⭕️ نبرد تمدنی امپراطوری «ایران و محور شیعی» با «اسرائیل و مارقۀ الروم»
✍️ یادداشت میهمان
▪️دشمنی ايران با آمریکا و اسرائیل، عميقتر از چيزی است که بسياری از مردم به واسطه القای رسانهها، تصور ميکنند. ايران و رژيم صهيونيستی جدای از مسائل دينی و آرمانخواهی، در عرصه ملی و تمدنی نيز در يک نبرد خاموش به سر می برند.
▪️به واقع اسرائيل، کفاره گناهان اروپاست. رژيمی جعلی که بعد از جنگ جهانی دوم برپايه مظلومنمايی يهوديان و بزرگنمايی جنايات هيتلر ساخته شد. اما زيادهخواهیهای رژيم صهيونيستی تنها به درون مرزهای فلسطين محدود نمیشود.
▪️صهيونيستها به زعم خویش، منتظر ظهور منجی موعود (ماشيح بن داود) هستند. آنها معتقدند برای ظهور ماشيح بن ديويد ميبايست تمام يهوديان در اسرائيل جمع شوند و سپس سرزمينهای مابين نيل تا فرات را تصرف کرده و ضميمه خاک اسرائيل کنند تا منجی ظهور کند. دو خط آبی روی نقشه اسرائيل نيز گويای همين رویا است.
▪️به صورت خلاصه می توان گفت اسرائيل تنها به دنبال اشغال فلسطين نيست و چشم به تصاحب کل منطقه دارد. در واقع رژيم صهيونيستي به دنبال تشکيل امپراتوری بزرگ يهود است.
▪️از طرفی ايران نيز بعد از انقلاب اسلامي، ماجرای فلسطين و نابودی اسرائيل را يکی از آرمانهای خود معرفی کرد. ایران نيز به دنبال تشکيل تمدن بزرگ اسلامی ظهور منجی موعود حضرت مهدی است.
▪️بنابراین، ايران و اسرائيل هر دو به دنبال ساختن تمدن هستند. شکست ایران در اين نبرد تمدنی بزرگ به معنی نابودی ايران است. ايرانيانی که سابقه هزاران سال تمدن دارند، در صورت شکست بايد شاهد تشکيل تمدن يهود در حوزه تمدنی خویش باشند.
▪️با قدرت میتوان گفت اصلیترين دليل لشکرکشی آمريکا به خاورميانه، کمک به اسرائيل براي تصرف «جغرافیای ظهور» است.
▪️صهيونيستها به دنبال تجزيه کشورهای منطقه هستند. اسرائيل کشوری قدرتمندتر از خود در سطح منطقه را تحمل نمیکند. سالها قبل «برنارد لوئيس» در نقشهای موسوم به «خاورميانه جديد» اين طرح شوم را تئوريزه کرد. در اين نقشه تمامی کشورهای موجود در خاورميانه، تجزيه میشوند.
▪️در صورت «شکست مقاومت» در فلسطین، اولین گام برای تئوری «اسرائیل بزرگ» برای ایجاد «نظم نوین جهانی» در آینده نزدیک رخ خواهد داد.
▪️اما رشادتهای ايران و اضلاع محور مقاومت شیعی در منطقه، تاکنون مانع از شکلگيری طرح خاورميانه جديد شده است.
▪️آنچه مشخص است يکی از اين دو قدرت بايد در منطقه بمانند: ايران يا اسرائيل! و پيروز اين نبرد، تمدن بزرگ خود را تشکيل میدهد و بازنده، همه چيز را از دست میدهد.
▪️حضور «مارقه الروم» در حوادث فتنه شام، تلاشی مذبوحانه برای اثرگذاری بر تحولات آینده جهان است. اما در این میان، نقشه الهی برای حضور فرزند پیامبر خاتم، از افق مکه و سپس حضور در قدس، چشمنوازی میکند.
@jahade_tabien1
⭕️ نقش برجسته «عدالتطلبان» در حکومت امام زمان
✍️ مصطفی امیری
✅ در حکومت امام عصر، اولویت در اقامه عدالت و مبارزه با چپاولگران، اختلاسها و خواص آلوده است.
▪️امام عصر، وقتی قیام کند، ابتدا از «کذابین شیعه» که مردم را به دین، بدبین کردند، شروع میکند:
▪️«لَو قامَ قائِمُنا بَدَأَ بِكَذّابِی الشّيعَة»[1]
▪️امام زمان، دیگر چپ و راست نمیشناسد. زمينهاى پيشكشى حاکمان و مسئولین که به نزدیکان خویش بذل و بخشش کردند، همچون عدالت علوی باز پس گرفته خواهد شد ولو کابین و مهر زنان شده باشد:
▪️«إذا قامَ قائِمُنَا اضمَحَلَّتِ القَطائِعُ فَلا قَطائِع»[2]
▪️«قطائع» اشاره به زمينهايى از اراضى خراجى است كه مسئولین به نزديكان خود بذل و بخشش مىكنند[3]
▪️و آنچه اموال نامشروع کسب شده است، مطالبه خواهد شد.
✅ طهارت اقتصادی، شرط «مشروعیت» مسئولین
▪️از اینرو، آنهایی که حیض خود را در جامعه میگسترانند، باید منتظر سیخ داغ عدالت نیز باشند.
▪️و چه نیک فرمود امام خمینی: «آنهایی که تصور مىکنند مبارزه در راه مستضعفین و محرومان جهان با سرمایهدارى و رفاهطلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بیگانهاند و تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند»[4]
▪️و به تعبیر رهبر معظم آیتالله خامنهای: «کسی که زندگی اشرافی دارد، نمیتواند»[5] و در بیانیه گام دوم رهبری که مرحله گذار به دوران ظهور است، شرط مشروعیت مسئولین، «طهارت اقتصادی» ذکر شده است[6].
▪️آری برای درک ظهور و با امام ماندن، باید مانند او شد؛ باید عادل بود تا بتوان عدالت او را تحمل و اجرا کرد[7].
✅ «انقلاب» قربانی برخی مسئولین «نظام»؟
▪️و به تعبیر آیت الله خامنه ای: «عدالت، برجستهترین شعار مهدویت است»[8] اما تضعیف عدالت بهراحتی توجیه میشود و «سالیان متمادی» اشتباهات برخی مسئولین نادیده گرفته میشود تا انقلاب، قربانی برخی مسئولین نظام گردد.
▪️استرداد اموال عمومی و ثروتهای نامشروع در دستور کار منتظران امام عصر قرار خواهد گرفت و البته به تعبیر رهبری، «استقرار عدالت با موعظه و نصیحت بدست نمیآید بلکه با زبان قدرت به زورگویان تفهیم خواهد شد»[9]؛ به همین خاطر، برخی مسئولین و خواص، طاقت عدالت مهدوی را نخواهند داشت و از اینرو یکی از مناطقی که بعد از ظهور با امام عصر به جدال و جنگ خواهند پرداخت، تهران است:
▪️«ثلَاثَ عَشْرَةَ مَدِینَةً وَ طَائِفَةً یُحَارِبُ الْقَائِمُ أَهْلَهَا وَ یُحَارِبُونَهُ: أَهْلُ مَكَّةَ وَ أَهْلُ الْمَدِینَةِ وَ أَهْلُ الشَّامِ ... وَ أَهْلُ الرَّیِّ»[10]
▪️البته خواص آلوده به چرب و نرم دنیا در منطقه تهران با امام عصر خواهند جنگید و نه عموم عامه مردم.
✅ پینوشت:
1. کشی، الرجال، ص۲۹۹.
2. حمیری، قرب الاسناد، ص۸۰.
3. نویسندگان، دانشنامه امام مهدی، ج۹، ص۴۶۰.
4. http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_45713/
5. https://t.me/Monji_EmamMahdi/4209
6. https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
7. https://t.me/Monji_EmamMahdi/10836
8. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=1192
9. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=1192
10. نعمانی، الغیبة، ص۲۹۹.
@jahade_tabien1
💢 دستورالعملهای شیطانی سازمان WHO
دستورالعمل جدید WHO که میگوید: کودکان چهار ساله و حتی کمتر؛ باید در مورد "لذت هنگام لمس بدن خود و خودارضایی در اوایل کودکی" آموزش ببینند⁉️
⚠️شستوشوی مغزی هم که اصلاً نداریم توی غرب، تا ۱۸ سالگی آزادن، بعد تصمیم میگیرن چه سبک زندگی داشته باشن!
@jahade_tabien1
میگن بنزین رو بدیم به خود مردم تا اونی که ۴ تا ماشین داره بره از کسی که ماشین نداره بنزین بخره
فکر کنید این طرح اجرا بشه، چند میلیون نفر که ماشین ندارن، باید باهم رقابت کنن تا بنزینشون رو بفروشن به چند هزار نفر ثروتمند پرمصرف که چندتا ماشین دارن
بورس مبادله بنزین هرروز صف فروش میشه
در نتیجه قیمت رو همون ثروتمندان پرمصرف تعیین میکنن
دقیقا مثل رابطه کارگران با کارفرمایان
۱۴ میلیون کارگر مجبورن کارشون رو با حداقل حقوق به ۲۰۰ هزار کارفرما بفروشن
قطعا اگر دولت حداقل حقوق رو تعیین نمیکرد، دستمزد کارگران خیلی پایین تر از این هم میشد
احتمالا اگر این طرح اختصاص بنزین به کدملی اجرایی بشه ، بعد از یه مدت، دولت مجبور بشه حداقل نرخ بنزین رو تعیین کنه تا اونایی که ۴ تا ماشین دارن نتونن بنزین رو مفت و مجانی از بدون ماشین ها بخرن
🖋حسن عباسی
@jahade_tabien1
حمید دباشی, استاد دانشگاه کلمبیا, در مقاله ای که بتازگی در Middle East Eye منتشر کرده، با عنوان: "از نازیسم هایدگری گرفته تا صهیونیسم هابرماسی، همواره رنج «دیگری» اهمیت ناچیزی داشته"، مینویسد:
-- تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران تلآویو را بمدت سه ماه بهصورت شبانهروزی و کشتار دهها هزار اسراییلی، معلولیت افراد بیشمار، بیخانمان شدن میلیونها انسان، و تبدیل شهر به تلی از آوار غیر قابلسکونت، مانند غزهی امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش به عمد بخشهای پرجمعیت تر تلآویو، بیمارستانها، کنیسهها، مدارس، دانشگاهها، کتابخانهها، یا در واقع هر مکان پر تراکم شهری را هدف قرار میدادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام میکردند که صرفا بدنبال نتانیاهو و کابینهی جنگی او هستند.... سپس از خود بپرسید که ایالاتمتحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه اروپا و بالاخص آلمان، در عرض بیست و چهار ساعت پس از وقوع این سناریوی خیالی، چه میکردند؟
اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را موردتوجه قرار دهید که از ۷ اکتبر (و چندین دهه قبل تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تلآویو نهتنها شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بودهاند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش های دیپلماتیک نیز برای آنها فراهم کردهاند، و در عین حال رسانههای آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسلکشی فلسطینیان را ارائه کردهاند.
سناریوی تخیلی ذکر شده، حتی برای یک روز هم توسط نظم موجود جهانی قابلتحمل نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ایالاتمتحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماما حامیان اسراییل هستند، ما مردمان بیپناه جهان، درست مانند فلسطینیان، به حساب نمیآییم و بهرسمیت شناخته نمیشویم. این تنها یک واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آنچیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است.
هیچیک از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در درون جهان فلسفی آنها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچکدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که بصورت یک تهدید متافیزیکی دیده میشویم که باید مغلوب و خاموش شود.
از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع میکنیم و با امانوئل لویناس و اسلاوی ژیژک ادامه میدهیم، ما موجودات عجیب الخلقه، اشیا بی جان و سوژه های قابل بررسی هستیم که وظیفه رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشته شده، و بدین ترتیب، کشتار دهها هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان اروپاییش، لحظهای درنگ و تأمل در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد نمیکند.
شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجستهی اروپایی یورگن هابرماس و چند تن از همکارانش بیندازید، که در اقدامی حیرتانگیز و با توحشی سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند.
پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد هابرماس که در حال حاضر 94 ساله است، بهعنوان یک انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش اینست که ما دربارهی او بهعنوان یک دانشمند علوم اجتماعی، بعنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی چه فکری میتوانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور میکند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگر که تاکنون داشته است؟
دنیا درباره یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین هایدگر، پرسشهای مشابهی را بخاطر وابستگیهای مذموم او به نازیسم مطرح کرده است. به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را در باره صهیونیسم گرایی خشن هابرماس و عواقب قابل توجه آن که میتواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم.
اگر هابرماس ذرهای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی هم تبار خودش، بدانیم؟
آصف بیات، جامعهشناس برجسته ایرانی، در نامهای سرگشاده به هابرماس گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من خلاف او است. من معتقدم که بیاعتنایی هابرماس به مرگ و زندگی فلسطینیان کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد.
@jahade_tabien1
گفته میشود که #واردات به رقابتپذیری تولید داخلی کمک میکند؛ اگر واردات نباشد، تولیدکنندهی داخلی به کیفیت یا به قیمت تمامشده اهمیت نمیدهد؛ واردات، او را به این کار وادار میکند. به نظر من این خیلی منطق قویای نیست (۱۳۹۰/۵/۲۶)
کمک کردن پیشکش، بازار سیاهم که درست کردی آقای #واردات، عه...
✍🏻 محمدحسین اخوان بهابادی
@jahade_tabien1
دعوا سر لحاف ملا (ریاست کلی بانک مرکزی) بود و شعار تثبیت نرخ ارز، تنها ادعایی برای متفاوت بودن.
فقط خواستند با اجرای ناقص و نادرست سیاست تثبیت، آن را تخریب کنند. چه کسانی؟ ذینفعان.
اقتصاد ما را ذی نفعان اداره کرده و شکل میدهند. به همین دلیل عین اقتصاد سرمایهداری است.
✍ دکتر رضا غلامی
👳♂ عنایت داشته باشید که تثبیت نرخ ارز یکی از شاهکلیدهای حل مشکلات اقتصادی است .
@jahade_tabien1
بعضی از مخاطبین عزیز پیام میدن که چرا آقای رائفیپور رو نقد میکنید .
برای اینکه ایشون داره آدرس غلط میده به مردم ، اگر نمایندگانی با شاخصهای ایشون انتخاب بشن مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت چون این تفکر همان تفکری است که وضع موجود را ایجاد کرده . راه حل مشکل خودرو واردات نیست ، واردات فقط منافع وارداتچی را تأمین میکند ، بارها در پست های مختلف در این باره توضیح دادیم . راه حل آزادسازی تولید است .
این واژه «قیمتکذاری دستوری» را هم بشناسید به عنوان یکی از واژههای فریب در اقتصاد لیبرالی ، «عرضه و تقاضا» قیمت را تعیین نمیکند ، اگر دولت تعیین نکند ، سرمایهدار تعیین میکند .
زیان خودرو ساز هم حقیقت دارد ولی علتش را اشتباه میگویند ، علت پایین بودن بهرهوری و هزینههای اضافی خودروساز است به اضافه اینکه عدم قیمت گذاری دولت در مواد اولیه تولید و قیمتگذاری دلاری عوامل اصلی هستند ، که آن هم با واژه فریب «جهانی سازی» و «تجارت آزاد» به ملت ایران تحمیل شده .
عزیزان منتظر لیست اقتصاددانهای اسلامی باشید و بقیه را رها کنید .
@jahade_tabien1
بعضی از مخاطبین عزیز پیام میدن که چرا آقای رائفیپور رو نقد میکنید .
برای اینکه ایشون داره آدرس غلط میده به مردم ، اگر نمایندگانی با شاخصهای ایشون انتخاب بشن مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت چون این تفکر همان تفکری است که وضع موجود را ایجاد کرده . راه حل مشکل خودرو واردات نیست ، واردات فقط منافع وارداتچی را تأمین میکند ، بارها در پست های مختلف در این باره توضیح دادیم . راه حل آزادسازی تولید است .
این واژه «قیمتکذاری دستوری» را هم بشناسید به عنوان یکی از واژههای فریب در اقتصاد لیبرالی ، «عرضه و تقاضا» قیمت را تعیین نمیکند ، اگر دولت تعیین نکند ، سرمایهدار تعیین میکند .
زیان خودرو ساز هم حقیقت دارد ولی علتش را اشتباه میگویند ، علت پایین بودن بهرهوری و هزینههای اضافی خودروساز است به اضافه اینکه عدم قیمت گذاری دولت در مواد اولیه تولید و قیمتگذاری دلاری عوامل اصلی هستند ، که آن هم با واژه فریب «جهانی سازی» و «تجارت آزاد» به ملت ایران تحمیل شده .
عزیزان منتظر لیست اقتصاددانهای اسلامی باشید و بقیه را رها کنید .
@jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ 14 شاخص برای ارزیابی رویکرد اقتصادی داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم
از همه فعالان سیاسی، تشکلها و کلیه جوانان دعوت میکنم داوطلبان انتخابات مجلس را بر اساس این «۱۴ پرسش کلیدی درباره اقتصاد ایران» ارزیابی کنید و نتیجه ارزیابی خود را با اقوام، دوستان و همکاران به اشتراک بگذارید.
داوطلبان نیز، دیدگاههای خود درباره این ۱۴ پرسش را مشخص کرده و به اطلاع مردم برسانند.
این انتخابات، فرصت عبور از احزاب و گروهها، و انتخاب نمایندگان ملت توسط بر اساس شاخصهاست.
فرم ارزیابی رویکرد اقتصادی داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم از طریق لینک زیر در اختیار شماست!
https://survey.porsline.ir/s/ehA2BtN
@syjebraily
@jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ایرانیها لاکچریتر هستن یا آلمانیها؟🧐
🔹یکی از هموطنان مهاجر که توی آلمان زندگی میکنه، حرفهایی راجعبه آلمان بهمون گفته که از شنیدنش حتما تعجب میکنید.😲
🔺سعی کردیم از چیزهایی بگیم که بلاگرهای مهاجرتی تمایل دارن اونو سانسور کنن!🤨
#آلمان
@jahade_tabien1
فریب بزرگ - پروفسور درخشان 1.mp3
38.6M
📌فریب بزرگ
✅پروفسو مسعود درخشان
▶️#صوت
@jahade_tabien1
حسینی - ۱۲ بهمن.mp3
38.98M
📚جلسه کارشناسی تبیین اقتصاد ایران
⬅️با موضوع:
◀️ اقتصاد ایران آنچه هست و آنچه میپنداریم!
🎙با ارائه: سیدامیرحسین حسینی
پژوهشگر اندیشکده قصد
🔸گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی
🔹بررسی ناکارآمدی های اقتصادی کشور
🔸گزاره های اقتصادی اشتباه و رایج در اقتصاد ایران
🔹تاثیر جنگ شناختی بر واقعیت های اقتصادی
🔸مقایسه تطبیقی وضعیت اقتصاد کلان، رفاه و معیشت ایران و جهان
@jahade_tabien1
ایران خودرو و سایپا سالی یک تا یک و نیم میلیون خودرو تولید میکنند
تصور کنید یک شرکت دیگر یا چند شرکت دیگر کنار این دو شرکت در ایران راه اندازی شود که نهایتا 100 هزار خودرو تولید کنند
آیا انحصار ایران خودرو و سایپا شکسته می شود؟
خیر!
بلکه به یک انحصار سه گانه یا چندگانه تبدیل می شود.
قطعا تقاضای خودرو ایرانخودرو و سایپا کم نمی شود و اتفاقا این شرکت ها از خدایشان هست که تعداد کمتر و گرانتر تولید کنند به جای اینکه خودروهای ارزان و بیشتر تولید کنند.
حالا به جای آن شرکتهای جدید بگذارید واردات!
واردات یعنی اضافه شدن چند شرکت خارجی به جمع این انحصار!
هیچ مشکلی از مردم حل نخواهد شد.
حتی کیفیت هم بالا نخواهد رفت!
قیمت هم پایین نخواهد آمد.
چون هنوز شرایط انحصار پابرجاست.
مشکل اساسی جای دیگری است. مشکل این است که تولید خودرو در ایران آزاد نیست.
مشکل این است که اگر شما بخواهید یک خودرو بسازید برای خودتان اجازه ندارید.
اگر یک کارگاه کوچک بخواهد سالی صد عدد خودرو بسازد آزاد نیست!
بدون آزادسازی تولید حرف از آزادسازی واردات زدن یعنی مردم و تولید کننده های بالقوه خودمان را اسیر کنیم و مردم و تولیدکننده های خارجی را آزاد!
کدام عقلی چنین منطقی را می پذیرد؟!
اول باید انحصار تولید شکسته شود. بعد از پنج سال با یک شیب منطقی واردات هدفمند آزاد شود.
✍ دکتر حسین عباسیفر
@jahade_tabien1
♦️لذتبردن را بیاموزیم و با لذت زندگی کنیم!
✍️ حمید احتشامکیا
🔹 حتما شنیدهاید که میگویند: «فلسفه زندگی، لذّتبردن است»؛ این یعنی آنچه به زندگی ما معنا میدهد، رنگ و طعم میدهد و خلاصه به زندگی ما رونق میدهد، «لذّت» است؛ اما شاید کمتر درباره فرهنگ لذّتبردن شنیده باشید. پس بیایید در این یادداشت درباره «فرهنگ لذّت» بیشتر بدانیم.
🔹 در فرهنگ اسلامی لذّت منتاظر با قوای ادراکی انسان و متناسب با شئونات نفس، به انواع و اقسامی تقسیم شده است. یکی از آنها لذّتهای معطوف به حس است. مثلا حس چشایی در انسان زمینهساز لذّت خوردن و نوشیدن است یا مثلا قوه جنسی زمینهساز لذّت و تمتع جنسی است. لذّت شنیدن موسیقی دلنشین، لذّت دیدن سیمای خوش، لذّت خوابی راحت و ... .
🔹 بعضی از لذّتها معطوف به قوهی وهم و خیال است، مانند: لذّت حاصل از تحسین و تمجید دیگران، لذّت شُهرت، لذّت قدرت، لذّت غیبت، لذّت فخرفروشی، لذّت جاه و مقام و خلاصه لذّتهای بیشمار نفسانی.
🔹بخش دیگری از لذّتها معطوف به قوه عقل و عقلانیت انسان است. مثل لذّت دانستن، لذّت کشف حقیقت، لذّت کمک به همنوع، لذّت قبول مسئولیت، لذّت مناجات و عبادت و خلاصه لذّت بندگی.
🔹لذّت، موتور پیشران زندگی انسان است و بالاترین و بارزشترین لذّت متصور در فرهنگ اسلامی، لذّت ملاقات با خداست. اما در جامعه امروز، فقط طیف خاصی از لذّتها به عنوان معنای زندگی در حال روایت است؛ یعنی لذّت شهرت و لذّت شهوت.
🔹در جامعههای سنتی پرسشی مطرح بود که علم بهتر است یا ثروت؟ میدانید مقصود اصلی این سؤال چیست؟ منظور این بود آیا لذّت دانایی بهتر است یا لذّت دارایی. طرح چنین پرسشی در بین گذشتگان و پاسخهایی که داده شده، نشانه وجود انواع جریانهای لذّتطلب بوده، اما طرح چنین پرسشی در جامعه امروز ازآنرو مضحک و مسخره است که فقط یک جریان از لذّتطلبی (یعنی لذّتهای نفسانی) در حال روایت است.
🔹در فرهنگ اسلامی، ترک لذّتهای شهوانی و نفسانی خود یک جریان لذّتطلبانه تلقی شده است، تا آنجا که استاد سخن، سعدی شیرازی اینچنین سروده است: «اگر لذّت ترک لذّت بدانی، دگر شهوت نفس، لذّت نخوانی» در فرهنگ اسلامی از شیرینی ذکر خدا و أولیای خدا (و ما أحلی أسمائکم)، حلاوت مناجات (إلهي أذِقني حَلاوَةَ مُناجاتِك)، لذّت دانایی (أيْنَ المُلُوك و أيْنَ ابْناءُ المُلُوك)، لذّت ایمان (حلاوةُ الإیمانِ)، لذّت صبر، لذّت عفو و بخشش، لذّت کار و تلاش، لذّت کسب روزی حلال، لذّت تشکیل خانواده، لذّت احترام و ادبورزی و سایر لذّتهای معقول سخنها گفتهاند.
🔹بیشک و تردید انسان باید با لذّت زندگی کند. زندگی سراسر لذّت است. حتی رنجهایش و تحمل دردهایش میتواند لذیذ باشد، مشروط بر آنکه لذّتبردن را منحصر در لذّتهای نفسانی و شهوانی ندانیم. در جامعه امروز بهویژه در فضای مجازی فقط یک نوع از لذّتجویی در حال روایت است و فقط همین نوع از لذّتطلبی بهمثابه معنای زندگی نقشآفرینی میکند. باید نوع دیگر لذّتطلبی نیز فرصت روایتشدن پیدا کند. نباید اصل لذّت را انکار کرد. باید لذّتهای عقلانی و انسانی را روایت کرد. باید قصههای آنها را شنید و به گوش و هوش دیگران نیز رساند.
@ghalayaane_ghalam
@jahade_tabien1
چرا مبانی دینی به خرج متدینینی که اقتصاد خواندهاند نمیرود؟
یک نکته هم در مورد علوم انسانی که برادر عزیزمان آقای فتحعلیخانی بیان کردند، عرض کنم. ببینید، ما نمیگوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است... بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهانبینی است غیر از جهان بینی ما. علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل فیزیک نیست که جهانبینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. علوم انسانی ما برخاستهی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. قبلا که علوم انسانیای وجود نداشته است؛ آنها آمدهاند همین اقتصاد را، همین جامعهشناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد. این علوم انسانی، تربیتشده و دانشآموختهی خود را آنچنان بار میآورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه غیر اسلامی است. میبینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او دربارهی مبانی دینی این مسائل حرف میزنیم، به خرجش نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با یافتههای علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمیآید.
من با ورود علوم انسانی به حوزهی علمیه اصلا مخالفتی ندارم. من میگویم حوزهی علمیه باید پایه های علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی و جهان بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ همان کاری که در اول انقلاب جناب آقای مصباح و تشکیلات ایشان شروع کردند؛ که اگر تا امروز ادامه پیدا می کرد، به یک جاهایی میرسید.... بنابراین من نمیگویم علوم انسانی نافع نیست، میگویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است.
رهبر حکیم انقلاب ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
@jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به چی رای بدیم؟ به کودک کار یخ زده؟
▪️ به تازگی تصویر ناراحتکنندهای از یک پسربچه که کنار خیابان و زیر برف مانده در فضای مجازی دست به دست میشود که گفته میشود این تصویر متعلق به یک کودک ایرانی است
▪️ واقعیت این است که این تصویر مربوط به یک کودک افغانستانی و اولین بار ۸ سال پیش منتشر شده بود؛. ببینید...
👳♂ آیا میدانید سال گذشته در اروپا ۲۰۳ هزار نفر از سرما مردهاند ؟
#وارونه_نمایی
#جنگ_شناختی
@jahade_tabien1
🔸 این همه پرت و پلا رو از کجا میاره این بشر؟
چطور از خدا نمی ترسن اینطوری دروغ میگن؟
خودرو 200 میلیونی وارداتی رو 2 میلیارد میدن تو ایران؟! خودرو 200 میلیونی خارج از ایران وجود داره؟!
خودروسازی رو تعطیل کنیم حاج آقا اون عمامه رو سرت نمی مونه!
چون استقلال این مملکت از بین میره!
استقلال هم که نباشه هیچی باقی نمی مونه...
@jahade_tabien1
خودرو به مثابه رسانه.mp3
45.05M
🔘صوت جلسه دوم
✴️ استاد حسینی
🔷 خودرو به مثابه رسانه
@jahade_tabien1
جهاد تبیین | میثم حق شناس
🔘صوت جلسه دوم ✴️ استاد حسینی 🔷 خودرو به مثابه رسانه @jahade_tabien1
این فایل صوتی رو گوش بدید ، امیرحسین حسینی دکترای اقتصاد داره و دو سال متمرکز روی موضوع خودرو کار کرده . خیلی اطلاعات خوبی گیرتون میاد از جمله اینکه خودروی دست دوم خارجی هم بسیار محدود و کم تعداده و هیچ تأثیری بر رفع مشکل خودرو نداره .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اژهای: تمام بدهی و خسارت زنجانی به دولت پرداخت شد
🔹بابک زنجانی اموال قابلتوجهی معرفی کرده و این اموال به تهران منتقل شده است. اموالی که زنجانی معرفی کرده اضافهتر از میزان بدهی اوست.
@jahade_tabien1
جهاد تبیین | میثم حق شناس
🎥 اژهای: تمام بدهی و خسارت زنجانی به دولت پرداخت شد 🔹بابک زنجانی اموال قابلتوجهی معرفی کرده و ا
این خبر رو ببینید ، خبر بسیار خوبیه اما یک نکته مهم دیگه هم داره ، این جور پروندهها تا به نتیجه میرسه زمان میبره ، مثل همین پرونده بابک زنجانی که سالهاست مطرحه ، به خاطر امثال این پروندهها نظام متهم به فساد شده و دشمن موجسواری عجیبی روی این سوژهها میکنه و با جادوی رسانه موضوع رو کاملا معکوس جلوه میده ، همه پروندههایی که مردم ازش اطلاع دارن توسط خود نظام اعلام شده ، یعنی نقطه قوت بوده ، نظام خواسته فسادستیزی رو نشون بده اما دزد دزد راه انداختن و گفتن همه دزدن ، در حالیکه عمده این پروندهها رسیدگی شده ، اموال با جریمه برگشته و افراد محاکمه شدن و برخی حتی اعدام شدن . اما این قسمتش انگار تو رسانه محو میشه و کسی نمیبینه و اون چیزی کماکان باقی میمونه خبر اون فساده . جنگ شناختی این شکلیه .
@jahade_tabien1
✨حکایت تلخ ایران و IMF؛ ۱۳۹۶ تا امروز
دولتهای ایران، فارغ از گرایشهای سیاسی و حتی رویکردهای سیاست خارجی، در عرصه اقتصادی از سال ۱۳۶۸ تاکنون مجری سیاستهای صندوق بینالمللی پول بودهاند.
با توجه به تورمهای هولناکی که از سال ۱۳۹۷ دامنگیر اقتصاد ایران شده، در این تایملاین، اجرای نسخههای IMF صرفا در بازه زمانی ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ را با هم مرور میکنیم؛
۱۱ آذر ۹۶| سفر ۱۲ روزه هیئت مشاورهای IMF به ایران
۲۷ آذر ۹۶| گزارش پایان ماموریت هیئت مشاورهای ماده ۴ IMF: ایران ارز را تک نرخی کند
۹ فروردین ۹۷| انتشار گزارش رسمی هیئت مشاورهای ماده ۴ IMF: نرخ ارز رسمی توسط ایران سرکوب شده است. نرخ واقعی ارز که با متغیرهای بنیادین مطابقت دارد نرخ بازار است. ایران باید ارز را تک نرخی کند.
۲۱ فروردین ۹۷| اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز با تبعیت دولت از نرخ بازار. ارز ترجیحی ۳۲۰۰ حذف و ۴۲۰۰ بازار جایگزین شد.
۱۲ اردیبهشت ۹۷| مدیر بخش خاورمیانه و آسیای میانه IMF: تصمیم ماه گذشته دولت ایران در یکسان سازی نرخ ارز رسمی و بازار آزاد جهت حمایت از ارزش ریال گامی در مسیر درست است.
پس از فروردین ۹۷| جهش نرخ ارز در بازار آزاد و نیمایی پس از حذف ارز ۳۷۰۰ (در پایان ۹۷ نرخ ارز از ۱۳ هزار تومان عبور کرد).
۱۶ مرداد ۹۷| حذف ارز ۴۲۰۰ برای کلیه اقلام وارداتی بجز ۲۵ قلم
۸ مهر ۹۷| مصوبه دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ برای پتروشیمیها: پتروشیمیها مجاز شدند محصولاتشان را بجای دلار ۴۲۰۰، در دلار نیما (۱۲۰۰۰ تومان) ضرب کرده و به داخل بفروشند.
۲۲ مهر ۹۷| مصوبه دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ برای پالایشگاهها: پالایشگاهها مجاز شدند محصولاتشان را بجای دلار ۴۲۰۰، در دلار نیما (۱۲۰۰۰ تومان) ضرب کرده و به داخل بفروشند.
اردیبهشت ۹۸| سفر دو هفتهای هیئت چهارنفره IMF به ایران و ارائه توصیههایی برای اصلاح ساختار بودجه
خرداد ۹۸| انتشار چارچوب اصلاح ساختاری بودجه با تاکید بر حذف کامل ارز ۴۲۰۰ و حذف یارانههای آشکار و پنهان سوخت، تولید، سلامت و کشاورزی.
آبان ۹۸: افزایش قیمت بنزین و شورش اجتماعی
۱۰ تیر ۹۹| سرپرست وزارت صمت دولت روحانی: فقط ۵ قلم ارز ۴۲۰۰ میگیرند. ارز ۴۲۰۰ باید کامل حذف شود. ما قائل به آزادسازی نرخ ارز هستیم.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱| اعلام حذف ارز ۴۲۰۰ برای ۵ قلم کالای باقیمانده توسط آیتالله رئیسی و اجرای مجدد یکسانسازی نرخ ارز بر اساس ارز آزاد: ارز ۴۲۰۰ کاملا حذف و ارز ۲۵۵۰۰ تومانی بازار جایگزین شد/ رئیسی: برای اصلاح اوضاع باید تصمیمات سختی بگیریم که ممکن است مشکل باشد و حتی لازم باشد آبرویم را میگذارم.
پس از اردیبهشت ۱۴۰۱| جهش نرخ ارز در بازار آزاد و نیمایی پس از حذف ارز ۴۲۰۰ (در پایان ۱۴۰۱ نرخ ارز از ۶۰ هزار تومان عبور کرد).
۲۴ خرداد ۱۴۰۱| امیرآبادی نماینده قم در مجلس: بانک جهانی و صندوق بینالمللی پول هم مسیر رئیسی در اصلاح ارز ترجیحی را تأیید کردند.
۱۸ شهریور ۱۴۰۱| گزارش IMF: حذف ارز ۴۲۰۰ اقدام خوبی بود اما کافی نیست. دولت باید نرخ بهره بانکس را نیز افزایش دهد.
۱۰ دی ۱۴۰۱| ابلاغیه بانک مرکزی و افزایش نرخ بهره بانکی از ۱۸ به ۲۳ درصد (دولت در زمستان ۱۴۰۲ اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ بهره ۳۰ درصد منتشر کرد).
۲۸ تیر ۱۴۰۲| محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: همان دلایلی که در دولت آقای رئیسی منجر به حذف ارز ۴۲۰۰ شد، برای حذف ارز ۲۸۵۰۰ کفایت میکند.
۱۳ شهریور ۱۴۰۲| ابلاغیه بانک مرکزی و حذف ارز ۲۸۵۰۰ برای نرخ تسعیر پتروشیمیها: پتروشیمیها مجاز شدند محصولاتشان را بجای دلار ۴۲۰۰، در دلار نیما (۳۹۵۰۰ تومان) ضرب کرده و به داخل بفروشند.
۱۶ دی ۱۴۰۲| حذف ارز ۲۸۵۰۰ برای ۲۰۰ قلم کالا
۷ بهمن ۱۴۰۲| مصوبه مجلس و تعیین سقف ۱۱ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی با ارز ۲۸۵۰۰
۱۸ بهمن ۱۴۰۲| تاکید محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بر حذف کامل ارز ۲۸۵۰۰: با پرداخت ارز ۲۸۵۰۰ هم دولت، هم مردم و هم تولیدکننده ضرر میکنند.
... و این داستان ادامه دارد
@jahade_tabien1
سخنرانی (فساد ، اقتصاد).mp3
41.39M
سخنرانی ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
موضوع : یک اختلاص کم بشه ، مشکل ما حل میشه !
#حق_شناس
@jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدز گیلبرت یک پزشک نروژی است اما از هزار سیاست مدار ابله غرب آسیا (خاورمیانه ای) و دل بسته به واژگان دروغین غرب آگاه تر است.
می گوید جامعه جهانی وجود ندارد. چنین لغتی فریب است. یک طرف شمال جهانی است با ثروت های غارت کرده و یک طرف جنوب جهانی است که هنوز دارد استعمار می شود و مردمانش با واژگانی چون جامعه جهانی و حقوق بشر و دمکراسی فریب می خورد تا شمال جهان به غارت ادامه دهد.
شمال جهان می کشد، نسل کشی می کند، از موجود پلید استعماری خود اسرائیل برای جنایت حمایت می کند، اما بر اساس همان شعارهای دروغین خود هیچ وقت مجازات نمی شوند.
این سه دقیقه را گوش بدهید. واقعا عالی است. با تشکر از ابراهیم معلم بابت زیرنویس فارسی
@jahade_tabien1