eitaa logo
حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
4.4هزار ویدیو
152 فایل
استادسطوح عالی حوزه استاد دانشگاه محقق وپژوهشگر وکیل و نماینده مراجع عظام تقلید دارای اجازات علمی از مراجع تقلید دارای دو مدرک دکترای phdدانشگاهی کارشناس عالی مشاوره وراهنمایی کارشناس اخلاق و تربیت کارشناس طب اسلامی فعال فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹ما عصمت حزب اللهی داریم ♦️شهید بهشتی یک هفته قبل از شهادتشان در جلسه ای در باره وضع رئیس جمهور بنی صدر و وقایع روز می گفتند:برادران، مشکل ما که در عین حال بزرگترین حسن ماست این است که ما عصمت حزبی و عصمت حزب اللهی داریم که این عصمت حزبی دست و پایمان را بسته است و نمی توانیم خلاف موازین قرآن کریم و گفتار ائمه معصومین رفتار کنیم. ♦️نه می توانیم به کسی تهمت بزنیم و نه می توانیم چیزی را که برایمان ثابت نشده به عنوان یک امر ثابت شده برای مردم بگوییم. ♦️ولی دشمن ما الان این عصمت را ندارد و به همین جهت ظاهراً هم موفق تر از ماست. ♦️مردم از ما توقع عصمت دارند ولی از فلانی که در کاخ می نشیند یا با فلان نوع ماشین و اسکورت حرکت می کند توقع عصمت ندارند . 📚 سیره شهید دکتر بهشتی ص ۵۸۰
🌸🌷💐🌹🌸🌷💐🌹🌸🌷💐🌹 امام حسن مجتبی(ع):👇 مَنْ قَرَءَ الْقُرْآنَ کانَتْ لَهُ دَعْوَةٌ مُجابَةٌ، إمّا مُعَجَّلةٌ وَإمّا مُؤجَلَّةٌ. فرمود: کسي که قرآن را - با دقّت - قرائت نمايد، در پايان آن - اگر مصلحت باشد - دعايش سريع مستجاب خواهد شد - و اگر مصلحت نباشد - در آينده مستجاب مي گردد.  📚[دعوات راوندی ص۲۴] 🌸🌷💐🌹🌸🌷💐🌹🌸🌷💐🌹
🦋💠🌷 🦋💠🌷 🦋💠🌷 امام سجاد(ع):👇 «أرْبَعٌ مَنْ کُنَّ فیهِ کَمُلَ إسْلامُهُ، وَمَحَصَتْ ذُنُوبُهُ، وَلَقِیَ رَبَّهُ وَهُوَ عَنْهُ راضٍ: وِقاءُ لِلّهِ بِما یَجْعَلُ عَلى نَفْسِهِ لِلنّاس، وَصِدْقُ لِسانِه مَعَ النّاسِ، وَالاْ سْتحْیاء مِنْ کُلِّ قَبِیحٍ عِنْدَ اللّهِ وَعِنْدَ النّاسِ، وَحُسْنِ خُلْقِهِ مَعَ أهْلِهِ»؛ ✨هرکس داراى چهار خصلت باشد، ایمانش کامل، گناهانش بخشوده خواهد بود، و در حالتى خداوند را ملاقات مى کند که از او راضى وخوشنود است: 1-خصلت خودنگهدارى و تقواى الهى به طورى که بتواند بدون توقّع و چشم داشتى ، نسبت به مردم خدمت نماید. 2-راست گوئى و صداقت نسبت به مردم در تمام موارد زندگى 3-حیا و پاکدامنى نسبت به تمام زشتى هاى شرعى و عرفى . 4-خوش اخلاقى و خوش برخوردى با اهل و عیال خود. 📚 مشکاة الا نوار، ص 172، /بحارالا نوار، ج 66  🦋💠🌷 🦋💠🌷 🦋💠🌷
🔴 چرا کیانوش جهانپور از سخنگویی وزارت بهداشت برکنار شد؟ 💬 🔸 واقعیت ماجرا چیست؟ ✅ اما اصل برکناری جهانپور به اختلاف کهنه وزیر بهداشت و رئیس جمهور درباره عادی سازی شرایط بازمی‌گردد. 🔹 رئیس جمهور علیرغم مخالفت وزارت بهداشت، رأسا تصمیم گرفته است تا شرایط کشور را به وضعیت پیش از کرونا بازگرداند. 🔸 این درحالی است که وزارت بهداشت معتقد است موج دوم کرونا در راه است و شمار مبتلایان افزایش و آمار قربانیان نیز صعودی است. ✅ اما دولت با وجود هشدارهای وزیر بهداشت، با فشار واعظی (رئیس دولت پنهان) عادی سازی اوضاع را بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی وزارت بهداشت و بدون رأی‌گیری در پیش گرفته است. 🔹 در چنین شرایطی، دولت طی دستوری به وزارت بهداشت، هرگونه اطلاع‌رسانی درباره کرونا را با توجیه جلوگیری از نگرانی مردم، محدود و ممنوع کرده است. 🔸 مرحله بعد، فشار دولت به وزیر بهداشت برای تغییر سخنگو بود. ✅ واعظی و ربیعی با فشار به وزیر بهداشت، خواستار این شدند که سخنگویی با حاشیه کمتر که در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری نداشته باشد، در رأس کار قرار بگیرد و اطلاع‌رسانی حداقلی و صرفا آماری صورت بگیرد. 🔹 در واقع فعالیت مجازی جهانپور، بهانه‌ای برای تسویه حساب دولت با وزارت بهداشت شد که در ماجرای کرونا، از کلیت دولت پیشی گرفت و افکار عمومی وزیر بهداشت را جدا از بدنه دولت پیر و فرسوده روحانی حساب کردند. 🔸 کارشناسان وزارت بهداشت هشدار داده‌اند احتمال سه رقمی شدن قربانیان کرونا در صورت ادامه وضعیت فعلی، چندان دور از انتظار نیست. 💢 باید دید دولت پنهان و در سایه (واعظی-ربیعی) مسوولیت اقدامات فعلی خود را در آینده خواهند پذیرفت یا آنگاه به دنبال مقصر خواهند گشت؟ ➖➖➖➖➖➖➖
🔴 محاکمه طبری، نقطه عطف دوران جدید دستگاه قضا ✍️ 🔹 اکبر طبری دیروز با دستانی بسته و لباس زندان وارد دادگاه شد، روی صندلی نشست، کمی ماسک روی صورتش را جا به جا کرد و در نهایت آن را برداشت و بی خیال مخفی شدن پشت ماسک و کرونا، در برهه هایی از دادگاه دست بر دهان به کیفرخواستی می اندیشید که نماینده دادستان قرائت می کرد. 🔸 طبری که به گواهی کیفرخواستش، ده ها نفر را برای دستکاری در پرونده ها به کار گرفته بود، به میزمحاکمه رسید. به گمان من او دانه درشت ترین متهم دستگاه قضایی ایران است. حتی دانه درشت تر از حسین فریدون و سعید مرتضوی یا مهدی هاشمی. ✅ محاکمه همه این ها که نام بردم و کسان دیگر نظیر محمدرضا رحیمی، حمید بقایی و... درجای خود داغ ترین پرونده های قضایی بودند اما جنس پرونده طبری فرق می کند. 1️⃣ متهم اصلی این پرونده برای دو دهه در دستگاه قضایی حضور داشته و اقداماتش جلوی اجرای عدالت را که اصلی ترین ماموریت این نهاد است، گرفته بود. 2️⃣ او شبکه ای از نیروهایی که بتوانند در پرونده های مدنظر اعمال نفوذ کنند ایجاد کرده و تعدادی قاضی و بازپرس را نیز فاسد کرده بود. 3️⃣ طبری درحالی محاکمه می شود که تا همین بهار 98 در دستگاه قضایی حضور داشته است بنابراین شناسایی او و شبکه اش نیز امری خطیر و مهم برای دستگاه قضایی به شمار می رود 4️⃣ با محاکمه طبری، دستگاه قضایی ایران، رویکرد عدالت محور و قاطعیت خود را به رخ همگان می کشد و نشان می دهد که در راه اجرای عدالت از این که دست روی مقامات ارشد خود بگذارد نیز ابایی ندارد. 🔹 با این حال محاکمه طبری، گرچه نقطه ای درخشان در مبارزه با فساد است اما پایان این مبارزه نیست و انتظار می رود که اولا دستگاه قضا به سراغ پرونده هایی که با اعمال نفوذ طبری همراه بوده نیز برود و حق را به صاحبان آن برگرداند. 🔸 دوم این که همان گونه که دستگاه قضا سال گذشته اعلام کرده بود ساختار این قوه تغییر خواهد کرد، انتظار می رود این تغییرات، گریز راه های احتمالی را نیز که باعث ایجاد و تولید طبری های جدید می شود، از بین ببرد. 💢 چه این که به همان اندازه که برخورد قاطع با فساد مهم است، انسداد مسیرهای فسادساز نیز مهم است و می تواند دوران جدیدی را که زیبنده گام دوم انقلاب است در قوه قضاییه رقم بزند، ان شاء الله. ➖➖➖➖➖➖➖
📌 وقتی استادی پژوهش‌گر نباشد، طلبه‌اش هم دنبال پژوهش نمی‌رود! تا ما نیرو و برنامه برای تربیت فضلای حوزه، جهت توانمندی در پژوهش نداشته باشیم، نیازهای جامعه هم برطرف نمی‌شود. وقتی استادی پژوهش‌گر نباشد، طلبه‌اش هم دنبال پژوهش نمی‌رود؛ چون در این کار تربیتی، طلبه متأثر از روحیات و توانایی‌های استاد است. اگر استادی در دانشگاه مقاله علمی-پژوهشی منتشر نکند، نه تنها پیشرفت نمی‌کند، حتی بعدها از دانشگاه اخراج هم می‌شود. بنابراین باید کار پژوهشی بکند. چرا در حوزه استادان را رتبه‌بندی نمی‏‌کنیم؟ نمی‌گویم به پیروی از دانشگاه، استادان را با عنوان‌های مربی، استادیار و استاد تمام رتبه‌بندی کنیم؛ بلکه حوزه باید برای خودش عنوان درست کند و ارتقای اساتید براساس کارهای پژوهشی‌ اساتید باشد. کار پژوهشی‌شان هم باید در راستای نیازهای پژوهشی جامعه باشد، نه مسائلی که گره‌ای از جامعه باز نمی‌کند. 📚گفتگوی حجت الاسلام خسروپناه با رهنامه، ش۶، ص ۲۸_۲۷
 🌸💐🌷💫🔅 🌸💐🌷💫🔅 امام جواد عليه‌السلام: 👇 مَنِ اسْتَغْنى بِاللّهِ إفْتَقَرَ النّاسُ إلَيْهِ، وَمَنِ اتَّقَى اللّهَ أحَبَّهُ النّاسُ وَ إنْ كَرِهُوا. 📚(بحارالانوار، ج۷۵، ص۷۹) فرمود: هر كه خود را به‌وسيله خداوند بى‌نياز بداند مردم محتاج او خواهند شد و هر كه تقواى الهى را پيشه خود كند خواه ناخواه، مورد محبّت مردم قرار مى‌گيرد، گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند. 🌸💐🌷💫🔅 🌸💐🌷💫🔅
🌸🍃🌸🍃 پیامبر💚اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به حذیفه فرمود ای حذیفه!! مطالبی که می گویم به ذهنت بسپار و با چشمت ببین و با انگشتانت شماره کن. آنگاه حضرت علائم را بیان می کند که برخی از آنها به شرح زیر است ✅وقتی که امت من نماز را ضایع کنند و از شهوت پیروی می کنند و خیانت درمیان مردم زیاد شود و امانت و امانتداری کم شود و خانواده ها در دامن فساد سقوط کنند,افرادجامعه نسبت به یکدیگر بدبین شوند,قیمتها بالا رود, ✅عمل خلاف پسندیده شود, ناسزا و فحش دادن به پدران و مادران را وسیله ی سرگرمی و مزاح قرار دهند, ✅ آشکارا ربا بخورند, باطل را به لباس حق جلوه دهند , زشتی دروغ ازبین برودبه حدی که لباس راستی بر آن بپوشانند,خاموشی و سکوت را بی خردی بدانند, کارهای ناپسند بر اعمال خوب غلبه پیدا کند, محبت نسبت به یکدیگر و صله رحم از دلهای مردم برداشته شود , مردم کارهای باطل و ناچیز را نیکو می شمارند,جامه های نرم و نازک و زیبا بپوشند,رغبت به دنیا پیدا کنند و آن را بر آخرت مقدم بدارند, ✅رحم از دلهای همه ی مردم برود, قرآن را به بازی بگیرند, اموال بیت المال را مال شخصی خود بدانند, دلهای مردم پر از نخوت و تکبر شود. ✅از اسلام باقی نماند جز اسمی و از قرآن باقی نماند جز رسمی ✅.در این هنگام مساجدشان آباد باشد اما دلهایشان از تقوا و ایمان تهی. فوائب الدهور,سیدحسن میرجهانی,ج1,ص290/ بحارالانوار,ج52 ,ص 190,باب25,حدیث21 / اثبات الهدی,ج7,ص390,باب34,فصل4,حدیث12.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شخصي دعا میڪرد پروردگارا در روزے ام برڪت ده » 🍃🌸 ڪسے پرسید:چرا نمیگویے روزے ام ده؟ ڱفت روزے را خدا براے همه🍃🌸 ضمانت ڪرده است اما من برڪت را در رزق طلب میڪنم چیزی‌ست ڪه خدا به هرڪس بخواهد میدهد (نه به همگان) 🍃🌸 اگر در مال بیاید ، زیادش میڪند . اگر درفرزند بیاید ،صالحش میڪند .🍃🌸 اگر درجسم بیاید، قوے وسالمش میڪند . و اگر درقلب بیاید،خوشبختش مے ڪند.🍃🌸 روزي تون پربركت🙏🍃🌸
✨﷽✨ ✅چهار دستور العمل جامع و فراگير ...ْ ✍خداوند به حضرت آدم علیه السلام وحي كرد : من همه سخن (حکمت) را در چهار كلمه براي تو جمع مي كنم ؛ كه همين چهار دستور، جامع و فراگيرنده همه وظايف انساني و در بر گيرنده همه كمالات بشر است .آدم: آن چهار كلمه چيست؟ خداوندفرمود: 🌺يكي از آنها از آن من است 🌺و يكي از آنها، از آن تو است 🌺و سومي از آن ميان من و تو است 🌺و چهارمي ميان تو و مردم است. 💥آدم: خدايا! برايم شرح بده تا بدانم . خداوند، چهار موضوع فوق را چنين شرح داد: 1⃣ آن كه از آن من است، اين است كه " تنها مرا پرستش كني و كسي را شريك من نسازي." 2⃣ آن كه از آن تو است، اين است كه " پاداش عمل نيك تو را بدهم، در آن هنگام كه از همه وقت، به آن نيازمندتر هستي." 3⃣ آن كه بين من و تو است، اين است كه " تو دعا كني و من دعايت را به اجابت برسانم." 4⃣ و آن كه بين تو و مردم است، آن است كه: آنچه را براي خود مي پسندي براي ديگران بپسندي و آنچه را كه براي خود نمي پسندي براي ديگران نيز نپسندي. 📚کافی جلد2 ‌
@dars_akhlaq .mp3
3.58M
🔊‍ 🎙🌸استادآيت الله (ره) 📝موضوع : تشخیص و 🔍 🔍 ✅ خیلی تأثیر گذار 👌👌
🔔⚠️ 🎪مسلمان بودن، شیعه بودن، بهشت رفتن، آدم شدن، هیچ راهی ندارند جز انطباق زندگی ات با ! 👈همان قدر مسلمانی که رفتارت با قرآن همخوانی داشته باشد!
🌹پيامبراکرم (صلی الله علیه و آله) : إِنَّ لِكُلِّ امْرِئٍ رِزْقاً هُوَ يَأْتِيهِ لَا مُحَالَةَ فَمَنْ رَضِيَ بِهِ بُورِكَ لَهُ فِيهِ وَ وَسِعَهُ وَ مَنْ لَمْ يَرْضَ لَمْ يُبَارَكْ لَهُ فِيهِ وَ لَمْ يَسَعْهُ إِنَّ الرِّزْقَ لَيَطْلُبُ الرَّجُلَ كَمَا يَطْلُبُهُ أَجَلُه‏ ♦️ هر كس روزی اى دارد كه حتما به او خواهد رسيد. پس هر كس به آن راضى شود ، برايش پُر بركت خواهد شد و او را بس خواهد بود و هر كس به آن راضى نباشد ، نه بركت خواهد يافت و نه او را بس خواهد بود. روزى در پى انسان است ، آن‏گونه كه اجلش در پى اوست. 📚 اعلام الدين ص 342
🔴امید خود را از دست ندهید...! حضرت علی(ع) میفرمایند: "نسبت به چیزی که به آن امید نداری امیدوارتر باش تا چیزی که به آن امید داری"(بحارالانوار جلد 75 ص 45) هر وقت سربالایی زندگی شدید شد،مشکلات روی هم انباشته شد، درهای رحمت باز می شود. هر وقت به بن بست رسیدید، بدانید در دیگری باز خواهد شد، این حرف خیلی مهمی است که میگویند، در سخت ترین شرایط امید خود را بیشتر کن. •┈┈••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••┈┈• ☀️پیام معنوی
❇️دلنوشته زینب سلیمانی برای پدرشان شهید قاسم سلیمانی: نه گذاشتند لمست کنم، نه گذاشتند دست قطع شده‌ات را ببوسم... تمام حسرت‌هایم را باید با نگاه کردن به تابوتی که تو در آن آرمیده بودی و هر شب نگاه به سنگ مشکی‌ای که از تمام تو برایم باقی ماند، خالی کنم. این همه حسرت برای قلب یک دختر خیلی سخت است. بابا، اما همه این‌ها به فدای امام حسین (ع)، به فدای خواهر حسین (ع)... دلم به آن وعده‌ای که همیشه به من می‌گفتی دخترم من و تو با هم شهید می‌شویم خوش است... می‌دانم روز وصل من و تو دیر نیست و مرا به زودی در آغوش خواهی گرفت.
💎پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: 📖لَو أنّ السَّماواتِ و الأرضَ كانَتا رَتقا على عَبدٍ ثُمّ اتَّقَى اللّهَ، لَجَعَلَ اللّهُ لَهُ مِنهُما فَرَجا و مَخرَجا 🌅🌏اگر آسمان ها و زمين در برابر بنده اى سر به هم آورند و آن بنده تقواى خدا پيشه كند، حتماً خداوند از ميان آن دو، شكاف و راه خروجى برايش قرار خواهد داد 📚بحارالانوار جلد70 صفحه285
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حرف زدن پشت سر مردم ، قلب را تیره می کند ، توفیق را از آدم سلب می کند، ونشاط عبادت را می گیرد.
🔴 هدف آموزش و پرورش؛ بووووق .... همیشه بین متفکرین و فیلسوفان تعلیم و تربیت این سوال مطرح بوده که شما وقتی یک متعلّم یا مترّبی (همون دانش‌آموز و دانشجوی خودمون 😉) رو تحویل می‌گیرید، دوازده یا بیست سال بعد؛ قراره چه چیزی تحویل بدید؟ یعنی شما قراره چی رو دقیقاً به شاگرد منتقل کنید؟ پاسخ به این سوال در حیطه اهداف و رسالت‌های تعلیم و تربیت هست که عموم متفکرین سه مورد رو برشمردن. یعنی یا یکی از این سه تا، یا دو تا از سه تا یا هر سه رو گفتن! اما به صورت کلی روی این سه تا اتفاق نظر هست. حالا اینا چیان؟! ⁦1️⃣⁩ انتقال میراث فرهنگی مطابق با این دیدگاه هدف تعلیم و تربیت، انتقال میراث فرهنگی‌ای هست که هر یک از ما همراه خودمون داریم و باید اون رو به نسل‌های بعدی منتقل کنیم. این میراث فرهنگی هم خیلی ساحت‌های گوناگونی داره. مثلا یکیش اینکه باید ارزش‌ها رو به نسل بعدی منتقل کنیم. یعنی ساده شده‌اش اینه که مدرسه و دانشگاه باید بتونه ارزش‌های مورد نظر ما رو به بچه‌هامون منتقل کنه. حالا ارزش‌هامون چی هست و نقش خانواده این وسط چیه، محل بحثم نیست. بعداً صحبت می‌کنیم ... 2⃣ ساختن شاگرد برای یک زندگی خوب، خوش و ارزشمند هر کدوم از اینا کلی صحبت داره که الآن و اینجا جاش نیست! اما چیزی که محوریت داره زندگی کردن هست البته از نوع خوب، خوش و ارزشمندش. 3⃣ کشف استعدادهای بالقوه و شکوفا کردن اون‌‌ها در این دیدگاه هر انسانی یک معدن هست که معلم یا مربی، نقش کانی‌شناس رو در اون بازی می‌کنه و محتویات این معدن رو کشف، استخراج و البته فرآوری می‌کنه. طبیعتاً هر قدر افراد؛ رشدِ بیشتر و متعادل‌تری کرده باشن، استعدادهای بیشتری بروز و ظهور دارم و زمینه برای بالفعل کردن اون‌ها مساعدتر هست. 👈 حالا فکر می‌کنید در آموزش و پرورش ایران کدوم یکی از سه مورد دغدغه هست یا هدف نظام تعلیم و تربیت کشورمون؟! ظاهراً و باطناً هیچ کدام!! 😞😞 در ایران تنها هدف اینه که هر کدوم از شاگردان متخصص یک شغل یا حرفه خاصی بشن. البته بماند که به دلایل متعدد در همین هدف هم موفق عمل نکردیم و نمی‌کنیم! در ایران وقتی کسی مثلاً در سی و چند سالگی دکتری می‌گیره تازه متوجه میشه که زندگی کردن بلد نیست! یعنی این فرد اگه مکانیک خونده در حالت آرمانی در کارگاه ساخت بسیار موفق هست اما خارج از اون ... حالا والدینی که خودشون تحت تربیت چنین سیستمی بزرگ شدن معمولا نمی‌پذیرن که بچه‌هاشون بخوان متفاوت از سیستم فکر یا عمل کنن! مثلا یکی از چالش‌های بزرگ من با اکثر والدین اینه که شادی رو از بچه‌هاشون میگیرن به قیمت این که بچه باید درسش رو بخونه! و البته بچه هم درسش رو نمی‌خونه 😜 (اینکه شادی چیه هم بمونه طلب‌تون) حالا چند تا سوال که باید بهش فکر کنید؛ برای شما قابل پذیرش هست که فرزند شما شب امتحانش رمان بخونه؟ می‌تونید بپذیرید که فرزند شما بگه من نمی‌خوام بیشتر از دیپلم بخونم و می‌خوام یه استارتاپ راه بندازم؟ براتون قابل قبول هست که بچه شما چون توی ورزش یا هنر موفق هست بخواد دیگه بیشتر از سوم دبیرستان نخونه؟! (نمی‌خوام بگم چی درسته و چی غلط، فقط دارم طرح سوال می‌کنم) 👇👇
والدین، وظیفه دارند «انتخاب کردن» را به فرزندانشان بیاموزند... شما دائم برای فرزندتان تصمیم گیری نکنید، یا نظرتان را به او تحمیل نکنید. زیرا او باید در سالهای آینده، تصمیم ها و انتخاب های مهمی داشته باشد، مثل: انتخاب دوست، انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل، انتخاب همسر و... البته کودک در سن زیر پنج سال، قدرت تصمیم گیری و انتخاب محدودی دارد... و اگر تعداد گزینه ها زیاد شود، او قدرت انتخاب کردن ندارد. تعداد انتخابهای کودک را محدود کنید تا قدرت تصمیم گیری پیدا کند و انتخاب کردن را یاد بگیرد. مثلا باید در سن زیر پنج سال، دو گزینه به او پیشنهاد دهید تا بتواند یکی از آنها را انتخاب کند. به عنوان مثال، موقع رفتن به مهمانی، دو لباس مناسب مهمانی از کمد خارج کنید، تا او یکی را بتواند انتخاب کند.
تنبیه بدنی کودکان مساوی با افت هوش! تحقیقات نشان داده افرادی که بین سنین 2 تا 4 سالگی تنبیه بدنی شده اند از افرادی که در این سنین تنبیه بدنی را تجربه نکرده اند، بهره هوشی کمتری دارند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مجسمه (کاشف قاره آمریکا) به فاضلاب پیوست!😳😉 معترضین ریچموند آمریکا مجسمه کریستف کلمب را سرنگون کردند، آتش زدند و به دریاچه انداختند👌 . بعنوان یکی از سمبل های نژادپرستی که میلیونها سرخپوست و سیاهپوست را کشت . .
🔴 «غرق شدگی در غرب زدگی» ملبرانش میگوید : "احترام آمیخته به کنجکاوی ابلهانه موجب شده است عامه مردم به امور دور از ما و چیز های قدیمی که از جاهای دور یا سرزمین های ناشناخته آورده میشوند و حتی کتاب های نامفهوم بیشتر ارج نهند ... کسانی که در جستجوی نشانه های قدیمی –حتی زنگ زده– هستند و فانوس و نعلین یکی از قدما –حتی کرم خورده– را در نهایت دقت حفظ میکنند ... به خواندن نوشته های خاخام ها بسیار علاقه نشان داده میشود زیرا این آثار به زبان های بسیار بیگانه، بسیار مبهم و سخت مغلق نوشته شده اند. همچنان که به اعتقادات کهن تر بیشتر ارج گذاشته میشود زیرا آن اعتقادات از ما بسیار فاصله دارد. اگر نمرود داستان فرمانروایی خود را به رشته تحریر میکشید، عامه مردم گمان می بردند که ظرایف سیاست و دیگر دانش ها در آن آمده است"   این سخنان مرا به یاد وضع کنونی جامعه خودمان انداخت که به قول شاعر "آنچه خود داشت ز بیگانه تمنّا میکرد" امروزه جامعه ما از نوک انگشت تا فرق سر، از رئیس قوه اجرایه تا کوکب خانم زن همسایه به این آفت غرب زدگی و گذشته گرایی دچار شده است. آفتی که ما هر روز با آن دست و پنجه نرم میکنیم و جامعه ما زخم های زیادی از آن برداشته است . کافی است به آنچه در اطراف میگذرد نگاهی بی افکنیم : شبه روشنفکری ناقص الخلقه ما را بنگرید؛ که چگونه به هر قیمتی فلسفه غرب را که در گذر روزگار در اروپا تکوین و تکامل یافته را میخواهند به خورد ملتی در گوشه دیگر دنیا با تاریخی متفاوت و هویتی متفاوت بدهند‼️ به تقلید از فرهنگ غرب در جامعه ما نگاه کنید؛ ببینید که چگونه هر روز به طریق گوناگون برهنگی در مد ما، تجمل گرایی و مصرف گرایی، پول پرستی و در یک کلام تقلید از سبک زندگی غربی را ترویج میدهند‼️ نگاه کنید چگونه برخی در جستجوی معنا و حقیقت چیستی و کیستی خود به سوی هر عرفان مضحک و ابلهانه ای نظیر شمنیسم یا مسیحیت تحریف شده میروند اما در پذیرش دین متقن خود عناد میورزند‼️ نگاه کنید چگونه برخی در رویای هخامنش و ساسانی و صوفی مغروق اند حال آن که همان سرزمین بعد از آغاز تحول انقلابی 57 خود با وجود تمام کاستی ها و مشکلات، امروز در عرصه بین الملل گر نگوییم ابر قدرتی بین المللی، قدرتی منطقه ای است که حرف، حرف اوست‼️ بنگرید به دول ما و رجل سیاسی ما که چگونه در سیاست ورزی، اقتصاد، آموزش و فرهنگ، مقلد لیبرالیسم و ناسیونالیسم و ایسم های دیگر غریبه غربی اند و چنان باور بر آن دارند که گویی وحی آسمانی است حال آنکه در آسمان مبانی فکری 14 ستاره بر عالم نور افشانی میکنند‼️ آری خود این یاداشت نیز از آنچه بدان نقد میکند نیز مبرا نیست‼️ چرا که سخن یک غریبه غربی سرآغاز این مصیبت نامه است اما چه میشود کرد که ما چنان در مسیر بی هویتی و تضاد هویتی قرار گرفته ایم که برای آنکه خواننده ایرانی را به سوی هویت اصیل خود راهنمایی کنیم باید از غریبه ها نقل قول بیاوریم ... متاسفانه این مصیبت نامه ها نیز از طرف خواننده مورد توجه حقیقی نیست چرا که مردم ترجیح میدهند در مسیر غلط توام با خود استوار باشند تا بر کشف حقایق. فقط برای نویسنده مجال کوتاهی برای آماده شدن برای زخم باز کردن تمام این درد هاست... ✍میثم جعفری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بنر جالب فارسی معترضین امریکا ۴۰ میلیون بیکار، اوضاع آشفته امریکا