eitaa logo
جهاد تبیین
19هزار دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
6.6هزار ویدیو
328 فایل
جهاد تبیین *مطالبه گری* آرمانهای امام خمینی ره ، انقلاب شهداء عزیزمان ، منویات رهبر عزیزمان و ارائه تحلیل های روز سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و بین المللی بمنظور روشنگری و بصیرت افزایی
مشاهده در ایتا
دانلود
642653952_-1211302475.pdf
32.52M
♥️انتشار نهایی کتاب تالیف که شرحی بر زندگینامه شهید سیدحسن نصرالله می‌باشد، تقدیم شما عزیزان میگردد. لطفا ضمن مطالعه در نشر مجدد آن، ما را در راه بازسازی معنوی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، خصوصا رهبر شهید حزب الله، سید حسن نصرالله، یاری کنید👌 ♥️فرارسیدن رهبر شجاع و دلیر، حزب الله لبنان سیدحسن نصرالله و سردار سرلشکر عباس نیلفروشان و شهدای همراه را گرامی میداریم. التماس دعا
فرارسیدن رهبر شجاع و دلیر، حزب الله لبنان سیدحسن نصرالله و سردار سرلشکر عباس نیلفروشان و شهدای همراه را گرامی میداریم. التماس دعا
رأی دادن به سید حسن نصرالله در انتخابات آمریکا @jahadetabeen8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره مبارکه نوشته استاد انصاریان - منبع: پایگاه (https://erfan.ir)
169-araf-fa-ansarian.mp3
5.3M
سوره مبارکه منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان
سوره مبارکه از کتاب تفسیر یک جلدی مبین
169-araf-ta-1.mp3
3.74M
سوره مبارکه بخش اول مفسر: استاد قرائتی
169-araf-ta-2.mp3
3.41M
سوره مبارکه بخش دوم مفسر: استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🌷مبحث ١۵۵٠ آبان ١۴٠٣ شمسی با یاد خدای امنیت بخش و عرض سلام💞 🖤«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»🦋  🤲استعاذه در منطق قرآن کریم قرآن، دشمن انسان را به روشنی به وی معرفی کرده، ضمن تبیین خطرات پنهان و آشکار وی برای انسان به او می‌آموزد که جهت مصون ماندن از این خطرات، باید به خداوند پناه برد. البته اصل پناه بردن به قدرتی برتر هنگام مواجهه با خطر، امری فطری  و غریزی بوده و در سرشت آدمی  ریشه دارد. سفارش به استعاذه در موقعیتهای حساس، چون تلاوت قرآن و برای رهایی از خطرات جانی و اخلاقی و توجه به پناهجویی انبیاء  و اولیای  الهی و نقل آنها، حاکی از اهمیت و تأثیر استعاذه است. تعابیری چون «أعوذ باللّه»، «أستعیذ باللّه» و «معاذ اللّه» افزون بر دعا، ذکر نیز هست و بنده را متوجه خدا می‌کند و توجه به خدا وسوسه شیطان را بی‌اثر یا کم‌اثر می‌کند، زیرا شیطان بر مؤمنانی که به خداوند پناه برده و بر او توکل می‌کنند سلطه‌ای ندارد: «فَاستَعِذ بِاللّهِ مِنَ الشَّیطنِ الرَّجیماِنَّهُ لَیسَ لَهُ سُلطنٌ عَلَی الَّذینَ ءامَنوا وعَلی رَبِّهِم یَتَوَکَّلون»  [نحل ٩٨و ٩٩ ]  برخی از مفسران آیه دوم را به منزله تعلیل برای امر «فَاستَعِذ» در آیه نخست دانسته  [ التحریر والتنویر ج١۴ ص٢٧٨ ]  و نتیجه گرفته‌اند که استعاذه نوعی توکّل است.  [ المیزان ج٨ ص ٣٨١ و ج١٢ص٣۴۴]  محمود جارالله زمخشری مفسر بزرگ اهل سنت،  به دلیل عطف آیه «فَاِذا قَرَاتَ القُرءَانَ‌...» با فاء به «عمل صالح» در آیه قبل، استعاذه را از مصادیق عمل صالح دانسته است.  [ الکشاف ج٢ ص۶٣٢ ]  جمله شرطیه:  «و اِمّا یَنزَغَنَّکَ مِنَ‌الشَّیطنِ نَزغٌ فَاستَعِذ بِاللّهِ» در آیه ۲۰۰ اعراف بر جلوگیری استعاذه از تأثیر وسوسه شیطان صحّه می‌گذارد. آیه: «اِنَّ الَّذینَ اتَّقَوا اِذا مَسَّهُم طئِفٌ مِنَ الشَّیطن»  [ اعراف ٢٠١ ]  به منزله تعلیل برای امر «فَاستَعِذ» بوده و نشان می‌دهد که پناه بردن به خدا هنگام وسوسه شیطان، راه پارسایان است و خدا آنان را کفایت و کید شیطان را از ایشان دفع می‌کند.   [ المیزان ج ٨ ص٣٨۵ ]  از آیه «من شرّ الوسواس الخنّاس»  [ناس ۴]  برمی‌آید که خداوند از استعاذه کننده مراقبت و او را از شرّ شیطانها کفایت می‌کند، زیرا اگر چنین نبود،  خداوند  وی را به استعاذه فرا‌نمی‌خواند.  [مجمع البیان ج١٠ ص۴٩٨] 💐از دیگر آثار استعاذه: مصون ماندن از خطر متکبران،  [ غافر ٢٧ ]  دور ماندن از درخواستهای نابجا،  [هود ۴٧ و بقره ۶٧]  نجات از آلوده شدن  دامن  به  گناه ، [یوسف ٣٣]  پرهیز از ظلم، [یوسف ٧٩]  مصون ماندن از شرّ  موجودات  شرور [فلق ٣]  و خطرات دیگر [دخان ٢٠]  است. خویشتن‌داری یوسف (ع) از گناه در حساس‌ترین موقعیت لغزش، با ذکر «معاذ اللّه» حاکی از تأثیر استعاذه است: «قالَ معاذَ اللّهِ‌...» [یوسف٢٣]  استعاذه موسی (ع) به‌صورت جمله خبری و با صیغه ماضی: «و إنّی عذتُ بربّی و ربّکم»، [دخان٢٠]  نشان می‌دهد که تأثیر استعاذه نزد حضرت قطعی بود و آن به امنیتی اشاره دارد که خداوند پیش از آمدن موسی به سوی فرعونیان برای او ایجاد کرده است. [ المیزان ج١٨ ص ١٣٩ ] 💞 نزول معوذتین درباره استعاذه نزول دو سوره «ناس» و «فلق» درباره استعاذه که به «معوّذَتَیْن»  شهرت  یافته‌اند  [مجمع البحرین ج٣ ص٢٧۵ "عوذ" ]  که پیامبر (ص) درباره آن‌ها فرموده است: «مثل آن دو را ندیده‌ام»  [ السنن الکبری ج٣ ص٣٧٨]  مؤیّدی بر جایگاه مهم و تأثیر استعاذه است. اثر‌بخشی استعاذه، افزون بر این‌که از آثار دینی استفاده می‌شود امری تجربه شده نیز، هست.  [ تفسیر المنار ج ٩ ص ۵۴١ ] اشراف عزیز قرآنی! پناهندگی به خدا از دست شیاطین جنی و انسی برازنده شماست🦋🤲 🖤«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»🤲   🌷سیروس کامران ماوردیانی🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯اصلا بحث انسانیت، مسلمانی و در خطر بودن مرزها نیست 🔴این جوان تبیین گر و باهوش علت حمایت از جبهه مقاومت را واضح، توضیح داد ✅ اگر میخواهی در صحبت با افراد شبهه ناک دست پر باشی، حتما این کلیپ را ببین. ⁉️چرا به لبنان و یمن کمک میکنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشک بخاطر سخن سید عبدالملک الحوثی جهت شادی روح تمامی شهدای مقاومت 📆 بمناسبت چهلمین روز شهادت جانسوز سید حسن نصرالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♨️ سید هاشم الحیدری: متاسفانه برخی از علما و منبری‌ها در جمهوری اسلامی از ولایت فقیه صحبت نمی‌کنند/ دولت جمهوری اسلامی ناموس و شرف سیدحسن نصرالله بود دبیرکل جنبش العهد عراق در بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهیدان سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان: 🔹سید حسن نصرالله در سال 1397 در بیروت سخنرانی کردند و یک ساعت و نیم درباره پیشرفت 40 ساله جمهوری اسلامی ایران را صحبت کردند 🔹سیدحسن نصرالله چند بار در این سخنرانی اعلام کردند که این پیشرفت‌ها در سایه ولایت فقیه اتفاق افتاده است 🔹سیدحسن نصرالله در مقابل همه جهانیان از پیشرفت جمهوری اسلامی صحبت کردند. 🇮🇷درود بر این سید شجاع و حامی ولایت ،و درود بر سید شهیدان مقاومت سیدحسن نصرالله عزیز.روحش شاد. برای شادی روحش صلوات. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم @jahadetabeen8
سعدیا! دیگر بنی‌آدم برادر نیستند سعدیا! دیگر بنی‌آدم برادر نیستند جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند عضوهای بی‌شماری را به درد آورده چرخ عضوهای دیگر اما یار و یاور نیستند کودک چشم‌آبی غرب و سیه‌چشم عرب در نگاه غربیان با هم برابر نیستند شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زنده‌اند تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند از نگاه غربیان انگار در مشرق‌زمین مادران داغ کودک‌دیده مادر نیستند نزد آنانی که می‌گریند در سوگ سگان صحنه‌های قتل‌ انسان گریه‌آور نیستند کاش بی‌بی‌سی سوال از باربی‌سازان کند: این عروسک‌ها که می‌سوزند دختر نیستند؟ ای نتانیاهو اگر مردی تو با مردان بجنگ گرچه اسرائیلیان از دم مذکر نیستند بی‌مروت! کودک‌اند این‌ها نه مردان حماس خانه‌‌اند این‌ها که شد ویرانه، سنگر نیستند کودکان هرچند بسیارند در ویرانه‌ها ساقه‌های ترد ریحانند لشکر نیستند خادمان کعبه سرگرم‌اند در کاباره‌‌ها؟ یا که اهل جنگ جز با رقص خنجر نیستند؟ بار دیگر خو گرفت این قوم با دخترکشی؟ یا که غیرت داده از کف یا دلاور نیستند؟ پشته‌ها از کشته‌ها پیداست، دنیا کور نیست؟ آسمان از ناله‌ پر شد، گوش‌ها کر نیستند؟ تا به کی کودک‌کشی در غزه؟ آیا غربیان در هراس از انتقام اهل خاور نیستند؟! 💔💔😭😭🥀🥀 《اللهم عجل لولیک الفرج》 @jahadetabeen8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥فوق العاده مهم🧐 👈بررسی جوانب مختلف "برهنگی" یک دانشجو و "توطئه" بسیار خطرناکی که شکست خورد. @jahadetabeen8
🔴 بازخوانی توییت دوماه پیش داماد ترامپ|“اسرائیل کار را تمام کند، اکنون زمان حمله به ایران است!” ▪️جرد کوشنر: با کشته‌شدن نصرالله و حذف حداقل ١۶ فرمانده ارشد تنها در ٩ روز، اولین روزی بود که به خاورمیانه بدون زرادخانه کامل ایران که هدفش اسرائیل است، فکر کردم. حرکت درست برای آمریکا این است که به اسرائیل بگوید کار را تمام کند. خیلی دیر شده و این تنها جنگ اسرائیل نیست. من ساعت‌های بی‌شماری را صرف مطالعه حزب‌الله کرده‌ام، ۲۷ سپتامبر، مهم‌ترین روز برای خاورمیانه از زمان دستیابی به توافق ابراهیم است. این امر مهم است، زیرا ایران اکنون کاملاً در معرض خطر است. ▪️دلیل عدم تخریب تاسیسات هسته‌ای ایران به‌رغم سیستم‌های دفاعی ضعیف هوایی، این بود که حزب‌الله مانند یک اسلحه پُر به‌سمت اسرائیل بود. ایران چهل سال گذشته را صرف ساختن این قابلیت به‌عنوان عامل بازدارنده برای خود کرد. 🔻@jahadetabeen8
حضرت آيت الله مرعشي (ره ) نقل شده است: وقتي كه حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) قنداقه حضرت زينب (علیهاالسلام ) را به محضر پنج نور مقدس آوردند ،اين نوزاد عزيز جگرگوشه حضرت زهرا سلام الله علیها چشم مبارك را براي هيچ كدام از اهل بيت باز نكرد و تنها وقتي قنداقه در بغل امام حسين (علیه السلام ) قرار گرفت ، چشم مباركش را برای اولین بار گشود! و همچنین: در مجلس يزيد - عليه اللعنة و العذاب - نيز سر مبارك آقا از فراز نيزه به تمام اسرا نگاه كرد، ولي وقتي كه مقابل حضرت زينب كبري (سلام الله علیها ) رسيد، چشمها را روي هم گذاشت و از گوشه هاي چشم مباركش اشك جاري شد... (1) منبع: عباس عزیزی،کتاب:دویست داستان از فضایل ، مصایب و کرامات حضرت زینب (ع)، چاپ چهارم،1381 ،ص127 (1)چهره درخشان قمر بني هاشم ص 87و88 💎 💍 @ZIARAT_ASHOORA ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها مبارک باد
🔴 اعتیاد به پست و مقام! دکتر گودرز صادقی، رییس سابق دانشگاه‌های ارومیه و مقدس اردبیلی مطلبی نوشته هم برای آن‌هایی که هنوز در رأس قدرتند و هم کسانی که از قدرت پایین کشیده شده‌اند! و خواندنش را واجب ولازم دانسته. مطلبی که از جهات مختلف کمک می‌کند بفهمیم برخی از مدیران مسئله‌ها را چگونه می‌بینند! ... بخوانید؛ ------------------ من دو دوره ریاست دانشگاه‌های دولتی را جمعا به مدت ۸ سال به عهده داشته‌ام. هیچ امتیاز مادی به معنای واقعی از محل ریاست عایدم نشد. حتی موقعی که در اردبیل مأمور بودم، حق مدیریتم صرف اجاره‌ی خانه و هزینه‌ی رفت و آمد به تهران می‌شد. با این حال، بخواهی نخواهی از دو امتیاز برخوردار بودم: داشتن راننده‌ی اختصاصی و نیز یک دفتر کار بزرگ با سرویس بهداشتی مستقل! در هر دو بار، وقتی که دوره‌ام با استعفا به سر آمد، از بعضی نظرها دچار مشکل جدی شدم. اگر چه از اتومبیل دولتی برای مقاصد شخصی استفاده نمی‌کردم، لیکن راننده‌ها برای من نه یک کارمند بلکه دوست و برادر بودند و بعضی کارهای شخصی مرا برای این که بتوانم به کارهای دانشگاه برسم انجام می‌دادند که از جمله‌ی آن‌ها این موارد را می‌توانم نام ببرم: خرید نان و بعضی ملزومات دیگر، گرفتن وقت از دکتر، انجام کارهای اداری و بانکی، برداشتن و گذاشتن من درست در مقابل جایی که کار داشتم (بدون این که نگران جای پارک باشم!)، رسیدگی به ماشین خودم (مانند کارواش و تعویض روغن)، پیدا کردن واحدهای صنفی مورد نیاز (مانند خرازی و تعمیرگاه و اینجور جاها) و … (چیز دیگری یادم نمی‌آید). ضمنا همه با من مهربان بودند و تقریبا تمام کارکنان و اساتید دانشگاه را افرادی کار راه‌انداز و مؤدب و وظیفه‌شناس می‌دیدم، چرا که هیچکدام از کارهای خود من به تأخیر نمی‌افتاد و همه چیز رو به راه بود. وقتی که از ریاست کنار رفتم، زندگی برایم بسیار سخت شد. چند سال تنبلی باعث شده بود از انجام کارهای ساده‌ی شخصی و اداری و خرید نان و اینجور چیزها عاجز بشوم. بعلاوه، جسته گریخته متوجه شدم که برخورد کارکنان و همکاران با من بسیار با برخوردشان با سایر افراد و ارباب رجوع متفاوت بوده است. کسی که برایم مظهر مدارا و احساس مسئولیت بود، به زعم دیگران آدمی عصبی و تندمزاج و بدخواه به شمار می‌آمد. تازه فهمیدم که بدترین همکاران هم به من که می‌رسیدند جور دیگری رفتار می‌کردند. الان چند سالی است که دوباره به زندگی عادی خو کرده‌ام. نه تنها از انجام کارهای شخصی‌ام طفره نمی‌روم، بلکه از دست و پا چلفتی بودنم رها شده‌ام. از پیاده رفتن و سوار اتوبوس و مترو شدن لذت هم می‌برم و از این که با آدم‌های متفاوت و معمولی معاشرت می‌کنم بسیار خوشحالم. تصور این که یک بار دیگر به پست مشابه یا بالاتری گمارده شوم برایم نه تنها لذت‌بخش نیست بلکه دلهره‌آور است. دیدن بعضی چهره‌های عبوس، تندرو و کج‌فهم و اجبار به جلیس شدن با آن‌ها و قانع کردن‌شان در امور بدیهی شکنجه‌ی بزرگی است. احاطه شدن توسط آدم‌هایی که بدون اینکه ته دلشان با تو باشد اظهار ارادت می‌کنند، چندش‌آور است. این که نفهمم زندگی واقعی چیست احساس خنگی و نفهمی به من می‌دهد. در این مملکت آدم‌هایی هستند که ده‌ها سال در مسند کارهایی به مراتب مهم‌تر از مسئولیت‌های من هستند. آن‌ها نمی‌فهمند دور و برشان چه خبر است. آنها هرگز سوار اتوبوس شهری یا مترو نشده‌اند. هیچگاه کارمندی مدارکشان را به سمتشان پرت نکرده است. در صف بنزین نبوده‌اند. آن‌ها نمی‌فهمند صف نان چیست. هرگز مهمان یا میزبان کارگر یک کوره‌پزخانه نبوده‌اند. در مطب پزشک در حالی که گفته‌اند ساعت ۴ آنجا باشند تا ساعت ۱۱ شب معطل نشده‌اند. این آدم‌ها اصلا نمی‌فهمند رانندگی در ترافیک بزرگراه همت یعنی، چون راننده دارند. آن‌ها فکر می‌کنند همه‌ی مردم پشتیبان‌شان هستند و مرتب برای موفقیت‌شان دعا می‌کنند. تا حالا کسی به خاطر مالیدن ماشین با قفل فرمان به آن‌ها حمله نکرده است و هرگز احدی عمه‌ی محترم‌شان را مورد تفقد قرار نداده است! آن‌ها معتاد ریاست هستند و اگر پس از این همه سال، مثل من و تو به یک آدم عادی تبدیل بشوند درجا سکته می‌کنند! اگر بخواهید زمین زراعی از باروری نیفتد آن را هر از گاهی به آیش(۱) می‌گذارید. دو سال می‌کارید و یک سال نمی‌کارید. مدیرها هم نیازمند آیش هستند. هر از گاهی باید به زیر بیایند و بفهمند که مردم چگونه زندگی می‌کنند، چگونه فکر می‌کنند، چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند. آنهایی که ۴۰ سال در برج عاج نشسته‌اند آدم‌هایی هستند که نمی‌توانند مثل آدم زندگی کنند. ---------- پی‌نوشت ۱: آیش تکنیک کشاورزی است که در آن زمین قابل کشت، بدون کشت برای یک چرخه یا بیشتر رها می‌شود. پی‌نوشت ۲: طبیعی است در این کشور مدیرانی هستند که به هیچ روی زیست‌شان اینگونه نیست و بارها نیز به واسطه آن‌ها برداشته می‌شود، هر چند تعدادشان بسیار اندک باشد. التماس دعا