گروه شجریان جهت استفاده هادیان سیاسی تشکیل شد.
https://eitaa.com/joinchat/302645318C978c316f26
هدایت شده از بصیر
✍ مهدی محمدی :
💠 تا اطلاع ثانوی، هدف اصلی هر اقدامی از جانب دولت ترامپ انتخاباتی است ولی به فراتر از انتخابات نوامبر هم باید نگریست. تحریم های جدید، بخشی از یک جعبه ابزار بزرگ تر برای وادار کردن ایران به مذاکره، قبل از انتخابات ۱۳ آبان است. ترامپ، سوق دادن ایران به سمت مذاکره را یک برگ برنده بزرگ برای خود می داند و برغم خط و نشان هایی که می کشد، جایگزینی برای آن ندارد. مشخصا تحریم ثانویه باقی مانده بانک های ایران، مکملی است برای پیشنهادهای مذاکراتی پشت پرده، که پی در پی به ایران می رسد. دولت ترامپ دارد می گوید یا این پیشنهادها را بپذیرید یا فشار مرز ندارد. از حیث محاسباتی اما نکته اساسی این است که پذیرش مذاکره، به معنای تایید سیاست فشار و ‘هدیه کردن یک نتیجه’ به آن خواهد بود. در ایران، این مسئله که ‘مذاکره سودی ندارد’، به همان میزان مهم است که درک کنیم ‘طرفی برای مذاکره وجود ندارد’. هیچ کس راست نمی گوید. هدف پنهان اروپا نگهداشتن ایران در خوف و رجا و مهار آن تا بعد از انتخابات امریکا و بعد ملحق شدن به دولت بعدی امریکاست (حتی اگر ترامپ برنده باشد)، دموکرات ها در فکرند چطور بازگشت به برجام را گروگان بگیرند تا ایران امتیازهای فراهسته ای بدهد؛ اسراییل، تیم ترامپ و اعراب هم پیمان تل آویو هم به مذاکره به عنوان ‘شتابدهنده براندازی’ نگاه می کنند. کسی برای معامله، و چیزی برای بده بستان وجود ندارد. حتی در ایران هم طرفداران مذاکره باور ندارند پای میز بتوان چیزی را حل کرد. در ظاهر می گویند باید زمان خرید اما به واقع در اندیشه احیای کالبد بی جان برجام و تقویت تقاضای سازش در انتخابات ۱۴۰۰ هستند. خلاصه اینکه هدف اصلی تحریم و فشار، همچنان امید به آغاز مذاکره از جانب ایران است و تا وقتی امید دشمن به مذاکره قطع نشود، تحریم و فشار، ‘توجیه’ خواهد داشت. بارها گفته ام و دوباره تکرار می کنم: نان تحریم در تنور مذاکره پخته می شود.
هدایت شده از اهل البصر🇵🇸
نشریه اخبار و تحلیل های۱۳۹۹_۷_۱۹.pdf
350.2K
اخبار روزانه19مهر99شنبه
@ahlolbasar
🔷نظر رهبرانقلاب پیرامون یکی از آوازهای شجریان
🔺بنظر من در كار شما 2چيز اساسى وجود دارد:
يكى مايهى كار،
يكى هم جهت گيرى كار است.
در موسيقى هم همينطور است.
البته بحث دربارهى موسيقى،واقعاً يك بحث دشوار و طولانی ست؛
نمىشود با يك كلمه مسألهى موسيقى را حل كرد.
درموسيقى، 2مصداق روشن وجود دارد
؛يك مصداق حرام قطعى،
يك مصداق حلال قطعى؛
بين اين 2 محدوده هم موارد مشتبه است.
حرام قطعى،آن موسيقىيى است كه انسان را از خود بىخود مىكند؛ازحقايق بیخود مىكند؛ازخدا بىخود مىكند و بشهوات سوق مىدهد...
🔺 لهو، يعنى «ما يلهى عن اللَّه»،«ما يلهى عن ذكر اللَّه».آنچيزى كه انسان را ازحقايق عالم غافل مىكند و بعالم توهمات و خيالات مىبرد،يا بشهوات مىكشاند،لهو و حرام است...اين مىتواند موسيقى سنتى باشد،مىتواند موسيقى غربى یا موسيقى محلى يا بقول شماها موسيقى مقامى باشد؛فرقى نمىكند؛هر موسيقىيى كه اينطورى باشد،مصداق بارز حرام است.آن موسيقىيى كه اين خصوصيات را ندارد، حلال است؛مثلاً خوانندهى خوب و خوشصدايى،شعرخوشمضمونى را مىخواند و نوازندهيى هم مىنوازد و آن مضمون شعر، شنونده را بسمت حقايق اسلامى و الهى و عرفانى وحقايق زندگى - ولو خارج از مسائل عرفانى و الهى باشد - نزديك مىكند؛ اين قطعاً اشكال ندارد و حرام نيست.مثلاً در اوايل جنگ صداى #شجريان را مىگذاشتند كه اينطور مىخواند:«بشنويد اى گروه جانبازان / سرنوشت وطن به دست شماست»؛هيچكس نمىگويد اين حرام است؛با اينكه آن نوازنده هم همان سازهاى معمولى را مىزند؛ اما اين مضمون،يك مضمون حلال است و احدى ادعا نمىكند كه اين حرام است؛
95/12/13
18 بانک تحریمی، قبلا تحریم شده بودند ::
http://www.armanmeli.ir/fa/news/main/298854/18-
تحریم جدید، تغییری در روابط بانکهای ما با خارج ایجاد نمیکند/ پذیرش FATF هم گره کار را باز نمیکند |
https://www.farsnews.ir/news/13990719000281/
⬛️ ربّناهايى كه شجريان خوانده و در ماه رمضان قبل از اذان مغرب میگذارند، يك كار هنرى است.
♦️البته اين نكته يى كه عرض كردم، شامل دعاهايى كه بعد از اذان صبح خوانده میشود، يا دعاى روزها كه قبلًا خوانده می شد و الآن مدتى است آن را قطع كرده اند و ما هم گفتيم كه قطع نكنند نمیشود.
اگر اين دعاها را با سبك قرآن خوانىِ فارسى بخوانند همين سبكى كه در مسجدها میخوانند مطلوبتر است؛ آن آهنگهاى كشيده خيلى مناسب نيست.
البته همين ديروز يا پريروز بود كه ديديم بعد از اذان دعايى با لحن عربى خوانده شد كه خوب و دلنشين بود؛اما اگر بخواهند آن را بكشند، چيز مطلوبى نخواهد شد.
البته استثناهايى هم وجود دارد؛
مثلًا آن ربّناهايى كه شجريان خوانده و در ماه رمضان قبل از اذان مغرب میگذارند، يك كار هنرى است؛ (13/ 12/ 1370)
⭕️