Political psychology-akbarifar-1.mp3
38.55M
انتخابات از منظر روانشناسی سیاسی - منافع فردی و اجتماعی و بین المللی مشارکت حداکثری
اساتید و دوستان تحلیل گر سیاسی این کتاب را تهیه کنید و مطالعه کنید ، نویسنده کتاب مهدی حمد الفتلاوی اهل عراق از شاگردان شهید صدر ، سالها درعراق زندان بوده ، این کتاب را سال ۲۰۰۱ نوشته وقتی مطالعه می کنید با توجه به اتفاقات اخیر فلسطین حیرت زده می شوید ، انگار همین امروز دارد صحنه را تحلیل می کند، این کتاب مجموعه ای از روایات وآیات مربوط به فلسطین و این منطقه را تحلیل می کند ، بسیار ارزشمند و کمک به تحلیل های شما در باره اتفاقات حال وآینده فلسطین دارد.
✍ هادیان سیاسی بسیج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 ظهور بابیت جدید در عراق
🔹به تازگی ویدیوئی در فضای مجازی عراق منتشر شد که نشان از اصحاب القضیه (قائلین به مهدویت مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق) دارد.
🔹آنان در اذان پس از شهادت به ولایت امام علی علیه السلام شهادت به حجت الله بودن «مقتدی صدر» داده و پس از ذکر «حی علی خیرالعمل» ندای «حی علی القیام» و «قد قام مقتدی حجت الله» را هم به اذان اضافه کرده و خواندند.
🔹این فرقه حتی پا فراتر گذاشته و در بدعتی تازه و خطرناک طی ویدیوئی با الگوبرداری از سوره مدّثر جعلیاتی را با عنوان آیات جدید نازل شده برای مقتدا معرفی کرده و مدعی امر خدا به وی برای قیام و اعلان مهدویت شدهاند.
✍ هادیان سیاسی بسیج
🔰سوالات شرعی انتخاباتی از حضرت آیت الله خامنهای:
🔻سوال- حکم رأی دادن سفید و بی نام چیست؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیر در انتخاب اصلح چطور؟
ج) در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.
🔻سوال- در صورتی که به شخصی رأی داده شود و بعداً ایشان آن طور که باید به احکام اسلامی عمل نکند و موجب نارضایتی گردد، آیا فرد رأی دهنده، در محضر خداوند متعال مسئول خواهد بود یا خیر؟
ج) اگر بر طبق موازین شرعی عمل کرده است، مسئول نخواهد بود.
🔻سوال- در ایام انتخابات جهت شناخت کاندیدای مناسب، میبایست نواقص و عیوب و امتیازات آنها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر کاندیداها برای انتخاب فرد اصلح، جایز است؟ ملاک چیست؟
ج) در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد.
✍ هادیان سیاسی بسیج
🔰به کدام آراء، آراء باطله گفته می شود؟ / قوانین آراء باطله
🔹 طبق ماده 19 (اصلاحی 4/12/1386) درموارد زیر با تایید هیئت نظارت حوزه انتخابیه مربوطه برگ های رای باطل و مراتب در صورت جلسه قید و آرا مذکور ضمیمه صورت جلسه خواهد شد:
📍الف- در موارد ذیل برگه های رای باطل و جزو آراء ماخوذه محسوب می شود:
- آرا ناخوانا باشد
- آرایی که کاملا حاوی اسامی غیر نامزدهای تایید شده باشد
- آرایی که سفید به صندوق ریخته شده باشد👌👌
📍ب- در موارد ذیل برگه های رای باطل و جزو آراء ماخوذه محسوب نمیشود:
1-صندوق فاقد لاک و مهر انتخاباتی باشد
2-آرا زائد بر تعداد تعرفه باشد
3- آرای کسانی که به سن قانونی رای نرسیده باشند
4- آرایی که با شناسنامه افراد فوت شده یا غیر ایرانی داده شده باشد
5- آرایی که با تقلب و تزویر (در تعرفه ها، آرا، صورت جلسات، شمارش) به دست آمده باشد
6- آرایی که با شناسنامه غیر یا جعلی اخذ شده باشد
7- آرا تکراری
8- آرایی که با شناسنامه کسانی که حضور ندارند اخذ شده باشد
9- آرایی که فاقد مهر انتخاباتی باشد
10- آرایی که از طریق تهدید به دست آمده باشد
11- آرایی که روی ورقه غیر برگه رای نوشته شده باشد
12- آرایی که از طریق خرید و فروش به دست آمه باشد
🔻تبصره 1 کل آرا مندرج در صورت جلسه ای که صندوق اخذ رای آن فاقد اوراق رای یا برگه های تعرفه باشد باطل و جز آراء ماخوذه محسوب نخواهد شد.
🔻تبصره 2 آراء زائد مذکور در جز 2 بند ب به قید قرعه از کل برگه های رای کسر می شود
🔻تبصره 3 آرای باطل ماخوذه در حد نصاب انتخاب نماینده موضوع ماده 8 این قانون محاسبه نمی گردد
🔹 ماده 20 در صورتی که در برگه رای علاوه بر اسامی نامزدهای تایید شده اسامی دیگری نوشته شده باشد برگ رای باطل نبوده و فقط اسامی اضافی خوانده نمی شود
🔻تبصره 1 در صورتی که نام یک داوطلب در برگه رای مکرر نوشته شده باشد فقط یک رای برای او محسوب می شود
🔻تبصره 2 چناچه آرای ریخته شده به صندوق به علت تشابه اسمی نامزدهای انتخاباتی به هیچ وجه قابل تشخیص و تفکیک نباشد به نسبت آرا نامزدهای دارای تشابه اسمی در آن صندوق میان آنان تقسیم می شود در مورد رای با آرا باقی مانده غیر قابل تقسیم به حکم قرعه عمل خواهد شد
🔻تبصره 3 به منظور تسهیل امر نظارت و حفظ آرا واقعی مردم و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان نمایندگی چناچه نامزدی در حوزه انتخابیه به تشخیص هئیت اجرایی یانظارت برای عامه مردم ناشناخته و گمنام با شد ولی نام خانوادگی یا نام و نام خانوادگی او مشابه نام و نام خانوادگی یکی از داوطلبان سرشناس و معروف آن حوزه باشد باید مشخصه مانند شماره (کد) شغل محل سکونت، نام پدر و غیره برای اوتعیین و در آگهی انتشار اسامی نامزدهای انتخاباتی درج گردد آرا فاقد آن مشخصه برای او منظور نخواهد شد فرد مذکور می تواند در تبلیغات انتخاباتی مشخصه تعیین شده را قید نماید و چنانچه در ایام تبلیغات انتخاباتی اعلام انصراف نماید داوطلب هم نام او می تواند قبل از روز انتخابات از طریق روزنامه و صدور اطلاعیه ادامه داوطلبی خود را برای رفع ابهام اعلام نماید .
🔻تبصره 4 در مواردی که دو انتخابات به طور همزمان انجام گیرد آرایی که اشتباها به صندوق دیگر ریخته شود با حضور ناظرین شورای نگهبان قبل از هر اقدامی به صندوق مربوطه انتقال داده شده و سپس وظیفه قانونی انجام می گیرد .
🔹 ماده 21 در صورتی که اسامی نوشته شده بیش از تعداد لازم باشد اسامی اضافی از آخر خوانده نمی شود .
🔹 ماده 22 قبل از شروع رای گیری باید در حضور نمایندگان هیئت نظارت بر حوزه انتخابیه مربوطه صندوق های خالی، بسته و ممهور به مهر هیئت نظارت حوزه انتخابیه گردد و در صورت جلسه ای که قبل از آغاز زمان انتخابات در محل اخذ رای تنظیم می گردد نمایندگان هئیت نظارت بر حوزه انتخابیه مربوط، تعداد صندوق ها و خالی بودن آنها را گواهی نماید و در صورتی که در جریان رای گیری نیاز باشد که صندوقی را اضافه نماید باید به همین ترتیب عمل نموده و صورت جلسه گردد.
✍ هادیان سیاسی بسیج
🔻 حلقۀ مفقوده در تولید علم در حوزههای علمیه چیست؟
🕌 در حوزههای علمیه دو نوع فعالیت علمی به خوبی صورت میگیرد. فعالیت نخست، تولید «علم برای عمل» است. این فعالیت بیشتر در جریان فقه به معنای خاصّ کلمه صورت میگیرد.
⭕️ آنچه در این بخش تولید میشود، با هدف بیرون آوردن مکلّفین از حیرت در مقام عمل است و صرفاً برای کسانی بهعنوان برنامهای عملی قابلیت ارائه و کارایی دارد که خودشان نوعاً از ایمان و انگیزۀ کافی برخوردار باشند...
♨️ دومین فعالیت علمی که در حوزههای علمیه دیده میشود، تولید علومی است که شاید بتوانیم آن را «تولید علم برای علم» بدانیم. این نوع فعالیت، بهمنظور تغذیۀ میدان اندیشه صورت میگیرد و با توجه به آنچه که در بازار علوم نظری میگذرد، بیشتر بهمنظور صیانت از حصون دین در مقابل تعرّضهایی است که در این عرصه صورت میگیرد...
✅ علیرغم وجود فعالیت نسبتاً گسترده در دو حوزهای که به آنها اشاره شد، عرصۀ مهم دیگری نیز وجود دارد که مغفول واقع شده و کمتر در آن تولید علم صورت میگیرد و یا اصلاً توجهی به آن نمیشود و آن «تولید علم برای ایجاد انگیزۀ عمل» در فرد و جامعه است. گویی تصور میشود پدید آمدن انگیزه برای عمل نیاز به تلاش علمی خاصی ندارد و خودبهخود در اثر هر نوع آگاهی پدید میآید.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان
✍ هادیان سیاسی بسیج