در پی این تصمیم، عده ای از دنیاپرستان بنی اسرائیل نقشه ای کشیدند و نهرها و رودهایی از دریا جدا کردند و در روز شنبه که ماهی ها به ساحل می آمدند وارد این نهرها می شدند سپس افراد سودجو به هنگام پایان روز، راه بازگشت آنها را مسدود می کردند، آنگاه روز بعد به صید می پرداختند و بدین ترتیب بدون تحمل رنج و سختی، صید فراوانی بدست می آوردند و به منافع دنیوی خود دست می یافتند.
پارسایان دهکده از این عمل منحرفین و دنیاپرستان آگاه شدند، لذا نزد آنان شتافتند و به پند و اندرز و اعلام خطر به آنان پرداختند، ولی گفتار پرهیزکاران در روح سرکش و سودجوی آنان نفوذ نکرد و روش آنها را تغییر نداد.
سپس برای ترک این رفتار ناپسند دست به اعتراض وسیع زدند و در نهایت به زور متوسل شدند و تصمیم گرفتند افراد خطاکار را از دهکده اخراج کنند.
از دست دادن صید در روز شنبه و اخراج از دهکده برای سودجویان گران آمد، لذا به معترضان گفتند: ما و شما در منافع و منابع این دهکده شریکیم، شما نمی توانید ما را از این سرزمین بیرون کنید و آن را به انحصار خود درآورید، زیرا این سرزمین، زادگاه، مسکن و محل درآمد ما است، ما نمی توانیم این دهکده را ترک کنیم و به جای دیگری کوچ کنیم.
اگر بر جدایی از ما اصرار دارید، باید دهکده را تقسیم و دیواری بین زمینها بنا کنیم تا هر گروه مطابق میل خویش عمل و زندگی کند.
پرهیزکاران پذیرفتند که دهکده را تقسیم و متمردین را از خود جدا سازند، لذا با تفکیک دهکده هر گروه به کار خود مشغول شد. گنهکاران به لهو و لعب و صید بی رویه پرداختند.
❌ ادامه در پست های بعدی...
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
نهرهای کوچکی حفر کردند که دهکده را به دریا وصل می کرد و به این ترتیب شبهای شنبه ماهی ها تا درب منزل آنان می آمدند و آنگاه که خورشید غروب می کرد و روز شنبه به پایان می رسید، راه بازگشت ماهی ها را سد و آنها را براحتی صید می کردند.
گروه پرهیزکاران همچنان به منع گنهکاران و بیم آنها از عذاب ادامه دادند ولی چون پند ناصحان در آنها اثری نکرد، دست از نصیحت برداشتند و جمعی از ایشان گفتند: «چرا قومی را که از جانب خدا به هلاک یا عذاب سخت محکومند، موعظه می کنید؟
(با آنکه بی اثر است)»[4] بگذارید در گمراهی خود گرفتار باشند، دست از پند و اندرز آنها بردارید، زیرا گوش شنوای نصیحت در آنها وجود ندارد.
معصیتکاران به خوشگذرانی و فساد ادامه دادند، مال و اموال آنها فزونی یافت و در سرکشی و تمرد افراط کردند. تا اینکه داود پیغمبر از اعمال آنان به تنگ آمد و از خداوند برای آنان درخواست عذاب کرد. خدا دعای داود علیه السّلام را اجابت کرد و به آرزوی وی جامه عمل پوشاند، سپس دهکده آنان را به زلزله شدیدی گرفتار ساخت.
پرهیزکاران از وحشت، از خانه های خود خارج و گنهکاران گرفتار عذاب شدند و وعده خداوند عملی شد: «چون هرچه بر آنان تذکر داده شد فراموش کردند، ما هم آن جماعت را که پند می دادند و خلق را از کار بد بازمی داشتند نجات دادیم و آنان را که ستمکاری کردند به کیفر فسقشان و به بدترین عذاب گرفتار ساختیم». [5]
❌ منابع در پست بعدی...
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
°•🌸🦋•°
چشمهای دل من در پی دلدارۍ نیست
در فراق تو بجز گریہ مرا کاری نیست
سوختن درطلب یوسف زهرا عشق است
بنازم به چنین عشق که تکرارۍ نیست
#شبتون_بخیرهمه_داروندارم
⚜@p_Mahdavi
نیمههای شب چه خوب است
تو را خواندن
آن دم که میانههای شب
غربت و تنهایی وجودم را فرا میگیرد...
شریفترین لحظات است
برای من که
چیزی ندارم جز دعا برای ظهور شما...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
⚜@p_Mahdavi
❇️ گوشه ای از زیبایی های پس از ظهور
✅ رسول اکرم (صل الله علیه وآله) در وصف آن روز میمون میفرمایند:
🔸 «خداوند به وسیله مهدی (عجل الله تعالی فرجه) از امّت رفع گرفتاری میکند،
دلهای بندگان را با عبادت و اطاعت پر میکند
و عدالتش همه را فرا میگیرد.
خداوند به وسیله او دروغ و دروغگویی را نابود میسازد،
روح درندگی و ستیزهجوئی را از بین میبرد
و ذلّت بردگی را از گردن آنها برمیدارد.» (۱)
⬅️ روزگار رهایی، ج۲، ص: ۶۰۰
(۱). بحار الانوار جلد ۵۱ صفحه ۷۵، الملاحم و الفتن صفحه ۵۶ و غیبت شیخ طوسی صفحه ۱۱۴.
⚜@p_Mahdavi
اینا رو میبینی آقای خامنه ای!
با هر کدوم بخوای اسرائیل رو برات شخم میزنیم
➺ @Twitter_eita [عضویت]