📝 متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت مرد ایمان و عمل مرحوم دکتر عباس شیبانی رحمةالله علیه را به بازماندگان و دوستان و همکارانش تسلیت عرض میکنم. وی مؤمنی صادق و مجاهدی خستگیناپذیر بود و در همهی دورانها، چه دوران مبارزه با طاغوت و چه دوران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، در صراط مستقیم، ثبات قدم نشان داد. رحمت و مغفرت الهی شامل حال او باد.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۱/۱۰/۲
♻️ رهبر انقلاب در دیدار اخیر: ما در قضیّهی #رسانه و #تبلیغ و ترسیم واقعیّات کوتاهی داریم.
🔹️ خیلی از جوانهای ما و شما قضایای بیست سال قبل را نمیدانند، قضایای منافقین را نمیدانند.
🔹️ در همین شیراز، روز ماه رمضان، دم افطار، منافقین وارد خانهی آن دکترِ شریفِ بزرگوار میشوند و [او را] به رگبار میبندند؛ روز ماه رمضان در شیراز! بعدها من به آن خانه رفتم. نسل جوان ما متأسّفانه خیلی از اینها را نمیداند؛ ما در این زمینهها کمکاری داریم؛ باید عناصر هنری ما [کار کنند].
🔺️ حالا شما جوانها که اینجا هستید، هر کدامتان که در کار #هنر، در کار رسانه، در کار تبلیغ، در کار نگارش دستی دارید، یادتان باشد که اینها جزو وظایف حتمی ما است.
♻️امام مهدی (عج):
🔸️فَلَا ظُهُورَ إِلَّا بَعْدَ إِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ذَلِكَ بَعْدَ طُولِ الْأَمَدِ وَ قَسْوَةِ الْقُلُوبِ وَ امْتِلَاءِ الْأَرْضِ جَوْراً
پس ظهوری نخواهد بود مگر بعد از اذن خدا و آن بعد از مدت طولانی و قساوت دلها و پر شدن زمین از ظلم و ستم خواهد بود
🍁دنیا مانند گردویی است بی مغز!
ملا مهرعلی خویی، روزی در ڪوچه دید دو ڪودڪ بر سر یڪ گردو با هم دعوا میڪنند...
به خاطر یڪ گردو یڪی زد چشم دیگری را با چوب ڪور کرد.
یڪی را درد چشم گرفت و دیگری را ترس چشم درآوردن،
گردو را روی زمین رها ڪردند و از محل دور شدند...
ملا رفت گردو را برداشت و شڪست و دید، گردو از مغز تهی است. گریه ڪرد.
پرسیدند تو چرا گریه میڪنی؟!
گفت: از نادانی و حس ڪودڪانه، سر گردویی دعوا میڪردند ڪه پوچ بود و مغزی هم نداشت...
دنیا نیز چنین است، مانند گردویی است بدون مغز! که بر سر آن میجنگیم و وقتی خسته شدیم و آسیب به خود رساندیم و یا پیر شدیم، چنین رها ڪرده و برای همیشه میرویم...
✍ ایرانیها ۱۸۰ برابر متوسط جهان، شایعات، اخبار دروغ و اخبار ناامیدکننده دریافت میکنند.
🌟حضرت اميرالمؤمنين علی عليه السّلام فرمودند:
💎دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هردشمنى پيروز گردى.
💎اِجْعَلِ الدِّينَ كَهْفَكَ وَالْعَدْلَ سَيْفَكَ تَنْجُ مِنْ كُلِّ سوءٍ وَتَظْفَرْ عَلى كُلِّ عَدُوٍّ.
📚غررالحكم، ج ٢، ص ٢٢١
🌹عن مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام : الدنیا دارُ مَمَرًّ لا دارُ مَقّر والناس فیها رجلان : رجلٌ باع فیها نفسَه فاوبَقَها و رجل ابتاع نفسه فاَعْتَقَها
♦️ دنیا دار گذر است نه دار اقامت و مردم در آن دو گروهند :گروهی خود را فروختند و خویش را هلاک کردند و گروهی خود را خریدند و آزاد کردند. [۱]
🔖 کلمه دنیا در فرهنگ قرآن و حدیث در چهار معنا استعمال شده است که عبارتند از :
1. دنیا به معنای لغوی خودش . مؤنث (( ادنی )) به معنای نزدیکتر ، مانند (( اذأنتم بالعدوة الدنیا )) انفال،۴۲۰
2. دنیا به معنای جهان پیش از مرگ
3. دنیا به معنای : بهره گیری از امکانات جهان پیش از مرگ در جهت تأمین نیازهای مادی و معنوی ، دنیوی و اخروی .
4. دنیا به معنای : بهره گیری از امکانات جهان پیش از مرگ در جهت تأمین خواستههای مادی ، هرچند به قیمت از دست دادن ارزشهای معنوی و آخرت باشد .
که معنای سوم را دنیای ممدوحه و معنای چهارم را دنیای مذمومه می گویند .
سه معنای دنیا در این روایت نورانی وجود دارد :
معنای دوم : (( الدنیا دار ممّر لا دار مقرّ )) یعنی جهان قبل از مرگ که گذرگاه است نه قرارگاه .
معنای سوم : (( رجل باع فیها نفسه فأوبقها )) یعنی کسی که خودش را در دنیا به دنیا فروخته و در مقابل به خواستههای مادی خودش رسیده و هیچ بهرهای از معنویت ندارد ، این دنیای مذموم است و این تعبیرات ریشه در آیاتی مانند : (( اولئک الذین خسرو انفسهم و ضل عنکم ما یفترون ))(( لا جرم انهم فی الاخره هم الاخسرون )) دارد .
معنای چهارم : (( رجل ابتاع نفسه فأعتقها )) یعنی کسی که خودش را از دنیا خریده و از دام خواستههای مادی نجات داده و خودش را آزاد کرده است . این دنیای ممدوح است
📚[۱] نهج البلاغه، حکمت۱۳۳
😄 لیدر اغتشاشات:
از ایران و ایرانی متنفرم!
🔥ثنا ابراهیمی یکی از لیدرهای حرام لقمه خارج نشین اغتشاشات اخیر که مدتی است به عنوان کارشناس ثابت تلویزیون اینترنشنال مشغول فعالیت است،
بعداز شکست اغتشاشات ،اعلام کرده از ایران و ایرانی ها متنفر است!😂😂😂
🔴 ما و احمقها
🔹 براندازا ۲۸ ، ۲۹ , ۳۰ آذر فراخوان اعتصاب دادن ، دیدن مردم و کسبه و بازاریان محل سگ هم بهشون نگذاشتن ؛ دارن میگن این فراخوان ما نبوده و کار حکومته که خرابمون کنه 🤦♂😂
❌تعارف را کنار بگذارید، نگویید ایران اینترنشنال سعودی! بگویید ایران اینترنشنال اصلاح طلبان، بگویید ایران اینترنشنال سید محمد خاتمی!
🔻مگر نه اینکه سردبیر این شبکه ضد ایرانی و درواقع رهبر تیم خبررسانی این مجموعه،علی اصغر رمضان پور عضو ستاد سیدمحمد خاتمی در سالهای 76 و 80 بوده؟ مگر نه اینکه او معاونت وزارت ارشاد در دولت خاتمی را برعهده داشته؟ مگر نه اینکه او عضو ستاد میرحسین موسوی در انتخابات 88 بوده؟! یک روزنامه یا یک شخصیت اصلاح طلب پیدا نمی کنید که بابت مدیریت شبکه اینترنشنال سعودی و لجن پراکنی این شبکه علیه ایران،سر سوزنی نقد و انتقاد کوچک به علی اصغر رمضان پور کرده باشد! چرا که با هم تقسیم کار کرده اند.رمضان پور و اینترنشنال از انگلیس با پول سعودی جمهوری اسلامی را می کوبند و بازوهای داخلی شان نظیر:اعتماد،شرق و دنیای اقتصاد هم در داخل ایران،جمهوری اسلامی را می کوبند! اگر هم توجه کرده باشید هیچ گاه این دو بازوی رسانه ای اصلاح طلبان(چه داخلی مثل اعتماد و شرق و چه خارجی مثل اینترنشنال) کوچکترین نقدی به هم نکرده اند! چرا که هر دو توسط اصلاح طلبان عضو ستاد خاتمی و موسوی مدیریت می شوند
م سپاه اسامه در این موقعیت چه بود
دراین چند متن پاسخ این پرسش رو ارائه میدیدم
۱_ انتشار خبر رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله، در دو جنگ #تبوک و #موته با
شامیان در نبرد بود؛
میتوانست رومیان را به سرکوبی مسلمانان تشویق کند
و اعزام سپاه در این موقعیتِ حساس بیانگر #ثبات_جامعه_اسلامی بود.
۲_دور کردن سران قبایل و #صحابه از مرکز حکومت (مدینه)،
باعث میشد تا مانعی برای به خلافت رسیدن حضرت #علی (علیه السلام) پیش نیاید؛
۳_ واگذاری سِمَت فرماندهی سپاه به #جوانی ۱۷ یا ۱۹ ساله، منسوخ کننده «سنت شیخوخیت»
👈که نزد عرب از اعتبار بالایی برخودار بود به شمار میرفت
و این خود وسیله ای بود، تا آنان نتوانند، #جوان_بودن علی (علیه السلام) را بهانه ای برای کنار گذاشتن آن حضرت قرار دهند
زیرا آنجا که حفظ جامعه و مصالح مسلمانان در میان باشد، اسلام؛ عقل، تدبیر و علم را از شرایط احراز مقام و منصب میداند، نه سن و سال را.
« ابوعبیده ابن جراح»، بعد از #سقیفه خطاب به علی (علیه السلام) چنین گفت:
هیچ کس در کسب فضایل و سوابق درخشان با تو برابری نمی کند و اگر جوان نبودی، از هر کسی به خلافت شایسته تر بودی.
دلیل این استدلال این بود که #ابوعبیده و دیگر مخالفان، افرادی نادانی بودند؛
بلکه دنیاطلبی، حب جاه و مقام و مقاصد سیاسی،
آنان را به چنین استدلالهای بی اساسی وادار میکرد.
والسلام علی من التبع الهدی
⚫️ منبر روشنگری✨
اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظيمِ
«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَى سَيِّدِنَا وَ نَبِيِّنَا وَ حَبِيبُ قُلُوبِنَا أباألقاسِمِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی آلِهِ الطَيِّبينَ الطَّاهِرِين ألمَعصومين سيَّما بقية الله فِی الْاَرَضين ولعن علی اعدائهم أعدا الله أجمعين».
🔳 موضوع🔳
👈 زمینههای تشکیل نشست #سقیفه
در بررسی زمینههای تشکیل #سقیفه باید گفت؛که:
در اواخر زندگی رسول اکرم صلی الله علیه و آله بعضی از #صحابه نزدیک آن حضرت، رفتاری از خود نشان دادند که باعث به وجود آمدن زمینههای #سقیفه
و کنار گذاشتن امام #علی (علیه السلام) از خلافت شد.
می خواهیم بدانیم که برخی از #صحابه در اواخر حیات #پیامبر صلی الله علیه و آله
چه نوع رفتاری از خود نشان دادند و چه اهدافی را دنبال میکردند؟
با توجه به شناختی که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از #جامعه خود داشت،
چه تدابیری برای انتخاب شدن حضرت علی (علیه السلام) اندیشیدند؟
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بعد از مبعوث شدن به #رسالت،
با توجه به شناختش از ساختار جامعه قبیله ای #عربستان
و با نظر به اینکه، سنت #جاهلی بر جامعه قبیله ای حاکم بود، حدس میزد که:
مانع جانشینی حضرت علی (علیه السلام)، شوند.
به همین منظور، آن حضرت برای تعیین جانشین خود، از همان روزهای #آغاز_بعثت، و به طور آشکار زمینههای معرفی جانشین خود را فراهم کرد
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، بر آن بود که زمینههای #سقیفه را خنثی کند
البته این اقدام را از همان نخستین روزهای #مبعوث شدن انجام میداد؛
مانند: هنگام دعوت از نزدیکان و خویشاوندان،
در جنگ تبوک،
هنگام برگشت از حجة الوداع
و در غدیر خم
که به طور رسمی، او را برای جانشینی بعد از خود معرفی کرد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، با بیانات متعدد و فراوان، حضرت #علی (علیه السلام) را برای جانشینی خود معرفی کرده بود،
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در اواخر حیات خود برای #خنثی_سازی فتنههایی همچون انجمن سقیفه تدابیر زیر را اندیشید:
۱_ اعزام سپاه اُسامه ابن زید
برای رفتن کسانی که انگیزه فتنه گری و ریاست طلبی داشتند
۲_ انتخاب اُسامه
با توجه به سن کم او به فرماندهی و قرار دادن سران #مهاجر و #انصار در آن سپاه و زیر پرچم #اسامه با هدف. شکستن غرور روزهای جاهلیت.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مخالفان سپاه اسامه را لعن فرمود.
#اسامه و همراهانش وارد #جرف شدند و آماده نبرد شدند، که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بیمار شد؛
وقتی آن حضرت، کمی احساس بهبودی کرد، دستار بر سر بست و بیرون آمد و سه بار گفت: «ای مردم! لشکر اسامه را روانه کنید»
و به حجره بازگشت، سپس حال آن حضرت دگرگون شد و رحلت فرمود؛
واقدی، طبقات الکبری، صفحه۲۹۸.
آن حضرت میخواست در واپسین روز عمرش (پنج شنبه) وصیت بنویسد
تا امت او، پس از رحلتش گمراه نشوند؛
وصیت نامه رسول خدا صلی الله علیه و آله نوشته نشد و به مرحله عمل نرسید«ان شاءالله بعد توضیح میدیم»
در سال دهم هجری، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دستور داد تا همه مسلمانان، برای جنگ با #رومیان، عازم منطقه موته (محل شهادت عده ای از مسلمانان در سال هفتم) شوند.
پیامبر دستور داد تا همه #مهاجران و #انصار، تحت فرماندهی #اسامة_بن_زید
که ۱۷ سال بیشتر نداشت راهی این منطقه شوند؛
اما بعضی از افراد، باایجاد #اخلال در حرکت سپاه به خصوص با مطرح کردن #جوان_بودن اسامه
از حرکت به سوی #موته خودداری کردند!!
تا جایی که پیامبر صلی الله علیه و آله باآن حال بیماری اش به مسجد آمد و ضمن پاسخ به بهانه ها،
بر کسانی، که از رفتن سرباز زده اند، لعنت فرستاد.
سپاهیان با اصرار #پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از شهر خارج شدند؛
اما برخی از اصحاب، بین شهر و لشگرگاه رفت و آمد میکردند تا آنکه پیامبراکرم صلی الله علیه و آله رحلت کرد
و تنها، پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و تحقق یافتن خواستههای آنها بود که برای زودتر اعزام شدن سپاه اصرار میکردند.
واقدی نیز در کتاب خود
به این مطلب اشاره دارد که عده ای به سبب انتصاب #اسامه برای فرماندهی از پیامبر صلی الله علیه و آله ایراد گرفتند!!.
پیامبر صلی الله علیه و آله نیز به آنان چنین فرمود:
شما به فرماندهی اسامه ایراد میگیرید؛ پیش تر هم در مورد فرماندهی پدرش چنین کردید.
سپس فرموددرباره اسامه اندیشه بد نکنید؛ زیرا از برگزیدگان شماست.
[ منابع واقدی، طبقات الکبری، صفحه ۳۰۰؛
ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، جلد۱، صفحه ۶۲؛)
و جمال الدین ابوالفرج عبدالرحمان بن علی جوزی، المنتظم فی التواریخ الملوک والاُمم، جلد ۲.
حال سوال اینجاست:
هدف از اعزام