eitaa logo
حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
152 فایل
استاد حوزه و دانشگاه وکیل و نماینده مراجع عظام تقلید دارای اجازات علمی از مراجع تقلید دارای دو مدرک دکترای phdدانشگاهی کارشناس عالی مشاوره وراهنمایی کارشناس اخلاق و تربیت کارشناس طب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا کسی که مو ،ناخن و لباس عزیز از دست رفته ی خودش را یادگاری نگه دارد مشکلی دارد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃نَفَسَش سخت گرفته‌ست ، به آغوش بکش! نوکرِ خسته‌ی رنجورِ به هم ریخته را … 🍃رنجور عشق؛ بِه نشود؛ جز به بوی یار...! حی علی خیر العمل؛ یعنی ولای مرتضی.‌.‌
98-3-23-حجت الاسلام عالی.mp3
11.59M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 با موضوع : یاد مرگ 🗓 پنجشنبه بیست و سوم خرداد ماه 🗂 حجم : ۱۱ مگابایت
ادامه مطلب قبل...درباره خلوت وعزلت 🔻آن زمان که جنس امور خلوت بود و اشتغالات کمتر بود، باز اين عزلت‌ها انتخاب مي‌شد، حالا که ديگر اشتغال در لايه‌هاي شخصيتي مردم نفوذ کرده است، اصلاً فرصت فراغت نيست و کيفيت بهره‌وري از ابزار تجدد، گاهي راه زلال حرکتي و سلوکي را پيچيده‌تر کرده است. 🔸 افراد گم مي‌شوند، بايد باطنشان و ظرفيت‌هاي خداشناسي‌شان به فعليت برسد ولی به جاي آن، ذهنيات و هوشياري اجتماعي آن‌ها به فعليت مي‌رسد و کاري به توحيد ندارند و سلايقشان متنوع مي‌شود. 🔹 ممکن است در امور اجتماعي و تفاسير سياسي يا خانوادگي، تيزبيني پيدا کنند ولي زلالِ قلبشان به فعليت نمي‌رسد، معنويت آنها به فعليت نمي‌رسد. به معالي اخلاق دست پيدا نمي‌کنند، مگر آنچه که در مطالعات و در مشاهدات از فرهنگ‌هاي مختلف ورودي ذهني آن‌ها بوده باشد، به اين‌ها مي‌‌رسند. 🔸 اما به معالي اخلاق استاندارد الهي نمي‌رسند، به انبياء(ع) و سيره انبياء(ع) نزديک نمي‌شوند. قدرت اين را پيدا نمي‌کنند که چهار ساعت به نماز بايستند و از اين نماز لذت ببرند، ولي تلويزيون مي‌بينند و براي ديدن اخبار مشکلي ندارند و 8 ساعت در روز، روزنامه مي‌خوانند، آن يک چيز ديگري است و اين يک چيز ديگري است و اين‌ها نبايد با هم خلط شود. البته امکان جمع بین این دو نیز هست [ولی برنامه ریزی دقیق ومدیریت زمان نیاز دارد.] ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄
10.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| آیا ما متعصّبیم؟! ☘ ملاک سنجش تعصّب چیست؟ 🎙حضرت آیت الله وفسی
امام زمانی - 2_mixdown.mp3
3.56M
74 ✍می گویند؛ آخرالزمان دوره ریزش ها و رویش هاست! ✨درست شبیهِ شب عاشورا، که عده ای غربال شدند و عده ای با حسین، تا آخر آسمان، بال زدند. وای بر من، اگر نخواهی اَم👆 🍃🌹🍃🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ افشاگری ۲ نماینده انقلابی از در پشتی مجلسِ لاریجانی و دولت روحانی 🔺بدون اینکه در مجلس تصویب شده باشد، یک خط به قانون افزایش حقوق افزوده‌اند که براساس آن، حقوق افراد زیر خط فقر ۴۰۰ هزار تومان و حقوق مدیران با درآمد بیش از ۱۰ میلیون، ۵ میلیون تومان اضافه شده است! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🔴 شرکت در راهپیمایی 💠 سوال ۱۱۸۰: با توجه به این که جهت شرکت در راهپیمایی می‌بایست از منزل خارج شود، آیا واجب است از شوهر اجازه بگیرد؛ و اگر به همسرش بگوید من به هیچ عنوان راضی به شرکت در راهپیمایی نیستم، تکلیف زن چیست؟ ✍ جواب: در مواردی که شرکت نکردن در راهپیمائی موجب نظام اسلامی شود، منوط به اذن شوهر نیست. ♻️ (حفظه‌الله) 📙منبع: leader.ir 🔴 : در چنین مواردی، خانمها نیز اصل و تلاش محبت‌آمیز برای راضی کردن شوهر را فراموش نکنند.
☎️زنگ عبرت: 🌹این همان مادری است که عکس های پسرانش را به امام نشان می داد اما همین که اشک امام خمینی را دید عکس ها جمع کرد و گفت: من چهار پسرم را قربانی کردم که اشک امامم را نبینم. ♦️متاسفانه شهرداری تهران تا کنون حاضر نشده است که خیابانی، کوچه ای، حتی بن بستی را به نام یکی از این پنج شهید سجادیان مزین نماید!!؟؟
🔹نحوه صحيح دعاكردن دربيان امام صادق علیه السلام استاد فاطمي نيا: شخصي نزد امام صادق (ع) نشسته بود و گفت : "خدايا مرا به خلقت محتاج مكن" حضرت به او فرمودند : " مومن از مومن بي نياز نميشود" اين دعا عبث است، انسان محتاج است و اين احتياج مظاهر مختلفي دارد، مثلا من به نانوا و خياط محتاج هستم. بعد از آن امام عليه السلام به او دعاي كاملتري ياد دادند و فرمودند اين گونه دعا كن: " خدايا مرا به انسان هاي شرور محتاج مكن"
✡️ نقش بهائیت در ماجرای تخریب قبور ائمه (ع) 1️⃣ هشتم شوال 1344 ق، یادآور عمل ننگین تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، به‌دست شجره ملعونه است. 2️⃣ وقتی وهابیان وارد طائف شدند، گنبد مدفن ابن‌عباس را خراب کردند و هنگامی که وارد مکه شدند، گنبدهای قبر عبدالمطّلب، ابوطالب و خدیجه اُمّ المؤمنین را ویران نمودند و زادگاه پیامبر (ص) و فاطمه زهرا (س) را با خاک یکسان کردند و آن‌گاه که وارد جده شدند، گنبد و قبر حضرت حوّا را خراب کردند و تمام مقابر و مزارات را در مکه، جده، طائف و نواحی آن‌ها ویران نمودند و زمانی هم که مدینه را محاصره کردند به ویران کردن مسجد و مزار حضرت حمزه پرداختند. [1] 3️⃣ این اقدامات ظالمانه واکنش مسلمانان و بالأخص شیعیان جهان را در پی داشت. [2] حکومت که تحت فشار افکار عمومی قرار داشت، هیئتی (به‌رهبری غفارخان جلال و حبیب‌الله عین‌الملک معروف به هویدا که از برجسته به‌شمار می‌آمد [3]) را برای بررسی موضوع، به حجاز گسیل داشت. 4️⃣ هیئت ایرانی در تاریخ 1304/6/24 وارد جده شده [4] و مورد استقبال گرم عبدالعزیز قرار گرفتند. [5] هیئت ایرانی در گزارش خود به تهران، با کم‌رنگ جلوه دادن این مصیبت عظیم، تلاش نمود تا را از ارتکاب این جنایت تبرئه کند؛ همچنان‌که هویدا به نقل از ابن‌سعود می‌نویسد: «خیلی اسباب حیرت است که مسلمانان عالم فقط برای تخریب چند قبر که قبل از ورود من به دست این بدوی‌های (:بیابان‌نشین‌های) جاهل مهدوم (:خراب) شده، این همه اظهار غیرت و حمیّت و دردمندی نمودند و در مجامع و منابر و روزنامه‌ها مرا لعن و تکفیر کردند و عالم را بر من شوراندند و بدنام خواستند». [6] 5️⃣ دولت وهابی در اقدامی زیرکانه، با آوردن نمایندگان کشورهای اسلامی و تلاش برای تأسیس کمیسیونی با عنوان «کنفرانس خلافت اسلامی»، به خنثی کردن اعتراضات مسلمانان و طرح مرحوم مدرس مبنی بر تشکیل «کمیسیون دفاع از حرمین شریفین»؛ در تلاش برای تثبیت حکومت خود برآمد. در این میان، جریان بهائی - ماسونی حاکم بر ارکان اداری کشور، اصرار بر حضور در کنفرانس وهابیت داشت و باب مراوده را با آنان گشود. [7] 6️⃣ اما هنگامی‌که هنوز کمیسیون وهابی‌ها در جریان بود، خبر حمله مجدد وهابیان به ، به ایران مخابره شد. مجلسی در منزل امام جمعه خویی و با حضور علماء و برخی مقامات دولتی تشکیل و قرار بر این شد که پرونده‌های موجود در وزارت خارجه و دفتر شاه بررسی شده تا تصمیمات لازم اتخاذ شود. [8] 7️⃣ با پایان مجلس پنجم و به‌رغم فرمالیته بودن مجلس ششم (که نمایندگان آن به انتخاب شاه بود)، با پیگیری‌های آیت‌الله مدرس، فریضه حجّ برای مدت یک سال تحریم شد. [9] اما به‌تدریج و از سال 1305 ق به بعد، شرایط اعزام حجاج و عادی‌سازی روابط با سعودی به‌صورت مرموزانه‌ای فراهم شد. 8️⃣ عناصر برای گسترش روابط دیپلماتیک با رژیم سعودی تلاش بسیار کردند که نقطه عطف آن را می‌توان در امضای معاهده مودت میان ایران و عربستان، در شهریور 1308 مشاهده کرد. از آن پس، حبیب الله هویدا با سِمت کاردار با استقبالی گرم وارد عربستان شد و تا سال 1353 ق، نقش مهمّی در گسترش روابط دیپلماتیک و خنثی‌سازی تلاش مذهبیون برای بازسازی مراقد شریف ائمه (ع) ایفا کرد. [10] 9️⃣ بدین‌ترتیب جریان قوی بهائی حاکم بر حکومت پهلوی موفق شد که موج اعتراضات ایجاد شده علیه رژیم سعودی را کنترل کرده و با مدیریت زمان و اتلاف وقت، طی پروسه‌ای حساب شده در مرحله‌ی اول موضوع کمیسیون دفاع از حرمین شریفین و فشار برای بازسازی مراقد شریف ائمه (ع) را از دستور کار خارج سازد و در آخر موفق شد که روابط ایران را با رژیم سعودی گسترش دهد. 📚[1] محمّدصادق نجمی، تاریخ حرم ائمه بقیع (ع) و آثار دیگر در مدینه منوره، تهران: مشعر، چاپ نهم، 1390، ص51. [2] سیدعلی موجانی، مدرّس و کمیسیون دفاع حرمین شریفین (1375)، تاریخ روابط خارجی، ش 9، صص35-25. [3] میرزا حبیب الله عین‌الملک (پدر امیرعباس هویدا)، فرزند میرزا رضا قنّاد از بهائیان متعصب و نزدیکان عباس افندی شمرده می‌شد. ادوارد براون، میرزا رضا قنّاد را یکی از خواص بهاءالله می‌داند که پس از او عهده‌دار حفظ اسرار بهائیت است: بهرام افراسیابی، تاریخ جامع بهائیت، تهران: سخن، چاپ پنجم، 1374، ص723. [4] علی محقق، اسناد روابط ایران و عربستان سعودی، تهران: وزارت خارجه، 1379، ص26. [5] همان، ص27. [6] همان، ص54. [7] سیدعلی موجانی، مدرّس و کمیسیون دفاع حرمین شریفین (1375)، تاریخ روابط خارجی، ش9، صص 35-25. [8] همان. [9] علی محقق، اسناد روابط ایران و عربستان سعودی، تهران: وزارت خارجه، 1379، ص26. [10] همان، ص84. پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب / با تلخیص