eitaa logo
جهاد کبیر
385 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
5.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
♻ امام خامنه ای: حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد ♻ عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه واستقامتی مالک اشتروار میطلبد به نیت حاج قاسم ها🌹 لطفا محتوای کانال رو انتشار بدید آی دی کانال خود را به آی دی ذیل ارسال نمایید. ناحیه حبیب ابن مظاهر(ره)
مشاهده در ایتا
دانلود
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بازتولید «سلام فرمانده» به زبان عربی @jahaade_kabir
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💡استکبار ستیزی در اندیشه امام خمینی (ره) بخش دوم: ⚔نبرد تاریخی و بی‌وقفه با استکبار⚔ تا شرک و کفر هست ، مبارزه هست 🇮🇷تا مبارزه هست ، ما هستیم...🇮🇷 @jahaade_kabir
19.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 برشی از زندگی سراسر مهربانی و آرامش امام خمینی (ره) 🔰 فیلمبردار؛ خانم فاطمه طباطبایی، عروس حضرت امام هستند. 📻 امام از رادیو چی گوش میدادن؟ @jahaade_kabir
⭕️ آیا نظام جمهوری اسلامی به بن بست رسیده است یا خیر؟ ✍️ دکتر حمید هوشنگی استادیار دانشگاه امام صادق (ع) 🔹نکات متعددی در فرمایشات رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) قابل بیان است و یکی از آن نکات توصیه‌های ایشان بود که فرمودند «نگذارید به‌نحوی درباره‌ی کشور جلوه داده شود که گویا کشور به رسیده است». در این‌باره باید دید که اولا هدف‌گذاری آنانی که این مسئله را دنبال می‌کنند چیست و چه هدفی دارند و مسئله دیگر این‌که وقتی صحبت از به بن‌بست رسیدن مطرح می‌شود، پیرامون چه وجوهی از کارآمدی را بحث می‌کنیم؟ 🔸ایده‌ی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی یک ایده نو بوده و وقتی به سال‌های پیروزی انقلاب بازگردیم، می‌بینیم که کشورها یا در بلوک غرب و یا در بلوک شرق بودند ولی جمهوری اسلامی این شعار را مطرح کرد که "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی"؛ برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت لزومی ندارد که در مسیر غرب و یا شرق بود. 🔹امروز که بلوک شرق به آن معنا نمودی ندارد، این موضوع هنوز پابرجاست و کسانی که می‌گویند کشور به بن‌بست رسیده می‌خواهند این موضوع را مطرح کنند که «این ایده که فارغ از قطب‌های موجود در دنیا فعالیت داشته باشید و بخواهیم پیشرفت کنید، غلط است و امکان‌پذیر نیست». تعبیری که برخی عناصر داخلی از آن دم می‌زدند و می‌گفتند که باید رفت و با کدخدا بست و کدخدا را راضی کرد؛ البته کسانی‌که موضوع به بن‌بست رسیدن کشور را طرح می‌کنند هدف کلان‌تری هم دارند که می‌گویند «مگر می‌توان با دین حکومت‌داری کرد و مگر دین امکان و لوازم این را دارد که بتوان جامعه را اداره کرد؟»؛ به تعبیر دیگر برخی بنیادی‌تر این موضوع را مطرح می‌کنند تا سکولاریسم را مطرح کنند و بگویند «مگر دین در جامعه می‌تواند نقش اجتماعی داشته باشد و کشور را در مسیر پیشرفت قرار بدهد؟ و مگر دین حرفی برای گفتن در این حوزه‌ها دارد؟». 🔸این مسئله جدی است و در کشور می‌بینیم حتی برخی مذهبیونی که ادعای مذهبی‌بودن هم دارند معتقدند که دین امری غیرسیاسی است و تلاش می‌کنند این را بازتولید کنند و بگویند نباید دین را به عرصه سیاست آلود و دین امری نیست که وارد این عرصه‌ها کنیم. آنان مطرح می‌کنند که «جمهوری اسلامی به دین‌گرایی لطمه زده» و البته یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به‌درستی این بود که اعتقادات مردم به دین و انقلاب اسلامی افزایش یافته است. این افزایش و رغبت با وجود این بوده که برخی تلاش می‌کنند بگویند کارنامه جمهوری اسلامی منجر به دین‌گریزی مردم شده است. 🔹ممکن است در بخشی از جامعه دین‌گریزی رخ داده باشد به این علت که برخی افراد هستند که از ابزار دین برای پیش‌برد اهداف خود استفاده می‌کنند و وجود این افراد موجب دین‌گریزی می‌شود، آیا ماهیت جمهوری اسلامی به‌عنوان تنها حکومت دینی حقیقی در دنیا عامل دین‌گریزی است؟ این در حالی است که ما مظاهر دیدنی را در جامعه‌مان به‌صورت فراوان می‌بینیم. آن‌هم در شرایطی که شاهدیم میزان هجمه برای گرایش جامعه و جوانان به مباحث ضددین و ضداخلاقی از گذشته گسترده‌تر است و این هجمه از شرایطی که مقام معظم رهبری در دهه 70 به‌عنوان تهاجم فرهنگی از آن یاد می‌کردند، بیشتر و فراتر رفته ولی می‌بینیم که گرایش به دین افزایش یافته است. برخی اگر ناراحتی دارند و از مناسک دینی دور شده‌اند، خیلی عمیق نیست و ممکن است نارضایتی خود را از این طریق نشان می‌دهند. @jahaade_kabir
⭕️ آیا جمهوری اسلامی یک نظام کارآمد است یا خیر؟ ✍️ دکتر حمید هوشنگی استادیار دانشگاه امام صادق (ع) 🔹یکی از مباحث جدی در مباحث علمی این است که دارای چند لایه و سطوح مختلف است. یعنی وقتی سخن از آن می‌شود، فقط کارآمدی در عمل نیست و بلکه این یک سطح از آن است و البته بخش مهمی است چون عموم مردم با این بخش از کارآمدی مواجه هستند و روی مردم موثر است اما مقوله کارآمدی حداقل دارای 4 لایه در سطح ایده، ساختار، کارگزار و عملکرد است که باید هرکدام از آن تبیین بشود. 🔰 آیا انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در سطح ایده موفق بوده است؟ 🔹به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، وقتی از چهل سالگی عبور کردیم یعنی که از ارزش‌های‌مان عدول نداشته‌ایم؛ در دنیا سابقه ندارد که چهل سال از یک انقلاب بگذرد و از ارزش‌های خود برنگشته باشند. ایده انقلاب اسلامی پابرجاست و دین برای حکومت سازوکار دارد و حکومت نیز سازوکارهای متعددی برای عبور از مشکلات دارد و ما در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بن‌بست‌های شدیدی را به‌ظاهر می‌بینیم که به واسطه دین‌مدار بودن به بن‌بستی برخورد نکردیم و بن‌بستی پیش روی جمهوری اسلامی نبوده است. 🔸یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی این است که در ساختار مختلف است؛ ما یک ساختار را ابتدای انقلاب مورد استفاده قرار دادیم و بعد از گذشت حدود 10 سال از آن، در بازنگری قانون اساسی آن را اصلاح کردیم و در فواصل مختلف نیز ساختارهایی را جابجا و بسیط کردیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم. 🔹یکی از مولفه‌های جدی در حوزه ساختار و کارآمدی ساختاری در جمهوری اسلامی، نقش و حضور مردم در اداره کشور است و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند که این به‌صورت ظاهری نیست و در جمهوری اسلامی نقش مردم دقیق‌تر، عینی‌تر و محکم‌تر است، خاطرنشان کرد: مقوله‌ی بعدی کارگزار است؛ ما در کشور کارگزارانی داریم که کارآمدی لازم را داشته و از نظر ارزشی موثر و توانمند هستند و تمامی ویژگی‌های یک انسان کارآمد را دارند. نمونه اعلای این نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی است که شاگرد مکتب امام خمینی(ره) بود و به‌قدری در مکتب امام ذوب بود که می‌توان او را یک مکتب نامید و گفت «مکتب شهید سلیمانی»؛ کدام مکتب در دنیا چنین انسانی تربیت می‌کند و اگر مکاتب عالم همگی جمع بشوند نمی‌توانند مانند او را پدید آورند. او ابعاد مختلف شخصیتی داشت و از این مدل‌ها، «حاج قاسم»های متعددی در کشور داریم. از جمله مدافعان حرم و جوانان فعال در عرصه تولید و دیگر طیف‌های مردم با همین انگیزه فعال هستند. 🔸در کشور ما اتفاقا در سطوح مختلف به کارگزاران اعتنا می‌شود چون می‌خواهیم مردم و جوانان امکان نقش‌آفرینی در حکومت را داشته باشند و مانند برخی کشورهای غربی نمی‌خواهیم جوانان‌مان منفعل و عقب‌مانده و مشغول شهوات باشند و سراغ مسائل حکومتی نروند و اتفاقا مقام معظم رهبری می‌فرمایند که جوانان باید سیاسی باشند این یعنی ما از نظر کارآمدی از کارگزار نیز به این حد از پیشرفت رسیده‌ایم. 🔹یکی از اشکالات جدی کشور در حوزه عملکرد است و یکی از منتقدین این نیز خود مقام معظم رهبری هستند و از عملکرد نقد می‌کنند؛ در جاهایی خطاهایی و اشکالاتی هست و بزرگنمایی می‌شود و مردم می‌بینند و به آن ضریب رسانه‌ای می‌خورد و بعضا نقاط قوت به نقاط ضعف تبدیل می‌شود و البته این را نفی نمی‌کنیم. 🔸در نهایت می‌گوییم که کشور با بن‌بست روبرو نمی‌شود تا زمانی که ایده و ساختار جدی‌ای دارد که مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است و کشور کارگزاران کارآمدی دارد، علیرغم وجود برخی کارگزاران ناکارآمد و همه این‌ها می‌تواند نوید دهد که در گام دوم انقلاب بتوانیم کارآمدی عملکردی را به نحو مطلوب برسیم و از مشکلات عبور کنیم. @jahaade_kabir
💠 شوخی با شعور مردم 🔸 163 شبه کارشناس، سال 1396 در خدمت ستاد انتخاباتی روحانی درآمده و ادعا کردند اگر او رای نیاورد، مشکلات اقتصادی تشدید می شود. اما دولت روحانی، خزانه خالی و تورم 60 درصدی را به ارث گذاشت. 🔸حالا 61 نفر که 41 نفرشان، همان حامیان روحانی هستند، نگران اقتصاد شده اند! توهین به شعور و حافظه یک ملت، از این روشن تر؟! ✍️ @jahaade_kabir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شروع جنگ اراده‌ها بین ایران و آمریکا مصطفی خوش چشم، تحلیگر مسائل بین‌الملل: شیوه آمریکایی‌ها این است که همیشه مهمترین مسائل را می‌گذارند آخر کار و سپس دبه می‌کنند. در مذاکرات هسته ای هم همین مسئله را شاهد هستیم. قطعنامه جدید شورای حکام، نشان می‌دهد کار بیشتر نمایشی بود نه برای اقدام؛ وتوی چین و روسیه هم قطعی بود. این در حالی است که غربی‌ها ابزار بهتری همچون مکانیسم ماشه را در اختیار داشتند. آمریکا فعلا (تا دو ماه آینده) نمی‌خواهد پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ببرد زیرا در حال حاضر خودش نیاز دارد که ایران نفتش را بفروشد و بازار بیش از این خراب نشود. جنگ، جنگ اراده است تا از ایران امتیاز بگیرند. گروسی با گزارش نیم بند خود، صحنه را برای قطعنامه شورای حکام آماده کرد؛ او اصلا نمی‌تواند با آمریکا مخالفت کند چون انتخابش با حمایت آمریکا بوده ایران همه جواب‌های لازم را زمستان پارسال به آژانس داده بود، دیگر چیزی باقی نمانده است. ایران در این دوره جواب متقابل می‌دهد، ابتدا 2 دوربین آژانس را خاموش کرد و سپس خبر از خاموشی 18 دوربین شد. به نظر من آنچه ایران انجام داده هم کافی نیست البته همه جواب‌ها الزاما نباید در حوزه هسته‌ای باشد. قطعا باید اقدامات تقابلی بیشتری در حوزه‌های هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای انجام شود. با خروج از NPT در حال حاضر مخالفم؛ موقع خروج آمریکا از برجام، آقای ظریف هم این بحث را مطرح کرد ولی گفتم بی حساب و کتاب نمی‌شود. 🔰 آمریکا می‌خواست دلار را به 50 هزار تومان برساند، ولی مجموعه اقدامات دولت از دو هفته قبل موجب شد فعلا روی 32 تومان بماند. @jahaade_kabir
🔸 غسل با تنگی وقت ⁉️ آیا شخص جنب می تواند در صورت تنگی وقت با تیمّم و نجاست بدن و لباس نماز بخواند یا این که باید بعد از تطهیر و غسل، نماز را قضا نماید؟ ✅ اگر وقت به مقداری نیست که بدن و لباسش را تطهیر کند و یا لباس خود را عوض نماید و به علت سردی هوا و مانند آن نمی تواند نماز خود را برهنه هم بخواند، باید نماز را با تیمّم بدل از غسل جنابت با همان لباس نجس بخواند. این نماز مجزی است و قضای آن بر او واجب نیست. 🆔 @khamenei_ahkam
روزمان رابا قرآن آغاز کنیم (شماره 100) 🔰چرا باید مواظب تحریف بود؟ [سوره التوبة (9): آيه 19] أَ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (19) آيا آبرسانى به حاجيان و تعمير مسجد الحرام را همانند (عملِ) كسى قرار داده‏ايد كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده و در راه خدا جهاد كرده است؟ اين دو نزد خداوند يكسان نيست و خداوند گروه ستمگر را هدايت نمى‏كند. ✅رحیم پور ازغدی: قرآن ميفرمايد، كسانى كه به اسم كارهاى مذهبى، سرگرم معيشت حجاج و آب دادن و تزيين مسجد الحرام و هيئت راه انداختن و آش نذرى دادن هستند، كه كارهاى خوبى هم هست، آيا فكر كرده‌اند اين كارها مساوى است با جهاد در راه خدا؟ امام خمينى در بياناتش به اين دسته افراد ميفرمايد، خداوند در قرآن جواب شماها را داده كه دنبال يك مذهب بى‌خطريد، مذهب منهاى جهاد و فداكارى، مذهب منهاى مقاومت! امام (ره) ميفرمايد، قرآن ، سرگرمى به معيشت حجاج، آب دادن به آنها و عمارت و تزيين مسجدالحرام و غفلت از ايمان به خدا و روز جزاء و فرار از مبارزه و كناره‌گيرى از جهاد فى سبيل الله را عين ظلم ميداند و ميگويد كسانى كه زندگى مذهبى‌شان اينگونه است، ظالمند! أَجَعَلْتُمْ سِقایَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الآْخِرِ وَ جاهَدَ فی سَبیلِ اللّهِ لا یَسْتَوُونَ عِنْدَ اللّهِ وَ اللّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمینَ ايمان به خداى تعالى و روز جزاء، انسان را به جهاد فى سبيل الله و قيام براى حق و عدل، سوق ميدهد و خداوند قومى را كه اهل مبارزه نباشند، هدايت نميكند و ميفرمايد آنها ظالمند. آنهايى كه مجاهده و مبارزه ميكنند در راه خدا، مساوى نيستند با كسانى كه ميگويند دين از سياست جدا است و بجاى مبارزه با ظلم به حاجى‌ها آب ميدهند، بجايش مسجد ميسازند، هيئت را آب و جارو ميكنند، قند و چايى به عزادارها ميدهند و... خدا اين دو دسته را مساوى نميداند و ميگويد دسته دوم ظالمند، يعنى مذهبى‌هاى بدون جهاد و دور از سياست. امام (ره) ميفرمايد، پيامبر اسلام در تمام ساعات زندگانى‌اش با كفار ظلم پيشه به جنگ پرداخت و از كمى عِدّه و عُدّه نناليد و پيامبران اديان الهى در عين حالى كه در يك دستشان، كتابهاى آسمانى براى هدايت مردم بود، در دست ديگرشان سلاح بود. ابراهيم خليل با يك دست صُحف را داشت و با دست دگر تبر براى شكستن بتها، موسى كليم الله، با يك دست تورات را داشت و با دست دگر عصا، كدام عصا؟ عصايى كه اژدها بود و فرعونيان را به خاك مذلت نشاند، و پيامبر بزرگ اسلام با يك دست قرآن را داشت براى هدايت بشر و با دست دگر شمشير براى سركوب خائنان و آنان كه قابل هدايت نبودند و توطئه ميكردند. اينها فلسفه دين است از نگاه امام. كسان ديگرى، دين را دارند جور ديگرى معنا ميكنند، دين را فقط لبخند با ظالم تفسير ميكنند. اسلام ميگويد لبخند با مردم، اخم با ظالم، اما اينها ميگويند لبخند به همه، ولو به قيمت اخم به محرومان و مردم مظلوم! ◀️همين الان هم كسانى مرتباً امام امام ميگويند ولى درست خلاف حرفهاى ايشان را ميزنند و معتقدند ميشود معنوى باشى و مسجد آباد كنى و هيئت راه بياندازى وليكن اهل لبخند به ظالم هم باشى، با آمريكا، با ابوسفيان با ابوجهل با ابولهب، در ديدگاه اينها ابولهب با حمزه مساوى است! به هر دو بايد لبخند زد ✍️✍️ @jahaade_kabir
🍁امام رضا(علیه السلام) مي فرمايند: 🍃 بايد خرج و نفقه ی خود و خانواده ات متوسط و ميانه روانه باشد، چرا كه خداي تعالي مي فرمايد: 🍁«اي پيامبر! از تو مي پرسند چگونه انفاق كنند، بگو: «عفو»، و «عفو» يعنی «وسط» و خداوند فرمود: 🍃مؤمنين چون انفاق كنند تندروی نمی كنند و جانب وسط را رعايت مي كنند، و آن حضرت فرمود: ضمانت مي كنم كسي را كه ميانه روی پيشه كند او را فقير نگردانم. 📚مستدرك الوسائل، ج ۱۳، ص ۳۷ @jahaade_kabir
می گویند اسلام برای اداره جامعه ناقص است آیت الله بهجت:با هم خوب نیستیم و به حقوق یکدیگر تعدّی می کنیم، بعد هم اعتراض می کنیم و می گوییم: اسلام برای اداره ی جامعه ناقص است! در حقیقت اسلام را کنار می گذاریم، بعد اعتراض می کنیم و می گوییم: اسلام ناقص است و نمی تواند ما را اداره کند @jahaade_kabir
💠بیانات امام خامنه ای 📝 🌷در زمینه ی مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی بایستی همه فعّال باشند، بخصوص جوان ها ... @jahaade_kabir