eitaa logo
«متن و مقالات»
9 دنبال‌کننده
9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
377 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
sedayeenghelab147.mp3
2.64M
🔸 شماره: 147 💠 مدیریت بحران به روش رهبری 🔘 کارشناس برنامه: فرهاد مهدوی 🆔 @sedayeenghelab_ir
🔵 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «این که در جامعه ما در این شرایط کرونایی در حال شکل‌گیری است، مبتنی بر و پرورشی است که در طول تاریخ اتفاق افتاده که بخشی از آن در جمهوری اسلامی است. یعنی همانطور که اتفاقاتی که این روزها در غرب دارد رخ می‌دهد، ناشی از تربیتی است که در طول این قرن‌ها ذیل ادبیات فلسفی غرب و فلسفه حاکم بر جوامع غربی اتفاق افتاده، یعنی حاصل است، این طرف هم این رفتار مؤمنانه ناشی از تربیت تاریخی و ناشی از است. غرب برای ، ابتدا را تعریف و می‌کند، یعنی کاملاً‌ توجه دارند که فرایندهای توسعه بدون تحولات انسانی اتفاق نمی‌افتد. یعنی شما نمی‌توانید با انتقال تکنولوژی، توسعه ایجاد کنید. باید انسانی را متناسب با این تغییرات، تحوّل بدهید. از اعتقادات تا اندیشه و احساساتش و مهارت‌ها و آگاهی‌هایش و تربیت او را کلاً باید تغییر بدهی تا متناسب با تحوّلات و بلکه پیشخوان تحوّلات قرار بگیرد. بنابراین غرب به‌دنبال ایجاد انسان متناسب با توسعه و انسان متناسب با مدنیّت مادّی بوده و طبیعتاً فلسفه‌های غرب و از جمله فلسفه‌های اجتماعی‌اش به این کمک کرده است. ابتدا انسان را زمینی کردند و نگاهش را با آسمان قطع کردند و احساساتش را زمینی کردند. انسانی که در این چارچوب احساس می‌کند، می‌تواند انسان و حتی باشد. یعنی انسانی که منافع متضاد خودش یا منافع متضاد طبقه‌اش را دنبال می‌کند. این انسان، انسان جامعه غربی است و تضاد منافع در آن شکل می‌گیرد و حالا تئوریزه کرده‌اند که چطور این تضاد منافع به تکامل اجتماعی ختم می‌شود، چه در مدل لیبرال آن چه در مدل‌های سوسیالیستی و کمونیستی. یعنی تلاش کردند که بگویند می‌شود تضاد منافع منتهی به هم‌افزایی و هم‌کاری و رشد بشود. علی‌ا‌یّ‌حال انسانی با این ویژگی‌ها درست کردند. انسانی که منافع خودش را می‌بیند و همه دنیا را بازار تبادل منافع متضاد می‌بیند، یا بازار جنگ طبقاتی بر سر منافع متضاد می‌بیند. این انسان به هیچ وجه نمی‌تواند ایثار و بکند. البته من نمی‌خواهم بگویم هر انسانی که در غرب حضور دارد این تعلیمات را پذیرفته و جبراً انسان‌های غربی همه زمینی‌اند؛ خیر، در کاخ فرعون هم انسانی با نگاه آسمانی مثل «مؤمن آل فرعون» و همسر خود فرعون هست که قرآن از آن‌ها به بزرگی یاد می‌کند، ولی تربیت غربی اینطور است. این طرف بویژه تربیت در مکتب اهل بیت و فرهنگ عاشورا، انسان مؤمن به غیب و انسانی که رشد خودش را در ایثار و فداکاری می‌بیند، تربیت می‌کند. انسانی که در او تبدیل به می‌شود و روابط جامعه را تبدیل به روابط می‌کند نه تضاد و تنافر، و مسابقه بر سر دنیا را تبدیل به ایثار در امر دنیا می‌کند. اسلام، چنین انسانی را تربیت می‌کند. باز من نمی‌خواهم بگویم تمام کسانی که در جامعه ایمانی هستند به این رشدها رسیده‌اند. درجات رشد و ایمان متفاوت است، ولی کلّیّتی که به‌دست می‌آید این است. یعنی تربیتی که اتفاق می‌افتد تربیت انسانی مؤمن به غیب، مؤمن به حضرت حق و قیامت و انسانی که دنیا برای او، محیط کار و تلاش در یک مزرعه است و باید کاشت کند و برداشت‌های بزرگ‌تری داشته باشد. انسانی را که رو به ﷼پنجره‌های_غیب قرار گرفته، تربیت می‌کند. انسانی که پایش روی زمین امّا قلبش در بهشت است و طبیعتاً مدل اعتقادات، فکر، رفتار و احساساتش متفاوت است. این انسان، است. گرچه دنیای غرب با نفوذی که در دنیای اسلام کرده، یک حجابی بر روی این تربیت انداخته، امّا نتوانسته این آتشفشان و این تربیت اساسی را در عمق وجود انسان مؤمن خاموش کند.» (خبرگزاری فارس، ۹۹/۲/۱۱)
sedayeenghelab148.mp3
2.97M
🔸 شماره: 148 💠 اولویت‌های مجلس یازدهم در حوزه‌های مختلف چه مسائلی باید باشد؟ 🔘 کارشناس برنامه: حسین عبدالهی‌فر 🆔 @sedayeenghelab_ir
علت انتشار دیر هنگام اخبار در هنگام وقوع بحران؛ با توجه به عواقب خطرناک انتشار در هنگام بحران، بدیهی است که صاحبان رسانه های معتبر و رسمی صبر را بر اقدام شتاب زده ترجیح دهند لذا اگر در اینطور مواقع شما از رسانه های معتبر چیزی جز سکوت مشاهد نمی کنید کافی است بدانید که این سکوت ۳ علت اصلی را در بر می گیرد؛ ۱_ رسانه های خودی فرصت می کنند خبر را با دقت و ابعاد بیشتری بررسی کنند ۲_ می توانند یک راهبرد حرفه ای و هماهنگ با نظام در چگونگی انتشار خبر داشته باشند تا خدای نکرده موجب سو استفاده ی بیشتر دشمنان انقلاب نشوند ٣_ با انتشار اخبار غیر رسمی که اشاره به کلیت موضوع دارد فضای رسانه ای را تشنه و آماده دریافت خبر اصلی می کنند که طبعا موجب بهتر دیده شدن بیانیه ی رسمی میشود 📌رضا خانعلی زاده
sedayeenghelab149.mp3
2.81M
🔸 شماره: 149 💠 بررسی محورهای دفاع و جنگ در بیانیه گام دوم انقلاب 🔘 کارشناس برنامه: علی بیگدلی 🆔 @sedayeenghelab_ir
🔴وقوع سانحه در تمرین ارتش 🔹در تمرین روز گذشته نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک که مامور آوردن هدف به محدوده آتش برای شلیک آزمایشی بوده، مورد اصابت موشک کروز شلیک شده از سوی ناوچه جماران قرار می‌گیرد و تعدادی از مدافعان وطن شهید و مجروح می‌شوند. i
sedayeenghelab150.mp3
2.99M
🔸 شماره: 150 💠 جلوه‌های مردم سالاری دینی 🔘 کارشناس برنامه: مهدی سعیدی 🆔 @sedayeenghelab_ir
🌙| معراج مؤمن 🔻 شب قدر معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم 🌸
پشت پرده یک تماس مشکوک حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا درباره پشت پرده تماس تلفنی بن‌سلمان با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر جدید عراق اظهار داشت: «این تماس تلفنی مقدمه‌ای است برای اینکه دولت جدید عراق در اختیار عربستان قرار گیرد، تعاملی که عربستان در گذشته با دولت‌هایی مثل نوری المالکی، حیدر العبادی و عادل عبدالمهدی داشت یک تعامل منفی بود ولی اکنون عربستان به این نتیجه رسیده که باید در همان ابتدای تشکیل دولت مصطفی الکاظمی این دولت را در اختیار گرفته و زمینه برقراری رابطه گسترده بین ریاض و بغداد را فراهم و در نهایت نفوذ ایران در عراق کاسته شود.» وی در تشریح اهداف عربستان برای آینده سیاسی عراق، افزود: «هدف عربستان این است که دولت الکاظمی از مدار شیعه و تشیع‌گرایی خارج شود و به مدار قومیت‌گرایی عربی وارد شود تا بتواند با کشورهای عرب منطقه به‌دوراز نفوذ ایران تعامل داشته باشد.»
✅قرآن، آینه بهشت و جهنم ✍ اگر کتابی بود که عکس اشیا را نشان می‌ داد، آن کتاب، همین قرآن است که بهشت و جهنم را نشان می‌ دهد، بااین‌ همه، ما این‌ گونه بی‌ تفاوت هستیم و به دنیا دل بسته ‌ایم. ‌ای‌ کاش مابه ‌التفاوت، چیزی بود که ارزش جدا شدن از حق و پیوستن به باطل را داشت. دنیا و مقاماتش چه ارزش دارد؟ خدا می‌داند که صاحبان مقامات معنوی در اوقات خلوت و مناجات چه حالی دارند و خاموشی فکر، چگونه آنها را در اثر مشاهده انوار الهی می‌ سوزاند، ولو در مدت کوتاه! ┏━✨🕊✨🕊✨┓ ┗━✨🕊✨🕊✨┛
1_27229714.mp3
1.96M
چشم واکردم و پر پر شدنت را دیدم
میدان آزمون مسئولان ۱- «الولایات، مضامیر رجال» حکومت و پست‌ها میدان آزمایش مردان است.(نهج‌البلاغه، حکمت ۴۴۱) ‌جرج جرداق نویسنده مسیحی و متوفای لبنانی در کتاب ارزشمند و معروف خود(صدای عدالت انسانی) می‌نویسد حضرت امیر(ع) پس از بیعت مردم و روزگار خلافت، بر حرف‌ها و آرمان‌های خود همچنان پایبند و وفادار ماند و برخلاف بسیاری که بعد از به قدرت رسیدن، به گذشته خود پشت می‌کنند و محافظه‌کار می‌شوند، علی(ع) کماکان انقلابی ماند و انقلابی‌تر حکومت کرد.(نقل به مضمون) ۲-انقلاب اسلامی به عنوان مردمی‌ترین انقلاب شناخته شده تاریخ از همان آغاز با حضور مردم شروع شد و به پیروزی رسید و بعد از پیروزی هم «رای مردم» نظام سیاسی را مشخص کرد. نظام برآمده از انقلاب اسلامی از همان روز اول بر شانه‌های مردم قرار داشته و با رای مردم تصمیم گرفته و‌پیش رفته. و الگویی تمام عیار از «مردم سالاری دینی» را تجربه کرده و پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشته است. 3-انتخابات مجلس چندی پیش برگزار شد ودیگر تاافتتاح مجلس یازدهم چیزی کمتر از بیست روز باقی مانده است. منتخبان ملت مسئولیت سنگینی را در شرایط حساس برعهده‌دارند. نتیجه انتخابات مجلس یازدهم حاوی پیام‌هایی بود که مهم‌ترین آن نارضایتی از عملکرد کلی مجلس دهم وناخرسندی از کارنامه اکثریت مجلس قبلی بود. منتخبان باید این پیام‌ها را برای خود معنا و عمیقا آن را درک نمایند.آنها باید این واقعیت را باور کنند که مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و نظام و کشور و همچنین بزرگ‌ترین حافظان و مدافعان آن با هیچ باند و دسته و حزب و جناحی پیوند اخوت نبسته و به هیچ کدام از اینها بدهی ندارند. این را نه فقط نتایج انتخابات اخیر مجلس که اگر نخواهیم عقب‌تر برویم حداقل تاریخ چهل و یک‌ساله انقلاب و نتایج انتخابات پیاپی و متوالی آن به روشنی و قاطعیت ثابت می‌کند. به دیگر سخن مردم برسر مصالح مملکت خود و بالاتر از آن بر سر اعتقادات خود با دیارالبشری تعارف ندارند و به هر کس که بخواهد بر سر این مسائل با مردم ایران باب شوخی و عدم روراستی و... باز کند به او درس خوبی می‌دهند و در مسائل داخلی این ادعا بیش از هر وقت و هرجای پای صندوق انتخابات ثابت می‌شود. 4- ملت ایران به عنوان یکی از دیرپای‌ترین ملل دنیا استقلال و عزت و آزادگی این سرزمین را یکی از آرمان‌های اصلی خود می‌داند. برای تحقق این هدف و آرمان، تاریخی پرفراز و نشیب روزهای سخت و مردافکنی را گذرانده است که «یکی داستان است پر از آب چشم»! انقلاب اسلامی را می‌توان آخرین و تازه‌ترین تلاش این ملت برای تحقق آرمان‌های بزرگی دانست که با ورود اسلام به ایران معنا و مفهوم بزرگ و متعالی یافته است. مردم با شعار«نهضت ما حسینیه» و به عشق شهید عاشورا و برای برپایی حکومت عدل علی(ع) انقلاب کردند و هرکس و هر گروه و شخصیتی که برای تحقق این هدف که بزرگ‌ترین آرمان تاریخی و اعتقادی این ملت بزرگ است گام بردارد مورد حمایت او خواهد بود و در غیر این صورت عرض خود می‌برد و زحمت مردم می‌دارد! 5- در برابر یاوه‌گویی‌ها و جِرزدن‌ها و جوسازی‌ها و بی‌ظرفیتی عاشقان قدرت که به جای پاسخگویی به مردم درباره عملکردشان در برخورد با معضلاتی چون مبارزه با قاچاق و گرانی بی‌مهار و... دلالی افسار پاره کرده که از اقتصاد تا ورزش را به آلودگی کشانده ،فرافکنی می‌کنند و روش «قصاص قبل از جنایت»، پیشه کردند. البته نباید ساکت بود و شیطنت‌ها و تفرقه افکنی‌های آنان را باید نه برای قانع کردن آنها، بلکه روشن کردن افکار عمومی مستدل و منطقی پاسخ داد. تلاش برای پاسخگویی و قانع کردن این جماعت کاری عبث است چون خودشان می‌دانند که حرف‌هایشان چقدر از سر دلسوزی؟! و می‌دانند تلاش‌هایشان همه برای تخریب رقیب و مایوس کردن مردم است، مایوس کردن مردم خط فکری و استراتژی اصلی اربابان فکری این جریانات است که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی در سایه بعضی غفلت‌ها و وادادگی‌ها دارد بی‌امان و خستگی‌ناپذیر کار می‌کند و بزرگ‌ترین هدف آن هم از همان اول تا امروز نومید کردن مردم از اصل انقلاب اسلامی و بیهوده نشان دادن مبارزه با قدرت‌های استکباری و جنایتکار است. بنابراین اگر حرف از پاسخگویی است باید در جهت روشن کردن اذهان مردم و افکار عمومی باشد که یکسره در معرض تهاجم القائات و شبهات و سؤالات وتبلیغات و...خناسان قرار دارد. به گمان ما هرچند این‌ پاسخگویی مستقیم لازم است و اگر به درستی و با منطق و «حکمت و موعظه حسنه» صورت گیرد بسیار کارساز است اما از این مهم‌تر و کارسازتر «پاسخ عملی» است و از همین جاست که حساسیت و سنگینی مسئولیت نمایندگان مجلس یازدهم که با توکل بر خدا و نیت خدمت گام به مجلس می‌گذارند نمایان‌می‌ش