eitaa logo
حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
4.4هزار ویدیو
152 فایل
استادسطوح عالی حوزه استاد دانشگاه محقق وپژوهشگر وکیل و نماینده مراجع عظام تقلید دارای اجازات علمی از مراجع تقلید دارای دو مدرک دکترای phdدانشگاهی کارشناس عالی مشاوره وراهنمایی کارشناس اخلاق و تربیت کارشناس طب اسلامی فعال فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
هیچ چیز به اندازه مسئولیت دادن به کودکان اعتماد به نفس آنها را افزایش نمی دهد، پس سعی کنید به فرزند خود مسئولیت های متناسب با سنش را بدهید. خواهید دید که هرگاه او مسولیتش را انجام می دهد چه رضایت خاطری پیدا می کند و احساس می کند که چقدر در خانواده اش فرد مهمی است. مثلا از کودک ۳ یا ۴ ساله خود بخواهید اسباب بازی هایش را جمع کرده سر جایش بگذارد و یا از کودک ۷ ساله خود بخواهید لباس ها را پس از خشک شدن تا کند و در قفسه های مربوط به خود قرار دهد. سعی کنید این احساس درونی را در آنها به وجود آورید که خودشان باید مشکلاتشان را حل کنند.
✅حق مادر حق مادر برتو آنست ڪه بدانے او حمل ڪردہ است تو را نہ ماہ طورے ڪہ هيچ ڪس حاضر نيست اين چنين ديگرے را حمل ڪند و بہ تو شيرہ جانش را خوراندہ است قسمے ڪہ هيچ ڪس ديگر حاضر نيست اينڪار را انجام دهد و با تمام وجود، با گوشش، چشمش، دستش، پايش، مويش، پوست بدنش و جميع اعضا و جوارحش تو را حمايت و مواظبت نمودہ است و اينڪار را از روے شوق و عشق انجام دادہ و رنج و درد و غم و گرفتارے دوران باردارے را بہ خاطر تو تحمل نمودہ است، تا وقتے ڪہ خداے متعال ترا از عالم رحم بہ عالم خارج انتقال داد. پس اين مادر بود ڪہ حاضر بود گرسنہ بماند و تو سير باشے، برهنہ بماند و تو لباس داشتہ باشے، تشنہ بماند و تو سيراب باشے، در آفتاب بنشيند تا تو در سايہ او آرام استراحت ڪنے، ناراحتے را تحمل ڪند تا تو در نعمت و آسايش بہ زندگے ادامہ دادہ و رشد نمائے و در اثر نوازش او بہ خواب راحت و استراحت لذيذ دست يابے. شڪم او خانہ تو و آغوش او گهوارہ تو و سينہ او سيراب ڪنندہ تو و خود او حافظ و نگهدارندہ تو بود؛ سردے و گرمے دنيا را تحمل ميكرد تا تو در آسايش و ناز و نعمت زندگے ڪنے. پس شڪرگزار مادر باش بہ اندازہ اے ڪہ براے تو زحمت كشيدہ است؛ و نمے توانے از او قدردانے نمائے مگر بہ عنايت و توفيق خداوند متعال. 📚رساله حقوق امام سجاد(علیہ السلام)
چرا کودکان به حرف والدین بی اعتنایی می کنند و به اصطلاح "کر" می شوند؟ 🔻عوامل سبب ساز: ۱. والدینی که زیاد حرف می زنند! والدینی که مرتب به فرزندانشان امر ونهی می کنند، و بکن! نکن! های مکرر دارند. 👈 برای کاهش این وضعیت تمرین کنید و حرف های خود را در طول روز بشمارید. چند حرف غیرضروری میان شما با فرزندتان رد و بدل می شود؟! ۲. والدینی که حرف می زنند، ولی اگر کودک بی اعتنایی کرد پیامد طبیعی یا منطقی خاصی برای آن وجود ندارد.‌ (منظور تنبیه نیست.) ۳. کودک ‌می داند که والدینش تکرار خواهند کرد، پس لازم نیست او به حرف آنها گوش کند. به یاد داشته باشید: اگر حرف اول مفید نبود، حرف دوم مضر است!
کودکانی که با دیگر بچه‌ها بازی می‌کنند، هویت خود را بهتر کشف می‌کنند. آن‌ها از طریق بازی کردن نقش‌های متنوع بزرگسالان، مقررات اجتماعی و معیارهایی تنظیم کردن رفتار را می‌آموزند. کودک باید یاد بگیرد که به قواعد بازی، حتی زمانی که ‌دلش چیزی دیگری میخواهد پایبند باشد.
وقتی بازور لباس تن کودک میکنیم بازور سوار ماشینش میکنیم، کودک می آموزد روابط برپایه جنگ و زور است و به مرور مخالفت میکند درغذا خوردن؛ دستشویی رفتن و.. او با شما همکاری نمیکند چون همکاری را نیاموخته.
⚜ حجة الاسلام علوی تهرانی: 🍃 چند عبادتی که میشود در شب انجام داد عبارت است از: استغفار و نماز شب. یکی از عبادات در شب، نماز شب است. 🌿 حضرت حق به حضرت محمد صلوات الله علیه میفرمایند: اى محمّد! هر چه مى خواهى زندگى كن، سرانجام مى ميرى. هر كس را مى خواهى دوست بدار، سرانجام از او جدا مى شوى و هركارى كه مى خواهى بكن، اما بدان كه آن را ديدار خواهى كرد. و بدان كه افتخار مَرد به شب زنده دارى اوست و عزّتش در بى نيازى او از مردم. 🍃 کسی میتواند ادعای شرافت کند که اهل نماز شب باشد. 🎤 مراسم یادبود شهدای خان طومان، هیئت میثاق با شهدا، ۹۵/۲/۲۶
🌺 مرد بیسوادے قرآن میخواند ولے معنے قرآن را نمیفهمید. روزے پسرش از او پرسید: چه فایده اے دارد قرآن میخوانے، بدون اینڪه معنے آن را بفهمی؟ پدر گفت: پسرم! سبدی بگیر و از آب دریا پرڪن و برایم بیاور. پسر گفت: غیر ممڪن است ڪه آب در سبد باقے بماند. 💭 پدر گفت: امتحان ڪن پسرم. پسر سبدے ڪه در آن زغال میگذاشتند گرفت و به طرف دریا رفت. سبد را زیر آب زد و به سرعت به طرف پدرش دوید ولے همه آبها از سبد ریخت و هیچ آبے در سبد باقے نماند. پسر به پدرش گفت؛ ڪه هیچ فایده اے ندارد. پدرش گفت: دوباره امتحان ڪن پسرم. پسر دوباره امتحان ڪرد ولے موفق نشد ڪه آب را براے پدر بیاورد. براے بار سوم و چهارم هم امتحان ڪرد تا اینڪه خسته شد و به پدرش گفت؛ ڪه غیر ممڪن است...! 💭 پدر با لبخند به پسرش گفت: سبد قبلا چطور بود؟ پسرک متوجه شد سبد ڪه از باقیمانده هاے زغال، ڪثیف و سیاه بود، الان ڪاملاً پاک و تمیز شده است. پدر گفت: این حداقل ڪارے است ڪه قرآن براے قلبت انجام میدهد. ٭٭دنےا و ڪارهاے آن، قلبت را از سیاهے ها و ڪثافتها پرمیڪند؛ خواندن قرآن همچون دریا سینه ات را پاک میڪند، حتی اگر معنے آنرا ندانی...!!٭٭ در ماه رمضان بهار قران بیشتر با کلام خدا انس بگیریم
جلسه دوم.mp3
9.73M
🔰 جلسه دوم 👈 موضوع «عوامل برکت در زندگی» 🔺 حجة الاسلام والمسلمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼دخترانِ با تقوا تربیت کنید ✍️در لئالی الاخبار روایت شده که امام صادق علیه السلام فرمود: « زن هایی که بخواهند از هر درٍ بهشت وارد شوند، شرطش این است که پنج نمازشان را خوب بخوانند، روزه ماه رمضان را بگیرند، اطاعت شوهر کنند، و حق امیرالمومنین علیه السلام را بشناسند‌، ولایت امیرالمومنین علیه السلام را قبول داشته باشند. هر زنی که این چهار خصلت را داشته باشد، از هر دری از درهای بهشت که بخواهد برود، راهش می دهند. 🔹ملا نصرالدین گفت: «هرکس یک دختر داشته باشد ، یک در بهشت به رویش باز است.» یکی از پای منبر گفت : آقا بهشت چند در دارد؟ گفت: هشت تا. آن شخص گفت : من نه تا دختر دارم، آن یکی از کجا باز مےشود؟ حالا من هم گریزی می زنم. حاشیه می زنم و می گویم: هر کس یک دختر باتقوا تربیت کند، یک در بهشت به رویش باز می شود. 🔻بعضی از این دخترهایی که من توی کوچه می بینم، هر کدامشان یک در از جهنم به روی پدر و مادرشان باز می کنند. 🔻بعضی دخترها ساعت شش صبح کُت و دامن تنگ پوشیده و سوار ماشین می شوند، راننده هم آنها را به جاده هراز می برد، همانجا هم سرشان را می بُرد. بی،غیرت اند آن پدر و مادرهایی که دخترشان با وضع بد به دانشگاه می روند، پناه می بریم به خدا. 🔹پس ملانصرالدین گفت: یک در بهشت به رویش باز می شود، اما این برای زمانی بود که دخترهای باتقوا و پوشیده و باحجاب و چادر بودند، اما بعضی از این دخترهایی که من مےبینم، هر دختر یک در جهنم به روی پدر باز می شود. 📚ڪتاب بدیع الحکمة حکمت ۴۱ از مواعظ آیت الله مجتهدے تهرانۍ(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چُرت اسرائیل پاره شد/ انفجار موشک در نزدیکی تاسیسات اتمی دیمونا 🔹ساعتی پیش سرزمین‌های اشغالی شاهد انفجارهای پیاپی و فعال شدن آژیر حمله موشکی و تلاش‌های سامانه پاتریوت بود. 🔹هدف این حملات، تاسیسات اتمی دیمونا بود. علاوه بر این خبرنگار روزنامه جروزالم‌پست نوشت: صدای چندین انفجار در اورشلیم، رام‌الله و چند منطقه دیگر به گوش می‌رسد. 🔹ارتش صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده و هنوز نمی‌دانند از کجا خورده‌اند اما گفته می‌شود این موشک‌ها از سوریه شلیک شده‌اند.
دکتر نمکی: یک میلیون دوز واکسن(آسترازنکا) که متأسفانه با تأخیر در نیمه دوم فروردین به کشور رسید، با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز تزریق می‌شود. 💢پ.ن: تاریخ ورود واکسن اعلام میکنه ولی انقدر جرات نداره بگه واکسن آسترازنکا یک واکسن انگلیسی-آمریکایی قراره تزریق بشه. 💢ایشان همان اسوه ایستادگی در نظر مردم هستند که جلوی حکم رهبری ایستادند و واکسن انگلیسی-آمریکایی وارد کردند. ✊حالا تو زمین وزیر و رئیس جمهور بازی کنید.
🌀 مجموعه سخنان آیت الله جوادی آملی با موضوع طب اسلامی 🔻 راه رسیدن به تمدن اسلامی؟
🔸 دو راهکار برای رفع حرارت بدن روزه داران خواب پیش از ظهر یا قیلوله کمک خوبی به حفظ انرژی کرده، وبا توجه به مزاج سرد خواب سبب کاهش حرارت بدن می‌شود. با آب سرد وضو بگیرید، و سعی کنید دائم الوضو بمانید، وضو گرفتن با آب سرد حرارت بدن خصوصا صفرا را کاهش می‌دهد.
🔸کرونا، طب ایرانی اسلامی و تجربه ۸ نفری خانوادگی ما... 🧐براستی جان مردم بازیچه سیاسی جریان تحریف شده است؟
🔸 سحری نخوردن ممنوع خیلی‌ها بدون خوردن سحری روزه می‌گیرند و اصلا به ضررهای این کار فکر نمی‌کنند. نخوردن غذای مناسب در ماه رمضان خصوصا سحر، به بدن آسیب می‌رساند و باعث طولانی شدن گرسنگی و ضعف شدید طی روز می‌شود. اگر عادت دارید بدون خوردن سحری روزه بگیرید باید بدانید با دست خودتان باعث آسیب دستگاه گوارش‌تان مخصوصا معده و روده‌ها می‌شوید. پس تنبلی را کنار بگذارید و بدون سحری روزه نگیرید.
😞یک داستان تکراری!!! 😢فوت پاکبانی که با تزریق واکسن فوت کرد. 👇جهت مطالعه خبر به لینک زیر مراجعه شود: https://b2n.ir/n98444
🔸 چند تا ازعوامل نفخ ... یکی از علل نفخ هضم ناقص غذا است که در نتیجه نادیده گرفتن اصول تغذیه سالم است. پرخوری، خوب نجویدن غذا، مصرف مایعات و سالاد همراه غذا و مصرف همزمان غذای خام و پخته می تواند نفخ ایجاد کند.
حملات مسئولان دولت روحانی علیه شهر های مذهبی ادامه دارد. کرونای انگلیسی را از انگلیس با هواپیما آورده اند فاکتورش را بنام شهر های مذهبی میزنند....
🔴 عجیب اما واقعی! تصویر بالا آمار رسمی کرونا در کشور عراق در دو روز گذشته است.‌ 🔺تعداد کل فوتی ها ۳۳ نفر !!! همان کشوری که برخی مسئولین هر روز آنجا را عامل ورود به کشور معرفی می کنند. کشوری که درآن نه پروتکل های ابلاغی مثل ایران رعایت می شود و نه مردمش چندان التزامی به ماسک زدن دارند و نه زیرساخت های بهداشتی اش به اندازه ایران است. جالب است که مراسمات مذهبی و سفره های افطار هم برقرار است. واقعا دلیل افزایش تلفات کرونایی در کشور عزیزمان چیست؟ آیا شاهد یک آمارسازی هستیم؟ یا برخی داروهای مشکوک و یا پروتکل های ابلاغی سازمان بهداشت جهانی سبب افزایش تلفات در کشورمان شده است؟؟؟ اساسا آیا پاسخ قانع کننده و منطقی از سوی مسئولین برای این ابهام ، ارائه خواهد شد یا بازهم شاهد حاشیه پردازی و فرافکنی و خواهیم بود؟؟ ✍قاسم اکبری
🔸 درمان حرارت بدن در افراد روزه دار روزه در بعضی افراد سبب افزایش صفرا در بدن می‌شود لذا گوش ها وصورتشان قرمز وداغ می‌شود، برای کاهش حرارت، روغن بادام یا بنفشه پشت گوش، در ناف یا پیشانی بمالید.
🔸خرما؛ سرشار از کلسیم 🖱اگر کسی به پوکی استخوان مبتلا است و یا اگر عضلات بدنش شل است و درد می کند و با کوچکترین تحرکی عضلاتش می گیرد این علامت آن است که کلسیم بدنش کم است. خرما سرشار از املاحی از جمله کلسیم می باشد. در بیست و چهار ساعت چهارده عدد خرما برای این منظور مفید است. به همین دلیل در روایت است که اگر جیره ی غذایی کسی خرما نباشد گویا غذای کاملی در منزل او یافت نمی شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مرگ این زن باعث توقف واکسن جانسون در آمریکا شد! 🔹"تبتا مک دونالد" به فاصله چند ساعت پس از دریافت واکسن جانسون دچار تشنج و سمت چپ او به طور کامل فلج شد؛ متاسفانه تلاش پزشکان برای نجات او بی ثمر بود و وی چند ساعت پس از ضبط این ویدئو از دنیا رفت 🔹مرگ او به همراه گزارش های دیگر از عوارض جانبی این واکسن سبب شد که دولت آمریکا استفاده از این واکسن را تا اطلاع ثانوی معلق کند