ره به جهان برگردد. در حالیکه ع
لمای یهودی و مسیحی کاملاً به این حقیقت واقف هستند که آخرین پیامبر، از نسل فرزند ارشد حضرت ابراهیم یعنی اسماعیل(ع) است. و او کسی نیست جز حضرت محمد رسول الله، چنانکه نام مبارک او را با هفتاد وصف در تورات و انجیل مییابند.
|در همین باره بخوانید:
| پیامبر اسلام(ص) در کلام سلیمان(ع)
دشمنی علمای یهود با اسلام حقیقی، کاملاً آگاهانه است و مرض آنها قابل درمان نیست. علت دوستی برخی کشورها و مذاهب اسلامی با یهود نیز به همین سبب است که توانستهاند از قرنها قبل در آنها نفوذ کرده و به قدر کافی، جعل و تحریف در مذهبشان وارد کنند. اما در مورد خاندان سعودی ماجرا تفاوت دارد. آنها خودشان از نسل یهودیان حجاز هستند و اسلام آنها نیز از سر نفاق است.
قرآن به ما خبر میدهد که دشمنترین دشمنان ما مسلمانان، یهود هستند (مائده/ ۸۲). بیش از ۱۰ سال قبل یک قبیله در اردن با تفکر کردن در این آیه، تغییر مذهب داده و شیعه شدند. چون به این نتیجه رسیده بودند که مذهب حق در میان مسلمانان، همان است که یهود با آنها دشمنی میورزد؛ یعنی شیعه دوازده امامی. ای کاش همین مقدار عقل و ایمان در برخی رؤسای جمهور وجود داشت که نخواهند آیات قرآن را دوباره امتحان کنند.
به سخن قرآن کریم گوش بسپاریم و در صدد راضی کردن یهود و دنبالچههای آنها نباشیم. وگرنه به مصیبتی که در انتهای این آیه آمده، دچار خواهیم شد؛ چه اینکه الان دچار شدهایم.
وَ لَن تَرْضَی عَنکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إنَّ هُدَ ی اللهِ هُوَ الْهُدَ ی وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللهِ مِن وَلِیٍّ وَ لاَ نَصِیرٍ (بقره/ ۱۲۰)
هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه از آیین آنها پیروی کنی. بگو: راهی که خدا بنماید به یقین راه حق، فقط همان است. و بعد از آنکه طریق حق را دریافتی اگر از میل و خواهش آنها پیروی کنی، دیگر از سوی خدا یار و یاوری نخواهی داشت.
** تحقیق و تألیف: امیر اهوارکی
[۱]. دستور قرآن به مقاتله با سران کفر، بدان علت است که آنها حتی به عهد و سوگندشان وفادار نیستند. و این دقیقاً یکی از پیشگوییهای خداوند تعالی است که ما در توافقنامه برجام، صدق آن را مشاهده کردیم. نه تنها ترامپ، بلکه دولت اوباما نیز برجام را نقض میکرد. رهبر معظم انقلاب نیز در به این آیه احتجاج کردهاند (۳۰ خرداد ۱۳۹۷). پس به حقانیت قرآن ایمان آوریم:
وَ إن نَکَثوا أیمانَهُم مِن بَعدِ عَهدِهِم وَ طَعَنوا فی دینِکُم فَقاتِلوا أئِمَّةَ الکُفرِ، إِنَّهُم لا أیمانَ لَهُم لَعَلَّهُم یَنتَهونَ (توبه/ ۱۲). و اگر پیمانهای خود را پس از عهد خویش بشکنند، و دین شما را مورد طعنه قرار دهند، با پیشوایان کفر پیکار کنید، چرا که آنها پیمانی ندارند؛ شاید (با شدّت عمل) دست بردارند!
[۲]. این خاطره تکاندهنده از برخی از اسرای ایرانی در عراق نقل شده است. مسئولان صلیب سرخ از تکتک اسرای ایرانی میپرسید که آیا شکنجه شدهاند یا نه. نوبت که به سید علیاکبر ابوترابی رسید، سکوت کرد و چیزی نگفت. بعد از رفتن آنها، مسئول شکنجه از او پرسید که چرا چیزی نگفتی؟ ابوترابی گفت: ما هر دو مسلمان هستیم، نباید به اهل کفر شکایت ببریم. این رفتار حجت الاسلام ابوترابی، برگرفته از آیۀ ۶۰ سورۀ نساء است که مسلمانان را از تحاکم به طاغوت منع کرده است. خدایش بیامرزاد و با اجداد طاهرینش محشور کناد.
[۳]. منوچهر قربانیفر با نام اصلی سوزنی، متهم به عضویت در ساواک، قبل از انقلاب مدیر یک شرکت کشتیرانی بود که صاحبانش امریکایی ـ اسرائیلی بودند. او بعد از کودتای نوژه از ایران گریخت. بعد از افشای اخبار مکفارلین به بیت آقای منتظری، ارتباطات پنهان سید مهدی هاشمی با ساواکیها علن شد؛ کسی که پیش از انقلاب، آیت الله شمسآبادی را به قتل رسانده بود. در نهایت، در آبان ۱۳۶۷ پس از محاکمه در دادگاه انقلاب، اعدام گشت.
ظاهراً همه چیز با قربانیفر، شروع شده است. او، واسطۀ اولین قرار در پاریس هم بود. امریکاییها به کنگرلو خبر میدهند که قصد دارند برخی از مقامات خود را به ایران بفرستند و او موضوع را به مقامات ایرانی اطلاع میدهند. بعد از چندی، مکفارلین به ایران میآید و بقیه ماجرا. کنگرلو از قربانیفر به عنوان یک میهنپرست یاد میکرد. به هر حال بنا به مصاحبۀ روزنامه جمهوری اسلامی با او، قربانیفر در همان دهۀ ۱۳۶۰، چند بار به تهران آمده و با برخی مسئولان اطلاعاتی مانند علی یونسی همکاری کرده است (روزنامه جمهوری اسلامی، ۲۹ دی ۱۳۹۳).
[۴]. علی هاشمی بهرمانی متولد ۱۳۴۰، برادزادۀ اکبر هاشمی رفسنجانی است. پدر او به نام قاسم، در سال ۱۳۴۴ درگذشت و او در نزد عمویش اکبر بزرگ شد و تربیت یافت. او در سال ۱۳۶۵، دانشجوی زمینشناسی دانشگاه شهید بهشتی بود و برای معالجۀ چشم
به اروپا رفته بود که به تور امری
کاییها افتاد و بارها برای ابلاغ پیام واسطه شد بدون اینکه حتی زبان انگلیسی بلد باشد.
[۵]. Rohani in ۱۹۸۶: West too soft on Khomeini, Ron Ben Yishai, Ynetnews, ۲۶.۰۶.۲۰۱۳
[۶]. اشاره است به دیدار مسئولان کشور در روز دوم شهریور ۱۳۶۵ (عید غدیر ۱۴۰۶ ق.) با امام خمینی که آن حضرت، افرادی را که در ادامۀ جنگ تحمیلی کارشکنی میکردند مانند کسانی دانست که حکمیت را بر حضرت امیر(ع) تحمیل کردند (صحیفۀ امام، ج ۲۰، ص ۱۱۱ تا ۱۲۱). و ظاهراً همینطور هم شد. فرماندگان جنگ کمتر از دو سال بعد، حضرت امام را مجبور کردند که قطعنامه شورای امنیت را بپذیرد. امام از این تحمیل، با رمز «جام زهر» یاد کرده است.
[۷]. در آوریل ١٩٨۶ امریکا به تلافی یک بمبگذاری در برلین غربی که جان شهروندان ایالات متحده را گرفت، لیبی را بمباران کرد.
[۸]. محمد هاشمی رفسنجانی (سایت الف، ۱۰ مهر ۹۹): آقای هاشمی هیچوقت بیان درستی از این مسئله [تسخیر سفارت امریکا] نمیکرد و با اصل قضیه مخالف بود و میگفت باید تشنجزدایی انجام شود و روابط بر این پایه باشد. این جمله را آقای هاشمی همیشه میگفت و استراتژیاش در دوران ریاست جمهوری نیز همین بود. و همچنین سخن فائزه هاشمی (انصاف نیوز، ۲۰ دی ۱۳۹۹): پدرم میگفت که گرفتن سفارت آمریکا عمل اشتباهی بوده...
✔️ چرا «رئیسی» چالش در سیاست خارجه را از خود «بایدن» شروع کرد؟
✍️ پربازنشرترین خبر و تصویر از اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب سوال خبرنگار شبکه «راپلی» روسیه از آیت الله رئیسی بود؛ او از رئیس جمهور منتخب پرسید در صورت لغو و برداشته شدن تحریمها شما حاضر به ملاقات دونفره با رئیس جمهور آمریکا هستید؟ پاسخ آیتالله رئیسی به این سوال تنها یک کلمه بدون هرگونه لفاظی اضافه بود؛ «خیر!»
👈 درباره چرایی این اظهار نظر مهم بیان نکات ذیل قابل توجه است:
1️⃣ طبق برنامهریزی و طراحی آمریکاییها، «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور آمریکا، آخرین حلقه اظهار نظر درباره برجام محسوب میشود و این در حالی است که در ایران عموما این حسن روحانی هست که اولین حلقه اظهارنظر درباره مذاکرات و برجام است و از این بیتدبیری و برخی اظهارات شتابزده و یا غلط روحانی نیز خود دیپلماتهای ایرانی مذاکره کننده هم کم آسیب ندیدهاند. اما رئیسی سیاست خارجه خود را با چالش کشیدن شخص بایدن به عنوان حلقه آخر اظهارنظر درباره برجام آغاز کرد. او همچنین نشان داد که آمریکایی ها باید در محاسبات خود درباره میزان نیاز به مذاکره و عکس یادگاری در دوران پساروحانی در داخل ایران تجدید نظر جدی بکنند.
2️⃣ شروع رئیسی در سیاست خارجه گرچه با چالش شخص بایدن شروع شد ولی با اصل برجام و بودن یا نبودن آن کاری نداشت بلکه در چگونگی مواجهه با برجام مواضع خود را بیان کرد. کلیدیترین جمله دیپلماتیک از طرف رئیسی نیز آنجایی بود که گفت سیاستخارجه دولتش از برجام شروع نمیشود و به برجام نیز محدود نخواهد شد. پیام این اظهارنظر راهبردی نیز این بود که سیاستخارجه ایران دیگر نه تنها زنجیر به برجام نمیخواهد باشد بلکه با انبوهی از فرصتها و ظرفیتهای دیگر کار خود را پیش خواهد برد. طبیعی است که این موضوع نه تنها سیاست خارجه ایران را پس از هشت سال ترمیم خواهد کرد بلکه مهار کل رفتار ایران در حوزه سیاست خارجه از طریق برجام را نیز دچار چالش جدی خواهد کرد.
3️⃣ مساله راهبردی بعدی که در اظهارات آقای رئیسی نیز به صورت واضح گفته شد، این بود که دولت آقای رئیسی معیشت مردم را نمیخواهد صرفا از طریق برجام ارتقا بدهد بلکه برای آن برنامه و طراحی دیگری دارد. اگر دولت رئیسی موفق شود که بهبود اقتصاد و معیشت مردم را از طریق دیگری غیر از مذاکره و برجام ارتقا بدهد، سیاست هشت ساله غربگرایان داخلی در گروگانگیری افکار عمومی نه تنها پایان می پذیرد بلکه یکی از آخرین راهبردها و ترکشهای جریان سلطه جهانی در مواجهه با ایران یعنی گره زدن ارتقا معیشت مردم به سیاستهای راهبردی نظام به خصوص در نوع مواجهه انقلاب اسلامی با جریان استکباری در دنیا شکست سنگینی خواهد خورد.
✍ #مهدی_جهان_تیغی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️"خیر" رئیسی آغازی بر پایان تفکر غربزدگی!
📌 مأمور امنیتی انگلیسی با پوشش دیپلماتیک در راه تهران
🔹وزارت امور خارجه انگلیس، روز گذشته، با انتشار بیانیهای اعلام کرد که «سایمون شرکلیف» بهعنوان سفیر جدید این کشور در ایران معرفیشده است.
🔸شرکلیف نامی آشنا در میان محافل دیپلماتیک در تهران است، زیرا او بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ دبیر دوم سفارت بریتانیا در تهران بوده است. در آن دوران انگلیسیها دولت اصلاحات را به سر میز مذاکره آورده و با گرفتن امتیاز در مذاکرات سعدآباد درنهایت با گرای آمریکاییها پرونده هستهای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل فرستادند.
🔹سفیر جدید انگلیس در ایران پیش از آنکه سابقه دیپلماتیک داشته باشد، یک مأمور امنیتی کارکشته است که سابقه مدیریت در بخش امنیت ملی وزارت امور خارجه بریتانیا را در کارنامه دارد.
🔸سایمون شرکلیف فارغالتحصیل دانشگاه کمبریج است که در یمن، نیجریه، کابل، واشنگتن و بغداد نیز سابقه کار داشته است. وی همچنین مسئول بخش مبارزه با تروریسم وزارت خارجه بریتانیا در سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بوده و بعدازآن هم بهعنوان معاون نمایندگی سفارت انگلیس در نیجریه فعالیت کرده است.
🔹نکته قابلتأمل آنکه دوره مأموریت شرکلیف در نیجریه نقطه اوج فعالیتهای گروه تروریستی بوکوحرام نیز محسوب میشود. در آن روزها این گروه شورشی-سلفی دست به کشتار و گروگانگیریهای سریالی در شهرهای مختلف کشور نیجریه میزند.
🔸آخرین مأموریت شرکلیف به مدت یک سال، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در یمن بوده است. در این تاریخ انگلیسیها برای اولین بار بهصورت مستقیم در موقعیت میدانی جنگ یمن حاضرشده و البته ضربات و خسارات شدیدی نیز از مقاومت خوردهاند. اخیراً یک منبع در وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن در گزارش اعلام کرده است که بریتانیا در سال ۲۰۱۷ به شکل مستقیم در جنگ یمن نقش داشته و تجهیزات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی را اداره کرده همچنین علاوه بر خدمات مستشاری در جبهههای شمالی بخش زیادی از انواع سلاحهای عربستان توسط انگلیسیها تأمینشده است.
🔹سایمون شرکلیف چهره امنیتی انگلیسی با پوشش دیپلماتیک از سال ۱۹۹۸ به وزارت خارجه بریتانیا پیوسته است، او قرار است جای سفیر پرحاشیه رابرت مک ایر را بگیرد.
مک ایر دیماه سال ۱۳۹۸ در حاشیه یک تجمع سیاسی روبروی دانشگاه امیرکبیر در تهران بازداشت شد. مأموران امنیت ناجا سفیر انگلیس را در حالی بازداشت کردند که در حال فیلمبرداری در جمع تعدادی اغتشاشگر بود.
⚠️حالا رفتن مک ایر و آمدن شرکلیف نشانهای از تحولات دیپلماتیک انگلیسیها پس از انتخابات در ایران است. به نظر میرسد انگلیسیها یک لابیست سیاسی را با یک تکنسین عملیات میدانی تعویض کردهاند. این تغییرات در رصد قرارگرفته و شعاع عملکرد در کنترل قرار دارد.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 درسآموزی از انتخابات
🔹چرا انتخابات سیزدهمین دورهی ریاست جمهوری درسآموز است؟ مهمترین درسهای انتخابات چیست؟
🔹انتخابات ایران در حالی برگزار شد که مردم و کشور همزمان با چند رویداد و موضوع مواجه بودند. ۱)اعمال و تداوم سیاست فشار حداکثری آمریکا ۲)ناکارآمدی غربگرایان در دولت روحانی ۳)جنگ روانی دشمنان و بدخواهان برای تحریم انتخابات و کاهش مشارکت ۴)همهگیری بیماری کرونا به ویژه در موج چهارم ۵)گلهمندی و دلخوری فراگیر مردم از وعدههای دروغ و عملینشده ۶)شرایط بد معیشتی با بالاترین نرخ تورم طی هفتاد و پنج سال اخیر ۷) اختلال در فرآیند اخذ رای در هنگام برگزاری انتخابات
🔹در چنین شرایطی آگاه بودن مردم از وضعیت و مشارکت پنجاه درصدی آنان در انتخابات، درس عظمت ملت ایران بود که آن را به رخ جهانیان کشاند. سیلی محکم مردم به دشمنان، ضدانقلاب خارجه نشین و بدخواهان داخلی که مترصد براندازی بودند؛ یکی از درسهای مهم انتخابات بود. اعتماد مردم همزمان به فرآیند انتخابات و جریان انقلابی، برای تغییر وضع موجود، درس دیگر انتخابات بود. انتخابات این درسآموزی را داشت که گفتمان انقلاب همچنان برای حل مشکلات در جامعه معتبر است. انتخابات اخیر نشان داد مشارکت بیش از آنکه به دو قطبی سازیهای کاذب و غلط و همچنین رقابت سیاسی در انتخابات ربط داشته باشد به رضایتمندی اجتماعی وابسته است. و البته درسهای دیگر...که باید روایت شوند تا در تاریخ افتخارات انقلاب و مردم ثبت و ضبط گردد.
✍ دکتر #رضا_سراج
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
امیرمحمد یاور رهبر:
مقدمه ای بر جنگ نرم از نگاه قران
مقدمه ای بر جنگ نرم: یکی از شیوه های جنگی، جنگ نرم است که جنگ روانی شاخه ای از آن به شمار می آید. در جنگ نرم، به جای ابزارهای جنگی متعارف چون توپ و تانک، از ابزارهای فرهنگی تاثیرگذار بر فکر واندیشه و عواطف و احساسات انسانی بهره گرفته می شود. با نگاهی به […]
مقدمه ای بر جنگ نرم:
یکی از شیوه های جنگی، جنگ نرم است که جنگ روانی شاخه ای از آن به شمار می آید. در جنگ نرم، به جای ابزارهای جنگی متعارف چون توپ و تانک، از ابزارهای فرهنگی تاثیرگذار بر فکر واندیشه و عواطف و احساسات انسانی بهره گرفته می شود.
با نگاهی به جریان شناسی جنگ نرم می توان گفت که این شیوه جنگی، از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته و همواره از سوی انسان ها در جنگ ها به عنوان یک ساز و کار موثر مورد توجه بوده است. تنها تفاوتی که می توان در میان جنگ های نرم در دوران گذشته و عصر معاصر یافت، تفاوت در ابزارها و روشهای آن است و اصولا بهره گیری از هر نوع ابزاری در جنگ نرم بر این پایه و محور قرار می گیرد که بر اندیشه و احساسات مخاطب تاثیرگذاشته و او را مرعوب خود سازد و بی آن که واکنشی از خود نشان دهد، تسلیم دشمن شده و یا در مسیر خواسته های او گام بردارد.
براساس این فرضیه می توان به سراغ آموزه های قرآنی رفت و تحلیل قرآن را از جنگ نرم و مسایل و مباحث مربوط به آن را استخراج کرد. نویسنده در این مطلب با توجه به چنین پیش فرضی به سراغ آیات قرآنی رفته تا نگرش قرآن را در این موضوع ارائه دهد. با هم این مطلب را از نظر می گذرانیم.
جنگ نرم و حدود و مرزهای آن
دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها، میان آحادمردم تردید، بدبینی، و اختلاف ایجاد کند. (رهبر معظم انقلاب)
آموزه های قرآنی به جنگ نرم در حوزه دشمن شناسی و مقابله با دشمن، توجه داشته است. آیات بسیاری به این مسئله از دو زاویه دید مختلف نگریسته است. به این معنا که اگر دشمن برخی از سازوکارهای جنگ روانی را در جنگ نرم به کار می گیرد، جامعه اسلامی نیز در دفاع و مقابله با دشمن می بایست از همه امکانات بهره گیرد و در جنگ نرم، به حکم مقابله به مثل
«فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم و اتقواالله و اعلموا ان الله مع المتقین» عمل نماید. (بقره، آیه ۱۹۴)
البته در این آیه و آیات دیگر بر این مهم توجه و تاکید شده است که مومنان به حکم تقوای الهی، از هرگونه رفتارهای ضد اخلاقی و عقلانی که هنجارها و ارزش های اساسی بشریت را تضعیف می کند و یا از میان برمی دارد باید پرهیز کنند.
بنابراین خطوط قرمزها و محدودیت هایی را برای این مقابله به مثل در همه حوزه ها از جمله جنگ نرم معین کرده است که مومنان نمی توانند از آن مرزها گذر کنند و همانند دشمنان خدا و دین، عمل نمایند؛ به عنوان نمونه قتل و غارت بی گناهان و زنان و کودکان در فرهنگ ضدبشری دشمنان اسلام صورت می گیرد ولی مومنان مجاز نیستند این گونه رفتار کنند. در جنگ نرم نیز دشمنان به شیوه های زشت و ناپاکی رو می آورند که حریم های انسانی و نیز قداست و کرامت بشری را می شکند و به تهمت و افتراهای ناموسی و همانند آن رو می آورند، در حالی که مومنان براساس آموزه های اسلامی و محوریت تقوای عقلانی و عقلایی و شرعی نمی تواند در جنگ نرم از آن ها بهره گیرند.
روش شناسی و رفتارشناسی دشمنان
خداوند در تحلیل روش شناسی و رفتارشناسی دشمنان اسلام و توحید، به این نکته توجه می دهد که دشمنان اسلام، به سبب همدلی و مشابهت و همانندی در فکر و اندیشه، یکسان و همانند هم عمل می کنند (بقره آیه ۱۱۸) از این رو بخش زیادی از آیات قرآنی به گزارش های تاریخی از رفتارهای دشمنان و تحلیل علل، عوامل، اهداف و مانند آن اختصاص یافته است؛ زیرا با تحلیل آن امور به آسانی می توان رفتارهای دشمنان عصر حاضر را تحلیل و ارزیابی کرد و توصیه های مناسب برای مقابله و مواجهه با آن ارائه داد.
دشمنان اسلام و توحید هرچند که از نظر ظاهری و نژادی و قومیت ها متفاوت هستند، ولی همگی آنان از عنصر مشترک انسانیت سود می برند که می تواند رفتارها و شیوه های آنان را یکسان نماید. همین تشابه قلوب که در آیه مطرح شده است، به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم از پیش، رفتارهای آنان را پیش بینی کنیم و براساس آن، سازوکارهای مقابله را فراهم آوریم و اجازه ندهیم تا دشمن به اهداف پست و پلید خود دست یابد.
ابزارهای جنگ نرم
تنها اختلافی که میان جنگ های نرم در گذشته و حال می توان یافت، تفاوت در ابزارهای و روشهایی است که از سوی دشمنان مورد بهره برداری قرار می گیرد؛ زیرا انسان ها هر روزی به ابزارهای جدیدی دست می یابند که در گذشته غیرقابل دسترسی بود. فرهنگ و تمدن بشری همان گونه که به سوی کمال پیش می رود در ابزارها نیز
کمال می یابد و نواق
ص و کمبودهای آن جبران می شود. دشمنان توحید و عدالت و اسلام نیز در مقابل، هر روز بیش از گذشته تلاش می کنند تا با استفاده از ابزارهای نوین، سد راه اهداف کمالی و عدالت خواهانه توده های مردم به ویژه مسلمانان و مومنان شوند.
در گذشته ابزارهای جنگ نرم در داستان سرایی و شعر و مانند آن خلاصه می شد. اشعار هجوآمیز به ویژه در میدان های جنگی به عنوان رجز خوانده می شد تا روحیه مخاطبان را تضعیف کرده و شرایط روحی مبارزان را تغییر دهد. رجز و شعر دو کارکرد متضاد نسبت به دوست و دشمن داشت. اشعار به دوستان انگیزه مبارزه می بخشید و روحیه دشمنان را تضعیف می کرد.
داستان سرایی و افسانه سازی از شخصیت های پهلوانی از دیگر ابزارهایی بود که در جنگ نرم میان تمدن ها و اقوام و ملل بسیار مورد بهره برداری بوده است. اقوام از طریق افسانه ها و اسطوره سازی، نه تنها موقعیت خویش را فراتر از اقوام موجود تثبیت می کردند و به مردم و ملت خویش انگیزه می بخشیدند، بلکه اقوام و ملل دیگر را تحقیر کرده و به سخریه می گرفتند تا جایی که شخص از انتساب به قوم و قبیله ای شرم می داشت.
یکی از مهم ترین اتهاماتی که همواره به پیامبران از سوی دشمنان ایشان زده می شد، عنوان شاعری بود. این اتهام از آن رو زده می شد که آموزه های آنان را در حد سخنانی برای تحریک عواطف و احساسات پایین آورند و به مردم بقبولانند که آموزه های آنان بیرون از دایره عقلانیت می باشد و نمی تواند عامل خوشبختی و سعادت ایشان و دستور درست زندگانی بشر باشد.
دشمنان برای تحقیر و تمسخر پیامبران، خود از ابزار شعر بهره می بردند و این اشعار را به گونه ای می سرودندکه مخاطبان از انتساب خود به پیامبران و عنوان پیرو بودن شرم کنند (صافات آیه ۳۶، طور آیه ۳۰، انبیاء آیه ۵ و حاقه آیه ۴۱)
افسانه سرایی از دیگر روش هایی بود که دشمنان برای مقابله با پیامبران در جنگ نرم از آن استفاده بسیار می کردند که آیاتی چون آیه ۲۵ سوره انعام و ۳۱ سوره انفال و آیه ۲۴ سوره نحل و ۸۳ سوره مأمنون و ۵ سوره فرقان و آیاتی دیگر بر آن دلالت می کند.
در جهان امروز، ابزارهایی که برای جنگ نرم مورد استفاده قرار می گیرد از تنوع و تعدد بسیاری برخوردار است. روزنامه ها، تلفن های همراه، ماهواره ها، رسانه های همگانی و اینترنت و شبکه جهانی آن، در کنار ابزارهای دیگر، مهم ترین ابزارهای جنگ نرم است که در بسیاری از کشورها و ملت ها تأثیرات مخرب خود را گذاشته و زمینه را برای تسلط جهانخواران و دشمنان مردم فراهم آورده است.
روش های جنگ نرم
در جنگ نرم در طول تاریخ از روش های همانندی استفاده شده است. از این رو می توان گفت بیشتر روش هایی که در گذشته مورد استفاده بوده، هنوز به همان قوت و شدت مورد استفاده دشمنان قرار می گیرد. در تمامی این روش ها تلاش بر آن است تا با بهره گیری از روان شناسی، عواطف و احساسات مخاطب تحت تأثیر قرار گیرد و با تغییر در آن ها، اندیشه ها و افکار شخص را نیز تغییر داده و بر وی چیره شوند.
می دانیم که انسان مجموعه ای از بینش ها و نگرش هاست. نگرش ها، ارتباط تنگاتنگی با سه مألفه شناخت، عواطف و احساسات و رفتار دارد. از آن جایی که نمی توان در انسان میان این سه مألفه جدایی مطلق افکند، تغییر و دگرگونی در هر یک از آن ها می تواند در دو چیز دیگر نیز تغییر ایجاد کند. بسیار دیده شده است که شخص از نظر شناخت نسبت به موضوعی در مقام اطمینان و علم عرفی است و یا حتی در مقام قطعیت نشسته است ولی از آن جایی که عواطف و احساسات وی تحت تأثیر قرار گرفته و تغییر یافته، برخلاف شناخت قطعی و یا علم عادی خود عمل می کند. این که در برخی از روایات درباره جوانان به عنوان جاهلان در مقابل عاقلان سخن به میان آمده و ایشان را عاقل نمی شمارد و یا همین نسبت را درباره زنان نیز اطلاق می کند، از آن روست که اصولاً جوانان و زنان بیش از آن که از شناخت عقلانی و داده های آن متأثر باشند، متأثر از عواطف و احساسات هستند و آن چه رفتار و کردار آنان را مدیریت و کنترل می کند، عواطف و احساسات ایشان است.
البته این مسأله خاص این دو گروه نیست بلکه همه انسان ها در چنین شرایطی قرار می گیرند. حتی در گزارش های قرآنی این معنا مورد توجه و اهتمام قرار گرفته است که برخی از خواص نیز که در مقام بصیرت نشسته اند، ممکن است تحت تأثیر عواطف و احساسات خود عمل کنند و آن چه از حقایق را که به دانش خدادادی و نوری کسب کرده اند، نادیده بگیرند و برخلاف آن رفتار نمایند. در قرآن این تغییرپذیری و متأثر شدن، درباره بلعم باعورا و سامری گزارش شده است.
مهم ترین روش هایی که در طول تاریخ جنگ نرم و جنگ روانی گزارش شده است، مجموعه ای از روش ها چون روش افک و افتراء، روش شخصیت سازی، روش تخریب شخصیت، روش شایعه سازی، روش افتراء، روش تهدید، روش تحریم و مانند آن است.
در روش افک و افتراء، دشمنان تلاش می کنند تا جایگاه رهبران و مسئول
ان هر جامعه و نظامی را
از مقام کاریزماتیک، شخصیت های کامل و سالم و الگوهای مهم دیگران پایین آورده و تنزل دهند. آنان می کوشند با افک و افترا، هاله نورانیتی که از شخصیت سالم و کامل ایشان در نزد پیروان و ملت پدید آمده، از میان بردارند و آنان را حتی از سطح شخصیتی توده مردم نیز فروتر و پایین تر بکشند. از اینرو ترور شخصیت به عنوان مهم ترین روش در جنگ نرم مورد توجه و تأکید قرار می گیرد.
در این روش، تلاش می شود تا نخست خود شخص، ترور شخصیت شود و از جایگاه و مقام و منزلت خویش به زیر کشیده شود. هر آن چه که برای ملت و پیروان آن شخص، به عنوان ارزش و الگوی برای دیگران تلقی می شود، با انواع تهمت و بهتان تخریب می شود.
در طول تاریخ این گونه رفتارها از سوی دشمنان درباره پیامبران بسیار به کار رفته گزارش شده است. اتهام دزدی و بهره گیری از قدرت و ثروت برای مقاصد شخصی، بهره کشی از دیگران برای مقاصد پست دنیوی و هواهای نفسانی از جمله این امور است که همواره از سوی دشمنان استفاده شده است.
در مرحله دوم، اگر ترور شخصیت رهبران، شدنی نشد به سراغ خانواده و بستگان نزدیک وی می روند که ازجمله معروف ترین این وقایع می توان به ترور شخصیت پیامبر گرامی (ص) از طریق افک و بهتان به همسر وی اشاره کرد که در آیه ۱۱ سوره نور گزارشی از آن آمده است. در داستان عیسی (ع) دشمنان یهودی آن حضرت (ع) چون نتوانستند آن حضرت را بی شخصیت کنند، با بهره گیری از افک و بهتان، کوشیدند تا دامن پاک دوشیزه ای چون حضرت مریم (س) را بیالایند و شخصیت کاریز ماتیک آن بزرگوار را هدف گیرند. (مریم آیه ۸۲)
شخصیت سازی
از دیگر روش های جنگ نرم می توان به شخصیت سازی اشاره کرد. دشمنان می کوشند تا رقیبانی از درون همان جامعه برای شخصیت های اصلی و رهبران جامعه ایجاد کنند. در این کار با گزینش کسانی که قابلیت هایی را در اختیار دارند، با روش جایگزین سازی می کوشند تا جا به جایی در سطوح رهبری را فراهم آورند و با کم ترین هزینه، بیش ترین سود را ببرند. در داستان حضرت موسی (ع) فرعون کوشید تا نخست با ساحران (اعراف آیات ۵۱۱ تا ۷۱۱ و نیز شعراء آیات ۳۴ تا ۵۴ و آیات دیگر) و سپس با بلعم باعورا (اعراف آیه ۶۷۱) به اهداف خود برسد و جایگزینی برای آن حضرت (ع) بسازد که از نظر او همتراز شخصیتی موسی (ع) بودند. در زمان پیامبر (ص) نیز با معرفی دو نفر به عنوان همتراز ایشان تلاش شد با شخصیت سازی دیگران، جایگزینی برای آن حضرت معرفی کنند و قدرت را با انتقال به آنان مدیریت و مهار کنند. (زخرف آیه ۱۳)
در جهان معاصر نیز با اهدای جوایز بین المللی چون صلح نوبل و حقوق بشر و شخصیت سازی از طریق رسانه ها، همانند سازی و شخصیت سازی برای رهبران صورت می گیرد.
روش ارتداد
از روش های جنگ روانی، بازی با ارزش های جامعه با ایمان و ارتداد نسبت به آن است. برخی از دشمنان از کافران و منافقان، با بهره گیری از این شیوه می کوشند تا تردید و دودلی را در جامعه بیفکنند. از این رو گاه با ابزار ایمان و همدلی و همراهی ظاهری با مسئولان و مردم، و سپس اظهار کفر وبی ایمانی نسبت به آن می کوشند تا مردم را دچار تردید نسبت به آموزه ها و ارزش ها و باورهای خود کنند. همراهی با شخصیت های اجتماعی و رهبران و تایید مواضع آنان و سپس مخالفت با آنان، بسیاری از سست ایمان ها و بیماردلان را به تردید می افکند و زمینه اختلاف و تفرقه را فراهم می آورد. قرآن گزارش می کند که در دوره پیامبر (ص) دشمنان از این روش بسیار سود می بردند. (نساء آیات ۷۳۱ و ۸۳۱)
بازی با ایمان از طریق ارتداد از مهم ترین روش هایی است که دشمنان برای تخریب روحیه مومنان از آن بهره می گیرند. درجهان امروز نیز این شیوه بارها از طریق دشمنان مورد استفاده قرار گرفته است. دشمنان حتی کوشیدند تا برای تاثیرگذاری بیش تر، مدت زمانی را در ظاهر ایمانی به سر برند و سپس با نفوذ در لایه های اجتماعی و وجیه المله شدن، توانستند با بازگشت و ارتداد خود ضربه های استواری به ایمان اشخاص سست ایمان بزنند.
شایعه سازی
روش شایعه سازی و شایعه پراکنی از دیگر روش هایی است که در جنگ نرم به شدت مورد توجه و کاربرد است. این روش حتی در میدان جنگ برای کاهش روحیه سربازان به کار می رود. در جنگ احد دشمنان با شایعه کشته شدن پیامبر (ص) تلاش کردند تا موجب اختلاف و فرار و از هم پاشیدگی ارتش اسلام شوند.
در قرآن گزارش های بسیاری درباره شایعه و نقش آن در تضعیف روحیه و حتی شکست ارتش ها بیان شده که می توان به آیه ۳۸ سوره نساء ۰۶ سوره احزاب و ۴۷۱ و ۵۷۱ سوره آل عمران اشاره کرد. در این آیات از نقش تخریبی شایعه و آثار آن در شکست ارتش ها سخن گفته شده و از مومنان خواسته شده تا در دام شایعه سازی دشمن قرار نگرفته و به عنوان عامل دشمن به شایعه پراکنی اقدام نکنند و در حقیقت آب به آسیاب دشمن نریزند.
روش تهدید و تحریم از دیگر روش هایی است که در جنگ نرم بسیار مورد توجه است
. یکی از روش هایی که قرآ
ن به مومنان پیشنهاد می دهد، بهره گیری از روش تهدید از طریق ترساندن و ارعاب است. فراهم آوری تمام قدرت های نظامی و غیرنظامی از نظر عده و عده می تواند موجب ترس وهراس دشمن شود و امکان هرگونه واکنش و عکس العمل درستی را از آنان سلب کنند. (انفال آیه ۰۶)
مخاطبان جنگ نرم
مخاطبان جنگ های نرم گروه های مختلف جامعه هستند ولی بیش ترین تاثیر را در میان افراد و اقشار جامعه، گروه هایی چون سست ایمان ها، دو چهرگان، خواص مغرور، بیماردلان و مانند ایشان می پذیرند. از این رو خداوند از مومنان می خواهد تا با تقویت توحید خویش، ربوبیت خداوندی را در همه چیز احساس کنند و دلگرم به حضور و قدرت الهی در هر کاری باشند.
هدف از جنگ نرم
تردید در شیوه زندگی و نظام سیاسی، ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان، ایجاد اختلاف و تفرقه برای تسلط بر جامعه و منابع آن از جمله اهداف جنگ نرم می باشد. در این روش دشمن به سادگی و آسانی بی آن که حتی هزینه های سنگین نظامی و جانی و مالی را تحمل کند، با بهره گیری از احساسات و عواطف جامعه می کوشد تا مقاصد شوم خود را تحقق بخشد.
قرآن و ضرورت آمادگی دائمی برای جنگ نرم و سخت
حفاظت از منافع مادی و معنوی فرد و اجتماع در آموزه های دستوری قرآن مورد توجه بوده و بر آن تاکید شده است. از آن میان می توان به آموزه های دستوری قرآن به جنگ های روانی و ترساندن دشمن از هرگونه تحرکات مخرب و ایجاد تنش در جامعه اشاره کرد. بسیاری از آیات قرآن که به شکل انذار وارد شده است نوعی جنگ روانی را مدنظر دارد.
چنان که گفته شد در آیه ۰۶ سوره انفال، قرآن به مسئله جنگ روانی اشاره داشته و می فرماید: ترهبون به عدوالله و عدوکم؛ تا دشمنان خدا و خودتان را بترسانید.
در حقیقت قرآن آمادگی نظامی را که به دو شکل شمار کمی نظامیان آموزش دیده و آماده و تهیه تجهیزات نظامی پیشرفته صورت می گیرد، به عنوان عوامل موثر در حوزه جنگ روانی مورد ارزیابی و تحلیل قرار می دهد و به نقش بازدارنده آن اشاره می کند. روشن است که آمادگی در همه جهات می تواند دشمنان را از تجاوز به مرزهای جغرافیایی و معنوی مسلمانان باز دارد. در آیات قرآن با تاکید بر جنگ روانی این مسئله نمایانده می شود که انسان ها به طور طبیعی گرایش به روحیه تجاوزگری دارند و برای خاموش کردن و از میان بردن بسترهای مناسب آن باید همه امکانات پیشرفته و سلاح های بازدارنده فراهم آید. هدف از تهیه نفرات و تجهیزات آن است که به دشمن هشدار داده شود که هرگونه جنگ و دامن زدن به آن نه تنها برای او منافع اقتصادی و یا معنوی نخواهد داشت بلکه منافع مهم تری از دست خواهد داد.
در حقیقت قرآن بیان می کند که آمادگی نظامی مسلمانان نه برای تهاجم و تجاوز بلکه برای دفاع از منافع امت است به گونه ای که رویارو نشدن دشمنان با چنین مسلمانان آماده ای به نفع دشمنان خواهد بود.
آمادگی نظامی به گونه ای باید باشد که هم دشمنان ظاهر و آشکار از هرگونه تجاوز و جنگی پرهیز کنند و هم دشمنان پنهان و منافقان، هوس حمله و تجاوز به حقوق مسلمانان واقعی و همکاری با دشمنان را نکنند؛زیرا منافقان هرگاه مسلمانان را از نظر دفاعی و آمادگی، ناتوان ببینند هوس همکاری با دشمنان را در سر می پرورانند، ولی آمادگی مسلمانان، منافقان را وا می دارد تا برای منافع زودگذر خود هم شده از همکاری با دشمنان پرهیز کنند.
بنابراین هدف از آمادگی همیشگی، جلوگیری از تجاوز و حمله دشمنان شناخته شده و ناشناخته به حریم امت و جامعه اسلامی است.
ابعاد آمادگی نظامی و جنگ روانی
یکی از مهم ترین ابزارهای بازدارنده از هرگونه تجاوز دشمنان، جنگ روانی است که با کم ترین هزینه بیشترین بهره و منافع به دست می آید. آیات قرآنی در همه مواردی که با دشمنان مشرک و منافق و کافر سخن می گوید از حربه جنگ روانی بهره می برد. در آخر این آیات ما با کلمات تند و انذار و هشدارهای سختی مواجه می شویم که روحیه دشمن را خرد می کند. خداوند پس از بیان هر مطلبی که درباره دشمنان اسلام است آنان را به عذاب سخت، بدبختی، بدفرجامی و آتش دوزخ و مانند آن مژده می دهد و بیان می کند که رفتار دشمنان نه تنها برای آنان نفعی نخواهد داشت بلکه موجبات بدبختی آنان را فراهم می آورد. تخطئه و درهم شکستن روحیه آنان، از اهداف این جنگ روانی است.
دشمن پیش از آن که واقعا با عذاب آخرتی مواجه شود، از هجوم بی وقفه آیات کوبنده، نابود و سست می گردد و روحیه تهاجمی و هدفمند خود را از دست می دهد. دشمن در می یابد که به جای آن که منفعتی از حمله به دست آورد، همه چیزش را از دست داده است. توهم و تخیل از دست دادن، وی را به کنجی می کشد و توان حرکت و تهاجم را از او سلب می کند. خرد کردن روحیه دشمن و ایجاد جنگ روانی، اصل راهبردی بسیاری از آیات قرآن است.
اصل هراس انگیزی و بازدارندگی
برای رسیدن به این هدف، قرآن به مسلمانان شیوه های دیگری می آموزد تا به کمک آن جنگ روانی را
تشدید کنند و با متزلزل کر
دن روحیه دشمن، هرگونه تحرک تنش آفرین و خشونت باری را از آنان سلب نماید.
از آن میان می توان به ساخت هرگونه ابزار و ادوات جنگی و غیرجنگی که نقش دفاعی و بازدارندگی را دارند، اشاره کرد. در آیات قرآن به ویژه در آیه ۰۶ سوره انفال به اصول کلی توجه شده و تنها برای بیان نمونه عصری، از برخی از مصادیق نام برده شده است. اصل کلی که قرآن به صورت آموزه ای دستوری به مسلمانان آموزش می دهد، فراهم آوری توان و نیرو است. توان شامل هرگونه ابزار و آلات بازدارنده و یا هجومی و یا دفاعی است. ازاین رو تنها به سلاح اشاره نشده است. تهیه هر چیزی که قدرت امت و دولت اسلامی را افزایش می دهد امری لازم و ضروری است و باتوجه به شرایط مکانی و زمانی تغییر می کند. ممکن است چیزی در زمانی ابزار جنگی مناسبی باشد ولی در عصر دیگری نه تنها مفید نباشد بلکه زیانبار به قدرت اسلام و مومنان باشد. در زمانه ما رسانه ها به عنوان یکی از ابزارهای جنگی قوی مطرح هستند، بنابراین بر امت است که از این توان نیز برخوردار گردند. چنان که فراهم آوری نفرات و نیروی انسانی زبده و کارآمد امری است که هرگز نباید آن را دست کم گرفت. در زمانی نیروی زبده کسی است که سوار بر اسب، تیراندازی می کند و در زمانی دیگر کسی است که در پس شبکه جهانی اینترنت و یا حوزه خبری و رسانه ها به جنگ روانی می پردازد. فراهم آوری و آموزش نیروی زبده به معنای آن است که در همه زمینه ها (توان و نیرو) از آمادگی لازم و بازدارنده برخوردار باشیم. در همه این ابزارها و نیروها آن چه مهم و اساسی است اصل هراس انگیزی و ایجاد بازدارندگی است. (نگاه کنید: مجمع البیان، ج ۳ ص ۲۱۱ و نیز جامع البیان مجلد ۴ جلد ۴ ص ۷۲۲)مقاله از مهدی زارع
🔺قاچاق آب آشامیدنی از سوئد و دانمارک به ایران
🔹دبیر انجمن بنکداران تهران: آب معدنیهای خارجی با وجود ممنوعیت واردات، اما در بازارهای عمده فروشی تهران فروخته میشوند. اغلب این آب معدنیها از کشورهای حوزه اسکاندیناوی وارد کشور شدهاند
🔹سوئد و دانمارک بزرگترین صادرکنندگان آب معدنی به ایران هستند، این آب معدنیها به صورت قاچاق از مرزهای جنوبی کشور وارد کشور میشوند و با قیمتهای بسیار زیاد فروخته میشوند
🔹به هر حال آب معدنی به صورت قاچاق وارد کشور میشود و البته مصرف همگانی و روزانه ندارد و تنها اقشار مرفه جامعه برای مهمانیهای خاص و لوکس خود این آب معدنیها را میخرند/ دانشجو
رضا سگ باز!!!
یه لات بود تو مشهد...
هم سگ خرید و فروش می کرد،
هم دعواهاش حسابی سگی بود!!
یه روز داشت می رفت سمت کوهسنگی برای دعوا و غذا خوردن! که دید
یه ماشین با آرم ”ستاد جنگهای نامنظم“
داره تعقیبش میکنه.
شهید چمران از ماشین پیاده شد و دست اونو گرفت و گفت: ”فکر کردی خیلی مردی؟!“
- رضا گفت: بروبچه ها که اینجور میگن.....!!!
- چمران بهش گفت: اگه مردی بیا بریم جبهه!!
به غیرتش بر خورد، راضی شد و راه افتاد سمت جبهه......!
مدتی بعد....
شهید چمران تو اتاق نشسته بود که یه دفعه دید داره صدای دعوا میاد....!
چند لحظه بعد با دست بسته، رضا رو آوردن تو اتاق و انداختنش رو زمین و گفتن: ”این کیه آوردی جبهه؟!“
رضا شروع کرد به فحش دادن.
(فحشای رکیک!)
اما چمران مشغول نوشتن بود!
وقتی دید چمران توجه نمی کنه، یه دفعه سرش داد زد:
”آهای کچل با تو ام.....! “
یکدفعه شهید چمران با مهربانی سرش رو بالا آورد و گفت:
بله عزیزم!
چی شده عزیزم؟
چیه آقا رضا؟
چه اتفاقی افتاده؟
- رضا گفت: داشتم می رفتم بیرون که سیگار بخرم ولی با دژبان دعوام شد!!!!
چمران: ”آقا رضا چی میکشی؟!! برید براش بخرید و بیارید.....!“
چمران و آقا رضا تنها تو سنگر.....
- رضا به چمران گفت: میشه یه دو تا فحش بهم بدی؟! كشيدهای، چیزی؟!!
- شهید چمران: چرا؟!
- رضا: من یه عمر به هرکی بدی کردم، بهم بدی کرده....!
تا حالا نشده بود به کسی فحش بدم و اینطور برخورد کنه!!
- شهید چمران: اشتباه فکر می کنی!!!!
یکی اون بالاست که هر چی بهش بدی می کنم، نه تنها بدی نمی کنه، بلکه با خوبی بهم جواب میده!
هِی آبرو بهم میده.....
تو هم یکیو داشتی که هِی بهش بدی میکردی ولی اون بهت خوبی میکرده.....!
منم با خودم گفتم بذار یه بار یکی بهم فحش بده و منم بهش بگم بله عزیزم.....!
تا یکمی منم مثل اون (خدا) بشم …!
رضا جا خورد!....
رفت و تو سنگر نشست.
آدمی که مغرور بود و زیر بار کسی نمیرفت، زار زار گریه میکرد!
تو گریه هاش میگفت: یعنی یکی بوده که هر چی بدی کردم بهم خوبی کرده؟
اذان شد.
رضا اولین نماز عمرش بود.
رفت وضو گرفت.
سرِ نماز،
موقع قنوت صدای گریش بلند شد!!!!
وسط نماز،
صدای سوت خمپاره اومد.
پشت سر صدای خمپاره هم صدای زمین افتادن اومد.....
رضا رو خدا واسه خودش جدا کرد......!
(فقط چند لحظه بعد از توبه کردنش)
یه توبه و نماز واقعی........
(به نقل از کتاب خاطرات شهید مصطفی چمران)
🔵 گاهی برای کمک به افراد و هدایت اون ها تذکر کافی نیست و باید دستشون رو گرفت و آورد تو راه...
گاهی باید در برابر داد و فریادهای افراد؛ صبوری کرد و مهربونی به خرج داد...
گاهی باید با بعضی افراد مثل گمشده ها رفتار کنیم؛ باید دستشون رو بگیریم و بذاریم تو دست خدا...باید کمکشون کنیم تا راه رو پیدا کنند...
#قهرمان
#اسطوره
#مرد
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📣 اسامی برندگان در قرعه کشی مسابقه بزرگ «بصیرت در انتخابات»
1⃣ زیبا زرشناس-ایلام
2⃣ مریم عابدی
3⃣ فاطمه سادات مهدوی-مشهد
4⃣ حسین پیوندی
5⃣ ستاره اکبری-شیراز
6⃣ فاطمه دهقانی احمد آبادی-یزد
7⃣ عصمت اسدی-اصفهان
8⃣ سید جمال الدین علوی زاده-خوزستان
9⃣ محمد عاشوری-مرکزی
🔟 سید عرفان مهدوی-مشهد
#مسابقه
#بصیرت_در_انتخابات
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @basirat_fa
🇮🇷 www.basirat.ir
❇️ نشریه اخبار و تحلیلهای سه شنبه ۱ تیر
✨پيروزی در تحريم
✨از تحریم خاموش تا دولت ائتلافی
✨اصرار آمریکا بر عدم انجام تعهد و مذاکره بر سر موضوعات منطقهای
✨خروجی اولین نشست خبری!
✨تفسیر عبدی از اصلاحطلبان: فرصتطلبان سادهلوح!
✨ انهدام سه تیم تروریستی در ایام انتخابات
✨پاسخ کارشناس شبکه روسی به مقام سعودی
🔗ادامه مطلب در لینک زیر👇👇👇
https://basirat.ir/fa/news/331599
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
ارسال شده از سروش+:
🔴 دستگاه نفوذیاب
به نظر می رسد مهمترین و سریعترین کاری که آیت الله #رئیسی در دولت جدید باید انجام دهند ساماندهی اساسی وزارت اطلاعات پس از ۸سال ضعف و انفعال در این دستگاه است(که البته نیروهای حزب اللهی و کاربلد کم ندارد) ، و پس از آن ابلاغ ماموریت فوری به این دستگاه اطلاعاتی است جهت شناسایی بسیار دقیق تر و عمیق تر جریان های #نفوذ و نیروهای نفوذی دشمن که ۸سال آزگار در دولت و مملکت جولان دادند.
اگر با نفوذ و نفوذی ها برخورد انقلابی شود ، انشاالله قسمت اعظم مشکلات کشور حل خواهد شد و شاهد محقق شدن #ایران_قوی خواهیم بود ...
پس از بیعت مردم با امیرالمؤمنین، معاویه با حضرت بیعت نکرد و بهمخالفت پرداخت. او در نامهای به حضرت گفت، هنگام بیعت مردم، ما در شام بودیم و این بیعت را به رسمیت نمیشناسیم.
امیرالمؤمنین علیه السلام درپاسخ فرمود: چطور درباره عمر وابوبکر که همین مردم (مهاجرین و انصار مدینه) با آنها بیعت کردند بیعت آنها برای تو و شامیان الزام آور بود، آن را به رسمیت شناختی و مخالفتی نکردی، و الان نیست؟ و سپس فرمود بیعت یکبار است و قابل تجدید نظر و فسخ نیست و چون مردم با من بیعت کرده اند برای شمایی که در شام هستی و قصد بیعت هم نداشتی الزام آور است. بنابراين آن کس که از بيعت خارج شود، طعنه زند، به مخالفت برخیزد (و آن را بى اعتبار شمارد) و آن کس که درباره آن ترديد به خود راه دهد منافق است»
[نامه ۶ و ۷ نهجالبلاغه]
لینک کانال مادر ایتا
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95چ
⛔️ عاقبت به شرّ
♨️ شاید به جرأت می توان گفت انتخابات ریاست جمهوری 1400، پایانی بر کنشگری سیاسی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در عرصه سیاسی نظام جمهوری اسلامی بود.
♨️ او که روزی سینه خود را سپر کرده و خود را مدافع حریم ولایت می دانست، پس از گذر چند صباحی به صورت رسمی و علنی به مخالفت با فرمایشات رهبر انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی برخاست.
♨️ اگرچه احمدی نژاد به خوبی می دانست که در این انتخابات قطعاً صلاحیتش احراز نخواهد شد، اما برای برپا کردن جنجال و آشوب وارد این عرصه شد.
♨️ او در توهم اینکه بسیاری از مردم ایران هوادارش هستند و با سخن او انتخابات را تحریم خواهند کرد، این مسیر را ادامه داد اما با تودهنی محکمی از سوی ملت شریف ایران و هوادارن سابقش مواجه شد.
♨️ شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد، 12 سال پس از انتخابات سال 88 در حالی که محمد خاتمی و مهدی کروبی از سران فتنه در انتخابات 1400 حضور پیدا کرده و رای دادند، احمدی نژاد و رقیب فتنه گرش میرحسین موسوی در یک مسیر ایستاده و بر طبل تحریم انتخابات بکوبند!
♨️ قدرت طلبی آفت بسیار خطرناکی است که می تواند در یک لحظه مسیر زندگی یک شخص را تغییر داده و از راه سعادت به راه شقاوت بکشاند، کما اینکه مسیری که هم اکنون محمود احمدی نژاد در حال طی کردن است مسیر عاقبت به شرّی و شقاوت است.
✍#سید_طاها_محسنی
#ایران_قوی
#کار_درست
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
♦️تبریک رئیس دفتر رهبر انقلاب به رئیس جمهور منتخب
🔹حجتالاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری امروز با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با ابراهیم رئیسی دیدار کرد
🔹وی در این دیدار با تبریک پیروزی وی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، برای وی و دولت آینده آرزوی موفقیت کرد
اخبار فوری و مهم👇🏻
→ https://eitaa.com/joinchat/878706719Cccb1c0eaf7
📷حرم مطهر رضوی میزبان رئیس منتخب جمهور
🔹 در سالروز میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا علیه السلام زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی میزبان آیتالله رئیسی خواهند بود.
🔹 رییسجمهور منتخب ساعت ۱۸ امروز در صحن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم سخنرانی خواهد کرد.
#رئیسی_جمهور
#خادم_الرضا
☘️🌷☘️🌷☘️🌷☘️
بندگـی در گـرو حالِ دعـا داشتن است
پادشاهی جهان عشقِ رضا داشتن است
مـن بَدَم از در خـود رد بکند می میرم
حسِّ آقایی سلطان به گدا داشتن است
نسخه ی ما همه را دست رضـا پیچیده
پس چه کاری به طبیب و به دوا داشتن است
آنچه کـه در حـرمش زود برآورده شود
آرزوی حـرم کـرب و بلا داشتن است
نوكر نوشت:
یاغریب الغربا
حسرٺ ڪرب و بلا در دل من پنهانیسٺ
من ندانم ڪه چه اندازه ز عمرم باقیسٺ
ڪـربلا گـر نشدم دعـوٺ از این بار گناه
ضامن من بشود ضامن آهو ڪافیسٺ
صلي الله عليک يا سيدناالمظلوم يااباعبدالله الحسين
میلاد امام على بن موسى الرضا (ع)، شمـــس الشـمـــوس، خســـــرو اقلــیم طـــوس، شـاه انیـــس النــفـــوس مبـــــارک🌹
📸سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی در دیدار با آیتالله رئیسی، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.
اخبار فوری و مهم👇🏻
→ https://eitaa.com/joinchat/878706719Cccb1c0eaf7
⭕️آسیبهای قرارداد موقت برای کارگران
🔸️تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
🔹️عقد اجاره مسکن بصورت یکساله است و متاسفانه اجرای قراردادهای موقت سبب شده است تا امنیت شغلی کارگران به طور کامل از بین برود.
🔹️در کارهای موقت مانند یک پروژه تونل یا سد سازی که هفت یا هشت سال انجام آن طول میکشد در قانون آمده است که بعد از گذشت ۴ سال از فعالیت کاری، کارگر در آن پروژه کارفرما حق به کار نگرفتن این کارگر را ندارد و موظف است تا پایان پروژه با کارگر عقد قرارداد کند.
🔹️در کارهای دائم مانند کسی که شغل آن کار در بیمارستان، شرکت بازرگانی یا اداری است در آن قراردادها ۳ یا ۹ ماهه بسته میشود و این بزرگترین معضل جامعه کارگری است.
🔹️از دولت آینده انتظار داریم تا معضل رفع قراردادهای موقت را در دستور کار خود قرار دهد و برنامهای برای وصول مطالبات جامعه کارگری داشته باشد.
اخبار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رئیسی رئیس جمهور منتخب: در دولت اسلامی من، ما میگوییم مردم را دوست داریم
راه خدا از میان خلق میگذرد