فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅آیا مخالفان وضع موجود پروتکلها و نحوه مقابله با کرونا و اجرای واکسیناسیون مخالف رهبری هستند؟
از بیان خود رهبری بشنوید👆
https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
#جهاد_تبیین
#کاسبی_کرونا_ادامه_دارد
#حقایق_را_نشر_دهیم
وعده 100 روزه ؛ نعل وارونه
🔹اقتصاد ما بیش از آنکه از تحریمهای خبیثانه دشمن آسیب ببیند، از سوءتدبیر برخی مدیران آسیبدیده و اکنون که تحولات مثبتی در سه قوه پدید آمده، حجت بر مسئولان تمام است تا با همت و تدبیر و عقلانیت انقلابی، تدریجا نابسامانی اقتصاد را به سامان و رونق تغییر دهند.
♦️کارهای موقت و مسکّنوار برای کاهش فشار اقتصادی، حتما ضروری است. اما اهل انصاف و خرد انتظار ندارند همه نتایج تلخ سوءتدبیرهای هشت ساله، مثلا در صد روز و دویست روز برطرف شود.
🔹البته اشرافیت سیاسی و رسانهای پرهیاهویی را هم سراغ داریم که خود را به نادانی زدهاند و میگویند «صد روز اول دولت رئیسی در حال سپری شدن است، چرا اقتصاد رونق نگرفت و تورم مهار نشد؟»
♦️باید آینهای پیش روی این جماعت گذاشت و گذشته تلخی را که با معجونی از «شتابزدگی و تاخیر، وعدهدرمانی و خُلف وعده، نمایش در باغ سبز و رفع مسئولیت خود» ساختند، به یادشان آورد.
🔹21 فروردین 96، وقتی خبرنگاران در نشست مطبوعاتی پرسیدند؛ «شما هنگام کاندیداتوری در سال 92 وعده داده بودید مشکلات اقتصادی را در عرض صد روز حل میکنید، اما اسفند گذشته اعلام کردید مشکلات تا ۴۰ سال دیگر نیز حل نمیشود»، آقای روحانی پاسخ داد:
♦️«من هرگز نگفتم مشکلات اقتصادی را تا صد روز حل خواهم کرد. اعلام کردم تا پایان صد روز گزارش خود را ارائه میدهم. [با پوزخند] آن کسی که یک شبه عمل میکرد، یکی دیگر بود، ما نبودیم... فقط یک آدم بیعقل میتواند بگوید مشکلات را در صد روز حل میکنم. مشکلات اقتصادی 100 سال دیگر هم حل نمیشود»!
🔹اما هم او یک ماه بعد هنگام ضبط برنامه تبلیغات انتخابات در سیما، مجدداً وعده داد: «درباره رونق اقتصادي، يک برنامه صد روزه هم خواهم داشت که اعلام ميکنم»!
♦️البته پس از انتخابات 96، مجددا 14 بازه زمانی 100 روزه آمد و رفت، اما نه خبری از وعده جدید شد و نه اشرافیت سیاسی- رسانهای که امروز زباندرازی میکنند، پرسیدند سرنوشت دوباره وعده صد روزه چه شد؟!
📡 مطالبه گری آرمانها و جهاد تبیین
https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
♨️نگاه نو به فرهنگ
*شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تعیین خطمشی، تصمیمگیری و هماهنگی و هدایت امور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی کشور در چارچوب سیاستهای کلی نظام محسوب میشود و تصمیمات و مصوبات آن لازمالاجرا و در حکم قانون است. روز گذشته رهبر معظم انقلاب، اعضای دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را معرفی نمودند و به بهانه این معرفی چند نکته مهم را که در حقیقت میتوان آن را رویکرد جدید این شورا نامگذاری کرد، بیان کردند.
👈 نکات تحلیلی
1️⃣اهمیت و جایگاه شورا در این دوره، از دورههای گذشته مهمتر و حساستر است؛ چراکه انقلاب اسلامی وارد دومین چله خود شده و در گام دوم باید به زیرساختهای تمدنی، نگاه نو، آسیب شناسانه و روزآمد ساز داشته باشد و در رأس این زیرساختها «فرهنگ» قرار دارد. این نگاه، رسالت خطیر شورا را عمیقتر نموده تا نصبالعین اعضا قرار گیرد و البته مطالبه نخبگان و فعالان فرهنگی نیز بر همین مبنا شکل گیرد.
2️⃣ رویکردی که در دوره جدید ازجمله اولویتهای شورا بهحساب میآید عبارت است از پدید آمدن باور عمیق در متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصههای گوناگون کشور نسبت به اینکه: اولاً فرهنگسازی در هریک از اجزاء تمدّنی جامعه، برترین وسیله پیشرفت و موفقیت آن بینیاز کننده از ابزارهای الزامآور و تحکّمی است؛ دوماً شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همه بخشهای گسترده آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است.
3️⃣ برای مجموعهای که قرار است نگاه نو، آسیب شناسانه و روزآمدساز به عرصه فرهنگ داشته باشد، ایجاب میکند که این نگاه را با توجه به شرایط جدید، از خود شروع نماید و این ازجمله الزامات و ضرورتهای یک چنین مجموعهای است.
4️⃣ نگاه سیاسی و سنگاندازیهای دولتی در سالهای گذشته یکی از عوامل اصلی عدم تأثیرگذاری تصمیمات شورا محسوب میشود؛ اما حالا انتظار این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی قدمهای روشن و متناسب برداشته و نسبت به خلأهای موجود در بخش فرهنگ، تحرک ویژه داشته باشد.
👈 نکته پایانی
واقعیت آن است که کلید حل مشکلات در بسیاری از عرصهها مانند اقتصاد و سیاست در مسئله فرهنگ است و به همین سبب است که مقام معظم رهبری آن را در رأس زیرساختهای تمدنی بهحساب میآورند که نیاز به تحول دارد. تحولی که انشاءالله در تصمیمات و برنامهریزیهای شورا نمود پیدا کند.
✍️مصطفی برزکار
https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3