sedayeenghelab150.mp3
2.99M
🔸 #صدای_انقلاب شماره: 150
💠 جلوههای مردم سالاری دینی
🔘 کارشناس برنامه: مهدی سعیدی
#مردم_سالاری
#دین
🆔 @sedayeenghelab_ir
🔴 فرازهایی از سخنان ناب و بی نظیر امام روح الله:
♦️ آنهایی که خواب امریکا را میبینند خدا بیدارشان کند.
📚 صحیفه امام، جلد ۱۹، صفحه ۲۳۰
♦️ حضرت روح الله: كرارا گفته ام كه روحانی نمای غير مهذب از #ساواكی خطرناكتر است...
📚 صحیفه امام، جلد ۱۷، صفحه ۹۰
♦️ سازش با ظالم، ظلم به مظلومین است/ آنهایی که به ما می گویند سازش کنید یا جاهل هستند یا مزدور
📚 صحیفه امام، جلد ۱۸، صفحه ۵۰۰
♦️ شما هم عمال آمریکائید منتها ملتفت نیستید. یک عاملی داریم که مستقیماً از سفارت #آمریکا دستور می گیرد، یک عاملی داریم که برای او کار کند و خودش نمی فهمد، خود آدم نمی فهمد که برای کی دارد کار می کند.
📚 صحیفه امام، جلد ۱۳، صفحه ۷۶
♦️ هر چه بیشتر ما خضوع بکنیم برای ظالم، ظالم بیشتر فشار میآورد. وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب مینشیند. هر چه زیادتر #فشار بیاورید، او عقبتر مینشیند. یک قدم شما که عقب بنشینید، او جلو میآید. یک قدم شما جلو بروید، او عقب میرود. این #سنت_الهی است.
📚 صحیفه امام، جلد ۱۰، صفحه ۱۳۰
♦️ آنهايى كه در خانه هاى #مجلل، راحت و بی درد آرميده اند و فارغ از همه رنجها و مصيبتهاى جان فرساى ستون محكم #انقلاب و پابرهنه هاى محروم، تنها #ناظر حوادث بوده اند و حتى از #دور هم دستى بر آتش نگرفته اند، نبايد به مسئوليت هاى #كليدى تكيه كنند، كه اگر به آن جا راه پيدا كنند چه بسا انقلاب را يكشبه بفروشند، و حاصل همه زحمات #ملت_ايران را بر باد دهند، چرا كه اينها #هرگز عمق راه طى شده را نديده اند و فرق و سينه #شكافته نظام و ملت را به دست از خدا بيخبران مشاهده نكرده اند و از همه زجرها و غربتهاى مبارزان و التهاب و بيقرارى #مجاهدان كه براى #مرگ و #نابودى_ظلم #بيگانگان دل به درياى بلا زدهاند، غافل و بيخبرند...
📚صحيفه امام، جلد ۲۰، صفحه ۳۳۴
♦️ میخواهی #ذلیل باشی؟ #برو_پیوند_کن_با_امریکا همه این حرفها تمام میشود، جنگ هیچ نمیشود؛ پیوند کن با شوروی، باز هم نمیشود! اما چی؟ این است که یک ملت عقب مانده و تا آخر توسری خورده #ضعیف.
📚 صحيفه امام، جلد ۱۹، صفحه ۲۰۰
♦️ تا قطع تمام وابستگی ها به تمام ابرقدرت های شرق و غرب، مبارزات آشتی ناپذیرانه ملت ما علیه مستکبران ادامه دارد...
📚 صحیفه امام، جلد ۱۱، صفحه ۲۶۵
♦️ دوام و قوام #جمهورى_اسلامى ايران بر پايه سياست نه شرقى و نه غربى استوار است و عدول از اين سياست، #خيانت به اسلام و مسلمين و باعث #زوال عزت و اعتبار و #استقلال كشور و ملت قهرمان ايران خواهد بود.
📚 صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۱۵۵
♦️ تا خیانت بزرگان نباشد، دولتهای خارج نمی توانند تصرف بکنند. #خیانت هست که اسباب این میشود که اینها راهشان را باز میکنند؛ این خیانت است که راه آنها را باز میکنند. اگر یک دولت غیرخائن باشد، راه باز نمیشود بر آنها که بیایند منافع ما را ببرند.
📚 صحیفه امام، جلد ۸، صفحه ۳۵۲
♦️ آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه #دولت و #ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به #کاخ نشینی توجه بکند. آن روز است که #انحطاط برای خودو برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می شود. ما در طول مشروطیت از این کاخ نشین ها خیلی صدمه خوردیم.
📚 صحیفه امام، جلد ۱۷، صفحه ۳۷۶
♦️ از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت.
📚 صحیفه امام، جلد ۱۵، صفحه ۴۴۶
بعثت خمینی
🔻رهبر انقلاب: امام خمینی (ره) عیناً به نسخهی بعثت پیغمبر (ص) عمل کرد؛ معارف همان معارف است؛ ارزشها همانها است؛ احکام هم همانها است؛ و حرکت به سمت تحقّق آنها. ۹۹/۱/۳
تحول از نگاه رهبری:
🔹 تحول خواهی لزوما اعتراض نیست..
🔹 تحول پشتوانه فکری میخواهد...
🔹 نتیجه تحول خواهی بیمبنا، جوانهای انقلابیاند که تبدیل به فسیل طاغوتی شدند...
🔹 تحول استحاله فکری نیست...
🔹 تحول تدریجی است و صبر میخواهد
🔹 تحول نیازمند دست هدایتگر است
🔹 تحول با کار متهورانه و سطحی و دم دستی فرق دارد
خلاصه تحول از نگاه رهبری:
🔹 تحول خواهی لزوما اعتراض نیست..
🔹 تحول پشتوانه فکری میخواهد...
🔹 نتیجه تحول خواهی بیمبنا، جوانهای انقلابیاند که تبدیل به فسیل طاغوتی شدند...
🔹 تحول استحاله فکری نیست...
🔹 تحول تدریجی است و صبر میخواهد
🔹 تحول نیازمند دست هدایتگر است
🔹 تحول با کار متهورانه و سطحی و دم دستی فرق دارد
990314_سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت سیویکمین سالگرد رحلت امام خمینی .mp3
17.41M
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت سیویکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله). ۹۹/۳/۱۴
💻 @Khamenei_ir
*نکات مهم وصیت نامه امام خمینی(ره) :
1. وصیت نامه با حدیث ثقلین شروع شده است.
۲. محمد(ص) و آل او مظاهر جلال و جمال خداوند هستند.
۳. تذکر به گروههای شرق و غرب برای پای فشاری نکردن بر اشتباهشان.
۴. حدیث ثقلین متواتر تر بین جمیع مسلمین است.
۵. اهل سنت در صحاح شش گانه و کتب دیگر از ثقلین گفته اند.
۶. خودخواهان و طاقوت قرآن را وسیله ای برای حکومتهای ضد قرآنی کرده اند.
۷. سرمایه داری ظالمانه و بی حساب مخالف عدالت اجتماعی است.
۸. دشمنان اسلام، اسلام را رژیم سرمایه داری غرب می دانند.
۹. با به راه افتادن اقتصاد سالم عدالت اجتماعی تحقق می یابد.
۱۰. ما مفتخریم ۱۳ بار تکرار شده است.
۱۱. روحانی نما به مخالفان توطئه گر و بازی گران سیاسی کمک می کند.
۱۲. مناجات شعبانیه و عرفات از امامان و امام حسین(ع) است.
۱۳. فقه = دریای بی پایان.
۱۴. زنان همدوش مردان و بهتر از انان برای اسلام گام بردارند.
۱۵. آموزش نظامی از واجبات مهم است.
۱۶. تشکیل حکومت عدل از ابعاد قران است.
۱۷. امریکا = تروریسم دولتی، به اتش کشنده جهان.
۱۸. خیال صهیونیست = تشکیل اسرائیل بزرگ.
۱۹. انگیزه ایثارگری مردم در ایمان و اطمینان به غیب است.
۲۰. اولین حدیث وصیت نامه از رسول اکرم(ص) و در باره قران و عترت است.
۲۱. ملت ایران در حل مشکلات با جان دل بکوشند.
۲۲. در وجود کائنات اسماء الهی تجلی یافته است.
۲۳. ملتهای اسلامی از حکومت ایران الگو بگیرند.
۲۴. قشر متفکر مواظب توطئه دشمنان باشند.
۲۵. در سده های اخیر دشمنان ما را از هر پیشرفتی محروم کرده اند.
۲۶. مردم با اراده و پشتکار به رفع وابستگی ها اقدام کنند.
۲۷. بر دولتهای دست اندر کار است که از متخصصین خود قدر دانی کنند.
۲۸. اسلام و ایران صدمات غم انگیزی از مجلس شورای غیر صالح خورده اند.
۲۹. بعد از مشروطه به قانون اساسی عمل نشد.
۳۰. وصیت امام به نسل حاضر و اینده است.
۳۱. تفاوت دمکراسی امام با دمکراسی غربی در تکیه بر قانون اسلام است.
۳۲. عنوان ملت و مردم از مکررترین عناوین در سخنرانی های امام است.
۳۳. مجلس قانون گذاری در راس همه امور است.
۳۴. اختلاف ازادی امام با غرب در التزام به دیانت اسلام است.
۳۵. اساسی ترین ازادی ،ازادی بیان و عقیده است.
۳۶. انتقاد عامل رشد جامعه است.
۳۷. معیار برابری، تقوی و پاکی است.
.
🔴 امام بزرگوار سالها پس از درگذشت فقدان ظاهری در بین ما زنده است/امام انسان تحول خواه و تحول آفرین بود
🔸رهبر معظم انقلاب در سخنرانی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره):
🔹امروز مراسم بزرگداشت امام بزرگوار به شکلی متفاوت از شکل معمول این مراسم اجرا میشود.
🔹چگونگی برگزاری مراسم مهم نیست، اصل قضیه گفتگو از امام بزرگوار است، که ما امروز و فردای کشورمان به این احتیاج داریم، امام بزرگوار سالها پس از درگذشت فقدان ظاهری در بین ما زنده است و باید زنده بماند، ما از فکر، معنویت و انگشت اشاره او استفاده کنیم.
🔹امروز میخواهم در مورد یک خصوصیت مهمی از امام بزرگوار صحبت کنم، البته ایشان دارای خصوصیات برجسته و متعددی بودند.
🔹امام انسان تحول خواه و تحول آفرین بود، امام نقش فرمانده داخل در عملیات و نقش رهبر به معنای واقعی را داشتند.
🔹ایشان بزرگترین تحولات را در دوران و زمان خودشان، در حوزه ها و عرصه های متنوعی ایجاد کردند.
🔹اولا روحیه تحول خواهی از دیر زمان در این بزرگوار وجود داشته و این چیزی نبود که در آغاز نهضت اسلامی به وجود بیاید، از دوران جوانی ایشان انسان تحول خواهی بودند.
نقش امام در ایجاد تحول مانند یک فرمانده داخل میدان بود
🔻 رهبر انقلاب: مهمترین و برجستهترین خصوصیّات امام بزرگوار روحیهی تحوّلخواهی و تحوّلانگیزی اوست. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. ایشان بزرگترین تحوّلات را در دوران خودشان و در عرصههای متنوّع زیادی ایجاد کردند. ۹۹/۳/۱
🏷 سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام (ره)
| امام مانند پیامبران انقلابش را با تحول روحی افراد شروع کرد
🔻رهبر انقلاب: امام مِیدانی وارد مسئلهی تحوّل شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّلآفرینی روحی در یک مجموعهای از طلّاب جوان در قم تا تحوّلآفرینی وسیع در عموم ملّت ایران. این همان روش پیغمبران است؛ پیغمبران هم آغاز همهی حرکتهای خودشان را از انقلاب روحی افراد شروع کردند. ۹۹/۳/۱۴
🏷 سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام (ره)
📌مروری بر بیانات ۱۴ خرداد ۹۹
✅قسمت اول
🔰محور بحث امروز، لزوم تحول در جامعه و مقابله با تحجر یعنی ایستادگی بر مشهورات غلط بود.
امام خمینی امام تحول بود.
محورها و مباحث تحول خواهی امام
1⃣ مبحث اول: امام که خود شخص متحول شده بود، ابتدا در حوزه در میان جمعی از حوزویان تحولی ایجاد کرد سپس این تحول را در میان مردم گسترش داد.
2⃣ مبحث دوم:محورهای تحول خواهی امام
۱. تحول ملت در توجه به مسائل مهم خود
۲.تحول در نگاه به خود و جامعه تبدیل احساس حقارت به احساس توانایی و عزت
۳.تحول در مطالبات اساسی مردم از مطالبات حقیر کوچک محلی و محدود به استقلال، آزادی، نه شرقی، نه غربی و مطالبات بزرگ انسانی و جهانی
۴. تحول در نگاه به دین از حوزه مسائل فردی به رسالت دین در نظام سازی، جامعه سازی، انسان سازی، تمدن سازی
۵. تحول در نگاه به آینده. نتیجه این تحول این بود که مردم امروز به ایجاد تمدن نوین اسلامی نگاه می کنند. ایجاد اتحاد عظیم اسلامی و تشکیل امت اسلامی
۶. تحول در مبانی معرفتی کاربردی. امام نظام سازی را و دیگر مسائل مورد نیاز برای اداره جامعه را به طور روشمند و قانونمند یعنی به همان روش فقه جواهری و به دور از بدعت و با استفاده صحیح از مباحث متعارف فقه وارد فقه نمود.
۷. تحول در جمع بین تعبد و نوگرایی. امام نوگرا در عین حال به شدت پایبند تعبد بود به خلاف بعضی روحانیون نوگرا که اگرچه به طور فردی متعبد بودند اما در مسائل اجتماعی این تعبد را نداشتند
۸. تحول در نگاه جوانان. امام اعتماد و تکیه عجیبی به جوانان داشتند و آنان را در مناصب مختلف گمارد در عین حال از ظرفیتهای غیر جوان هم استفاده کردند.
۹. تحول در نگاه به ابر قدرت ها
امام نشان داد ابرقدرتها شکست پذیر هستند.
3⃣ مبحث سوم: ارزیابی تحول بعد از امام
اینها که از خصوصیات امام بود، برای درس گرفتن در جامعه امروز ماست. ما اگرچه در این ۳۰ سال حرکت تحولی داشتهایم اما چون هر جامعه زنده و پویایی، همچنان احتیاج به تحول داریم
ما در مواردی تحول یافته ایم
در علم امروز ما در دنیا مطرح هستیم.
در عرصه دفاعی، توانایی های ما نزدیک به حد بازدارندگی است.
در عرصه سیاست، امروز چهره نظام یک چهره با ابهت و قدرتمند در دنیاست.
در برخی از زیرساخت ها هم تحول پیدا شده اما فعلیت نیافته
در مواردی تحول مهمی نداشتهایم
در مواردی عقبگرد ناپسند داشتیم
حجت الاسلام ثقفی،
📌مروری بر بیانات ۱۴ خرداد ۹۹
قسمت دوم
ادامه:
4⃣مبحث چهارم: الزامات تحول
۱. تحول خواهی، لزوماً به معنای اعتراض نیست
تحول یعنی گرایش مستمر به بهتر شدن. یعنی میل به شتاب داشتن و اجتناب از تحجر و با فشاری بر مشهورات غلط
۲. تحول نیازمند پشتوانه فکری است.
در هر زمینه ای ابتدا باید اندیشه مدون و شکل یافته داشت و این با اتکا به دارایی های معنوی یعنی احکام و مقررات اسلامی، آیات قرآن و کلمات اهل بیت میسر است.
کسانی از انقلابیون که در ابتدا پشتوانه فکری نداشتند، امروز تبدیل به فسیل هایی شده اند مانند فسیل های کجرو در زمان شاه.
۳. تحول را با استحاله فکری نباید اشتباه گرفت.
این منجر به مرگ تمدنی می شود مانند اندیشه تجدد در زمان شاه.
۴. تحول لزوما دفعی نیست.
اگر هدف، درست انتخاب شد و راه طولانی بود، باید صبر کرد. اتکاء به یک دست هدایتگر قابل اطمینان این تحول تدریجی را به جلو می برد.
۵.تحول را با کارهای سطحی نباید اشتباه گرفت.
کارهای متهورانه، عجولانه
گاه برای فرونشاندن هوس، یک کار انجام می شود تحول یک کار عمقی است. سرعت را با شتابزدگی نباید اشتباه گرفت.
5⃣ مبحث پنجم: فهرستی مثالی ازعرصه و موضوعات تحول
۱. در اقتصاد باید بند ناف کشور را از نفت قطع کرد
۲. بودجه بندی؛ بودجه باید ناظر به موضوع، مسئله و عملکرد باشد یعنی بودجه باید عملیاتی باشد عده ای این را میگویند اما عمل نمیشود.
۳. آموزش فایده محور، عمقی و کاربردی
در دانشگاه، دبیرستان و حتی در دبستان، آموزشها باید عمقی و کاربردی و نه حفظی باشد. درس هایی که هیچ فایدهای برای یک فرد تا آخر عمر او نخواهد داشت، اگر همین برنامه تحول آموزش و پرورش اجرا شود این تحول پیش خواهد آمد.
۴. حل مشکلات اجتماعی چون اعتیاد و عدالت
۵. توجه به مسئله خانواده و جمعیت و مسئله دهشتناک پیر شدن جامعه
6⃣مبحث ششم شرط تحول
شرط مهم تحول، نترسیدن است. دشمن غیر از مقابله سخت افزاری در بخش نرم افزاری نیز تلاش میکند تصمیمات مهم و درست کشور را زیر سوال ببرد این فضای مجازی با برخورد های تیز و آزاردهنده را نباید ملاحظه کرد. ملاحظه دشمن را هم نباید کرد.
حجت الاسلام ثقفی
🌴شناخت امام خمینی ( ره)در یک نگاه ...🌴
* نام:سید روح الله
* نام خانوادگی: مصطفوی
*سلسله نسب:موسوی خمینی
*نام پدر:سیدمصطفی
*نام مادر:هاجر
*تاریخ تولد:یکم مهرماه ۱۲۸۱
*محل تولد:خمین
* سال ازدواج:۲۷ سالگی/۱۳۰۸
* همسر:بانوخدیجه-دختر آیت الله میرزا محمدثقفی
* فرزندان:۲پسر-۵دختر (مصطفی.صدیقه.فریده.سعیده.لطیفه.فهیمه.احمد)
* مرتبه:آیت الله العظمی
* تحصیلات حوزوی: اجتهاد
*تخصص:فقه و اصول. فلسفه. عرفان.اخلاق. کلام.سیاست.
* مشاغل:مدرس حوزه علمیه قم.مرجع تقلید.رهبری انقلاب اسلامی و ولی مسلمین و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران
*قیام خونین ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲: ۶۱ سالگی
* تبعیدبه ترکیه ۱۳۴۳: به دلیل مخالفت با موضوع کاپیتولاسیون
* مهاجرت به نجف ۱۳۴۴: سیزده سال در نجف
* شهادت فرزندش سیدمصطفی ۱۳۵۶: سرآغاز حرکت های اعتراض جدید
*مهاجرت به کویت ۱۳۵۷: کویت اجازه ورود نداد
*مهاجرت به فرانسه مهرماه ۱۳۵۷: حدود ۴ماه
*بازگشت به ایران: بعد از۱۵ سال تبعید
* ۲۲ بهمن ۱۳۵۷: پیروزی انقلاب اسلامی
رهبری حکیمانه انقلاب و نظام: ده سال و جهارماه
*نگارش وصیت نامه و ارایه یک نسخه به امانت نزد خبرگان: ۲۶ بهمن ۱۳۶۱
*بازنگری در وصیت نامه ۵ سال بعد و قرار دادن یک نسخه در آستان قدس و یک نسخه نزد خبرگان: ۲۹ آذر ۱۳۶۶
*خوانش وصیت نامه ۱۵ خرداد ۱۳۶۸: یک روز پس از عروج ملکوتی
*مراسم تشییع ۱۷ خرداد ۱۳۶۸: بزرگ ترین رخداد تاریخ معاصر
*تاریخ رحلت: ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ / ۸۷ سالگی
*محل خاک سپاری: تهران- بهشت زهرا
* مهمترین تالیفات فرهنگی:
صحیفه امام -22 جلد
دیوان اشعار
شرح دعای سحر
شرح ۴۰ حدیث
شرح حدیث جنود عقل و جهل عرفانی
تعلیقه بر فواید الرضویه
تعلیقات علی شرح فصوص الحکم و مصباح الانس
مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه
سر الصلاة
معراج السالکین و صلوة العارفین
آداب الصلوة
مناهج الوصول الی علم الاصول
رسایل- دوجلد
تعلیقة علی العروة الوثقی
الطهارة - سه جلد
مکاسب محرمه- دوجلد
تعلیقة علی وسیلة النجاة
تحریر الوسیله- دوجلد
البیع- پنج جلد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اختصاصی/
📹 #موشن_گرافیک | چهره جهانی امام خمینی(ره)
#خمینی_عظیم
#ویژه هادیان و مسئولان سیاسی
#نشستهای بصیرتی
#طرح شهید کمالی
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
یادداشت اختصاصی/ * پانزده خرداد ۱۳۴۲
بسیاری از تحلیلگران قیام ۱۵ خرداد مردم مسلمان قم، تهران و سایر شهرهای ایران را سرآغاز انقلاب اسلامی می دانند که ابراز خشم مردم از دستگیری امام خمینی توسط رژیم شاه بود.
رژیم شاه در خرداد سال ۴۲ با بهکارگیری حداکثر خشونت و کشتار مردم، توانست اعتراض آنها را سرکوب کند و با به خاک و خون کشیدن مرد و زن پیر و جوان و حتی کودکان حاضر در راهپیمایی، زوال حکومت خود را تا ۱۵ سال به تاخیر اندازد، اما این جنایت چند پیام مهم برای مردم مسلمان ایران و رژیم شاه و حامیان او داشت .
مردم بعد از این واقعه به این واقعیت پی بردند که رژیم شاه هیچ ارزشی برای آموزه های دینی و حتی جان مردم قائل نیست و امکان تحمل چنین حکومتی وجود ندارد، اما عدم گستره فهم و بصیرت قاطبه مردم، تحقق سرنگونی شاه را تا ۱۵ سال به تاخیر انداخت و از طرفی برای خود رژیم هم ثابت شد که هیچ مفاهمه ای بین او و مردم مسلمان ایران وجود ندارد، اما توانست با ابزار تبلیغات تا مدت ها بر این عدم مفاهمه سرپوش گذارند که البته با گسترش درک و بصیرت مردمی، حکومت دیکتاتوری از بین رفت.
نکته حائز اهمیت در خصوص این رویداد در حال حاضر، تغییر جای جلال و شهید است که این روزها در فضای مجازی گسترش یافته است. به میزانی که صاحبان قلم و سخن کمتر از واقعیتهای چنین رویدادهایی بگویند و بنویسند و جنایت های رژیم گذشته را برای نسل جوان فعلی تشریح ننمایند، کم نیستند افرادی که فکر و ذهن جوانان را دزدیده و از قاتل مردم ایران، چهره ای موجّه و خادم ترسیم نمایند.
دکتر حبیب زاده