eitaa logo
جـهـاد تـبـیـیــن
477 دنبال‌کننده
12 عکس
65 ویدیو
0 فایل
((کـانال جـهاد تـبـیـیــن)) @jahad_tabine آی دی جهت ارتباط با ادمین. @AliShahhoseini313
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆👆👆موشن گرافیک | انتخابات کلید حل مشکلات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ رفراندوم برگزار کنید (چرا ۴۴ سال پیش در ۱۲فروردین همه‌پرسی برگزار کرده؛ هنوز به همان همه‌پرسی باقی بمانیم) ⁉️ چرا نظام خودش را به رفراندوم نمیگذارد ✅ آیا این نظام امکان دارد ، تغییر کند؟ @jahad_tabine
⛔️ آیا جمهوری_اسلامی بر اساس دور باطله؟ 📛 رهبری، شورای نگهبان را مشخص میکنه: و شورای نگهبان، خبرگان را ؛ و دوباره خبرگان ، رهبر را مشخص می‌کنند (پاسخ به شبهه دور انتخاب رهبری) @jahad_tabine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(کیفیت متوسط . حجم کم) 🔺 مقایسه رهبرایران با رهبران جهان 🔻 ⛔️ جوابیه به توهین نشریه فرانسوی به رهبری📛 @jahad_tabine
جـهـاد تـبـیـیــن
⛔️ رفراندوم برگزار کنید (چرا ۴۴ سال پیش در ۱۲فروردین همه‌پرسی برگزار کرده؛ هنوز به همان همه‌پرسی با
گزیده مطالب: ۱- ، اولا شما با کدوم نیروی نظامی یا مردمی میخواهید نظام را عوض یا سرنگون کنید؟ چون ارتش و سپاه ک در اغتشاشات اخیر وارد میدان نشدند و نیروی انتظامی هم بصورت اندک و آن هم با اسلحه بدون فشنگ نظامی آمدند. از بین مردم هم که نهایتا ۲۰۰۰ یا اصلا ۱۰۰۰۰ نفر در اغتشاشات شرکت کردند ولی جمعیت کشور ۸۰ میلیون است. ما در زمان انقلاب با اینکه مردم را به رگبار می‌بستند دیدیم که همه ملت به خیابان آمدند. زمان جنگ مردم با صدام که ۵۰ کشور دنیا او را حمایت می‌کردند بدون ادوات نظامی (در اوایل) جنگیدیم و پیروز شدیم، یا داعش رو با تمام هیمنه اش در خارج از مرزها شکست دادیم، چطور مردم نمی‌توانند در مقابل چند اغتشاشگر بایستند. ثانیا: بر فرض عوض کردید کدام ایران را شما میخواهید؟ هر گروهی از اغتشاشگرها یا رهبرانشان در خارج کشور ایران را بصورت جداگانه می‌خواهند. خلق عرب، بلوچستان، ترک ها و.... ایران بزرگ و واحد بهتر است یا کشورهای کوچک و ضعیف. (بلایی که سر شوروی سابق در آوردند) ثالثا: رهبرتان کیه؟ مسیح علینژاد(افتخارش اینه که دوران مجردی باردار شده)، ربع پهلوی(فرزند پدری که بخاطر علاقه به زن داداشش، داداشش رو کشت)، مریم رجوی(در زمان اوائل انقلاب چقدر مردم رو ترور کردند و در جنگ دست راست صدام بودند) ، علی کریمی (برای خواهرش پاپوش درست کرد و خواهرش افتاد زندان)؟ رابعا: اگ مردم نظام رو نخواهند از کجا معلوم که شما رو بخواهند خامسا: مدل حکومت چطوره؟ ۱- حاکم میخواد از فضا بیاد (که مسخره است) ۲- حاکم رو آمریکا و غرب انتخاب کنه؟ (این رو مردم قبول نمیکنن، اصلا برای همین قیام کردند) ۳- ربع پهلوی برگرده؟ (چیزی که انسان و مردم ۵۰ سال پیش استفراغ کردند رو دوباره نمیخورن) ۴- حاکم منتخب از طرف خدا و اهل‌بیت باشه؟ (اگرچه حاکم اصلی امام زمان علیه السلام است ولی طبق فرمایش خودشان الان باید از نائب عام که همون ولی فقیه هست تبعیت بکنیم) ۵- قراره خود مردم انتخاب کنند؟ (مردم هم رهبر را خودشان با واسطه انتخاب کردند) سادسا: اگر می‌گویند چرا رفراندوم برگزار نمیشه؟ ۱- در سال ۵۸ رفراندوم برگزار شد و حضور مردم در تظاهرات و انتخابات خودش نوعی رفراندوم هست. ۲- اگر رفراندوم برگزار بشه و عده ای برنده شوند آن عده دیگر مجددا تقاضای رفراندوم مبکنند آنموقع چه باید کرد؟ سابعا: ما انتخابات رو انجام می‌دهیم که در هر مساله ای رفراندوم انجام ندهیم بلکه نمایندگان ما برای آن تصمیم بگیرند. (عملا رفراندوم برای همه مسائل برای همه مردم در هر حکومتی که باشد،امکان پذیر نیست). ثامنا: شرکت مردم در انتخابات، راهپیمایی ها و مراسمات ملی و مذهبی نوعی رفراندوم و قبول نظام است. @jahad_tabine
👆👆👆👆👆 🎥 اهدای ثروت ایران به انگلیس، معادل با ارزش 22 میلیون خانه 100 متری در شمال تهران ✍رضا خان در قرارداد استعماری دارسی دوم موسوم به قرارداد نفتی ۱۹۳۳ حق برداشت نفت ایران و استفاده از زمین های اطراف چاه ها را از ۱۳۱۲ تا ۱۳۷۲ به مدت شصت سال به انگلیس واگذار کرده بود دکتر مصدق در سال ۱۳۲۲ در نقد این خیانت رضا خان گفت : شاید مادر روزگار دیگر نزاید کسی را که به بیگانه چنین خدمتی کند! ( چنین باجی بدهد) @jahad_tabine
(امام خمینی: حفظ نظام اسلامی از حفظ،جان امام زمان علیه السلام مهمتر است.) آیا این مطلب صحیح است؟ اولا خود حضرت امام رحمه الله دلیلش را بیان کردند: بخاطر اینکه همه انبیاء و اولیاء و ائمه جان خودشان را فدای دین خدا می‌کردند. صحیفه ج۱۵ص۳۶۴ مثلا امیرالمؤمنین علیه السلام بخاطر حفظ وحدت اسلام و مسلمین در مقابل آتش زدن درب خانه اش و کتک خوردن و شهادت همسرش مجبور شد سکوت کند. یا امام حسین علیه السلام برای حفظ دین اسلام از بدعتها مجبور شد قیام کند و آنطور به شهادت برسد و برای همین حضرت فرمود: اگر یزید به حکومت برسد دین اسلام از بین میرود(و علی الاسلام السلام). ثانیا منظور از امام و پیامبر، شخص فیزیکی شان است نه شخصیت و مقام امامت و نبوت. چون بعد از تشکیل حکومت امام زمان و شهادت امام زمان علیه السلام اهل‌بیت و امام حسین علیه السلام رجعت می‌کنند و حکومت خواهند کرد. پس امام زمان عليه السلام شاید شخصا تغییر کند ولی مقام امامت هیچوقت خالی نمی‌شود. ثالثا: در جنگ احد شایعه کردند که پیامبر اکرم صلى‏الله‏علیه‏وآله کشته شد. امیرالمؤمنین یا بعضی از اصحاب علیهم ‌السّلام گفتند: محمد کشته شده، دین محمد که هست؛ برای دینش بجنگید. تاریخ طبری ج۲ ص۶۶ رابعا: اینکه انتظار داشته باشیم نظام اسلامی با این همه دشمن داخلی و خارجی بدون مشکل باشد، حف نابجایی است. در حکومت خود اهل‌بیت علیهم السلام هم مشکلاتی بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید سالها پای درس اعتقادات کودکان غزه نشست تا شاید ذره ای از عظمت این مردم را درک کنیم... 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ @jahad_tabine
🔴 آیا اسلام علت عقب ماندگی جوامع مسلمان نیست؟😱😱😱😱 اولا: اگر اسلام علت عقب ماندگی است پس چرا در قرن ۲تا۱۰ هجری قمری مسلمانان در اوج قله های علمی بودند. ثانیا همه کشورهای غیر مسلمان هم پیشرفته نیستند(مثلا اتیوپی دوبرابر ایران جمعیت دارد ولی یک هفتم ایران اقتصاد ندارد) و همه کشورهای مسلمان هم از نظر اقتصادی عقب نماندند(مثلا امارات و کویت) ثالثا: نابرده رنج گنج میسر نمیشود، طبق روایات خداوند متعال نعمت‌ها را با علت‌ها و اسباب به مردم می‌دهد و فرقی بین مومن و کافر نیست. عوامل موفقیت یعنی نظم و دانش و تلاش همواره مورد تاکید اسلام بوده مثلا امیرالمؤمنین علیه السلام در اولین جمله وصیتنامه اش به آن اشاره فرمود: اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم. رابعا: پیشرفت تکنولوژی دلیل بر خوشبختی نیست، الان در غرب با این پیشرفت تکنولوژی خانواده ها پایدار نیستند، و فساد جنسی بیداد میکند یا مثلا حیوانات و از جمله سگ وارد زندگی ها می‌شود. خامسا: دین (برنامه زندگی) باید به تمام ابعاد زندگی انسان توجه کند. بنابراین دین به دنبال سعادت دنیا و آخرت است اما نگاه غرب فقط لذت بردن از همین دنیاست. سادسا: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب در زمینه علم، بهداشت، اقتصاد، نظامی و... طبق آمار جهانی جزو ۱۰ تا ۱۵ کشور برتر دنیاست. (رجوع شود به کتاب صعود ۴۰ ساله)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ میگن: امام‌علی گفته:" از دری که فقر بیاد ، از در دیگه ایمان میره" پس علت اغتشاشات، فقر و گرونیها بوده؟ ❌ میگن: شکم گرسنه دین و ایمون نمیشناسه! پس مردم حق دارن، بی‌دین بشن!! پس فقرا بی‌ایمان‌ و پولدارا دیندارترن‼️ @jahad_tabine
🔴 چرا برف و باران در منطقه کفرنشین بیشتر است؟ 🤔🤔🤔 اولا: قبل از نگاه به آمار بارش، باید به منطقه جغرافیایی هم نگاه کرد. مثلا منطقه شمال کشور باید از منطقه مرکزی و گرم و خشک بیشتر بارش داشته باشد. وضع کشورهای دیگر نسبت به کشور ما هم چنین است. ثانیا: ما معتقدیم که با گناه نعمت‌ها کم می‌شود البته تا جایی که به اصطلاح خط قرمز را رد نکنیم که بعد از آن نه تنها نعمت کم نمیشود بلکه نعمت با انجام گناهان بیشتر هم می‌شود.( به این قاعده در اصطلاح دینی، مُهلت یا سنت استدراج می‌گویند. امام صادق علیه السلام: استدراج اين است كه بنده گناه كند و با اين حال خداوند باز به او نعمت دهد، تا آن نعمت او را از استغفارِ از آن گناه باز دارد.) ثالثا: هر باران و برفی نعمت نیست، بعضی مواقع ضررش بیشتر است.(مثل بارانهایی که موجب سیل می‌شود یا برف بی موقع که موجب از بین رفتن محصولات میشود) رابعا: طبق آیات قرآن هرموقع ما ایمان و تقوا داشته باشیم نعمت‌ها از زمین و آسمان می بارد. سوره اعراف آیه ۹۶: وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ و چنانچه مردم شهر و دیارها همه ایمان آورده و پرهیزکار می‌شدند همانا ما درهای برکاتی از آسمان و زمین را بر روی آنها می‌گشودیم و لیکن (چون آیات و پیغمبران ما را) تکذیب کردند ما هم آنان را سخت به کیفر کردار زشتشان رسانیدیم. خامسا: امام باقر علیه السلام: هیچ سالى کم باران تر از سال دیگر نیست و خدا باران را به جایى که خواهد می فرستد، چون مردمى مرتکب گناهان شوند، خداى عزوجل بارانى را که در آن سال براى آنها مقدر فرموده، از آنها بگرداند و آن را برای دیگرانی که گناه نکرده باشند، می فرستد اما اگر منطقه ای یافت نشد که اهل آن با تقوا باشند خداوند باران را به سوى بیابانها و دریاها و کوه ها می‌فرستد. (کافی/272/2) @jahad_tabine
audio.ogg
1.45M
آیا حفظ جمهوری اسلامی بر حفظ جون امام زمان مقدمه؟ این حکومتی که فساد و گرانی داره، واقعا بیشتر از جان حضرت مهدی می ارزه؟ پاسخ: دو جواب می توان داد.... ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش @jahad_tabine
اجبار چرا؟ اجازه بدید هرکسی هرکاری دوست داره انجام بده؟ (هم مسجد باشه، هم کاباره) اولا: اگر کسی با انجام کاری مخلّ آسایش بقیه باشه، عقلا خلاف کرده است. مثلا کسی که داخل اتوبوس یا مترو سیگار بکشه بقیه بهش اعتراض میکنن. خوردن شراب، وجود کاباره و حتی بدحجابی هم چنین است. (آقای قرائتی به جمعی از خانومهایی ک تازه ازدواج کرده بودند برگشت گفت: اجازه هست شوهرتون ۹۸ درصد شمارد دوست داشته باشد و ۲ درصد یک زن یا دختر نامحرم دیگه رو؟ همه گفتند: خیر اجازه نیست. بعد فرمود: خب وقتی آرایش میکنی و میای بیرون داری به شوهر خانوم‌های دیگ میگی منو نگاه کن، داری ۱۰۰ درصد علاقه اون آقا رو از خانومش کم میکنی). ثانیا: آمار واقعی و مصاحبه با زنان و دختران در کشورهای غربی یا بعضا مسلمان نشان می‌دهد وجود بی قید و شرط کاباره ها و شرابخانه ها، نه تنها باعث عدم پیشرفت علمی و صنعتی آنها شده بلکه فساد را به درون خانواده ها واجتماع کشانده. (در یکی از مصاحبه ها که از تلویزیون پخش شد، خانمی که در یکی از کشورهای غربی زندگی میکرد میگفت: ما عملا بعد از غروب آفتاب امنیت کافی برای رفت و آمد در شهر را نداریم) ثالثا: تجربه نشان داده اگر جلوی بی بند وباری گرفته نشود کم کم به مقدارآن اضافه خواهد شد. در همین چند سال اخیر در جامعه خودمان نگاه کنید. ابتدا به بیرون آمدن مو از زیر چادر کسی اعتراض نکرد، بعد به پوشیدن لباسهای تنگ و کوتاه شدن مانتو کسی چیزی نگفت. الان عملا مواردی بدون روسری در خیابان رفت و آمد می‌کنند. و مطمئن باشید به همین اندازه هم متوقف نخواهد شد و به جایی خواهد رسید که مثل بعضی کشورها زنان و دختران لخت و عریان در کنار خیابان می ایستند و علنا خودشان را به پسران و مردان عرضه می‌کنند تا پولی بدست آورند. (نمونه آن کشور آندلس مسلمان بود که با رواج بدحجابی و بی حجابی و سپس نوشیدن شراب و بعد خانه های فحشا، از اسلام به طور کلی دست کشیدند). رابعا: اسلام برای نیازهای انسان راه متعادل و عاقلانه را در نظر گرفته است.(ازدواج به جای رابطه حرام. کار و تفریح حلال به جای شرکت در پارتی های مختلط و حرام...) @jahad_tabine
پاسخ استاد کهرمی @jahad_tabine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثبات ولایت فقیه بر اساس آیات و روایات پاسخ استاد کهرمی @jahad_tabine
جـهـاد تـبـیـیــن
اثبات ولایت فقیه از نظر عقلی پاسخ استاد کهرمی @jahad_tabine
ولایت فقیه همون حکومت سلطنتی شاهنشاهی است و با دیکتاتوری فرقی ندارد؟ ✅️ اثبات ولایت فقیه فقط از لحاظ عقلی: الف: اینکه هر جامعه ای عقلا نیاز به حکومت و حاکم داره وگرنه هرج و مرج میشه و بی نظمی میشه. حالا چه کسی باید حاکم باشه؟ خدا باید انتخاب کنه. چرا؟ چون از طرفی بهترین کسی که به تمام جوانب هر چیزی آگاهه، سازنده اون چیزه. مثلا کی از همه بهتر به گوشی آگاهه؟ سازنده اش. حالا چه کسی به ما آگاه تره؟ خدا که خالقمونه. خدا به تمام جوانب فردی و اجتماعیمون آگاهه. و از طرفی دیگر کسی از همه بهتر می تونه حکومت کنه که اشتباه نکنه و معصوم باشه و این شخص رو هم فقط خدا میتونه بشناسه و به ما معرفی کنه که همون امام و پیامبر هستند.   اما زمانی که امام و نبی که ایده آل فرمانروایی هستند در دسترس نباشه، باید بچرخیم ببینیم که کی نزدیک تر به صفات امام هست. اون کسی که بیشترین نزدیکی رو به امام داره در صفات علم، عدالت، مدیریت، باید اونو حاکم کنیم مثلا شما در نظر بگیرید اگر یک فردی در دریا ببینه دارن چند نفر غرق می شن حالا که نمی تونه همه رو نجات بده نمی تونه بگه پس حالا هیشکی رو نجات نمیدم بلکه باید بچرخه حداقل یکی دو نفر رو نجات بده. یا مثلا یک کسی اگر مریض قلبی داره باید بره پیش بهترین دکتر قلب شهر خودش حالا اگه نبود نمی تونه بگه پیش هرکی رفتم رفتم بلکه عقلش میگه اون کسی که بهترین فرد است بعد از نفر اول رو پیدا کن. یا مثلا شما اگر نماز میخونی باید ایستاده بخونی اماگه نتونستی باید نشسته یا خوابیده بخونی. پس ما هم باید بچرخیم نزدیک ترین فرد به امام و پیدا کنیم. ب: دلیل دوم عقلی بر حکومت ولی فقیه: احکام اسلام ناب، جاودانه برای همیشه هست. در زمان غیبتم تعطیل بردار نیستم چون غرض خدا کمال انسان هاست و کمال انسان تعطیل بردار نیست. چطور؟ چون عملیاتی شدن برخی احکام اسلامی مثلا اجرای حدود و بعضی مسائل دیگه جز با مدیریت این فقیه جامع الشرایط ممکن نیست وگرنه نقض غرض خود را لازم نیست. @jahad_tabine
جـهـاد تـبـیـیــن
اثبات ولایت فقیه بر اساس آیات و روایات پاسخ استاد کهرمی @jahad_tabine
✅️ اثبات ولایت فقیه بر اساس قرآن و روایات: اولا در قرآن تمام صفاتی که ما برای ولی فقیه قائلیم همه اون صفات را خدا برای حاکمان در 💯 قرآن نام برده است: ۱- اسلام و ایمانه که خداوند می فرماید: لَا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ(آل عمران۲۸). نباید به غیرمومن را حاکم قبول کرد و اطاعت کرد. ۲- آیه دوم عدالته که در مقابل ظلمه خداوند می فرماید: وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ(هود۱۱۳). به کسانی که ظالما تکیه نکنید و از ما اطاعت نکنید و دوستشون نداشته باش باشید ۳- نکته سوم بحث علم و فقاهته در دو آیه ی قرآن اومده که حضرتت ابراهیم به عموش گفت: يَا أَبَتِ إِنِّي قَدْ جَاءَنِي مِنَ الْعِلْمِ مَا لَمْ يَأْتِكَ فَاتَّبِعْنِي أَهْدِكَ صِرَاطًا سَوِيًّا(مریم۴۳) تو باید از من اطاعت کنی چون من علم دین و شریعت دارم و علم دارم و تخصص دارم و در آیه دیگه فرموده: أَفَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لَا يَهِدِّي إِلَّا أَنْ يُهْدَىٰ(یونس۳۵). کسانی که به حق هدایت میکنند سزاوارترند که از اونا اطاعت بشه تا کسانی که نیاز به هدایت دارند. [خلیفه دوم بارها گفته بود: لولا علیّ لهلک عمر. سندهای کتب اهل سنت: ۱۸.↑ ابن‌قتیبه، عبدالله بن مسلم، تاویل مختلف الحدیث، ص۱۵۲.    ۱۹.↑ ایجی، میرسید شریف، مواقف، ج۸، ص۳۷۰.    ۲۰.↑ التفتازانی، سعدالدین، شرح مقاصد، ج۵، ص۲۸۲.    ۲۱.↑ رازی، فخرالدین، التفسیر الکبیر، ج۲۱، ص۳۸۰.    ۲۲.↑ ابن ابی‌الحدید، عبدالحمید، شرح نهج‌البلاغه، ج۱، ص۱۸.    ۲۳.↑ ابن ابی‌الحدید، عبدالحمید، شرح نهج‌البلاغه، ج۱۲، ص۲۰۵] ۴- نکته چهارم بحث کفایت مدیریته در مورد حضرت یوسف اومده که فرمود: قَالَ اجْعَلْنِي عَلَىٰ خَزَائِنِ الْأَرْضِ ۖ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ(۵۵ یوسف) دو صفت حفیظ و علیم را در خودش به عنوان صفاتی که یک حاکم لازم دارد برشمرد. از مجموع آیات برمیاد که باید کسی که حاکم میشه توانایی و صلاحیت لازم رو داشته باشه که همه این صفاتی که گفتیم در ولی فقیه لازم است 💯 اما اثبات ولایت فقیه در روایات: ۱- پیامبر فرمودند:  خداوند جانشینان من را رحمت کن کند جانشینان من کسانی هستن که روایات من را می گویند و سنّت من را بیان میکنند.(معانی الاخبار ص ۳۷۴). مشخص است منظور صرف نقل حدیث نیست در ادامه حدیث می گوید: فیعلمونها الناس) آنها را به مردم آموزش میدهند، که آموزش کار فقیه است پس باید خودشانون فقیه باشند و حدیث شناس باشند و نکته دوم اینه که پیامبر سه تا نقش داشتند:  الف: تبلیغ دین ب: قضاوت ج: مدیریت و رهبری لذا جانشینان ایشون هم باید همه اینا را داشته باشند. ۲- حدیث دوم: امام زمان علیه السلام فرمودند: و اما الحوادث فارجعوا فیها الی رواة احادیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجة الله علیهم (کمال الدین ج۱ص۴۸۳) فرمودند که در حوادثی که برایتان اتفاق می افتد مثل رویدادهای اجتماعی باید رجوع کنیم به روایان حدیث و مشخصه راوی حدیث باید حدیث شناس باشه نه صرفه نقل حدیث و کلمه (الحوادث) کلمه جمع که با الف لام آمده و در زبان عربی این چنین جمعی دلالت بر عمومیت و همگانی بودن می کنه یعنی هر مشکلی در همه شئون اجتماعی و فردی باید به آنها مراجعه کنیم نه فقط در مسائل احکامی. ۳- روایت فردی از امام صادق سوال کرده که دو نفر شیعه مثلا در مسائلی مثل ارث یا غیره با هم دیگه به مشکل می خورن می توانند به حاکم طاغوت یعنی به قاضی طاغوت و کسی که از طرف حکومت وقت رجوع کنند؟ امام فرمود: نه حتی اگه حاکم درست حکم کند و آنها حقشون هم را هم بگیرند این حرام است. چون قرآن فرموده نباید در مسائلشون به طاغوت رجوع کنند سپس امام فرمودند: باید به کسی که راوی حدیث باشه رو بشناسه و از او بخواد حکم کنه و به حکم او باید راضی باشه چون من او را بر شما حاکم قرار داده ام و کسی که رو را رد کنه انگار ما را رد کرده و رو کردن ما در واقع در حد کفر و شرک است‌. (کافی ج۱ ص۶۷) چند کلمه در این حدیث هست که همون صفات ولی فقیه رو می گه اولا عرف احکامنا پس باید کسی باشه که کلا مجتهد مطلق باشه. اما دوم اینکه راوی سوال میکنه آیا می‌تواند پیش حاکم و قاضی برود؟ پس از اینجا معلوم می‌شودکه  باید حکومت باشه نه فقط صرف قضاوت. سوم امام فرمود هر که او را رد کنه انگار خدا و امام را رد کرده. پس این نمیتونه فقط قاضی باشه باید در همه شئون بتواند صحبت کند.  مثلا پیامبر در زمان خودش وقتی فردی را حاکم یمن می کرد یا حاکم مکه می کرد میفرمود: مردم باید بدون چون و چرا از او اطاعت کنند(بحارج۲۱ص۱۲۱). مثلا ایشان وقتی شخصی را حاکم مکه کردند نامه نوشتند که باید از او اطاعت کنید و حتی بهانه نیارید که مثلا او در این مساله با پیامبر مشورت نکرده، باید مطلقا اطاعت کنید در همه امور. @jahad_tabine
جـهـاد تـبـیـیــن
اثبات ولایت فقیه بر اساس آیات و روایات پاسخ استاد کهرمی @jahad_tabine
۴- حدیث بعدی: الفقها ورثة الأنبياء (عوائد الايام ص۵۳۱) فقها فقط وارثان پیامبران در علم و قضاوت نیستند بلکه در مسائل حکومتی هم باید ارث ببرند و حکومت داری کنند. ۵- حدیث امیرالمؤمنین علیه السلام: الفقهاء حُکّام علی الناس(غررالحکم ص۳۶) @jahad_tabine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ مگه زمان شاه تورم داشیم؟🤔 🔻اگه حقیقت رو تبیین نکنیم و نشر ندیم برامون حقیقتی جعلی میسازن و نشر میدن! 🔸 کلید فهم پیشرفت ها و فتح قله هاست. 🔻این کلیپ رو برای روشن شدن افکار عمومی نشر بدید _ایران_قوی @jahad_tabine
بسم الله الرحمن الرحیم ۸- آیا امام خمینی اصالتا هندی بودند؟ و اگر هندی بودند چرا ما ایرانی ها ایشون رو به عنوان حاکم و فرمانروا و به قول مذهبی ها به عنوان ولی فقیه قبول کردیم؟ جواب حلّی: اولا جد بزرگ ایشون جناب آقای (سید حیدر موسوی صفوی اردبیلی) کردی بودند که اصالتا نیشابوری بودند ولی در سال هفتصد و چهل و چهار برای تبلیغ به هند می روند. همانطور که میدونید توی هند شیعیان خیلی زیادی وجود دارند و همین الان هم خیلی از طلاب برای تبلیغ به هند می روند). لذا به خاطر همین لقب هندی رو به جد امام نسبت دادند و بعد ایشان ظاهرا در آنجا ماندگار شدند. در سال هزار و دویست و چهل یکی دیگ از اجداد امام جناب آقای سید احمد موسوی از هند به نجف میروند و در آنجا درجه اجتهاد را می گیرند و بعد به ایران برمی گردند و به درخواست مردم خمین در شهر خمین اونجا ساکن می شوند و بعد پدر حضرت امام حضرت آیت الله سید مصطفی موسوی خمینی بعد از اینکه درجه اجتهاد را میگیرند به عنوان رهبر مردم خمین قرار میگیرند. و مردم ایشان رو به عنوان بزرگ تر خودشان و پیشوای خودشان قبول می کنند و بعد هم در جریان اعتراض به دستگاه ظالم حکومتی وقت، به شهادت می رسند. نکته: موسوی که میگوییم به معنای منتسب به امام کاظم هست یعنی ساداتی که موسوی هستند به امام موسی کاظم عليه السلام برمی گردند. جواب نقضی: از همه اینها که بگذریم طبق ادله اثبات ولی فقیه هر کسی که شرایط و صفات ولی فقیه رو داشته باشه ما باید از او تبعیت کنیم حالا اهل هر کشور یا اهل هر نژاد و هر گروهی باشه. چون وقتی از طرف آیات و روایات و از طرف عقل، اطاعت از ایشون بر ما واجب هست دیگ مهم نیست که اهل کجا بوده و در کجا وجود داره. شیعیان دنیا هم الان همین حالت رو نسبت به رهبرمون دارند یعنی از ایشون تبعیت میکنن، بخصوص شیعیان لبنان. @jahad_tabine
۹- چرا امام خمینی رو امام می‌گویند. مگه ما توی فرهنگ شیعه دوازده تا امام بیشتر نداریم آیا این غلو کردن نیست؟ دو اصطلاح (امام) داریم اصطلاح اول: این اینکه اولا امام در لغت به معنی پیشوا و رهبر و جلودار هست و کسی که مردم از او پیروی می کنن. بعضی از الفاظی که در قرآن به کار برده شده مثل (ائمة الکفر) یعنی امام های  گروه کفار؛ منظور از امام های کفر یعنی کسانی که جلودار گروه های کفر بودند. این می رسونه که معنی امام همان جلودار و پیشوا است. یا مثلا در نماز جماعت به کسی که جلوتر از همه می ایستد و مردم به او اقتدا می کنند و نماز جماعت شکل می گیره می گوییم: امام جماعت. بین اهل سنت هم کسانی را که به عنوان رهبر فقهی اون ها هست و احکام را از آنها تبعیت می کنن با نام امام یاد می کنند مثل امام شافعی، امام ابوحنیفه و امام غزالی. یا مثلا عرب بعضا به پیشوای سیاسی و رهبر سیاسی خودشون هم امام میگن. مثل امام موسی صدر در لبنان. اصطلاح دوم این هست که ما در فرهنگ شیعه اصطلاح (امام) را به صورت اختصاصی هم به کار می بریم. کلمه ی (امام) در اینجا به معنی جانشین پیغمبر هست که البته معصوم هم هست. اما اصطلاح (امام) در نوع اول، معصوم نیستند بلکه بمعنی جلودار و پیشوا هستند. پس طبق اصطلاح دوم دوازده تا امام بیشتر نداریم. ( نکته: این هم باید گفت که این مقام امام که جانشین پیغمبر هست و معصوم هست در قرآن انقدر مقامش بالا هست که از سایر انبیا مقامش بالاتر است. چرا؟ چون حضرت ابراهیم ابتدا به مقام نبوت رسید و بعد از امتحان های بسیار، خدا وحی فرستاد که: من تو را به مقام امامت رساندم یعنی الان مقام امامت را بعد از امتحان های زیاد، به تو عطا کردم. البته پیغمبر اسلام هم مقام نبوت داشت و هم مقام امامت. و بعد دوازده امام بعد از ایشون جانشین ایشون شدند.) نتیجه: پس منظور از کلمه امام وقتی به امام خمینی گفته می شه، به معنی رهبر و جلودار است. به قول معروف اجرای احکام و مباحث فقهی و بحث ولایت فقیه است نه به معنی امام معصوم. @jahad_tabine
آیا برق و آب از طرف حضرت امام مجانی اعلام شد و آیا امام گفتن که برق و آب باید مجانی بشه اگر همچین وعده ای دادند پس چرا عملی نکردن و اگر در زمان ایشون عملی شده پس الان چرا عملی نمیشه و آیا این شبیه به وعده های دوران طاغوت و حکومت پادشاهان نیست(وعده دادن و عمل نکردن)؟ اولا قبل از انقلاب هرگز حضرت امام همچین وعده ای ندادند پس ما نمی تونیم بگوییم وعده دادند و به وعده شون عمل نکردند اصلا وعده ای نبوده که بخواد عمل نشه. جواب دوم: این وعده رو جناب آقای عباس امیرانتظام سخنگوی دولت بعد از انقلاب گفتند و امام در تاریخ ۹، ۱۰ و ۱۱ اسفند ۵۸ ظاهرا در هر سه روز این مطلب رو بیان کردند و سه مرتبه گفتند: که فعلا برای نیازمندان و مستمندان آب و برق مجانی بشه. پس دو تا شرط رو فرمودند یکی اولا [فعلا] گفتند یعنی همیشگی نیست دوم برای مستمندان]. جواب سوم: در یکی از این سه مرتبه حضرت امام فرمودند ما نیّتمان فقط مجانی کردن آب و برق نیست بلکه میخوایم معنویات را هم افزایش بدیم. جواب چهارم: تا مدت ها بعد از انقلاب هم آب و برق مجانی بود برای فقرا اما به خاطر جنگ هشت سال دفاع مقدس و تحریم ها و به خاطر البته اسراف کردن برق و آب و درست مصرف نکردن بعضی از خود مردم دیگه این قانون برداشته شد. @jahad_tabine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 واکنش احتمالی حسن روحانی به رد صلاحیتش😂 ❗️ و واکنش طوفانی رهبری به این سخنان😎 @jahad_tabine
شبهه: حضرت امام در جایی فرمود: [اقتصاد، مال خره]. این نوع صحبت کردن حضرت امام دلالت داره بر اینکه ایشون از مسائل اقتصادی چیزی بلد نیستن و جامعه با دیدگاه ایشون نسبت به مسائل اقتصادی باید رو به اضمحلال برود و مردم در سختی زندگی خواهند کرد چون با این حرف ایشون اصلا اعتقادی به اقتصاد و مسائل اقتصادی و سیاست اقتصادی ندارند. جواب: اولا امام به هیچ وجه این جمله را نگفتند. در صحیفه امام جلد نهم ص چهارصد و چهل و نه ایشون فرمودند (نقل به مضمون): آدم اقتصاد رو برای خودش می خواد نه اینکه خودش را برای اقتصاد به کشتن بدهد. کسانی که زیربنای همه چیز را اقتصاد می دانند انسان را نمی شناسند و انسان را یک حیوان می دانند که خواسته اش خورد و خوراک است و این حیوان است که همه چیزش فدای اقتصاد است و زیربنای همه چیزش اقتصاد است؛ _در آخر هم فرمودند_ الاغ هم زیربنای همه چیزش اقتصاد است. این جمله کامل حضرت امام هست و این نشون میده که این هایی که این شبهه رو مطرح کردن یک قسمتی از حرفای امام رو نقل کردن و بقیه رو رها کردن و تقطیع در حرف ها و سخنرانی ها یکی از روش‌هایی است که برای افراد مشهور انجام می‌دهند. اگر یادتون باشه در چند سال گذشته با همچین روشی و تقطیع در صحبت ها و سخنرانی ها رو برای جناب آقای علم الهدی امام جمعه مشهد انجام دادند که غوغایی به پا شد. پس مضمون سخن حضرت امام این هست که انسان تک بعدی نیست که فقط مثل حیوانات فقط به فکر اقتصاد و شکمش باشه بلکه دارای بعد انسانیت و معنویت و بعد روحی هم هست. حضرت امام(در دوازده فروردین هزار و سیصد و پنجاه و هشت) فرمودند: اقتصاد ما باید متحول بشود اقتصاد وابسته باید به اقتصاد مستقل تبدیل شود. درچهار دی ماه دی ماه پنجاه و هشت فرمودند: ما اگر بخواهیم در مواجه شدن با قدرت های بزرگ شکست نخوریم باید اقتصاد خودمان را خودکفا کنیم. پس امام نسبت به مسائل اقتصادی و سیاست اقتصادی اشراف کامل داشتند و آن مطلبی که مطرح شده، تقطیع سخنان حضرت امام بود که اون هم اشاره به مطلب مهمی داشته که انسان نباید فقط به دید اقتصادی نگاه کنه چون کشورهایی مثل کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکایی، نوع رفتارشون نشون میده که فقط به مسائل اقتصادی و رفاه این دنیا نگاه می کنند. در صورتی که ما به عنوان مسلمان هم به رفاه این دنیا و هم به رفاه آخرت باید نگاه کنیم. @jahad_tabine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیر شبکه من‌و‌تو رسما به گدایی افتاد؛ مردم به ما کمک کنند و ۲ تا ۳ پوند به ما بدهند و ما را شریک خود کنند! آرزوی به گور رفته کیوان عباسی، مدیر شبکه بهایی من‌و‌تو: خیلی دوست داشتم روی کودکان ایران کار کنم؛ دوست ندارم آن‌ها با فرهنگ شهادت و قهرمان‌های [امام] خمینی بزرگ شوند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥امیر عبدالهیان بلد نیست حرف بزنه پس زبان دنیا رو بلد نیست 😎 ✅کانال 👇 @meysame_tammarr