eitaa logo
جهانِ پساکرونا
3.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
958 ویدیو
74 فایل
﷽ اندیشکده و مدرسه ی عالی "طرح دین برای زندگی" 📚 دین به طور مستقل،برای همه جنبه های زندگی بشر برنامه دارد. ⚡️فقه تئوری اداره ی انسان از گهواره تا گور است.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روی خط سلامت
⭕️ آیت الله بیات زنجانی، کمتر از دو هفته پس از دریافت دوز اول ، سکته مغزی کرد. 💚 @teb114_ir
هدایت شده از روی خط سلامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجمعات مذهبی، انتخاباتی، برگزاری روز قدس حتی با ماشین، زیارت و... ممنوع😳 اما مترو... یک بام و دو هوا 🍎مجموعه طبی رایحه سیب👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1570963458Ced84a594b8
📌 پروفسور محمد اسماعیل اکبری ، جراح عمومی، فوق تخصص جراحی غدد و سرطان،خطاب به وزیر بهداشت: 🔴آیا "سنگ‌اندازی‌های وزارت بهداشت در موضوع جمعیت" با ابراز علاقه شما به رهبری همخوانی دارد؟! @jahanepasakorona
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️تجمع مطالبه گری گروهی از طلاب، پزشکان و پرستاران و عموم مردم از قوه ی محترم قضائیه، بابت ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی توسط ستاد کرونا و وزارت بهداشت
✳️بسیاری از مردم هنگ کنگ تمایلی به زدن واکسن ندارند. 🔴این در حالیست که این کشور، مقادیر زیادی از واکسن امریکایی فایزر را خریداری کرده که در در صورت عدم مصرف باید دور ریخته شوند... جهانِ پساکرونا @jahanepasakorona
🔺کدام واکسن آمریکایی و انگلیسی است؟ 📃 لیست واکسن های ایرانی که فرمول مشابه واکسن های آمریکایی و انگلیسی دارند. 📝 حاشیه نگاری برنامه مطالبه گری روز چهارشنبه، تهران، مقابل قوه ی قضائیه 📌جهانِ پساکرونا 👇 🌐 @jahanepasakorona
💠 بر اساس تربیت وحیانی، برای همراه کردن مردم نباید از تلقین و تشویق استفاده کرد... کسانی که هدفی دارند و ارزش و بلندی هدفشان را می‌فهمند، حتی اگر سخت باشد می‌آیند. اما کسانی که همین‌طور می‌خواهند یک راهی را بروند، به محض اینکه می‌بینند سخت شد، می‌گویند: همین‌جا می‌نشینم... حکومت اولیا جز با عبودیت نمی‌شود و عبودیت جز با قیام به قسط نمی‌شود. عبودیت، هدفی نیست که مثلاً با تشویق و تلقین و مانند این ها رخ دهد. اگر کسی با تشویق و تلقین عبد شود، عبد نیست؛ احمقی است که در این راه ایستاده و ادای عبد را درمی‌آورد... قیام به قسط جز با تربیت وحیانی میسر نمی‌شود. برای رسیدن به قیام به قسط، با حیله و فریب نمی‌توانیم جلو برویم که آدم‌ها را به نحوی کلاه سرشان بگذاریم و همراه کنیم. تاریخ پر است از آدم‌هایی که از حماقتشان استفاده شده، کلاه سرشان گذاشته‌اند و همراه شده‌اند؛ اما بارشان که جابه جا شد، دور انداخته شدند. در طول تاریخ، آدم‌های زرنگ خیلی ها را با سوء استفاده از حماقتشان به کار گرفته‌اند و بار خودشان را برده اند؛ ولی با تطمیع و اینکه پولی به کسی بدهی یا وعدۀ مقام بدهی، یا با شعار دادن نمی‌شود و نمی‌توانیم به آن مقصدی که انبیای الهی داشته اند، برسیم. آیت الله هادی زاده (مدرس خارج فقه التربیّة) 📌 جهانِ پساکرونا 👇 🌐 @jahanepasakorona
💥 کسی که به زندگی اشرافی خو گرفته است، نمی‌تواند در مدیریت کشور، فتحی را رقم بزند. کسی که ثروتش از حد خاصی بالاتر است به درد مناصب حکومتی جمهوری اسلامی نمی‌خورد و نمی‌تواند حال و روز مستضعفین را دریابد. 💥 به نظر می‌رسد در کنار شرط سِنی و شرط علمی و شرط مدیریتی و شرایط دیگر، برای ثروت مسئولین هم باید سقف کمّی خاصی را در نظر گرفت تا کسی که ثروتش از حد خاصی بالاتر است، نتواند رئیس‌جمهور و وزیر و وکیل شود. 💠 آیت‌الله میرباقری: « اسلامی با دست کسی که تعلقات دنیایی داشته باشد، محقق نمی‌شود. منظور من افراد خاصی نیست، ولی این را می‌فهمم که فتوحات اسلامی حساب و کتابی دارند. کسی که به زندگی اشرافی خو گرفته، نمی‌تواند فتحی را رقم بزند. به نظر من، [در کنار شرط سنی و شرط علمی و شرط مدیریتی و شرایط دیگر،] برای مسئولین هم باید سقف کمّی خاصی را در نظر گرفت تا کسی که ثروتش از حد خاصی بالاتر است، نتواند رئیس‌جمهور و وزیر و وکیل شود. معنا ندارد که چندین وزیر دولتی بالای هزار میلیارد سرمایه داشته باشند. اینها نباید پست بگیرند و رئیس‌جمهور مردمی بشوند که کثیری از آنها در اولیات و بدیهیات زندگی‌شان در مانده‌اند. مشهور است که مرحوم علامه حلّی، فقیه و متکلم شیعه قرن هشتم در منزلش چاهی داشت که از آن استفاده می‌کرد، اما زمانی که ‏خواست مسائل مربوط به آب چاه ـ از جمله اینکه آیا آب چاه قبول نجاست می‏‌کند یا مانند آب جاری است و با ملاقات با نجاست، نجس نمی‏‌شود ـ را بررسی کند، اول دستور داد چاهی را که در منزل خودش بود پر کردند، سپس، مشغول بررسی این مسئله شد؛ چرا؟ چون بیم از آن داشت که مبادا این موضوع در رأی و فتوای او که کاشف از حکم شارع است، تأثیر بگذارد. چطور می‌شود وزیری بالای هزار میلیارد ثروت داشته باشد و در بررسی مناسبات و مسائل وزارتخانه‌اش، ثروت خود را در نظر نگیرد؟ بدیهی است که چنین فردی نمی‌تواند به زیردستانش توجه کند. امام می‌فرمایند: «آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، باید فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس‌جمهور ما خدای ناخواسته، از خوی کوخ‌‏نشینی بیرون برود و به کاخ‌‏نشینی توجه کند، انحطاط برای خودش و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌‏شود.» کسی که ثروتش از حد خاصی بالاتر است به درد مناصب حکومتی جمهوری اسلامی نمی‌خورد و به فرمایش امام(ره) نمی‌تواند حال و روز دیگران را دریابد. خاصیت اعیانیت و این است که خوفِ از دست دادن مقام، و لطمه‌‏ خوردن به اشرافیت، باعث می‏‌شود که فرد نسبت به زیردست‏‌ها ظالم و در مقابل بالادستی‌‏ها توسَری‌خور باشد.» ۱۴‌۰‌۰/۲/۳۰ ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️متأسفانه عادت کرده ایم به جای امام علیه السلام از اسناد بین المللی استنطاق کنیم! ❓دریافت نسخه با کیفیت: http://nro-di.blog.ir/1400/03/07 @olgou4
🔺جشن پیروزی بشار اسد در سوریه 👌 کرونا کو؟ 📌 جهانِ پساکرونا 👇 🌐 @jahanepasakorona
⚡️⚡️ این ١٣ پیام تنها گوشه ای از پیام های ارسالی مؤمنان و هموطنان در این چند روز اخیر پیرامون جنایت های واکسن های آمریکایی، انگلیسی است...
⚡️⚡️ این ١٣ پیام تنها گوشه ای از پیام های ارسالی مؤمنان و هموطنان در این چند روز اخیر پیرامون جنایت های واکسن های آمریکایی، انگلیسی است...
هدایت شده از پژوهشگاه فقه نظام
✅ متن کامل نامه دبیر محترم گروه فقه نظام اقتصادی پژوهشگاه فقه نظام به رئیس محترم کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را در ادامه میخوانید... بسم الله الرحمن الرحیم برادر عزیزم جناب حجة الاسلام و المسلمین دکتر حسین زاده بحرینی رئیس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی با عرض سلام و اهدای تحیت و احترام؛ مطلع شدم حضرت عالی یادداشتی را نسبت به بیانیه حضرت آیت الله اراکی درباره طرح بانکداری مجلس نوشته اید؛ از آنجا که هم در بیانیه ایشان و هم یادداشت شما از پژوهشگاه فقه نظام و طراحی بانکداری اسلامی توسط این نهاد بر اساس مبانی اسلام با روش فقه نظام سخن گفته شده است، بر خود لازم دیدم نکاتی چند در باره یادداشت شما متذکر شوم: برادر عزیزم خوشبختانه پیش از این در جلسات حضوری، پیرامون مسائل مربوط به این طرح و طرح های جایگزین با حضرتعالی مباحثات گرم طلبگی داشتیم و قرار بر این شد که این جلسات ادامه یابد که امیدواریم به زودی زمینه این امر فراهم شود. یکی از مسائلی که تعجب مرا واداشته است این است که همواره شما و همکاران محترمتان سعی نموده اید کل حوزه را موافق طرحتان معرفی کنید و وقتی با اعتراضات دلسوزانه و مشفقانه بزرگان حوزه برای تصحیح این طرح مواجه شده اید این مخالفت ها را به امور فرعی تقلیل می دهید. چه اصراری وجود دارد که نگرانی بعضی بزرگان حوزه بالخصوص حضرت آیت الله اراکی و همچنین موسسات و مراکز پژوهشی حوزه از این طرح را تنها به «نداشتن نگاه تحولی» تقلیل دهید؟ مگر آیت الله اراکی در بیانیه چنین نفرمودند: « متأسفانه [این طرح] نگاه تحولی نداشته و هیچ نشانه ای از حرکت در جهت طراحی نهاد پولی بر اساس نظام اقتصادی اسلام در آن دیده نمی شود و مهمترین اشکالات شرعی از قبیل خلق پول، استفاده از حیل، صوری سازی در عقود، کسب سود با تضمین سرمایه، توزیع ناعادلانه ثروت نه تنها حل نشده بلکه در برخی موارد قانونی نیز شده است و در مواردی می تواند تبعات زیان باری برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.» (بیانیه حضرت آیت الله اراکی پیرامون طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران 27/2/1400) و شما جمله اول را ذکر و جمله بعد را حذف می نمایید و اصلا به آن اشاره نمی کنید؟ و شبیه همین کار را در نامه تان به محضر مقام معظم رهبری انجام داده و با دسته بندی منتقدین، تنها انتقاد حوزه را به جلوگیری از انجام اصلاحات اساسی تقلیل داده اید و به نامه بعضی از مراکز و اساتید حوزوی اشاره و تنها جمله مرتبط با مقصود خودتان را نقل کرده اید (نامه آقای دکتر بحرینی به مقام معظم رهبری در عید فطر سال 1400) در حالیکه در همین نامه به یازده اشکال اساسی این طرح اشاره شده و تنها جمله استناد شما به عنوان خاتمه بحث بیان شده است (نامه جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه به نمایندگان مجلس 22/2/1400) اما گویا اصلی ترین مشکل همین است. در حالیکه اشکال اساسی این طرح این است که در کنار بعضی مزایای جزئی، ساختار معیوب و فاسد پولی و بانکی کشور تثبیت شده و مشکلاتی که در جامعه نهادینه می شود بسیار بیشتر از منافع جزئی آن است که به عنوان نمونه چند نکته را یاداور می شوم و امیدوارم مجددا مورد توجه حضرتعالی و سایر دوستانتان قرار گیرد: ۱- لازم بود آسیب شناسی کاملی از سیستم بانکی بر اساس اصول کلان نظام اقتصادی اسلام و همچنین اسناد بالادستی اعم از قانون اساسی و سیاست های ابلاغی، انجام می شد تا قانون پیشنهادی بتواند آن آسیب ها را مرتفع سازد؛ آسیب هایی که بسیاری از آنها در طرح شما نه تنها از بین نرفته بلکه تقویت و تثبیت شده است؛ معضل خلق پول بانکی، (که علاوه بر مشکلات عدیده اقتصادی برای جامعه برخی علماء تصریح به حرمت آن کرده اند)، تضمین سود ثابت که منشأ اصلی صوری سازی و ورود ربا و اکل مال به باطل به سیستم بانکی است، مساله عدالت و جلوگیری از تجمیع و گردش ثروت نزد عده ای خاص، جدایی جریان پولی از جریان واقعی اقتصاد به خاطر سودبری همراه با تضمین سرمایه به وجود می آید و موارد بسیار دیگر که اساس فعالیت های بانکداری موجود و به تبع آن طرح بانک مرکزی شما را زیر سوال می برد. که در طرح شما یا مورد توجه قرار نگرفته و یا تثبیت هم شده است.