eitaa logo
طلاب جهادی انتظارالفرج
993 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
5.5هزار ویدیو
184 فایل
ارتباط با مدیر کانال @jahad1113
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهاد تبیین جمعیت
یک هشدار جمعیتی؛ نمودار کاهشی میزان فرزندآوری در کشور 🔹سازمان ثبت احوال اعلام کرده سال گذشته یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۴۸ ولادت در کشور به ثبت رسیده، یعنی ۱۷ هزار و ۴۳۳ تولد کمتر از سال ۱۴۰۱. 🔹آمارهای مرکز رصد جمعیت کشور هم نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲، ۵۱/۸ درصد نوزادان متولد شده پسر و ۴۸/۲ درصد دختر بوده‌اند. @iribnews 🔲جهت دریافت اطلاعات، اخبار و محتواهای جمعیتی به کانال جهاد تبیین بپیوندید: http://eitaa.com/jamiyat
از این رمضان نمانده الا امشب بر بندهٔ خود عفو بفرما امشب هرچند که آلودهٔ عصیان هستیم یارب! به «حسین» بگذر از ما امشب
اطلاعیه نماز عید فطر سلام علیکم 🛑روستاهای اطراف ارومیه و مناطق حاشیه شهر برای نماز عید فطر نیاز به روحانی داشته باشند پی وی اعلام فرمایند https://eitaa.com/jahadi1
1_1000418537_۱۲۵.mp3
4.47M
🔴 وداع با ماه رمضان و روضه وداع حضرت سيدالشهدا 🔵 ممنونم اگر نروی ‌‌..میمیرم اگر بروی.. 📌 📎 📎 📎 عج https://eitaa.com/jahadi1
🌙 🥖 مهمان در چه صورت نان‌خور محسوب می‌شود؟ ▫️امام خمینی: لازم است مهمان قصد داشته باشد مدتی نزد میزبان باقی بماند تا به او نان‌خور گفته شود. ▫️مقام معظّم رهبری: فطره مهمان یک شبه بر عهده خود اوست. ▫️آیةالله سیستانی: بنابر فتوی، اگر قبل از غروب وارد شود و شب را بماند و بنابر احتیاط واجب، اگر بعد از غروب وارد شود و شب را بماند. ▫️آیات عظام صافی، نوری: صدق انفاق فعلی کافی است. ▫️آیةالله مکارم: اگر چهار، پنج روز بماند. ▫️آیةالله زنجانی: اگر قبل از غروب آفتاب وارد شود و تصمیم دارد مدتی طولانی نزد میزبان بماند. ▫️آیات عظام خوئی، وحید: مهمان بودن برای مدت کوتاهی کافی است، مثل مهمانی که شب عید را نزد میزبان می‌ماند. ▫️آیةالله بهجت: ملاک وجوب فطره مهمان بر میزبان، صدق مهمان در وقت مخصوص است؛ یعنی فطره‌ی کسی که پیش از برآمدن هلال ماه شوال مهمان شخص دیگری شده، بر میزبان واجب است؛ به شرط آنکه برای خوردن غذا به منزل او آمده باشد، هر چند بعداً مانعی پیش آید که نتواند غذا صرف کند. 💢 نکته: به طور کلی برای صدق نان‌خور بودن مهمان و وجوب زکات فطره بر میزبان: ▫️آیات عظام بهجت، صافی، نوری: صدق انفاق فعلی کافی است. ▫️آیات عظام سیستانی، وحید، خوئی، تبریزی: ماندن یک شب برای نان خورشدن کافی است. ▫️آیات عظام خامنه ای، مکارم، زنجانی: ماندن یک شب برای نان خورشدن کافی نیست.https://eitaa.com/jahadi1
معنای زکات فطره و اهمیت آن زکات فِطره مالی است که واجب است در روز عید فطر به فقیران پرداخت شود یا صرف اموری دیگر شود.[۱] در روایات اسلامی، بر اهمیت زکات فطره تأکید شده است. برپایه این روایات، زکات فطره باعث کامل‌شدن روزه است. ابوبصیر و زراره از امام صادق(ع) نقل کرده‌اند، همان‌گونه که هر کس نماز بخواند و از روی عمد [در تشهد[۲]] صلوات بر پیامبر(ص) نفرستد نمازش باطل است؛ هر کس روزه بگیرد و عمداً زکات فطره ندهد روزه‌اش پذیرفته نمی‌شود.[۳] و چه بسا پرداخت‌نکردن آن موجب مرگ شود.[۴] از زکات فطره با عنوان فطریه[۵] و فطره[۶] نیز یاد می‌شود
در خصوص این‌که کدام‌یک از اجناس فوق باید پرداخت شود، میان فقیهان، اختلاف‌نظر است؛ برخی معیار را خوراک معمول فرد و برخی خوراک معمول محل سکونت وی دانسته‌اند.[۱۰] به گزارش کتاب فرهنگ فقه، فتوای مشهور فقیهان، خوراک متداول مردم محل سکونت ملاک است.[۱۱] از میان مراجع تقلید شیعه، سید علی حسینی سیستانی و صافی گلپایگانی همین نظر را دارند؛ اما ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و خامنه‌ای می‌گویند می‌توان هریک از اجناس فوق را زکات داد.[۱۲]
برخی همچون آیت‌الله سیستانی و بهجت، مهمانِ یک‌شبه را هم نان‌خور محسوب کرده‌اند و پرداخت زکاتشان را برعهده میزبان می‌دانند؛[۲۵] اما آیت‌الله شبیری زنجانی، فاضل لنکرانی و مکارم شیرازی می‌گویند صِرف یک شب، موجب نمی‌شود کسی نان‌خور کسی شود؛ بلکه باید تصمیم داشته باشد مدتی نزد صاحب‌خانه بماند.[۲۶]
کسی که سید نیست نمی‌تواند به سید فطره بدهد. اگر کسی، زمانی که پرداخت زکات فطره واجب است، آن را پرداخت نکند و کنار هم نگذارد، احتیاط واجب آن است که بعداً، بدون این‌که نیت ادا یا قضا کند، فطره را بدهد. اگر فطره را کنار بگذارد، نمی‌تواند آن را برای خودش بردارد و مالی دیگر را برای فطره بگذارد.[۲۷]
رسول خدا صلّی الله علیه و آله: خداوند در پایان هر روز از ماه رمضان به هنگام افطار یک میلیون بنده را از آتش آزاد می کند، و چون شب جمعه و روز جمعه شود در هر ساعتى از آن یک میلیون نفر را از آتش آزاد می سازد که همگى مستحقّ عذاب مى‏باشند، و چون روز آخر ماه رمضان فرا رسد خداوند در آن روز به تعداد افرادى که از اوّل تا آخر آن ماه آزاد ساخته آزاد مى‏ نماید. 🛑عن أمیر المؤمنین ع قالَ النَّبِیُّ صلّی الله علیه وآله: إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى فِی آخِرِ کُلِّ یَوْمٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ عِنْدَ الْإِفْطَارِ أَلْفَ أَلْفِ عَتِیقٍ مِنَ النَّارِ، فَإِذَا کَانَتْ لَیْلَةُ الْجُمُعَةِ وَ یَوْمُ الْجُمُعَةِ أَعْتَقَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ مِنْهَا أَلْفَ أَلْفِ عَتِیقٍ مِنَ النَّارِ وَ کُلُّهُمْ قَدِ اسْتَوْجَبَ الْعَذَابَ، فَإِذَا کَانَ فِی آخِرِ یَوْمٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ أَعْتَقَ فِی ذَلِکَ الْیَوْمِ بِعَدَدِ مَا أَعْتَقَ مِنْ أَوَّلِ الشَّهْرِ إِلَى آخِرِه‏.