┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
📷 با سلام، جلسه قرآن کارکنان بانک ملی ایران در حال برگزاری است.
#تصویر
قاریان#شهرستان_نیشابور:🔻
🇮🇷 eitaa.com/jalasat_ghoran_neyshabour
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جناب استاد صدیقی
🗓 ۸ دی ۱۴۰۳
📖 صفحه ۱۷۴ قرآن کریم
🕌 جلسه قرآن#بانک_ملی_ایران
📥 دانلود ویدیو برای بایگانی
قاریان#شهرستان_نیشابور:🔻
🇮🇷 eitaa.com/jalasat_ghoran_neyshabour
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جناب استاد نقیبی
🗓 ۸ دی ۱۴۰۳
📖 صفحه ۱۷۴ قرآن کریم
🕌 جلسه قرآن#بانک_ملی_ایران
📥 دانلود ویدیو برای بایگانی
قاریان#شهرستان_نیشابور:🔻
🇮🇷 eitaa.com/jalasat_ghoran_neyshabour
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جناب آقای استوار
🗓 ۸ دی ۱۴۰۳
📖 صفحه ۱۷۲ قرآن کریم
🕌 جلسه قرآن#بانک_ملی_ایران
📥 دانلود ویدیو برای بایگانی
قاریان#شهرستان_نیشابور:🔻
🇮🇷 eitaa.com/jalasat_ghoran_neyshabour
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جناب آقای رسایی
🗓 ۸ دی ۱۴۰۳
📖 صفحه ۵۴ قرآن کریم
🕌 جلسه قرآن#بانک_ملی_ایران
📥 دانلود ویدیو برای بایگانی
قاریان#شهرستان_نیشابور:🔻
🇮🇷 eitaa.com/jalasat_ghoran_neyshabour
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جناب استاد میلانی
🗓 ۸ دی ۱۴۰۳
📖 تفسیر قرآن کریم
🕌 جلسه قرآن#بانک_ملی_ایران
📥 دانلود ویدیو برای بایگانی
قاریان#شهرستان_نیشابور:🔻
🇮🇷 eitaa.com/jalasat_ghoran_neyshabour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه فراز ناب و فوق العاده زیبا از قاری بین المللی حامد علیزاده که همه میپسندنش.
🇮🇷 eitaa.com/jalasat_ghoran_neyshabour
20.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مدیحه_نبوی
#شاهکار_ماندگار
#مبتهل نامدار استاد #محمد_عمران
سال 1993 میلادی
#مسجد_سیده_نفیسه
این اثر در حضور اساتید #رزیقی و #بسیونی اجرا شده است.
⚠️ چند نکته :
🌸 دقیقه 2:50 استاد #محمد_احمد_البسیوني محو جمال و جلال #مبتهل و شیوه اجرای او شده
🌸 دقیقه 1:50 تا 1:55 بازی با #میکروفون 🎤 و دور و نزدیک کردن صدا در حالیکه #مبتهل، نابیناست 😳 و این نشانگر هوش سرشار استاد #محمد_عمران بوده است
🌸 #کارگردان #تصویربردار با مضامین و متن #مدیحه آشنا هستند. بعبارت دیگر عوامل فنی از جنس قرآنی، مذهبی و معارفی هستند. نمایش #کاشیکاری محراب و کلمه زیبای #محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) در اثنای اجرای این #مدیحه حکایت از این دارد. ابتدای قطعه ( سيدي يا رسول الله) و دقیقه 3:30 و جمله ( لک معجزات)
متاسفانه بسیار دیده می شود که در ایران تصاویر اینسرتی ربطی به آیات قرآن یا متون دینی در اجراهای قاریان و مبتهلان ندارد.
🌸و نکته قابل توجه دیگر آنکه برای ضبط یک اثر فاخر و ماندگار تصویری، لزوما نیازی به دکور و تشریفات خاص نیست. محراب مسجد به اندازه کافی زیبا و روح نواز است.
🇮🇷 eitaa.com/jalasat_ghoran_neyshabour
4_5976502410347020641.mp3
1.02M
🎤تلاوت استاد محمد صدیق منشاوی/ بخش هفتم/ (تحلیل در پیام بعد)
🌺❤️ این تلاوت شامل ۸ قسمت هست که انشالله در روزهای آتی بترتیب بارگزاری میشود.
📊🎤
🎤
#تحلیل_تلاوت_حج_لیبی_بخش_هفتم (آیات ۲۸-۲۶):
🌹 فراز شصت و هفتم:
"وَإِذْ بَوَّأْنَا لِإِبْرَاهِيمَ مَكَانَ الْبَيْتِ أَنْ لَا تُشْرِكْ بِي شَيْئًا:
به خاطر بياور زمانی را كه محل خانه كعبه را براي ابراهيم آماده ساختيم (تا اقدام به بنای خانه كند و به او گفتيم) چيزى را شريك من قرار مده."
#بیات_نوا.
توضیح اینکه در این قطعه پایان نغمه بر روی درجه دوم بیات است که این درجه همان درجه اول سیکاه هست و در اینجا نت پایانی، درجه اول بیات نمی باشد.
🌹 فراز شصت و هشتم:
"أَنْ لَا تُشْرِكْ بِي شَيْئًا وَطَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْقَائِمِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ ﴿۲۶﴾:
چيزى را شريك من قرار مده، و خانه ام را براي طواف كنندگان و قيام كنندگان و ركوع كنندگان و سجودكنندگان (از آلودگی بتها و از هر گونه آلودگی) پاك گردان."
این قطعه #ترکیبی_از_بیات_نوا_و_بیات_دوکاه بود. در ابتدا تاکید بر روی درجه چهارم بیات بود و از «للطائفین» وارد درجات پایینی بیات (سه تا یک) شد.
کاهش حجم صدا در مد «قائمین».
🌹 فراز شصت و نهم:
"وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ:
و مردم را دعوت عمومی به حج كن تا پياده و سواره بر مركبهای لاغر (به سوى خانه خدا) بيايند."
در عبارت «و اذن فی الناس... علی کل» جنس بیات با تاکید بر درجه چهارم ( #بیات_نوا ) اجرا شد، اما در کلمه «ضامر» یک #عقد_کامل_راست اجرا گردید. این راست با انتقال یک درجه پایین تر از بیات اجرا می شود. به عبارت دیگر اگر از درجه اول بیات یک پله پایین تر اجرا شود، وارد مقام راست می شویم و نغمه به راست تغییر می یابد.
🌹 فراز هفتادم:
"وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ﴿۲۷﴾:
و سواره بر مركبهای لاغر از هر راه دور (به سوى خانه خدا) بيايند."
در عبارت «وعلی کل ضامر یاتین من کل فج» جنس بیات با نت شاهد دوکاه ( #بیات_دوکاه ) و در کلمه «عمیق» #عقد_راست اجرا شد. اما درجه اول بیات همان درجه پنجم راست بود. به عبارتی در این قطعه ۸ درجه صوتی در دو جنس با طبقه صوتی متفاوت اجرا شد. جنس اول شامل درجات ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ که راست بود و جنس دوم شامل درجات ۵ و ۶ و ۷ و ۸ که جنس بیات بود. به این ترکیب مقام مرکب «#نیروز» گفته می شود که استاد مرحوم منشاوی به شکل خاص خود اجرا نموده است.
🌹 فراز هفتاد و یکم:
"وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ ﴿۲۷﴾ لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ:
و سواره بر مركبهاي لاغر از هر راه دور (به سوي خانه خدا) بيايند؛ تا شاهد منافع گوناگون خويش (در اين برنامه حياتبخش) باشند."
#بیات_نوا در اکتاو اول یا بم صدای مرحوم منشاوی.
🌹 فراز هفتاد و دوم:
"لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَعْلُومَاتٍ عَلَى مَا رَزَقَهُمْ مِنْ بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ:
تا شاهد منافع گوناگون خويش (در اين برنامه حياتبخش) باشند، و نام خدا را در ايام معينی بر چهار پايانی كه به آنها روزی داده است (هنگام قربانی كردن) ببرند.
لیشهدوا منافع ... یذکروا: #بیات_حسینی در اکتاو دوم.
اسم الله فی ایام ... رزقهم: درجات ششم تا اول بیات با تاکید بر درجه ششم ( #بیات_عجمی ).
🌹 فراز هفتاد و سوم:
"فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِيرَ ﴿۲۸﴾:
(و هنگامی كه قربانی كرديد) از گوشت آنها بخوريد، و بينوای فقير را نيز اطعام نمائيد."
در این قطعه از درجه نهم تا پنجم بیات یک #عقد_لامی اجرا شد که عقد لامی شامل یک جنس کرد و یک فاصله نیم پرده بالاتر از #جنس_کرد بوده و اگر مقام لامی به صورت کامل اجرا شود شامل دو جنس کرد به هم متصل خواهد بود. اما در این جا پنج درجه از آن اجرا شد. در کلمه «فقیر» به یک درجه پایین تر از کرد انتقال یافت که نغمه را تبدیل به #نهاوند کرد. چرا که نهاوند یک درجه پایین تر از کرد قرار دارد:
درجه رکوز کرد: دوکاه
درجه رکوز نهاوند: راست
🇮🇷 eitaa.com/jalasat_ghoran_neyshabour