eitaa logo
کشکول
205 دنبال‌کننده
9 عکس
4 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الهادی 🌀اندر تحولات اخیر... ✍ نمیدانم در جریان اعتراضات و اغتشاشات اخیر چند درصد مردم صرفا تماشاچی این حوادث هستند؟ و چند درصد فعالانه اتفاقات را دنبال و تحلیل می کنند؟ و چند درصد کنشگری میدانی؟ البته احتمالا گروهی حتی تماشاچی هم نیستند؟! ♦️مدیریت حرکت نظام باید به گونه ای باشد که مردم از سطح ندیدن و بی تفاوتی محض به تماشاچی شدن و در مرحله بعد گفتگو کردن و فکر کردن و در نهایت کنشگری میدانی برسد. آن‌چه به عنوان مقدمه، زمینه دغدغه مندی افراد را فراهم می آورد گفتگو کردن در مورد مسائل مبتلا به مردم است. فقدان این گفتگوها مردم را به سمت تماشاچی شدن سوق می دهد و تماشاچی، بازیگر و کنشگر نمی شود، درنتیجه هزينه اقدام میدانی صرفا حاکمیتی و دولتی می شود. ♦️اما در شرایط فعلی به نظر ۲ کار باید انجام شود: ۱. برخورد سخت و بازدارنده با عاملان میدانی و هدايت گران پشت پرده اغتشاش گر به نحوی که عبرت آموز برای آینده شود. البته مردم عادی و هیجانی معترض با اغتشاش گری که به‌ اموال و افراد ضربه می زند متفاوت است. هدايت گر هم دو دسته اند عده ای که با گرفتن موضع بدون علم سبب شعله ور شدن احساسات مردم می شوند مانند سلبریتی ها و دسته دیگر که مستقیم وارد خط دهی به مبارزه خیابانی شدند. دومی که تکلیف اش مشخص است اما در قبال اولی هم باید واکنش جدی و بازدارنده نشان داد. ۲. باز کردن باب گفتگوهای انتقادی و جدی در محافل علمی و رسانه ای هر سطح گفتگو نیاز به بستر و نهاد خاص خود را دارد. برخی از گفتگوها در سطح استراتژیک در محافل خاص، برخی در سطح نخبگان تخصصی، برخی نخبگان عمومی و دانشگاهی و برخی هم در سطح عمومی جامعه موضوع حیاء و جامعه‌ ایرانی مساله ای ریشه دار در هویت و تاریخ ایران زمین است که متأسفانه باب گفتگوی در مورد آن به صرفا پوشش تنزل پیدا کرد... در نهایت به نظر می رسد این گفتگوهای انتقادی زمینه حرکت مردم از بی تفاوتی محض به کنشگری میدانی را فراهم می آورد. 🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🆔 http://eitaa.com/jabbarpour
بسم الله الهادی 🌀معما چو حل گشت آسان شود... ✍️وقتی تاریخ می خوانيم گاهی اوقات گذشتگان را از نفهمیدن برخی امور ولو در دل ملامت می کنیم که چطور متوجه نشدند... چرا عده ای در جنگ صفین نفهمیدند قرآن به نيزه کردن معاویه دروغ و حیله است؟ چطور نفهمیدند اصلا به قواره معاویه و عمر و عاص نمی آید که بخواهند به قرآن پناه برند! چطور متوجه نشدند آن ها اعتقاد و فهمی از این کتاب جز کلوا و اشربوا فتمتعوا... ندارند و با بقیه اش هم کاری ندارند! 🔴حکایت این روزهای ما برای آیندگان جالب است، کسانی که به قواره شان حمایت از زنان نمی خورد مدعی شدند و عده ای را به شک و تردید انداختند. آیا غرب صلاحیت دفاع از حقوق زنان را دارد؟ صلاحیت داشتن یعنی دارا بودن شرایطی که به فرد اجازه اظهار نظر در موضوعی را می دهد. اینان نه از نظر نظام محتوای شان که مرد را نه مساوی زن بلکه برتر از زنان می دانند و آرمان شان مردانه کردن زنان است و باطن حرکت‌ های فمینیستی نیز همین است. غرب ویژگی های برتر را ویژگی های مردانه معرفی می کند و هر چه زن به این اوصاف مردانه نزدیک تر و شبیه تر شود ارزشمندتر می شود! از لحاظ پوشش، رفتار، اشتغال و... نه نظام ارزشی و فکری غرب صلاحیت دفاع از حقوق زنان را دارد و نه نظام تاریخی - رفتاری غرب صلاحیت این دفاع را به آنان می دهد. تاریخ فراموش نمی‌کند که اینان همان هایی هستند که از زنان به عنوان‌ کارگران ارزان برای صنعتی شدن استفاده کردند. استثماری که غرب نسبت به زنان انجام داد تا به بلهوسی خود برای تسخیر جهان برسد در تاریخ وجود ندارد. امروز نیز استثمار فرانو غرب در حوزه زنان باز ادامه دارد، ظاهری فریبنده اما واقعیت زننده و زشت، مراجعه به میزان آمارهای خودشان از تجاوز به حریم زنان و خودکشی‌ها و افسردگی ها در میان زنان گوشه ای کوچک از این باطن زشت است. نه نظام ارزشی و فکری غرب و نه نظام تاریخی-رفتاری غرب صلاحیت اظهار نظر به غرب و رسانه هایش در مورد حقوق زنان را نمی دهد. 🔴تاریخ ثابت کرد زن صرفا ابزاری در دست آنان است برای رسیدن به مطامع بیشتر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشتر... 🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🆔 http://eitaa.com/jabbarpour
بسم الله الهادی 🌀 فضای سایبر؛ سبزه مزبله ۱. به سمت فضای سایبر رفتن از اقتضائات گریز ناپذیر تمدن غرب برای اداره جهان است. وقتی ریل تمدنی غرب را بپذیریم دیگر به این سمت حرکت کردن به خواستن یا نخواستن بنده و شما ارتباطی نخواهد داشت! ۲. وقتی سخن از پلتفرم هایی امثال اینستاگرام می آید یاد این روایت از پیامبر رحمت می افتم که فرمودند از سبزه مزبله اجتناب کنید! اصحاب پرسیدند منظور چیست؟ حضرت فرمود زن زیبارو که در محیط بد رشد کرده! ۳. اکنون‌ که متأسفانه به لحاظ تمدنی گریزی از اصل رجوع به فضای سایبر با توجه به آسيب های تمدنی فضای سایبر وجود ندارد حداقل می‌بایست مدیریت پلتفرم ها در چارچوب قواعد مشخص باشد تا میان بد و بدتر گرفتار دومی نشویم! 🔶 واقعا مضحک است که کسانی مخاطب شان را از جامعه شما بگیرند اما هیچگونه پاسخگویی به حاکمیت نداشته باشند. از طرفی مستقیما مسائل ضد ارزشی خود را به خورد مردم می‌دهند ولی جلوی اظهار نظر ارزشی شما را می‌گیرد. ⭕️ مسئولیت حداقلی حاکمیت اسلامی مدیریت این فضای سایبر است. (البته تمایل بنده به گفتگو در مورد مسئولیت حداکثری و رسالت تمدنی حاکمیت است که اینجا محل بحث نمی باشد.) 🔶 نکته آخر اینکه متاسفانه ما برخی اوقات کارهای خوب را به دلیل اجرای غلط خراب می کنیم، حاشیه های فراوان درست می کنیم تا جایی که اصل آن کار را نیز هوا می کنیم! 🔶 مثل والدینی که می خواهند برای سلامت فرزند خود به او دارو دهند و فرزند امتناع می کند. والدین اصرار بیشتر و فرزند امتناع شدیدتر تا در نهایت والدین با پاره کردن دهن فرزند دارو را به خورد او می دهند!! 🔶 مدیریت فضای سایبر کار کاملا معقول و درستی است که تاخیر هم در انجام آن شده ولی باید توجه شود اگر همراه با طرح اجرایی درست پیاده نشود کفه مضرات از فواید شاید سنگینی بیشتر کند. 🔶 به نظر حوادث اخیر فضای عمومی جامعه را برای گفتن و شنیدن و گفتگو در این مورد آماده کرده، خدا رحمت کند حاج قاسم رو که در دل تهدیدها به دنبال فرصت بود. ⭕️ اکنون این فرصت برای حاکمیت فراهم است تا با گفتگو و تعامل اقناعی با مردم در حوزه مدیریت فضای سایبر نقش آفرینی کند. 🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🆔 http://eitaa.com/jabbarpour
مردم آلمان از ترس افزایش قیمت سوخت، شومینه می‌سازند و هیزم ذخیره می‌کنند! یعنی در عرض چند ماه تحریم نصف و نیمه روسیه، آلمان صنعتی برگشت به دوران پیشا مدرنيته! چند نفر در ایران این خبر را باور می کنند و در مورد آن فکر می کنند؟ تصویر جامعه ایرانی از اروپا با واقعیت اروپا چه نسبتی دارد؟ 🆔 http://eitaa.com/jabbarpour
بسم الله الهادی 🌀 مسئله اصلی و فرعی اغتشاشات اخیر 🔶حضرت امام در بحبوحه جنگ (سال 64) در دیدار شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست مقام معظم رهبری جنگ را مسئله فرعی نظام می داند و مسئله اصلی را تربیت نیرو برای کشور به حساب می آورد: ⭕️در همۀ امور باید حساس بود،‏‎ ‎‏اما فرق است ما بین آنی که ادامه باید این حساسیت پیدا بکند. یک چیزهایی که حل‏‎ ‎‏می شود، مثلاً ما جنگ داریم، جنگ چیز مهمی نیست، حل می شود، چیز مهمی نیست و‏‎ ‎‏بحمدالله خوب است وضع، و جهات سیاسی ای که در دنیا هست، آنها هم حل می شود و‏‎ ‎‏ان شاءالله ، چیزهایی است حساس باید بود. اما مسئلۀ دانشگاه یک مسئله فوق العاده است‏‎ ‎‏که این افرادی که از دانشگاه در می آیند یا مخرب یک کشوری هستند یا سازندۀ آن‏‎ ‎‏کشور هستند، و در کشور ما، یا رو به اسلام می برند کشور ما را، یا منحرفش می کنند. ⭕️خود اغتشاش مسئله فرعی نظام است، پیدا کنید پرتقال فروش را! 🔶نظام تربیتی ما در سه ضلع 1. نهاد علم (مهدکودک، آموزش و پروش و دانشگاه) 2. نهاد رسانه (اعم از رسمی و غیررسمی و فضای سایبر) 3. نهاد مذهب (مسجد، هیات و خانواده) هم افزایی ندارد. مسئله اصلی را باید در طراحی هندسه نظام تربیتی جمهوری اسلامی و نسبت شبکه نفوذ و استعمار با آن دید. 🔶مشکل اصلی جامعه که متاثر از نظام تربیتی ما است تولید و تورم قشر خنثی و بی تفاوت در جامعه است؛ انسان بی تفاوت به محیط و با تفاوت به نفع شخصی و راحت طلبی خود! 🔶بی تردید همه مسائل فرع بر تربیت نیرو است، هم اقتصاد هم فرهنگ و هم سیاست و سایر نظام ها... اگر بخواهیم امت و تمدنی شکل دهیم به تعبیر مقام معظم رهبری به دو عنصر نیاز داریم: 1. تولید فکر 2. پرورش انسان. ⭕️حتی بسط فکر و ایده هم متوقف به تربیت نیرو است و نظام تربیتی فعلی ما بیش از آنکه به فکرِ فکر و نیرو باشد به فکر امور فرعی مهم پنداشته شده است. 🔶زمانی که در نظام تربیتی مان نهاد علم و نهاد رسانه ای را متحول نکنیم مجبور می شویم از نهاد مذهب برای اصلاح خسارت های تربیتی جامعه استفاده کنیم. ⭕️تا هنگامی که نهاد علم و رسانه ما اینچنین باشد این چنین اغتشاشاتی برای جامعه طبیعی است، چون حداقل پیاده نظام اغتشاش را تربیت می کنند؛ باید شاکله نهاد علم را متحول کرد... 🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🆔 http://eitaa.com/jabbarpour
بسم الله الهادی 🌀ماهیت اغتشاشات اخیر و اولویت های نظام اگر در چند کلمه بخواهم اغتشاشات اخیر را توصیف کنم می گویم: اما! علت فوران هیجان و خشونت زیاد و میل به آزادی های جنسی در این اغتشاشات چیست؟ آیا صرفا تحریک برخی از سلبریتی ها در فضای سایبری قدرت ایجاد یک اغتشاش در فضای واقعی را دارد؟ آیا این اغتشاشات پشتوانه تئوریک هم دارد؟ 1. درست است که ظاهرا انفجار با یک کبریت یا... رخ می دهد اما تا وقتی آن جرقه اولیه پشتوانه باروتی نداشته باشد انفجاری رخ نخواهد داد. یعنی امکان دارد مرگ یک نفر در کشوری منجر به اغتشاش شود اما قتل صدها نفر در یک کشور دیگر حتی اعتراضی در پی نداشته باشد. بنابراین توجه به که امکان اعتراضات و اغتشاشات را در جامعه فراهم می آورد مهمتر از تحلیل کردن جرقه اولیه است! 2. مرگ خانم امینی و مساله گشت ارشاد در حکم جرقه اولیه است. اغتشاش اخیر لایه های تاریخی _ تمدنی دیگری دارد که برای فهم بهتر آن باید تاریخ حدودا 60 سال اخیر آمریکا را مورد بررسی قرار داد، یعنی از سال 1960 به بعد؛ البته فهم کامل تر این موضوع مطالعه تاریخ جهان بعد از رنسانس را می طلبد. خلاصه این تغییر تمدنی را می توان در تلاش بشر مدرن برای دستیابی به بهشت زمینی دانست. بهشتی که بدون خدا و با محوریت انسان امانیستی قرار بود شکل بگیرد تا همه ی لذت های وعده داده شده دین را بدون و رنج در همین دنیا برایشان بسازد. بهشتی که قرار بود رفاه و به ارمغان بیاورد. اما در این مسیر با خلائی مواجه شدند که به لحاظ درونی در خلوت بشر رنسانسی برای او عذاب آور بود و آن جایگزینی انسان مدرن به جای خدا در امورات بود. عدم حضور خدا در زندگی و نظام اجتماعی شان را با از یاد او می خواستند جبران کنند و مفهوم هیجان و امور هیجان آور و لذت شد برای غفلت از یاد خدا... و نظام های اجتماعی غرب نیز با ساختارها و نهادهای خود این غفلت تاریخی بشر را تقویت و تثبیت کرد. 3. آرمان انقلاب اسلامی شکل دهی تمدنی جدید در مقابل تمدن غربی است. مسیر نظام سازی ما در جهموری اسلامی در حوزه نهادسازی، دو ریل داشت: 1. ریلی که حضرت امام با بیش از 150 نهاد اجتماعی در اقتصاد، علم، فرهنگ، سیاست و امنیت ایجاد کرد که در اثر نفوذ مستقیم و غیرمستقیم تفکر و افراد غربی اکثرا کم خاصیت، ادغام و یا منحرف شدند به طوری که امروزه انقلابیون ما هم نمی توانند حتی اسم آن ها را نام ببرند. 2. ریل نهادهای وارداتی غرب مدرن که قرار بود جلوی فرهنگ غربی آن گرفته شود، از دانشگاه و مدرسه گرفته تا بانک و بیمه و بورس و... این نهادها به طور طبیعی مسیری را در حوزه های مختلف اجتماعی رقم می زنند که غرب از قرن 15 میلادی تاکنون آن مسیر و ایستگاه های آن را تجربه کرده و اکنون در ایستگاه انقلاب جنسی است. به عبارت دیگر ما به حیث ساختاری در حال تجربه مسیر غرب در نهادسازی اجتماعی هستیم و همان جاده را داریم طی می کنیم، بنابراین طبیعی است که همان مسائل و موانع را داشته باشیم. جامعه ما در مسیر حرکتی خود از نگاه آنان به لحاظ فرهنگی اجتماعی، در نیمه دوم قرن 20 و در ایستگاه انقلاب جنسی قرار دارد. بنابراین در این نگاه عقلانی است که زمینه و باروت اعتراضات و آشوب های سیاسی اجتماعی را در قالب مسائل نابرابری زن و مرد، آزادی های جنسی و یا آزادی های زنانه برنامه ریزی کنند. 4. تحلیل ارائه شده از حیث ظواهر استدلالی، منطقی و دارای پشتوانه جامعه شناختی است اما چون قدرتِ فناوری های نرم جمهوری اسلامی را در تحلیل خود لحاظ نکرده درنتیجه خود دچار خطای محاسباتی می شود. از عجیب ترین اتفاقات تاریخ بشر این است که در عصری که مردمان آن از جهت عقبه تاریخی تمدنی رنسانی خود به دنبال راحتی بیشتر و لذت های جسمانی بیشتر هستند انسان هایی پیدا می شوند که 180 درجه خلاف آن به دنبال سختی و ریاضت می روند! اردوهای راهیان نور، برنامه های جهادی، زیارت اربعین، اعتکاف ها سراسری و... همه نمونه های موفق قدرت نرمی جمهوری اسلامی هستند که دقیقا ماهیتی مخالف ماهیت راحت طلبانه دنیای مدرن دارند و از شگفتی های فهم نشده دوران مدرن هستند. در حقیقت قدرت جمهوری اسلامی ایجاد فناوری های جدیدی است که با استقبال جوانان و مردم مواجه شده و دقیقا خلاف ماهیت تمدنی غرب بعد از رنسانس است. یعنی جمهوری اسلامی قدرتش در تربیت هزاران نیروی آوانگادر انقلابی مانند سرداران شهیدی همچون قاسم سلیمانی، مصطفی چمران، حسن باقری و شهدای علمی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی فراوانی همچون سعید کاظمی آشتیانی، مرتضی مطهری، سید محمد بهشتی، سید مرتضی آوینی، شهدای هسته ای و... موفق عمل کرده و این قله ها دامنه ای از جوانان و مردم ایران را شکل دادند که مخلصانه و گاها غیرمخلصانه مشغول تلاش و تحمل مشقت و رنج در این راه هستند.
و همه ی مردم ایران همانطور که متاثر از فرهنگ و تمدن غربی هستند متاثر از این جریان نیز هستند. فهم این کشش های دوسویه خود سطحی از عقلانیت را می طلبد که در تحلیل های غربی و شبه روشنفکری کمتر دیده می شود. 5. جمهوری اسلامی باید مولدهای قدرت نرم خود را تقویت کند، خانواده به عنوان رکن داخلی و مسجد، هیات و پایگاه های بسیج به عنوان رکن اجتماعی، مهم ترین عامل تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی در مقابل تمدن غربی هستند. اکثر مشکلات اخلاقی و بزه های اجتماعی از خانواده نشات می گیرد؛ آمار دستگیری در اغتشاشات اخیر و اساسا هر اغتشاشی نشان دهنده حضور بالای افرادی است که در خانواده های تک والدی و یا معتاد و... زندگی می کنند. بنابراین تشکیل و تثبیت خانواده که حل المسائل معضلات و مشکلات جامعه است باید سیاست اصلی و اول جامعه اسلامی باشد و در این مسیر راه نرفته زیادی در پیش است. نکته آخر توجه نظام به رکن اجتماعی قدرت نرم خود است که عمدتا در نهادهای مسجدی، هیاتی و پایگاه های بسیج و یا در گروه های جهادی و اخیرا مواکب حضور دارند. این نیروها حلقه سخت نظام در کنش های اجتماعی خود است که می بایست توجه موثر به این مجموعه ها شود و دستگاه های حاکمیتی سازوکارهای حمایتی و تقویتی خود را برای این مجموعه ها دقیقتر کنند. 🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🆔 http://eitaa.com/jabbarpour
1. در زیارت عاشورا بعد از لعن بر قاتلین سیدالشهدا کسانی که زمینه ساز کربلا بودند را هم لعن می کنیم: وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ... یعنی اگر قاتلین اصلی و عاملین مستقیم را قصاص کنید کافی نیست زمینه سازان اصلی و عاملین آن ها هم باید مجازات شوند... 2. ناجوانمردها هم سلبریتی هایی هستند که برای فوت خانم امینی سینه سپر کرده بودند که مدافع مردم ایران و مظلومین هستند و برای شهدای حرم شاهچراغ سکوت ذلت بار... نه مردم مسأله شماست و نه ظلم، دردتان... ای کاش عروسک خیمه شب بازی دیگران نبودید و قدری آزادی و غیرت انسان دوستانه داشتید... 3. قوه قضائیه عزیز! یادمان باشد که اگر برخورد با ظلم و فساد عادلانه و قاطع نباشد بازدارندگی ایجاد نمی شود. 🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🆔 http://eitaa.com/jabbarpour
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آینده جهان و تصویرسازی آن برای مردم از جمله مسائل اصلی اتاق فکرهای راهبردی دنیا است. بر اساس آن هم مناسبات و روابط خارجی خود را شکل می دهند و هم با فیلم سازی و رمان نویسی و... رویای خود از آینده جهان را آرمان شهر مطلوب و کعبه مقصودِ مردم عالم قرار می دهند که می بایست دنیا به سمت آن حرکت کند! ترسیم آینده یکی از مهم ترین عوامل شوق آفرین برای ایجاد یک حرکت عمومی است. شاید به همین دلیل دین هم به ترسیم آینده عالم هستی (بهشت و دوزخ و قیامت...) و هم به تصویر آینده جهان مادی که دوران حکومت مهدوی پرداخته است. متاسفانه یکی از امور مغفول در میان هنرمندان و نخبگان، فکر کردن، تحقیق کردن، گفتگو کردن، ساخت مستندات فاخر، تولید شعر و ادبیات در مورد ترسیم آینده جمهوری اسلامی است. توجه حضرت آقا در این زمینه جای تامل دارد: "جهان به وسیله گروه کوچکی از نخبگان مصادر شده است و جهانیان متاسفانه به سوی آینده ای می روند که توسط این نخبگان تعریف می شود. من معتقدم نباید انقلاب به سمت این آینده برود. به سوی آینده ای که خود نیاز داریم و باید کشف کنیم حرکت خواهیم کرد." کشف آینده انقلاب اسلامی در حوزه های علم، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و امنیت، ضرورتی امیدبخش و شوق آفرین برای مردم خواهد بود. و این تصویر سازی رسالت محوری نخبگان و مجموعه های علمی و فرهنگی مان است. برای مثال این مستند ضعیف تلاشی بود از نشان دادن تصویر آینده اغتشاشگران؛ آینده ای که آزادی جنسی و رویای دهکده جهانی (بخوانید مستعمره علمی، فرهنگی، اقتصادی و... غرب شدن) محور آن است. ✍ 🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🆔 http://eitaa.com/jabbarpour
بسم الله الهادی 🌀قوه قضائیه نماد اقتدار یا رأفت؟ جمهوری اسلامی واقعا مظلوم است. علتش فقط در بغض و کینه توزی دشمنانش نیست، علت اصلی اش در سست عنصری و محافظه کاری برخی مسئولینش است. معنا و ارزش سرمایه اعتماد به نظام را مادر آرمان علی وردی می فهمد که نازنینش را نه در اسرائیل بلکه در ام القرای جهان اسلام بعد از یک ساعت و نیم کتک و آزار و شکنجه شهید کردند، همسر محمد بلباسی میداند دلتنگی های شب و روز او و فرزندانش شد اعتبار جمهوری اسلامی، ارزش سرمایه اعتماد به نظام را آن دخترک یتیم می فهمد که وقتی قرار است همه همکلاسی هایش فردا با پدرانشان به مدرسه بیایند تنها همراه او اشک و اندوه و حسرت پدر داشتن است... میان عاشق و معشوق رمزی است چه داند آنکه اشتر می چراند... سرمایه اعتماد به نظام را آن مسئول محافظه کاری که می خواهد پیپ روشنفکری بکشد و شعار عقلانیت و اعتدال را دستاویز عافیت طلبی خود کند، درک نمی‌کند. نه اینکه نخواهد، بلکه نمی تواند بفهمد... نمی تواند بفهمد اگر مشغول روشنگری یا تأدیب و مجازات غافلان و خائنان نباشد یعنی در صف منافقان یا لااقل فی قلوبهم مرض است. امروز صف آرایی و صحنه نبرد کاملا مشخص و آشکار است... وقتی کسی که او را سلبریتی می نامند، ادعای کذب مطرح می کند و کسی جرأت پاسخ و مجازات او را ندارد باید یقه چه کسی را گرفت؟ مدعی العموم کجاست که به این مسائل ورود کند... وقتی عده ای شادی کردن مردم را تحریم می کنند و رسماً با سرود نخواندن خود بعد از پیروزی فضای جامعه را مبتلا به یأس و ناامیدی می کنند‌ آن مسئولی که باید با او برخورد کند کجاست؟ آن کسی که می بایست او را اقناع کند که تصویر او از واقعیت اجتماع و حوادث چیز دیگری است کجاست؟ وقتی کسی که نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات است و ارزش های تو را به رسمیت نمی‌شناسد و تو صرفاً نظاره گر این حادثه هستی و اقدامی نمی کنی خائنی! اقدام تو گونی کردن افراد نیست... اقدام یعنی باید از قبل با او ارتباط می داشتید، نه اینکه از بس با افراد فاصله دارید امکان گفتگو از شما سلب شده... اقدام یعنی موضع شفاف و بلند گرفتن در برابر اشتباه او... اقدام یعنی کسی که رسماً به ارزش های تو در ملأ عام و بین الملل بی احترامی کرد و یا خلاف واقع گفت در پستوها نباید عذرخواهی کند. او باید اعتماد از دست رفته به واسطه رفتارش را برگرداند. توبه او عذرخواهی در پستوها یا پخش یک تصویر نیست... اقدام یعنی قوه قضائیه برخورد مقتدرانه با ظلم آشکار داشته باشد. نه اینکه نیروهای انتظامی مجرمی را که تحویل می دهند، فردا آن روز او را در خیابان ها ببینند. این اعتماد به نظام به خاطر خون آن شهدای غریبی است که حتی نام آن ها را هم نمی دانیم و نشنیده ایم... به خاطر مظلومیت و مقاومت خانواده های آن هاست. این اعتماد ثمره سختی کشیدن آقاست، آقایی که دچار همراهان سست عنصری است که مسئولیت ها را گرفتند ولی تعهد آن مسئولیت را به جا نمی آورند. 🍁🍂🍃🍁🍂🍃🍁🍂🍃 🆔 http://eitaa.com/jabbarpour
19.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ◀️ مادر دوستت دارم ... 🏴 به مناسبت ایام شهادت ام ابیها، صدیقه زهرا سلام‌الله‌علیها 🎙 با نوای کربلایی مشاهده و دریافت کلیپ با کیفیت اصلی از طریق لینک زیر: https://aparat.com/v/fhTNH ▪️▪️▪️ ☑️ @rowzatolhussain