eitaa logo
«متن و مقالات»
7 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
267 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*نکات مهم وصیت نامه امام خمینی(ره) : 1. وصیت نامه با حدیث ثقلین شروع شده است. ۲. محمد(ص) و آل او مظاهر جلال و جمال خداوند هستند. ۳. تذکر به گروههای شرق و غرب برای پای فشاری نکردن بر اشتباهشان. ۴. حدیث ثقلین متواتر تر بین جمیع مسلمین است. ۵. اهل سنت در صحاح شش گانه و کتب دیگر از ثقلین گفته اند. ۶. خودخواهان و طاقوت قرآن را وسیله ای برای حکومتهای ضد قرآنی کرده اند. ۷. سرمایه داری ظالمانه و بی حساب مخالف عدالت اجتماعی است. ۸. دشمنان اسلام، اسلام را رژیم سرمایه داری غرب می دانند. ۹. با به راه افتادن اقتصاد سالم عدالت اجتماعی تحقق می یابد. ۱۰. ما مفتخریم ۱۳ بار تکرار شده است. ۱۱. روحانی نما به مخالفان توطئه گر و بازی گران سیاسی کمک می کند. ۱۲. مناجات شعبانیه و عرفات از امامان و امام حسین(ع) است. ۱۳. فقه = دریای بی پایان. ۱۴. زنان همدوش مردان و بهتر از انان برای اسلام گام بردارند. ۱۵. آموزش نظامی از واجبات مهم است. ۱۶. تشکیل حکومت عدل از ابعاد قران است. ۱۷. امریکا = تروریسم دولتی، به اتش کشنده جهان. ۱۸. خیال صهیونیست = تشکیل اسرائیل بزرگ. ۱۹. انگیزه ایثارگری مردم در ایمان و اطمینان به غیب است. ۲۰. اولین حدیث وصیت نامه از رسول اکرم(ص) و در باره قران و عترت است. ۲۱. ملت ایران در حل مشکلات با جان دل بکوشند. ۲۲. در وجود کائنات اسماء الهی تجلی یافته است. ۲۳. ملتهای اسلامی از حکومت ایران الگو بگیرند. ۲۴. قشر متفکر مواظب توطئه دشمنان باشند. ۲۵. در سده های اخیر دشمنان ما را از هر پیشرفتی محروم کرده اند. ۲۶. مردم با اراده و پشتکار به رفع وابستگی ها اقدام کنند. ۲۷. بر دولتهای دست اندر کار است که از متخصصین خود قدر دانی کنند. ۲۸. اسلام و ایران صدمات غم انگیزی از مجلس شورای غیر صالح خورده اند. ۲۹. بعد از مشروطه به قانون اساسی عمل نشد. ۳۰. وصیت امام به نسل حاضر و اینده است. ۳۱. تفاوت دمکراسی امام با دمکراسی غربی در تکیه بر قانون اسلام است. ۳۲. عنوان ملت و مردم از مکررترین عناوین در سخنرانی های امام است. ۳۳. مجلس قانون گذاری در راس همه امور است. ۳۴. اختلاف ازادی امام با غرب در التزام به دیانت اسلام است. ۳۵. اساسی ترین ازادی ،ازادی بیان و عقیده است. ۳۶. انتقاد عامل رشد جامعه است. ۳۷. معیار برابری، تقوی و پاکی است. .
🔴 امام بزرگوار سالها پس از درگذشت فقدان ظاهری در بین ما زنده است/امام انسان تحول خواه و تحول آفرین بود 🔸رهبر معظم انقلاب در سخنرانی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره): 🔹امروز مراسم بزرگداشت امام بزرگوار به شکلی متفاوت از شکل معمول این مراسم اجرا می‌شود. 🔹چگونگی برگزاری مراسم مهم نیست، اصل قضیه گفتگو از امام بزرگوار است، که ما امروز و فردای کشورمان به این احتیاج داریم، امام بزرگوار سالها پس از درگذشت فقدان ظاهری در بین ما زنده است و باید زنده بماند، ما از فکر، معنویت و انگشت اشاره او استفاده کنیم. 🔹امروز میخواهم در مورد یک خصوصیت مهمی از امام بزرگوار صحبت کنم، البته ایشان دارای خصوصیات برجسته و متعددی بودند. 🔹امام انسان تحول خواه و تحول آفرین بود، امام نقش فرمانده داخل در عملیات و نقش رهبر به معنای واقعی را داشتند. 🔹ایشان بزرگترین تحولات را در دوران و زمان خودشان، در حوزه ها و عرصه های متنوعی ایجاد کردند. 🔹اولا روحیه تحول خواهی از دیر زمان در این بزرگوار وجود داشته و این چیزی نبود که در آغاز نهضت اسلامی به وجود بیاید، از دوران جوانی ایشان انسان تحول خواهی بودند.
نقش امام در ایجاد تحول مانند یک فرمانده داخل میدان بود 🔻 رهبر انقلاب: مهم‌ترین و برجسته‌ترین خصوصیّات امام بزرگوار روحیه‌ی تحوّل‌خواهی و تحوّل‌انگیزی اوست. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. ایشان بزرگ‌ترین تحوّلات را در دوران خودشان و در عرصه‌های متنوّع زیادی ایجاد کردند. ۹۹/۳/۱ 🏷 سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام (ره)
| امام مانند پیامبران انقلابش را با تحول روحی افراد شروع کرد 🔻رهبر انقلاب: امام مِیدانی وارد مسئله‌ی تحوّل شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّل‌آفرینی روحی در یک مجموعه‌ای از طلّاب جوان در قم تا تحوّل‌آفرینی وسیع در عموم ملّت ایران. این همان روش پیغمبران است؛ پیغمبران هم آغاز همه‌ی حرکتهای خودشان را از انقلاب روحی افراد شروع کردند. ۹۹/۳/۱۴ 🏷 سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌مروری بر بیانات ۱۴ خرداد ۹۹ ✅قسمت اول 🔰محور بحث امروز، لزوم تحول در جامعه و مقابله با تحجر یعنی ایستادگی بر مشهورات غلط بود. امام خمینی امام تحول بود. محورها و مباحث تحول خواهی امام 1⃣ مبحث اول: امام که خود شخص متحول شده بود، ابتدا در حوزه در میان جمعی از حوزویان تحولی ایجاد کرد سپس این تحول را در میان مردم گسترش داد. 2⃣ مبحث دوم:محورهای تحول خواهی امام ۱. تحول ملت در توجه به مسائل مهم خود ۲.تحول در نگاه به خود و جامعه تبدیل احساس حقارت به احساس توانایی و عزت ۳.تحول در مطالبات اساسی مردم از مطالبات حقیر کوچک محلی و محدود به استقلال، آزادی، نه شرقی، نه غربی و مطالبات بزرگ انسانی و جهانی ۴. تحول در نگاه به دین از حوزه مسائل فردی به رسالت دین در نظام سازی، جامعه سازی، انسان سازی، تمدن سازی ۵. تحول در نگاه به آینده. نتیجه این تحول این بود که مردم امروز به ایجاد تمدن نوین اسلامی نگاه می کنند. ایجاد اتحاد عظیم اسلامی و تشکیل امت اسلامی ۶. تحول در مبانی معرفتی کاربردی. امام نظام سازی را و دیگر مسائل مورد نیاز برای اداره جامعه را به طور روشمند و قانونمند یعنی به همان روش فقه جواهری و به دور از بدعت و با استفاده صحیح از مباحث متعارف فقه وارد فقه نمود. ۷. تحول در جمع بین تعبد و نوگرایی. امام نوگرا در عین حال به شدت پایبند تعبد بود به خلاف بعضی روحانیون نوگرا که اگرچه به طور فردی متعبد بودند اما در مسائل اجتماعی این تعبد را نداشتند ۸. تحول در نگاه جوانان. امام اعتماد و تکیه عجیبی به جوانان داشتند و آنان را در مناصب مختلف گمارد در عین حال از ظرفیت‌های غیر جوان هم استفاده کردند. ۹. تحول در نگاه به ابر قدرت ها امام نشان داد ابرقدرتها شکست پذیر هستند. 3⃣ مبحث سوم: ارزیابی تحول بعد از امام اینها که از خصوصیات امام بود، برای درس گرفتن در جامعه امروز ماست. ما اگرچه در این ۳۰ سال حرکت تحولی داشته‌ایم اما چون هر جامعه زنده و پویایی، همچنان احتیاج به تحول داریم ما در مواردی تحول یافته ایم در علم امروز ما در دنیا مطرح هستیم. در عرصه دفاعی، توانایی های ما نزدیک به حد بازدارندگی است. در عرصه سیاست، امروز چهره نظام یک چهره با ابهت و قدرتمند در دنیاست. در برخی از زیرساخت ها هم تحول پیدا شده اما فعلیت نیافته در مواردی تحول مهمی نداشته‌ایم در مواردی عقب‌گرد ناپسند داشتیم حجت الاسلام ثقفی،
📌مروری بر بیانات ۱۴ خرداد ۹۹ قسمت دوم ادامه: 4⃣مبحث چهارم: الزامات تحول ۱. تحول خواهی، لزوماً به معنای اعتراض نیست تحول یعنی گرایش مستمر به بهتر شدن. یعنی میل به شتاب داشتن و اجتناب از تحجر و با فشاری بر مشهورات غلط ۲. تحول نیازمند پشتوانه فکری است. در هر زمینه ای ابتدا باید اندیشه مدون و شکل یافته داشت و این با اتکا به دارایی های معنوی یعنی احکام و مقررات اسلامی، آیات قرآن و کلمات اهل بیت میسر است. کسانی از انقلابیون که در ابتدا پشتوانه فکری نداشتند، امروز تبدیل به فسیل هایی شده اند مانند فسیل های کجرو در زمان شاه. ۳. تحول را با استحاله فکری نباید اشتباه گرفت. این منجر به مرگ تمدنی می شود مانند اندیشه تجدد در زمان شاه. ۴. تحول لزوما دفعی نیست. اگر هدف، درست انتخاب شد و راه طولانی بود، باید صبر کرد. اتکاء به یک دست هدایتگر قابل اطمینان این تحول تدریجی را به جلو می برد. ۵.تحول را با کارهای سطحی نباید اشتباه گرفت. کارهای متهورانه، عجولانه گاه برای فرونشاندن هوس، یک کار انجام می شود تحول یک کار عمقی است. سرعت را با شتاب‌زدگی نباید اشتباه گرفت. 5⃣ مبحث پنجم: فهرستی مثالی ازعرصه و موضوعات تحول ۱. در اقتصاد باید بند ناف کشور را از نفت قطع کرد ۲. بودجه بندی؛ بودجه باید ناظر به موضوع، مسئله و عملکرد باشد یعنی بودجه باید عملیاتی باشد عده ای این را می‌گویند اما عمل نمی‌شود. ۳. آموزش فایده محور، عمقی و کاربردی در دانشگاه، دبیرستان و حتی در دبستان، آموزش‌ها باید عمقی و کاربردی و نه حفظی باشد. درس هایی که هیچ فایده‌ای برای یک فرد تا آخر عمر او نخواهد داشت، اگر همین برنامه تحول آموزش و پرورش اجرا شود این تحول پیش خواهد آمد. ۴. حل مشکلات اجتماعی چون اعتیاد و عدالت ۵. توجه به مسئله خانواده و جمعیت و مسئله دهشتناک پیر شدن جامعه 6⃣مبحث ششم شرط تحول شرط مهم تحول، نترسیدن است. دشمن غیر از مقابله سخت افزاری در بخش نرم افزاری نیز تلاش می‌کند تصمیمات مهم و درست کشور را زیر سوال ببرد این فضای مجازی با برخورد های تیز و آزاردهنده را نباید ملاحظه کرد. ملاحظه دشمن را هم نباید کرد. حجت الاسلام ثقفی
🌴شناخت امام خمینی ( ره)در یک نگاه ...🌴 * نام:سید روح الله * نام خانوادگی: مصطفوی *سلسله نسب:موسوی خمینی *نام پدر:سیدمصطفی *نام مادر:هاجر *تاریخ تولد:یکم مهرماه ۱۲۸۱ *محل تولد:خمین * سال ازدواج:۲۷ سالگی/۱۳۰۸ * همسر:بانوخدیجه-دختر آیت الله میرزا محمدثقفی * فرزندان:۲پسر-۵دختر (مصطفی.صدیقه.فریده.سعیده.لطیفه.فهیمه.احمد) * مرتبه:آیت الله العظمی * تحصیلات حوزوی: اجتهاد *تخصص:فقه و اصول. فلسفه‌. عرفان.اخلاق. کلام.سیاست. * مشاغل:مدرس حوزه علمیه قم.مرجع تقلید.رهبری انقلاب اسلامی و ولی مسلمین و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران *قیام خونین ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲: ۶۱ سالگی * تبعیدبه ترکیه ۱۳۴۳: به دلیل مخالفت با موضوع کاپیتولاسیون * مهاجرت به نجف ۱۳۴۴: سیزده سال در نجف * شهادت فرزندش سیدمصطفی ۱۳۵۶: سرآغاز حرکت های اعتراض جدید *مهاجرت به کویت ۱۳۵۷: کویت اجازه ورود نداد *مهاجرت به فرانسه مهرماه ۱۳۵۷: حدود ۴ماه *بازگشت به ایران: بعد از۱۵ سال تبعید * ۲۲ بهمن ۱۳۵۷: پیروزی انقلاب اسلامی رهبری حکیمانه انقلاب و نظام: ده سال و جهارماه *نگارش وصیت نامه و ارایه یک نسخه به امانت نزد خبرگان: ۲۶ بهمن ۱۳۶۱ *بازنگری در وصیت نامه ۵ سال بعد و قرار دادن یک نسخه در آستان قدس و یک نسخه نزد خبرگان: ۲۹ آذر ۱۳۶۶ *خوانش وصیت نامه ۱۵ خرداد ۱۳۶۸: یک روز پس از عروج ملکوتی *مراسم تشییع ۱۷ خرداد ۱۳۶۸: بزرگ ترین رخداد تاریخ معاصر *تاریخ رحلت: ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ / ۸۷ سالگی *محل خاک سپاری: تهران- بهشت زهرا * مهمترین تالیفات فرهنگی: صحیفه امام -22 جلد دیوان اشعار شرح دعای سحر شرح ۴۰ حدیث شرح حدیث جنود عقل و جهل عرفانی تعلیقه بر فواید الرضویه تعلیقات علی شرح فصوص الحکم و مصباح الانس مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه سر الصلاة معراج السالکین و صلوة العارفین آداب الصلوة مناهج الوصول الی علم الاصول رسایل- دوجلد تعلیقة علی العروة الوثقی الطهارة - سه جلد مکاسب محرمه- دوجلد تعلیقة علی وسیلة النجاة تحریر الوسیله- دوجلد البیع- پنج جلد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادداشت اختصاصی/ * پانزده خرداد ۱۳۴۲ بسیاری از تحلیلگران قیام ۱۵ خرداد مردم مسلمان قم، تهران و سایر شهرهای ایران را سرآغاز انقلاب اسلامی می دانند که ابراز خشم مردم از دستگیری امام خمینی توسط رژیم شاه بود. رژیم شاه در خرداد سال ۴۲ با به‌کارگیری حداکثر خشونت و کشتار مردم، توانست اعتراض آنها را سرکوب کند و با به خاک و خون کشیدن مرد و زن پیر و جوان و حتی کودکان حاضر در راهپیمایی، زوال حکومت خود را تا ۱۵ سال به تاخیر اندازد، اما این جنایت چند پیام مهم برای مردم مسلمان ایران و رژیم شاه و حامیان او داشت . مردم بعد از این واقعه به این واقعیت پی بردند که رژیم شاه هیچ ارزشی برای آموزه های دینی و حتی جان مردم قائل نیست و امکان تحمل چنین حکومتی وجود ندارد، اما عدم گستره فهم و بصیرت قاطبه مردم، تحقق سرنگونی شاه را تا ۱۵ سال به تاخیر انداخت و از طرفی برای خود رژیم هم ثابت شد که هیچ مفاهمه ای بین او و مردم مسلمان ایران وجود ندارد، اما توانست با ابزار تبلیغات تا مدت ها بر این عدم مفاهمه سرپوش گذارند که البته با گسترش درک و بصیرت مردمی، حکومت دیکتاتوری از بین رفت. نکته حائز اهمیت در خصوص این رویداد در حال حاضر، تغییر جای جلال و شهید است که این روزها در فضای مجازی گسترش یافته است. به میزانی که صاحبان قلم و سخن کمتر از واقعیت‌های چنین رویدادهایی بگویند و بنویسند و جنایت های رژیم گذشته را برای نسل جوان فعلی تشریح ننمایند، کم نیستند افرادی که فکر و ذهن جوانان را دزدیده و از قاتل مردم ایران، چهره ای موجّه و خادم ترسیم نمایند. دکتر حبیب زاده
وصیت نامه آیت الله سید محمد رضا سعیدی: بسم الله الرحمن الرحيم وصيت نامه من سيد محمد رضا سعيدي خراساني: ✅پسران من همگي اهل علم و تبليغ براي خداشويد. ✅دختران من به شوهر اهل علم و تبليغ همسر شويد. ✅در زندگي باهم متحد باشيد و براي دنيا با هم اختلاف نكنيد،همگي حق مادر را رعايت كنيد ✅و جنازه مرا در قم دفن كنيد،مرا دعا كنيد و سلام مرا به همگي برسانيد. دو روز روزه برايم بگيريد. ✅از آيه ۱۵۲تا ۱۵۷از سوره بقره غفلت نكنيد… ✅به هر كسي كه مي خواهد زحمات فاتحه خواني برايم بكشد بگوييد، در عوض يك مساله ياد بگيريد و عمل كنيد. ✅هر كس به من بدهكار است من كه صورت ندارم،اگر تا آخر عمرش نتوانست بپردازد بري الذمه است. (سيد محمدرضا سعيدي خراساني ،اول ربيع الثاني) .
مذاکره راهبردی بغداد - واشنگتن و مسئله خروج آمریکا از عراق طبق اعلام قبلی منابع خبری، مذاکرات عراق و آمریکا برای امضای یک توافقنامه راهبردی جدید، از فردا 21 خرداد آغاز می‌شود. در ارتباط با این دور از مذاکرات و توافقنامه، نکات چندی وجود دارد که در زیر ذکر می‌شوند. اول؛ توافقنامه قبلی که 26 آبان 1391 توسط دولت عراق تصویب شده و سپس به تصویب پارلمان این کشور رسیده، صفت «راهبردی» را یدک می‌کشیده و معنایش این بوده است که توافق فوق مبنای روابط درازمدت میان دو کشور خواهد بود. علاوه بر آن، گفته شده بود که این توافقنامه دائمی است. اما، اکنون می‌بینیم که پس از گذشت هشت سال، باز هم صحبت از مذاکرات راهبردی برای نیل به یک توافقنامه راهبردی جدید می‌شود! دوم؛ از نام توافقنامه که بگذریم، به نظر می‌رسد که نحوه مذاکرات جاری و محتوای توافقنامه احتمالی جدید، با گذشته فرق خواهد داشت؛ در حال حاضر علاوه بر کرونا، وضعیت بسیار لرزان و ضعیف آمریکا چه در منطقه غرب آسیا و چه در داخل این کشور، اجازه نمی‌دهد که کاخ سفید از موضع قدرت، مقابل عراق ظاهر شود. در سال 2011 ، «جیمز میلر» معاون وقت وزارت دفاع آمریکا به همراه «رز جو تیویلر» یکی از معاونان وزارت خارجه این کشور با «سعدون الدلیمی» وزیر دفاع وقت عراق، به صورت مستقیم مذاکره کرده و هر چند واشنگتن(لااقل در توافقنامه) پذیرفته بود که نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند، ولی در توافقنامه شرایطی را به دولت و کشور عراق تحمیل کرده بودند که کم از تبدیل کردن این کشور به پایگاه منطقه‌ای واشنگتن نبوده است. مواردی مثل تقویت روابط امنیتی، همکاری در بخش امنیتی، نفوذ آمریکا در حوزه دفاعی عراق به بهانه مدرنیزه کردن توان نظامی این کشور، و همکاری بغداد – واشنگتن در حوزه امنیت منطقه‌ای، معنایی جز این نداشت که آمریکا می‌خواهد از عراق یک مهره کاملا وابسته (در حد عربستان و امارات) بسازد. علاوه بر آن، گفته می‌شود که مذاکرات میان طرفین، از راه دور و از طریق ویدئو کنفرانس خواهد بود. کارشناسان با اشاره به این شیوه مذاکرات و جایگاه متزلزل آمریکا، می‌گویند که اگر واقعا مذاکراتی میان طرفین صورت بگیرد، این مذاکرات طولانی بوده و در عوض، پیچیده نخواهد بود. زیرا مقامات کاخ سفید به ویژه شخص «دونالد ترامپ» در جایگاهی نیستند که بتوانند خواسته‌های اصلی خود مثل ماندن در عراق و یا انحلال «حشدالشعبی» را به دولت و ملت عراق تحمیل کنند. سوم؛ از نگاه ملت عراق و گروه‌های سیاسی این کشور، هر گونه مذاکره‌ای با آمریکا باید «مذاکره خروج» باشد، و به گفته «نصر الشمری» معاون دبیرکل و سخنگوی رسمی جنبش «نجبا»، که وابسته به حشدالشعبی است، مذاکراتی که موضوع آن، خروج آمریکا نباشد، باطل است. چهارم؛ به اعتقاد برخی ناظران، نفس از سرگیری مذاکره، یک ترفند از جانب کاخ سفید با هدف ماندن در عراق، خرید وقت و یا لااقل، خروج آبرومندانه از این کشور است. چون در شرایط کنونی، مذاکره هیچ معنایی ندارد. اگر آمریکا طی ماه‌های گذشته بدون هیچ قید و شرطی از عراق خارج می‌شد، این اتفاق یک پیروزی شیرین برای ملت عراق و مایه سرافکندگی شدید برای آمریکا بوده است. علاوه بر آن، خروج ذلیلانه آمریکا در سطح منطقه‌ای نیز جبهه مقاومت را منسجم و امیدوار می‌کرد و رژیم‌های وابسته به آمریکا را هم به لرزه می‌انداخت. اما، مذاکرات جاری می‌تواند از شدت و حدت این آبروریزی آمریکا تا حدودی بکاهد. پنجم؛ مذاکره جاری میان آمریکا و عراق برای «مصطفی کاظمی» نخست وزیر این کشور، یک تیغ دولبه خواهد بود؛ از یک طرف، برای دولت او که قرار است حدود یک سال و نیم سر کار بماند، شاید یک دستاورد تلقی شود، اما از طرف دیگر، نفس مذاکره با آمریکا، برای هر دولتی در عراق، یک خطر محسوب می‌شود؛ زیرا در این کشور احساسات ضد آمریکایی شدیدی حکمفرماست، و مردم در رابطه با نحوه این مذاکرات و نتایج آن به شدت حساس هستند. ششم؛ علی‌رغم توطئه‌های آمریکا، روابط ایران و عراق در شرایط مقبولی قرار دارد و چشم‌اندازهای روشنی نیز در مناسبات میان دو کشور، قابل پیش‌بینی است. همان طور که می‌دانیم، از همان ابتدای وقوع انقلاب اسلامی در ایران، آمریکا عراق را به عنوان ابزاری برای سرکوب این انقلاب در نظر گرفته بود؛ در جنگ تحمیلی هشت‌ساله به نتیجه نرسید، پس از واقعه مشکوک 11 سپتامبر و در سال 2003 نیز به عراق لشکر کشید تا تحولات ایران، عراق و منطقه را در جهت منافع خود و رژیم صهیونیستی مدیریت کند. این نوع سیاست پس از خروج از عراق در سال 2011 (سال خروج آمریکا از عراق) نیز ادامه یافت و حتی این سیاست ضد ایرانی در توافقنامه بغداد- واشنگتن، که در همان سال امضاء شد و همزمان با آن، سیاست ایجاد شکاف می
ان دو ملت ایران و عراق، توسط سفارت آمریکا در بغداد دنبال شده است. از سال 2014 به بعد هم این سیاست تحت پوشش مبارزه با داعش و تشکیل «ائتلاف ضد داعش» ادامه پیدا کرده است، که اوج آن را در ترور سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» شاهد بوده‌ایم. با توجه به این سابقه، طبیعی است که ایران در ارتباط با سرنوشت پایگاه‌های آمریکایی در عراق، که در مذاکرات جاری بغداد - واشنگتن مشخص می شود، باید حساس باشد. در یک جمع‌بندی، از نگاه ملت عراق، اگر قرار است مذاکره‌ای بشود، نتیجه‌اش باید خروج فوری نیروهای آمریکایی از خاک عراق باشد. در غیر این صورت، باطل و مردود است. سبحان محقق
hafiz 109.pdf
1.38M
┈••✾•🌿💠🌺💠🌿•✾••┈┈• نشریه حفیظ شماره ۱۰۹ ┈••✾•🌿💠🌺💠🌿•✾••┈┈• 🌺 @hafiz_8
🔴 رونمایی از بسته تحریمی جدید 🔻 جمهوری خواهان کنگره روز چهارشنبه مدعی شدند که بسته جامع تحریمی را برای اعمال بزرگترین اقدامات تحریمی علیه ایران در تاریخ رونمایی کردند . این بسته ۱۱۱ صفحه‌ای از سوی کمیته مطالعات جمهوری خواهان در کنگره تهیه و رونمایی شده است. 🔻در صورت تصویب این طرح پیشنهادی جمهوری‌خواهان کنگره: 1⃣ سازوکار تحریمی موسوم به "ماشه" اجرایی می‌شود و تمام تحریمهای سازمان ملل علیه ایران برگردانده می‌شوند. 2⃣ تحریم تسلیحاتی ایران (که اواخر مهرماه به پایان می‌رسد) تمدید می‌شود. 3⃣ وزارت خزانه‌داری آمریکا موظف می‌شود سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران را به فهرست اشخاص تحریمی اضافه کند. 4⃣ تحریم‌های جدیدی در حوزه‌های پتروشیمی، مالی، بخش‌های ساخت‌وساز، و خودروسازی ایران اعمال می‌شود. 5⃣ کانال مالی ایران و اروپا موسوم به "اینستکس" تحریم می‌شود. 6⃣ مقامات ارشد نیروهای مقاومت در عراق و لبنان و افراد نزدیک به آنها تحریم می‌شوند. 7⃣ آمریکا مبارزان یمنی را "سازمانی تروریستی" اعلام خواهد کرد.
⭕ کارگزاران لندن و واشنگتن برآن هستند تا هرطور شده تمرکز نگاه جهانی را از ایالات متحده به‌سوی جنوب غرب آسیا تغییر بدهند؛ لذا می‌توان انتظار داشت برای نجات آمریکا از فشار افکار عمومی مردم جهان، نیروهای نیابتی سنتکام، ایران، عراق، لبنان، سوریه و ... را با فتنه‌سازی درگیر پروژه‌های آشوب‌طلبانه خود کرده و فشار فعلی را از روی آمریکا برداشته یا کم‌رنگ کنند. هوشیاری همه در این مقطع زمانی کاملا الزامی است!
«ایالات متحده» با چالش فروپاشی مواجه است نزدیک به سه هفته از آغاز تظاهرات مردم آمریکا علیه نظام سیاسی این کشور می‌گذرد آتش‌زدن پرچم آمریکا در جلوی کاخ سفید، واژگون کردن مجسمه‌های «کریستف کلمب» و «جرج واشنگتن» معنای این تظاهرات را مشخص می‌کند و تداوم این تظاهرات علی‌رغم اقدامات شدید نیروهای نظامی و امنیتی بیانگر آن است که آمریکا با یک چالش بسیار عمیق و گسترده مواجه است کما اینکه خارج شدن شهر «سیاتل» از اداره پلیس از ناتوانی سیستم آمریکا از مهار این مسئله حکایت می‌نماید. در این خصوص گفتنی‌هایی وجود دارد: 1- کشیده شدن دامنه اعتراض مردم از قتل «جرج فلوید» شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست یک افسر سفیدپوست پلیس در شهر «مینیاپولیس» به پایین کشیدن مجسمه‌های کریستف کلمب که پدر آمریکا به حساب می‌آید و مجسمه‌های جرج واشنگتن که مظهر مدنیت امروز آمریکا محسوب می‌شود، موضوعی ساده نیست و از سوی دیگر سکوت آن دسته از شهروندانی که مخالف این نوع اقدامات از سوی سایر شهروندان هستند، نشان دهنده گستردگی اجتماعی معترضین می‌باشد. در واقع این روند از یک سو بنیادی بودن این اعتراضات و اهداف معترضین را نشان می‌دهد و از سوی دیگر بیانگر گسترده بودن آن در جامعه آمریکا است، با این وصف خیزش شدید کنونی، خیزش یک طبقه از جامعه آمریکا نیست و نمی‌توان آن را در قاب «ضد نژادپرستی» خلاصه کرد. نژادپرستی یک رویه است و علی‌رغم تأثیر عمیق آن بر شهروندان، می‌تواند اصلاح شود و در نتیجه شعار شهروندان می‌توانست در شعارهای ضد نژادپرستی محدود باشد. نژادپرستی در آمریکا قانون نیست که شهروندان خواهان رفع آن باشند. یک وضع اجتماعی و به عبارت دیگر یک «سیاست اعمالی» به حساب می‌آید بنابراین در این صحنه هیئت حاکمه می‌توانست با استناد به قوانین خود را مبرا از اتخاذ سیاست‌ نژادپرستی خوانده و از اقدام پلیس میناپولیس که فلوید را ظالمانه خفه کرده است، تبری جوید اما هیئت حاکمه آمریکا علیرغم آنکه گفت آن پلیس را تحت پیگرد قرار داده، تردیدی در مقابله نظامی و امنیتی با تظاهرات‌کنندگان نشان نداد. چرا؟ چون هیئت حاکمه بخوبی می‌داند، این تظاهرات صرفاً بخاطر اقدام ناجوانمردانه پلیس برپا نشده بلکه هدف بهم زدن «نظم موجود» را دنبال می‌کند. بی‌دلیل نبود که «دونالد ترامپ» دو روز پس از آغاز خیزش مردمی در آمریکا اعلام کرد پلیس نباید در برخورد خشن با معترضین تردیدی به خود راه دهد او در بیانیه‌ای که صادر کرد اگرچه از واژه «اراذل و اوباش» برای خیزشگران استفاده کرد اما ارتش و گارد ملی- و نه فقط پلیس- را به مصاف فرستاد و در واقع اعتراف کرد که آمریکا با یک موج بزرگ مردمی و نه با گروه‌هایی از اوباش مواجه است. ۲- اگر بخواهیم تظاهرات متداوم و در حقیقت خیزش مردم آمریکا را به مخالفت با «نژادپرستی» محدود کنیم هم از یک درد مزمن درجامعه آمریکا حرف زده‌ایم. رژیم سیاسی آمریکا مدعی است که تبعیض نژادی و تمایز انسان‌ها در برخورداری از حقوق شهروندی را به رسمیت نمی‌شناسد اما مردم این کشور در بخش‌های مختلف این تبعیض‌ها و تمایزها را حس می‌کنند و از شدت و فراگیری آن خبر دارند در واقع مردم می‌دانند سیاست واقعی و عملیاتی آمریکا بر مبنای تبعیض و تمایز استوار است هر چند «بیان اعلامی» مقامات خلاف آن را بیان می‌کنند. بر این اساس «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا چند روز پس از قتل جرج فلوید و فراگیر شدن دامنه تظاهرات، نوشت: «برای میلیون‌ها آمریکایی برخورد متفاوت براساس نژاد یک امر عادی، غم‌انگیز و دردناک است که هنگام مراجعه به نظام سلامت و یا فروشگاه‌ها و یا حتی هنگام قدم زدن و فقط تماشای پرندگان با آن مواجه می‌شوند.» آمریکایی که کشف آن به «کریستف کلمب» ونیزی نسبت داده می‌شود، اساساً با سلطه نژادی آغاز شده است. قماربازها و جنایت‌پیشگان اروپایی که به‌صورت دسته‌های بزرگ پا به این سرزمین سرخپوستان گذاشتند، قتل شهروندان را به‌عنوان سلاحی برای سیطره بر سرزمین آنان دنبال ‌کردند و در واقع همان‌گونه که این به اصطلاح مهاجرین اروپایی در قتل و جنایت شهره بودند از این به‌عنوان «سلاح» استفاده کردند پس بی‌جا نیست اگر بگوییم آمریکا کشوری اشغال شده است همان‌گونه و با همان روشی که فلسطین به اشغال درآمده است. اروپایی‌ها در گام دوم و پس از به قتل رساندن هزاران سرخپوست، با یکدیگر نیز درگیر شدند که از 1775 تا 1783 در قالب جنگ‌های خونین استمرار داشت و به شکل‌گیری آمریکای امروزی منجر گردید. از این تاریخ حاکمان آمریکا در شکل بسیار گسترده‌ای حقوق شهروندان حقیقی این کشور را در ابعاد مختلف نقض کردند تا جایی که به‌طور رسمی و آشکار علیه شهروندان بومی، سیاست برده‌د