eitaa logo
آکادمی قرآنی استاد جهانگرد
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
32 فایل
آموزش تخصصی حفظ قرآن کریم😍 ویژه عموم از ۳ سال تا ۷۰ سال🤩 با صرف روزانه ۲۰ دقیقه با معماری ذهن و مهندسی حافظه ، حافظ قرآن شوید🌹😇 مشاوره رایگان در زمینه های قرآنی👇 @jahangard_academy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
8.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
°• •° ¤ ¤ ای یار ز دیده گشته غائب برگرد ای هجر تو اعظم مصائب برگرد امشب ز خدا فقط تورا می‌خواهم ای آرزوی شب رغائب برگرد امشب اگرقبول نشود دعا از عجایب است زیراکه عرش گشوده و لیلة الرغائب است مــا را مکن فـراموش به گاه سجـده ات حاجت نخست سلامتی و ظهور آن یار غائب است 🍃🌸 امشب شب لیلةالرغائب هست از دعا برای فرج مولایمان امام زمان علیه السلام فراموش نشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
222.mp3
778.3K
تلاوت ترتیل صفحه ۲۲۲قرآن کریم با صوت استاد منشاوی 🌹
🗓 امروز جمعه↯ ☀️ ۱ اسفند ١٣٩٩ 🌙 ۰۷ رجب ۱۴۴۲ 📿 ذکر روز :اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛ (100 مرتبه )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات 138 ) 🌺🍃 🕋 صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ‌«138» ☘ (اين است) رنگ‌آميزى الهى و كيست بهتر از خدا در نگارگرى؟ و ما تنها او را عبادت مى‌كنيم. ✅نکته ها 🔸انسان در زندگى خويش بايد رنگى را بپذيرد، امّا در ميان همه رنگ‌ها، رنگ خدايى بهتر است. ناگفته پيداست كه تا رنگ نژاد وقبيله وهوسها را كنار نگذاريم، رنگ وحدت و برادرى و تسليم امر خدا بودن را نخواهيم گرفت. همه‌ى رنگ‌ها به مرور زمان كم رنگ وبى‌رنگ مى‌شود. امّا رنگ خدايى هميشگى و پايدار است. «كُلُّ شَيْ‌ءٍ هالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ» «1» و چه رنگى بهتر از رنگ خدا كه او را عبادت و بندگى مى‌كنيم. بگذريم كه يهود، كودكان خود را با آبى مخصوص شستشو داده و بدينوسيله به او رنگ مذهبى مى‌دهند. 🔸بهترين رنگ آن است كه صفا و بقا داشته و چشم اولياى خدارا به خود جلب كند. همرنگ با فطرت و منطق بوده، مشترى آن خدا، و بهاى آن بهشت باشد. همه‌ى رنگ‌ها پاك مى‌شوند، قبيله، نژاد و نسب، دير يا زود از بين مى‌روند، ولى آنچه ابدى و باقى است همان رنگ و صبغه‌ى الهى يعنى اخلاص وايمان است. 🔸در حديث آمده است: شخصى در ديوار خانه‌ى خود سوراخى ايجاد مى‌كرد، امام صادق عليه السلام پرسيد: چرا اينكار را انجام مى‌دهى؟! جواب داد: تا دود اجاق منزل بيرون رود. امام فرمود: ✨مى‌توانى اين منظور را داشته باشى كه روزنه‌ى ورود روشنايى قرار دهى تا اوقات نماز را بشناسى. يعنى اگر بناست در ديوار روزنه‌اى ايجاد شود، چرا تنها براى بيرون كردن دود باشد؟ چرا براى ورود نور نباشد؟ «2» بله مى‌توان به هر كارى، رنگ خدايى داد. راه خدا، يكى است؛ اگر رنگ خدايى نباشد، رنگ‌هاى ديگر، انسان را گيج و متحيّر مى‌كند و همرنگ شدن با جماعتى كه اكثر آنها دچار انحرافند، خود مايه‌ى رسوايى و خوارى در قيامت است. 🔻«1». قصص، 88. «2». آيةاللَّه جوادى، تفسير موضوعى، ج 5، ص 132. جلد 1 - صفحه 214🔺 🔰پیام ها 🔹1- ايمان به خدا، پيامبران، كتاب‌هاى آسمانى و تسليم خدا بودن، صبغه و رنگ خدايى است. در آيات قبل فرمود: «قُولُوا آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ...»، در اين آيه مى‌فرمايد: «صِبْغَةَ اللَّهِ» 📚 برگرفته از تفسیرنور
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 🌸🌺حدیث قدسی 🌺🌸 🌟قالَ رَسُولُ اللّه صلي الله عليه و آله فى حَديثِ المِعراجِ ... بِالْقائِمِ مِنْكُم اَعْمُرُ اَرْضى بِتَسْبيحى وَ تَقديسى وَتَحليلى وَتَكبيرى وَتَمجيدى، وَبِهِ اُطَهِّرُالأَرْضَ مِنْ اَعْدائى وَ اُورِثُها اَوْلِيائى وَ بِهِ اَجْعَلُ كَلِمَةَ الَّذينَ كَفَرُوا بِىَ السُّفْلى وَكَلِمَتِىَ الْعُلْيا... ; پيـامبر اكرم صلي الله عليه و آله در حديث معراج، از قول خداوند چنين فرمـوده است به وسيله «قائم» از شما خاندان زمين را آباد مى كنم، با تسبيح[- خدا را تسبيح گفتن و ستودن.]و تقديس و تحليل[-گفتن «لا حول و لا قوة الاّ باللّه ».]و تكبير[- گفتن «اللّه اكبر».]و تمجيد من. و به وسيله او زمين را از دشمنانم پاكسازى مى كنم و اولياى خودم را وارث زمين مى سازم ، و به وسيله او كلام و سخن كافران را پست و پايين و كلام و آيين خودم را برتر و بالاتر قرار مى دهم.; بحارالانوار ، ج 18 ، ص 342. 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 @quran_etrat_peyrovan @amozesh_hefz_quran لینک مادرتلگرام: T.me/amozesh_hefz_quran1 T.me/quran_etrat_peyrovan
✨📖✨ ما لَيْسَ لِي بِحَقٍّ إِنْ كُنْتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ ۚ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلَا أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ ۚ إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ (116 - مائده) ⚡️هرگز مرا نرسد که چنین سخنی به ناحق گویم، چنانچه من این گفته بودمی تو می‌دانستی، که تو از سرائر من آگاهی و من از سرّ تو آگاه نیستم، همانا تویی که به همه اسرار غیب جهانیان کاملاً آگاهی! 💠وقتی دو نفر دارای علم یکسان نیستند، قطعاً یکی از دیگری عالِم‌تر است و به کسی که علم پایین‌تری دارد جاهل اطلاق می‌شود. 📌مثال: یک دبیر دبیرستان در برابر شاگرد خود عالِم و در برابر استاد دانشگاه خود، یک جاهل محسوب می‌شود. پس جهل یک معیار و مقیاس مشخص برای سنجش ندارد که تصوّر شود که اگر کسی این میزان علم را داشته باشد جاهل نیست، چرا که علم بی‌نهایت است و نهایت آن فقط نزد حق‌تعالی است و همهٔ انسان‌ها به نوعی جاهل هستند، پس هر فرد در مقایسه با فردی جاهل و در برابر فردی دیگر عالِم است و جهل و علم توأم، در همهٔ انسان‌ها وجود دارد. 📚هر طالبِ علمی که در محضر درس کسی به اختیار خویش بنشیند همین حضورش یعنی پذیرش جهل در برابر استاد خود است. کسانی که ادّعا می‌کنند همهٔ اسرار خلقت و زندگی و خدا و سنّت‌های الهی را باید بدانند و به دنبال علت هستند و تا دلیل چیزی را ندانند قبول و عمل به آن نمی‌کنند سخت در اشتباه هستند چون همهٔ انسان‌ها در برابر خداوند یک جاهل محسوب می‌شوند و کسانی که ادّعا می‌کنند همهٔ پرسش‌های آفرینش را می‌توانند پاسخ دهند از جهل قطعی خویش بی‌خبرند. 👈اگر در آیهٔ فوق دقت کنیم می‌فرماید: خدایا! تو درون مرا خبر داری ولی من از درون تو خبر ندارم، این یعنی یک عالِم، یک جاهل را می‌شناسد ولی یک جاهل نمی‌تواند، یک فرد عالِم را بشناسد. یک عالِم می‌تواند کلام یک جاهل را بفهمد ولی یک جاهل، کلام و پیام سخن یک عالِم را نمی‌تواند بفهمد یعنی خداوند علیم، قادر است سخن انسان را بفهمد ولی انسان که جاهل است جهلش اجازۂ فهم کلام خدا را بر او نمی‌دهد و به همین دلیل خداوند می‌فرماید: ✨📖✨ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَاءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ (101 - مائده) ⚡️ای اهل ایمان، هرگز از چیزهایی مپرسید که اگر فاش گردد شما را زشت و بد می‌آید و غمناک می‌کند. 💢و اگر در برخی امور انسان از کنجکاوی و پرسش‌گری منع شده است نه به این علت که معاذالله حق‌تعالی برای افعال و سنّت‌های خود دلیل عادلانه ندارد، پس آن را بیان نکرده است بلکه به علت جهل انسان در فهم امور است. (چنانچه اگر کودک هشت سالهٔ شما، از شما بپرسد: من چطور به دنیا آمده‌ام؟؟ شما هرگز پاسخ او را از حقیقت نخواهید داد چون در برابر یک نادان قرار دارید، پس به فرزندتان توصیه می‌کنید چنین سؤالاتی نپرسد.) 🔞زمانی هم که حضرت حق‌تعالی انسان را به منع چنین پرسش‌هایی امر می‌کند، معاذالله دلیل بر پاسخ‌ندادن به خاطر ترس از آشکارشدن خطا و یا ستمی در افعالش نیست بلکه منع خداوند به دلیل جهل ماست که از درک و فهم حقیقت امور عاجزیم.