eitaa logo
جهاد تبیین
19هزار دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
6.1هزار ویدیو
312 فایل
جهاد تبیین *مطالبه گری* آرمانهای امام خمینی ره ، انقلاب شهداء عزیزمان ، منویات رهبر عزیزمان و ارائه تحلیل های روز سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و بین المللی بمنظور روشنگری و بصیرت افزایی
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6008344335806891154.mp3
4.35M
⬆️⬆️⬆️ حجت الاسلام قرائتی سوره مبارکه بخش اول
4_6008344335806891155.mp3
2.99M
⬆️⬆️⬆️ حجت الاسلام قرائتی سوره مبارکه بخش دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 بستن تنگه هرمز به روی آمریکا حق مسلم و قانونی ایران است/ در حالی که دشمن قلاده سگ‌های ‌هار را گشاده است نباید سنگ‌ها بسته باشند! ✍️ حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان 🔹دیروز، در آستانه از سرگیری مذاکرات وین، وزارت دادگستری آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد حکم مصادره محموله دو کشتی که متعلق به ایران بوده و در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از سوی نیروی دریایی آمریکا توقیف شده بود را صادر کرده است و... در اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است این دو کشتی غیر‌ایرانی بودند ولی محموله آنها (نفت برای ونزوئلا و تسلیحات برای یمن) متعلق به ایران بوده است! 🔹خبر این اطلاعیه بلافاصله در صدر اخبار رسانه‌های غربی و عبری و عربی جای گرفت و ... چند و چون ماجرا و ضریب صحت آن مشخص نیست ولی بی‌تردید، انتخاب زمان صدور این اطلاعیه با مذاکرات وین و دست خالی آمریکا و غرب در دور جدید مذاکرات ارتباط غیر‌قابل انکاری دارد. 🔹اگرچه چند و چون ماجرای مصادره محموله دو کشتی مورد ادعای آمریکا مشخص نیست ولی اکنون که آمریکا با صراحت به دزدی دریایی خود اعتراف می‌کند باید مانند بسیاری از موارد دیگر، پاسخی درخور و پشیمان‌کننده نیز دریافت کند. 🔹جمهوری اسلامی ایران با استناد به کنوانسیون‌های 1958 ژنو و 1982 جامائیکا که موضوع آن «نظام حقوقی آبراه‌های بین‌المللی و حق عبور کشتی‌هاست» حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه‌هرمز را به روی تمامی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی ببندد 🔹در بند 4 از ماده 14 کنوانسیون 1958 ژنو آمده است «عبور و مرور کشتی‌‌ها از یک آبراهه بین‌المللی تا جایی بی‌ضرر خواهد بود که به آرامش، نظم و یا امنیت کشور ساحلی تنگه آسیب نرساند و بند یک از ماده 16 همین کنوانسیون تشخیص بی‌ضرر بودن عبور کشتی‌ها از تنگه بین‌المللی- در اینجا هرمز- را برعهده کشور ساحلی- در اینجا، ایران اسلامی- گذارده است. 🔹ماده 16 کنوانسیون ژنو و ماده 37 کنوانسیون جامائیکا تصریح می‌کند که چنانچه کشور ساحلی قصد ممانعت از عبور کشتی‌های یک یا چند کشور دیگر را داشته باشد لازم است این تصمیم از قبل به اطلاع عموم -منظور عرصه بین‌المللی است- برسد. 🔹همانگونه که ملاحظه می‌شود، بستن تنگه هرمز به روی کشورهایی نظیر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حق مسلم و قانونی جمهوری اسلامی ایران است و نباید در استفاده از این حق قانونی کشورمان کمترین تردیدی به خود راه بدهیم و مطمئن باشیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند 🔹مسئولان محترم باید اطمینان داشته باشند که در مقابله با غارتگری‌ها و جنایات آمریکا همه ملت را به پشتیبانی در صحنه حاضر خواهند دید و در حالی که دشمن قلاده سگ‌های ‌هار را گشاده است نباید سنگ‌ها بسته باشند!/ کیهان https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
👤 : بانک مرکزی هیچ نقشی در تصویب ارز ۴۲۰۰ نداشت و حتی رسما مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بود/ رمزگشایی از نقش روحانی در ماجرای اختلالات در بازار دلار! 💬 🔹 روزی که من بازداشت شدم دلار ۹ هزار تومان بود اما الان حدود ۲۸هزار تومان است، ایامی که مداخله در بازار فردایی دلار صورت گرفت، دلار حدود ۴۲۰۰-۴۳۰۰ تومان بود اما ببینید الان نرخ دلار فردایی چند است؟ 🔸 هیچ گزارشی در پرونده دال بر اینکه اقدام ما باعث برهم زدن آرامش بازار شده است نیامده و بلکه نهادهای مرتبط در آن مقطع به خود بانک مرکزی گفته اند که این اقدام، اقدام موثری بوده است ✅ بانک مرکزی هیچ نقشی در تصویب ارز ۴۲۰۰ نداشت و حتی رسما مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بود 🔹 برای همه روشن است که ارز ۴۲۰۰ تومانی اشتباه است و هیچ تاثیری هم بر سرسفره مردم نگذاشته است اما همچنان آن را نمی توانند حذف کنند 🔸 اگر فروش ارز از طریق اشخاص جرم است، پس چطور در همان مهرماه ۹۷ که آقای همتی نتوانست قیمت دلار را کنترل کند و دلار به بالای ۲۰ هزار تومان هم رسید اما پس از مدتی اندکی پایین آمد، ارزپاشی کرد؟ ✅ مداخله در بازار فردایی به پیشنهاد دبیرخانه شورای امنیت ملی انجام گرفت 🔹 زمانی که رسما به معاونت ارزی بانک مرکزی منصوب شدم، با توجه به شرایط کشور از همان زمان به صراحت به دولت اعلام کردم که بحران ارزی قطعی است 🔸 چیزی که ما طبق روند عرضه و تقاضا و همچنین دستوری نگه داشتن نرخ ارز در یک عدد خاص که رئیس جمهور به صورت مکتوب داده بودند، می دیدم، نوید یه بحران ارزی قطعی را می داد ✅ اینکه می گویند ۳۰ میلیارد دلار طی پنج سال در زمان آقای سیف مداخله در بازار صورت گرفته است، باید توجه کنیم که فقط ۴-۵ ماه آن پنج سال در زمان مسئولیت بنده بوده است، پس نفرات قبلی که مداخله را درابتدا شروع کرده اند چی؟ این ها ادرس غلط دادن و تحلیل اشتباه است 🔹 در بهمن ۹۶ زمانی که پیش فروش سکه شروع شد، ابلاغ رسمی آمد که بانک مرکزی باید پیش فروش ارز انجام دهد، اما ما جلوی این کار ایستادیم 💢 ظرف ۶ ماه ۳۰ نامه به شخص رئیس جمهور نوشتم که این نامه صرفا هشدار نبود بلکه راهکار هم ارائه داده بود. ➖➖➖➖➖➖➖ 📡 بهترین تحلیل‌های روز را در کانالهای مطالبه گری آرمانها و جهاد تبیین بخوانید.👇 https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6012847935434261921.mp3
3.78M
⬆️⬆️⬆️ حجت الاسلام قرائتی سوره مبارکه بخش اول
4_6012847935434261924.mp3
4.59M
⬆️⬆️⬆️ حجت الاسلام قرائتی سوره مبارکه بخش دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سایپا و ایرانخودرو بزرگترین ضربه را به «اعتماد ملی» و شعار «ما میتوانیم» میزنند؛ این دیگر تولید ملی نیست، ذلت ملی است! 🔸در روزهای اخیر خبری منتشر شد که بار منفی سنگینی علیه دولت ایجاد کرد؛ «ایران‌خودرو و سایپا در نامه‌ای به بورس، قیمت جدید محصولات خود را اعلام کردند که طی آن خودروها با افزایش ۱۸ درصدی، حدود ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان گران‌تر شدند.» 🔸بعد از انتشار این خبر و موج اعتراضات در شبکه های اجتماعی، وزیر صمت در مقابل دوربین رسانه ملی گفت: «خودرو طبق روال قبلی گران شد» آقای وزیر! منظور شما کدام روال قبلی است؟! اگر این "روال های قبلی" که شما میفرمایید خوب بود، آقای رئیسی با شعار و قول تغییر سرکار نمی آمد! تجدید نظری در سیستم مدیریتتان بکنید. 🔸مدتی پیش با انتشار خبری مشابه در رسانه های رسمی، اعلام شد قیمت کارخانه ای خودرو گران می شود، همین خبر شوکی به بازار آزاد وارد کرد و باعث گران تر شدن ماشین شد، ولی بعد از مدتی رئیس جمهور دستور توقف آنرا صادر کرد، ولی شوکی که به بازار آزاد وارد شد، همچنان قیمت خودرو را بالا نگه داشت و اکنون با اعلام رسمی، بار دیگر هم قیمت خودرو در بازار آزاد گران تر می شود! این بی مدیریتی خود جای تامل دارد... 🔸ایرانخودرو و سایپا بزرگترین ضربات را به اعتماد ملی، روحیه خودباوری ملی و شعار ما میتوانیم زدند، موضوع خودرو موضوعی است که با کف جامعه سر و کار دارد، هرچقدر ما دستاوردهای علمی کشور را نشان دهیم، یکی از ملموس ترین دستاوردها خودرو است که مردم به شدت از آن ناراضی هستند، خودروهای بی کیفیتی که هر روز بخشی از ملزومات طبیعی آن در هنگام فروش کم می می شود و هرکسی آنها را بخواهد باید پول بیشتر پرداخت کند. این دو شرکت هرچقدر دلشان بخواهد در انجام تعهداتشان کوتاهی میکنند و کسی پاسخگو نیست، هر روز جنس هایشان بنجل تر و کفیتشان پایین تر می رود ولی قیمت هایشان به بهانه زیان ده بودن، همیشه صعودی است. 🔸انحصار ایجاد کردن در بازار خودرو و عدم ورود خودروهای خارجی باعث شده این دو شرکت خودرو ساز داخلی هرگونه دلش میخواهد خودروهای بی کیفیتشان را به مردم غالب کنند و قیمت هایشان را مدام افزایش دهند، اگر این شرکت ها با افزایش چند برابری قیمت هایشان باز هم زیانده هستند، پس مشکل جای دیگری است. 🔸آقایان مسئول بدانید، شرکت های ایرانخودرو و سایپا بزرگترین ضربات را به «اعتماد ملی» و شعار «ما میتوانیم» میزنند! https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا