⛔ *اما و اگرهای استیضاح رئیس جمهور*
📝 یعقوب ربیعی
🔰 با حرکت رسانهای ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوباره بحث استیضاح رئیسجمهور داغ شد. به چند دلیل این استیضاح را به صلاح نمی دانم.
1️⃣ - اولا برخی ها استیضاح را با رای به عدم کفایت سیاسی اشتباه گرفته اند که باید گفت استیضاح به معنای رای به عدم کفایت سیاسی نیست.
2️⃣ - ثانیا کنار رفتن روحانی به معنای کنار رفتن دولت روحانی نیست. بلکه دولت او با حضور معاون اول تا انتخابات بعد پابرجا میماند. فقط همین نظم نیمبند هم از بین خواهد رفت.
3️⃣- گیریم که رای به عدم کفایت سیاسی روحانی داده شد پلن و طرح استیضاح کنندگان برای فردای بدون روحانی چیست؟ استیضاحکنندگان نگاه سلبی خوبی دارند ولی نمی توانند پاسخ ایجابی برای پساروحانی داشته باشند.
4️⃣- "میخواستم، نگذاشتند" مطمئن باشید این دو کلمه روایت مظلومانه روحانی در طول تاریخ خواهد بود. معتقدم او باید بابت ناتوانی هایش تا آخر بایستد و فردا نگوید که "خواستم و نگذاشتند."
5️⃣ - کسانی که موافق برکناری روحانی هستند به این سئوال نمی توانند پاسخ دهند که برکناری او چگونه و براساس چه مکانیسمی به کم شدن التهابات فعلی خصوصا گرانی ها و تورم کمک می کند؟
6️⃣- سئوال دیگر اینکه افراد #آشنایی که جای جلاد و شهید را در انتخابات قبل عوض کردند و آیت الله رئیسی را ترور شخصیت نمودند، از روحانی یک قهرمان نخواهند ساخت؟
7️⃣- معتقدم جامعه باید به الزامات مردمسالاری پایبند باشد و مردمسالاری شیر بی یال و دم و اشکم نیست. مطمئن باشید این نکته به بلوغ سیاسی جامعه ما در آینده کمک خواهد کرد.
8️⃣- سئوال و نکته آخر اینکه آیا دشمن خارجی و ضدانقلاب داخلی و خارجی در التهابات پدید آمده ساکت خواهند بود؟ ساده لوحی است اگر جوابمان بله باشد.
✅ پردازش مسئله چند بعدی استیضاح روحانی
1️⃣ اینکه آقای روحانی کفایت سیاسی لازم جهت سکانداری قوه مجریه جمهوری اسلامی را از دست داده است (به عقیده برخی از ابتدا نیز نداشته و اکنون مستحق محاکمه است) بر کسی پوشیده نیست، حتی بر حامیان سینه چاک دیروزش! آنقدرهم این مسئله با کارنامه 7ساله دولت واضح و روشن شده است که نگارنده اقامه دلیل جهت اثبات این مدعا را توهین به شعور مخاطب میداند. بگذریم...
2️⃣ اما اصلیترین مسئلهای که به ماجرای برکناری روحانی با استیضاح، ابعاد دیگری افزوده و اجرایی کردن آن را برای برخی محل تأمل و تعلل قرار داده، سال پایانی بودن مسئولیت دولت و ثمره بخش بودن استیضاح در این زمان باقی مانده است. البته مسائل فرعی دیگری مانند، احتمال طغیان روحانی و حامیانش، سوءاستفاده دشمنان و منافقین و همچنین عدم یکپارچگی موضع مخالفان روحانی نیز مزید بر علت استنکاف از استیضاح ایشان گردیده است.
3️⃣ مسئله دیگری نیز هست که صرفا برای انقلابیون اصیل و ولایتمدار اهمیت داشته و جهت کسب تکلیف تعیین کننده است و آن چیزی نیست جز کشف نظر و تمایل ولی امرمسلمین امام خامنهای مدظله العالی نسبت به استیضاح در این زمان و شرایط... تا با امتثال امر ولی بکنند آنچه باید بشود را . . .
🔳 نکاتی در خصوص مسائل مذکور در گزینه دوم:
🔴 اولا؛ هرگاه یک رئیس جمهور کفایت سیاسی خود را برای تصدی امور در حکومت اسلامی از دست میدهد باید بدون فوت وقت و به صورت قانونی کنار گذاشته شود. چرا که هر یک روز تکیه وی بر مسند امور در حاکمیت اسلامی خلاف عدالت و مصداق روشن ظلم بر اسلام و مسلمین خواهد بود، لذا تکلیف مجلس که عمل به مُرّ قانون است کاملا روشن میباشد. مگر در مواردی که بنابر قاعده اهم و مهم و لحاظ مصلحت نظام و مردم البته آن هم منحصراً با نظر صریح ولی فقیه رئیس جمهور تا اتمام پایان دوره قانونی إبقاء گردد.
⚫️ ثانیاً؛ در خصوص احتمال طغیان روحانی و حامیانش ابتدا باید عرض کنم که آیا این طغیان احتمالی بیشتر از اینکه ایشان بر مسند امور باشد آسیبزا و خسارتبار است؟ به نظر حقیر؛ خیر. ضمن اینکه با توجه به افت شدید مقبولیت روحانی در میان مردم و حتی حامیان سینه چاک دیروزش این استیضاح با موج رضایت مردم و عدم همراهی آنان با معترضین به استیضاح خواهد بود و همین امر عرصه را بر فتنه گران اغتشاش طلب تنگ کرده و ابتکار عمل و میدانِ عرضه اندام را از آنان خواهد گرفت.
⚪️ ثالثاً؛ استیضاحِ باعث و بانی اصلی وضع موجود توأم با ایجاد امید در مردم به بهبود وضعیت به نوعی موجب مبرا گشتن حاکمیت و نظام از اقدامات روحانی خواهد شد و همین امر تا حدود زیادی موجب انسداد باب سوءاستفاده دشمنان و منافقین خواهد گردید. ناگفته نماند که دشمنان و منافقین هم اکنون نیز از ثمرات خسارت بار این دولت به اندازه کافی و وافی جهت تخریب چهره نظام و عصبی کردن مردم استفاده میکنند.
🔵 رابعاً؛ مسئلهای که به عقیده نگارنده گره بر کارِ استیضاح انداخته و عملا بستر ساز ادامه حیات خسارتبار این دولت در این سالها شده، عدم یکپارچگی مخالفان روحانی که غالبا در جریان حزب اللهی تعریف میشوند است. که منشاء آن هم تفاوت تحلیل، فقدان هماهنگی و بعضا حتی محافظهکاری برخی مؤثرین این جبهه میباشد. (مثلا در همین مجلس نسبتا انقلابی در خصوص مسئلهای به روشنی فساد تاجگردون ما شاهد حدوداً 100 رای مخالفِ رَدّ اعتبارنامه بودیم!!!)
🔘 نکاتی در خصوص گزینه سوم:
🔸 آنقدر که نگارنده از فرآیند و کیفیت اعمال ولایت ولی (امامین انقلاب) که استمرار همان سیره و سیاستورزی اهل بیت علیهم السلام است میفهمد این است که؛ امام* در غیر از مسائلی که به اساس بقای دین و احکام الهی مربوط است مستقیم وارد نشده و به میزان ظرفیت جامعه و همراهی خواص و البته معطوف بر رشد و تربیت مسلمین اظهار نظر میفرمایند.
▫️الف) امام خامنهای: «سؤال، تفحّص و امثال اینها که در قانون آمده، اینها حقّ شما است، بایستی انجام بدهید»
▪️ب) امام خامنهای: «بنده اعتقاد راسخ دارم که دولتها بایستی تا آخرین روز مسئولیّتشان تلاش کنند و کار کنند»
🔹 خلاصه و مصداقی که بخواهم عرض کنم همین فرمایش اخیر امام خامنهای در 22تیر99 به نمایندگان مجلس یازدهم، برای نگارنده در همین فضا* تحلیل و جهت کسب تکلیف فهم میگردد. لذا دو عبارت "الف" و "ب" که هر کدام به ترتیب مورد تکیه موافقین و مخالفین استیضاح در این زمان و شرایط قرار گرفته است را که بررسی میکنم طرف جواز استیضاح رجحان دار مینمایاند. البته اگر نکات مطروحه در #رابعاً فوق الذکر مانع نگردد.
👤 حسین کاوه ✍️
🌐 @sollam
🏴 ۲۹ مهر (۹۳ ش) سالگرد ارتحال رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی کنی(ره) تسلیت باد
🌹«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات»
اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم
دشمنان بدانند..!
مکانیسمماشهاینجاست((:
درتهران وَ در دستانِ رهبر ما😎☝️🏻
✅ @AhmadMashlab1995
ترکیه اردوغان در منطقه چه میخواهد؟
اردوغان یک سیاست خاصی دارد. او بر این باور است که «برای حضور در میز مذاکرات باید در میدان حضور جدی داشت». این، تا حدود زیادی میتواند به پرسشهای زیادی در خصوص رفتارهای منطقهای او پاسخ دهد.
پایگاه بصیرت / حمید خوشآیند*
ترکیه یکی از کشورهای مهم منطقه است که وارد بیشترین سطح درگیریهای سیاسی، نظامی– امنیتی و میدانی در منطقه غربآسیا، قفقاز و شمال آفریقا شده است. نقطهای بحرانی در منطقه نیست که ترکها در آن حضور پر شور و شر نداشته باشند؛ از عراق و سوریه گرفته تا لبنان و لیبی، و اخیراً قرهباغ. ترکها دنبال بازیگری و بازیگردانی هستند. حتی بعضاً به دوستانشان نیز وفا نکرده و آنها را مورد مآخذه و تعدی قرار میدهند. این، نشان میدهد اردوغان این فصل از درس سیاست را خوب آموخته است که «دوست و دشمن واقعی نداریم؛ منافع دائمی داریم؛ دوستان ما منافع ما هستند»! البته اردوغان یک سیاست خاصی دارد. او بر این باور است که «برای حضور در میز مذاکرات باید در میدان حضور جدی داشت». این، تا حدود زیادی میتواند به پرسشهای زیادی در خصوص رفتارهای منطقهای او پاسخ دهد.
موتور محرکه رفتارهای اردوغان
اما چرا سطح و دامنه حضور ترکیهی تحت رهبری اردوغان در منطقه تا به این حد گسترده است؟ واقعاً چه بر سر این رئیس جمهور شیکپوش ترکیه آمده است که دیگر همه او را به عنوان یک رئیس جمهور جاهطلب میشناسند؟ آیا او به یکباره تغییر جهت داده و از یک سیاستمدار آرام که زمانی به دنبال «تنش صفر» با همسایگان بود، به رئیس جمهوری با «تنش فراگیر» با همسایگان رسیده است؟ یا اینکه نه، او همانی هست که بود و شناختی که از اردوغان وجود داشته، یک شناخت اشتباه بوده که به تدریج این شناخت و آگاهی رفتاری از او تصحیح شده است؟
هر چه هست در یک نکته بسیار مهم نهفته است: ترکیه به باور اردوغان از یک «ظلم تاریخی» رنج میبرد. ظلم تاریخی که به اعتقاد او پس از جنگ جهانی اول و به دست نیروهای متفق رقم خورد؛ ظلمی که باعث فروپاشی امپراتوری عثمانی گردید. اردوغان هنوز دل در گرو امپراتوری عثمانی دارد و میخواهد آن را در دنیای کنونی احیا کند. حاضر است هزینههای آن را نیز بپردازد. این مهم یعنی اعتقاد به ظلم تاریخی و رهایی از آن که به بروز جاهطلبیهای برگرفته از سنتهای عثمانی شده است، موتور محرکه بخش عمدهای از رفتارها، کردارها و سیاستهای منطقهای و فرامنطقهای ترکیهی تحت رهبری اردوغان در این چند سال اخیر بوده است.
احیای امپراتوری عثمانی
احیای مجد و عظمت سابق که در امپراتوری عثمانی تبلور داشت، سرفصل اهداف سیاست خارجی اردوغان در منطقه و فرامنطقه است. دولت ترکیه از هر ابزاری برای پیشبرد این سیاست بهره میبرد. در طول قریب به ۲۰ سال گذشته یعنی از سال ۲۰۰۲ تا امروز که عدالت و توسعه، حزب سیاسی حاکم در ترکیه بوده است، استراتژی «نوعثمانیگری» با تاکتیکهای مختلف اعم از تنش صفر با همسایگان (از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰) و ورود به بحرانهای منطقهای (از ۲۰۱۱ تا امروز)، ابتدا در چهارچوب سیاستهای پنهان و سپس به شکل آشکار در دستور کار قرار داشته است. این موضوع حتی خود را در دیدگاهها و نوشتهجات آکادمیک رهبران و تئوریسینهای حزب عدالت و توسعه هم نشان داده است.
احمد داوود اوغلو از سیاستمداران قدرتمند و مؤثر ترکیه بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ که زمانی مراد و مرشد رجب طیب اردوغان بود، در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۲ با صراحت هر چه تمامتر که چشمانداز سیاست خارجی ترکیه را مشخص میکند، میگوید:
«در صدمین سالگرد خروج از خاورمیانه، هر کجا را که بین سالهای ۱۹۱۱ و ۱۹۲۳ از دست دادهایم و از هر منطقهای که عقب نشینی کردهایم، بین سالهای ۲۰۱۱ الی ۲۰۲۳ مجدداً (در آن سرزمینها) در کنار برادران خود قرار خواهیم گرفت و نظم بینالمللی را از نو خواهیم ساخت».
این سخن کمی نیست؛ آنقدر روشن و گویاست که نیاز به هیچ گونه بحث و گفتگویی ندارد. داوود اوغلو که دیدگاههای او ولو با وجود اختلافات و جدایی از اردوغان، همچنان در سیاست خارجی ترکیه مؤثر است، در مخیله خود مدل انگلیسی استعمار و امپراطوری را برای کشور خود ترسیم کرده و پیش از این و در ۷ دسامبر ۲۰۱۰ در گفتگو با خبرنگار روزنامه واشنگتنپست درباره هدف تشکیل کشورهای مشترک المنافع عثمانی (جامعه ملل عثمانی) توضیحاتی ارائه داده و گفته بود:
«کشور انگلستان با مستعمرههای قدیمی خود جامعه ملل تشکیل داده است. چرا ترکیه در سرزمینهای قدیمی عثمانی در بالکان، خاورمیانه و آسیای میانه مجددا نقش رهبری عهده دار نشود؟» اگر کتاب عمق استراتژیک داوداوغلو را مورد مطالعه قرار دهید با نمونههای بیشماری از این قبیل موضوعات روبرو خواهید شد.
عبارات فوق چکیده سیاست خا
رجی ترکیه از سال ۲۰۱۱ به این سو بوده است. سال ۲۰۲۳ هم که یکصدمین سالگرد پایان امپراتوری عثمانی است، به عنوان افق این چشمانداز، مشخص شده است. دوره زمانی ۱۹۱۱ تا ۱۹۲۳، دوران سیاه تاریخ محسوب میشود که طی آن بزرگترین و قویترین امپراتوری جهان به حدی ناتوان و شکست خورده بود که از هم فروپاشید و بسیاری از سرزمینهای خود را از دست داد.
لیبی، مصر، عربستان، سوریه، یمن و عراق از جمله کشورهایی هستند که به ترتیب در سالهای ۱۹۱۲، ۱۹۱۴، ۱۹۱۶، ۱۹۱۸، ۱۹۱۸ و ۱۹۲۰ از امپراتوری عثمانی جدا شدند.
سخن پایانی
هدف از نوشتار حاضر، بیان ابعاد مهمی از سیاست خارجی ترکیه در منطقه و اهداف و چشماندازهای تعریف شده آن است؛ اهداف و چشماندازهایی که نیل به آن در عصر کنونی روابط بینالملل که کشورها حساسیت بسیار جدی و خاصی نسبت به استقلال ملی و تمامیت ارضی خود دارند، بسیار دشوار و به دور از دسترس است. شاید اگر بتواند و در بعضی جاها توانسته است در خارج از مرزهای ترکیه و در بین مللی که سابقاً جزو امپراتوری عثمانی بودند برای خود محبوبیتی ولو کوتاه و گذرا به دست آورد، اما ساختار نظام بینالملل و منشور ملل متحد و فعل و انفعالات منطقهای و مهمتر از اینها، خطوط قرمز سیاست خارجی کشورها که تمامیت ارضی و استقلال ملی جزو آنهاست، اجازه نمیدهد که امپراتوری فروپاشیده عثمانی، از کشورهایی که زمانی جزو قلمروش بودند، طلوع کند. البته درست است که حضور و بازیگری ترکیه در تحولات منطقه همچنان که در ابتدای نوشتار بدان اشاره شد، دامنهدار و وسیع است، اما «عمیق» نیست که بتواند به هر آنچه که میخواهد برسد؛ لذا نباید در باره آن اغراق نمود. آنقدر که سیاستهای اردوغان در منطقه و در بین دولتها و ملتها، برای دولت ترکیه «دافعه» ایجاد کرده، «جذابیت» چندانی به دنبال خود نداشته است. نوعثمانیگرایی اگرچه برای دولتمردان ترکیه ایده و راهبرد قابل توجیهی است، اما پیشبرد آن کماکان به نقض خطوط قرمز، تمامیت ارضی و استقلال ملی کشورهای منطقه منجر شده است؛ موضوعی که برای این کشورها تحت هیچ شرایطی قابل تحمل نیست.
منبع: سایت بصیرت
🚨🚨سعد الحریری ، با ۶۴ رای نمایندگان لبنان ، مامور تشکیل دولت آینده ی لبنان شد
126.pdf
1.67M
🌷بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیم🌷
┈••✾•🌿💠🌺💠🌿•✾••┈┈•
نشریه حفیظ شماره ۱۲۶
┈••✾•🌿💠🌺💠🌿•✾••┈┈•
🌺 @hafiz_8
💡پاسخ به #سوالات_متداول پولطلا
1️⃣ در شرایط #پولطلا ، دولت چگونه کسری بودجه را تامین کند؟
هفت پاسخ :
🔹اولا- اساسا اینکه کسی به خاطر کسری بودجه از مردم بدُزدد، شرعی و عقلی و قانونی نیست.
🔸ثانیا- علت اصلی کسری بودجه، تورم است که با #پولطلا صفر میشود.
🔹ثالثا- هم اکنون برای محو ریال و استقرار #پولطلا ، تنها 10% از منایع بانک مرکزی نیاز است و بقیه برای کسری احتمالی آینده باقی میماند.
🔸رابعا- همین الان دولت حدود صد برابر کسری بودجه اش اموال دارد، که میتواند از آنها استفاده کند.
🔹خامسا- تا زمانیکه راه چاپ پول برای دولت باز است، جلوی ایجاد کسری بودجه را نمیگیرد.
🔸سادسا- دولت راهکارهای #شرعی بسیاری برای جبران کسری بودجه دارد که میتواند استفاده کند.
🔹سابعا- بسیاری از هزینه های دولت غیرشرعی و فسادزا است. این هزینه ها با دسترسی به رانت ریالی همواره افزایش میابد و با #پولطلا مجبور است متوقف گردد.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
▪️هی میگفتند نمیشود با این قدرتها درافتاد، بیایید بسازیم!
🔹لکن شما دیدید وقتی ملت خواست، شد. وقتی یک ملتی یک چیزی را میخواهد، میشود، خدا همراهش است. حالا هم که میگویند ما نمیتوانیم مثلًا #خودکفا بشویم نخیر، میتوانیم، و باید همت کنیم و بشویم.
📅امام خمینی(ره) | ۱۱ آبان ۱۳۵۸
.
127.pdf
1.63M
🌷بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیم🌷
┈••✾•🌿💠🌺💠🌿•✾••┈┈•
نشریه حفیظ شماره ۱۲۷
┈••✾•🌿💠🌺💠🌿•✾••┈┈•
🌺 @hafiz_8
📩نظر رهبر انقلاب درباره ترامپ چند روز مانده تا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا
💢رهبر معظم انقلاب در مراسم سی اُمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در سال 1398 فرمودهاند: «برادران و خواهران عزیز! این را من به شما عرض میکنم: افول سیاسی آمریکا اگر یک دلیل بیشتر نداشته باشد کافی است، و آن دلیل عبارت است از انتخاب فردی با مختصّات آقای دونالد ترامپ در آمریکا.»
«خود این انتخاب، نشانهی افول سیاسی آمریکا است؛ سرنوشت سیصد و اندی میلیون جمعیّت دست یک آدمی با این مختصّات، نشانهی افول سیاسی آمریکا است. کسی که در خود آمریکا نسبت به تعادل روانی او، تعادل فکری او، تعادل اخلاقی او این همه حرف هست، وقتی رئیس یک کشوری میشود، نشاندهندهی افول آن کشور است.»
✅کانال بصیرت
را به بهترین دوستان و همکاران خود سفارش کنید.💐
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @basirat_fa
🇮🇷www.basirat.ir
💢 تاثیر فقط یک لقمه ی حرام
پیامبر اسلام(صلیالله علیه و آله):
هرکسی لقمه ای از غذای حرام بخورد تا چهل شب نماز او قبول نمی شود و تا چهل روز دعای او مستجاب نمی گردد و هر گوشتی که از حرام بروید، آتش دوزخ برای آن سزاوارتر است؛ و حتّی یک لقمه نیز باعث روییدن گوشت می شود!
📚(سفينة البحار جلد۱ مادّه اكل)
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
✅ یادداشت/
❇️ یک خبر خوب!
💯رئیس مجلس شورای اسلامی از اتخاذ ۴ تصمیم در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیونهای اقتصادی، برای کاهش ناکارآمدیهای اقتصادی خبر داد.
☑️اول: تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام برای استفاده از ظرفیت اعتباری و تسهیل فعالیت بازرگانی آنها
☑️دوم: تشکیل اتاق تهاتری مرکزی کالا با کالا در وزارت صمت برای نظارت دقیق بر اجرای مستقیم عملیات واردات در برابر صادرات بدون نیاز به تبادل ارز و صرفا برای کالاهای ضروری و مواد اولیۀ تولید
☑️سوم: تشکیل پنجره واحد صادرات نفت در برابر واردات کالاهای اساسی که در دولت مسئولیت مستقیم آن با وزارت نفت است.
☑️چهارم: تامین کسری بودجه دولت از طرق کم هزینه مانند انتشار اوراق دولتی و بازارگردانی آن از سوی بانک مرکزی در قالب عملیات بازار باز
حالا مجلس باید پیگیر اجرای آنها از سوی وزرای مربوطه باشد.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
✨ده خصلت در نماز✨
پیامبر اکرم صلیاللهعلیهواله فرمود:
نماز ستون دین است و در آن ده خصلت است:
❶ زینت صورت و آبروی نمازگزار است؛
❷ نور و روشنی دل است؛
❸ باعث و سبب راحتی بدن است؛
❹ سبب نزول رحمت است؛
❺ چراغ آسمان است. جایی که نماز خوانده می شود برای آسمان ها مانند ستاره ای می درخشد.
❻ سبب سنگینی عمل در ترازوی اعمال است؛
❼ سبب خشنودی پروردگار است؛
❽ بهای بهشت است؛
❾ اُنس در قبر است؛
❿ حجاب و پرده ای از آتش جهنم است.
و کسی که نماز را به پا داشت دین را بپا داشت. و کسی که نماز را ترک کند دین را نابود کرد.
📚مواعظ العددیّه،ص ۲۲۴
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
📷چند تفاوت مومن و منافق
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
4_5969712672642434975.mp3
5.46M
امیر بی قرینه کی می آیی؟
سحرخیز مدینه کی می آیی؟
عزیزم مادرت چشم انتظاره
دوای زخم سینه کی میایی
فدای سوز و آهت
دلم خسته به راهت
تمام هستی من فدای روی ماهت
عزیز فاطمه داد از جدایی
#اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ
@Emamkhobiha🌹
💢#پای_درس_ولایت
از جمله آورده های دفاع مقدس
1⃣ امنیت کشور
2⃣ روحیه خودباوری در بین مردم
3⃣ حرکت به سمت نوآوری فنی و علمی
4⃣ اقدام به کارهای بظاهر نشدنی
5⃣ ارتقاء سرمایه های انسانی ما
📗 ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰
📖🍃
🍃
•[ #سیر_مطالعاتے 📚 ]•
🎙 امام خامنه ای(مدظلهالعالے):
🔹تکلیفگرایی هیچ منافاتی با دنبال نتیجه
بودن ندارد. تکلیفگرایی صحیح آن است که
انسان در راه رسیدن به نتیجهی مطلوب بر
اساس تکلیف عمل و از کارهای ضدّتکلیف و
نامشروع پرهیز کند. انسانی که برای رسیدن
به نتیجه بر اساس تکلیف عمل میکند، اگر به
نتیجهی مطلوب هم نرسد، احساس پشیمانی
و خسارت نمیکند.
📆 تاریخ: ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
🍃
🏴🍃
◄ پیروزی چشمگیر ایران و شکست شرم آور آمریکا!/ «حسین ایبش» ستوننویس آمریکایی، در نشریه «بلومبرگ» از کشورهای عربی درخواست کرد از رقابت تسلیحاتی با ایران اجتناب کنند. در این یادداشت آمده است: «انقضای محدودیتهای تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که سال ۲۰۰۷ وضع شده بودند، پیروزی دیپلماتیک چشمگیری برای ایران محسوب میشود. تلاش دولت آمریکا برای تمدید این محدودیتها در شورای امنیت سازمان ملل شکست ننگین آمریکا را بهدنبال داشت، همانطور که تلاش این کشور برای به کار انداختن مکانیسم شکایتش ذیل توافق هستهای ۲۰۱۵ به شکست انجامید».
128.pdf
1.62M
🌷بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیم🌷
┈••✾•🌿💠🌺💠🌿•✾••┈┈•
نشریه حفیظ شماره ۱۲۸
┈••✾•🌿💠🌺💠🌿•✾••┈┈•
🌺 @hafiz_8