eitaa logo
«متن و مقالات»
7 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
2.2هزار ویدیو
268 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢مقایسه دو چالش بزرگ اقتصادی در دولت‌های 13 و 14 🔹دولت‌ها در همه ادوار چالش‌های بزرگی در حوزه اقتصاد داشته‌اند، اما چالش‌های اقتصادی در سه دولت اخیر بیش از گذشته بوده است و عملکرد آنها در مقابله با آن چالش‌ها نیز معیاری برای بررسی عملکرد آنها بوده است. دولت آقای روحانی با چالش تورم و رکود اقتصادی مواجه بود، دولت شهید رئیسی با چالش ارز ترجیحی دست و پنجه نرم کرد و دولت آقای پزشکیان با چالشی، مانند قیمت حامل‌های انرژی و بنزین مواجه است. به نظر می‌رسد، دو چالش بزرگ اقتصادی دولت سیزدهم و چهاردهم شباهت‌های بسیاری با هم دارند. دولت سیزدهم در موضوع ارز ترجیحی در شرایطی قرار گرفت که نمی‌توانست روند سابق را ادامه دهد، روند مصرف ارز ترجیحی نشان می‌داد که ظرف سه سال از حدود 8 میلیارد دلار به 17 میلیارد دلار رسیده بود و طی سال‌های بعد به 20 و 24 میلیارد دلار می‌رسید. 🔸تأمین این میزان ارز برای دولت سیزدهم در سال اول بسیار سخت بود و شاید در سال‌های بعد امکان تأمین آن وجود نداشت و لذا دولت در یک تصمیم مهم، سیاست حذف ارز 4200 تومانی را رقم زد؛ دولت چهاردهم نیز با مسئله بنزین 3 هزار تومانی و مصرف بیش از تولید کشور مواجه است. در حالی که تولید بنزین حدود 110 میلیون لیتر در روز است و متوسط مصرف روزانه بنزین حدود 130 میلیون لیتر است. روند مصرف بنزین در سال 1398 و پس از افزایش قیمت بنزین حدود 70 میلیون لیتر در روز بود و طی سال‌های بعد همواره روند صعودی داشته است. دولت چهاردهم نمی‌تواند با همین روند توزیع بنزین را ادامه دهد؛ چرا که ادامه این روند، یعنی نفت خام صادر کنیم و در قبال آن بنزین وارد کنیم؛ آقای پزشکیان ‌این موضوع را روز گذشته به صراحت اعلام کردند. 🔹تصمیم دولت سیزدهم در قبال ارز ترجیحی در هر سناریویی متحمل هزینه برای وی می‌شد و دولت سیزدهم هزینه حذف ارز ترجیحی را به دوش کشید؛ دولت چهاردهم هم در هر سناریویی در موضوع بنزین باید هزینه‌هایی را متحمل شود و تصمیمات نسبتاً سخت بگیرد. یکی از ضرورت‌های اتخاذ سیاست حذف ارز ترجیحی، تبدیل شدن آن به یکی از منشأهای فساد در کشور بود و سیاست توزیع بنزین به قیمت بسیار پایین نیز منشأ بسیاری از فسادهاست.دولت سیزدهم در شرایط تورم بسیار بالا و رشد پایین تولید مجبور به اجرای سیاست‌ حذف ارز ترجیحی شد که هزینه آن را بسیار بالا برد؛‌امروز نیز در شرایطی که تورم بالایی در کشور وجود دارد، دولت چهاردهم مجبور به اتخاذ سیاست‌هایی در این موضوع است که قطعاً هزینه‌هایی را به دنبال دارد. سخن پایانی اینکه دولت چهاردهم، مانند دولت سیزدهم با مسئله‌ای مهم در اقتصاد مواجه است و همه باید فارغ از جدال‌های سیاسی جریانی کمک کنند تا دولت بتواند به گونه‌ای مشکلات و مسائل پیش رو را حل کند که کمترین فشار و آسیب به مردم وارد شود. 🇮🇷https://t.me/kafesiasi 🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️باکلاسی واقعی چیست!؟ جامعه امروزی، با اصطلاحاتی نوظهور روبرو است که برای مواجهه صحیح، نیازمندیم آنها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. باکلاسی یکی از این اصطلاحات است که اصول و شیوه رفتاری، مدرن را به ما القا می‌کند و برای کنترل آسیبهای آن باید درباره آن به شناخت برسیم.‌ باکلاسی را می توان به باکلاس واقعی و باکلاس کاذب و غیر واقعی تقسیم کرد: باکلاس کاذب یا غیرواقعی کسی است که با عقده هایش زندگی می کند و با سرکوب واقعیت در ذهنش به تجملات و متفاوت بودن برای پنهان کردن منِ واقعی خودش روی می آورد. اما باکلاس واقعی دنبال شکوفایی کمالات درون خودش با منابع ذاتی خودش است. اهل گفتگوی واقعی است و روحیه ای کمک-کننده دارد. باکلاس واقعی فهیم، کریم و رحیم است. باکلاس واقعی اهل فکر است و نسنجیده سخن نمی گوید. سایز فکر و سایز دهان خودش را همیشه و همه جا می داند، باکلاس واقعی قانوندوست است. باکلاس، عدالتخواه و نقدپذیر است. باکلاس، نگاهش به همه چیز نگاهی پاسخگو و توام با مسئولیت پذیری است. باکلاس، به خودش و شعور ذاتی اش احترام می گذارد. با کلاس، هم برای خودش و هم برای دیگران ارزش قائل می شود.  باکلاس، در تلاش است به کمال برسد و کاستی هایش را از بین ببرد. چنین فردی به دانش _ خری روی نمی آورد. سواد علمی و آکادمیک داشتن، سند بامعرفتی و دانشمندی نیست. چه بسا بی‌سوادانی که از بینش برخوردارند و  چه بسا باسوادانی که بی بینش اند و چه بسا دیندارانی که بی دین و خدانشناس هستند. در سیاست، اقتصاد، رسانه، دانشگاه، زندگی فردی، زندگی جمعی، مراودادتان، دوستیهایتان، گفتگوها و در میدان زندگی باکلاس واقعی باشید، فهیم باشید: فهیم بودن یعنی باکلاس بودن، کسانیکه خودشان را دوست، رفیق، مرید، همراه و همدل و همفکر حاج قاسم بزرگوار، این سپهبد شهید می دانند، باید مثل او فهیم یا باکلاس واقعی باشند. اگر به اصولی که برشمردیم پایبند باشیم و آنها را ملکه ذهنمان بکنیم، می توانیم احساس باکلاس بودن را حس کنیم. اولین قانون و رکن اساسی زندگی اجتماعی احترام به خود و حضور دیگران است. باید بیاموزیم خودمان را با همه عیوبمان دوست بداریم و با عشق و پشتکار دنبال برطرف کردن کاستیها باشیم.. «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند»؛ دقیقا به این قانون و رکن اجتماعی اشاره دارد. سعدی با این بیت هرگز نمی میرد. کسانی شایستگی جهاد تبیینی که سید علی جهان - فهم گفته است را دارند، که فهیم و باکلاس باشند: باکلاس آتش به اختیار است. باکلاس مرد میدان و دیپلماسی است. باکلاس اهل تفکر و نرمش قهرمانانه است. زندگی باکلاس یک زندگی مقاومتی است، یعنی یک زندگی پر خروش، در مسیر فتح قله های درون و برون.  ☫ پروفسور دکتر حمیدرضا یوسفی https://t.me/Mairaniim 🇮🇷    👈: تلگرام https://eitaa.com/mairaniiim 👈:ایتا
... پیامبر گرامی اسلام می‌گوید که هر كس از مدارا بى بهره باشد، از همه خوبى ها بى بهره است. مدارا یکی از بینادیترین عناصر همزیستی مسالمت آمیز است که پذیرش اندیشه های متفاوت را در شما ارتقا می‌بخشید و با تفاهم و همدلی، صلح پایدار می آفریند. با مدارا، بدون دست برداشتن از باورهای سازنده خود و با درایت، بصیرت و شکیبایی، امکان تحقق اهداف گوناگون در کنار هم را فراهم کنیدسازید و جامعه ای شکوفا و پیشرو رقم بزنید ... ☫ پروفسور دکتر حمیدرضا یوسفی https://t.me/Mairaniim 🇮🇷    👈: تلگرام https://eitaa.com/mairaniiim 👈:ایتا
اربعین و وجدان اجتماعی مسلمین 🔸در نگاه حکمای اسلامی، جامعه ترکیبی حقیقی است و نه اعتباری. به این معنا که همچون آدمی، جمعی وحدت یافته از قوای گوناگون است. شخصیت هر انسان نیز چنان‌که می‌دانیم حول سروری یک قوه شکل می‌گیرد. قوه غضب، قوه شهوت، قوه وهم و قوه عقل. 🔸کالبد جسمانی انسان و تجمیع این قوا در او موجب شده، هیچ‌کس یک انسان را ترکیبی اعتباری و قراردادی از چند قوه یا میل نبیند، بلکه همگان متفق‌القول او را یک فرد مشخص دانسته و رفتار او را به حساب یک شخص می‌گذارند، نه یک عضو یا قوه او. 🔸اگر این شخص قوای خود را تحت لگام و هدایت عقل قرار دهد، به یک وحدت روش رسیده و تکثر قوا مانع و مزاحم حرکت و رشد او نمی‌شود. او به اصطلاح دارای وجدان عقلی است و رفتارش گزنده و زننده و مکارانه نیست. 🔸به تعبیر حکمای اسلامی جامعه نیز ترکیبی حقیقی از انسان‌هایی است که از قوای گوناگون برخوردار است. این جامعه دارای یک روح واحد است که رفتار افراد را در آشکار و نهان تحت تأثیر قرار می‌دهد. 🔸اگر این قوا، تحت هدایت عقل باشند، آن تکثر قوا به وحدت رویه تبدیل می‌شود. یعنی در خدمت یک عمل واحد و یک هدف مشترک قرار می‌گیرد، اما اگر غیر از این باشد، گرد جهل بر رخ جامعه نشسته و رفتارهایش متکثر و متفاوت و ضد یکدیگر خواهد شد. 🔸اگر از این منظر به اربعین بنگریم، علی‌الخصوص تحولاتی که در بیست سال اخیر در نوع رخدادِ و برگزاری آن ایجاد شده، متوجه می‌شویم، آنچه سال به سال در حال رشد است، هم‌مسیر شدن و مشارکت جمع بیشتری از انسانهاست که در قالب یک ملیت و حتی یک دین و مذهب (هرچند به صورت اندک)، نمی‌گنجد. 🔸درکنار جنبه‌های فوق‌العاده و موثر این اجتماع عظیم که در مورد آن بسیار نوشته شده و گفته‌اند، می‌توان شاهد رشد عقلانیت اجتماعی جامعه مسلمین نیز بود. راه یکی، هدف یکی، رنگ و نژاد یکی، مرام و مسلک یکی و همه تحت هدایت عقل بیدار اسلامی. 🔸می‌توان گفت، اربعین حسینی(ع) صدای رسای و بیدارگر عقل است که وجدان جمعی جامعه مسلمین را هر سال مورد خطاب قرار داده و بر عقلانیت آن می‌افزاید. نشان می‌دهد اگر قوای جامعه اسلامی تحت هدایت عقل باشد، همه‌چیز با هم به وحدت می‌رسد، همه در یک کانال قرار می‌گیرند و به سمت یک هدف جهت‌گیری می‌کنند. @jafaraliyan
🔸هفته دولتِ، یادبود شهادت دو شخصیت دولتی برجسته است. 🔻عزیزان! هر کشته‌شدنی شهادت نیست. 🔸شهید آن کسی است که مجاهدت - یعنی تلاش - میکند و رشادت به‌خرج میدهد و برای خدا حرکت میکند؛ چون اگر رشادت به‌خرج ندهد، اصلاً در معرض شهادت قرار نمیگیرد 🔸 شهیدان رجائی و باهنر را مصداق کامل این خصوصیات میبینیم. مقام معظم رهبری 🇮🇷@shmadani8
🔴 کاری به استعلام امنیتی ندارم؛ دکتر ظریف استاد تناقض گویی و زبانِ بی قرار است! 🔺️آیا ظریف استعلامش منفی شد؟ نمی‌دانم! من مبنای تئوریک و ویژگی‌های شخصیت او را برای دکتر پزشکیان که صداقتش جالب توجه است برای دولت چهاردهم خسارت بار می‌دانم؛ قبلا درباره مبنای نظری‌اش نوشتم اما اکنون می‌توانید ویژگی‌های شخصیتی و هیجانی و زبانِ بی قرار او را در این دو متن ببینید: 🔺️الف ) متن استعفاء: می‌گوید در سیاست داخلی ناتوانم، شرمنده‌ام، از نتیجه کار رضایت ندارم و دانشگاه را بر کار سیاست ترجیح می‌دهم!! 🔺️ب) متن بازگشت: می‌گوید هفتاد درصد وزراء را ما تعیین کردیم؛ ✔️نتیجه: به نظرم ظریف فرد علمی و نظریه پرداز و اساسا دانشگاهی نیست؛ او حتی عضویت هیآت علمی خود را مرهون کار علمی و پژوهشی و یا نظریه پردازی نیست بلکه هیآت علمی او کادوی برجام و با فرمان از بالا انجام شد او اصلا نمی‌تواند بعد از قهر کردن و خروج از قدرت یک فرد مستقل علمی و اصطلاحا یک روشنفکر باشد اما این شخصیت متناقض قهرقرو بعد از انتصاب جناب حسین‌زاده دوست و هم منطقه ای دکتر پزشکیان و نماینده مردم شریف نقده و اشنویه که هیچ ربطی به دکتر ظریف نداشته و ندارد در متن جدیدش، خود را قهرمان راهیابی عزیزان اهل سنت جا زده است که بعدا در این باره هم خواهم نوشت! 🔺️عجب روزگاری شد؛ انسان از افرادی که انتظار نجابت و شخصیت دارد بعضا شامورتی بازی و کلک می‌بیند! ایکاش یک ارزن از صداقت رئیس جمهور صادق مان را می‌داشتید آقای ظریف! ✅️ دکتر مجتبی زارعی؛ عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی https://eitaa.com/Dr_Zareii_Siasatefetrat ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پیام مهم سرلشکر رشید به آقای پزشکیان که دیده نشد! 🔻سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا روز گذشته با صدور پیامی، استقرار دولت چهاردهم را به مسعود پزشکیان تبریک گفت. https://www.faraz.ir/fa/news/80339 🔻سردار رشید در سال ۱۴۰۰ نیز رئیس جمهور شدن شهید رئیسی را تبریک گفت. اما با مقایسه محتوای دو پیام نکات قابل توجهی وجود دارد. 🔻 در پیام تبریک به شهید رئیسی، غلامعلی رشید از جانب و موضع خودش پیام تبریک را صادر کرد و متن پیام هم ساده و بدون محتوای مهم بود. 🔗در اینجا می توانید بخوانید: https://www.iribnews.ir/fa/news/3143694 🔗اما متن پیام به آقای پزشکیان نه از موضع شخصی غلامعلی رشید بلکه از موضع قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا صادر شده است. 🔻در بخشی از پیام که بسیار مهم و قابل توجه است، آمده: «قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (صلی‌الله علیه و آله و سلم) که با فرمان مبارک فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) به عنوانِ سازمان مسئول و اداره‌کننده اصلی شرایط احتمالی بحران و جنگ در کشور انجام وظیفه می‌کند، در چارچوب تدابیر معظم‌له و مأموریت مصوب، هرگونه همکاری و هم‌اندیشی با جناب‌عالی و اعضای محترم هیئت وزیران، در جهت اهداف و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران را وظیفه خود می‌داند». 🔻در این پیام به مسئولیت اصلی قرارگاه یعنی سازمان مسئول و اداره کننده شرایط احتمالی جنگ و بحران اشاره شده است. با توجه به تنش جاری میان ایران و اسرائیل، این پیام و محتوای آن از اهمیت زیادی برخوردار است. 🔻لازم به ذکر است که غلامعلی رشید یکی از طراحان اصلی عملیات وعده صادق علیه اسرائیل بود و نقش قابل توجهی در تصمیم گیری های نظامی کشور دارد. 🔗لینک عضویت در افق ایران https://t.me/+WZGudJ8zSxAxMDhk
🔰 بالاتر از فَردیَّت نرسیده به سیاست! ✍ علی صمیمی ▫️منبرِ آخر صفر چی قراره بگیم؟! 🔸 بعد از مدتی منبر نرفتن در شهر بهبهان (البته شکرِ خدا بخاطرِ خالی نبودن میدان از مبلّغهای فراوان و جوان و صاحب بیان و محتوا) فرصتی شد تا آخرصفر را درخدمت هیات منتظران باشم. ازاین مدل منبر که شاید آخرینش باشد، فایده ی چندانی ندیده ام جز ثوابش که آنهم امیدوارم به رحمت حق و شاید نوجوانی که زیر منبر بنشیند و جرقه ای در ذهنش باعث حرکتش شود، بیشتر راغب به گفتگو هستم. البته به آمدن آن نوجوان و مردمِ شهر زیر منبر هم امیدی ندارم انقدر هیات و سخنران زیاد است و بیان و محتواها جذاب است و اخلاصها بیش از ماست که آدم توان و انگیزه ای میان خوبانِ شهر ندارد تا عرضه ای داشته باشد. 💠 از دلنوشت که بگذریم، شایدبرای شماهم سوال شده باشد که چرا تک تک آدمها را وقتی بررسی میکینم مسلمانهای خوب و مهربان و اهل انفاق و... هستند ولی در نگاه اجتماعی و کلان سرو شکل کشورمان جالب نیست! اهل انفاق هستیم ولی سال به سال بر تعداد فقرا افزوده میشود و آمارها از شکاف طبقاتی صحبت میکنند! معلمهای خوبی هستیم ولی حدود یک میلیون بازمانده از تحصیل داریم! روابط گرمی داریم اما رابطه کارگر و کارفرما خوب نیست! اما سن ازدواج بالا میره اما اما و اماهای دیگر ...! 🔰 در نگاه اول دو راه به نظر میرسه : 1⃣ باید وظیفه سیاسی مان را در انتخاب و مطالبه پیگیری کنیم! 2⃣ یا بیخیال این حجمِ عظیمِ رخدادهای منفی بشیم و با نگاه فردی گلیم خودمون رو از آب بیرون بکشیم! 🔸غافل ازاینکه "راه سومی" هست که نه فردیست و نه سیاسی بلکه "اجتماعی" ست! رفتارهای جمعی که ازما بر میاید که حتی برای سیاستمدار هم مشکل است! 🔸به شرطِ حیات قراراست در هیات منتظران درمورد این مفهوم باهم صحبت کنیم و از مصائب و مشکلاتی که جامعه مذهبی شهرِ بهبهان دارد بگوییم و احتمالا از درد دلهایی که خیلی وقته تلمبار شده! ⛔️ خواستید تشریف بیارید...! 🔰@ali_samimi71
ایران کجای هوش مصنوعی جهان است؟ 🔹مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و هیئت دولت بر لزوم تسلط ایران بر لایه‌های هوش مصنوعی تأکید کردند و فرمودند: در مسئله‌ هوش مصنوعی، بهره‌بردار بودن امتیاز نیست، لایه‌های عمیقی دارد که ین فناوری باید در آن لایه‌ها مسلط شود و آن لایه‌ها دست دیگران است. 🔹رهبری قبلاً هم در سخنانی به لزوم توجه به موضوع هوش مصنوعی تأکید کرده و فرمودند: یا در معاونت علمی رئیس‌جمهور یا در دانشگاه باید کاری کنیم که ما در دنیا حدّاقل در بین ۱۰ کشور اوّل در مورد هوش مصنوعی قرار بگیریم که امروز نیستیم. 🔹هوش مصنوعی با سرعتی بی‌سابقه در حال تغییر جهان است و ایران نیز نمی‌تواند از این تحول‌آفرین بی‌نصیب باقی بماند؛ در حالی که قدرت‌های جهانی به سمت تسلط بر این فناوری پیش می‌روند، ایران باید نقشه دقیق برای جایگاه خود در این منطقه ترسیم کند. 🔹یکی از موضوعات مهم در هوش مصنوعی، تجمیع سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع هوش مصنوعی در کشور بود که با درایت شهید رییسی و با تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی این اتفاق افتاد. 🔹سازمان ملی هوش مصنوعی ایران (AIO) یکی از سازمان‌های تحت نظارت دولت جمهوری اسلامی ایران است و مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی موضوعات و مسائل مربوط به هوش مصنوعی در کشور در سطوح مختلف دولتی را به عهده دارد. این سازمان به عنوان نهادی مستقل تحت نظر ریاست جمهوری فعالیت خواهد کرد. 🔹ایران در تولید علم مرتبط با هوش مصنوعی رتبه ۱۵ جهان را دارد، اما در کاربرد عملی این فناوری رتبه ۷۷ دنیا را دارد. برای بهبود این وضعیت، پیشنهادهایی مانند تقویت همکاری‌های دانشگاه‌ها و صنعت و حمایت از استارت‌آپ‌ها قابل توجه است. این شکاف میان تولید علم و بهره‌برداری از فناوری‌های هوش مصنوعی نیاز به توسعه زیرساخت‌ها و هم‌افزایی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف دارد. 🔹هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهم‌ترین فناوری‌های قرن حاضر، پتانسیل تغییر بنیادین زندگی انسان را دارد. پلیس هوشمند و شهرهای هوشمند از جمله کاربردهای هوش مصنوعی هستند که می‌توانند هزینه‌ها را کاهش داده و تحولات بزرگ ایجاد کنند. 🔹امروزه هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلفی از جمله پزشکی (تشخیص بیماری‌ها و توسعه دارو)، علوم هوافضا، اکتشافات فضایی، نظامی، هواشناسی، نقشه‌برداری، تشخیص صدا و تصویر، بازی‌های رایانه‌ای و بسیاری دیگر، تحولات شگرفی ایجاد کرده است. 🔹رهبر انقلاب با تأکید بر لزوم تسلط بر لایه‌های عمیق هوش مصنوعی و دستیابی ایران به جایگاه برتر در میان ۱۰ کشور برتر این حوزه، مسئولیت بزرگی را بر دوش جامعه علمی و نخبگان کشور قرار داده است. @https://eitaa.com/kabarnazar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠این ویدئو از واقعیت کار فرهنگی در جریان انقلابی می‌گوید؛ چقدر زیبا به تصویر کشیده است 🔹تصور کنید سرمایه شهدا و خانواده‌های صبور آنها و دوست داران وطن برای شما بدنه هواداری است که پای کار ایستاده اما شما همچنان با دم دستی‌ترین روش‌های ممکن برایش کار فرهنگی می‌کنید و اتفاقاً وقتی آن کار فرهنگی را انجام دادید حس غرور هم دارید و به خود می بالید. جبهه انقلاب باید از این مدل فاصله بگیرد. پیش نیازش این است که یا کار در حوزه فرهنگی به متخصص سپرده شود یا دوره‌های توانمندسازی برای افراد موجود برگزار شود. اگر نکنیم چه می‌شود؟ پاسخ روشن است: سطح تبلیغ ما برای حجاب همان دو تا شکلات که یکی با حجاب و دیگری بی‌حجاب است خواهد ماند و نهایتاً هم می‌رسیم به اینجا که: دیدی کار فرهنگی جواب نمی‌دهد؟ پس باید با گشت ارشاد جمعش کنیم. با گشت ارشادی هم که پیامد سال‌های اخیرش مهسا امینی و بحران‌های مشابه بوده آن قدر بی‌عرضگی خود را در کار فرهنگی کاور می‌کنیم تا تعداد هواداران نظام به عدد مقدس ۷۲ برسد... 🆔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت منطقه کرانه باختری رود اردن چیست ؟ علیرضا تقوی نیا در گفتگو با شبکه افق : 🔸️بسیاری از رفتارهای اسرائیل بر اساس روایات تلمودی است 🔸️ اسرائیل از ۱۹۴۸ به دنبال بقایای معبد سلیمان است 🔸️ برخی مناطق کرانه غربی تا تل آویو تنها ۱۵ کیلومتر فاصله دارد 🔸️کرانه باختری رود اردن اهمیت اقتصادی ، سیاسی ، نظامی و ایدئولوژیک دارد و از غزه بسیار مهم تر است نکته : این مصاحبه مربوط به یکسال پیش و قبل از طوفان الاقصی است @taghaviniaa
نوجوان یا جوانی که شیفته‌ی مقام علمی یا معنوی کسی می‌شود، و درنتیجه‌ی این شیفتگی، در‌صدد برمی‌آید که حتی در کیفیت لباس پوشیدن، نشستن و برخاستن، راه رفتن، سخن گفتن، و نگاه کردن نیز از او تقلید کند، دچار خطا و اشتباه است ... چگونه می‌توان با مبارزه کرد و ضلالت‌ها و انحرافات فردی و اجتماعی را که از آن ناشی می‌شوند دست‌کم تخفیفی داد؟ اساسی‌ترین، مشکل‌گشاترین، و کارسازترین شیوه این است که قدرت تفکر، تعقل و تأمل مردم را بیشتر کنند تا این مطلب را عیمقاً بفهمند که کمال آدمی به اموری از ‌قبیل پول و ثروت، دانش و صنعت، و اقسام و اشکال گوناگون قدرت اجتماعی نیست؛ وانگهی، موفقیت یک فرد در یکی از این زمینه‌ها اگر مسلّم باشد باز دلیل صحت آرا و نظرات او در دیگر زمینه‌ها و علی‌الخصوص دلیل درستی رفتارهای فردی و اجتماعی او نتواند بود ... حقیقت را فدای هیچ‌چیز و هیچ‌کس نباید کرد؛ و حتی برای ایجاد یا حفظ یا تحکیم ارتباطات دوستانه و همزیستی مسالمت‌آمیز و هم‌بستگی اجتماعی نباید دست از حق برداشت. کثرت طرف‌داران یک رأی و عقیده نیز دلیل حقانیت آن نخواهد بود. فهم عمیق این مطالب موجب خواهد شد که بسیاری از افراد، گروه‌ها و قشرهایی که الگوهای عقیده و عمل مردم به‌حساب می‌آمدند، از کرسی مرجعیت تقلید فرو افتند و افراد، گروه‌ها، و قشرهای دیگری که صلاحیت این امر خطیر را دارند، متصدی آن شوند. | جامعه و تاریخ از دیدگاه قرآن، صفحه ۲۵۲ 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴 سندروم «نتیجه فوری» و زندگی! 👈 موفقیت نا‌محدود در۲۰ روز! 👈 ۱۰ کیلو چاقی و لاغری در ۳ روز! 👈 با شغل دوم و کمتر از یک ساعت در روز درآمد بالا داشته شوید! 👈 یه چیزی به این بچه من بگید اخلاقش درست بشه! 👈 یادگیری زبان در خواب! 👈 و ... سندروم ، جنون سرعت و یک‌شبه ره صد ساله رفتن گریبان جامعه ما را گرفته! ما هم خودمان گرفتار این سندروم هستیم و هم بچه‌هایمان را با این گزاره‌ها بزرگ می‌کنیم و حتی در هم آن چیزی را برجسته‌ می‌کنیم که جنسش از همین نسخه‌هاست! نسخه‌هایی با ... تقویت این نوع نگرش تاثیرات بسیار مخربی بر حوزه‌ی مدیریت راهبردی زندگی شخصی، اداری و اجتماعی می‌گذارد. نه در واقعیت و نه در دنیای استراتژی چنین چیزی نداریم: موفقیت آسان، ساده و سریع! حتی موفقیت سازمان‌ها هم حاصل ایده‌ها نیستند! ممکن است فرد یا سازمانی در کوتاه‌مدت به منفعت بزرگی برسد اما عموماً پشت آن تصمیم، سال‌ها تجربه و دانش خوابیده است و در ضمن برای حفظ نتایج در بلندمدت، آن فرد یا سازمان تلاش زیادی باید انجام دهد ... این نقطه‌ای است که در قصه‌های موفقیت هم به آن کمتر پرداخته می‌شود! دقت کنیم سندروم نتیجه فوری حداقل دو پیامد بسیار مخرب دارد: 1️⃣ افق فکری ما را کوتاه می‌کند! ما فکر می‌کنیم که یک دستاورد باید در ۳ ماه بدست بیاید، در غیر اینصورت به زحمتش نمی‌ارزد. بنابراین اصولاً از برنامه‌هایی که مثلاً باید یک سال آن‌ها را دنبال کنیم، استقبال نمی‌کنیم. به همین دلیل هم هیچگاه کارهای بزرگ را . 2️⃣ رها کردن اقدام در میانه راه! فرض کنید تصمیم جدی گرفته‌ایم که زبان انگلیسی را بیاموزیم. چون فکر می‌کنیم که یادگیری زبان در ۲۰ روز ممکن است! ۲۰ روز هم وقت می‌گذاریم؛ ولی چون آن وعده واقعیت نداشته است، نیمه‌کاره یادگیری زبان انگلیسی را کنار می‌گذاریم؛ آن هم با سرخوردگی. به همین دلیل هم هست که ما داریم. هیچ کاری را به انتها نمی‌بریم، چون به اندازه کافی صبور نیستیم. 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
@donyayetahlil چرا شبکه‌های اجتماعی روی باروری اثر منفی دارد؟  در دهه‌های اخیر، با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، الگوهای رفتاری و سبک زندگی افراد به طور چشمگیری تغییر کرده است. این تغییرات، به‌ویژه در حوزه باروری و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با فرزندآوری، تأثیرات قابل‌توجهی بر جای گذاشته است (برای دیدن ادامه ی مطلب به لینک زیر مراجعه کنید)👇 https://donyayetahlil.com/archive/52599 🗂منبع: تبیان مسائل_ایران به کانال دنیای تحلیل بپیوندید👇 @donyayetahlil
@donyayetahlil چین از تحمیل ارزش‌های خود به دیگران خودداری می‌کند دیپلماسی چین متعهد به ترویج مبادلات و درک متقابل میان تمدن ها و ترویج مشترک پیشرفت تمدن بشری است. برخلاف کشورهای غربی، چین صراحتاً با هر نوع تبعیض تمدنی و فرهنگی، علیه برخورد تمدن‌ها مخالف است، بر برابری تمدنی، گفت‌وگوی تمدنی و تساهل تمدنی پافشاری می‌کند. دیپلماسی چین از صدور ایدئولوژی ها یا تحمیل ارزش های خود به دیگران خودداری می کند. (برای دیدن ادامه ی مطلب به لینک زیر مراجعه کنید)👇 https://donyayetahlil.com/archive/52604 🗂منبع: دیپلماسی ایرانی بین‌الملل به کانال دنیای تحلیل بپیوندید👇 @donyayetahlil
@donyayetahlil همگرایی اقتصادی محور مقامت، راهکار خروج آمریکا از منطقه پس از جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی در دهه ۷۰ میلادی، دولت وقت ایالات متحده آمریکا، حضور در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا را با سیاست انعقاد صلح و موازنه بین قدرت‌های منطقه در پیش گرفت؛ به‌گونه‌ای که این سیاست در دهه ۹۰ میلادی به حداکثر نفوذ این کشور در منطقه منجر شد. (برای دیدن ادامه ی مطلب به لینک زیر مراجعه کنید)👇 https://donyayetahlil.com/archive/52608 🗂منبع: ایرنا تحولات_منطقه به کانال دنیای تحلیل بپیوندید👇 @donyayetahlil
58.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اسرائیل، توان و آمریکا اراده‌ای برای جنگ با ایران ندارد! 🔸قیس قریشی، تحلیلگر مسائل منطقه: ۱ میلیون نفر از اسرائیل به سمت اروپا مهاجرت کردند و از این تعداد ۹۴ درصد حاضر به بازگشت به اسرائیل نیستند. 🔸معتبرترین نظرسنجی‌های اسرائیل روز ۸ اکتبر می‌گفتند ۹۴ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند اسرائیل حق دارد به هر کشوری حمله کند. دو ماه پیش اعلام شد ۲۷ درصد از اسرائیلی‌ها در حمله به هر کشور یا جناحی در منطقه دولت را حمایت می‌کنند و این‌ شیب نزولی افکار عمومی در اسرائیل است. 🔸در کرانه باختری حماس ۸۰ درصد طرفدار دارد. قبل از جنگ، حماس در غزه ۵۲ درصد طرفدار داشت. نظرسنجی‌ها در لبنان هم به نفع حزب الله است. 🗂منبع: آزاد @donyayetahlil
@donyayetahlil تل آویو در جنگ رسانه‌ای هم باخت الاخباربا اشاره به چهره درهم کشیده نتانیاهو و هم‌قطارانش همزمان با ادعای نابودی توان موشکی حزب الله مشابه با سناریوی ایهود اولمرت در جنگ ۲۰۰۶، آن را عملیات فریب و جنگ رسانه‌ای دانست (برای دیدن ادامه ی مطلب به لینک زیر مراجعه کنید)👇 https://donyayetahlil.com/archive/52615 🗂منبع: مهر تحولات_منطقه به کانال دنیای تحلیل بپیوندید👇 @donyayetahlil
🔺دیپلماسی هنجارگرای ایران در قبال رژیم صهیونیستی 📍حمله تروریستی در تهران که به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان مهمان رسمی ایران انجامید نمونه صریح اقدامات جنگ افروزانه رژیم اسرائیل علیه ایران است، در حالی که رژیم صهیونیستی به پشتوانه اطلاعاتی و نظامی آمریکا امکان انجام این اقدام تروریستی در هر کدام از کشورهای منطقه چون ترکیه و قطر را هم داشت. 📍از نگاه ایران که از سوی مقامات مختلف کشور بیان شده، پاسخ به اقدام تروریستی صهیونیست ها علیه یکی از رهبران مقاومت در تهران دارای دو پاسخ مستقیم حتمی و قطعی خواهد بود؛ یکی از سوی مقاومت فلسطین و دیگری از سوی تهران، به دلیل نقض حاکمیت ایران و ترور مهمان رسمی کشور. 📍همانطور که در پی هدف قرار گرفتن ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، جهان شاهد رویکرد تعاملی و هوشمندانه ای میان نهادهای نظامی و دستگاه دیپلماسی ایران در سطح منطقه و جهان بود که به تقویت جایگاه ایران در نیل به اهداف چندلایه تعیین شده انجامید، در پاسخ به اقدام تروریستی در تهران نیز ایران نشان داده به عنوان بازیگری هنجارگرا محاسبات سیاسی-حقوقی بین‌المللی و اصل تناسب و غافلگیری نظامی را با هشیاری در نظر دارد. 📍درخواست ایران برای تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد را باید گامی برای زمینه سازی مهم حقوقی برای تقویت جایگاه نهاد سازمان ملل و جامعه ملل در مبارزه با تروریسم سازمان یافته دولتی ارزیابی کرد. آمادگی ایران برای مدیریت تنش از مکانیسم‌های حقوقی و نهادهای بین المللی با استفاده از جمله استنادهای بسیار دقیق و اقناعی درباره پایبندی ایران به نظم و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی بودند. 📍تمام شواهد نشان می دهند نقض مکرر منشور سازمان ملل متحد درباره تمامیت ارضی کشورها از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به رویه عادی تبدیل شده و رویه بین المللی مبارزه با تروریسم را تضعیف کرده است. 📍اقدام تلافی جویانه نظامی ایران در واکنش به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را نیز باید در رویه حقوقی-نظامی مبارزه با تروریسم تعریف کرد. در حالی که نهاد شورای امنیت از سوی برخی دولت های غربی به گروگان گرفته شده و قادر به تصمیم مقتضی برای پایان دادن به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی نیست، پاسخ نظامی ایران به اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل، تقویت رویه حق اقدام متقابل در چارچوب منشور سازمان ملل و جلوگیری از تروریسم سازمان یافته دولتی است. 📍مطرح کردن شرط آتش بس در غزه، در قبال خودداری ایران از اقدام تنبیهی علیه اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل نیز نوعی بازی با افکار جریحه دار شده عمومی منطقه و جهان، برای سرپوش نهادن بر بیش از ۱۰ماه نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی است. 📍بدین ترتیب به مانند عملیات وعده صادق، تهران در دیپلماسی مدبرانه قبل از اجرای عملیات نظامی تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی، همه مسیرهای حقوقی و سیاسی را طی کرده و در فضای فقدان قاطعیت نهادهای بین المللی چون شورای امنیت، حق مشروع خود می داند در پاسخ به انتظار ملت ایران پاسخ متناسب و قاطعی به رژیم صهیونیستی داشته باشد. 📍عملیات وعده صادق نشان داد ایران به کانون‌های آسیب‌پذیری رژیم اشراف اطلاعاتی و امنیتی دارد و لذا ابهام موجود درباره ابعاد واکنش ایران بخشی از عملیات ایران است تا نشان دهد زمان، مکان و نوع عملیات با انتخاب ایران خواهد بود. 📍قصد ایران، تحریک به یک جنگ نبوده، بلکه واکنش لازم به ۱-اقدامات تحریک آمیز و مکرر رژیم صهیونیستی در برابر ایران، ۲-جنایات بی وقفه این رژیم در غزه و ناکارآمدی نهادهای بین المللی برای پایان نسل کشی در غزه، ۳-سیاست های متناقض و ضدبشردوستانه غربی در مواجهه با جنایات رژیم اسرائیل و ۴- شکست راهبرد دیپلماسی حقوقی و سیاسی در نهادهای بین المللی به دلیل کارشکنی آمریکاست. 📍تمرکز بر برهم زدن انسجام روانی دشمن و حساس نمودن ادراک تهدید دشمن، یک از اهداف مهم ایران از کاربرد دیپلماسی سیاسی، حقوقی، دفاعی و تهاجمی خاص در این دوره جنگ و تنش است که پیام ها و مخاطبان گوناگونی دارد. 📍بر خلاف رژیم صهیونیستی که بهره‌برداری تبلیغاتی از رفتارهای جنگ‌افروزانه خود را از طریق مجاری غیررسمی صهیونیستی و تبلیغات رسانه ای غربی-اسرائیلی انجام می‌دهد و مواضع آمریکا نیز در تکمیل این الگوی رفتاری رژیم اسرائیل است، الگوی رفتاری ایران شفاف-هنجارمند و در چارچوب اختیارات قانونی مندرج در اسناد مهم بین‌المللی سازمان ملل متحد و پروتکل های مورد وثوق جامعه جهانی است. @amniatemeli
(1400-1403) کتابچه گزارش دستاوردهای اشتغالزایی.pdf
55.17M
🔺کتابچه گزارش دستاوردهای شهید‌جمهور در حکمرانی اشتغال @mkarimibeyranvand
💬 آیت‌الله ابراهیم امینی می­‌گوید: «زمانی كه در مدرسه حجتيه ساكن بودم، در درس خارج فقه و اصول امام خمينی و درس فلسفه علامه طباطبايی شركت ميكردم و به اين دو استاد بزرگوار شديداً ارادت داشتم. 🔹قصد كردم آن دو عزيز را به مهمانی در حجره مدرسه دعوت كنم، ولی در پذيرفتن دعوت اطمينان نداشتم؛ خوشبختانه با كمال سادگی دعوتم پذيرفته شد. از اين توفيق بسيار شادمان بودم؛ زيرا مدت‌‏ها بود كه آرزو داشتم روزی با اين دو استاد محبوب هم‌غذا شوم. 🔸غذايی ساده و طلبگی در حجره طبخ كردم و در انتظارشان بودم. بعد از نماز ظهر و عصر تشريف آوردند. برخورد آن دو بزرگوار در حد احترام و سلام و احوالپرسی متعارف بود. بعد از پذيرايی مختصر خواستم از فرصت استفاده كنم و با طرح يك مسئله فلسفی، آن دو استاد فلسفه را به بحث و جدال طلبگی بكشانم. 🔹بدون اينكه به شخص خاصی توجه كنم، مسئله‏‌ای را مطرح ساختم. هر دو نفر كاملاً گوش ميدادند؛ قريب يک دقيقه هر دو نفر سكوت كردند. بعد از آن علامه به‌عنوان احترام نگاهی به امام كرد، شايد در جواب پيشقدم شود، ولی با تبسمی از ايشان مواجه شده، علامه جواب سؤال را داد و امام همچنان ساكت بود و گوش ميداد. بعد از آن مسئله ديگری را از امام سؤال كردم جواب داد، علامه كاملاً گوش ميداد ولی وارد بحث نشد. به‌هرحال موفق نشدم اين دو استاد را به بحث طلبگی وارد سازم.» 🔸آقای امینی با این­که موفق نشد دو استاد را به بحث و جدل علمی بکشاند، اما شاهد احترام متقابل علامه و امام به یکدیگر بود. لذا از خاطره آن روز، به عنوان یک «جلسه‌ جالب و شيرين» یاد می‌­کند. 📚 خاطرات آیت­ الله امینی، ص ۹۲ @tashkilat_ir
🌱 💡"نقش عناصر مؤمن و متّقی در ایجاد تشکّل نمونه" 💬 شهید بهشتی (رضوان الله تعالی علیه): «از آنجا که نمودار یک جامعه‌ی نمونه‌ی اسلامی است، این جامعه‌ی نمونه با تجمع افرادی که دارای ایمان و تقوا و روحیه‌ جهادی نیستند و یا با شرح‌وظایف و شبکه‌بندی‌های و باشعارهای پرآوازه و ، صورت نمی‌پذیرد؛ بلکه با تجمع عناصر متدین و حزب‌اللهی تحقق می‌یابد و رمز پیروزی و رستگاری (غلبه و فلاح) این تشکّل نیز همین است. می‌دانیم که در نظام الهی و سنّت خدایی، اساس به کثرت عدد، تجهیزات، قدرت سلاح، نقشه و برنامه نیست؛ بلکه به وجود عناصر مؤمن، صابر، مخلص، متفکر، برنامه‌ریز و متّقی وابستگی دارد: «اِنْ یکُنْ مِنْکُمْ عِشرِونَ صابِرونَ یغْلِبُوا مِأتَینِ.» اگر از شما مؤمنان ۲۰ نفر باشند، بر ۲۰۰ نفر غلبه خواهند کرد.» ‏ 🆔 @tashkilat_ir ▫️▫️▫️