✅ شناخت امام علی علیه السلام
دو راه برای شناخت:
راه اول: ازطریق کلام امیر المومنین علیه السلام
راه دوم: از طریق شناخت شخصیت حضرت
انتخاب راه دوم
شناخت امام علی علیه السلام :
۱-از دیدگاه قرآن
۲-از دیدگاه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم
۳-از زبان و دیدگاه خود حضرت
۴-از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام
۵-از دیدگاه دانشمندان
✅ شناخت امام علی علیه السلام از دیدگاه قرآن:
مستندات:رساله های برخی قدما از جمله طبری و ابو نعیم با عنوان"ما نُزّلَ مِن قُرآن فی عَلی"
نفل ۳۰۰ آیه از قرآن درباره امام علی علیه السلام به نقل خطیب بغدادی از اسماعیل بن جعفر با سلسله سند از ابن عباس
کتاب "آیات الولایه" (۲۸۵آیه درباره امیر المومنین علیه السلام به همراه روایات و ترجمه فارسی)از آیت الله سید کاظم ارفع
۱-آیه ولایت(سوره مائده/آیه ۵۵)
نقل ابوذر:داستان سائل و دادن انگشتری امام علی علیه السلام به او در نماز و نازل شدن آیه ولایت در شان حضرت
۲-آیه مربوط به لیله المبیت(سوره بقره/آیه۲۰۷)
علامه طباطبایی در المیزان از قول شیخ صدوق در امالی از امام سجاد علیه السلام آن داستان را نقل می کنند.
۳-آیه موالات(سوره شوری/آیه ۲۳)
علامه در المیزان منظور از "اقربا" را در آیه بیان می فرمایند.(مودت مومنان نسبت به اهل بیت و در صدرش علی علیه السلام نشان دهنده سنخیت جان و فطرت آنها با اهل بیت علیهم السلام)
✅ شناخت امام علی علیه السلام از دیدگاه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم:(ذکر چند حدیث)
۱-"انا مدینه العلم و علی بابها فمن اراد المدینه فلیاتها من بابها"
۲-"علی مع الحق و الحق مع علی یدور حیثما دار علی"
۳-"یا علی!انت قسیم الجنه و النار و انت یعسوب الدین"
۴- "یا علی لا یحبک الا مومن و لا یبغضک الا منافق"
۵-نقل بیهقی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:"من احب ان ینظر الی آدم فی علمه و الی نوح فی تقویه و الی ابراهیم فی حلمه و الی موسی فی هیبته و الی عیسی فی عبادته فلینظر الی علی بن ابیطالب علیه السلام "
✅ شناخت امام علی علیه السلام از زبان خودشان
✅ حکمت تعریف امام علی علیه السلام از خودش:
۱-جهت ادای تکلیف هدایت امت و جلوگیری از انحراف و تحریف در دین
۲-امام هر جا سخن گفته، عین صداقت بوده،کم و زیاد نکرده و غیر واقع صحبت نکرده.
۳-در حد ضرورت بوده،در غیر این صورت ما تحمل اوصاف حضرت را بیش از این نداشتیم.
۴-حضرت در بند ۲ نامه ۲۸(به معاویه) مینویسند که
"اگر خدا نهی نمی فرمود که مرد خود را بستاید، فضایل فراوانی را بر می شمردم..."
✅ فضائل حضرت از زبان خودشان:
۱-صداقت:خطبه ۱۷۵ بند ۲
۲- استواری و استقامت در مسیر حق:نامه ۱۰
۳-پیشی گرفتن در عمل قبل از گفتار:خطبه ۱۷۵
۴-بندگی خدا در مسیر حق : خ ۱۹۷ بند ۲
۵-علم غیب:خطبه ۹۳ بند ۱ و خطبه ۱۸۹ بند۳
۶-مقایسه نکردن حضرت و اهل بیت پیغمبر با احدی :خطبه۲ بند ۶ و نامه ۲۸ بند۳
۷-بی اعتنایی به دنیا حتی در راس حکومت: خطبه۲۲۴ بند۲
۸-همدردی و هم سنخی و شباهت با مستضعفان: نامه ۴۵
۹-عدالت بی نظیر او: نامه ۴۱ بند۳
۱-اسوهی صبر :خطبه۳ بند ۱
۱۱-شجاعت:نامه ۴۵ بند۲
۱۲-شوق شهادت(لقاءالله):خطبهی ۵ بند۲
۱۳-علی ع معیار اثبات ایمان و نفاق انسانها: حکمت ۴۵
شهادت دکتر مصطفی چمران
1360/03/31
در سحرگاه 31/3/1360ایرج رستمی فرمانده منطقه دهلاویه به شهادت رسید و شهید دکترچمران به شدت از این حادثه ناراحت بود یکی از فرماندهانش را احضار کرد و او را به جبهه برد تا در دهلاویه به جای رستمی معرفی کند . همة رزمندگان را در کانالی پشت دهلاویه جمع کرد، شهادت فرماندهشان، ایرج رستمی را به آنها تبریک و تسلیت گفت وافزود:
خدا رستمی را دوست داشت و برد و اگر ما را هم دوست داشته باشد، میبرد. (خداوند ثابت کرد که او را دوست میدارد و چه زود او را به سوی خود فراخواند). سخنش تمام شد، با همة رزمندگان خداحافظی و دیدهبوسی کرد، به همة سنگرها سرکشی نمود و در خط مقدم، در نزدیکترین نقطه به دشمن، پشت خاکریزی ایستاد و به رزمندگان تأکید کرد که از این نقطه که او هست، دیگر کسی جلوتر نرود، چون دشمن به خوبی با چشم غیرمسلح دیده میشد و مطمئناً دشمن هم آنها را دیده بود.
آتش خمپاره که از اولین ساعات بامداد شروع شده بود و علاوه بر رستمی قربانیهای دیگری نیز گرفته بود، باریدن گرفت و دکتر چمران دستور داد رزمندگان به سرعت از کنارش متفرق شوند واز هم فاصله بگیرند.یارانش از او فاصله گرفتند و خمپارهها در اطراف او به زمین خورد و با اصابت یکی از خمپاره های دشمن ترکش به پشت سر دکتر چمران اصابت کرد و ترکشهای دیگر صورت و سینة دو یارش را که در کنارش ایستاده بودند، شکافت و فریاد و شیون رزمندگان و دوستان و برادران باوفایش به آسمان برخاست.
خون از سرش جاری بود او را به سرعت به آمبولانس رساندند ودر بیمارستان سوسنگرد که بعداً به نام شهید دکترچمران نامیده شد، کمکهای اولیه انجام شد و آمبولانس به طرف اهواز شتافت، ولی افسوس که فقط جسم بیجانش به اهواز رسید و روح او سبکبال و با کفنی خونین که لباس رزم او بود، به دیار ملکوتیان و به نزد خدای خویش پرواز کرد و ندای پروردگار را لبیک گفت (ارجعی الی ربک راضیه مرضیه) از شهادت سردار پرافتخار اسلام، این فرزند هجرت و جهاد و شهادت و اسوه حرکت و مقاومت. امت مسلمان ایران و شیعیان محروم لبنان غرق در حسرت و ماتم گردیدند
نگاه شهدا به ما هست
✅ کانال پیام شهدا👇
بافشردن انگشت وارد کانال شهدا خواهید شد وپیوستن را کلیک کنید.
╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮
https://eitaa.com/joinchat/782041560Cfac174aa59
╰═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╯
ما را همراهی کنید.
دعای شهدا همراهتان
#پیامشهدا
🔻پریشانحالیِ اصلاحطلبان:
در حاشیۀ یک نمایش ناخواسته
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. میزگردِ فرهنگیِ مسعود پزشکیان، یک آئینۀ تمامنما از «وضع هویّتی و معرفتی اصلاحطلبان» است و هرچه آن را بیشتر و دقیقتر بخوانیم، به فهم عمیقتری دربارۀ ماهیّت و غایت اصلاحطلبیِ سکولار دست خواهیم یافت. نباید از کنار این نمایش رسانهای، بهسادگی عبور کرد، بلکه باید لحظهلحظۀ آن را با دقت و تأمّل، دید و واقعیّتهای نهفته را از این «متنِ رسانهایِ افشاشده»، دریافت کرد. اما دربارۀ شخص پزشکیان باید گفت همچنانکه وی دربارۀ سیاست و اقتصاد، داشته و اندوختهای ندارد و یک هوس و سودای شخصی، وی را به میدان انتخابات کشانده، دربارۀ فرهنگ نیز گرفتار «فقر مطلق» است. در طول این میزگرد، احساس نکردم که وی حتی اندکی از نظریۀ فرهنگی و هویّتِ فرهنگیِ انقلاب اسلامی، فهم و شناخت دارد و بر اساس آن، سازوکارهای سیاستی را طراحی کرده است. او با بیخیالیِ نامسئولانه، «هیچ» را به نمایش گذاشت و نشان داد که اصلاحطلبی، دیگر سخنی ندارد و به پایان راه رسیده است. هرچه که از او دربارۀ امر فرهنگی پرسیده میشد، وی به «غیرفرهنگ» ارجاع میداد و میکوشید با «برداشتهای عوامانه» و «تحلیلهای سطحی»، نقصانهای رسوای خود را جبران کند، درحالیکه مخاطب بهآسانی فهمید که وی، فکر پختهای و چارۀ اندیشیدهای برای علاج دردهای فرهنگی ندارد، بلکه حتی خودِ «فرهنگ» را نیز نمیشناسد. فاصلۀ ذهنیِ او با فرهنگ، فرسنگها بود و اگر در طول سالهای نمایندگی در مجلس، او نتوانسته به یک «فهم ابتدایی» و «برداشت حداقلی» از فرهنگ دست یابد، روشن است که چنانچه جامۀ ریاستجمهوری به تن کند نیز نخواهد توانست که چیزی بر ذهنیّتِ فرهنگیِ خویش بیفزاید. پاسخهای «کلّی»، «نامرتبط»، «نافرهنگی»، «تودهای»، «سلبی»، «روزمرّه»، «عوامفریبانه»، «تکهتکه»، «بدیهی»، «غیرتجویزی» و ... همۀ داشتههای فرهنگی او بود که در رسانه ارائه کرد.
[دوّم]. اصلاحطلبان، محمد بهشتی را از قعر دهۀ شصت به انتخاباتِ اکنون آوردند تا شاید گرهای از کار فروبستۀ آنها بگشاید، غافل از اینکه رویکردهای «انقباضی» و «تنگنظرانۀ» او در دهۀ شصت، فراموششدنی نیست. او در آن دوران، در کنار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و محمد خاتمی و محسن مخملباف و ...، حلقۀ تمامیّتخواهی را تشکیل میدادند که کمترین تفاوت و زاویهای را برنمیتابیدند و نگاه «تمرکزگرایانه»شان در فرهنگ، فرصتها را سوزانده بود. اینان بودند که روایت «سختگیرانه» و «انعطافناپذیر» از سیاست فرهنگیِ انقلاب را در دهۀ شصت، ساختهوپرداخته کردند و همگان را دیگری و معارض انگاشتند و طریق «سرکوب» و «نفی» و «طرد» و «تحقیر» را در پیش گرفتند. اما اکنون، محمد بهشتی با نسخۀ جدیدِ خود به میدان مددرسانی به پزشکیان آمده و میخواهد گذار ایدئولوژیک خویش را از «توتالیتاریسم فرهنگی» به «لیبرالیسم فرهنگی» نشان بدهد و گزارههایی را بیان کند که از نظر اصلاحطلبان، رأیساز است و خاکستریها را شکار میکند. بااینحال، مسأله این است که کسی همچون او که در دهۀ شصت، آنچنان «غلیظ» و «فروبسته» و «انسدادی» رفتار کرده، اینک نمیتواند از «گشادهدستی» و «انبساط» و «آزادی» سخن بگوید؛ خاکستریها، صداقت وی در گفتار فرهنگیاش را باور نخواهند کرد و وی را به گذشتۀ سیاستی و مدیریّتیاش ارجاع میدهند و او را به چالش میکشند. دستکم، او کسی نیست که بتواند لیبرالیسمِ فرهنگی را به مخاطب خاکستری بخوراند؛ این مواضع برای چون اویی، «نچسب» و «نمایشی» و «تصنّعی» است. افزونبراین، وی در موضع نقادیِ وضع موجود، متوقف ماند و از اثباتها و ایجابها و راهکارها سخنی نگفت، درحالیکه وی به عنوان مشاوری که میخواهد برای دولت آینده، بسترسازی فکری کند، باید به پرسش «چه باید کرد؟» پاسخ بدهد،؛ نه اینکه همچون روشنفکرانِ بیمسند سخن بگوید. جالب و تأسفبرانگیز اینکه پزشکیان به دلیل «ناآگاهیِ فرهنگی»، از پیشینۀ فرهنگیِ محمد بهشتی بیاطلاع بود و تازه در لحظههای پایانیِ میزگرد درمییابد که یک مُهرۀ سوخته و فرصتسوز را به میدان کنشگری رسانهاش آورده است.
[سوّم]. رسواترین پاره از این میزگرد، محمد فاضلی بود که در مواضع رادیکال و انقلابستیزانه، شهره است. اگر محمد بهشتی را به سیاهکاریاش در دهۀ شصت ارجاع میدهند، او را نیز به نسبتِ مستقیمش با دولت نامتعادلِ حسن روحانی ارجاع میدهند. او نیز، «بخشی از روند اختلالی» بوده و نه یک روشنفکرِ مظلومِ حاشیهنشینِ بیبهره از منصب و قدرت. او در آنچه که هست، سهیم و شریک بوده و بدون تردید باید وی را از بانیان و همکاران فلاکتِ دهۀ نود قلمداد کرد. او در آن فرصت ناچیز، خودش را بر جریانش ترجیح داد و کوشید از گذشتهاش، روایت سفید بسازد، اما ناگهان، غضبِ مخاطبسوز بر وی غالب شد و کارِ پزشکیان را بساخت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔺همه آنچه در سیاست خارجی دولت سیزدهم پیرامون مذاکرات رفع تحریم ها گذشت... دستاوردها کدامند؟!
سبحان محمدی/ کارشناس روابط بین الملل
🔸منطق و اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم در اولین نشست ریاست محترم جمهوری با رسانه های رسمی در ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ به صراحت بیان شد: " سیاست خارجی ما از برجام شروع نمیشود و به آن هم محدود نخواهد شد. ما به دنبال سیاست خارجی متوازن هستیم". در ادامه، ویژگی های دیگری هم به آن افزوده شد، ازجمله نتیجه گرایی و عملگرایی در سیاست خارجی. اینها دقیقا جبران مواردی هستند که نقاط ضعف برجسته سیاست خارجی دولت های یازدهم و دوازدهم را شامل میشدند. دولت قبل با پذیرش تعهدات یک طرفه طولانی مدت، بدون متعهد کردن حقوقی طرف مقابل ( نکته دردناک اینجاست که ۴۷ سناتور امریکایی در مارس ۲۰۱۵ و در روزهای ابتدایی اجرایی شدن برجام، به دولت وقت ایران نامه زدند و گوشزد کرده بودند که توافق برجام، صرفا توافقی دولت با دولت است و از حیث اعتبار داخلی در آمریکا تقریبا هیچ ! ! !) و با اعتماد و خوشبینی مفرط، سیاست خارجی ایران را به شکل نگران کننده ای در معرض آسیب قرار داده و منفعل کرده بودند. نادیده گرفتن مزیت های منطقه ای، شرطی کردن ظرفیت های داخلی و اقتصادی و انفعال محض، سه ضربه اساسی در حوزه سیاست خارجی در دولت مدعی فهم زبان بین المللی بود!
🔹مذاکرات احیای برجام توسط دولت روحانی در روزهای انتهایی سال ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ و بر اساس توافق موقت سه ماهه سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیش رفت ( لازم به یادآوری است که آن توافق سه ماهه، نقض قانون لغو پروتکل الحاقی مجلس در اسفند ۹۹ توسط دولت بود)، شش دور مذاکره در وین میان ایران و اروپا، منهای آمریکا صورت گرفت. پیش از آغاز این مذاکرات رهبری انقلاب سیاست های کلی نظام در قبال مذاکرات جدید را در بهمن ماه ۹۹ تعیین کرده بودند (شامل لغو کلیه تحریم ها، اخذ تضمین معتبر و راستی آزمایی آنها). بر اساس اطلاعات موجود، ایران در آن زمان صرفا توانسته بود در مقابل تداوم زیاده خواهی های غرب، صرفا تعلیق (نه لغو)، ۱۲۰ و ۱۸۰ روزه آن هم تحریم های مغایر با برجام ( تحریم های اعمال شده در دوره ریاست جمهوری ترامپ) را با واسطه اروپاییها از آمریکا پیگیری کند( خواسته های آمریکا در همان زمان شامل بازگشت یکباره ایران به همه تعهدات برجامی سال ۲۰۱۵، لغو غنی سازی ۲۰ و ۶۰ درصد و برچیده شدن سانتریوفیوژهای نسل جدید، همچنین پذیرش اینکه در ادامه، ایران به توافقی کلی تر و طولانی تر با ایالات متحده دست یابد). باید توجه داشت که تا پایان دور ششم مذاکرات وین علی رغم تمایل دولت قبل، توافقی صورت نگرفته بود ( به علت برآورده نشدن خواسته های ایران و مغایرت نتایج دور آخر مذاکرات با سیاست های کلی ابلاغی)، اما برای همگان مبرهن شد که هدف دولت روحانی از تعجیل در دور ششم نشست وین و ماه منتهی به زمان انتخابات ریاست جمهوری چه بوده است.
🔸با آغاز به کار دولت سیزدهم، تیم جدید سیاست خارجی با خط مشی جدید، قطعی و روشن، وارد گود مذاکرات ۱+۴ شد. این قطعیت با مرور کلی و تحلیل و جمع بندی نهایی و واقع بینانه از پرونده برجام توسط تیم جدید وزارت امور خارجه تکمیل شد که سیاست جدید ایران از این پس در مذاکرات این خواهد بود که: ۱- کلیه تحریمها باید لغو شود ۲- آمریکاییها تضمینی برای عدم خروج دوباره از توافق ارائه دهند و ۳- خسارات گذشته باید جبران گردد. مضافا و در کنار همه این موارد اینکه، با آغاز دور هفتم و جدید مذاکرات در وین، ایران با ارائه دو سند جدید سیاسی با عنوان « رفع تحریمها» و « موضوع هسته ای »، نقشه راهی نیز به طرف مقابل ارائه کرد. پس باید اشاره داشت که دور جدید مذاکرات، مذاکره برای لغو تحریمها با اسناد و راهکارهای جدید از طرف ایران بوده است. این در شکل دیگر به این معناست که دولت جدید ایران چارچوب مذاکراتی و نوع توافق انجام شده در دولت روحانی را کنار گذاشته است اما به عنوان نماینده قانونی ملت ایران در صحنه جهانی، در قبال تعهدات پذیرفته شده در گذشته، رفع تحریمها را مطالبه کند.از سوی دیگر، امریکاییها و به طور مشخص دولت بایدن در طول چند سال گذشته، هیچ تغییری در سیاستهای خود در برابر ایران نداشتند و حتی در سه نوبت اقدام به تمدید تحریمهای قبلی نیز کرده اند ( دو نوبت تمدید وضعیت های اضطراری علیه ایران مصوب ۱۹۹۵ و حزب الله لبنان در ۲۰۰۷ ، همچنین تمدید تحریم شرکت هواپیمایی ماهان).
ادامه دارد..
@amniatemeli
🔸رفتار قبلی سناتورهای آمریکایی در سال ۲۰۱۵ پیرامون توافق هسته ای، دوباره در دولت جدید آمریکا با عنوان« نامه ۴۳ سناتور» تکرار شد و این بار باب مِنندز ( سناتور و رئیس اکثریت دموکراتی که بایدن بدون اجازه او آب هم نمیخورد) و لینزی گراهام ( سناتور جمهوری خواه) از اتحاد حزب دموکرات و جمهوری خواه علیه هرگونه توافق با ایران سخن گفتند. در کنار این موارد، باید توجه داشت که دموکرات ها و تیم بایدن در ۲۰۲۱ انتخابات میان دوره ای را پیش روی خود داشتند و معتقد بودند که هرگونه امتیازی به ایران در مذاکرات، توسط جمهوری خواهان رقیب به عنوان حربه ای جهت تخریب آنها مطرح خواهد شد. با پایان دور هفتم مذاکرات در وین و بازگشت تیم ها به پایتخت هایشان، اروپاییها که خط سیاسی – رسانه ای خود را از واشنگتن دریافت میکنند، با فهم اینکه ایرانیها ابتکار عمل را دست گرفته اند، پروژه مقصر نمایی ایران را با این توجیه که، خواسته های ایران حداکثری و سازنده نیست، کلید زدند. با این وجود، ایران موضع « مقاومت فعال» را در دیپلماسی جدید در پیش گرفته است. این بدان معنیست که با هر اقدام متناسب و عملی طرفین غربی، ایران هم به همان مقدار، تصمیم و اقدام مشابه در پیش خواهد گرفت.
🔹القصه، دیپلمات های ایرانی در مسیر ادامه روند، به مصاف دور هشتم مذاکرات در شهر وین رفتند. ابتدای آغاز مذاکرات این دور، خبرها حاکی از تکاپوهای بیشتر طرفین در اعلام مواضع نسبت به متون ارائه شده توسط ایران بود. حتی برخی از منابع خبری نزدیک به تیم مذاکره کننده از تشکیل یک کارگروه اجرائی جهت تسریع در نتیجه گیری دادند. اما در نهایت با مشخص شدن هدف آمریکا مبنی بر یک توافق موقت و صرفا در قبال تعلیق برخی از تحریمها (همانطور که قبلا پیش بینی میشد)، حالا دیگر تکلیف ایران روشن است. اینکه آمریکاییها نه تنها تمایلی بر فاصله گرفتن از سیاست دولت قبل ایالات متحده ندارند، بلکه حتی شواهد نشان از پیگیری جدی آن سیاست توسط تیم سیاست خارجی بایدن دارد. در کنار موارد فوقالذکر و مذاکرات رفع تحریم ها، به صورت اجمالی میتوان دستاوردهای مهم سیاست خارجی دولت شهید رئیسی که ابعاد پررنگ به کارگیری مزیت منطقه ای را در خود دارد (که مزیت اصلی تاریخی دیپلماسی ایرانی نیز هست) موارد ذیل دانست:
۱- پیوستن ایران به اتحادیه منطقه ای آزاد تجاری اوراسیا( ۲۰۲۳)
۲- پیوستن رسمی به پیمان و سازمان شانگهای ( ۲۰۲۳)
۳- اجرایی شدن کریدور راهبردی شمال- جنوب با جذب سرمایه گذاری، تکمیل و توسعه بخش ریلی( ۲۰۲۳)
۴- از سرگیری روابط سیاسی با عربستان سعودی و سودان ( ۲۰۲۳)
۵- توافق تجاری ایران و روسیه و ارتقا قابل توجه حجم مبادلات اقتصادی دو کشور ( ۲۰۲۴)
۶- عضویت ایران در بریکس ( ۲۰۲۴)
۷- افزایش تولید و صادرات نفت ( حتی بیش از سطح قبل از تحریم ها ) و رسیدن به میزان ۳/۴ میلیون بشکه در روز
۸- مذاکرات آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و انتقال بخشی از آن به قطر
۹- پیشبرد ۷ پروژه فضایی موفق با همکاری روسیه
@amniatemeli
23.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دوگانه واقعی ارتجاع و امتداد
در نطق میان دستور صحن علنی مجلس با اشاره به #انتخابات_ریاست_جمهوری و دوگانهسازیهای جعلی از سوی برخی اتاق فکرهای مرئی و نامرئی برای فریب افکار عمومی به سمت و سوی نامزد مدنظرشان، موضوع دو مدل حکمرانی و دو شکل سیاستگذاری، تحت عنوان #ارتجاع و #امتداد تشریح شد.
ارتجاع به گفتمان وادادگی بدیم بره، اشرافیگری و فساد آقازادهها، گفتمان خودت بمال، تکرار بلای بنزینی و ریشخند صبح جمعه فهمیدم، دروغ بزرگ لغو همه تحریمها، کشته شدن روزانه ۷۰۰نفر در کرونا و در نهایت دولت بیمسئولیت ژنرالهایی که با فلاکتبار کردن زندگی مردم میگوید: کارهای نیستم!
در مقابل آن، امتداد تفکر جهادی، اسلامی و خودباورانه شهید آیتالله رئیسی است. سکاندار مظلوم و شهیدی که سکان اداره کشور را در بدترین وضعیت ممکن به عهده گرفت که کمتر کسی امید به بازسازی خرابهها و آوارهای دولت غربگرا را داشت.
امتداد تفکری که مسیر فاجعهبار مدیریت بحران کرونا را اصلاح و با دوری از خوشبینی سادهلوحانه پیشین به غرب، مشکل تأمین واکسن کرونا را حل کرد. امتداد اتصال #میدان و #دیپلماسی عزتمداری که یک به یک بنبستهای سیاست خارجی ایران را گشود و تجارت خارجی و تعامل با همسایگان را زنده کرد.
ادامه احیای ۱۰هزار کارخانه و کارگاه تولیدی و بازگشت سرمایههای ملی هفت تپه و هپکو به مردم و کارگران از دست مفسدان نالایق، امتداد فسادستیزی و شکستن گردن کلفتهای همیشه طلبکار و در یک کلام ادامه راه #رئیسی_عزیز و شهیدان #پرواز_اردیبهشت که دلمان با سوختن قلب آقایمان برایش آتش گرفت.
✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 سلام، صبح شما بخیر
🔹 چند ثانیه از عملیات در بابالمندب ...
❇️ترکیب متفاوت مرددین/ چه باید کرد؟
🔸آرای مردد دو دسته اند. دسته اول آرای مشارکت ساز هستند. آرائی که بین رای دادن و ندادن مردد اند. دسته دوم آرایی که رای می دهند اما هنوز معلوم نیست به چه کسی.
🔸اما حرف اینجاست که کمپین های انتخاباتی و تبلیغات رسانه ای هنوز کمکی به آرای مردد نکرده اند و این یک تفاوت جدی با گذشته است. چرا؟
آیا شعارها و برنامه ها و وعده های نامزدها دست مردم رسیده است؟ اجمالا پاسخ منفی است. اما آیا نامزدها حرف نمی زنند؟ می زنند، چه بسا بیش از گذشته. آیا برنامه و ایده و وعده ندارند؟ کم و بیش دارند. پس ماجرا چیست؟
🔸علت اصلی اینست که برخلاف گذشته دیگر نامزدها و ستادها نیستند که کمپین می سازند و امروز شبکه های مجازی اند که کمپین سازند. کمپین سازی دیگر بالا به پائین نیست و افقی و عرضی است. به همین دلیل حتی هوادارها نیز کار به برنامه ها و وعده ها ندارند.
🔸هرکس قصه خودش از نامزدش را برای مخاطب می گوید تا او نیز با همین قصه هم قصه شود. خیلی هم برایش مهم نیست این قصه چه میزان واقعی است.
🔸به همین دلیل است که در خیلی از موارد نیز کار به اختلاف و جدل کشیده می شود چون روایت افراد از نامزد مورد علاقه شان اغلب افراطی و دوقطبی ساز است. طبیعت ذهن و روان ادمی چنین است. آدم ها دوست دارند از نامزد مورد علاقه خود فرشته و از رقیب او اهریمن بسازند.
🔸برای رقابت های دیو و پری گونه نیز ایده و برنامه و شعار نیاز نیست، بلکه زمین بازی را افشاگری ها و بداخلاقی ها و طعنه زدن ها و غیره روشن می کند. رقابت نمی کنند که دیگران انتخاب کنند، رقابت می کنند تا همدیگر را حذف می کنند.
🔸اینجاست که سطح کمپین ها فراتر از هواداری سخت نخواهد رفت چون قدرت گسترش در مقایس های بزرگ تر اجتماعی و عمومی را نخواهد داشت.
❇️حالا چه باید کرد؟
🔸در روزهای باقی مانده باید کمپین های شبکه ای و افقی شکل بگیرد. کمپین هایی که قدرت رشد مویرگی در شبکه های محلی و خانوادگی و دوستانه و غیره را داشته باشد. صاحب این کمپین ها چه کسانی اند؟ خود فعالان شبکه اجتماعی.
🔸هرکس با هدف معرفی نامزد مورد علاقه اش مسائلی که می تواند میان مخاطب دست به دست شود را احصا و روی همان تمرکز کند. مثلا فرض کنید این روزها برای مخاطب تورم یا فیلترینگ یا حجاب یا ارز و بورس و غیره مهم است. هر هواداری می تواند روی ایده نامزد خود لابه لای نظام مسائل مخاطب تمرکز شود. هر میزان که از آن ایده می فهمد همان را به زبان خودش بگوید.
🔸فایده اصلی این کمپین های شبکه ای اینست که هم وضع موجود را می بیند و هم ناظر به مخاطب ایده و برنامه می دهد و لذا امیدافزاست و از همه مهمتر اینکه به روایت مخاطبین است نه ستادها. چنین کمپین هایی می تواند هم مشارکت بسازد و هم انتخاب.
شما هم راه حل پیشنهاد دهید.
@mahdian_mohsen
.
📚 کتاب ۲۵ پرسش و پاسخ دانشجویی (دفتر پنجاه و سوم)
👤 پدید آور:
🔹 پرسمان دانشگاهیان
📝 معرفی:
❁ با موضوع سیره و زندگی امام هادی علیهمالسلام از ولادت تا شهادت و تحلیلی بر سند زیارت جامعه کبیره.
📡 اطلاعات:
🔹 نشر معارف.
👈 برای مطالعه کتاب، به آدرس زیر مراجعه فرمایید:
🌐 https://www.porseman.com/!k53
🌸 ولادت حضرت امام هادی علیهمالسلام مبارک باد. (۲۱۲ ه.ق)
🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد:
📱 @Doc_d_moghadas
#معرفی_کتاب #ولادت #مناسبت
.