eitaa logo
جهاد کبیر
369 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
6.1هزار ویدیو
1.1هزار فایل
♻ امام خامنه ای: حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد ♻ عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه واستقامتی مالک اشتروار میطلبد به نیت حاج قاسم ها🌹 لطفا محتوای کانال رو انتشار بدید آی دی کانال خود را به آی دی ذیل ارسال نمایید. ناحیه حبیب ابن مظاهر(ره)
مشاهده در ایتا
دانلود
1.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 چطور عمر را به باد دادیم ▪️علی صفایی حائری (عین صاد) @jahaade_kabir
◀️هموطن! این بار قطع‌کننده زنجیره باش! 🔰چگونه می‌توان به دولت در اجرای برنامه‌های اقتصادی کمک کرد؟ ⭕️«ویدئوی یورش، غارت یا حمله مردم قزوین به فروشگاه»، «تصویر کارت یارانه نان»، «خبر ۹۰ هزار تومانی شدن مرغ» و ... که در هفته اخیر دست به دست در رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها چرخیده و هر بار به طریقی تکذیب شده، نشان می‌دهد با همه تبیین‌ها و توضیح‌ها و هر اندازه اطلاع‌رسانی‌ها و پاسخگویی‌ها قوی و جامع باشد (که نیست و ایراداتی دارد)؛ رسانه همچنان رسانا نیست و پیام به درستی به مخاطب نمی‌رسد. علاوه بر آنکه نباید از یاد برد رسانه فقط رسانه نیست و محصول محیط سیاسی و وضع اقتصادی است. همچنان که از پدیده‌ای مانند «انتظارات تورمی» سخن می‌گوییم و «اثر روانی» بازار را در تغییر قیمت‌ها مؤثر می‌دانیم و کنش رسانه را بر اقتصاد را هم در نمودار می‌آوریم، از منظر اقتصاد و تجارت نیز به رسانه بنگریم. واقعیت بازار را تنها آمار و عدد و نمودار نمی‌سازد، جیب مشتری و تجربه خریدار نیز می‌سازد. ⭕️با این همه، تجربه تجمعات و رخداد نارضایتی‌های پنج سال اخیر نشان می‌دهد رسانه‌ها به ویژه پیام‌رسان‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی در وخیم شدن شرایط روانی و حتی نابسامان شدن وضعیت اقتصادی اثر مستقیم دارد. اینجاست که باید مراقبت کرد به جای ارتقای فهم عمومی و آموزش شهروندی، مطالبه محدودیت شبکه و سیاست گران‌سازی اینترنت پررنگ نشود. فاصله میان این دو را باید جامعه مدنی آگاه و دلسوز و مراجع اجتماعی پر کنند. از جمله در عالم رسانه، به معلمان، مشاوران و فعالانی نیاز داریم که شهروندان جامعه را توانمند کنند تا از آسیب‌پذیری آنان بکاهند. «سواد رسانه‌ای» به‌رغم استفاده ناآگاهانه و بیجایی که در سال‌های اخیر از آن شده، همچنان ضرورتی خطیر است. فقر این سواد و ضعف این آگاهی در برهه‌هایی مثل روزهای اخیر که یک جراحی اقتصادی در جریان است، بهتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد. از این روست که شاید چهار مهارت عمومی سواد رسانه‌ای زیر به کار آید: 1️⃣به منبع توجه کنیم: آیا مطلب یا ویدئو، رفرنس یا منبعی دارد؟ آیا رفرنس یا منبع در آن زمینه معتبر است؟ عمده پیام‌ها یا ویدئوهای فیک و دروغ، منبع ندارند و حاصل تقطیع یا دستکاری‌اند. اهمیت نفوذ در رسانه‌های رسمی و هک وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نیز از همین روست که اصالت منبع اهمیت دارد. 2️⃣به ناشر توجه کنیم: اخبار جعلی یا پیام‌ها و ویدئوهای دروغین را کسانی منتشر می‌کنند که توجهی به اثر کار خود ندارند. برخی‌ها عادت دارند فقط و فقط سیاه‌نمایی و تخریب کنند. از نظر روانی، همنشینی و معاشرت با افراد منفی‌باف و افسرده، پیامدهای تخریبی پرشماری دارند. صرف نظر از این پیامدها، غفلت از روی ناراحتی سبب می‌شود دروغ‌ مثل بومرنگ بازگردد و ذهن و روان خود فرد را نیز به بازی بگیرد. 3️⃣در سایر رسانه‌ها جستجو کنیم: جستجوی ساده عنوان پیام یا ویدئو در موتورهای جستجو یا دیگر خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها کمک می‌کند درستی یا نادرستی آن محک بخورد. این معیار اگرچه یک معیار حداقلی است اما می‌توان گفت در بیشتر اوقات، فرد را به یک سپر دفاعی قدرتمند مجهز می‌کند. برای نمونه، خود من در مقابل خبر نادرست کشته شدن عده‌ای در یکی از استان‌های جنوبی در تظاهرات‌ اعتراض به گرانی استفاده کردم. هیچ منبعی حتی رسانه‌های ضدانقلاب که عادت دارند از کاه کوه بسازند، هم اشاره‌ای به این خبر نداشتند. 4️⃣به رنگ، لباس، هوا و جزئیات پیام، ویدئو یا صوت دقت کنیم: در دورانی که رفته‌رفته دستکاری در افکار عمومی به یک صنعت تبدیل می‌شود، تجزیه و تحلیل عناصر یک محصول یا تولید رسانه‌ای، می‌تواند مانعی هر چند کوچک جلوی تسلط فریب بر حقیقت باشد. برای این منظور، یک تجزیه و تحلیل ابتدایی، مثل همین کاری که در ویدئوی موسوم به یک فروشگاه در قزوین صورت گرفت و از روی لباس گرم حاضران، دروغین بودن ادعای ویدئو معلوم شد. ⭕️کمک کردن به دولت تنها صبر بر این شرایط سخت نیست. این بار باید زنجیره انتشار و توزیع پیام دروغ را قطع کرد. حتی پیام‌هایی که برای دفعات پرشمار فوروارد شده یا بازدیدهای میلیونی گرفته، ممکن است دروغین باشد. مانند ویدئوی خوشگذرانی ادعایی یک سردار سپاه. اگرچه واکنش رسمی، سریع و البته همراه با سعه صدر و نرمی خلق به این دروغ‌ها و فریب‌ها نیز نباید از یاد برود. چیزی که متأسفانه در نظر برخی با استدلال «بیشتر به دیده شدنش کمک میکنه» و «ارزشش رو نداره» همراه می‌شود و این همراهی به گسترش اخبار دروغی که در ابتدا مسخره و مضحک به نظر می‌آیند، می انجامد. @jahaade_kabir
4_6048867184740928637.ogg
زمان: حجم: 5.84M
🔰 ⭕️ ابعاد اقتصادی، امنیتی و رسانه‌ای تصمیم بزرگ دولت مردمی ۱۴۰۱/۲/۲۳ 💬 @jahaade_kabir
سلام یه حساب سرانگشتی👈 ما مثلا یه خانواده ۴ نفره 📌 مرغ در ماه ۸کیلومصرف بشود باید به قیمت قدیم میشد ۲۴۰هزار و الان شده ۴۸۰هزار. 📌 روغن چهار تا درماه استفاده بشود به قیمت قدیم میشد ۴۵هزار ،الان شده ۲۴۰هزار. 📌 ماکارونی ماهی چهار عدد مصرف بشود میشد به قیمت قدیم ۳۲هزار و الان شده ۶۸هزار. تخم مرغ ماهی۶۰ عدد مصرف بشود به قیمت قدیم میشد ۱۲۰هزار که الان شده ۱۵۵هزار. 📌 پنیر ماهی چهار بسته مصرف بشود به قیمت قدیم میشد ۸۰ هزار والان شده ۱۵۰هزار. 📌 شیر ماهی پنج بسته مصرف بشود به قیمت قدیم میشود ۴۰هزار و الان شده ۸۵هزار. ✅ که کل خرج به قیمت قدیم میشد ۵۵۷هزار که فقط ماهی ۱۸۰هزار دولت یارانه میداد و۳۷۷هزار تومان را از جیب خودمون میدادیم. ✅ اما در طرح جدید کل خرج میشود یک میلیون و دویست هزار که دولت یک میلیون و ششصد هزار تومانش رو میدهد ودر واقع هم اون ۳۷۷هزار که در قیمت قدیم از جیب می‌دادیم میماند و هم در طرح جدید ماهی ۴۰۰هزار اضافی میماند ،یعنی در کل ماهی(۴۰۰+۳۷۷) ۷۷۷هزار میماند جیبمان. این میشه عدالت در توزیع یارانه. در واقع میشود گفت مرغ و پنیر و روغن و ماکارونی و تخم مرغ وشیر رایگان شده و علاوه بر این ماهی حدود ۸۰۰هزار هم جیبمان میماند. 📌 مشکل اصلی این هست که رسانه های معاند و برخی مخالفین داخلی نمیگزارن اصل کار شفاف بشود و مردم در جریان اتفاقی که می‌افتد و سودی که به نفعشان هست مطلع بشوند. لذا اگر فقط این تبیین بشود بسیاری از تهمتها و نگرانی ها حل می‌شود. @khabaretaze
345-sedayeenghelab_ir.mp3
زمان: حجم: 3.87M
📢 شماره 345 💠 موضوع: چگونه به دولت کمک کنیم؟ 🎙کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی @jahaade_kabir