📝 حضرت امام خمینی(ره): ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم لکن از شرّ تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودیها نجات نخواهیم یافت! اینان برپادارندگان سلطۀ ابرقدرتها هستند!
📖صحیفۀ امام، ج۱۵ ، ص۴۴۶
#نفوذ
#بحران_نیلی
#نه_به_نئولیبرالیسم
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
آقای رئیسی هشدارها، پیشبینیها و فریادهای اساتید اقتصاد اسلامی در جلسه نوروز ۱۴۰۱ را یادتان هست؟
#بچههای_شیکاگو
#نه_به_نئولیبرالیسم
#بحران_نیلی
#سازمان_برنامه_و_بودجه
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هدایت شده از تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
🌀 آغاز پذیرش مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی(ره) برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
❇️ برخی از ویژگی های مدرسه:
🔸نگاه کاربردی و تفهیمی به آموزش های علمی با بهره گیری از اساتید باتجربه، خلاق و کوشا
🔸توجه ویژه به روحیات معنوی، اخلاقی و انقلابی
🔸جذب و گزینش استعداد های برتر و رویکرد نخبه پروری
و.......
💠 برای ثبتنام اولیه، فرم دیجیتالی زیر را تکمیل نمایید:
https://digiform.ir/ca9bd8b8f
🔹جهت آشنایی بیشتر با مدرسه و اطلاع یافتن از مراحل ثبتنام در کانال مدرسه زندگی عضو شوید:
@madrese_zendegy
🔰مدرسه علمیه حاج ملا صادق مجتهد قمی(ره)
🍃 مدرسه زندگی🌱
🆔 @mojtahedeqomi
🌐 mojtahedeqomi.com
🔴 دهن کجی مسئولان قم به دغدغه مردم و عُلما
⏪ چرا در قم که کمبود زمین وجود ندارد اصرار بر آپارتمان سازی میکنند؟
▪️سخنگوی شورای شهر قم: مجوز ساخت در بافت فرسوده قم تا چهار طبقه افزایش یافت!!! (وای از این تراکم!!!)
در همین هفته های گذشته علمای زیادی از شهر قم نسبت به احتکار زمین ها و افزایش آپارتمان سازی و تراکم شهری و از بین بردن زیست شهری ایرانی اسلامی و آسیب زدن به هویت دینی و تاریخی ایرانیان گلایه کردند. اما مسئولان به ظاهرا انقلابی کمترین درکی از این مسئله مهم ندارند....
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 بازیافت آب خاکستری در خانه ی حیاط دار که باعث کاهش ۴٠ درصدی میزان مصرف آب می شود.
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
🖥 بازیافت آب خاکستری در خانه ی حیاط دار که باعث کاهش ۴٠ درصدی میزان مصرف آب می شود. 📌جهانِ پساکرون
.
✅ ۶ پاسخ به یک سؤال یا شُبهه :
⁉️ مصرف آب در خانه های ویلایی بیشتر است یا آپارتمان؟؟!
١- بر اساسِ تحقیقات صورت گرفته توسط وزارت نیرو، بلند مرتبه ها ٨ درصد بیشتر آب مصرف کرده اند.
٢- تیمی از اساتید دانشگاه قم و اصفهان با کمک آبفای استان قم حدود ۵٠٠٠ مشترک ویلایی و آپارتمانی در قم را مقایسه کردند. مصرف ویلایی ها در شهرک قدس قم فقط ۵ درصد بیشتر از آپارتمانی ها بود که این اختلاف، ناچیز و قابل مدیریت است.
٣- در زندگی آپارتمانی بازیافت آب های مصرفی به منظور جلوگیری از اسراف و بازگشت آب به چرخه ی تولید و مصرف، به صورت خانگی و غیرمتمرکز ممکن نیست و بازیافت آب تنها به صورت متمرکز امکان دارد. بازیافتِ آب به صورت متمرکز، ضمنِ هزینه ی بالا، در بسیاری از موارد، امکان تصفیه ی فاضلاب و مواد صنعتی در این روند وجود ندارد. یا بایستی با مسامحه نسبت به سلامتی مردم، کشت و تولید با آب های فاضلاب و صنعتی انجام گیرد ( که متأسفانه در برخی مناطق شاهد این موضوع هستیم) یا آنکه فرصتِ جلوگیری از اسرافِ بخش زیادی از آب شهری را از دست بدهیم. اما در شهرسازی مبتنی بر خانه های یک طبقه و حیاط دار، امکان مدیریت، کنترل و بازیافت آب با هزینه ی کم و امکان بهره برداری از عمده ی آب مصرفی و بازگشت آب به تولید خانگی در جهت کسب درآمد موّلد وجود دارد.
۴- طبق برنامه، سرانه ی اختصاص یافته فضای سبز برای هر شهروند قمی ٢٠ متر است. و حجم آب مصرفی کل فضاهای سبز قم سالانه ٢٠ میلیون مکعب می باشد. معقول است به جای آن که سرانه ی فضا و آب، در بیرون از خانه لحاظ شود این سرانه در خانه لحاظ گردد تا از آسیب های فراوان آپارتمان نشینی بر پیکره ی خانواده و جامعه هم جلوگیری شود.
۵- روش های تجربه شده و موفقیت آمیز بسیاری برای کنترل مصرف آب در خانه های ویلایی در دنیا وجود دارد که با جستجوی ساده در تحقیقات بین المللی قابل مطالعه و بررسی است.
۶- امکان الزام خانوارها به استفاده از آب خاکستری در خانه های ویلایی وجود دارد که این امکان برای کنترل و کاهش مصرف آب در خانه های آپارتمان به هیچ عنوان وجود ندارد.
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
همه ی بساطی که الآن در ایران هست بساطی است که هنوز اسلامی نیست.
حضرت امام خمینی (ره) :
این یک وابستگی فکری است که انسان از مکتب خودش دست بردارد برود سراغ مکتب دیگران. از اقتصاد خودش دست بردارد برود سراغ اقتصاد دیگران، اقتصاد خودش را اصلاً نظر نکند، نفهمد که چیست، مثلاً اقتصاد اسلامی چیست اینها اصلاً نمی دانند، ازشان بپرسید که اقتصاد در اسلام چیست اصلاً نمی دانند. در عین حالی که این را نمی دانند رفتند سراغ اقتصاد مارکسیست! در صورتی که آن در خارج شکست خورده است. و هکذا ما الآن جمعیتی هستیم که از حبس بیرون آمدیم؛ از آن حبسهای طول پنجاه سال. حالا ما بیرون آمدیم. دَرِ حبس باز شده است و ما آمدیم بیرون. لکن از این حبس که بیرون آمدیم، باز یک گرفتاریهای زیاد دیگری داریم که در رأس همۀ گرفتاریها همین گرفتاری فکری است. این را باید اساتید دانشگاه، معلمین، آموزگارها بچه های ما را از این انگل بودن و از این افکار بیرون بیاورند، آنها که خودشان مبتلا به آن افکار نیستند، آنها که هستند که نمی توانند. همۀ بساطی که الآن در ایران هست بساطی است که [هنوز] اسلامی نیست.
📖صحیفۀ امام، ج١١ ، ص١٨١
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
🔴 چرا می گوییم نیلی و شاگردانش بحران هستند؟ - ۶سال معاونِ سازمان برنامه و بودجه - تدوينِ دو برنامه
آقای مسعود نیلی هستند!
پدر خوانده ی نئولبیبرالیسم ایرانی که حدود ٢٠ سال است با تئوری پردازی های ایشان در صحنه ی تصمیم سازی، اقتصاد و معیشت مردم به اوج بحران رسیده است!
ایشان در جدیدترین اظهار نظر، خودکفایی کشاورزی و تامین ارزان قیمت نهاده را اشتباه خوانده اند!
#بحران_نیلی
#بچههای_شیکاگو
#سازمان_برنامه_و_بودجه
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
آقای مسعود نیلی هستند! پدر خوانده ی نئولبیبرالیسم ایرانی که حدود ٢٠ سال است با تئوری پردازی های ایش
مشکل نیلی و #بچههای_شیکاگو اعتماد به نفس زیاد است!!!
عمری بر مَسْند تصمیم سازی نشسته اند و برای دولت های مختلف تصمیم سازی کردند، و نتیجه اش شده این بحران معیشتی که می بینید!!!
هرکس غیر از اینها بود می رفت یک پَستویی و بیرون نمیومد!!
باز از رو نمی روند و تئوری پردازی می کنند!!
ایشان هم از این قبیل اند که عرض شد!!
با اجرای سیاست هایشان در دولت های مختلف معیشت مردمِ مستضعف به بحران رسیده اونوقت میگن اقتصاد مقاومتی لیبرال ترین سند پس از انقلاب است!!
#بحران_نیلی
#بچههای_شیکاگو
#تصمیم_سازی
#نه_به_نئولیبرالیسم
💥 «نگاه تجلیلآمیز به کارخانه متمرکز»، حرامتر است از «نگاه به زن نامحرم».
چرا؟ چون کارخانه در این الگو، نظام طبقاتی ایجاد میکند و ابزار پیدایش محرومیت اقتصادی، محرومیت سیاسی و محرومیت فرهنگی و ابزار اقامۀ ظلم اجتماعی است.
🔵 علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره) :
«ما یک کارهایی را بهراحتی جزو گناهان میشماریم، امّا یک گناههایی را اصلاً گناه نمیدانیم. چرا؟ برای اینکه حساسیت ما در آنجا اصلاً بیدار نشده است.
ما نگاه به یک زن نامحرم و بیحجاب را بسیار زشت میدانیم، ولی نگاه تجلیلآمیز به یک کارخانه [با تعریف نظام سرمایهداری،] و عظیم دانستن آن را هرگز بد نمیدانیم! تولید در این کارخانه، «متمرکز» است و ابزار انگیزش مادی میشود و تمرکز را به نفع یک عدّه و بر علیه یک عدّۀ دیگر درست میکند و دلهای جمع زیادی را به طرف دنیا متوجّه میکند.
در نگاه به نامحرم، گناهی که واقع میشود، گناه فردی است، اما در اینجا، شما با آن تعظیم و آن نگاهِ تجلیلآمیز، یک سیستم اقتصادیِ مادی [و لوازم آن] را تأیید میکنید. در مواجهه با نامحرم، چشمتان را میبندید و رویتان را بر میگردانید و ثواب کسب میکنید، اما در اینجا چگونه میتوانید چشم را ببندید و بگویید ما باید تردید کنیم در اینکه «صرفهجویی در مقیاس تولید در اینجا چگونه به کار رفته است»؟
اصلاً فرض کنید کارخانه، به این عظیمی نباشد و آن را کوچک درست کنند، اما با این حال، نظامِ شبکهای که میخواهد آن را اداره کند، چه نحوه انگیزشی را در جامعه اصل قرار میدهد؟ و چه نرمافزاری دارد؟ میگوییم همین «تردید کردن» [در اینجا،] مثل چشم فروبستن [در آنجا] است و اجازه دادن به خود و دیگران برای فکر کردن است.
ممکن است کسی مظالم را جدای از آنچه که در تمدن موجود است ملاحظه کند و بگوید ظلمها بد است و کمکم برطرف میشود! اما باید به او بگوییم این نوع کارخانه، کارخانۀ تولید ظلم است و تولید محرومیتِ اقتصادی، محرومیتِ سیاسی و محرومیتِ فرهنگی میکند و جریان توسعۀ نیازمندیها با این ماشینی که دارد، یک عده را تحت فشار قرار میدهد؛ میتوانیم بگوییم این ماشین، اقامۀ فساد میکند، نه اینکه مثل نگاه به زن نامحرم [ صرفاً یک ارتکاب گناه فردی باشد.]
هر کاری که براساس یک معیاری، آن را «فاسد» فرض میکنیم، میتوانیم بگوییم «ارتکابِ» آن کار، بد است، اما «ترویج و اشاعۀ» آن بدتر است و «اقامۀ ناهنجاری و به پا داشتن فساد»، بهمراتب از دو سطح قبلی بدتر است. حال، اگر ما فقر، جهل، سلبِاختیار را ناهنجار با فطرت بشر بدانیم، باید بگوییم این ماشین (یعنی کارخانه با تولید متمرکز) اینها را در مقیاسهای بسیار بزرگ به وجود میآورد، اقامه فساد میکند، اخلاق جامعه را مادی میکند، بستر پرورشی را عوض میکند و استغنای از دین را [تدریجاً] به پذیرش اجتماعی میرساند... .
[اساساً باید دید] اقامۀ کفر در عالَم چگونه انجام میگیرد و بستر پرورشی جامعه چگونه با جهانبینی، ناهنجار میشود.
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
💥 «نگاه تجلیلآمیز به کارخانه متمرکز»، حرامتر است از «نگاه به زن نامحرم». چرا؟ چون کارخانه در این
اینها👇، در یک ساختار، دنباله ی یکدیگرند:
تولید انبوه
توزیع انبوه
مصرف انبوه (مصرف گرایی)
سرمایه داری