✅ #بی_حجابی تجاوزی آشکار به حریم حقوق شهروندی است))
✍#سیدمختارموسوی:
قبل از ورود به ماهیت بحث ، لازم است در پاسخ به اظهار نظر غیرکارشناسانه ونقد غیر منطقی وبیانات غیر حقوقی وایرادات غیر اصولی وبی اساس ، برخی از مدعیان روشنفکری ، از جمله که در رد افاضات ناصواب برخی آخوندهای غرب زده وسکولار که مخالف برخورد انتظامی با پدیده بی حجابی و قانون پذیر و قانونمند کردن مقوله عفاف وحجاب در جامعه اسلامی هستند ، وبدون هرگونه پشتوانه علمی وعقلی ، وبرخلاف نصوحات صریح قرآنی وروایی ، پوشش بیرونی زنان ومردان را ، در زیرمجمموعه حریم خصوصی و حوزه خصوصی افراد قلمداد می کنند و با همین استدلال ، ورود قانون به حوزه خصوصی وحریم شخصی افراد را ؛ ممنوع وناپسند می دانند ، بدواً ، این دسته از آقایان وخانمها را ، به مطالعة اجمالی تاریخچه حجاب در جهان قبل از اسلام و در بین پیروان ادیان مختلف توصیه می کنم .
اگر هم این بزرگواران به علت ضیق وقت به مطالعة چند صفحه اول کتاب حجاب علامه شهید مرتضی مطهری بسنده کنند ، و یا به مطالعه قوانینی که در سالهای اخیر در اروپا ، خصوصاٌ در دانشگاههای غربی پیرامون اجباری نمودن نوعی پوشش در بعضی از اماکن ؛ از جمله اماکن آموزشی تصویب شده مبادرت نمایند ، کفایت می کند و آنچه مقصود ماست حاصل می گردد .
سپس مطالعة تدقینی تاریخ طلوع خورشید عالمتاب اسلام ناب محمدی (ص ) و مداقه در تاریخ نزول قرآن کریم و دقت نظر در تاریخ ابلاغ آیة حجاب و شأن نزول آن ، و مطالعة تطبیقی تاریخچه حجاب پس از اسلام را نیز را به این حضرات متذکر می شوم .
توجه به فلسفة بعثت انبیاء ، خصوصاً تأمل و تعمق در فلسفة بعثت خاتم الانبیاء و المرسلین حضرت محمد بن عبدالله (ص) و فلسفة نبوت و امامت در اسلام و ایضاً فلسفة سیاست و قانونگذاری در شریعت اسلام ناب ، از جمله اموری است که آقایان را به آن دعوت می نمایم .
همچنین مطالعه تاریخ بیست و سه سالة دوران رسالت پیامبر اسلام (ص) و مطالعة تاریخ زندگی و دوران امامت جانشینان بر حق رسول خدا ، ائمة اطهار سلام الله علیهما اجمعین ، و دقت نظر در تاریخ غیبت آخرین ستارة درخشان امامت و ولایت ، حضرت بقیه الله العظم ارواحنافدا ، و چگونگی ادارة جامعة اسلامی توسط فقهاء و نواب خاص در زمان غیبت صغری و فقهاء و نواب عام آن حضرت در زمان غیبت کبری ؛ و روش مدیریت و نحوة برخورد آنها با مقولة حجاب و عفاف ؛ از جمله مسائلی است که به منتقدین برخورد انتظامی با بی حجابی و کسانی پوشش بیرون از خانه را امری شخصی وخصوصی می دانند وهمچنین افرادی که ، اجرای قانون حجاب را صرفاً ، منوط به انجام کارهای فرهنگی می دانند توصیه می شود .
با امعان نظر به جمیع جهات مذکوره ، آنچه مسلم است و به عنوان نتیجة مطالب ذکر شده می توان به جرأت بیان نمود ، این است که در زمان ما ، قانون حجاب یک امر تأسیسی و مسئلة نو پیدا و داخل در امور مستحدثه فقهی نیست ؛ که قبل از اجراء نیاز به کار فرهنگی و اطلاع رسانی داشته باشد . بلکه قانون حجاب از جمله امور امضایی و قدیمی است که ، مدیران و مسئولین و دولتمردان و مردم جامعة اسلامی امروز ما ، کاری جز تبعیت و اجرای بلاقید و شرط آن را ندارند .
قانون حجاب که در چهارده قرن پیش توسط خداوند تبارک و تعالی ، از طریق ابلاغ وحی و نزول آیات شریفه 54 و 60 از سورة مبارکه احزاب و آیات شریفه 31 و 59 و 60 و 61 از سوره مبارکه نور ، به پیامبر اسلام (ص) ابلاغ شده و در طول تاریخ رسالت آن پیامبر آسمانی و ائمه اطهار (ع) بر چگونگی رعایت آن و تبیین حدود و ثغور و کمیت و کیفیت پوشش و حجاب تأکید فراوانی شده است ، و مضافاً از تاریخ ابلاغ آیات مربوط به حجاب و پوشش ، تا به امروز چه تفسیرها و تحلیل ها و تأویل ها و شرح ها که بر آن نوشته نشده است . و چه کتاب ها و دستورالعمل هایی که توسط اسلام شناس ها و دانشمندان علوم اسلامی و قرآنی در این زمینه تهیه و تنظیم نگردیده است.
اینک جای سؤال است که، با توجه به این قدمت یک هزار چهارصد ساله و این همه کارهای فرهنگی که در طول 14 قرن گذشته در باب حجاب و عفاف صورت گرفته است ؛ چه ضرورتی وجود دارد و چرا باید چشمان خود را به روی آن همه سابقة درخشان فرهنگی و مذهبی ببندیم و عقب گرد کنیم و بخواهیم همچون مسلمانان در صدر اسلام و انسان های بیگانه باحجاب و عفاف و پوشش ، مسلمانان جامعه خود را به بهانة کار فرهنگی و آشنایی با حجاب تا اینقدر تحقیر نماییم ؟؟؟!!!
متأسفانه افرادی که تازه با موضوع حجاب آشنا شده اند و از تاریخچه حجاب و عفاف قبل و بعد از اسلام هیچ اطلاعی ندارند و حتی از مبتدی ترین فرد در دروس فقهی و حقوقی عقب تر می باشند و آنطوری که باید ، با ضروریات و بایدها و نبایدهای دین مبین اسلام آشنایی ندارند ؛ فکر می کنند حجاب یک پدیدة نو ظهور و جدیدی است که ، قبل از اجرای قانون مربوط به آن، انجام کارهای فرهنگی را ضروری می دانند و برخورد
انتظامی در موقعیت کنونی را از مصادیق قبح عقاب بلا بیان می دانند ، بدون اینکه با معنی و مفهوم فقهی و لغوی این قاعده آشنایی داشته باشند .
اگر غیر از این بود کسی به خودش اجازه نمی داد ، دربارة موضوع روشنی که قانونِ آن ، بیش از هزار چهارصد سال پیش ، توسط یگانه و یکتا قانونگذار صالح در جهان هستی یعنی خداوند عزّوجّل ، وضع و ابلاغ شده است و در طول هزار چهارصد سال گذشته تا به امروز ، این همه مورد توجه بوده و دارای چنین سابقة اجرایی است ، چنین اظهارنظری را بیان کند .
اولاً ، موضوعی مشمول قاعدة « قبح عقاب بلابیان » قرار می گیرد ، که قبل از وضع قانونی دربارة آن موضوع ، و همچنین قبل از هرگونه اطلاع رسانی به مردم دربارة وضع چنین قانونی ، دولت یا مجریان قانون بخواهند ، احدی از شهروندان را به علت نقض قانون مورد بحث ، یا به تعبیری به علت نقض قانون نانوشته و یا قانون ابلاغ نشده و یا قانونی که دربارة آن اطلاع رسانی نشده است ، بازخواست یا عقوبت کنند .
تعریف یا معنی لغوی قاعده « قبح عقاب بلابیان » این است که : ( مجازات نمودن افراد ، قبل از وضع قانون و ابلاغ قانون و اطلاع رسانی نسبت به آن قانون ، به استناد چنین قانونی ، قباحت دارد یا زشت است .
چطور ممکن است ، اجرای قانون حجابی که چهارده قرن پیش وضع شده و تک تک مسلمانان مخصوصاً جامعة نسوان ، از دورة طفولیت به صورت غریزی و ناخود آگاه به سمت و سوی حجاب و پوشش سوق پیدا می کنند و در طی این چهارده قرن ، هزاران کتاب و مقاله و میلیون ها جلسة سخنرانی و موعظه و میلیاردها ساعت کار فرهنگی و در رأس همه دهها هزار حدیث نورانی از اهل بیت عصمت و طهارت دربارة آن جمع آوری وانجام و ابلاغ شده است مشمول قاعدة قبح عقاب بلا بیان باشد ؟؟؟!!!
در فرض محال ، اگر قانون حجاب برای اولین بار توسط جمهوری اسلامی ایران پس از 22 بهمن 1357 وضع شده باشد ، باز هم با سی سال سابقة اجرایی و آشنایی و آگاهی از آن ، خیلی ساده اندیشی و خنده دار است که ، بخواهیم چنین قانونی را مشمول چنین قاعده ای بدانیم .
نگارنده معتقد است صاحبان چنین ایده و تفکری ، خواسته یا ناخواسته بزرگترین توهین ممکن را ، به شور و شعور دینی و فرهنگی و فهم اجتماعی و درک سیاسی ملت اندیشمند و مسلمان ایران اسلامی نموده و متأسفانه ملت بزرگ و شریف ایران را ، آنقدر نسبت به موضوع و حکم حجاب و عفاف و مقولة بی حجابی ، جاهل و ناآگاه فرض نموده اند که چنین اظهارنظرهایی نموده اند.
از اظهارنظرهای افراد موردنظر چنین بر می آید که ، آنها بر این باورند که : ( هنوز جامعة رشید وعاقل بالغ ایرانی نمی داند که ، رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای زن و مرد واجب است و یا اینکه بر این باورند که ، ایرانیان بعد از گذشت هزار چهارصد و سی یک سال ، از هجرت پیامبر و طلوع خورشید بی غروب اسلام و گذشت هزار چهارصد سال از ابلاغ قانون حجاب ، هنوز خوب و بد حجاب را نمی دانند و حسن و قبح برهنگی را تشخیص نمی دهند . ) و به همین خاطر آقایان معتقدند که اول باید حسن قبح حجاب به مردم تفهیم شود و مردم را به خوب و بد حجاب آشنا کنند و پس از گذشت زمانی ، آن موقع به نصیحت متخلفین بپردازند .
به این حضرات توصیه می شود ، به منظور پی بردن به میزان آگاهی و آشنایی ملت شریف ایران اسلامی ، به مقولة حجاب و ضروری دانستن رعایت آن ، مدتی دختر خانم های زیر پنج سال موجود در خانواده های خود را ، تحت نظر قرار دهند ، ودقت کنند تا متوجه شوند ، آنها با بازیهای کودکانه و سرگرمی های روزانة خود ، چگونه وانمود می کنند که ، به اندازة یک انسان بالغ و صاحب تحصیلات عالیه و تکمیلی ، با مقوله حجاب و عفاف آشنا است وحسن وقبح آن را میدانند .
حجاب و پوشش یک امر فطری و غریزی است ، و بی تردید بیان چنین مطالب غیر اصولی و غیرمنطقی و غیر عقلانی دربارة حجاب و موضع گرفتن دربرابر برخورد انتظامی با بی حجابی و بی عفتی در جامعه ، جز مغلطه کاری و سفسطه بازی و عناد و لجاجت با دلسوزان فرهنگی نظام و سنگ لای چرخ مقولة امر به معروف و نهی از منکر گذاشتن نبوده و سرانجامی جز خوشحال نمودن دشمنان قسم خوردة اسلام و نظام اسلامی و ناراضی و ناراحت کردن صاحبان اصلی انقلاب اسلامی یعنی همان پابرهنگانی که امام راحل به آنها افتخار می کرد و نگارنده این سطور ، با کمال افتخار خود را خاک پای آن پابرهنگان می داند ، نتیجه ای نخواهد داشت .
واما از منظر دیگر ، عدم رعایت پوشش مناسب در حریم عمومی وحوزه عمومی جامعه اسلامی ویا به تعبیر ساده تر ، کسانیکه بیرون از خانه ، حجاب وپوشش اسلامی خودرا متناسب با عرف وسنت جامعه ای که درآن زندگی میکنند ، ومطابق با دستوالعمل های اسلامی وشئونات اخلاقی وانسانی رعایت نمی کنند ، بزرگترین ظلم وتعدی را نسبت به دیگر شهروندان خود که ، مقید به رعایت اصول اخلاقی هستند وهمواره مترصد ومستعد هستند که ، نگاههای خودرا از نامحرمان حفظ کنند ودوست ندارند در اماکن
عمومی وحریم عمومی شاهد صحنه های مهیج شهوت وامور جنسی باشند مرتکب می شوند.
بنده معتقدم که ، بدحجابی نوعی اعتراض و هنجارشکنی آشکار وناهنجاری علنی است که ، با سبق تصمیم وبا اهداف از قبل تعیین شده وبرنامه ریزی شده فعلیت می یابد .
بدین صورت که ، فرد بدحجاب ، با تن ندادن به قوانینی که درباره نوع پوشش در حریم عمومی وضع شده است ؛ عزم خودرا جزم نموده که با این کار ، به طریقی اعتراض ونارضایتی خود را به این قانون وحکم شرعی ومقوله اجباری بودن حجاب در حوزه عمومی ، یا به عبارتی مقاوت خودرا در مقابل احکام تشریعی ووجوبیت حکم حجاب وحرمت بد حجابی نشان دهد وبه عرصه نمایش بگذارد . در حالیکه این نوع اعتراض ، بدترین نوع تجاوز آشکار به حقوق شهروندی وحریم عمومی جامعه است .
واما خطاب به کسانیکه پوشش بیرون از خانه را ، جزو امور شخصی وداخل در حریم خصوصی افراد میدانند ، عرض می شود که ، شما که قادر به تمیز بین امور شخصی وعمومی نیستید و عاجر وناتوان از تشخیص بین حوزه خصوصی و حوزه عمومی هستید ؛ وایضاً فرق بین حق الناس وحق الله را نیز نمی دانید وبا معنی ومفهوم تکلیف وحق آشنایی ندارید ؛ چرا و چگونه به خودتان اجازه می دهید که وارد مقوله مهم وفلسفی واخلاقی وعقیدتی حجاب وعفاف شوید ؛ که دنیا وآخرت هرانسانی را تحت تأثیرات خود قرار می دهد ؟؟؟!!!
✅کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی پژوهشگر ومولف در حوزه دین و علوم قرآنی وحقوق اسلامی
@seyedmokhtarmousav
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه نماز بخوانیم ؟
@haal_khob👈💯
52.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨🚨خیلی مهم مهم مهم
حتما ببینید و نشر حداکثری دهید
✅️ مستند | باز تولید پروژه گورباچفیزاسیون از خاتمی تا پزشکیان
▶️مشاهده و دریافت با کیفیت FULL HD ازکانال آپارات جدال احسن
aparat.com/v/eyt8rp3
🔻 بخش افراطی اصلاح طلبان لیبرال، گورباچفیزاسیون مسعود پزشکیان را تیتر اول روزنامه خود کردند
🔻 و غضنفری، رییس سابق مدرسه حکمرانی دانشگاه عالی ستاد کل نیروهای مسلح، در نامهای به #پزشکیان ، از ضرورت بازگشایی لانه جاسوسی موسوم به سفارت آمریکا نوشت.
🔻 عوامل وابسته ، مجدداً پروندههای سابق را گشودهاند، پس بازخوانی همان « گذشته » برای نسل جوان بسیار ضروری است و این هم بازخوانی پرونده سازمان سیا ، در پروژه گورباچفیزاسیون در ایران
.
#موسسه_جهادتبیین_و_سوادرسانه_ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
👈 آیدی پذیرش تبلیغات👇👇
@f_aaha
❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
⭕️ آقای قالیباف !
عبور از خط قرمزها و بی اعتنایی به شاخص های 12 گانه در رای اعتماد به وزرای حامی فتنه
های 88 و 1401 خلاف نظر حضرت آقا نبوده است ?
آقای قالیباف !
هیچ انسان عاقلی در جبهه انقلاب درکمین شکست در دولت پزشکیان نبوده و نیست . بلکه موفقیت دولت در مسیر قانون وخط ولایت و درچارچوب قانون وبا رعایت اصول و مبانی انقلاب اسلامی آرزوی هر فرد انقلابی در ایران اسلامی است .
لذا القاء این مطلب غیر واقعی که محصول یک ذهن متوهم است به جامعه ؛ دمیدن در شیپور ناکوک اصلاح طلبان علیه انقلاب و جامعه انقلابی است .
آقای قالیباف !
سکوت در برابر مواضع ناصواب رییس جمهور وبرخی معاونین او همچنین سکوت دربرابر برخی انتصابات مسئله دار وبکاررگیری افراد زاویه دار با انقلاب و ولایت ؛ خلاف نظر حضرت آقا نیست ؟
آقای قالیباف !
آیا سکوت دربرابر بکار گیری جوادظریف درسمت معاون راهبردی رئیس جمهور که برخلاف نص صریح قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس است ؛ برخلاف نظر حضرت آقا نیست ؟
آقای قالیباف !
آیا دستور رئیس جمهور و معاون اجرایی ایشان در بکارگیری دانشجویان واساتیدی که در جنگ ترکیبی ۱۴۰۱ علیه نظام اغتشاش کرده ومرتکب جرایم امنیتی علیه نظام شده اند ؛ و همچنین صدور دستور برای دستکاری ویرایش آیین نامه گزینش آموزش و پرورش وجذب معلم برای تربیت فرزندان ملت امام حسین و ملت شهادت ؛ خلاف نظر حضرت آقا نیست؟ ومضافا سکوت دربرابر این مواضع و تصمیمات غلط خلاف نظر حضرت آقا نیست ؟
آقای قالیباف !
راقم این مرقومه قبلا هم به شما تذکر داده که شما دقیقا جا پای علی لاریجانی گذاشته اید . و توصیه کرد که تا بیشتر دیرنشده به خود آئید وبا جبهه انقلاب و جامعه نخبگان انقلابی آشتی کنید .
ولی ظاهراً به امید راه یابی به پاستور به کمک آرای اصلاح طلبان بدجوری فکروذهن شمارا مشغول کرده است .
در انتهای این وجیزه برای چندمین بار دعا میکنیم وامیدواریم که متوجه اشتباهات خود شوید و انقلاب ویاران و همسنگران قدیمی خود را به بهای ناچیز همراهی با اصلاح طلبان برای ابقا سکولار و لیبرال برای ابقاء چند صباح در ریاست نفروشید .
🖌الاحقر سیدمختارموسوی
✅کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی
@seyedmokhtarmousav
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در دنیای خلیل الله بلوچی ها،
تو سخنگوی گروه مقاومت اهلتسنن باش
که گفت:
سلام و درود بر پیامبر مجاهد و #شهید ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا این فیلم را ،چند بار ببینیدتا از موضوع حاکمیت و خواص بعد از حضرت رسول الله در جامعه اسلامی آگاه شوید وبرای دیگران بفرستید...🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️سخنان ممنوعه❗
سخنان کمتر شنیده شده از امام خمینی ره که دیگر هرگز از صدا و سیما پخش نخواهد شد
❗ سخنانی که #استحاله_طلبان ،
#لیبرالها و #غربگرایان را آشفته میکند❗
(بخش اول)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید👆
✅✅شورای محترم نگهبان؛
بی سابقه ترین تقلب در انتخابات ریاست جمهوری امسال رخ داد.
⬅️مردم به پزشکیان و جلیلی رأی دادند، ولی ناگهان ظریف از صندوق درآمد
هوشیار باشید و این مساله را حتماً به دقت دنبال و پیگیری نمائید.
خواب مادر شهید
وگشتوگذار با فرزند شهیدش و پیش بینی آینده انقلاب و کمک در فتنه ها به انقلاب توسط شهدا حتی در فتنه ۸۸
#آنتی_فتنه
━━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━━━
دعای خروج از ماه #صفر فراموش نشه؛همه را دعا کنید💐
بسم الله الرحمن الرحیم
یا سَیّدُ یا سَیّدُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَهُ الْمُسْتَنَدُ اِجْعَلْ لی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً مَمّا اَنا فیهِ وَاکْفِنی فِیهِ وَ اَعُوذُ بِکَ بِسْمِ اللهِ التّامّاتِ یا اَللهُ یا اَللهُ یا اَللهُ یا رَحْمنُ یا رَحْمنُ یا رَحیمُ یا خالِقُ یا رازِقُ یا بارِیُ یا اَوَّلُ یا آخِرُ یا ظاهِرُ یا باطِنُ یا مالِکُ یا قادِرُ یا واهِبُ یا وَهّابُ یا تَوّابُ یا حَکیمُ یا سَمیعُ یا بَصیرُ یا غَفورُ یا رَحیمُ یا غافِرُ یا شَکُورُ یا عالِمُ یا عادِلُ یا کَریمُ یا رَحیمُ یا وَدودُ یا غَفورُ یا رَؤفُ یا وِتْرُ یا مُغیثُ یا مُجیبُ یا حَبیبُ یا مُنیبُ یا رَقیبُ یا مَعیدُ یا حافِظُ یا قابِضُ یا حَیُّ یا مُعینُ یا مُبینُ یا جَلیلُ یا جَمیلُ یا کَفیلُ یا وَکیلُ یا دَلیلُ یا حَیُّ یا قَیّومُ یا جَبّارُ یا غَفّارُ یا حَنّانُ یا مَنّانُ یا دَیّانُ یا غُفْرانُ یا بُرْهانُ یا سُبْحانُ یا مُسْتَعانُ یا سُلْطانُ یا اَمینُ یا مُؤمِنُ یا مُتَکَبِّرُ یا شَکُورُ یا عَزیزُ یا عَلیُّ یا وَفِیُّ یا قَویُّ یا غَنیُّ یا مُحِقُّ یا اَمینُ.
آمین یا رب العالمين
🔷دعای آخر ماه صفر:
((سُبحانَ اللّه یا فارِجَ الهَمِّ وَ یا کاشِفَ الغَمِّ فَرِّجْ هَمِّی وَ یَسِّرْ أمرِی وَ أرحَمْ ضَعفِی وَ قِلَّةَ حِیلَتِی وَ أُرزُقنِی مِنْ حَیْثُ لا أَحْتَسِب یا رَبَّ العَالَمِینَ))
🔷پیامبر اکرم صلّ الله علیه وآله وسلّم می فرمایند: هر کس مردم را از این دعا با خبر کند در #گرفتاریش #گشایش پیدا می کند
زلال وحی: انتقام(3)
«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلى قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِينَ أَجْرَمُوا وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ» (روم/47)
«و البتّه ما پيش از تو پيامبرانى را به سوى قومشان فرستاديم، پس آنان دلايل روشن براى مردم آوردند، (برخى ايمان آوردند و بعضى كفر ورزيدند) پس، از كسانى كه مرتكب جرم شدند انتقام گرفتيم، و (مؤمنان را يارى كرديم كه) يارى مؤمنان حقّى است بر عهدهى ما.»
نکته ها
3. پيامبر اسلام (صلّى الله عليه و آله) خاتم انبياست و بعد از او پيامبرى نيست، لذا كلمهى «مِنْ قَبْلِكَ» مكرّر در قرآن آمده، ولى كلمهى «مِنْ بَعْدِكَ» نيامده است. (منبع: تفسیر نور)
🌙 ماه ربیع الاول، بهار زندگی است!
🔰مقام معظم رهبری:
بعضی از اهل معرفت و اهل سلوک معنوی معتقدند که ماه #ربیعالاول، به معنای حقیقی کلمه، ربیع حیات است، ربیع زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبداللّه جعفربنمحمدالصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
سلام علیکم صبح همه بخیر و شادی درود بر جنابعالی و خانواده محترم تون التماس دعا🌹
📌 برکناری فرمانده ناوچه آمریکایی بعد از انتشار یک عکس
عکس نشان میدهد او دوربین اسلحه را اشتباه بسته است.
فرمانده یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا که بخشی از ناوگروه ناو هواپیمابر تئودور روزولت مستقر در خاورمیانه است، حدود چهار ماه پس از انتشار تصویری که وی را درحال شلیک از یک اسلحه با یک دوربین نصب شده به صورت برعکس نشان می داد، از خدمت برکنار شد.
این تصویر باعث تمسخر قابل توجه نیروی دریایی آمریکا در شبکههای اجتماعی شد.
درمان خارپاشنه
👈علت: بلغم گچی رسوب کرده است.
درمان:
🔸روغن مالی پا
🔹سنگ پا کشیدن درحمام
🔸پرهیز از لبنیات وترشیجات وسردیها
🔹استفاده ازسیاهدانه وعسل روزی1قاشق
🔸ضماد صبر زرد ونمک وهندوانه ابوجهل کف پا
🔹 با خوردن گرمی ها، زایده ذوب می شود.
🔸خوردن سرکه انگبین، اسفند چهل روز یا 120 روز، ماساژ کف پا
#پزشکی
https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عادت جالب سمورها 😍
موقع خواب دست همو میگیرن تا از همدیگه جدانشن! چقدر بامزه و کیوتن 😊🥹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥❤️قلب ما سه جوره!
📚حدیثی از امام علی علیهالسلام
🎙ایت الله مجتهدی(ره)
🌹#کانال_رسمی
#پاسدار_مدافع_حرم
#شهید_علی_آقاعبداللهی🕊
@shahidaghaabdolahi 🇮🇷🌹
مطالب پیشنهادی
پیشنهاد توسط
پرفروشترین کتونی دیجیکالا از سایز 31 تا 45 فقط 250 تومن!
1000 مدل کمربند مردانه از 50 هزار تومن در دیجیکالا! 🔥
کد خبر: 724601تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۵ ۱۰:۲۶:۵۰
خانه خبر سیاسی
آیتالله سروش محلاتی: مشهد وحشتناک ترین شهر ایران از نظر فقر و فساد است
سروش محلاتی: «در مشهد کمی آن سوتر از هتل های ۵ ستاره، وحشتناکترین شهر از نظر فقر، فساد و فاصله طبقاتی وجود دارد. سروصدای عزاداری و پیاده روی ما هم دنیا را فرا گرفته، اما امام رضا کجای زندگی و جامعه ماست؟»
شادی این لحظه رو از شب رزرو کن
لیست اقامتگاهها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
آیتالله سروش محلاتی، استاد حوزه علمیه قم، در سخنرانی شب شهادت امام رضا(ع) در کانون توحید تهران، میراث فرهنگی و مواضع امام رضا(ع) را شبیه امام علی(ع) دانست و در بیان علت این شباهت گفت: «در میان امامان، امام علی خلافت ظاهری داشت و امام رضا هم در ولایتعهدی شبه خلافت داشت و بقیه امامان کناره گیری یا معارضه با حکومت داشتند».
امام رضا(ع) هم در این دوره، همانند علی(ع) تاکید زیادی بر عدالت و مساوات داشت و همانگونه که امام علی بر سر عدالت ایستاد و هزینه داد، امام رضا هم بر عدالت و مساوات و حقوق مردم ایستاد.
وی توحید را مبنای عدالت دانست و افزود: «امام رضا معتقد است فقرا در زندگی اغنیا شریکند. برای امنیت زندگی اغنیا، باید حقوق فقرا را بدهند، زکات باید تا حدی باعث برابری و کاهش فاصله طبقاتی شود و بعد میتوان کمک به دینداری کرد».
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه «ما فلسفه زکات را کج فهمیده ایم»، ادامه داد: «کارکرد زکات باید رفع فاصله طبقاتی باشد. چون در جامعه ای که برخی در قله ثروت و برخی در دره فقرند، دینداری قابل ترویج نیست. جوانی که شغل و درآمد و سرپناه ندارد، نمیتوان به او درباره دینداری امر و نهی کرد».
به گفته سروش محلاتی، دلیل محرومیت این است که کسانی که باید حقوق محرومان را بدهند، نمیدهند و مهمتر از آن، فساد نظام اجتماعی و اقتصادی است.
وی با اشاره به روایتی از شیخ صدوق در باب «دلیل مسموم کردن امام رضا توسط مامون» گفت: «امام رضا کنار مامون ایستاده بود و درویشی که دزدی کرده بود، آوردند. مامون گفت چطور دست به دزدی زدی؟ گفت از سر اضطرار، وقتی حق مرا به من ندادی. پرسید چه حقی را ندادم؟ گفت من مسکینم و حق ما در قرآن آمده و به ما ندادید. مامون گفت با این حرفها نمیتوانی مانع اجرای حد سرقت شوی. درویش گفت اگر با اجرای حد میخواهی مرا پاک کنی، اول باید خودت را پاک کنی. مامون رو به امام رضا کرد که این چه میگوید؟ توقع داشت امام کمکش کند؛ اما امام فرمود او میگوید تو دزدی کردی، بعد او دزدی کرد. یعنی اگر تو با حق محرومان برای خودت زندگی اشرافی درست نمیکردی، او دزدی نمیکرد».
این پژوهشگر با تاکید بر فضیلت زیارت گفت: «زیارت امام رضا و امام حسین بسیار خوبست، اما از جیب خودت، و الا دزدی است. وقتی پرستار و گندمکارمعترضند که مطالباتشان داده نشده و دولت به آنها بدهکار است، میشود این دیون داده نشده صرف زیارت شود؟ اگر امام رضا ع اینجا بود، دربرابر این سیاستها چه موضعی میگرفت؟ به جای متهم کردن مردم، ببینیم منشا این زندگی پر از اضطرار بسیاری از مردم که حداقل ها را ندارند، چیست؟ امام رضا دزدی مامون را اختیاری و سرقت دزد را اضطراری میداند. پس اصل مشکل از مامون است».
وی افزود: «در مشهد کمی آن سوتر از هتلهای ۵ ستاره، وحشتناکترین شهر از نظر فقر، فساد و فاصله طبقاتی وجود دارد. سروصدای عزاداری و پیاده روی ما هم دنیا را فرا گرفته، اما امام رضا کجای زندگی و جامعه ماست؟»
این پژوهشگر با نقل قول از شیخ صدوق گفت: «همین موضوع و امثال آن مامون را به این نتیجه رساند که با امام رضا به تفاهم نمیرسد و تصمیم به قتل ایشان گرفت، پس امام رضا هم شهید عدالت و حقگویی و دفاع از حقوق مظلومین است».
سروش محلاتی در ادامه گفت: «یک روز مامون خدمت امام رضا آمد و گزارشی برای ایشان از فتوحات داد که لشگر ما برخی مناطق کابل را از مشرکین گرفته و جغرافیای اسلامی با سیاست خارجی ما در حال گسترش است. بعد از گزارش، امام رضا فرمود این فتوحات تو را خوشحال کرده؟ از خدا بترس درباره این مردم و عقوبت الهی، چون کار زندگی مردم را تباه کردی و جاهلان را به قدرت رسانده ای و مسلمانان مورد ظلمند و از تهیه زندگی خود عاجزند. خدا در قیامت از این قدرتی که بر مردم به تو داده، از تو سوال میکند».
وی تاکید کرد: «خط مامون و عباسیان، نمایش اقتدار است و در دوره های مختلف مرز کشور اسلامی را گسترش دادند، اما امام رضا بر این روش ضربدر قرمزی زد و گفت این به درد آخرت نمیخورد. اولویت وضعیت مردم است. این روایت سوالات درباره فتوحات را هم پاسخ میدهد و نشان میدهد امام علی فتوحات خلفا را قبول نداشته و ائمه
هیچ جا با این روش همراه نبوده اند و حضور حسنین در لشکر فتوحات هم دروغ است».
وی در پایان گفت: «مانع مهم عدالت، حکومتهایی هستند که با عدالت ناسازگارند و کل ساختار و قوانین و رویه ها باید منطبق با عدالت باشد. گسترش اسلام خوب است، اما وقتی ما یک جامعه نمونه داشته باشیم و آن را به کفار نشان دهیم، نه این که برعکس شود. نتیجه سیاستی که دنبال توسعه قدرت در خارج بدون اهتمام به حقوق مردم است، افزایش فشار بر مردم است و امام رضا به این رویکرد معترض است».