eitaa logo
جهادگران تبیین بسیج
3.7هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
3.2هزار فایل
کانال تحلیلی ویژه هادیان ، اساتید و سخنرانان بسیج سراسر کشور پل ارتباطی با ادمین @Maahdeyar313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن 🔺شاخص اول:پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب ◾️مبانی اساسی ما آنهاست ... اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند... نقطه‌ی مقابل این پایبندی عمل‌گرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثه‌ای انسان را به یک طرف کشاندن. 🔺شاخص دوم:هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها ◾️بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمی‌رسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمان‌های بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها. 🔺شاخص سوم:پایبندی به استقلال کشور ◾️استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینه‌ی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهم‌تر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه جهانی است. 🔺شاخص چهارم:حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن ◾️باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است. 🔺شاخص پنجم:تقوای دینی و سیاسی ◾️اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمان‌ها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند. 📆مطرح‌شده در بیانات رهبر انقلاب در حرم امام خمینی ۹۵/۳/۱۴
📝طوفان توئیتری؛ شورش داخلی ضد قوانین جمهوری اسلامی 🔸طوفان های توئیتری این روزها نقل محافل انقلابی شده و تا کوچک ترین اتفاقی رخ می دهد از طریق شبکه های سازمانی موجود یک طوفان برپا می شود و سپس آرامشی پیش از طوفان بعدی؛ همیشه اما سوالات و ابهامات بسیاری بی جواب ماند که وقت خوبی است برای پرسش 1️⃣ که چی؟؟!! 🔹هدف از این مثلا طوفان ها چیست؟ چه سودی در این طوفان ها وجود دارد؟ چرا جبهه انقلاب طوفان های توئیتری گسترده ای را به زبان فارسی یا عربی به راه می اندازد؟ اصلا توئیتر مگر ارزشی برای چنین رقابت های رسانه ای دارد؟ 🔸در واقع باید گفت هدف از این چنین اقداماتی معلوم است و آن هم دست آورد سازی برای نهادهایی که عموما در جبهه رسانه و بزنگاه های مهم کشور مغلوب جریان حریف بوده اند و با استفاده از این دست اقدامات بی فایده تنها بناست خوراک تبلیغاتی و آماری تهیه کنیم. 🔹برای درک بهتر این واقعیت دو نکته را متذکر می شوم 🔻 آیا ترندهای جهانی به زبان هایی مانند چینی، اردو،روسی و.... برای ما در ایران اهمیت دارد تا پیگیر شویم مثلا فلان جمله که با زبان روسی ترند شده معنایش چیست و به چه واقعیتی اشاره دارد و البته زبان های دیگر و حتی باید ادعا کنم در مورد زبان عربی و انگلیسی هم چنین وضعیتی حاکم نیست. 🔻 این یک واقعیت است که توئیتربازان فعال کمتر از 2 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و صرفا در محدوده علایق خود و البته اخبار فراگیر جهانی به کسب اطلاعات می پردازند و این دست عملیات های رسانه ای مرسوم در جبهه انقلاب هیچ تاثیر قابل مشاهده و سنجشی ندارد. 2️⃣ شکست حقوق بشری و پیروزی فرهنگی 🔸توئیتربازان انقلابی همواره طوفان هایی در مقیاس امور فرهنگی و دینی ایجاد می کنند که صرفا در محدوده کوچکی از مخاطبین توان تاثیرگذاری دارد و حتی مباحث سیاسی و حقوقی آن ها نیز در همین مقیاس فرهنگی شکل گرفته، رنگ و بوی کاملا مذهبی دارد و در نتیجه توان ایجاد همدلی و همفکری جز برای معتقدین به همان باور و مذهب را ندارد اما جریان ضد انقلاب عموما تلاش می کند فعالیت های مهم خود در این زمینه را بر امور حقوق بشری ایران متمرکز کند. 🔹امور حقوق بشری وجه جامعی برای جلب نظر جوامع مثلا روشن فکر غربی است و همین امر باعث می شود ترندهای انگلیسی حقوق بشری ضد ایران همواره موج ساز شوند همانند ماجرای قاتل سنگدل، نوید افکاری که همین طوفان های توئیتری و البته حمایت های سازمان یافته رسانه ای توانست یک جریان ضد ایران را شکل دهد و تصویری مطلوم از این ظالم در جهان ایجاد کند. 🔸درک غلط از فعالیت رسانه ای و حوزه های اصلی فعالیت در میان مدعیان سواد رسانه به انضمام عدم فهم ضرورت زبان و ادبیات مشترک باعث می شود همواره در همین فضای طوفان سازی هم مغلوب باشیم. 3️⃣ به چه قیمتی؟؟ 🔹این طوفان عموما محصول بسیج سازمانی افراد برای حضور منسجم در یک عملیات است که شامل نوجوانان و جوانان و بزرگسالان می شود اما هرگز اقتضای چنین حرکتی درک نشده است. 🔸اینکه شما به جوانان و نوجوانان می آموزید شکستن قانون و حکم در جمهوری اسلامی مبتنی بر منافع است و البته آن ها ترغیب به استفاده از روش های دورزدن فیلترینگ قانونی می کنید و در نهایت راهی سرزمینی می کنید که هیچ فیلتری در مسائل غیراخلاقی ندارد به چه قیمتی رخ می دهد؟ 4️⃣ برای چه مخاطبی؟؟!! 🔹معضل خود نخبه پنداری توئیتربازان به کنار سوال مهم دیگر این است مخاطب این طوفان ورزی ها کیست؟ 🔸اگر برای مخاطبان انقلابی ترند می سازید که خب بهتر است در پیام رسان های ایرانی وارد شوید که گرفتار نقض قوانین فیلترینگ نشوید و هم تبلیغی برای این نرم افزارها باشد و اگر برای ضد انقلاب ها ترند می سازید که باید بگویم آب در هاون می کوبید و الباقی هم که یا فارسی زبان نیستند و اگر هم باشند به این دعواها و برنامه ها عملا تعلق و گرایشی ندارند. 🔹بزرگواران مسیر را غلط می روید و بهتر است بجای عادی سازی شورش مدنی علیه قوانین جمهوری اسلامی میان بچه های انقلاب و دست آورد سازی های نمایشی، فکری جدی برای تقویت رسانه ای جریان انقلاب بکنید که اگر دیر شود داستان باد کاشتن های شما در توئیتر می شود طوفانی که در نهایت خانه خودمان را نشانه می رود. 🆔 @feckrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جنگ داخلی در آمریکا در حال آغاز است 👤ریچارد ولف، اقتصاددان و استاد دانشگاه ماساچوست: همه نشانه‌های افول امپراتوری آمریکا نمایان شده و جنگ داخلی درحال آغاز است.
✍️ سید مهدی مرتضوی بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 خداوند ما را متفاوت اما در كنار هم آفريده. اين تفاوتها باعث مي‌شود در فهمها و و به تبع آن در انتخابهاي‌مان با يكديگر پيدا كنيم. 🔹 برخي اين اختلافات را بهانه دشمني و نفرت و نسبت به يكديگر مي‌كنند. 🔹 يا پلوراليستها ريشه اين دشمني‌ها را در اعتقاد و ايمان مومنان مي‌دانند، پس به مومنان توصيه مي‌كنند دست از برداشته و دين و مذهب و انديشه خود را حق مطلق نپنداشته و براي ساير مكاتب و انديشه‌ها نيز سهمي از حقيقت قائل شوند. در گامي بلندتر حتي از مومنان خواسته مي‌شود دست از نيز برداشته و آماده باشند كه اگر روزي بطلان باورهاي ديني‌شان اثبات شد دست از آنها بردارند. در گامي نهايي، حقيقت را غير قابل شناخت دانسته و انتخاب دين و باورها و نحوه زندگي را امري سليقه‌اي مي‌دانند. بر اساس اين مبنا، انسانها يكديگر را و نخواهند كرد و سفره تكفير و دشمني و نفرت بر سر اختلافات ديني و اعتقادي برچيده خواهد شد. 🔹 آيا راهي وجود دارد كه مومنان، نسبت به حقانيت باورهاي اساسي و كلان خود داشته باشند اما نسبت به غير مومنان، نگاهي توهين‌آميز و نداشته و بتوانند با وجود اختلاف در مهمترين عقايد، با اكثريت انسانهاي غير مومن، همزيستي مسالمت‌آميز و دوستانه و داشته باشند و شريك شادي و غم آنها شوند؟ 🔹 آيا مي‌شود مومن بود و بدون آنكه به دام كثرت‌گرايي افتاد، براي غير مومنان،‌ انساني قائل بود و آنها را قضاوت و سرزنش نكرد؟ 🔹 بر اساس تعاليم قرآن و اهلبيت، منشأ بددلي مومنان نسبت به غير مومنان يا مومناني كه در مراتب پايين‌تر ايمان هستند و در برخي عقايد يا رفتارها با آنها اختلاف دارند، آنها نيست. منشأ اين بددلي‌ها دو امر ديگر است: 🔹 يكي از عوامل بددلي، است. مومناني كه گرفتار عجب و خودپسندي هستند، به ايمان و عبادت خود غره شده و با نگاهي تحقير‌آميز و سرزنشگرانه به كساني كه در ايمان و عبادت از آنها پايين‌تر هستند نگاه مي‌كنند. در حالي كه بر اساس تعاليم ديني، عجب در تعارض اساسي با ايمان و نابود‌كننده آن است. سيئه تسؤوك خير من حسنه تعجبك: گناهي كه انسان را شرمنده كند از كار خوبي كه انسان را به عجب بيندازد بهتر است. 🔹 عامل ديگري كه سبب بددلي انسانها نسبت به يكديگر مي‌شود ناديده گرفتن اراده حكيمانه خداوند در انسانهاست. بديهي است كه خلقت متفاوت انسانها،‌ زمينه‌ساز اختلاف آنها در فهم حقيقت خواهد بود. 🔹 اين گونه از بددلي اختصاصي به مومنان ندارد و ردپاي آن را در همه مسلكهاي ايماني و علمي و اجتماعي مي‌توان ديد. 🔹 بسياري از انسانها گرفتار نگاه حصرگرايانه هستند. پيشفرض اين نگاه حصرگرايانه آن است كه شناخت حق براي همگان آسان است. نتيجه اين ديدگاه آن است كه هر كس مانند من مي‌انديشد و مانند من زندگي مي‌كند مومن يا خوب است و هر كس متفاوت با من است، با حق عناد دارد و انساني بد يا كافر است. بر اساس اين ديدگاه، اختلاف انسانها در فهم، به رسميت شناخته نمي‌شود و انسانها به دو دسته و تقسيم مي‌شوند. 🔹 پذيرش اختلاف انسانها در فهم به معناي غلتيدن به دامن پلوراليسم نيست. زيرا بر مبناي پلوراليسم، شناخت حق براي هيچكس ميسر نيست و سخن گفتن از كفر و ايمان بي‌معني است. 🔹 بر اساس اين ديدگاه، مومنان در شناخت حق مصيب هستند اما بايد بدانند كه ممكن است شناخت همان حق، براي برخي ديگر دشوار يا دست‌ نيافتني باشد. البته در كنار اين دو گروه، اندكي از انسانها نيز هستند كه حق را شناخته و آگاهانه به آن كفر مي‌ورزند. 🔹 آيا مومنان مي‌توانند جزم‌انديش بوده و به حقانيت عقيده خود يقين داشته باشند اما با نگاهي همدلانه به بسياري از انسانهاي ديگر كه با آنها اختلاف عقيده و عمل دارند بنگرند؟ و حتي اگر عقيده آنها را باطل و رفتار آنها را غلط مي‌دانند و در فرصتهاي مناسب نيز آن باورها و رفتارها را نقد مي‌كنند، خود آنها را دوست بدارند و براي آنها كرامت و احترام قائل باشند؟ در سوگ آنها بي‌تفاوت نباشند و با نگاهي همدلانه به دوستداران چنين بزرگاني تسليت بگويند؟ 🔹 پاسخ كثرت‌گراياني كه دغدغه اخلاق دارند و نگران كرامت انسانها هستند به پرسش بالا، خير است. پاسخ شما چيست؟ از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد
✍️ سید مهدی مرتضوی بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 در تعاليم ديني، يكي از مهمترين ويژگيهاي عقل، مداراست. البته مدارايي كه به دامن پلوراليسم نغلتد. مدارا مي‌تواند توليد كننده و باشد. 🔹 برخي پديده‌ها يا شخصيتها، توجه بخش بزرگي از جامعه را به خود معطوف مي‌كنند. اگر اين پديده‌هاي اجتماعي، عواطف تعداد زيادي از يك ملت را با خود همراه كنند، اين ظرفيت را پيدا مي‌كنند كه در خدمت تقويت قرار گرفته و سرمايه اجتماعي آن جامعه و نظام حاكم بر آن را افزايش دهند. 🔹 حذف و طرد اين پديده‌ها موجب كاهش سرمايه اجتماعي و مرزبندي بين بخشهاي مختلف جامعه مي‌شود. 🔹 مشاركت فعال مومنان انقلابي در جشن شادي پيروزي پرسپوليس يا همدلي و همراهي در سوگ درگذشت مي‌تواند از ارتفاع ديواري كه بين آنها و بخشهاي ديگر جامعه كشيده شده بكاهد. 🔹 انفعال و سكوت يا حتي نگاه تمسخرآميز مومنان انقلابي به چنين پديده‌هاي اجتماعي، قدرت نرم جمهوري اسلامي و سرمايه اجتماعي آن را مي‌كاهد. از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد
🔴اعتراف و حمایت رسانه های انگلیسی از علوی بروجردی 🔺رادیو فردا: «سیدجواد علوی بروجردی که خود فقیه روشن‌اندیشی است و تحت فشار و مضیقه حکومت قرار دارد و حتی شیخ محمد یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواهان برخورد با مرجعیت او شده بود، در این گفت‌وگو تا حدی تحت تأثیر فضا قرار گرفته‌ و سخنانی بر زبان آورده که تاریخ‌سازان برای مدعاهای کذب خود به آنها استناد کنند.» 🔺ایران اینترنشنال: علوی بروجردی، مرجع تقلید شیعه: مردم همه کمبودها را از عمامه و مذهب می‌بینند. 🔺بی‌بی‌سی: «تشکل اساتید گروهی است که درانتخابات ریاست جمهوری از ابراهیم رئیسی حمایت کرد. در مقابلِ این گروه، نشست دوره‌ای اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم قرار دارد که بر حفظ استقلال حوزه علمیه تاکید دارند و آیت الله محمدجواد علوی بروجردی، نوه آیت الله بروجردی، ازجمله چهره های شاخص آن است» ✳️لازم به ذکر است: "تشکل اساتید حوزه" در مقابل "نشست دوره ای اساتید حوزه" تشکیل شده و افراد زاویه دار با نظام در آن عضویت دارند که در بین آنان فرد شاخصی دیده نمی شوند.
هدایت شده از اهل البصر🇵🇸
افرادی که برای شجریان پست تمجید و تسلیت میذارن، چند گروهن گروه 1 واقعا ایشون را به خاطر هنرش دوست دارن، تو پیامهاشون از هنر ایشون تمجید میکنن،،که خب ایشون هنرمند هم بوده گروه 2 میخوان ادعای هنردوستی و روشن فکری بکنن، خب بذار ادعا کنند، مگر ما ادعای مذهبی و انقلابی بودن نمیکنیم؟؟؟با عرض معذرت، پای عملش بیفته چند درصد ما محکم هستیم؟ گروه3 افرادی که میانه خوبی با رهبر و انقلاب ندارن، و فکر میکنن اگر شاه بود و وضعیت اقتصادی بهتر بود جذب کانال های ضدانقلاب شدن، بدون فکر مطالب اونا را پخش میکنن اما دشمن واقعی هم نشده اند، اگر کسی با منطق و زبون خوش باهاشون حرف بزنه، و خودشون هم اهل حقیقت طلبی باشن، برمیگردن گروه4 افرادی که قبلا جزو گروه 3 بودن، دشمن نبودن، اما از بس ماها که ادعای انقلابی گری داریم بهشون بدون اینکه درکشون کنیم، تشر رفتیم، و اونا هم بهشون برخورده و ظرفیت نداشتن، شده ان ضدانقلاب، وسط دعوا و توپ و تشر، کی میاد خیلی کم پیش میاد که یه نفر بگه من اشتباه کردم، شما درست میگی، ظرفیت بالایی میخواد که اکثر ماها نداریم گروه 5 یه گروه هم هستن که به علت مقاصد کثیف دنیوی دشمنی میکنن،مثل نیروهای پرورش یافته آمریکا و اسراییل و انگلیس، البته خودشون ممکنه ندونن که با سلسه مراتب پنهان به موساد و ....وصل هستن این گروه 5 سعی میکنن که انقلابی ها را با چهار گروه اول درگیر کنن، تا از آب گل اآلود ماهی بگیرن یکی از اهداف اصلی اونا قطعا انتخابات پیش روی ریاست جمهوری است، از اهداف دیگه شاید پرت شدن حواس مردم از اتفاقات جدید مثل ...... در بعضی شهرها و مقدمه چینی برای فتنه های جدید..... هست خب در این شرایط، حواسمون باشه که به جای دشمنی با 4 گروه اول و آب به آسیاب دشمن(گروه5) ریختن ، سعی کنیم 4 گروه اول را جذب کرده و اونا را دشمن گروه 5، کنیم، مبادا نقطه قوت ها (محبوبیت سردار سلیمانی، اقدامات موثر رییس قوه قضائیه و... ) را سر فوت شجریان از دست بدهیم، من اطلاعات قرآنی چندانی ندارم، اما به نظر میرسد آیه 46 سوره انفال مناسب این مسئله باشد @ahlolbasar
گروه شجریان جهت استفاده هادیان سیاسی تشکیل شد. https://eitaa.com/joinchat/302645318C978c316f26
هدایت شده از بصیر
✍ مهدی محمدی : 💠 تا اطلاع ثانوی، هدف اصلی هر اقدامی از جانب دولت ترامپ انتخاباتی است ولی به فراتر از انتخابات نوامبر هم باید نگریست. تحریم های جدید، بخشی از یک جعبه ابزار بزرگ تر برای وادار کردن ایران به مذاکره، قبل از انتخابات ۱۳ آبان است. ترامپ، سوق دادن ایران به سمت مذاکره را یک برگ برنده بزرگ برای خود می داند و برغم خط و نشان هایی که می کشد، جایگزینی برای آن ندارد. مشخصا تحریم ثانویه باقی مانده بانک های ایران، مکملی است برای پیشنهادهای مذاکراتی پشت پرده، که پی در پی به ایران می رسد. دولت ترامپ دارد می گوید یا این پیشنهادها را بپذیرید یا فشار مرز ندارد. از حیث‌ محاسباتی اما نکته اساسی این است که پذیرش مذاکره، به معنای تایید سیاست فشار و ‘هدیه کردن یک نتیجه’ به آن خواهد بود. در ایران، این مسئله که ‘مذاکره سودی ندارد’، به همان میزان مهم است که درک کنیم ‘طرفی برای مذاکره وجود ندارد’. هیچ کس راست نمی گوید. هدف پنهان اروپا نگهداشتن ایران در خوف و رجا و مهار آن تا بعد از انتخابات امریکا و بعد ملحق شدن به دولت بعدی امریکاست (حتی اگر ترامپ برنده باشد)، دموکرات ها در فکرند چطور بازگشت به برجام را گروگان بگیرند تا ایران امتیازهای فراهسته ای بدهد؛ اسراییل، تیم ترامپ و اعراب هم پیمان تل آویو هم به مذاکره به عنوان ‘شتابدهنده براندازی’ نگاه می کنند. کسی برای معامله، و چیزی برای بده بستان وجود ندارد. حتی در ایران هم طرفداران مذاکره باور ندارند پای میز بتوان چیزی را حل کرد. در ظاهر می گویند باید زمان خرید اما به واقع در اندیشه احیای کالبد بی جان برجام و تقویت تقاضای سازش در انتخابات ۱۴۰۰ هستند. خلاصه اینکه هدف اصلی تحریم و فشار، همچنان امید به آغاز مذاکره از جانب ایران است و تا وقتی امید دشمن به مذاکره قطع نشود، تحریم و فشار، ‘توجیه’ خواهد داشت. بارها گفته ام و دوباره تکرار می کنم: نان تحریم در تنور مذاکره پخته می شود.
🔷نظر رهبرانقلاب پیرامون یکی از آوازهای شجریان 🔺بنظر من در كار شما 2چيز اساسى وجود دارد: يكى مايه‌ى كار، يكى هم جهت گيرى كار است. در موسيقى هم همين‌طور است. البته بحث درباره‌ى موسيقى،واقعاً يك بحث دشوار و طولانی ست؛ نمى‌شود با يك كلمه مسأله‌ى موسيقى را حل كرد. درموسيقى، 2مصداق روشن وجود دارد ؛يك مصداق حرام قطعى، يك مصداق حلال قطعى؛ بين اين 2 محدوده هم موارد مشتبه است. حرام قطعى،آن موسيقى‌يى است كه انسان را از خود بى‌خود مى‌كند؛ازحقايق بیخود مى‌كند؛ازخدا بى‌خود مى‌كند و بشهوات سوق مى‌دهد... 🔺 لهو، يعنى «ما يلهى عن اللَّه»،«ما يلهى عن ذكر اللَّه».آنچيزى كه انسان را ازحقايق عالم غافل مى‌كند و بعالم توهمات و خيالات مى‌برد،يا بشهوات مى‌كشاند،لهو و حرام است...اين مى‌تواند موسيقى سنتى باشد،مى‌تواند موسيقى غربى یا موسيقى محلى يا بقول شماها موسيقى مقامى باشد؛فرقى نمى‌كند؛هر موسيقى‌يى كه اين‌طورى باشد،مصداق بارز حرام است.آن موسيقى‌يى كه اين خصوصيات را ندارد، حلال است؛مثلاً خواننده‌ى خوب و خوش‌صدايى،شعرخوش‌مضمونى را مى‌خواند و نوازنده‌يى هم مى‌نوازد و آن مضمون شعر، شنونده را بسمت حقايق اسلامى و الهى و عرفانى وحقايق زندگى - ولو خارج از مسائل عرفانى و الهى باشد - نزديك مى‌كند؛ اين قطعاً اشكال ندارد و حرام نيست.مثلاً در اوايل جنگ صداى را مى‌گذاشتند كه اين‌طور مى‌خواند:«بشنويد اى گروه جانبازان / سرنوشت وطن به دست شماست»؛هيچ‌كس نمى‌گويد اين حرام است؛با اين‌كه آن نوازنده هم همان سازهاى معمولى را مى‌زند؛ اما اين مضمون،يك مضمون حلال است و احدى ادعا نمى‌كند كه اين حرام است؛ 95/12/13
18 بانک تحریمی، قبلا تحریم شده بودند :: http://www.armanmeli.ir/fa/news/main/298854/18-
تحریم جدید، تغییری در روابط بانک‌های ما با خارج ایجاد نمی‌کند/ پذیرش FATF هم گره کار را باز نمی‌کند | https://www.farsnews.ir/news/13990719000281/
⬛️ ربّناهايى كه شجريان‏ خوانده و در ماه رمضان قبل از اذان مغرب میگذارند، يك كار هنرى است. ♦️البته اين نكته‏ يى كه عرض كردم، شامل دعاهايى كه بعد از اذان صبح خوانده میشود، يا دعاى روزها كه قبلًا خوانده می شد و الآن مدتى است آن را قطع كرده‏ اند و ما هم گفتيم كه قطع نكنند نمیشود. اگر اين دعاها را با سبك قرآن‏ خوانىِ فارسى بخوانند همين سبكى كه در مسجدها میخوانند مطلوب‏تر است؛ آن آهنگ‏هاى كشيده خيلى مناسب نيست. البته همين ديروز يا پريروز بود كه ديديم بعد از اذان دعايى با لحن عربى خوانده شد كه خوب و دلنشين بود؛اما اگر بخواهند آن را بكشند، چيز مطلوبى نخواهد شد. البته استثناهايى هم وجود دارد؛ مثلًا آن ربّناهايى كه شجريان‏ خوانده و در ماه رمضان قبل از اذان مغرب میگذارند، يك كار هنرى است؛ (13/ 12/ 1370) ⭕️
محمد کرباسی - برنامه ۱۸۳.mp3
33.04M
🌠☫﷽☫🌠 🎧 صوت ضبط شدهٔ ۱۸۳مین گفتگوی زندهٔ جبهه با حضور حجت‌الاسلام محمد ، عضو ستاد فرماندهی جبهه موضوع: 🔴 بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران و ساماندهی فضای مجازی ⁉️👨‍🏫 همراه با پاسخ به سؤالات فتــ🇺🇸ـنـــ🇬🇧ــ️ـه ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍂🍃 ┗
ست. علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و رنج و زحمت اقشار ضعیف جامعه، گفت: رانت خواری در روز روشن آنهم از کیسه ملت درحال رخ دادن است و به نظر می‌رسد، امروز برخی پول‌های کلان، بی‌حساب و کتاب جابجا می‌شود. نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری عضویت پر سر و صدای فرزند حسن روحانی در هیات علمی دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی گفت: متاسفانه گزارش‌های خوبی از روابط و نسبت‌های فامیلی در دولت به گوش نمی‌رسد و پیگیری‌های بنده در این مدت کوتاه نمایندگی حکایت از مسئله‌ای پر ابهام در دانشکده مذکور دارد. نظری افزود: در حالیکه  ۷ سال از فعالیت دولت آقای روحانی و تیم همراه شان می‌گذرد، با نهایت تاسف همچنان می‌بینیم که پروژه‌های فراوانی در اقصی نقاط کشور به دلیل کمبود اعتبار تخصیصی بر زمین مانده و اهتمامی نیز برای تکمیل این طرح‌های عمرانی وجود ندارد اما در کمال ناباوری وقتی پای نزدیکان آقای روحانی در میان باشد با چشم برهم زدنی اعتبارات کلان به سمت سوژه مورد نظر سرازیر می‌شود. نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه پرده از یک معامله پر ابهام برداشت و گفت: در حالیکه صدها پروژه مشابه در شهرستان‌ها بر زمین مانده، چرا ظرف ۴۸ ساعت آنهم با مکاتبه مستقیم دانشگاه شهید بهشتی تهران بدون رعایت سلسله مراتب اداری، مجوز برداشت مبلغ یکصد میلیارد تومان را برای خرید ملک مورد نظر دانشکده فوق الذکر از صندوق توسعه ملی صادر می‌‌شود. نظری با اشاره به موارد مصرف اعتبار برداشت شده از محل صندوق توسعه ملی به اذن رهبر معظم انقلاب برای مقابله با کرونا و تجهیز کادر درمان گفت: وقتی برای پروژه مورد نظر دانشگاه شهید بهشتی ردیف بودجه تعریف شده و اتفاقا این پروژه حدود ۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، چطور ممکن است به یکباره یکصد میلیارد پول نقد در کمترین زمان ممکن بدون تشریفات خاص اداری برای خرید یک ملک هزینه شود، آیا در ساختار اداری کشور اتفاق مشابهی را سراغ دارید که بدون اطلاع وزارتخانه این حجم پول جابجا شود و وقتی که متوجه پیگیری‌های ما می‌شوند بلافاصله مسیر برداشت این اعتبار را از صندوق توسعه ملی به سمت اعتبارات خاص ریاست جمهوری تغییر دهند. مردم با تمام مشکلات اقتصادی، با شرایط موجود کنار آمده‌اند اما سواستفاده از روابط و تبعیض برایشان قابل تحمل نیست.
[۱۰/۱۰،‏ ۲۱:۲۸] ‏‪+98 939 092 4536‬‏: 🌠 موانع فرهنگی توسعه ایران 🔸دکتر محسن رنانی: ❄️ ایران حتی اگر جمهوری اسلامی هم نبود، به این زودی توسعه پیدا نمی‌کرد. ما یک دسته ویژگی‌های فرهنگی داریم که خیلی دیر اصلاح می‌شود. یک وقتی من بررسی کردم و دیدم در جامعه ما بیست ویژگی فرهنگی هست که در واقع به معنای دروغ است؛ یعنی دروغ رفتاری است، نه گفتاری. تعارف کردن، آبروداری و ریا از جمله این دروغ‌های رفتاری است. این خصلت‌ها مربوط به این دوره و آن دوره نیست و ریشه تاریخی دارد و به نظر من از موانع جدی توسعه شمرده می‌شود؛ چون در توسعه، شما پیوسته باید به سمت شفافیت حرکت کنید. من حتی در این زمینه روی ژن کار می‌کنم و گمان می‌کنم که توسعه با ژنتیک هم ارتباط دارد؛ یعنی برخی از ملت‌ها به علت شرایط اقلیمی و آب و هوایی و منطقه‌ای و غیره، استعداد و قابلیت بیشتری برای توسعه یافتن دارند و برخی ندارند؛ در برخی از نقاط دنیا هم روی این موضوع کار و تحقیق می‌کنند و البته من هنوز به جواب قطعی نرسیده‌ام. در همین زمینه از ویژگی‌های مردم ما که مانع توسعه شده است، کم‌صبری و بی‌صبری تاریخی است. به عنوان مثال در کشور انگلستان و در طول هزار سال پادشاهی، تنها یک پادشاه کشته شد؛ اما در ایران و در طی چهارصد سال گذشته، در هر سی سال یک پادشاه کشته‌ شده یا دق‌مرگ شده و یا فرار کرده است. بی صبری ما تا آنجاست که امسال به فردی رای می‌دهیم و او را رییس جمهور می‌کنیم و برای او هورا می‌کشیم؛ ولی یکی دو ماه بعد با بدگویی و جوک‌سازی و غیره، وی را بدنام و تخریب می‌کنیم و بعد از دو سال، او را دوست نداریم و در دوره بعد به فرد دیگری رای می‌دهیم. بنابر این صبر و بی‌صبری، یک مسأله ژنتیک است. ❄️ برای مقایسه، شما به بچه‌ها نگاه کنید که وقتی بستنی می‌خواهند آن‌قدر جیغ و فریاد می‌کنند. ملت‌ها هم در روند تکامل تاریخی خود، گاهی در دوران کودکی و نوجوانی هستند و هنوز از نظر عقلانیت تاریخی، به بلوغ و پختگی نرسیده‌اند و صبر پایینی دارند. ملت ایران هم از ملل کم‌صبر دنیاست و توسعه با بی‌صبری محقق نمی‌شود و امکان‌پذیر نیست. ❄️ حرف ما این است که وقتی جمهوری اسلامی می‌گوید من می‌خواهم توسعه به وجود بیاورم و برای تحقق توسعه هم هزینه خیلی زیادی کرده و در طول این سالها، بیش از صد سال پیش از آن، از نظر حجم، نفت فروخته‌ و ده‌ها برابر آن دوران، درآمد داشته است. ایران تنها در دوران احمدی‌نژاد، نزدیک به هزار میلیارد دلار درآمد نفتی داشت که معادل درآمد تمام دوره صدساله پیش از آن است. از این همه درآمد و هزینه، باید لااقل حرکت کوچکی و دستاورد مثبتی در جهت توسعه مشاهده شود. به هر تقدیر حرف ما این است که موانعی برای رشد و توسعه در کشور ما وجود دارد و اقتصاددان‌ها برای حل مشکل و رفع موانع درحال کار و تحقیق و نوشتن مقاله هستند و ممکن است به راه حل‌هایی برسند؛ اما از سوی دیگر این طرف هم باید از ادعاهای خود بکاهد. [۱۰/۱۰،‏ ۲۱:۳۷] ‏‪+98 939 092 4536‬‏: مهرگان: رنانی استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه اصفهان است. از تئوریسین های اقتصادی نزدیک به سید محمد خاتمی است. او قبل از برجام، در کتابی دو جلدی و محرمانه از رهبری و مقامات عالیرتبه خواست که درب هسته ای را تخته کنند. چند سال است پی دی اف کتاب هایش را منتشر کرده. مقدمه ترجمه کتاب پیکتی هم از این نویسنده است. زمانی و وقتی در دوران اصلاحات پروژه فشار از پایین چانه زنی از بالای و تز حاکمیت دوگانه شکست خورد تئوریسین های فکری اصلاح طلبی بحثی را باب کردند که در چارچوب آن میگفتند: شکست اصلاح طلبی محصول بی اخلاقی عرصه سیاسی ایران است. منظورشان عدم رعایت اخلاق از جانب اصولگرایان و رهبری بود. بسط این گرایش تا به حدی بود که در سخنرانی های خاتمی در سال آخر ریاست جمهوری اش هم بارها تکرار شد. سروش کتابی نوشت به نام اخلاق خدایان! محمد مجتهد شبستری هم کتابی با همین رویکرد نوشت. طی چند سال انها دست از آن رویکرد برداشتند. در حال حاضر، تئوریسین های جریان اصلاح طلبی هماهنگ با هم مدتی است ملت را به عدم آمادگی فرهنگی برای توسعه متهم می کنند. جمع بندی حرفشان این است مردم و‌ ملت هنوز بلوغ لازم برای توسعه یافتگی را ندارند. آنچه محسن رنانی اینجا گفته است در ادامه همین رویه است. فقط هم او نیست که این ادعا را مدت هاست مدام به صور مختلف قلمی می کند... [۱۰/۱۰،‏ ۲۲:۰۸] ‏‪+98 939 067 5442‬‏: تخصیص ۱۰۰ میلیارد از اعتبارات کرونا به دانشکده محل تدریس‌ دختر حسن روحانی نماینده مجلس اعلام کرد که ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساختمان دانشکده‌ای که‌ «دختر حسن روحانی» قرار بود در آن عضو هیات علمی شود، از اعتبارات کرونا تخصیص یافته ا