به خدمت خودشان گرفته اند.
آنها را مانند برده خود قرار داده اند.
🔹هر فرد وجودش مثل یک درخت پرمیوه است.
میوه درخت وجود هرکس یعنی محصول کار و فکرش محصول فعالیتش باید مال خودش باشد ،وقتی دیگران این میوه را می چینند این میشود استثمار!
🔸یکی از گرفتاری های بشر درطول تاریخش همین بوده است که فردی فرد دیگر را، قومی قوم دیگر را استثمار میکرده.
📚 آزادی معنوی، ص۱۳
📌 #کلام_مطهر
🌷 @j_pasdaran | شهید مطهری چشمه فیاض و جوشان ✌️🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید| مزار مطهر سرباز اسلام
✨ ما ملت شهادتیم 🌷
📌#احلی_من_العسل
🌷@j_pasdaran | شهادت مرگ تاجرانه ✌️🏻
📖《قل هو الله احد》(توحید/۱)
📝《بگو خداوند یگانه و احد است》
🔸کلمه «اللّهُ» از«وله»به معنای تحیّر است،یعنی آفریده ها از درک حقیقت او عاجز و در شناخت ذات او واله و متحیّرند. چنان که امیر مؤمنان علی علیه السلام می فرماید:معنای اللّه آن است که او معبودی است که آفریده ها در او حیرانند،زیرا او از درک دیدگان مستور و از دسترس افکار و عقول،محجوب است.
* میان کلمه«واحد»و «أَحَدٌ» تفاوت است. «واحد» در جایی به کار می رود که ثانی و ثالث برای آن فرض شود،بر خلاف«احد»که در مورد یکتا و یگانه استعمال می شود. چنانکه اگرگفتی:یک نفر حریف او نیست،یعنی چند نفر حریف او می شوند،اما اگر گفتی:اَحدی حریف او نیست،یعنی هیچ حریفی ندارد.
يكى از بيانات لطيف مولانا امير المومنين سلام الله علیه در همين باب است : (كل مسمى بالوحده غيره قليل ) يعنى - و خدا داناتر است - هر چيزى غير خداى تعالى، وقتى به صفت وحدت توصيف شود، همين توصيف بر قلت و كمى آن دلالت دارد، به خلاف خداى تعالى كه يكى بودنش از كمى و اندكى نيست.
📚 تفسیر المیزان، تفسیر نور
📌 #کلام_حق
🌷 @j_pasdaran | إن القرآن یهدی للتی هی أقوم ✌️🏻
📖درقرآن یکی از هدفهایی که انبیاء داشته اند این بوده که به بشر ازادی اجتماعی بدهند .
یعنی افراد را از اسارت و بندگی یکدیگر نجات بدهند .
قُل یا اَهل الکتابِ تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم الا نعبد الا الله و لا نشرک به شیئا و لا یتخذ بعضنا بعضا اربابا من دون الله .(ال عمران،۶۴)
ای پیغمبر به این مدعیان پیروی از یک کتاب اسمانی به این یهودها مسیحیها زرتشتیها و حتی این صابئیها که درقرآن اسمشان آمده است و به همه ی ملتهایی که پیرو یک کتاب قدیم آسمانی هستند اینطور بگو: بیایید همه ی ما جمع شویم دور یککلمه زیر یک پرچم . آن پرچم چیست؟
دو جمله دارد : یک جمله اش این است : اَلا نعبُد اِلا الله ولانشرک به شیئا
در مقام پرستش جز خدا یگانه را پرستش نکنیم .نه مسیح بپرستیم نه غیر مسیح نه اهرمن را .
جمله دوم : ولایتخذ بعضنا بعضا اربابا من دون الله
هیچ کدام از مادیگری رابنده و برده خودش نداند.
یعنی نظام آقایی و نوکری ملغی
نظام استثمار مستثمِر و مستثمَر ملغی.
📚( آزادی معنوی ،ص۱۴-۱۵)
📌 #کلام_مطهر
🌷 @j_pasdaran | شهید مطهری چشمه فیاض و جوشان ✌️🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | به یاد آن پاک دلان ، که از این دنیای خاکی به اندازه ی یک مزار هم سهم ندارند..☆گمنام☆
📌#احلی_من_العسل
🌷@j_pasdaran | شهادت مرگ تاجرانه ✌️🏻
📒《الله الصمد》(توحید،۲)
📖《خداوند از همه عالم بی نیاز است و همه موجودات به او نیازمنداست 》
"صمد" به معناى قصد كردن است. خداوند صمد است، يعنى همه موجودات در امورشان او را قصد مىكنند و او مقصود همگان است. چنانكه امام جواد سلام الله علیها در معناى «صمد» فرمود:
«سيد مصمود اليه: او بزرگى است كه موجودات به او رجوع مىكنند و محتاج اويند.» نظير آيه «أَنَّ إِلى رَبِّكَ الْمُنْتَهى».
🔶حضرت على سلام الله علیها در تفسير صَمد فرمود: «هو الله الصمد الذى لا من شىء و لا فى شىء و لا على شىء، مبدع الأشياء و خالقها و منشئ الأشياء بقدرته، يتلاشى ما خلق للفناء بمشيته و يبقى ما خلق للبقاء بعلمه» خداوند صمد است، يعنى از چيزى به وجود نيامده، در چيزى فرو نرفته، و بر چيزى قرار نگرفته است، آفريننده اشياء و خالق آنها است، همه چيز را به قدرتش پديد آورده، آنچه براى فنا آفريده به ارادهاش از هم متلاشى مىشود و آنچه براى بقاء خلق كرده به علمش باقى مىماند..
📚 تفسیرنور
📌 #کلام_حق
🌷 @j_pasdaran | إن القرآن یهدی للتی هی أقوم ✌️🏻
سوال❗️: شخصے گفته است که
هنگام وضو فقط باید دو مشت آب بر صورت ریخته شود، و اگر بار سوم آب ریخته شود وضو باطل خواهد بود. آیا این سخن صحیح است؟
جواب 💎:شستن اعضاء در وضو، بار اوّل واجب و بار دوّم جايز و بيش از آن مشروع نيست لکن ملاڪ براى تعيين هر بار، قصد انسان است، پس اگر به قصد بار اوّل چند مرتبه آب بريزد اشکال ندارد.
سوال❗️: لطفاً تفاوت وضوے زن و مرد را بیان فرمایید.
جواب 💎 : بين زن و مرد در افعال و کيفيت وضو فرقى نيست، جز اين که براى مردها مستحب است که هنگام شستن آرنج از قسمت بيرونى آن شروع کنند و زنها از قسمت داخلى آن.
📌#به_رنگ_اسلام
📚استفتائات آیت الله العظمے خامنه اے مدظله العالی
🌷@j_pasdaran | احکام اسلام ، ضامن سعادت دنیا و آخرت ✌️🏻
🔺 «خوب است دینداری را دست کم از بهائیان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه(دِه) زندگی کند، از مراکز حساس آنها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او شود برای او قیام کنند.»
💠 حضرت امام خمینی سلام الله علیه؛ ۱۳۲۳/۲/۱۵
📌 #قیام_لله
🌷 @j_pasdaran | إنما أعظم بواحدة أن تقوموا للّٰه ✌️🏻
📒نوع دیگر آزادی، آزادی معنوی ست .
تفاوتی که بین مکتب انبیاء و مکتب های بشری هست دراین است که پیغمبران آمده اند تا علاوه بر آزادی اجتماعی به بشر آزادی معنوی بدهند .
آزادی معنوی بیشتراز هرچیز دیگر ارزش دارد.
آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی میسر و عملی نیست .
درد امروزجامعه ی بشری این است که بشرمیخواهد آزادی اجتماعی تامین کند. ولی به دنبال آزادی معنوی نمیرود.
یعنی نمیتواند؛ قدرتش را ندارد.
آزادی معنوی به جز از طریق نبوت و انبیاء ، دین، ایمان و کتابهای الهی نمیتوان تامین کرد .
📚 آزادی معنوی، ص۱۶
📌 #کلام_مطهر
🌷 @j_pasdaran | شهید مطهری چشمه فیاض و جوشان ✌️🏻