eitaa logo
«متن و مقالات»
7 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
2.2هزار ویدیو
268 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨حسن روحانی : یکشنبه هفته ی آینده ، ایران می تواند هم سلاح بفروشد و هم سلاح خریداری کند
🔸 جریان اشرافیت در دولت روحانی فربه‌تر شده است عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تهران، در برنامه گفت‌وگوی زنده جبهه انقلاب: 🔹جریان دو درصدی با نفوذ خود مشکل دولت را حل و فصل کردند تا دولت سقوط نکند؛ از این رو آقای روحانی خود را به این دو درصد سرمایه دار اشرافی بدهکار می داند. 🔹تا شهریور سال آینده که دولت جدید به روی کار بیاید 11 ماه فرصت باقی مانده است و آقای روحانی با طرح ها ضربتی باقی مانده اقتصاد و تولید کشور را نابود خواهد کرد تا اینکه مردم از ایستادگی پای انقلاب پشیمان شوند. 🔹نمایندگان نباید از انجام وظایف خود ترس داشته باشند. 🔹ذهن برخی مسؤولان غرب گرا است، خطرناکترین شکل نفوذ این است که فکرها و اندیشه های مسؤولان مرعوب غرب باشد و در مسیر و اهداف آنها حرکت کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ناکامی بزرگ سعودی‌ها در سازمان ملل متحد 🔹 در هفتادوپنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۵ عضو شورای حقوق‌بشر این سازمان با آرای مخفی نمایندگان کشورها انتخاب شدند و رژیم سعودی علی‌رغم تلاش گسترده برای لابی با اعضا، از راهیابی به این شورا بازماند. 🔹 به گزارش فرانس24، چین، روسیه، اوکراین، بریتانیا، فرانسه، کوبا، مکزیک، بولیوی و ازبکستان از جمله کشورهایی هستند که به عضویت این شورا انتخاب شده‌اند. 🔹 اعضای جدید برای دوره‌ای دوساله عضو شورای حقوق‌بشر سازمان ملل خواهند بود 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
ماراتن سیاسی در لبنان به نفع کسی نیست انفجار چهارم آگوست در بندر بیروت تنها خسارت جانی ۲۲۰ کشته و ۷ هزار زخمی و هزینه سنگین مالی به دنبال نداشت بلکه موج سهمگینی در عرصه سیاسی این کشور به وجود آورد که تاکنون ادامه دارد. دولت حسن دیاب تنها چند روز بعد از این انفجار سقوط کرد و هرچند که طولی نکشید مصطفی ادیب در ۲۱ اوت به عنوان نخست‌وزیر مکلف مسئول تشکیل کابینه شد، اما تلاش و رایزنی‌های او با احزاب لبنان به جایی نرسید و سرانجام در ۲۶ سپتامبر از این مأموریت کنار کشید و علت آن را هم «نبود توافق و هماهنگی سیاسی برای تشکیل دولت جدید لبنان» اعلام کرد. حالا رئیس‌جمهور لبنان میشل عون قصد دارد در روز پنج شنبه ۱۵ اکتبر رایزنی‌های جدیدی را با جناح‌های پارلمان برای تشکیل دولت جدید لبنان شروع کند و قبل از آن هم دیداری با نخست‌وزیران پیشین خواهد داشت. این به معنای دور جدیدی از معرفی نامزد‌های پست نخست‌وزیری و تعیین نخست‌وزیر مکلف تا تشکیل کابینه است، اما آیا این دور مبدل به ماراتن سیاسی دیگری خواهد شد؟ ماراتن سیاسی برای تشکیل دولت در لبنان چیز بی‌سابقه‌ای نیست. قبل از دولت دیاب زمام امور در دست سعد حریری بود که هشت ماه طول کشید تا بتواند کابینه خود را تشکیل دهد و خود دیاب هم یک ماه بعد از تعیین به مقام نخست‌وزیری توانست کابینه‌اش را تشکیل دهد و تلاش ناکام ادیب را نیز باید در نظر گرفت که هفته‌ها رایزنی او به جایی نرسید. پس نباید انتظار داشت فرایندی که از روز پنج شنبه در کاخ بعبدا شروع می‌شود به زودی نتیجه دهد و دولت جدید لبنان شکل بگیرد، اما عوامل تازه‌ای ایجاد شده که تسریع در این فرایند و تشکیل هر چه زودتر کابینه را ضروری می‌کند. نخستین عامل فضای عمومی حاکم بعد از انفجار چهارم آگوست به وجود آمده و باعث شده از یک سو آن اعتماد به نفس سابق احزاب برای کنترل اوضاع سیاسی تضعیف شود و از سوی دیگر، کشور‌های خارجی جرئت بیشتری برای مداخله در امور لبنان پیدا کنند. جدای از دو سفر رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون به بیروت و بحث و جدل‌هایی که بر سر هدف استعمارگرایانه این دو سفر به وجود آمد، گفته می‌شود که عربستان با حمایت امریکا سعی دارد بهاء حریری را به جای سعد حریری وارد صحنه سیاسی لبنان کند تا اینکه هم نمایندگی خاندان حریری را از دست برادر کوچک‌تر خارج کند و هم جای او را در سیاست لبنان بگیرد. طرفداران بین دو برادر بیش از یک ماه پیش در منطقه‌ای از بیروت به نام الطریق‌الجدیده درگیر شدند که در این درگیری از خمپاره، آرپی‌جی و مسلسل استفاده کردند و در نهایت، مداخله ارتش اوضاع را آرام کرد. این مداخله پیش‌درآمدی بر رقابت سنگین بین دو برادر بود و حالا هم بهاء یک شنبه گذشته بیانیه‌ای منتشر کرده که این بیانیه می‌تواند گام نخست او برای رقابت سیاسی با برادر کوچک‌تر و دیگر نامزد‌های احتمالی پست نخست‌وزیری باشد. عامل دوم در درگیری بین طرفداران دو برادر از خاندان حریری نمودار شد و آن استفاده از اسلحه در منازعات سیاسی بود که دست‌کم از توافق طائف به این سو نمودی نداشت، اما حالا ممکن است مبدل به اهرمی برای کسب نفوذ و اعتبار سیاسی شود. نفس آن درگیری نشان داد اختلافات حتی در میان یک خانواده هم چقدر سریع می‌تواند مبدل به درگیری خونین شود. در این بین، سخنان ولید جنبلاط و گزارش روزنامه لبنانی الاخبار در چند روز اخیر زنگ خطر را به صدا در آورده، چرا که الاخبار سخنان او را در پاسخ به پیشنهاد سمیر جعجع می‌داند که در جمع خصوصی به جنبلاط گفته بود نمایندگان‌شان از مجلس لبنان استعفا دهند و این که: «من ۱۵ هزار جنگجو دارم و ما قادر به مقابله با حزب‌الله هستیم، حزب‌اللهی که در نتیجه وضعیت لبنان و منطقه، بسیار ضعیف شده است.» این حرف جعجع را باید با توجه به درگیری ماه قبل ارزیابی کرد که نشان می‌دهد برنامه‌ای در کار است تا با ورود سلاح به لبنان دوباره این کشور به فاجعه جنگ داخلی کشیده شود. تشکیل کابینه جدید با حمایت اکثریت پارلمان و کنترل اوضاع سیاسی می‌تواند مانع اجرای این برنامه شود تا ماجراجو‌هایی نظیر بهاء حریری یا سمیر جعجع نتوانند با جنگ داخلی فرامین حامیان خارجی خود را به این کشور دیکته کنند. از این رو، ماراتن سیاسی برای تشکیل دولت جدید این بار نمی‌تواند به نفع لبنان باشد بلکه تسریع در تشکیل دولت مانعی در برابر ماجراجو‌هایی نظیر بهاء حریری و سمیر جعجع خواهد بود تا این کشور بار دیگر به کابوس جنگ داخلی کشیده نشود و ثبات و امنیت آن حفظ شود. منبع: روزنامه جوان
◾️ ایام سوگواری حضرت ختمی مرتبت (ص)، امام حسن مجتبی(ع) و حضرت ثامن الحجج(ع) را تسلیت عرض می‌کنیم.
🌹🌹پیامبر همه تاریخ را مسخّرِ فکر خود کرد و روی آن اثر گذاشت🌹🌹 ۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «پیامبر اعظم» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معتقدند جامعه هنگامی به معنای واقعی اسلامی خواهد بود که رفتار خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این مطلب ۲۰ جمله برگزیده از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی «پیامبر اعظم» را بازخوانی می‌کند: 1⃣پیامبر اعظم یک وجود کهکشان‌وار است و در او هزاران نقطه‌ی درخشنده‌ی فضیلت وجود دارد. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱ 2⃣پیامبر نمونه‌ی کاملی است که خداوند در عالم وجود، موجودی کامل‌تر از او نیافریده است. فراخواننده‌ی همه‌ی بشریت به سوی خدا و چراغ نورافشان راه انسانهاست. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱ 3⃣ پیغمبر اسلام معلم همه‌ی نیکیها و معلم عدالت، انسانیت، معرفت، برادری و رشد و تکامل و پیشرفت دائمی بشر تا انتهای تاریخ بود. ۱۳۸۳/۰۲/۱۸ 4⃣ در پیغمبر عبادت خدا همراه با خدمت به خلق هست. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱ 5⃣پیغمبر پاکدامن بود؛ در آن محیط فاسد اخلاقی عربستانِ قبل از اسلام، در دوره جوانی، آن بزرگوار، معروف به عفت و حیا بود. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳ 6⃣ پیغمبر اکرم هرگز خلق و خوی مردمی و محبت و رفق به مردم و سعی در استقرار عدالت در میان مردم را فراموش نکرد؛ مانند خود مردم و متن مردم زندگی کرد. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵ 7⃣پیامبر در جمع مردم، همیشه بشّاش بود. تنها که می‌شد، آن وقت غمها و حزنها و همومی که داشت، آن‌جا ظاهر می‌شد. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳ 8⃣ سیره‌ی پیغمبر این است که با فقرا و با ضعفا و مانند اینها کنار می‌آمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمّیّتی نمیداد. ۱۳۹۸/۱۰/۰۳ 9⃣باید مسلمانان در جامعه‌ی اسلامی، از حالت بیتفاوتی نسبت به یکدیگر خارج بشوند. یکی از فصول زندگی رسول اکرم این بود که فضای بیتفاوتی را، به فضای محبت و همکاری و برادری و ایجاد یک مجموعه‌ی همکار با یکدیگر تبدیل کند. ۱۳۶۸/۰۷/۲۸ 🔟پیامبر اسلام شجاع بود و هیچ جبهه عظیمی از دشمن، او را متزلزل و ترسان نمی‌کرد. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳ 1⃣1⃣پیامبر در صحنه‌ی دعوت و جهاد، یک لحظه دچار سستی نشد و با قدرت، جامعه‌ی اسلامی را پیش برد، تا به اوج عزت و قدرت رساند. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵ 2⃣1⃣ در روز عزت، در روز ذلت، در روز سختی، در روز راحتی، در همه‌ی حالات خدا را به یاد داشتن، به خدا تکیه کردن، از خدا خواستن؛ این، آن درس بزرگ پیامبر به ماست. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵ 3⃣1⃣ اخلاق حکومتی پیامبر چنین است: در مقابل وسوسه‌های دشمن، هوشیار؛ در مقابل مؤمنین، خاکسار. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳ 4⃣1⃣با استقامت پیامبر، در آن‌جایی که هیچ ذهنی گمان نمی‌برد، خیمه مدنیّت ماندگار بشری در وسط صحراهای بی‌آب و علف عربستان برافراشته شد؛ «فلذلک فادع و استقم کما امرت». ۱۳۷۹/۰۲/۲۳ 5⃣1⃣پیامبر همه تاریخ را مسخّرِ فکر خود کرد و روی آن اثر گذاشت. ۱۳۸۰/۰۲/۲۸ 6⃣1⃣در آیین و فرهنگ پیامبر اعظم توقف، وامانده شدن، تحجر و نومیدی وجود ندارد؛ پیامبر ما با نومیدی جنگید. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱ 7⃣1⃣نام، یاد، زندگی، سیره و تعالیم پیغمبر میتواند امت اسلامی را از رخوت خارج کند، به او نشاط بدهد. ۱۳۸۶/۱۲/۲۲ 8⃣1⃣ما مسلمانها بر روی شخصیت پیغمبر اکرم اگر تمرکز و دقت کنیم، بخواهیم درس بگیریم، برای دین و دنیای ما کافی است. ۱۳۹۰/۱۱/۲۱ 9⃣1⃣زندگی پیغمبر را میلی متری باید مطالعه کرد. هر لحظه‌ی این زندگی یک حادثه، درس و جلوه‌ی عظیم انسانی است. ۱۳۸۷/۰۵/۰۹ 0⃣2⃣جامعه‌ی اسلامی ما آن وقتی به معنای واقعی کلمه جامعه‌ی اسلامیِ کامل است، که خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵ 🌼🌼پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی🌼🌼
✍شیخ حسنعلی نخودکی (ره) : بدانید و آگاه باشید ، خداوند رحمت کند شما را ، براستی که اساس طریقت حقیر بر این سه پایه محکم و استوار است : 1. بیداری قبل از اذان صبح ، 2. غذای حلال ، 3. توجه به نماز اول وقت و حضور قلب در هنگام نماز . 🇮🇷 کانال اساتید انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 *به ایرانی بودنمان افتخار کنیم* امروز ، تلویزیون دانمارک با قرار ملاقات و مصاحبه ای با یک افسر دانمارکی که بخشی نیروهای حاضر با آمریکایی ها در پایگاه عین السد بود رو برگزار نمود ... این نیروی دانمارکی که در روز دوم پس از حمله ایران ، با سایر نیروهای اروپایی مستقیماً به کویت عقب نشینی کرده بودند . این گفتگو بدین شرح است : خبرنگار از او پرسید: دقیقا چه اتفاقی افتاده است !؟ این افسر دانمارکی اظهار داشت: فرماندهی ساعت هشت عصر به ما اطلاع داد كه ایران امشب حمله را آغاز خواهد كرد و به نظر می رسد كه دولت عراق برای کم کردن تلفات به فرماندهی مركزی آمریكا را فقط از زمان عملیات آگاه كرده است و نه از کیفیّت و نوع ومحل دقیق اجرای عملیات موشکی .. او می گوید ... بنابراین ما بلافاصله وارد پناهگاه های زیرزمینی مستحکم وارد شدیم ... ما با ترس ، وحشت همراه با مترصد ماندیم !!! مأمور می گوید ، و انگار که صاعقه و رعد و برقی بهمراه غباری از خاک از آسمان بر سرمان نازل ​​ گردید ، به دلیل شدت گرد و غبارهایی که وارد پناهگاه زیر زمینی ما شد ، در پناهگاه هایمان در حال خفه شدن بودیم !! می گوید ، بعد آژیر صدا کرد !!! خبرنگار به او گفت: "چرا آژیرها قبل از رسیدن اولین موشک صدا نمی شدند؟" این افسر دانمارکی به وی گفت: به نظر می رسد که این موشک ها مجهز به دستگاه های خاصی بودند که قابل ردگیری نبودند و با دقت بالا هستند! سپس افسر می گوید: سپس حملات هولناک موشکی ادامه پیدا کرد و دست کم ما حدود 13 موشک را شمارش کردیم !!! که به پایگاه اصابت کردند ... خبرنگار به او گفت: آیا آنها پناهگاه های و مخفیگاهها را هم مورد هدف قرار دادند !!؟ این افسر به او گفت: مطلقاً نه ، و اگر آنها ملاجی(پناهگاهها ) را هدف قرار داده بودند ، فاجعه قرن به مقیاس بزرگی اتفاق می افتاد ، به دلیل حضور هزاران سرباز و افسر از ملیت های مختلف در داخل آن ملاجی (پناهگاهه) !! خبرنگار به او گفت: چرا فکر می کنی سپاه ایران پناهگاه های را هدف قرار ندادند !!؟ این افسر به او گفت: به نظر می رسد که ایران تعصب های خاص دینی و اخلاقی را دنبال میکند و به دنبال کشتار انسانی و ماهیت کمی آن نوع کشتار نیست یا بخواهد با قربانی گرفتن از سربازان خودی نشان بدهد ، بلکه با این حرکت انسانی و جوانمردانه پیامی به جهانیان ارسال کرد و آن پیام این است که بنظر من ایران می خواهد به جهانیان بگوید که ما مسلمانان همانطور که آمریکایی ها ما را به تصویر می کشند قاتل نیستیم و اگر آنگونه بود که ! ما همه بهمراه هزاران سرباز و افسر دیگر در زیر زمین دفن می شدیم !!! خبرنگار به او گفت: "چطور این را توضیح می دهی؟" این افسر پاسخ داد: بسیار واضح است ، زیرا موشک ها بسیار دقیق بودند ، زیرا آنها با دقت زیاد پس از پرتاب به هدف های خود اصابت کردند و یا اینکه حتی یک موشک هم بصورت منفرد منحرف نشد و همگی به اهداف تعیین شده با دقت بسیار بالا اصابت نمودند و این مایه ی تعجب کارشناسان نظامی و ترس حیرت آور و مرموزی در آنان شد !!! از این اتفاق نتیجه می گیریم که ایرانیان نقشه های دقیقی از پادگان ها ، پاسیو ها ، مراکز فرماندهی و رهبریها ، راهروهای اداری ، پناهگاه ها و آشیانه های هواپیما و ... را در اختیار دارند و در حالی که در اوج آرامش و تحمل بودند توانستند پناهگاه ها را هدف قرار دهند !! خبرنگار به او گفت: کی از پناهگاهها خارج شدی و چه دیدی؟ !!این افسر دانمارکی به وی گفت: در مورد آمریکایی ها ، آنها پس از پایان هشدار ، بیرون رفتند ، تقریباً یک ساعت پس از پایان عملیات ، و ما از داخل پناهگاهها صداهای آژیر آتش نشانان و آمبولانس ها و صدای هلیکوپترهای نظامی و فریاد سربازان را می شنیدیم ، اما ما از ترس از سایر حوادث و اتفاقات به دستور فرمانده مان بیرون نرفتیم و وقتی صبح بیرون رفتیم ، زبانه های آتش را دیدیم. بیش از هفت سایت مهم ، سازوکارهای و ادوات جنگی موجود تبدیل با خاکستر و زغالی شده بودند و اکثر ساختمانها به آوار تبدیل شده بودند !!بنابراین خبرنگار به او گفت: "این سایت های هفتگانه که گفتی چیست؟ می توانید به ما بگویید؟"این افسر دانمارکی اظهار داشت: ما درباره مقر ایالات متحده کمی اطلاعات داریم و برخی از آنها سایتهای مشترک هستند ، اما سایتهایی وجود دارد که ما آنها را نمی شناسیم و اجازه ورود به هیچ عنوان حتی یک نیروی دانمارکی وابسته به ائتلاف بین المللی به انجا داده نمیشد ، اما آنچه که من با اطمینان می دانم تخریب کنترل رادارهای غول پیکر با تمام دستگاههای آنهاست و مقر اطلاعات ارتش آمریکا به طور کلّی نابود شده بود . انبارهای مهمّات و تسلیحاتی کامل نابود شد و آنها حدود نیم ساعت پس از حمله منفجر شدند . چندین هواپیماهای جنگنده منهدم شد ، سکوهای پایش هوا و پایگاه های پرتاب موشک از سطح
به هوا کاملاً نابود شد ، در حالی که سنسورها ، سنسورهای هوایی و حرارتی از بین رفتند و در اینجا می خواهم اضافه کنم که ایران قسمتهای متعلق به نیروهای عراقی را مورد هدف قرار نداد و ضلع و قسمت ائتلاف بین المللی و نه پناهگاه و مراکز بهداشتی و خدماتی را نیز مورد هدف قرار نداد ، آنها تنها در جناح آمریکا و اهداف منتخب و متمرکز رو منهدم . و این به خوبی نشان می دهد که ایرانی ها یک بررسی کامل و اطلاعات دقیقی از نقشه ی تمام پایگاه های نظامی و خارجی در عراق و خاورمیانه به طور کلی دارند .. خبرنگار: بنابراین چرا آمریکایی ها اندازه خسارات را تشخیص یا اعلان نمی کنند !!؟ افسر: این موضوع متعلق به سیاست و شرایط آنها است. من نمیدونم چه فکر می کنند ، شاید آنها نمی خواهند مردم خود را نگران کنند و این از تصمیم آنها برای جلوگیری از ورود خبرنگاران به پایگاه تا این لحظه همانطور که من از شما شنیده ام روشن است !! خبرنگار: ما از امنیت و سلامتی شما خوشحالیم .. افسر دانمارکی : ممنون زنده باد ایران و ایرانی 🙏🏻🙏🏻 زنده باد پاسداران میهن اسلامی 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 وزنده باد سردار حاجی زاده. و شهید سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی، روحت شاد و راهت ادامه دارد 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
🕊 چه بسیار گمراهان که با دیدن گنبدت هدایت شدند 🕊 @hob_hossein
🖤کوثر اشک من 🕯از ساغر و پیمانه، توست 🖤دل آتش ‌زده‌ام، 🕯شمع عزا خانه تـوست 🖤جگر سوخته، 🕯خاکستر پروانه تـوست 🖤شعله‌های دلم 🕯از آه غریبـانه تـوست 🏴شهادت امام رضا(ع) بر تمـام شیعیـان تسلیت بـاد 🏴
⛔ *اما و اگرهای استیضاح رئیس جمهور* 📝 یعقوب ربیعی 🔰 با حرکت رسانه‌ای ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوباره بحث استیضاح رئیس‌جمهور داغ شد. به چند دلیل این استیضاح را به صلاح نمی دانم. 1️⃣ - اولا برخی ها استیضاح را با رای به عدم کفایت سیاسی اشتباه گرفته اند که باید گفت استیضاح به معنای رای به عدم کفایت سیاسی نیست. 2️⃣ - ثانیا کنار رفتن روحانی به معنای کنار رفتن دولت روحانی نیست. بلکه دولت او با حضور معاون اول تا انتخابات بعد پابرجا می‌ماند. فقط همین نظم نیم‌بند هم از بین خواهد رفت. 3️⃣- گیریم که رای به عدم کفایت سیاسی روحانی داده شد پلن و طرح استیضاح کنندگان برای فردای بدون روحانی چیست؟ استیضاح‌کنندگان نگاه سلبی خوبی دارند ولی نمی توانند پاسخ ایجابی برای پساروحانی داشته باشند. 4️⃣- "میخواستم، نگذاشتند" مطمئن باشید این دو کلمه روایت مظلومانه روحانی در طول تاریخ خواهد بود. معتقدم او باید بابت ناتوانی هایش تا آخر بایستد و فردا نگوید که "خواستم و نگذاشتند." 5️⃣ - کسانی که موافق برکناری روحانی هستند به این سئوال نمی توانند پاسخ دهند که برکناری او چگونه و براساس چه مکانیسمی به کم شدن التهابات فعلی خصوصا گرانی ها و تورم کمک می کند؟ 6️⃣- سئوال دیگر اینکه افراد که جای جلاد و شهید را در انتخابات قبل عوض کردند و آیت الله رئیسی را ترور شخصیت نمودند، از روحانی یک قهرمان نخواهند ساخت؟ 7️⃣- معتقدم جامعه باید به الزامات مردمسالاری پایبند باشد و مردمسالاری شیر بی یال و دم و اشکم نیست. مطمئن باشید این نکته به بلوغ سیاسی جامعه ما در آینده کمک خواهد کرد. 8️⃣- سئوال و نکته آخر اینکه آیا دشمن خارجی و ضدانقلاب داخلی و خارجی در التهابات پدید آمده ساکت خواهند بود؟ ساده لوحی است اگر جوابمان بله باشد.
✅ پردازش مسئله چند بعدی استیضاح روحانی 1️⃣ اینکه آقای روحانی کفایت سیاسی لازم جهت سکان‌داری قوه مجریه جمهوری اسلامی را از دست داده است (به عقیده برخی از ابتدا نیز نداشته و اکنون مستحق محاکمه است) بر کسی پوشیده نیست، حتی بر حامیان سینه چاک دیروزش! آنقدرهم این مسئله با کارنامه 7ساله دولت واضح و روشن شده است که نگارنده اقامه دلیل جهت اثبات این مدعا را توهین به شعور مخاطب می‌داند. بگذریم... 2️⃣ اما اصلی‌ترین مسئله‌ای که به ماجرای برکناری روحانی با استیضاح، ابعاد دیگری افزوده و اجرایی کردن آن را برای برخی محل تأمل و تعلل قرار داده، سال پایانی بودن مسئولیت دولت و ثمره بخش بودن استیضاح در این زمان باقی مانده است. البته مسائل فرعی دیگری مانند، احتمال طغیان روحانی و حامیانش، سوءاستفاده دشمنان و منافقین و همچنین عدم یکپارچگی موضع مخالفان روحانی نیز مزید بر علت استنکاف از استیضاح ایشان گردیده است. 3️⃣ مسئله دیگری نیز هست که صرفا برای انقلابیون اصیل و ولایتمدار اهمیت داشته و جهت کسب تکلیف تعیین کننده است و آن چیزی نیست جز کشف نظر و تمایل ولی امرمسلمین امام خامنه‌ای مدظله العالی نسبت به استیضاح در این زمان و شرایط... تا با امتثال امر ولی بکنند آنچه باید بشود را . . . 🔳 نکاتی در خصوص مسائل مذکور در گزینه دوم: 🔴 اولا؛ هرگاه یک رئیس جمهور کفایت سیاسی خود را برای تصدی امور در حکومت اسلامی از دست می‌دهد باید بدون فوت وقت و به صورت قانونی کنار گذاشته شود. چرا که هر یک روز تکیه وی بر مسند امور در حاکمیت اسلامی خلاف عدالت و مصداق روشن ظلم بر اسلام و مسلمین خواهد بود، لذا تکلیف مجلس که عمل به مُرّ قانون است کاملا روشن می‌باشد. مگر در مواردی که بنابر قاعده‌ اهم و مهم و لحاظ مصلحت نظام و مردم البته آن‌ هم منحصراً با نظر صریح ولی فقیه رئیس جمهور تا اتمام پایان دوره قانونی إبقاء گردد. ⚫️ ثانیاً؛ در خصوص احتمال طغیان روحانی و حامیانش ابتدا باید عرض کنم که آیا این طغیان احتمالی بیشتر از اینکه ایشان بر مسند امور باشد آسیب‌زا و خسارت‌بار است؟ به نظر حقیر؛ خیر. ضمن اینکه با توجه به افت شدید مقبولیت روحانی در میان مردم و حتی حامیان سینه چاک دیروزش این استیضاح با موج رضایت مردم و عدم همراهی آنان با معترضین به استیضاح خواهد بود و همین امر عرصه را بر فتنه گران اغتشاش طلب تنگ کرده و ابتکار عمل و میدانِ عرضه اندام را از آنان خواهد گرفت. ⚪️ ثالثاً؛ استیضاحِ باعث و بانی اصلی وضع موجود توأم با ایجاد امید در مردم به بهبود وضعیت به نوعی موجب مبرا گشتن حاکمیت و نظام از اقدامات روحانی خواهد شد و همین امر تا حدود زیادی موجب انسداد باب سوءاستفاده دشمنان و منافقین خواهد گردید. ناگفته نماند که دشمنان و منافقین هم اکنون نیز از ثمرات خسارت بار این دولت به اندازه کافی و وافی جهت تخریب چهره نظام و عصبی کردن مردم استفاده ‌می‌کنند. 🔵 رابعاً؛ مسئله‌ای که به عقیده نگارنده گره بر کارِ استیضاح انداخته و عملا بستر ساز ادامه حیات خسارت‌بار این دولت در این سال‌ها شده، عدم یکپارچگی مخالفان روحانی که غالبا در جریان حزب اللهی تعریف می‌شوند است. که منشاء آن هم تفاوت تحلیل، فقدان هماهنگی و بعضا حتی محافظه‌کاری برخی مؤثرین این جبهه می‌باشد. (مثلا در همین مجلس نسبتا انقلابی در خصوص مسئله‌ای به روشنی فساد تاجگردون ما شاهد حدوداً 100 رای مخالفِ رَدّ اعتبار‌نامه بودیم!!!) 🔘 نکاتی در خصوص گزینه سوم: 🔸 آنقدر که نگارنده از فرآیند و کیفیت اعمال ولایت ولی (امامین انقلاب) که استمرار همان سیره و سیاست‌ورزی اهل بیت علیهم السلام است می‌فهمد این است که؛ امام* در غیر از مسائلی که به اساس بقای دین و احکام الهی مربوط است مستقیم وارد نشده و به میزان ظرفیت جامعه و همراهی خواص و البته معطوف بر رشد و تربیت مسلمین اظهار نظر می‌فرمایند. ▫️الف) امام خامنه‌ای: «سؤال، تفحّص و امثال اینها که در قانون آمده، اینها حقّ شما است، بایستی انجام بدهید» ▪️ب) امام خامنه‌ای: «بنده اعتقاد راسخ دارم که دولتها بایستی تا آخرین روز مسئولیّتشان تلاش کنند و کار کنند» 🔹 خلاصه و مصداقی که بخواهم عرض کنم همین فرمایش اخیر امام خامنه‌ای در 22تیر99 به نمایندگان مجلس یازدهم، برای نگارنده در همین فضا* تحلیل و جهت کسب تکلیف فهم می‌گردد. لذا دو عبارت "الف" و "ب" که هر کدام به ترتیب مورد تکیه موافقین و مخالفین استیضاح در این زمان و شرایط قرار گرفته است را که بررسی می‌کنم طرف جواز استیضاح رجحان دار می‌نمایاند. البته اگر نکات مطروحه در فوق الذکر مانع نگردد. 👤 حسین کاوه ✍️ 🌐 @sollam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 ۲۹ مهر (۹۳ ش) سالگرد ارتحال رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی کنی(ره) تسلیت باد 🌹«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات» اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم
دشمنان بدانند..! مکانیسم‌ماشه‌اینجاست((: درتهران وَ در دستانِ‌ رهبر ما😎☝️🏻 ‌ ✅ @AhmadMashlab1995
ترکیه اردوغان در منطقه چه می‌خواهد؟ اردوغان یک سیاست خاصی دارد. او بر این باور است که «برای حضور در میز مذاکرات باید در میدان حضور جدی داشت». این، تا حدود زیادی می‌تواند به پرسش‌های زیادی در خصوص رفتارهای منطقه‌ای او پاسخ دهد. پایگاه بصیرت / حمید خوش‌آیند* ترکیه یکی از کشور‌های مهم منطقه است که وارد بیشترین سطح درگیری‌های سیاسی، نظامی– امنیتی و میدانی در منطقه غرب‌آسیا، قفقاز و شمال آفریقا شده است. نقطه‌ای بحرانی در منطقه نیست که ترک‌ها در آن حضور پر شور و شر نداشته باشند؛ از عراق و سوریه گرفته تا لبنان و لیبی، و اخیراً قره‌باغ. ترک‌ها دنبال بازیگری و بازیگردانی هستند. حتی بعضاً به دوستانشان نیز وفا نکرده و آن‌ها را مورد مآخذه و تعدی قرار می‌دهند. این، نشان می‌دهد اردوغان این فصل از درس سیاست را خوب آموخته است که «دوست و دشمن واقعی نداریم؛ منافع دائمی داریم؛ دوستان ما منافع ما هستند»! البته اردوغان یک سیاست خاصی دارد. او بر این باور است که «برای حضور در میز مذاکرات باید در میدان حضور جدی داشت». این، تا حدود زیادی می‌تواند به پرسش‌های زیادی در خصوص رفتار‌های منطقه‌ای او پاسخ دهد. موتور محرکه رفتار‌های اردوغان اما چرا سطح و دامنه حضور ترکیه‌ی تحت رهبری اردوغان در منطقه تا به این حد گسترده است؟ واقعاً چه بر سر این رئیس جمهور شیک‌پوش ترکیه آمده است که دیگر همه او را به عنوان یک رئیس جمهور جاه‌طلب می‌شناسند؟ آیا او به یکباره تغییر جهت داده و از یک سیاستمدار آرام که زمانی به دنبال «تنش صفر» با همسایگان بود، به رئیس جمهوری با «تنش فراگیر» با همسایگان رسیده است؟ یا اینکه نه، او همانی هست که بود و شناختی که از اردوغان وجود داشته، یک شناخت اشتباه بوده که به تدریج این شناخت و آگاهی رفتاری از او تصحیح شده است؟ هر چه هست در یک نکته بسیار مهم نهفته است: ترکیه به باور اردوغان از یک «ظلم تاریخی» رنج می‌برد. ظلم تاریخی که به اعتقاد او پس از جنگ جهانی اول و به دست نیرو‌های متفق رقم خورد؛ ظلمی که باعث فروپاشی امپراتوری عثمانی گردید. اردوغان هنوز دل در گرو امپراتوری عثمانی دارد و می‌خواهد آن را در دنیای کنونی احیا کند. حاضر است هزینه‌های آن را نیز بپردازد. این مهم یعنی اعتقاد به ظلم تاریخی و رهایی از آن که به بروز جاه‌طلبی‌های برگرفته از سنت‌های عثمانی شده است، موتور محرکه بخش عمده‌ای از رفتارها، کردار‌ها و سیاست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ترکیه‌ی تحت رهبری اردوغان در این چند سال اخیر بوده است. احیای امپراتوری عثمانی احیای مجد و عظمت سابق که در امپراتوری عثمانی تبلور داشت، سرفصل اهداف سیاست خارجی اردوغان در منطقه و فرامنطقه است. دولت ترکیه از هر ابزاری برای پیشبرد این سیاست بهره می‌برد. در طول قریب به ۲۰ سال گذشته یعنی از سال ۲۰۰۲ تا امروز که عدالت و توسعه، حزب سیاسی حاکم در ترکیه بوده است، استراتژی «نوعثمانی‌گری» با تاکتیک‌های مختلف اعم از تنش صفر با همسایگان (از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰) و ورود به بحران‌های منطقه‌ای (از ۲۰۱۱ تا امروز)، ابتدا در چهارچوب سیاست‌های پنهان و سپس به شکل آشکار در دستور کار قرار داشته است. این موضوع حتی خود را در دیدگاه‌ها و نوشته‌جات آکادمیک رهبران و تئوریسین‌های حزب عدالت و توسعه هم نشان داده است. احمد داوود اوغلو از سیاستمداران قدرتمند و مؤثر ترکیه بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ که زمانی مراد و مرشد رجب طیب اردوغان بود، در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۲ با صراحت هر چه تمام‌تر که چشم‌انداز سیاست خارجی ترکیه را مشخص می‌کند، می‌گوید: «در صدمین سالگرد خروج از خاورمیانه، هر کجا را که بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۲۳ از دست داده‌ایم و از هر منطقه‌ای که عقب نشینی کرده‌ایم، بین سال‌های ۲۰۱۱ الی ۲۰۲۳ مجدداً (در آن سرزمین‌ها) در کنار برادران خود قرار خواهیم گرفت و نظم بین‌المللی را از نو خواهیم ساخت». این سخن کمی نیست؛ آنقدر روشن و گویاست که نیاز به هیچ گونه بحث و گفتگویی ندارد. داوود اوغلو که دیدگاه‌های او ولو با وجود اختلافات و جدایی از اردوغان، همچنان در سیاست خارجی ترکیه مؤثر است، در مخیله خود مدل انگلیسی استعمار و امپراطوری را برای کشور خود ترسیم کرده و پیش از این و در ۷ دسامبر ۲۰۱۰ در گفتگو با خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست درباره هدف تشکیل کشور‌های مشترک المنافع عثمانی (جامعه ملل عثمانی) توضیحاتی ارائه داده و گفته بود: «کشور انگلستان با مستعمره‌های قدیمی خود جامعه ملل تشکیل داده است. چرا ترکیه در سرزمین‌های قدیمی عثمانی در بالکان، خاورمیانه و آسیای میانه مجددا نقش رهبری عهده دار نشود؟» اگر کتاب عمق استراتژیک داوداوغلو را مورد مطالعه قرار دهید با نمونه‌های بیشماری از این قبیل موضوعات روبرو خواهید شد. عبارات فوق چکیده سیاست خا
رجی ترکیه از سال ۲۰۱۱ به این سو بوده است. سال ۲۰۲۳ هم که یکصدمین سالگرد پایان امپراتوری عثمانی است، به عنوان افق این چشم‌انداز، مشخص شده است. دوره زمانی ۱۹۱۱ تا ۱۹۲۳، دوران سیاه تاریخ محسوب می‌شود که طی آن بزرگ‌ترین و قوی‌ترین امپراتوری جهان به حدی ناتوان و شکست خورده بود که از هم فروپاشید و بسیاری از سرزمین‌های خود را از دست داد. لیبی، مصر، عربستان، سوریه، یمن و عراق از جمله کشور‌هایی هستند که به ترتیب در سال‌های ۱۹۱۲، ۱۹۱۴، ۱۹۱۶، ۱۹۱۸، ۱۹۱۸ و ۱۹۲۰ از امپراتوری عثمانی جدا شدند. سخن پایانی هدف از نوشتار حاضر، بیان ابعاد مهمی از سیاست خارجی ترکیه در منطقه و اهداف و چشم‌انداز‌های تعریف شده آن است؛ اهداف و چشم‌انداز‌هایی که نیل به آن در عصر کنونی روابط بین‌الملل که کشور‌ها حساسیت بسیار جدی و خاصی نسبت به استقلال ملی و تمامیت ارضی خود دارند، بسیار دشوار و به دور از دسترس است. شاید اگر بتواند و در بعضی جا‌ها توانسته است در خارج از مرز‌های ترکیه و در بین مللی که سابقاً جزو امپراتوری عثمانی بودند برای خود محبوبیتی ولو کوتاه و گذرا به دست آورد، اما ساختار نظام بین‌الملل و منشور ملل متحد و فعل و انفعالات منطقه‌ای و مهم‌تر از اینها، خطوط قرمز سیاست خارجی کشور‌ها که تمامیت ارضی و استقلال ملی جزو آن‌هاست، اجازه نمی‌دهد که امپراتوری فروپاشیده عثمانی، از کشور‌هایی که زمانی جزو قلمروش بودند، طلوع کند. البته درست است که حضور و بازیگری ترکیه در تحولات منطقه همچنان که در ابتدای نوشتار بدان اشاره شد، دامنه‌دار و وسیع است، اما «عمیق» نیست که بتواند به هر آنچه که می‌خواهد برسد؛ لذا نباید در باره آن اغراق نمود. آنقدر که سیاست‌های اردوغان در منطقه و در بین دولت‌ها و ملت‌ها، برای دولت ترکیه «دافعه» ایجاد کرده، «جذابیت» چندانی به دنبال خود نداشته است. نوعثمانی‌گرایی اگرچه برای دولتمردان ترکیه ایده و راهبرد قابل توجیهی است، اما پیشبرد آن کماکان به نقض خطوط قرمز، تمامیت ارضی و استقلال ملی کشور‌های منطقه منجر شده است؛ موضوعی که برای این کشور‌ها تحت هیچ شرایطی قابل تحمل نیست. منبع: سایت بصیرت
🚨🚨سعد الحریری ، با ۶۴ رای نمایندگان لبنان ، مامور تشکیل دولت آینده ی لبنان شد
126.pdf
1.67M
🌷بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیم🌷 ┈••✾•🌿💠🌺💠🌿•✾••┈┈• نشریه حفیظ شماره ۱۲۶ ┈••✾•🌿💠🌺💠🌿•✾••┈┈• 🌺 @hafiz_8